Muraali moraali

Entisen tyttölyseon seinään maalataan pojan kuvaa jolla raivo-kissa olkapäillään. Samalla kiintoavaimella uhkaillen raiskaa robottienkeliä? http://aijaa.com/79SwkL
Eikö tuohon olisi sopinut se historiallinen tosiasia, et tyttölyseo se oli ja seinälle vaikka Elovena-tyttö?

47

1059

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moraalia

      Kyllähän taiteilija olisi siihen varmasti tyttöaiheisen teoksen tehnyt, jos tieto olisi kulkenut. Nyt ei kulkenut, harmi.

      • Jfhhu

        Tämä on sitä kemiläistä historian vääristelyä. Tökärin seinästäkin poistettiin muuratut KTY kirjaimet. Että kulttuurikaupunki joooo.....


      • Lisäksi

      • EiValmis

        Lppputulosta ei vielä tiedä, nutta hiukan hörökorvaiselta tytöltä näyttää. Tulee mieleen Suvi Anne Siimes nuorena? http://aijaa.com/nZO4ce Vielä kerkiää tekiä tehdä muutoksia, värjätä ja kihartaa hiukset tummaksi, tai ihan jotain muuta?


      • Ooooh-

      • Niinpäsniin
        EiValmis kirjoitti:

        Lppputulosta ei vielä tiedä, nutta hiukan hörökorvaiselta tytöltä näyttää. Tulee mieleen Suvi Anne Siimes nuorena? http://aijaa.com/nZO4ce Vielä kerkiää tekiä tehdä muutoksia, värjätä ja kihartaa hiukset tummaksi, tai ihan jotain muuta?

        Toi hissahan on ihan pöllyissä.


      • kissa.ei.ole
        Niinpäsniin kirjoitti:

        Toi hissahan on ihan pöllyissä.

        Itse taidat olla kunnet osaa edes kissaa sanoa.


      • Niinpäsniin
        kissa.ei.ole kirjoitti:

        Itse taidat olla kunnet osaa edes kissaa sanoa.

        Kyllä minä sen sanoa osaan, mutta kirjoittaminen on vähän niin ja näin.


      • kissa.ei.ole
        Niinpäsniin kirjoitti:

        Kyllä minä sen sanoa osaan, mutta kirjoittaminen on vähän niin ja näin.

        En usko. Nyt sano kolme kertaa tauotta: floridalainenbroileri.
        Jos tuo menee sujuvasti niin ehkä sitten voimme uskoa.


    • kokonaiskuva

      Enemmän ärsyttää taiteilijan käsitys seinän käyttötilasta. Kuvaa mennään maalaamaan melkein päällekkäin yläikkunan kanssa. Metrin matalampikin kuva olisi riittänyt paremmin.

    • Hyvältä

      se hahmotelma näyttää. Arvostelkaa vasta sitten kun se on valmis.
      Keskuspuistokadun muraalistahan on mielipiteitä jaettu, mutta kuka se voi kaikkien mieltä tyydyttää.

      • EiSaaPoistaa

      • No.asiahan

      • 1.-.-.-
        No.asiahan kirjoitti:

        oin niin, että narkomaani näkee jokaisessa katselukohteessaan itselleen tärkeän päivittäis annoksensa.

        Kemissähän ei muuta rikkautta nähdäkkään.
        PS. tuosta Keskuspuiston kimpaleesta sais koko vuoden satsit.


      • Tokiisa

        Ala-arvoisia graffiteja, eiku jynssäämään ja sakot päälle.


    • Kutfytfi

      Sopii hyvin tämän rappeutuneen merilapin Detroitin imagoon.

    • Rummenikke

      Hyvin näyttää rappeutuvat lukion vasta maalatut seinät.Ei kahta vuotta kestäny.Siinä näkyy suomalainen työnlaatu

      • Öiuhuft

        Ja ootahan kun tuo muraali alkaa rapistumaan. Siinä sitä sitten ihmetellään että kukas sen korjauksen maksaa.


      • MIKSIsellainen

        Huumemuraali oli suuri pettymys. MIKSI sellainen?
        Yleisö seurasi innostuneena, sitten tyrmistyneenä.


      • Kuyy
        MIKSIsellainen kirjoitti:

        Huumemuraali oli suuri pettymys. MIKSI sellainen?
        Yleisö seurasi innostuneena, sitten tyrmistyneenä.

        Kun kemin huumetilasto on tunnetusti maan kärkeä niin tuo maalaushan sopii erinomaisesti kemin imagoon.


    • 2321

      Tosi komee teos on, kävin eilen kattoon.

      • 1.-.-.-

        Kissa näyttäs olevan pilvessä, kun silmän pupiilit ihan pyöreinä?


      • 2321

        Ite oot pilvessä!


      • 1.-.-.-
        2321 kirjoitti:

        Ite oot pilvessä!

        Ookko nähny kissaa jolla pyöreät pupillit?


      • 2321

        Mulla niitä on kolme ja eivätkä ole pilvessä - ihan kotiruokaa syövät. Ota kissa ja viisastu sinäkin.


      • 2321 kirjoitti:

        Mulla niitä on kolme ja eivätkä ole pilvessä - ihan kotiruokaa syövät. Ota kissa ja viisastu sinäkin.

        Kyllä toi kisuli taitaa jossain aineissa olla, kun on noinkin pyöreät iirikset?
        http://tieku.fi/elaimet/miksi-kissalla-on-viirusilmat
        Kissalla on viirusilmät.


      • 1.-.-.-
        2321 kirjoitti:

        Mulla niitä on kolme ja eivätkä ole pilvessä - ihan kotiruokaa syövät. Ota kissa ja viisastu sinäkin.

        Kannattas kattoo niitä sun mirrejäs vähän tarkemmin, kyl niillä viirusilmät on.
        Tässä useita komeita kissoja eikä ole pyöreitä pupilleja. http://suakkuna.blogspot.fi/2017/01/kissan-silma.html


      • Stoned-

    • zxzczxyyy

      Ei semmoista asiaa etteikö joku vedä hernettä nenään, lopettakaa tuo ikuinen kitinä ja menkää vessaan ja katsokaa peiliin!!

      • EiSaaPoistaa

        Tässähän on selvästi maalattu poika entisen tyttölyseon seinään. http://aijaa.com/NFjqXo
        Ilmankos siitä kitistään. Kyllä olis saanu olla enemmän naisen näköinen, vai meinaatko etä -50 luvun teinit oli ton näköisiä? Vaikka kuva esittäisikin nykyaikaa, niin perinteitä kunnioittaen vanhan tyttölyseon seinään olisi kuulunut naista esittävä muraali.


      • Tiedän-

        Kumpikin käyttää kristallia.


    • OnSeHieno
    • jhjhjhj

      Eikö oo muuta mietittävää kuin joku muraali. Ei kiinnosta pätkääkään. Kemissä on paljon tärkeämpiä asioita mistä huolta kantaa.

    • EiSaaPoistaa

      Mikähän tässä on niin kauhistuttavaa, että pitää oikeinpoistaa?
      https://www.google.fi/search?q=kemin muraali&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwj3j6O_n6rWAhWFO5oKHc3kBJcQsAQISw&biw=1366&bih=638
      Tässä taiteilija WD keroo taustoistaan. https://www.youtube.com/watch?v=ITpl31sCjrg
      Kyllä nyt pitää ylläpitäjän julkisesti perustella miksi on poistanut aiemmat viestit jotka liittyivät kyseiseen taideteokseen?
      Tuossa kuvassa, taikka aiemmissa viesteissä ollu mitään sääntöjen vastaista.

      • 111...222......333

        Uusin muraali on kelvollinen. Siinä on myös hyvä moraali ja se on taiteellisesti monitasoinen.
        Kissa vähän oudoksuu teknistä robottia, mutta poika ei hylkää vanhaa ystäväänsäkään, vaikka luo uutta.
        Sopii erittäin hyvin koulun seinään.


      • OutoOn-
        111...222......333 kirjoitti:

        Uusin muraali on kelvollinen. Siinä on myös hyvä moraali ja se on taiteellisesti monitasoinen.
        Kissa vähän oudoksuu teknistä robottia, mutta poika ei hylkää vanhaa ystäväänsäkään, vaikka luo uutta.
        Sopii erittäin hyvin koulun seinään.

        Kaikkihan tuota oudoksuu. Entisen tyttölyseon seinään maalataan jätkä joka rakentaa itteelleen leijuvaa kärpäspanorobottia ja kissa tuijottelee ihan pöllyissään maisemia.
        http://aijaa.com/nZO4ce
        Lisäksi jätkällä niin mustat silmät ettei oikein arjalaisrotuseksi tunnista?


      • EiSaaPoistaa
        111...222......333 kirjoitti:

        Uusin muraali on kelvollinen. Siinä on myös hyvä moraali ja se on taiteellisesti monitasoinen.
        Kissa vähän oudoksuu teknistä robottia, mutta poika ei hylkää vanhaa ystäväänsäkään, vaikka luo uutta.
        Sopii erittäin hyvin koulun seinään.

        Miksi ihmeessä Kemin uuden muraalin kuvalinkit aina poistetaan? http://aijaa.com/nZO4ce
        Onhan tämä kuva paljon selkeämpi kuin aloittaja Ahahahahaa:n laittama keskeneräinen tekele.


      • oliskosyynä
        EiSaaPoistaa kirjoitti:

        Miksi ihmeessä Kemin uuden muraalin kuvalinkit aina poistetaan? http://aijaa.com/nZO4ce
        Onhan tämä kuva paljon selkeämpi kuin aloittaja Ahahahahaa:n laittama keskeneräinen tekele.

        Sääntöjen mukaan kommentti taikka aloitus ei saa olla linkki, jota ei ole selitetty.


      • EiSaaPoistaa
        oliskosyynä kirjoitti:

        Sääntöjen mukaan kommentti taikka aloitus ei saa olla linkki, jota ei ole selitetty.

        Ei ole kumpikaan syy voinut voinut olla. Mutta olisikohan syy siinä että hieman kärkkäästi (ei kirosanoja) moittinut kyseistä teosta?
        No Kemi-fb sivulla sai haukkua ja mollata teosta, toki usea oli sitä mieltä, että kaunis.
        Mut ne on niitä jotka sanoo miltei kaikkeen siellä esitettäviin kuviin jotai kaunista. Joidenki mielestä Kimaran (Urho) talokin oli "hyvä otos", tai "hieno kuva" Urheilukadun aidasta puhumattakaan. Hienohan se on, vois vaikka työttömät sen maalata, niin säilys vielä seuraavillekin sukupolville.
        Et semmosta.


      • enpäUsko
        EiSaaPoistaa kirjoitti:

        Ei ole kumpikaan syy voinut voinut olla. Mutta olisikohan syy siinä että hieman kärkkäästi (ei kirosanoja) moittinut kyseistä teosta?
        No Kemi-fb sivulla sai haukkua ja mollata teosta, toki usea oli sitä mieltä, että kaunis.
        Mut ne on niitä jotka sanoo miltei kaikkeen siellä esitettäviin kuviin jotai kaunista. Joidenki mielestä Kimaran (Urho) talokin oli "hyvä otos", tai "hieno kuva" Urheilukadun aidasta puhumattakaan. Hienohan se on, vois vaikka työttömät sen maalata, niin säilys vielä seuraavillekin sukupolville.
        Et semmosta.

        Tuskin suomi24 ylläpito mitään välittää siitä, mitä mieltä täällä jostain taideteoksesta ollaan.


      • ja_osoite

        Missä osoitteessa tämä on?


      • entä
        EiSaaPoistaa kirjoitti:

        Ei ole kumpikaan syy voinut voinut olla. Mutta olisikohan syy siinä että hieman kärkkäästi (ei kirosanoja) moittinut kyseistä teosta?
        No Kemi-fb sivulla sai haukkua ja mollata teosta, toki usea oli sitä mieltä, että kaunis.
        Mut ne on niitä jotka sanoo miltei kaikkeen siellä esitettäviin kuviin jotai kaunista. Joidenki mielestä Kimaran (Urho) talokin oli "hyvä otos", tai "hieno kuva" Urheilukadun aidasta puhumattakaan. Hienohan se on, vois vaikka työttömät sen maalata, niin säilys vielä seuraavillekin sukupolville.
        Et semmosta.

        Sääntöjen mukaan palstalle ei saa panna uudestaan sellaista, joka on poistettu.


      • EiSaaPoistaa
        entä kirjoitti:

        Sääntöjen mukaan palstalle ei saa panna uudestaan sellaista, joka on poistettu.

        Näyttää nyt siltä, että kaikki on palautettu. Kuten huomaat,


      • 1.-.-.-

      • 1jne-
        1.-.-.- kirjoitti:

        Tossahan se Meripuistokatu 26. Uimahallia vastapäätä http://kartta.kemi.fi/link/4rU6B

        Kiitos tiedosta. Uutena asukkaana en tiennyt missä on "entinen tyttölyseo"


    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe