TE-toimisto pakottaa orjatöihin??

PaskaplanOyj

Hei,

Viikko sitten kävin työkkärissä velvoittavassa tapaamisessa missä oli esillä mahdollinen työ. Ilahduin puhelimessa, koska puhuttiin työstä. Työ kuitenkin oli matalapalkkaista eli Kela-korvaukset ja 9 eur päivä. Minua harmitti tuo koko tapaaminen ja nyt kun hermot vähän laantuneet, kirjoitan asiasta tänne.

Työnhakusuunnitelmassa minulla lukee omatoimista työn hakua ja sitä olen tehnytkin. Mainintana: hakee palkkatöitä. Nyt kuulemma joutuvat aktivoimaan väkisin työttömiä, koska minullakin on jo 1,5 vuotta edellisestä palkkatyöstä. Onko kuitenkin oikein lähes väkisin mainostaa työtä, joka on orjapalkalla ja kun tätä en ottanut, työkkäri uhkaili työtoiminnalla missä paikallisessa yhdistyksessä pitäisi vastata asiakkaiden kysymyksiin?? 3-4 päivää viikossa, 4 h päivä.

Sanoin suoraan, että nyt taidetaan siivota tilastot. Mihin on hävinnyt palkkatyöt ja miksi työkykyistä patistetaan orjatöihin ja erinäisiin työpaluuhömpötyksiin "että sais jalan oven väliin".

Sitä työtä ei nyt vain ole kaikille ja työtä ei tule, vaikka menen orjaksi!

Onko minulla velvoitetta ottaa seuraavassa haastattelussa aktivointia, TE-virkailijan mukaan ei voisi kieltäytyä jatkossa??

35

4496

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TulonjakoMalli

Kuntouttavaan, kuntouttavaan, kuntouttavaan marssimme näin.
      Kuntouttavaan, kuntouttavaan, avo hoito toimii näin.
      Siis kuntouttavaan kuntouttavaan pakolla kuntouttavaan...

Suomi kansanlaulu, trad. Säveltäjinä sdp-kepuli-kokoomus-vihreät.

• VaadiSelvitystäAina

Virkailijan velvollisuus on perustella aina kantansa sinulle. Eli kysy mihin lakiin hänen väite perustuu. Hänen on vastattava siihen.

Itse voit lukea lain kuntouttavasta työtoiminnasta, 1 luku 3 §, niin tiedät sovelletaanko lakia sinuun.
      http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2001/20010189

• velvettauti

No, kumpi osoittautui oikeaksi? -Väkivalta vai velvoittautuneisuus?

• työharrasteenako

Mene sinne haistatteluun ja voit sanoa siellä, ihan suoraan että: Ihminen ei kyllä elä millään työtä harrastamalla.

Jos urputtavat, että voivat tehtailla sinulle karenssin, niin tuumaa siihen: Teidänhän se valinta on tehtävä. Et kieltäytynyt, mutta kantasi tulee selväksi.

• VirkapummiHaisoo

Kannattaa ehdottaa, että virkapelle menisi kuntouttavaan ilman palkkaa ja sinä voit tulla hänen tilalleen lässyttämään tyhjää ja hautomaan persettä täydellä palkalla.

• Azigarillo

Muuten ihan samaa mieltä, mutta miksi ei ihmiset itse mene kouluttautumaan virkapelle perseenhautojaksi... ihan sillai vaa että pääsis kalifiksi kalifin paikalle.

• fhgfjhf

Niin monet saavat toimeentulonsa työttömyydestä. Toisille vaan maksetaan moninkertaisesti kuin toisille. Näin se tyrannia etenee. Pikku hikjaa nuo tyrannian kapotkin ovat orjina. Tyhmät, eivät vielä tajua sitä. Yhdessä voisimme korjata Suomen.

• ihmeellistä

" miksi työkykyistä patistetaan orjatöihin ja erinäisiin työpaluuhömpötyksiin".

Siksi, että et ole puoleentoista vuoteen onnistunut saamaan uutta työpaikaa omatoimisesti.

• blll

Mutta eihän se johdu työkyvyn puutteesta, vaan työpaikkojen puutteesta.

• grthyrth
        blll kirjoitti:

Sanopa muuta!

• töihinsiit
        blll kirjoitti:

No kyllä jotain kehitettävää työkyvyssä on, kun ei työpaikkaa onnistu hankkimaan 1,5 vuodessa. Tuossa ajassa sitä paitsi rapistuu sekä työtaito että työkyky, luultavasti myös työhalu.

• SuuriKuntoutus

ihminen voi itsetyydyttää ja kuntoutua työttömänä.
        ja esim. ne yli 30 000, kpl, lepäävät, ilmaisilla lomailla, 4 -ateriaa päivä, hotellimajoitus, jne pakolais turistit lomillaan suomessa, ne itsetyydyttää ja raiskaa, näin se työkyky pysyy ja terveys lisääntyy,
        - aika yksinkertaista tuo kuntoutus !
        - tai vallassa oleva pyhä kepuli kokoomus jumala, joka voi tehdä hyväntekeväisyyttä verovarolilla, näin hän omasta ahneudestaan kuntoutuu, j a saa taivasosuudenkin !! verovaroin!! - se on kätevää markkinataloutta !!

• KohtuusKaikessa
        töihinsiit kirjoitti:

No kyllä jotain kehitettävää työkyvyssä on, kun ei työpaikkaa onnistu hankkimaan 1,5 vuodessa. Tuossa ajassa sitä paitsi rapistuu sekä työtaito että työkyky, luultavasti myös työhalu.

Sinä tiedät tämän, koska..?

Työttömyys ei tee kenestäkään työkyvytöntä. Selviytyjiä työttömät pääasiassa ovat. Veikkaan, et useampi työssä oleva romahtaisi niin fyysisesti kuin psyykkisesti jäädessään työttömäksi. Sen lisäksi myös tulot romahtavat ja samalla elintaso. Sen myötä menee sosioekonominen asema uusiksi. Naapureiden kauteus vaihtuu halveksuntaan. Sellainen huipulta pohjalle -ilmiö. Vahvimmat selviävät tästä ja väitän, että selviytyjä on taatusti hyvä ja motivoitunut työntekijä, kunhan palkkaus on asiallinen. Kohtuutonta vaatia työtöntä antamaan täysipainoinen työpanoksensa ilmaiseksi kenenkään hyväksi.

• kuinkas_on

Nyt kyllä pomppas:
        Omatoiminen työnhaku on kielletty! Kielto johtuu TE-toimiston toiminnasta. Ainoa tapa työllistää on se, että TE-toimisto kartoittaa:
        1. koulutuksen
        2. valmiudet
        3. palkkatason

Tämän perusteella on mahdollista ohjata työnantajan avoimet työpaikat ja ihminen koulutusta vastaavaan työhön TE-toimiston välityksellä. Kohtaanto-ongelma poistuu, kun työnantaja joutuu palkkaamaan sitä, mitä on tarjolla, eikä vain toiveajattelemaan.
        Kohtaanto-ongelma johtuu siitä, että TE-toimisto ei välitä työtä - tai sitten työnantajat eivät halua maksaa koulutetuille ihmisille palkkaa?

• finvork

Silkkaa puppua. Mikään virkakoneisto ei voi kieltää ihmistä allekirjoittamasta vapaille työmarkkinoille työsopimusta, ja tekemästä töitä. Miten muuten itse olen mara-alan työnantajilla, kahdella peräkkäin, ollut jo monta vuotta töissä? Moni muukin- ihan normaalien tyelämän sääntöjen kanssa toimitaan YHÄ.
        Onko tämän palstan tarkoituksista yksi levittää väärää tietoa? Ainahan nyt töihin saa mennä! Vai koskeeko se jo moneen kertaan elämässä ryvetettyjä... Itsellä raju elämä ollut. tai sitten nämä työnantajat eivät yksinkertaisesti tiedä minkä ovat ottaneet hommiin.
        -Koulutukseni on huono, mutta osaan ammattini käytännössä. Täälläpäin on vielä riittänyt, tarkoitus on työn ohessa hankkia ammattitutkinto(ns näyttötutkinto).

• 167-176

Nykyisin on nollatuntisopimuksia ja nollapalkkasopimuksiakin. Ovatko nuo oikeasti sopimuksia?
      Eivät kyllä täytä sopimisen tunnusmerkkejä ollenkaan.
      Rankaisu itsensä orjuuttavan "sopimuksen" hyväksymättä jättämisestä ei ole kyllä länsimaisen oikeuskäsityksen mukaista.
      Virkanillkkien jatkuva valehtelu ja asioiden vääristely on jo oma luku sinänsä.
      Suomi ei ole oikeus- ja sivistysvaltio vaikka niin väitetään, sadassa vuodessa ei ole pystytyy luomaan sellaista vaan venäjän vallan aikaiset virkanilkkien kuvitelmat omasta vallastaan ja oikeassa olemisestaan ovat yhä sitekeästi hengissä vaikka monta sukupolvea on jo kulunut.

• venkoilun_aakkoset

Palataanko sitten korjaamaan tilanne? Niin kauan kun työnantajat eivät ole palkanneet kaikkia koulutustaan vastaaviin töihin hoidetaan pakollinen asiointi yritysten ja virkamiesten kanssa siten, että aikaa kuluu yli kymmenkertaisesti hyötyyn nähden? Minusta se olisi oikea tapa rankaista niitä, jotka eivät halua tasa-arvoista kohtelua kaikille ihmisille.

• 167-176
        venkoilun_aakkoset kirjoitti:

Palataanko sitten korjaamaan tilanne? Niin kauan kun työnantajat eivät ole palkanneet kaikkia koulutustaan vastaaviin töihin hoidetaan pakollinen asiointi yritysten ja virkamiesten kanssa siten, että aikaa kuluu yli kymmenkertaisesti hyötyyn nähden? Minusta se olisi oikea tapa rankaista niitä, jotka eivät halua tasa-arvoista kohtelua kaikille ihmisille.

Hyvä keino.
        Eivät kyllä lotkauta korvaansakkaan tuolle mutta jotain pitäisi tehdä, julkisuuskaan ei auta.
        Vinkkejä tuolla:
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/13675633/virkanilkkien-kasittelyohjeet
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/13537857/vauhtia-virkanilkkien-velttoihin-jalkoihin
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/11818302/kapuloita-virkarattaisiin

• PaskaplanOyj

Hei,

Kiitos vastauksista.

Tapaaminen seuraavaksi tosiaan ensi kuussa.

Siellä tosiaan tullaan tyrkyttämään toista työkokeilua min. 4 h päivä, mutta lain mukaan ymmärsin, että työkokeilu on minimissään myös 1 pv viikossa. Laki ei kuitenkaan mielestäni velvoita työkykyistä työkokeiluun vaan lain mukaan työkokeilu on esim. työnpaluun tukemista jossa esim. työkyvytön voisi kokeilla onko työkykyinen. Tai joku voisi katsoa sopiiko ala sinulle.

Ajattelin haastattelussa vedota rahalliseen tilanteeseen. Minulla menevät yli puolet tuista asumiseen ja laskujen, kulujen ja pienen säästön jälkeen jää vapaaksi enää noin alle 50 euroa. Siitä hädin tuskin riitä kalaan tai lihaan, ja 9 euroa ei auttaisi bussilippuja kustantamaan ja ruokailukuluja. Onko VIRKAILIJALLA oikeus pakottaa työkokeiluun nyt, jos minulla ei ole rahaa osallistua siihen eli kaikki raha menee elämiseen? 9 eur korotus ei ole mikään korotus, vaikka työkokeilu olisi naapurikunnassa.

Mitä muuta pitää ottaa huomioon, jos haluaa luistaa työkokeiluista saamatta mahdollista karenssia?

• VastustanOrjuutta

Omaehtoinen opiskelu työttömyysetuudella on hyvä vaihtoehto orjatyölle. Uskon sen kehtittävän osaamista ja parantavan työllistymismahdollisuuksia enemmän kuin palkaton työ.

• Virkapalvelijat

• gfhdfgjhgdk
        Virkapalvelijat kirjoitti:

Työkokeilu on aina asiakkaan oma päätös. Yksikään virkailija ei voi päättää sinun puolesta asiaa. Virkailijan tehtävä on palvella sinua, sinun haluamaasi suuntaan.
        http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2012/20120916

Jos allekirjoitatte sen 'oman päätöksen', muistakaa mainita nimenne vieressä, että allekirjoitatte kiristyksen ja taloudellisen uhan takia ja vastoin tahtoanne.

• VaihtoehdotVähissä
        Virkapalvelijat kirjoitti:

Työkokeilu on aina asiakkaan oma päätös. Yksikään virkailija ei voi päättää sinun puolesta asiaa. Virkailijan tehtävä on palvella sinua, sinun haluamaasi suuntaan.
        http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2012/20120916

TE-toimiston virkailija antoi ymmärtää, että jos minulla ei itselläni ole mitään työnhakemisen rinnalle, hänen on pakko tarjota minulle jotain aktivointitoimista. Ja sen jälkeen saan karenssia, jos en osallistu aktivointitoimeen. Se voisi olla työkokeilua, työllistämiskurssia yms. Itse saa siis päättää, että minkä tarjotuista toimista valitsee tai sitten keksii jotain työllistymismahdollisuuksia parantavaa TE-toimiston listan ulkopuolelta.

• fghfgjfgh
        VaihtoehdotVähissä kirjoitti:

TE-toimiston virkailija antoi ymmärtää, että jos minulla ei itselläni ole mitään työnhakemisen rinnalle, hänen on pakko tarjota minulle jotain aktivointitoimista. Ja sen jälkeen saan karenssia, jos en osallistu aktivointitoimeen. Se voisi olla työkokeilua, työllistämiskurssia yms. Itse saa siis päättää, että minkä tarjotuista toimista valitsee tai sitten keksii jotain työllistymismahdollisuuksia parantavaa TE-toimiston listan ulkopuolelta.

Tuonkin he valehtelevat. Omaehtoinen vapaaehtoinen ja ilmaistyö ei heille kelpaa. Palkattoman työn täytyy mennä heidän kontrollinsa kautta, muuten he katsovat sen joko hyödyttömäksi tai mahdollisesti jopa jonkinlaiseksi 'yrittämisen' oireiksi ja saattavat katkaista tukesi. Koko iljettävä systeemi perustuu pakottamiseen, kieltämiseen, sääntelyyn, manipulointiin, uhkailuun, rankaisuun. Sellaista tyrannia on.

• Virkapsykopaatit

TE-toimisto ei pakoita, eikä tee muutakaan. KYSEESSÄ ON AINA YKSITTÄINEN VIRKANILKKI, joten vastatoimet pitää kohdistaan yksittäiseen henkilöön.

• shaisseee

Täällä sama juttu..noh karenssit tuli kun en suostunut menemään Konttiin 8h päivässä 9/pvä..sama pyöritys jatkuu kun sinne menee työkokeilusta työkokeiluun..tulee muuten mahtava tuntipalkka kun jakaa työmarkkinatuen 512 plus 9/pvä .

• kädestäsuuhun

8h päivässä 9e päivä"palkalla" en suosuisi karenssin uhallakaan. 4-5hpv 9e/pv pystyn, tottunut siihen jo.No kyllähän se vituttaa kun tukia vähennetty,matkakorvauksetkin poistettiin.
        Mutta pääasia että jaksaa orjailla.

• kädestäsuuhun

Niin ja ensin oli 4h/pv ja sitten nostettiinki 5h/pv, tuet samana.Kyllähän se kyrsii.

• kaikkiOrjiksi

Muistakaa: kännykkä aina nauhoittamaan keskustelu, koska minutkin saatiin orjaksi virkailijan valehdeltua vaikka mitä.

Jos työnhakusuunnitelmaan laittaa : haen vain palkkatyötä, ei lain mukaan orjaksi saa pakottaa.

Jos erehdyt laittamaan mm.harjoittelua tms kieroin sanaparsin, lain mukaan voit joutua vaikka kuulusteluiden kautta 9eur/pv orjaksi. Kuulustelija tienaa sinista noin 2000eur 30min höpinällä:) kuulustelu firmaksi yritin itsekkin, mutta kilpailu oli suljettu ja ojennetti työministerin kavereille.

• pienvitutusvaa

Tuo tallentaminen on tosi hyvä idea!
        Kuulee miten ensin sanotaan,kielletään ja sitten onkin todistusaineistoa.

• epäilijä

Joo näitä työkokeiluja käytää hyväksi, säätiöt, kunnat, yksityiset työantajat eikä näillä ole tarkoitus palkata ketään vaan ottaa uusi tilalle näin ei synny uusia työ paikkoja .Vaan kilpailu vääristyy josta kärsivät tunnoliset yrittäjät. Tilastot tosin kaunistuu .Tätä pyörää poletaan niin kauvan kuin voidaan jollei liitot ,hallitus puutu asiaan.

• Sossupummi-

Otan mielummin karenssin kun menen ilmaiseen orjatyöhön. Olen saanut jo monta karenssia, edellinen karenssi kesti 2006- vuoden 2016 loppuun vaikka olin 2008-2011 töissä, työharjoittelussa, kursseilla, työkeilussa.

• toinensamanlainen

eihän karenssi voi nyt 10 vuotta kestää kuitenkaan :D

• thtrhtryuåliuöl

Itse "onnistuin" syntymään , ennen 9/1956,joten nyt "nautin" ns LEX-Linströmmin tarjoamaa eläkettä, ( tosin , eläketuen hakeminen oli vapaaehtoista ).
      Joka on suuruudeltaan suunnilleen sama,kahdessa vuodessa,kuin Euroedustajalla kuukauden palkka.
      Otin tämän LEX-tarjouksen vastaan siksi,kun jouduin keväällä rikoksen uhriksi,sain pysyvän haitan.
      Jouduin , vuoden 2010 jättämään työni,vaimoni sairastuttua Alzheimerin tautiin.
      Se ei ollut pätevä syy irtisanomiselle,vaan lätkästiin kahdeksan viikon karenssi.
      Käytin kuitenkin ansiosidonnaisen , ( 500 pv ) loppuun.
      Päätös,karenssista oli suora lainaus hälmöläisten täkin jatkamisesta.

• JeesusPelastaa

"Muuten ihan samaa mieltä, mutta miksi ei ihmiset itse mene kouluttautumaan virkapelle perseenhautojaksi... ihan sillai vaa että pääsis kalifiksi kalifin paikalle. "

Ei kukaan täysjärkinen vainoajaksi halua vaikka maksettaisiin.

Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani. Jos te tunnette minut, opitte tuntemaan myös minun Isäni

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      110
      3297
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      45
      1200
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1172
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      54
      1116
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1072
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      60
      1007
    7. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      27
      900
    8. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      877
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      872
    Aihe