Miksi naiset lihovat parisuhteessa?

Siis tässä kysynys naisille. Olen nähnyt monta kertaa omassa, läheisteni ja tuttavien elämässä. Miksi nainen alkaa kerätä massaa kun on ns. turvallisessa parisuhteessa. Eikö se parisuhde sittenkään tyydydä, vaan jääkaapin vetovoima on kovempi? Kun nainen sinkkuntuu, niin hän tekee paljon ollakseen ns. timmissä kunnossa. Turvallisessa parisuhteessa kaikki tuo unohtuu. Miksi?

101

1349

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no_siksi_että

Koska kun eli yksin, niin ehti liikkua, mutta kun meni naimisiin ja sai lapsia ja minäkin olen ollut jo lähes 15 vuotta pienten lasten äiti , niin kun on useampi lapsi, niin äidille ei jää omaa aikaa. Miehellä on omaa aikaa, mutta nainen on aina vastuussa kodista ja lapsista, vaikka töissä kävisi, kuten minä. Työ, ruokakauppa, tiskit, ruoanlaitto, pyykit, lasten kouluasiat, siivous, lasten lääkärikäynnit jne jne. Kaikki on naisen kontolla. 15 vuotta liian vähän unta. Joka ilta tämän 15 vuoden aikana minulla on mennyt varmaan 2-4 tuntia illasta vilkkaiden lasten iltarutiineihin (pesut, voiteiden laitto, yöpuvut, nukkumaan laittaminen). Siitä voit laskea, kuinka monta tuntia minulla on mennyt elämästäni vain lasten nukkumaan laittamiseen eli oikeastaan melkeinpä 2 vuotta elämästäni jos laskee kokonaisia vuorokausia tai sitten 4 vuotta elämästäni jos laskee valoisan ajan, on mennyt yksistään lasten nukkumaan laittamiseen! Jos olisin tuon ajan jumpannut, niin olisin varmaan aika hoikka. Nyt en unen puutteen ja yleisen uupumuksen takia edes jaksa erityisemmin treenata. Työmatkat kyllä tuovat arkiliikuntaa, mutta siinäpä se sitten on. Meidän perheessä ainakaan mies ei osallistu lasten hoitoon eikä kodin hoitoon. Mutta eipä hän myöskään kovinkaan paljon valita painostani. Eli jos ei hän valita, niin eipä muillakaan ihmisillä siitä mitään nokan koputtamista ole. Pulleita ne ovat monet äidit ja tässä siis syy. Vilkkaat lapset, unenpuute, liika työmäärä...ei jää enää voimia...Katsotaan sitten muutamien vuosien kuluttua, kun nuorin menee kouluun...ehkä sitten minäkin hoikkenen?

• naapurinalma

Kuule, itsehän sinä kumppanisi valitsit, joten ei mene läpi, että koitat löytää vain ulkoapäin syyt.

• Tuo on varmasti totta ja ymmärrettävää. Avioliitossani ei ollut sellaista ongelmaa, minähän se pääsääntoisesti olin joka lapset ja arjen hoiti, äipän tehdessä uraa, tosin hän ei lihonutkaan. Eron kälkeisissä suhteissa olen tämän ilmiön huomannut, samoin kuin naispuolisten ystävieni elämää seuratessa. Sinkkuna ollaan timmissä kunnossa, mutta parisuhteessa ollessa kaikki repsahtaa. Olen nyt muutaman vuoden seurustellut ja nainen on ottanut massaa about 3 kg vuodessa. En todellakaan syytä ketään, ihmettelen vain syytä tähän ilmiöön.

• voivoivoivoivoi
        mr-groove kirjoitti:

Tuo on varmasti totta ja ymmärrettävää. Avioliitossani ei ollut sellaista ongelmaa, minähän se pääsääntoisesti olin joka lapset ja arjen hoiti, äipän tehdessä uraa, tosin hän ei lihonutkaan. Eron kälkeisissä suhteissa olen tämän ilmiön huomannut, samoin kuin naispuolisten ystävieni elämää seuratessa. Sinkkuna ollaan timmissä kunnossa, mutta parisuhteessa ollessa kaikki repsahtaa. Olen nyt muutaman vuoden seurustellut ja nainen on ottanut massaa about 3 kg vuodessa. En todellakaan syytä ketään, ihmettelen vain syytä tähän ilmiöön.

Yksi syy on se, että lapsen saaminen muuttaa naisen hormonitoimintaa tavalla, josta ei enää peruutusvaihdetta löydy. Jotenkin suvuittain kulkevaa eli jos haluat tietynlaisen laihan vaimon, niin tsekkaa anoppi ennen toimiasi. Samaltahan se tytär sitten näyttää, kun kukaan ei niille geeneilleen mitään voi.

• no_siksi_että
        naapurinalma kirjoitti:

Kuule, itsehän sinä kumppanisi valitsit, joten ei mene läpi, että koitat löytää vain ulkoapäin syyt.

En väittänyt, että syy ei olisi minussa. Kirjoitin ja siteeraan tässä itseäni: "Nyt en unen puutteen ja yleisen uupumuksen takia edes jaksa erityisemmin treenata....ei jää enää voimia...". Tuo voimien uupuminen on tietysti minussa itsessäni, mutta kyllä maar minulla oli runsaasti enemmän omaa aikaa ja lepoa, kun elin yksinäni. Jos vaikka väsytti, niin sai nukkua aamulla myöhään edes viikonloppuisin. Nyt en esimerkiksi en ole saanut nukkua yhtään aamua myöhään yli kolmeen vuoteen, koska viikonloppuisinkin kuopus herää aikaisin ja se tarkoittaa sitä, että uneni päättyvät siihen. Arkiaamuisinkin nousen aikaisemmin kuin kukaan muu perheessä, koska minun pitää ehtiä viedä kuopus päiväkotiin ja laitan aina kahvitkin valmiiksi myös miehelleni.

• uteliasaina
        mr-groove kirjoitti:

Tuo on varmasti totta ja ymmärrettävää. Avioliitossani ei ollut sellaista ongelmaa, minähän se pääsääntoisesti olin joka lapset ja arjen hoiti, äipän tehdessä uraa, tosin hän ei lihonutkaan. Eron kälkeisissä suhteissa olen tämän ilmiön huomannut, samoin kuin naispuolisten ystävieni elämää seuratessa. Sinkkuna ollaan timmissä kunnossa, mutta parisuhteessa ollessa kaikki repsahtaa. Olen nyt muutaman vuoden seurustellut ja nainen on ottanut massaa about 3 kg vuodessa. En todellakaan syytä ketään, ihmettelen vain syytä tähän ilmiöön.

Entäs sinä itse paljonko on tullut painoa lisää?

• miehesilapsiko
        no_siksi_että kirjoitti:

En väittänyt, että syy ei olisi minussa. Kirjoitin ja siteeraan tässä itseäni: "Nyt en unen puutteen ja yleisen uupumuksen takia edes jaksa erityisemmin treenata....ei jää enää voimia...". Tuo voimien uupuminen on tietysti minussa itsessäni, mutta kyllä maar minulla oli runsaasti enemmän omaa aikaa ja lepoa, kun elin yksinäni. Jos vaikka väsytti, niin sai nukkua aamulla myöhään edes viikonloppuisin. Nyt en esimerkiksi en ole saanut nukkua yhtään aamua myöhään yli kolmeen vuoteen, koska viikonloppuisinkin kuopus herää aikaisin ja se tarkoittaa sitä, että uneni päättyvät siihen. Arkiaamuisinkin nousen aikaisemmin kuin kukaan muu perheessä, koska minun pitää ehtiä viedä kuopus päiväkotiin ja laitan aina kahvitkin valmiiksi myös miehelleni.

Miksi et vaadi miestäsi osallistumaan kotihommiin, johan on kummaliinen marina yksinkertaisesta asiasta. Itse olet tilanteesi aiheuttanut.

• Kärtty
        naapurinalma kirjoitti:

Olipas tyhmä kommentti!
        Mistä kristallipallosta näkee millaiseksi valittu puoliso muuttuu viiden vuoden, kymmenen vuoden päästä? Seurusteluaikana, vaikka se kestäisi muutaman vuoden, ei voi saada täyttä käsitystä.
        Me itsekään ei tiedetä millaiseksi muutumme 10 vuoden , 20 vuoden kuluttua. Monet asiat muokkaavat meitä, hyvät asiat , puhumattakaan pahoista kolhuista.

Siis jos omaa logiikkaasi seuraa, niin kun hyppäät autoosi ja ajat kolarin kun joku ajaa eteesi kolmion takaa, niin syy on sinun: Miksi ostit auton. Miksi päätit lähteä autolla jonnekin. Mikset ennakoinut viisaasti?

• mekkk

Mikis teet kaiken yksin ja laitappa miehesikin vastuusen perheen toiminnasta ta isitten kun lapset kasvavat ja muuttavat pois kotoa niin katkerana eroat kun ei se parisuhde ollutkaan niin kivaa.

• Anonyymi
        no_siksi_että kirjoitti:

'..kahvitkin .. valmiiksi.. miehelleni..'

Näin kolmen vuoden jälkeenkin: otan osaa ja valitan että onpa törpöltä vaikuttava mies osunut osaksesi.

• Anonyymi
        mekkk kirjoitti:

Mikis teet kaiken yksin ja laitappa miehesikin vastuusen perheen toiminnasta ta isitten kun lapset kasvavat ja muuttavat pois kotoa niin katkerana eroat kun ei se parisuhde ollutkaan niin kivaa.

Sivusta ...

Kerropa miten se toinen laitetaan vastuuseen perheen toiminnasta? Miten aikuinen, itseellinen ihminen, pakotetaan tekemään jotakin, jota hän ei halua eikä aio tehdä? Valittamalla, nalkuttamalla, huutamalla, uhkaamalla erolla vai miten?

• Anonyymi

Miten tuollainen kaikentekijä ja vielä nukkumatonkin kerkeää syömään ittesä ihrasäkiksi ??????

• Anonyymi
        naapurinalma kirjoitti:

Samaa mieltä. Aika ei ole syy. Olen äiti javidlä yksinhuoltaja ja helvetti hyvässä kunnossa.

• Anonyymi
        voivoivoivoivoi kirjoitti:

Yksi syy on se, että lapsen saaminen muuttaa naisen hormonitoimintaa tavalla, josta ei enää peruutusvaihdetta löydy. Jotenkin suvuittain kulkevaa eli jos haluat tietynlaisen laihan vaimon, niin tsekkaa anoppi ennen toimiasi. Samaltahan se tytär sitten näyttää, kun kukaan ei niille geeneilleen mitään voi.

Aineen vaihdunnan voi boostaa ....hei höpöhöpö

• Anonyymi
        mr-groove kirjoitti:

HETKINEN!!!!!
        3 kg vuodessa.
        Ei ole mitään! Eli onko kyse nyt kun naisesi on huikeat 6 kg lihonut?
        Käykö hän salilla tai missään? Vai mitä kirjaa tässä nyt on pidetty näistä pikkukiloista.????

• pohtivainen

Ehkä yleistä, mutta on yksilöitäkin. Mun mimmi ei ole lihonut. On kyllä ahkerasti puuhaillut kaikkea koko ajan.
      Mä itse olen lihonut.
      Ehkä se on yksilöllistäkin?
      Naisilla noin yleensä kerääntyy massaa ihan luonnollisista syistä. Ei mitään tietenkään massoja-massoja mutta ovat pyöreämpiä kun miehet.
      Se on kaunistakin johonkin asti.

Aloitus on kyllä hyvä ja varmasti siihen on syitäkin.
      Ehkä nainen ei käy enää jumpissa yms. kun mies on lähellä. Miehen kanssa vietetty aika on tärkeämpää kun hoikkana pysyminen?

• Anonyymi

Ja sitten äijä kattoo.....muita....viestii muille...yms yms hakee muualta kaikkee kun se oma ei ookkaan niin viehättävä.

• Nainen30vee

Itse lihon aina sinkkuna, koska makaan kotona, syön, biletän, angstaan. Mutta suhteessa aina normaalipainoinen koska syön kun puoliso syö :)

• nalkissaollaan

Ei parisuhteessa tarvi enää tsempata...vai pitäisikö sittenkin?!

• Anonyymi

🤣🤣🤣

• omakokemus

Oma kokemus on seuraavanlainen, kymmenen vuotta parisuhteessa ja 10kg

1. Yksin asuessani söin ehkä kolmasosan siitä mitä parisuhteessa, koska nyt syödään päivittäin "oikeaa ruokaa", sitä tehdään enemmän ja jompikumpi ostaa usein kotiin herkkuja. Yksinäni ei olisi tullut mieleenkään esim. leipoa, mutta nyt sitäkin tulee harrastettua.

2. Jos yksin ollessa ostin suklaalevyn, niin söin sitä useamman päivän, nyt taas pitää äkkiä syödä minkä ehtii, sillä muuten mies syö sen enkä itse saa palaakaan, eli herkkujen "säilyttäminen" tai vain palan syöminen ei ole enää vaihtoehto.

3. Jos olisin yksin niin tarve keksiä tekemistä ja harrastaa olisi luonnollisestikin suurempi. Mies ei liiku ollenkaan vapaa-ajalla, joten itselläkin on liikunta jäänyt vähemmälle.

4. Huomaan että oman kropan aineenvaihdunta alkaa olemaan eri 35 v kuin 25 v, lisäksi olen koko parisuhdeajan syönyt e-pillereitä, joilla on ollut paljon vaikutusta hormonitoimintaani niin hyvässä kuin pahassakin.

• omakokemus

ja siis pitää vielä lisätä, että en syytä lihomisestani miestäni, kuten tekstistä äkkiseltään voisi päätellä, ihan omaa syytäni olen kiloja kerryttänyt. Tämä lista vaan esimerkkinä siitä, miten nimenomaan parisuhde on vaikuttanut painooni.

• selityksiätaas

Sori vaan mutta kuulostaa pelkästään selityksiltä, eli sulla ei ole syöminen ja sen rajoittaminen oikein hallinassa. E-pillerit pyh!

• Anonyymi

Just tää e pillerien popdiminen- ei helvetti- ja eiks niin aloitit jo ennen murrosikää

• heleena1321

olen hoikka 50-nainen.jos jatkuvasti herkuttelisin se näkyisi kyllä vyötäröllä mutta asia mihin voit itse 100 % vaikuttaa on syöminen ja liikkuminen.luin vasta jutun missä väitettiin ettei laihuus tuo onnellisuutta...olen jokseeenki erimieltä; se että olet normaalipainoinen vaikuttaa pieniin asioihin mitä teet päivittäin; pukeutuminen ,liikkuminen,ulkonäkö!!...ja nimenomaan sillalailla ettei sinun tarvi ajatella näitä asioita...olet tyytyväisempi itseesi ja sitä kautta kaikkeen ympärillä olevaan.

• fsdfsdfsd

Riippuu mistä roikkuu, totta kai parisuhteita on erilaisia ja syyt, miksi lihoo, ovat erilaisia aina parisuhteesta riippuen.

Omalla kohdalla ex-avioliitossa aloin lihomaan, koska mies ei antanut minun liikkua. Hänellä oli äärettömän huono itsetunto, joka vaikutti kaikkeen. Hän pelkäsi, että löydän jonkun komeamman, mukavamman, rikkaamman, fiksumman jne jne. kuin hän. Tuo alkoi mennä jo sairauden puolelle ja hän päätti alkaa pettää minua, jotta minä en ehdi pettää ensin häntä. Eli "kosti" etukäteen, koska olisin kuitenkin pettänyt.

Kuntosali -> joo käy, jos mies pääsee mukaan. Ja koska meillä oli erilaiset työajat, olisin päässyt kuntosalille joskus 8-9 jälkeen illalla. En jaksanut enää tuohon aikaan, koska minulla oli aikainen herätys ja piti olla nukkumassa 22. Kuntosalilla käynti juuri ennen jättää ainakin itselle sellaisen vireystilan, että pärisen vielä puolen yön aikaan hereillä.

Juoksulenkki -> Ei mistään hinnasta ilman miestä! Eihän hän voi olla varma, jos juoksen vaikka toisen miehen luo panemaan ja tulen takaisin (mies harrasti tätä, kävi juoksemassa naisen luona ja sitten takas kotia)

Kamppailulajit -> mies päätti lajin. Vei ja haki minut. Aloitti lopulta saman lajin, koska tajusi, että siellä käy miehiä.

Ryhmäliikunnat -> vain, jos on naisille suunnattuja. Vei ja haki.

Muut harrastukset -> jumalauta, siellähän voi tavata miehiä, EI!

• fyrqlfgfhfuiq

Taas ihme selityksiä miksi ollaan mielummin lihavia, vittu heivaatte tuollaiset lapset pellolle! Ei samperi että osaa akat olla tyhmiä!

• Anonyymi

Miksi otit muslimin ?

• Anonyymi

Nyt heittää sanattomaksi.
        En kommentoi. Koska se ois kauhee.

• tulevaisuusnäyttääjatkon

Aloittajalle, oletko varma että naiset haluaa vastata rehellisesti. minä voin vaan puhua avopuolisoni puolesta joka alkoi turpoamaan ja ihan omasta asenteesta johtui sekä välinpitämättömyydestä kehoa kohtaan, liikaa herkkumuonaa ja alkoholia. Niin kauan pysyi hyvä runkoisena ja seksikkäänäkin ja haluttavana kunnes lapsi oli syntynyt ja kihlasormus nimettömässä sekä oma asunto oli alla sen jälkeen alkoi rupsahtaminen, ei vaan viitsinyt kun mies ja lapsi niin ei enää väliä. Me ollaan avopuolison kanssa jo vuosia oltu täysiä vastakohtia, minä olen sporttinen ja nainen lievästi ylipainoinen. Tuskin kukaan sitä selluliittiä ja läskiä ihannoi tai haluaa mutta jokaisen oma asia tietenkin.

• muoris

Lihomista ei voi selittää aineenvaihdunnalla. Kyllä fakta on, että mitä suuhunsa panee, niin se näkyy kropassa. tietokoneet ja kännyt pois ja ulos. Ylipaino on lisääntynyt sekä miehillä ja naisilla.
      Itsekuria kannattaa harjoittaa, jottei sorru syömään joka pikaruokapaikan kohdalla. Itsetehty terveellinen ruoka, säännölliset ruoka-ajat ja kohtuu annokset. Siinä laihuuden salaisuus. Liikunta on aina plussaa, pysyy myös kiinteänä. Ennen käytiin syömässä ulkona ehkä kerran kuussa tai pari kertaa vuodessa. Nykyään mussutetaan joka päivä jotain sämpylää kaikilla höysteillä. Autolla mennään joka paikkaan ja valitetaan väsymystä. Eikä kuitenkaan ymmärretä että itse on vaivat hankkinut. Lapset eivät todellakaan ole kenenkään lihomiseen syynä, päinvastoin, lasten kanssa kun viitsii touhuta kaikenlaista ja tehdä säännöllisesti kotihommat niin varmasti laihtuu. Itsestä kiinni on ylipaino, ei muista.

• yrewlqfgel

En ne siedä totuutta! Pitää löytyä joku selitys sille että on laiska ja syö roskaruokaa.

• muoris

Hei muuten vielä, joka kuitenkin sanoo, että minä en syö juuri mitään, mutta kuitenkin lihon, niin sellaisen ihmisen kannattaa käydä lääkärissä. Varmasti siellä se sairaus löytyy mikä tälläistä aiheuttaa.

• eipidäpaikkansa

Tähän täytyy sanoa, että kyllä aineenvaihdunnalla on osansa lihomisessa nimittäin silloin, kun kyse on suolistosairauksista. Olin normaalipainoinen ja reilu kolmekymppisenä alkoivat vastaoireet, divertikuliitti, paha turvotus ja ummetus. Painoa tuli parin vuoden aikana monta kiloa, vaikka kokeilin erilaisia dieettejä (gluteeniton, maidoton jne,.) vatsaoireita helpottamaan. Hyvin vaikea on saada näitä kiloja pois, koska pelkkä liikunta ei juuri laihduta ja aineenvaihdunta on niin jumissa, että paino ei putoa. Ja kyllä, olen käynyt lääkärissä.

• Anonyymi
        eipidäpaikkansa kirjoitti:

Tähän täytyy sanoa, että kyllä aineenvaihdunnalla on osansa lihomisessa nimittäin silloin, kun kyse on suolistosairauksista. Olin normaalipainoinen ja reilu kolmekymppisenä alkoivat vastaoireet, divertikuliitti, paha turvotus ja ummetus. Painoa tuli parin vuoden aikana monta kiloa, vaikka kokeilin erilaisia dieettejä (gluteeniton, maidoton jne,.) vatsaoireita helpottamaan. Hyvin vaikea on saada näitä kiloja pois, koska pelkkä liikunta ei juuri laihduta ja aineenvaihdunta on niin jumissa, että paino ei putoa. Ja kyllä, olen käynyt lääkärissä.

Minulla on IBD ja edelleen todella hyvässä kunnossa. Suolistosairaus on tekosyy. Vaikka vedät kortisonia niin katon ettei kalorit esim täyty, ei pääse läskistyy.

• Normaalipainoinen

Kuule kyllä miehetkin lihoo. Mun mies on hyvä esimerkki. Kun on parisuhteessa ja vielä pitkässä alkaa kaljottelu ja herkkujen syönti. Kiloja kertyy varsinkin mahan seudulle. Mutta tässä ilo sanoma. Kun saa hommattua kakkosen jota käydä hoitelemassa tippuu kilot silmissä. Ja kun suhde loppuu nousee paino silmissä samoin. Siitähän tiedän milloin käy kakkosiaan tapaamassa ja kuinka pitää huolta itsestään. Koska vannon että täällä kotona ruokailutottumukset eivät ole vuosiin muuttuneet. Samoin se yhteinen liikunta jää aina pois mieheltä kun pelko jos se kakkonen vastaantulee. Joten Ilmankos paino heittelee miehellä. Tuskin muuta syytä löytyy tuolle painon muuttumiselle miehellä. Itsellä paino pysynyt samana mutta mulla olekkaan syytä lisätä kuntoilua muiden takia kuten miehellä.

• masokistiko

Jos sun miehes pettää ja sen tiedät varmuudella, niin kumma kun sen kanssa vielä roikut... :D

• Ongelmissakoollaan
        masokistiko kirjoitti:

Jos sun miehes pettää ja sen tiedät varmuudella, niin kumma kun sen kanssa vielä roikut... :D

Niin kauan kun mies ei itse kerro on nämä minun kuviteltuja juttuja. Mutta varmaan myönnät että loogisesti ajateltuna syy voisi olla tuo. Ja jos/kun niin sanottu kakkonen ilmoittautuu niin saa sen kyllä. Muutoin nautin elämästä ja siitä miksi näinkin pitkässä liitossa olleenna paino heittelee miehellä ja liikkumisen into? Samoin ajoittainen kaljottelu ja tuo herkuttelu. Vai voiko esim. Masennus aiheuttaa moista käytöstä? Toki kysynyt olen ja työstressiä kertoo olevan. En tiedä mistä moinen lihominen ja laihtuminen johtuu?

• enkattelis

Kiitos nauruista! On se näköjään totta että noin tyhmiä ihmisiä on olemassa.

• Mukavuudenhaluinenko

Ehkä oma itse unohtuu huoltamatta, kun kantaa huolta muista, ei ole aikaa. Omia tunteita siis mielentilaa turrutetaan syömällä ja juomalla, mikä pätee yhtälailla miehienkin lihomiseen. Liikkumattomasta saa harvemmin liikunnallisen ihmisen rinnalleen. Ikäkin ja fyysinen perimä tekee tehtävänsä. Sinkkukin voi lihoa, jos ei välitä itsestään eikä kanna huolta omasta terveydestään, mutta liian laihakin voi olla sairas syystä taikka toisesta.

• biologianvaikutus

Naisilla hormonitkin tee sen. Vähemmän energiaapolttavia lihaksia kuin miehillä ja perusaineenvaihdunta vähempää. Hormonit edesauttaa että tulee vähän rasvakerrosta. Se on biologiaakin. Kohtuus kaikessa mutta myös ymmärrystä sille että naiset vähän pyöristyy.

• kulutaenemmän

Väärin. Elintavoilla voit vaikuttaa painoosi, älä viitsi selitellä läskejä hormooneilla

• kuui

Yhä useampi katukuvassa oleva on ylipainoinen, jopa melko nuoret mutta naiset ovat huolettomempia painon suhteen, ehkä. Kun on mies löytynyt ja mahdollisesti jo naimisissa ja lapsi tai lapsia niin ei enää tarvii näyttää kummoiselta kun olo tuntuu turvatulta mutta jospa se mieskin alkaa reagoimaan ja katse harhailee ja mahdollisesti eksyy vieraan sänkyyn, mitäs sitten. Minä huomasin miehen mielenkiinnon vähenemisen ja johtui lihavuudestani sitten ajattelin että pakko ryhdistäytyä jollei muuten niin oman hyvinvoinnin kannalta. paino tippui hitaasti mutta varmasti. Vajaan vuoden aikan pois 24 kg ja mies yllättäen taas lämpeni ja alkoi makuuhuoneessakin tapahtua muutakin kuin nukkumista.

• banananar

Parisuhde ei lihota miehiä, ei naisia. Kyllä ne on ylimääräiset kalorit, jotka lihottaa tasaisesti aivan kaikkia, myös sinkkuja.

• daa-daa

Tuo on kyllä NIIN totta.
        Pitäisi myös aina muistaa, ettei kumppani ole toisen unelmien ja toiveiden täyttäjä, vaan täysin erillinen ihminen, jota pitäisi arvostaa juuri sellaisena kuin hän kulloinkin on. Ihminen muuttuu kropaltaan kuin muustakin olemuksestaan, ajatuksistaan/tunteistaan jne aivan väkisin sitä enemmän mitä useampi eletty vuosi on takana.

• juieuwu

Olen samaa mieltä, liikuntaa vaan ja huom. seksikin pitää hyvin kuntoa yllä ja kuluttaa kaloreita jos se vaan pelittää mutta useimmille lihaville se on vaan mahdotonta. Ei munkaan vaimo jaksa enää muuta kuin maata selällään aktin aikana kun on reilusti painoa ja läskiä no helpotus hänelle kun en enää edes halua häntä.

• Anonyymi
        juieuwu kirjoitti:

Olen samaa mieltä, liikuntaa vaan ja huom. seksikin pitää hyvin kuntoa yllä ja kuluttaa kaloreita jos se vaan pelittää mutta useimmille lihaville se on vaan mahdotonta. Ei munkaan vaimo jaksa enää muuta kuin maata selällään aktin aikana kun on reilusti painoa ja läskiä no helpotus hänelle kun en enää edes halua häntä.

Apua

• pp98olk

Laiskuutta se läskiys on, itse olen tukeva mies, vaimo timmi.
      Kaikki muu on selittelyä.

• Anonyymi

AAMEN🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏

• biologiahaltuun

Olen huomannut, että monilla ihmisillä on nykyään vinksahtanut käsitys siitä, mikä on naisen normaalipaino...

Miehet ja media antavat ymmärtää, että seksikäs ja normaalipainoinen nainen on laiha ja sporttinen. Asia on kuitenkin niin, että esim. 160 cm 64kg on vielä normaalipainoinen nainen, samoin esim. 170cm ja 72 kg. Ja kaikki eivät nauti vapaa-ajan vietosta himokuntoilun parissa.

Kannattaa muistaa, että nämä kuvissa esiintyvät esim. Miss Suomi kisojen 175cm 50 kg naiset ovat painoindeksiltään merkittävän alipainoisia, vaikka varmasti näyttävät niin miesten kuin naistenkin mielestä hyvältä. Alipaino ei ole yhtään sen terveellisempi "elämäntapa" kuin ylipainokaan, ja ennen kaikkea sitä ei pidä sekoittaa normaalipainoon.

Miettikää siis uudestaan, että missä vaiheessa kannattaa alkaa syyttää puolisoa lihavaksi, jos muuten on terve ja liikkuu edes kohtuullisesti arjen keskellä. Kuten joku tuolla aiemmin jo mainitsikin, naisille kertyy rasvaa reisiin ja vatsan seudulle helpommin kuin miehillä, ja kyse on ihan perus biologiasta, jolle nykyajan ihminenkään ei mitään mahda. Naisen keho valmistautuu rasvaa varastoimalla sille tarkoitettuun biologiseen tehtävään eli synnyttämään lapsia.

• daa-daa

"Miehet ja media antavat ymmärtää, että seksikäs ja normaalipainoinen nainen on laiha ja sporttinen. "

Ei kannata yleistää tässäkään. Nimittäin itse olen tavannut erittäin paljon miehiä, joita ei langan laihat naiset kiinnosta yhtään. Heillä on oikein fetissi XXXL-kokoisiin naisiin. Monien lihavien ystävieni miehet ovat laihoja, mutta eivät halua vaimonsa laihtuvan, eivät "anna" laihduttaa (uhkailevatkin eri tavoin) - ei vaikka diabetesta pukkaisi. Minusta tämä on jo väkivaltaa, samoin kuin se, että keksii jos mitä kikkoja jolla saisi lihavasta vaimosta hoikan.

Lisäksi sporttiset naiset harvemmin ovat laihoja, vaan he ovat lihaksikkaita. Joka puolestaan johtaa siihen, että paino hieman nousee. Lihas kun painaa enemmän kuin läski (tai hoikkuus "ei lihas").

• biologiahaltuun

Sorry, korjaan: "Suurin osa miehistä, naisista ja ennen kaikkea media antavat ymmärtää..."
        Ja varmaan ymmärsit myös sen, että laiha ja sporttinen on nimenomaan se yhtälö joka ei todellisuudessa toteudu, vaan on se mielikuva joka monilla ihmisillä on "normaalipainoisesta" naisesta, samanlainen illuusio kuin xxs kokoinen nainen, jolla on D-kupin rinnat.

• Anonyymi

Kannattaisi myös pitää mielessä, että kyllä niihin missikisoihinkin valmistaudutaan. Eivät ne tytöt sinne ihan pystymetsästä mene ja harvoin ovat ns. arkikunnossa. Toki hoikkia tyttöjä silloikin, mutta hyvin voi normipaino olla ainakin 5 kiloa enemmän. Vielä suurempana kontrastina fitnessurheilijat, joita myöskin monet ihannoivat. Heillä normipaino on helposti 10 kiloa enemmän. Enkä nyt tosiaan puhu mistään massakaudesta, vaan ihan normipainosta.

• Eiselityksiä

Minä taas olen "nähnyt" juuri päinvastoin eli sinkkunaiset lihoo ja me parisuhteessa olevat, mina ja muut, pysymme suht hoikkina ja huolehdimme ulkonäöstämme vaikka parisuhteemme on itse kullakin kestänyt vähintään 20 vuotta!

Eli eipä taaskaan voi tehdä minkäänlaista johtopäätöstä. Toiset lihoo, toiset ei, olivatpa parisuhteessa tai eivät.

• syöpöttelijänaiset

Ei ole kumppani pysynyt hoikkana tai edes normaalina ja avoliitto kestänyt 24 vuotta, nainen on todellakin iso, ylipainoinen eikä välitä itse, harmi hönelle.

• Mitämuutajäänytväliin

Aloittaja väittää vissiin ihan tosissaan että kaikki oman itsensä ympärille "massaa" keräävät vastakkaisen sukupuolen edustajat ovat sinkkuja.

• avoliitossa

Mulla paino pysynyt samassa mitä oli suhteen alussa n. 10 vuotta sitten. Tosin nyt on jopa pari kolme kiloa lähtenyt pois päivittäisten kävelylenkkien ansiosta eli ei ainakaan omalla kohdalla pidä tuo sun väittämäsi paikkaansa.

• KyselenTyhmiä

Miksi porukka puhuu kuntoilusta, kun 100% lihomisen syy on syömisessä. Ok, masennus ym. ahdistus aiheuttaa sen, että hakee lohtua ruoasta on totta, mutta miksi olla parisuhteessa jos se on niin hirveää?

• hoikkaurheilullineN

Kuka tahansa lihoo, kun syö enempi mitä kuluttaa. Näin on jämpti, vai kenen olette kuulleet lihoavan syömälakossa?

Naiset lihoo parisuhteessa juuri siksi, koska syövät vähintään saman kuin ennen, todennäköisesti enemmän ja liikkuvat vähemmän. Selityksiä on kaikenlaisia, mutta oma osuus on hyvä tunnistaa rehellisesti.

• Kärtty

Tämäkin on tutkittu.
      Suomalaiset todellakin ovat lihoneet parin viime vuosikymmenen aikana.
      Lapset ovat lihoneet, ylipainoisia koululaisia on huolestuttavassa määrin. Esim 90 luvulla luokassa saattoi olla se yksi lihava oppilas. Nyt on useampi.

Mutta totuus on se, että suomalaisia miehiä on enemmän kuin ylipainoisia naisia.
      Se että naisten ylipainoon kiinnitetään enemmän huomiota, johtuu yleisestä ajattelutavasta että naisten tulisi miellyttää ulkonäöllään. Miesten ei ole niin väliä. Siksi miesten ylipainoon ei kiinnitetä huomiota.

Sinäkin otat henkilökohtaisena loukkauksena sen että joku nainen on päästänyt itsensä lihavaksi.
      Koeta päästä irti tällaisesta keskenkasvuisuudesta. Sillä ne naiset eivät ole sinulle mitään velkaa!
      He eivät ole velkaa sinulle sitä että he miellyttäisivät sinua eroottisessa mielessä!

• Jobve

Joo miehet helposti närkästyy kun joku nainen on päästäny ittensä lihavaksi tyyliin eikö tuokaan läski tajuu että mun pili ei värähdä kun tommonen kävelee ohi.
        Mitä kellekään äijälle kuuluu tuntemattomien naisten lihavuus!
        Ja kun ittse katton niin kyllä miehet on lihavampia. Isot mahat roikkuu vyön ylitse. Mutta en mä rupea haukkumaan miehiä läskeiksi, ei kuulu mulle.

Googletin lihavuudesta suomessa ja kyllä miehet on lihavampia kuin naiset. Nämä trollit vaan jaksaa jauhaa tuosta.

• tyit

Kuten tuossa edellä sanottiin, parisuhde ei lihota, vaan lihominen johtuu siitä, että ihminen syö enemmän kuin kuluttaa.

Ylipaino uhkaa ja on lisääntynyt Suomessa (miehet ovat myös ylipainoisempia kuin naiset). Se ei ole mikään ihme. Kokoajan pitäisi syödä, kauppojen hyllyt notkuvat ruokaa, sipsiä, namia, leivoksia, makupaloja. Sitten vielä alkoholi! Siinä jos missä (turhia) kaloreita riittää.

Saarijärven tohtori Kiminkinen on sanonut, että ruokamainokset pitäisi kieltää. Niin pitäisi. Ja lehtien ruokajutut/reseptit sekä tvn kokkiohjelmat. Menneet ihan överiksi.

Itse olen pienikokoinen nainen, joka ei tarvitse kuin 1200 kaloria päivässä. Aamupala, lounas, iltapala. Kaikki pieniä. Liikunnalla ei juuri ole merkitystä kaloreiden polttamisessa. Hikijumppa max 260 kaloria tunnissa, eli neljän keksin verran. Liikunnan hyödyt ovat enemmän aineenvaihdunnan puolella, ja fyysisellä puolella, ei kalorin kulutuksessa.

Ts. varokaa ihmiset syömästä liikaa. Ylipainon myötä tulee diabetes, verenpaine, aineenvaihdunta ei pelaa. Ylipaino ei myöskään kannusta liikkumaan mikä tukisi muuta kropan hyvinvointia ja lihaksia. kauan jatkunut ylipaino altistaa tuki- ja liikuntaelin sairauksille.

• pettynytavomies

Kun naiset ovat "varmistaneet" tulevaisuutensa voi alkaa lihotuksen. On mies, jälkikasvua, talo, auto jne. kokevat siinä vaiheessa ettei ole enää syytä pysyä hyvässä kuosissa. Näin kävi kohdallani kun olin kihlannut naisystäväni ja pari vuoden päästä ostettiin talo ja saatiin lapsi siitä alkoi naisen löystyminen. Oli aiemmin hyvävartaloinen nainen siksi kai ihastuin ja rakastuinkin no ei järjessäkään mitään vikaa ollut, fiksu nainen mutta itsekuri petti, painoa tuli lähes 25kg lisää, voi vain sanoo että huh huh mikä muodonmuutos. Siinä kuoli hiljalleen seksielämä ja muukin yhteinen harrastuspohja kun nainen löhöili sohvalla liian usein.

• HarmiHomma

Ei siihen nyt mitään suurta itsekuria tarvita että ei lihoa 25 kg. Elämäntapavalinta vaimollasi ollut syödä jatkuvasti liikaa ja epäterveellisesti.
        Vaimosi oli perusluonteeltaan kaiketi passiivinen kun kerran sohvalla makoili. Sinä et sitä vaan tiennyt kun yhteen menitte, ja toki ihmiset voivat myös ajan mittaan muuttuakin.
        Ehkä oletkin jo eronnut kun puhut imperfektissä vaimostasi, en yhtään ihmettele kun ei teillä kauheasti enää yhteistä kuulostanut olevan.

• pettynytavomies
        HarmiHomma kirjoitti:

Ei siihen nyt mitään suurta itsekuria tarvita että ei lihoa 25 kg. Elämäntapavalinta vaimollasi ollut syödä jatkuvasti liikaa ja epäterveellisesti.
        Vaimosi oli perusluonteeltaan kaiketi passiivinen kun kerran sohvalla makoili. Sinä et sitä vaan tiennyt kun yhteen menitte, ja toki ihmiset voivat myös ajan mittaan muuttuakin.
        Ehkä oletkin jo eronnut kun puhut imperfektissä vaimostasi, en yhtään ihmettele kun ei teillä kauheasti enää yhteistä kuulostanut olevan.

Emme ole eronneet vielä mutta mielessäni on ollut jo pariinkin kertaan kyseinen asia. Olen välillä koettanut herätellä mutta yritykseksi on jäänyt kun toinen ei "halua" kuulla ja muuttua. Odottelen tässä rauhassa että jäkikasvu muuttaa omilleen ja sen jälkeen olisi tarkoitus nostaa kytkintä josko se sitten herättäisi naisenkin ajattelemaan. Kyllähän tuo seksinkin loppuminen lamaannutti parisuhteen...minä liikun ja pidän kehosta huolta naista kiinnosti ja kiinnostaa enemmän nettailu ja sohvalla löhöily, kyllähän se näkyy vuosien varrella mihin johtaa mutta niin herkkä hipiäinen on nainen että ei tohdi sanoa tulisi vaan kova riita. Enemmän saa kuvaa jos sanoo että naisen vaatekoko muuttui alkuvuosien jälkeen S/M koosta XXL/XL onhan se aikamoinen mootos kun ottaa vielä huomioon että puoliso on pieni luinen.

• Kmbv
        pettynytavomies kirjoitti:

Emme ole eronneet vielä mutta mielessäni on ollut jo pariinkin kertaan kyseinen asia. Olen välillä koettanut herätellä mutta yritykseksi on jäänyt kun toinen ei "halua" kuulla ja muuttua. Odottelen tässä rauhassa että jäkikasvu muuttaa omilleen ja sen jälkeen olisi tarkoitus nostaa kytkintä josko se sitten herättäisi naisenkin ajattelemaan. Kyllähän tuo seksinkin loppuminen lamaannutti parisuhteen...minä liikun ja pidän kehosta huolta naista kiinnosti ja kiinnostaa enemmän nettailu ja sohvalla löhöily, kyllähän se näkyy vuosien varrella mihin johtaa mutta niin herkkä hipiäinen on nainen että ei tohdi sanoa tulisi vaan kova riita. Enemmän saa kuvaa jos sanoo että naisen vaatekoko muuttui alkuvuosien jälkeen S/M koosta XXL/XL onhan se aikamoinen mootos kun ottaa vielä huomioon että puoliso on pieni luinen.

Sinä siis liikut, käyt ilmeisesti lenkillä, salilla? Keskityt itseesi ja itsesi hoivaamiseen ja huoltamiseen?
        Onko vaimo sidottuna kotiin lasten hoivaamiseen ja muuten kodin hoitoon?
        Pääseekö hän liikkumaan, ulos, voiko jättää kodin hetkeksi ?

Se muuten tylsistyttää ainan helvetisti jos on kytkettynä kodin seinien sisäpuolelle vaikka kävis töissäkin. Ei mitään mielenkiintoa ole kun elämä ja avioliitto on yhtä harmaata massaa!
        Mies käy salilla ja lenkillä ja odottaa että kotona odottaa ruokaa ja siisti koti ja kersat puhtaina.
        Helppo on pitää itseä kunnossa ja sitten voi ihailla lihaksia peilistä.

Mutta vaimo kun menettää kiinnostuksen mieheensä ja elämäänsä, kiinnostus omaan hyvinvointiinkin katoaa. Sitten on lohduttavaa mennä sohvalle ja nettiin että pääsee hetkeksi harmaata todellisuutta pakoon.

Ja ensimmäisenä se kiinnostus seksiin häviää vaimolta. Useimmiten vaimokin tässä vaiheessa odottelee että kersat kasvaa isoiksi ja sitten pääsis aloittamaan omaa elämää.

Sitten voi olla varma että läskit katoaa! Uusi oma elämä, uusi vartalo, uusi rakas...

• rtjtyj
        HarmiHomma kirjoitti:

Lihomiseen tarvitaan vain riippuvuus tai/tai tunne-elämän häiriöitä. Parisuhteessa vaikuttaa myös puolison kielteinen suhtautuminen. Jo se lihottaa, jos puoliso sanoo ettei hyväksy läskejä. Tarkoittaa siis samaa ettei hyväksy toista sellaisena kuin tämä on. Näkee vain sen puolen mitä inhoaa - läskit. Ei kovin kiva kaveri puolisona tuollainen.

• pettynytavomies
        Kmbv kirjoitti:

Sinä siis liikut, käyt ilmeisesti lenkillä, salilla? Keskityt itseesi ja itsesi hoivaamiseen ja huoltamiseen?
        Onko vaimo sidottuna kotiin lasten hoivaamiseen ja muuten kodin hoitoon?
        Pääseekö hän liikkumaan, ulos, voiko jättää kodin hetkeksi ?

Se muuten tylsistyttää ainan helvetisti jos on kytkettynä kodin seinien sisäpuolelle vaikka kävis töissäkin. Ei mitään mielenkiintoa ole kun elämä ja avioliitto on yhtä harmaata massaa!
        Mies käy salilla ja lenkillä ja odottaa että kotona odottaa ruokaa ja siisti koti ja kersat puhtaina.
        Helppo on pitää itseä kunnossa ja sitten voi ihailla lihaksia peilistä.

Mutta vaimo kun menettää kiinnostuksen mieheensä ja elämäänsä, kiinnostus omaan hyvinvointiinkin katoaa. Sitten on lohduttavaa mennä sohvalle ja nettiin että pääsee hetkeksi harmaata todellisuutta pakoon.

Ja ensimmäisenä se kiinnostus seksiin häviää vaimolta. Useimmiten vaimokin tässä vaiheessa odottelee että kersat kasvaa isoiksi ja sitten pääsis aloittamaan omaa elämää.

Sitten voi olla varma että läskit katoaa! Uusi oma elämä, uusi vartalo, uusi rakas...

Kyllä vaimolla on vapaat kädet touhata ja harrastaa se on vain tahdon puute, lapsi ei enää hoivaa tarvitse, aikuinen joka asuu tosin vielä kotona ja kyllä vaimo voisi harrastaa mutta ei halua edes yhdessä käydä ulkoilemassa. Minä hoidan suuren osan kodin askareista koska on virtaa ja vaimo usein kysyykin että onkos jo ruoka valmista kun on nälkä...nain on jo ollut vuosia.

• Hinve

Kyllä vaimolla on vapaat kädet touhata ja harrastaa se on vain tahdon puute, lapsi ei enää hoivaa tarvitse, aikuinen joka asuu tosin vielä kotona ja kyllä vaimo voisi harrastaa mutta ei halua edes yhdessä käydä ulkoilemassa. Minä hoidan suuren osan kodin askareista koska on virtaa ja vaimo usein kysyykin että onkos jo ruoka valmista kun on nälkä...nain on jo ollut vuosia.

Ja höpö höpö!
        Jos mies imuroi yhden kerra puolessa vuodessa tai tekee kerran ruokaa, on se sellainen uroteko että riittää viideksi vuodeksi.
        Vaimon tekemänä ovat itsestäänselvyys.

• Anonyymi

Pettynyt aviomies! Tää on totta. Naiset varmistaa tulevaisuuden ja elannon. Ja päälle vielä hieman nössykkö mies joka ei pysty suhteesta irtaantuu...noh siinähän se soppa.
        Ite taas treenaan ja aina treenannut, nyt päälle 40 paremman näköinen kuin ikinä ees 20-30 kymppisenä. Ja tykkään olla seksikäs ja haluttava ja ei oo aikomustakaan varmistella kuin se että ite pysyn kunnosss

• Anonyymi

Siis .....odottelen että lapset kasvaa....siihen asti teeskennellään..noh huh huh mitä kuulen.
        Näin se elämä teillä miehillä juuri valuu hukkaan....tohon helvetin odotteluun...

• rtjtyj

Miksi miehet lihovat vielä enemmän, mutta yksikään nainen ei valita täällä miehensä läskeistä? Olisiko niin, että naisilla on enemmän rispektiä miehiään kohtaan? Se ei muuten ole parisuhteessa mikään ihan turha juttu, tuo toisen kunnioitus ja arvostus.

• Niitti333

Toisen kunnioitus joo, mutta itsekunnioitus on vielä tärkeämpää.

Toisen kunnioitus nimittäin on lähtöisin itsekunnioituksesta. Jos mies ei pidä itseään minään ja tuntee itsensä mitättömäksi ja vähäpätöiseksi luuseriksi, hän purkaa vihansa vaimoon / tyttöystävään.
        Sitten on jotenkin helpompi olla kun on joku jota solvata ja väheksyä. Ja ne solvauksen syyt voivat olla mitä vain.
        Jos vaimo on normaalipainoinen, häntä voi solvata esim rumaksi, tyhmäksi, huonoksi vaimoksi joka on huono sängyssä jne.

Ja tuo huonoon minäkuvaan liittyvä on miehen oman pään tuotosta.

Ei välttämättä naiset ole päättäneet että nyt kunnioitan ja arvostan miestäni.
        Se johtuu siitä että naiset kunnioittavat itseään enemmän. Jos on sinut itsensä kanssa, ei tunne tarvetta puhua inhottavasti puolisolle.

• kaloritkuriin

Ylimääräiset kalorit naisella kertyy vatsaan, reisiin, pakaroihin ja kasvoihin ja kun tarpeeksi turpoaa onhan se ikävä näky, en ainakaan itse haluaisi olla ylipainoinen kun ottaa huomioon terveydelliset haittapauolet. Sanon suoraan että vaimon läskit ja selluliitti ei kiihota ja olen luikerrellut monesti eri syillä eroon seksihetkestä joita vaimo joskus ehdottaa, ei vaan haluta kun katsoo muuten nainen on ihan asiallinen. Olkoot ylipainoinen ei siinä mitään mutta jos ajattelee munkin kansalta asiaa ja miksi en halua seksiä niin kurkkaus peiliin riittää. Yhdessä 26 vuotta ja pahimmillaan vaimolla noin 30 kiloa ylipainoa. Muutaman kilon sai pois mutta siihen jäi into.

• Monet.syyt

Ei tuohon sen ihmeellisempää selitystä tarvitse kuin että kun naisten (useimmiten) on laitettava perheelle ruokaa, hän syö helposti keittiössä silloinkin kun siellä ruokaa laittaa tai mielihyväänsä syö enemmän kuin on tarvetta. Naiset lihoo helposti myös odottaessa lasta, se on aivan normaalia. Usein niitä kiloja aina jää mitä raskauden aikana on lisää tullut. Toiset lihoo helpommin kuin toiset. Usein naiset ei huomioi itseään tarpeeksi, perheen tarpeet menee edelle. Onko naisilla aikaa huolehtia itsestä asenteella lapset ja mies ensin? Työ, stressi, perheen hyvinvointi menee usein edelle esimerkiksi lenkkeilyä jolloin voi ajatella itseäänkin tai aikaa ei yksinkertaisesti ole ja vain välttämätön tehdään. Miehet ottaa helposti aikaa itselleen perheenkin keskellä, ovatko naiset uhrautuvampia? Olisiko miehillä syytä katsoa tilannetta niin että nainenkin voisi hoitaa enemmän itseään siinä perheen keskellä?

• jrirrorp

Ei pitkässä parisuhteessa lihominen ole mikään vain naisten juttu, kyllä usein miehiä näkee, joilla yhtäkkiä on housujen vyön yli repsottava vatsa, kun ovat pitkään parisuhteeseen tulleet.
      Itse olen nainen ja pitkässä parisuhteessa, olen pysynyt ainakin niissä mitoissa, joissa olin ennen suhdetta, ihan vain oman hyvinvoinnin takia. Paino on varmaan vaihdellut siinä 2-3 kg suhteen aikana, välillä on noussut tuon verran ja välillä laskenut. Itse olen kamppaillut painon kanssa teinistä asti ja nykyään olen saanut painon kanssa aika hyvän tasapainon ja normaalipainoinen olen. En koe oloani hyväksi, jos huomaan, että olen lihonut. En ymmärrä niitä naisia enkä miehiä, jotka antavat itsensä repsahtaa täysin, kun saavat itselleen seurustelukumppanin. Kyllä itsekkin haluan ja toivon, että miesystäväni pitää itsestään huolta ja on pitänytkin.

• Totta tuokin. Tosin pönäkäät miehet eivät laihdu parisuhteen päättyessä, mutta niin moni nainen tsemppaa itsesä "markkinakuntoon" uutta parisuhdetta varten.

• monellasamajuttu
        mr-groove kirjoitti:

Totta tuokin. Tosin pönäkäät miehet eivät laihdu parisuhteen päättyessä, mutta niin moni nainen tsemppaa itsesä "markkinakuntoon" uutta parisuhdetta varten.

Oletko tosissas, olen tavannut ja tiedänkin eronneita naisia tuttavapiirissäkin muutama sellainen eikä voi hyvällä tahdollakaan sanoa että ois keho kunnossa, painoa ja läskiä vaikka muille jakaa. No mun kumppani lihoi pysyvästi muutama vuosi lapsen syntymän jälkeen ja se ikävin näky kun nuoren aikuisen naisen vatsa roikkuu, peppu leviää ja reisissä selluliittiä, minä taas treenaan aktiivisesti ja kroppa on kuosissa, ollaan melkoinen näky, minä sporrtinen, nainen ylipainoinen, no ei tuo mua haittaa mutta totuus on että naiset pääsee helpon elämän makuun...mies ja lapsi ei tarvii enää pingottaa, sohva, sometus ja tv vie voiton naiseni arvomaailmassa. Salille ja lenkille kyllä pääsis, aikaa on nykyään mutta toinen juttu ettei löydy kiinnostusta.

• siojweiuhe

No miksi miehet lihovat parisuhteessa? Miksi tämä on sinulla sukupuolikysymys, kun tätä tapahtuu tilastollisestikin molemmille sukupuolille. Itseasiassa tätä tapahtuu molemmille sukupuolille iän myötä, on sitten parisuhteessa tai ei... Syitä lienee yhtä paljon kuin lihojiakin. Kiire, laiskuus, turvallisuuden tunne, tykkää hyvästä ruuasta, pintapuolisen ulkonäön merkityksen katoaminen arvomaailmassa, erilaiset sairaudet jne...

• Anonyymi

Niinpä. Miesten lihomiselle vain ollaan "sokeita" ja sitä vähätellään.
        Perinteisesti ulkonäkövaatimukset naisille on aina olleet paljon kovemmat kuin miehille, mistä sitten johtuneekin? Naisilta vaaditaan täydellistä kroppaa, kauniita nuoria kasvoja iästä huolimatta, upeita hiuksia (joita suomalaisella hiuslaadulla varustetuilla - niin naisilla kuin miehilläkin - on mahdotonta).
        Kaiken kaikkiaan naisille asetetaan mahdottomat vaatimukset, olisi oltava seksinukke joka ei ikäänny koskaan.
        Miehen kaljatynnyri vatsan kohdalla ei merkitse mitään. Hoitamattomat keltaiset ja miustuneet puuttuvat hampaat ei merkitse mitään. Rasvainen hoitamaton ohut tukka tai kaljun yli vedetytyt haivenet eivät merkitse mitään. Hoitamattomuus, hielle haiseminen, ei merkitse mitään. Kelvoton käytös olemattomat tavat ihmisten parissa ei merkitse mitään. Hänhän on mies! Viinanhajuiset hönkäykset haisevasta suusta ei merkitse mitään. Tämä kaikki on miehekästä ja mies joka pitää huolen itsestään ja ottaa myös naisen huomioon on h-mo tai epänormaali.
        Tässä syitä miksi minulla ei ole miestä nurkissani.

• Anonyymi

Samahan käy myös miehille, joten...

• Anonyymi

Tietäiskös joku täällä vastauksen moiseen vitsaukseen miksi naiset lihoo parisuhtees. Mässäily, alkoholi, sohvaperunuus noin alkuun.

• Anonyymi

Tämä ei kuvaa vaimoani jolla aika timmi peppu mutta yksi seurustelukumppani aikoinaan, hyllyvä takapuoli ei kiihota ketään.

• Anonyymi

Suurin osa pariskunnista lihoo ihan samaan tahtiin.

Osa pariskunnista taas jättää yhdessä lihomatta.

Pienessä osassa pariskunnista toinen lihoo paljon ja toinen ei yhtään. Jos näin käy, niin yleensä jotakin on mennyt pieleen siellä parinmuodostusvaiheessa. Toisen urheilullisuutta on yliarvioitu ja/tai aliarvioitu, tärkeysjärjestykset on tullut kuviteltua toisenlaisiksi, jne. Virhe siinä parinmuodostusvaiheessa käy selvästi ilmi myös kunnioituksen puutteesta sitä omaa kumppania kohtaan. Sen huomaa selvästi kun lukee useampaa tekstiä tässäkin ketjussa. Tätä tilannetta on paha lähteä jälkikäteen muuttamaan. Kumppani on mitä on ja itse sen on yleensä päässyt valitsemaan. Jos asia kamalasti ahdistaa, niin sitten ei varmaan ole muuta vaihtoehtoa kun jatkaa matkaa eteenpäin. Toivon mukaan hieman oppineena siitä tehdystä virheestä. Suosittelen tätä, sillä noin toksissa ilmapiirissä ja totaalisessa kunnioituksen puutteessa ei kenenkään ole hyvä elää.

• Anonyymi

Niin ja olishan se toki reilua, että jokainen (joka aikoo päästää itsensä pullistumaan) hoitais sen homman pois alta sanotaan tohon 15 ikävuoteen mennessä. Olis sitten se lopullinen muoto ihan vapaasti kaikkien nähtävillä siinä parinmuodostusvaiheessa. Ei pääsis käymään näitä ikäviä virhearvioita, jotka tuntuu kovasti harmittavan ihmisiä.

Ai joo, tämä oli tosiaan sitten sarkasmia.

• Anonyymi

En tiedä mis asut mut ei pidä paikansa, tunnen monta pariskuntaa jotka todellakin lähes ääripäitä painon suhteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä mis asut mut ei pidä paikansa, tunnen monta pariskuntaa jotka todellakin lähes ääripäitä painon suhteen.

Joo, tuosta unohtu yks osa lauseesta ja huomasin sen itekkin. En jaksanu heti korjata, kun en aatellu sen olevan niin tarpeellinen.

Eli "Pienessä osassa pariskunnista toinen lihoo paljon ja toinen ei yhtään ja tämä häiritsee paljon jompaakumpaa osapuolta."

Niillä, joita itseään puolison paino häiritsee/häiritsisi on ikävä tapa olettaa, että kaikki muutkin ajattelevat samoin. Hyvin suurta osaa niistä eriparisista pareista, se ero ei itseään häiritse. Me emme voi myöskään tietää tuntemattomista pareista, että onko toinen heistä lihonut jossain kohtaa, ollut aina toista lihavampi, vai onko toinen ehkä peräti laihtunut. Te teette ihan liikaa oletuksia muiden ihmisten haluista ja toiveista pelkästään itsenne pohjalta.

• Anonyymi

Se on evoluution säätelemää. Tuo lihominen tarkoittaa, että miehen aika on vaihtaa naista ja lisääntyä nuoremman ja kauniimman kanssa.

• Anonyymi

Ei lisääntymin enää kannata nykymaailmassa.

• Anonyymi

Kumman tahansa osapuolen lihominen on merkki piittaamattomuudesta kumppanin tunteiden suhteen.
      Olen sanonut, että parasta huomaavaisuutta kumppania kohtaan on omasta kunnosta ja terveydestä huolehtiminen.

Erään parantamattoman syöpätyypin ilmettyä kehoitti lekuri vaimoani lisäämään painoa. 52kg > 58kg tyydytti lekuria.
      Itse olen pari kiloa kevyempi kuin 55 vuotta sitten. Tosin lihasta on kadonnut ja hieman rasvaa tullut tilalle. Nyt 16% ja sisäelimet melkoisen niukkarasvaisia.

• Anonyymi

Jo on ollut höyhensarjalainen vaimosi, mun vaimo paino 4-5 vuotta noin 60kg, raskauden jälkeen keho muutui pysyvästi vaikka vaimo kuntoili ahkeraan ja painoa noin 75 kg. Sit alkoi se kuuluisa mukavuuden halu purra kun nainen oli reilu 30 vuotta, paino lissäntyi vuosia kunnen vaimo heräsi, nyt on kaventunut joiltakin osin ja ihan ok.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jo on ollut höyhensarjalainen vaimosi, mun vaimo paino 4-5 vuotta noin 60kg, raskauden jälkeen keho muutui pysyvästi vaikka vaimo kuntoili ahkeraan ja painoa noin 75 kg. Sit alkoi se kuuluisa mukavuuden halu purra kun nainen oli reilu 30 vuotta, paino lissäntyi vuosia kunnen vaimo heräsi, nyt on kaventunut joiltakin osin ja ihan ok.

Vaimoni ei ole mikään luonnonoikku. Pituus oli 162cm. Kahden lyhyin välein olleiden raskauksien jälkeen paino oli tuo myöhempi tavoite, 58kg mutta hän veti sen hiljalleen 52kg:oon jossa piti sen 52v ikään saakka jolloin lekuri ryhtyi agitoimaan.
        Rouvan ruokavalioon ilmestyivät arkisinkin täytekeksit ja kahvipullat. Kyllä niillä eväillä paino nousi nopeasti tuohon tavoitteeseen varsinkin kun lääkityksellä ja ruokavaliolla Hb pidetään 100:n tienoissa. Yleensä sen alapuolella. Hb taso ei oikein suosi kunnollista liikuntaa . 46:n kerrostaloportaan nousu panee jo läähättämään pahemman kerran.
        Iltaruskoni lämpö on nyt 72v ikäinen

• Anonyymi

Naisella on ns. virikkeet loppu. Nainen kyllästyy. Ei jaksa pitää itsestään huolta kun ei ole mitään, miksi pitäisi. Mies ei enää kiinnosta henkisesti. Voi olla, että mieskään ei ole enää se millaisena nainen hänet tapasi, mielenkiintoinen, seksikäs. Tässä yksi arvaus.

• Anonyymi

Mutta paljon on naisia jotka syövät salaattia töissä (ja painavat 100kg ellei ylikin) ja auta armias jos kakkua tai suklaata on tarjolla jonkun merkkipäivän johdosta: Sitä vedetään kaksin käsin. Kaikki sanovat, että suklaa on heidän heikkous ja muu makea. Ihan kuin jotenkin hyväksytty asia. Kävelevät vaappuen. Eli on naisissakin parantamisen varaa.

• Anonyymi

Mitä tästä opimme. pysykää sinkkuina ja ei tehdä lapsia. Maailma pelastuu

• Anonyymi

Just joo. Joku veti herneen nenäänsä.

• Anonyymi

🤣🤣

• Anonyymi

Tähän on moni nainen mennyt. Olisiko niin että ukko ei hoida lapsia ja käy ite salilla ja on yleensä tikissä. En tiiä. Nainen joutuu hoitaa kodin ja ei ehdi huolta pitää itsestään
      Itse olen tapaus joka haluaa olla hyvässä kunnossa ja seksikäs. Se ainoa ketä halutaan.....siinä on tarpeeksi itelle motivaattoria. Toki odotan vastapuolella samaa ajattelumaailmaa.

• Anonyymi

Sitä se pihtaaminen teettää. Se vie valtavat määrät kontribuutiota ja energiaa kun pitää hauskaa kumppaninsa kanssa. Se on monella tavalla win-win-tilanne jos kumpikaan ei pihtaa.

• Anonyymi

Se on just parasta! Joo ei mitään pihtaamisia....

• Anonyymi

Jos et kestä kummpanisi lihomista suhteessa , niin miksi ihmeessä ylipäätään olet suhteessa? Elä yksinäsi niin ei tsrvitse katsoa tai arvostellakenenkään painon nousua tai muuttumista epämiellyttäväksi. Siinä yksinkertainen resepti ongelmaaasi.
      Muuta omillesi.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2498
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1698
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      37
      1442
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      164
      1272
    5. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      120
      1266
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      143
      1219
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      148
      1191
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1165
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1091
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      979
    Aihe