Arvauksia v. 2018 lämpötilojen vuosikeskiarvoista!

LämpenemistäPeloissaan

Tasan 80 v. aiemmin v. 1938 Helsingin lämpötilan vuosikeskiarvo oli 7,1 ºC ja Sodankylän 2,5 ºC.

Nyt arvauksia pystyyn mikä on vuosikeskiarvo noissa samoissa paikoissa v. 2018!

Viimeiset ilmatieteen laitoksen taulukosta löytyvät vuosikeskiarvot ovat tällä hetkellä vuodelta 2016.
(Helsinki Kaisaniemi 6,6 ºC ja Sodankylä 1,5 ºC)

http://ilmatieteenlaitos.fi/vuositilastot

5

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PasiToivonen

      Sanoisin että sama kuin 2015-2017 keskiarvo. La Niña viilentää ilmastoa mutta se ei näy aina Suomessa, toisinaan näkyy.

      Globaalisti se pitäisi olla viileämpi kuin tämä vuosi.

    • Mikä onkaan vuoden keskilämpötilan tilastollinen vaihtelu eli keskihajonta? Kun yksittäisen vuoden poikkeuksellisuutta haluaa arvioida niin keskiarvojen lisäksi pitää tietenkin ottaa tuo hajonta huomioon.

    • Eelis__Perma_nen

      Kuten aloittajan käppyrät kertoo, hurja on vuosikeskiarvojen nousu molemmissa paikoissa tuosta 80-luvun lopusta eteenpäin. Alkoi AGW oikeasti näkyä selkeästi! Kerrataas, mitkäs ne onkaan leikkautuneet......................... Kuorossa!

      • Jaksot

        Kuten aloittajan käppyrät selvästi kertoo, oli lämpeneminen käynnissä 1900 luvun alussa jatkuen aina 1940 luvulle saakka, jolloin sykli kääntyi kylmenevän puolelle. Kylmenevää jatkui 1940 luvulta 1970 luvulle, jolloin alkoi taas syklin lämpenevä jakso, joka päättyi 2000 luvun alussa. Nyt ollaan taas kylmenevässä jaksossa.

        Luonnollista vaihtelua. Ja muistathan Eelis kuinka -70 luvulla kouhkattiin jääkaudesta. Kohta se kouhkaaminen alkaa taas ja syyllisenhän me jo tiedämmekin, eikö?


    • Alkuvuoden tilastojen mukaan kuluva vuosi tulee hevosmiesten tietotoimiston mukaan jäämään Kaisaniemessä n. 0.5 astetta kylmemmäksi kuin edellisvuosi. Siitä eteenpäin tietotoimiston tiedot ovat vajavaiset, joten on turvauduttava vain toisen käden tietolähteisiin:

      https://www.nature.com/articles/ncomms15875
      "Particularly, we predict that Norwegian air temperature will decrease over the coming years, although staying above the long-term (1981–2010) average. Winter Arctic sea ice extent will remain low but with a general increase towards 2020."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe