Kuten edellisessäkin jostainsyystä poistetussa keskustelussanikin puhuin millaista oli elää suhteessa narsistin kanssa jatkan keskustelua kuten Yhdysvallat ja Pohjois-Korea nokitteluaan ihan vaan siksi että hänen blogissa minusta puhutaan nimellä ja kirjoitetaan narsistille tyypillisesti vastapuolta syyttelevästi. Itse en tähän nimiä laita ja jos joku itsensä siitä tunnistaa on oma häpeänsä.
Tämä olkoon oma blogini toistaiseksi ja sen ihan aidonkin blogin tulen perustamaan johon kirjoitan aiheesta lisää totuudesta siinäkään tinkimättä. Linkitän sen sitten tänne.
Seuraavassa linkissä kuvastuu hyvin konkreettisesti elämä narsisti puolison kanssa. Lehdessä oli 25 esimerkkiä jotka kertovat mistä tunnistaa narsisti kumppanin. 24 vastasin kyllä ex kumppanini kohdalla ja yksi kysymys jäi vähän kyllä ja ei sektorille.
https://anna.fi/ihmiset-ja-suhteet/ihmissuhteet/narsisti-puolisona-25-merkkia-joista-tunnistat-narsistin-parisuhteessa/
Opin että monasti sanaa narsisti ihmiset käyttävät silloin kun joku ihminen vaan ketuttaa tai perus erotilanteissa yms. Ei. Narsisti sanana on kokenut inflaation. Kuka koskaan ikinä kohtaa narsistin huomaa että sanan tyhjänpäiväinen heittely loppuu kuin seinään. Narsisti ei ole vaan vittumainen hän on hallitseva, käskevä, empatiakyvytön, oman edun tavoittelija jolle oma minä itse menee aina kaiken edelle. Narsisti osaa olla hyvinkin hellä ja valloittava ja ihana silloin kun se sopii hänen tilanteeseen esim koukuttaa kumppani pikkusormensa ympärille. Narsistille jatkuva esillä olo ja muiden tuomitseminen on kuin hän olisi kaikki tietävä opettaja ja muut oppilaita. Hän diaknosoi mielellään muita piilottaakseen omat vikansa. Narsistillahan ei ole omasta mielestään mitään mielen ongelmaa. Tai jos on niin nekin selitetään kuten savolaiset että vastuu on kuulijalla. "Kun minä olen tällainen sinun pitää ymmärtää käytöstäni" Ei oman epäsopivan käytöksen siirtäminen toisen kontolle ole mikään selitys. Kuin vastuun poistaminen itseltään muiden kontolle.
Opin senkin että kaikki suhteet mitä minulla on olleet ovat olleet ns narsisti vapaita. Luulin ennen että oliko se tai hän narsisti. Ei ollut. Erimielisyys ei ole narsismia. Jatkuva hallinta ja ohjailu on. Koin joskus vastenmielistä parisuhdeväkivaltaa joka on ehdoton ei suhteideni jatkumiselle kuten kaikilla luulisi olevan. Ei tämäkään nainen ollut narsisti. Hän oli sairaanloisen mustasukkainen ja ripustautuva. Ei hän koennut tarvetta hallita. Olihan kummallakin omat menot sekä yhteiset ja kuitenkin sitä yhteistä ja hellyyttäkin kaikkia sopivassa suhteessa.
Sairauden myöntäminen on varmasti monelle narsistille hankalaa koska se tarkoittaisi omien virheidensä myöntämistä. Narsisti ei halua mitään negatiivista tai poikkeavaa palautetta itsestään. Hänessähän ei ole vikaa. Tulevaan blogiini otan vastaan niin puolesta kuin vastaan kommentteja kuten tähänkin. En ole täydellinen kuten ei kukaan ole. Itsessäni on paljon parannettavaa ja kehitettävää. Suhde narsistin kanssa opetti myös minusta paljon. Mitä voi sietää ja mitä ei suhteessa. Miten itse voisin käyttäytyä ristiriita tilanteissa yms. Sinällään narsismin kohdatessa oppiminen vastapuolen kanssa on hankalaa koska narsismin uhrin ainoa tie on suhteessa vain myöntely ja anteeksi pyytely. Tavallisessa suhteessa vastavuoroisuus taas tulee kyseeseen jossa kumpikin menee itseensä ja sana anteeksi on kummankin henkilön nuoruudessa oppima sana jonka käyttö ei pitäisi olla hävettävää tai merkki hävitystä riidasta. Ei. Anteeksi pyytävä ei ole hävinnyt vaan osoittaa reilulla tavalla selkärankaa ja on arvostettava ihminen myös kumppanina.
Seuraavassa tulevassa suhteessani kiinnitän erityistä huomiota tuohon. Tilastollisestikin kohtaaminen heti toisen narsistin kanssa on hyvin pieni todennäköisyys mutta jos joku on varma niin opin ja todella paljon tästä. Kaikkea ei tarvitse sietää vaan siksi että on suhde.
Jatkoa narsismi keskusteluun.
25
485
Vastaukset
- Kiitossullekaikesta
Itse seurustelin jonkin aikaa naisen kanssa, joka leimas kaikki sellaset ihmiset "sadistisiksi narsisteiksi", joista ei syystä taikka toisesta tykännyt. Meillä suhde ei toiminut ja päädyttiin eroon, niin arvatkaas mikä minusta tuli tämän ko. naisen silmissä? No, sadistinen narsisti tietenkin. :D
Onneks tää muikkeli on jo historiaa elämässäni.. - Tsetoinenosapuoli
Pyydän, ettette lähde tähän mukaan. Kyseinen mieshenkilö kirjoittaa Sinkut palstalla PalstanRuminMies nimimerkillä. Henkilön tarkoituksena on manipulointi, säälin kerääminen ja minun mustamaalaaminen. Mitään hänen väitteistä minusta ei pidä paikkaansa. Hän on harrastanut palstoilla valehtelua eri nimimerkeillä jo yli 10 vuoden ajan. Hänen uhriutuvia viestejä voitte lukea hakemalla PRM nimimerkkiä. Tai palstan rumin mies tai palstan1rumin1mies.
Myös AinaJätetty on hänen nimimerkkinsä.- Setoinenosapuoli
Blogini, josta henkilö kertoo on www.yhdennaisenblogi.blogspot.fi
Hän imee sieltä vaikutteita ja esittää ne omina. Sorry, mutta nyt mulla loppui ymmärrys tähän kaikkeen. - eräsvainkaukaa
Taitaa ottaa koville kun tuo mies ei tällä kertaa vain alistunut oikkuihisi ja jatkuvaan draamailuun? Et saanut häntä täysin valtasi alle mutta aika hyvin kerkesit hänet jättämään harrastuksiaan ja ajanviettotapojaan vuoksesi. Mutta eihä mikään riitä sun kaltaisille!
Ihminen, joka "riitelee" mm.viesteillä niin ettei vastapuoli kykene/ehdi puolustautumaan vaan blokkaat viestisi jälkeen ja jatkat hetken päästä.. Olet kuin eräs lähisukulaiseni. Sama persoonatyyppi. Toivoin kovasti ettet olisi ollut sillä julma kohtalo näillä miehillä/uhreilla on yleensä ollut. :(
Te elätte aivan omassa maailmassanne jossa miesten kuuluu kumartaa ja myönnellä tai muuten tulee huutia.
Suosittelisin silti toista osapuolta pohtimaan mitä kaikkea on elämässään menetettävänä. Pahimmillaan lähtee luvat, menee mökki ja muut naisen keksittyä kaikenlaista (nämä osaa kaivaa just ne väärät sanat esiin johdatellesaan.. Koska ovat tätä peliä pelanneet ikänsä toisin kuin sä AP) ja kun toi vosu päättää antaa sen lopullisen "kuoliniskunsa" niin siinä vaiheessa hän on ehtinyt pedata asiat puolelleen.
Kolme miestä mm.on menettänyt harrastuksen lisäksi työpaikkansa ja joutuivat paikkakuntaakin vaihtamaan tälläisen "narsistirinsessan" vuoksi. Parhaillaan yritämme oikeuden kautta saada jotain maineen puhdistamista yhdelle..
Kumpa hänelle ei noin kävisi! On helvetin väärin tuollainen.
Luultavimmin piakkoin (jos ei jo ole) saa osan tuttavapiiristäsikin puolelleen.
Noilla naisilla ei ole mitään moraalia/oikeudentajua siinä vaiheessa kun tuntevat sen ns naisellisen egonsa kokeneen kolauksen eivätkä itse ehtineet heittää miestä vaihtopenkille.
Suurta varovaisuutta kannattaa nyt ajatella.. Jotkut jopa saavat uusia tuttavuuksia käymään uhriensa päälle satuilemalla.. Eräällä palstalla taitaa jo ollakin pari lirkuteltu sitä varten.
Ja hei sulle nainen.. Vielä voit niellä ylpeytesi ja tarpeesi pistää muut matalaksi.
Ota joku riittävän kova tyyppi joka kuitenki kestää "avujesi" tähden astua palvelemaan hoviisi ilman omaa tahtoa. Älä hyviä miehiä jatkossa pilaa ja vie tulevaisuutta. - Setoinenosapuoli
Hei vaan sinullekin! Valitettavasti tiedät vain osan totuudesta. Ja sellaisen puolueellisen osan. Mutten ala sinulle, niin kuin muillekaan mitään asioita tuomaan esille. En alistu sellaiseen.
Se on kuitenkin hyvä, että hänellä on kuuntelija. Toivoisin myös että ystävinä ohjaisitte hänet hoitoon. Ystävänä oleminen ja vielä pitkän välimatkan päässä on eri asia kuin kumppanina oleminen. Ja sen kiukun kohtaaminen. Eteenkin humalassa. Vaikka samasta henkilöstä on kyse. - eräsvainkaukaa
Kilipäiksi meilläpäin noita naisia sanotaan.. Hurmaavia aikansa mutta heti alusta lähtien riitaa kehittelivät aivan ihmeasioista. Siinä saa mies olla joka hetki varpaisillaan tai räjähtää.. Eikä sekään aina auta. Nämä saa sodan pystyyn (samalla ollen mielestään uhreja tietysti) vaikka lasista väärinpäin kaapissa. :D -> koska riidan tai "eron" päätteeksi saavat lahjoja, materiaalia tai henkistä voitonriemua miehen anellen jalkojen juurella syyllisyyttää.. Koska niinhän se kuuluu myönnellä kaikki vaikka eivät osallisia olisi alkuun olleetkaan.
Ne elää siitä raivon ja uhriutumisen tunteesta. Eivät osaa olla ilman draamaa.
Samalla saavat muita miespuolisia varsinkin puolelleen kertomalla "kauheuksia" ja hallintaa sekin on.
Narsistit ovat kyllä pikkujuttu näihin naisiin verrattuna jos asiat pääsevät liian pahasti etenemään.. - Setoinenosapuoli
Voit olla mitä mieltä tahansa minusta, jos se on sinusta oikein tehdä johtopäätöksiä minust tuntematta minua.
En ole tarvinnut, pyytänyt enkä saanut kyseiseltä henkilöltä mitään materiaa tai siihen viittaavaa. Se, etten suostunut siihen, että minua kohdellaan kuin koiraa ja halusin lopettaa suhteen ja sitten yritin ymmärtää ja palasin suhteen ilman toisen osapuolen minkäänlaista kiinnostusta tai ymmärrystä edes siitä mitä tarkoitin, vaan omien ainaolenuhri harhakuvitelmien kautta hän on päätellyt minun olevan syyllinen kaikkeen. Aikuisena ihmisenä ymmärrät varmaan, ettei ole tulta ilman savua ja ei voi toisissa aina olla vikaa. Eikä henkilöstä itsessään. Hän kyllä taitavasti kertoo että hänellä on kehitettävää, mutta jos kysyt konkreettisesti että mitä esimerkiksi, hän ei juurikaan pysty kertomaan. Mulle ei kertonut mitään. Mut senkin varmaan ymmärrät, et riitaantunut tarvitaan aina kaksi.
Mä en enää kommentoi mihinkään mitään. En jaksa enempää. En ole se, mitä minusta luulet ja tää kokonaisuutena on mulle henkisesti rankkaa. Olen iloinen, että hänellä on kuuntelijoita ja tukijoita. Ettei hän ole yksin, koska kurjaa on silläkin. Paras apu ja tuki hänelle olisi, jos auttaisitte hänet ymmärtämään ettei vika voi olla vain muissa. Se on mentävää itseenkin välillä. Muuten ei hänen muutkaan suhteet tule kestämään. Hänessä on kuitenkin paljon hyvää ka hänestä voi tulla hyvä mies jollekin. Mikäli hän ymmärtää asioita myös itsestään.
Mukavaa jatkoa! - MakeeNimimerkki
Siis oikeestikko!? Jestas vai että oikeen palstan rumin mies😂😂 ja ketä kiinnostaa mt potilaan mielipide kuka on narsisti?
- EiKenenkäänPuolella
Kyseinen henkilö on vuosia näillä palstoilla valitellut rumaa naamaansa. Sinällään nuo mainitut hänen nimimerkit on ihan kilttejä ja sympaattisia, mutta pahimmat solvaukset hän on syytänytkin aina eri kertanimimerkeillä puskista naisille. Helka ja nyt Liner sinkut palstalla on saanut osansa paskasta päälleen. Myös femisnismit tai sellaisiksi uskomansa henkilöt. Hänen yksi nimimerkkinsä onkin S24FemakotRy jolla ajaa mies asiaa eli suoraan sanoen puolustaa omaa naisvihamielistä kirjoitustaan jonka on tehnyt just jollain satunnais nimimerkillä.
Jossainvaiheessa hän oli niin syvissä vesissä, että toivoi jo sotaa jolloin miehiä kuolee ja rumatkin miehet alkavat kelvata. En muista lukeneeni edes kaikkia, mutta näistä palstan autistisista jankuttajista kyllä tunnistaa heti kuka kyseessä..
- eräsvainkaukaa
Mitäs sitä sanotaan siitä.. Eihän hullu itseään sellaiseksi tunne mutta muuthan ne niitä aina ovat ;-)
Tiedätkös, olen alalla jossa pääkopan tarvii olla kondiksessa ja harrastusten puolesta varsinkin.
Voisit yllättyä, naisosapuoli, minun osasta mihinkään puoluellisuuteen. Periaatteessa jos olisin katkera tms niin olisin oman sukupuoleni puolella.
On vain väärin kun joku mies tai nainen joutuu tuollaiseen tilanteeseen. Omaa syytäkin siinä tietysti on kun ei tahtonut uskoa mitään pahaa naisesta ja sitä se huuma teettää.
Silloin ei ole väliä mikä minun suhteeni toiseen osapuoleen on tai on ollut olematta.
Virheitä sattuu ja hänelle sattui nyt iso sellainen.
Jos teidän tilanteessa joku hoitoa tarvitsee niin voi pimu vilkaista peiliin.- Vedätvainkotiinpäin
Oletko tavannut sitä suhteen toista osapuolta ollenkaan ja tunnetko häntä ensinkään? Jos et ,niin eihän sulla ole mitään faktaa siitä, miten ne asiat oikeasti ovat edes menneet sen toisen osapuolen näkökulmasta. Kaverisihan on selittänyt sulle vain oman näkemyksensä suhteestaan, ja uskot tietenkin häntä. Tunnehuumassaan ihminen itsekin voi toikkaroida miten sattuu ja tehdä mitä tahansa paskaa tunteensa vuoksi, joten ihan varmasti on syytä kaverisikin käytöksessä, miten ne asiat oikein meni. Näkemyksesi voisi tosiaan muuttua, jos näkisit koko kuvion ja sen todellisuuden.
- kummankotioikea
Vedätvainkotiinpäin kirjoitti:
Oletko tavannut sitä suhteen toista osapuolta ollenkaan ja tunnetko häntä ensinkään? Jos et ,niin eihän sulla ole mitään faktaa siitä, miten ne asiat oikeasti ovat edes menneet sen toisen osapuolen näkökulmasta. Kaverisihan on selittänyt sulle vain oman näkemyksensä suhteestaan, ja uskot tietenkin häntä. Tunnehuumassaan ihminen itsekin voi toikkaroida miten sattuu ja tehdä mitä tahansa paskaa tunteensa vuoksi, joten ihan varmasti on syytä kaverisikin käytöksessä, miten ne asiat oikein meni. Näkemyksesi voisi tosiaan muuttua, jos näkisit koko kuvion ja sen todellisuuden.
Olethan muistanut esittää saman kysymyksen myös naisen käytöksen puolestapuhujille?
Ovatko he tavanneet tätä miestä itse ja esimerkiksi oikeutettuja sitten olemaan puolesta tai vastaan?
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, miksi juuri naisen mielipide olisi ainoa oikea?
- Mitäläksit
Et ole itsekkään syytön. Sinua yritettiin varoittaa palstallakin trollit kertoi mylmyrin olevan narsisti mutta et sinä pillunkipeä uskonut!
- ihanouto
Kuka mylmyri on.
- satuhetkituokin
Jonkun kirjoitustaitoisen mielikuvitus henkilö / kirjan henkilö ,joka palstalla on alkanut elämään totena.Mutta onhan tämä ihan viihdyttävä tarina odotan jatkoa...
- psykologiko
Tämä on selvästi sairaan ihmisen kirjoittelua. Tulee ieleen psykologi, joka uskoo omia jorinoitaan ;)
- Narsisminuhri
Kunnon lokauskampanja nyt sinua kohtaan. Reagtioista ja nuista jargonioista päätellen nyt osut ja kovaa kohteeseen. Hyvä että pääsit eroon!
- SanonnattannonaS
Keskustelua silmäillessä tuli eittämättä mieleen vanha sanonta (Se älähtää johon kalikka kalahtaa)
- Hyvälläeipahalla
SanonnattannonaS kirjoitti:
Keskustelua silmäillessä tuli eittämättä mieleen vanha sanonta (Se älähtää johon kalikka kalahtaa)
Vain yksi ihminen maailmassa kirjoittaa reaGtioista. Mahtaa olla kurjaa olo. Anna jo olla.
- Enseminaolut
Hyvälläeipahalla kirjoitti:
Vain yksi ihminen maailmassa kirjoittaa reaGtioista. Mahtaa olla kurjaa olo. Anna jo olla.
ReaGtioista päätellen itse asianosaisella ei liene helppoa, kun pyrkii kaikkensa tekemään ap.n maineen tahrimiseksi;) Päästä jo irti ja mene eteenpäin!
- Omatuntokokolkuttaa
Hyvälläeipahalla kirjoitti:
Kurjaa ihmisellä, joka on päässyt narsistista eroon xD Salli meidän nauraa!! xD
- Rakkaudellan
Narsistista ei pääse eroon. Sinä et näköjään tiedä narsismista mitään. Voitko lopettaa? Nolasit jo itseäsi ja minua ihan tarpeeksi.
- PalstanUhriutuvinMies
Uhri
- Ätmi86
Miksi naiset aina rakastuvat jännämiehiin eikä meihin rumiin tylsin nörttimiehiin? Minulle kelpaisi narsistikin kunhan sillä on pillu.
Minulle kelpaisi nörttimieskin kunhan se huolehtii hygieniastaan, on empaattinen, ymmärtäväinen ja herkkä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938028
- 403852
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021906- 241310
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321143Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,311079Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia11865Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53847Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31812Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v27762