Helluntailaiset rikkovat kolmatta käskyä vastaan

Lepopäivä

Helluntailaiset ovat kyllä huomauttamassa, jos joku pyhäpäivänä eli sunnuntaina erehtyy työtä tekemään ja heristävät helposti sormea.
Nytpä helluntailaiset itse syyllistyvät rikkomaan kolmatta käskyä vastaan

"Pyhitä lepopäivä"
Kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaiken, mitä niissä on, mutta seitsemännen päivän hän lepäsi. Sen vuoksi Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
(2. Moos. 20:11)

Kokkolan helluntaiseurakunta järjestää tuolitalkoot Kampushallissa
Sunnuntaina 17.9 klo 9.00, samana päivänä järjestettävään klo 14.00 Suomalainen Messu.
Miksi helluntailaiset eivät järjestä tuolitalkoita lauantaina 16.9, jolloin helluntai seurakunnassa ei ole mitään tapahtumaa ja seurakuntalaiset joutavat silloin hyvin talkoisiin.

Helluntai seurakuntalaisten, eikä muidenkaan herätys liikkeiden jäsenten on enää turha heristää sormeaan niille, jotka rikkovat kolmatta käskyä vastaan, koska itsekin sitä rikkovat.
En minäkään ole synnitön tässä asiassa, vaan toisinaan on sunnuntaina tullut jotain pientä puuhasteltua.

14

173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laskuntulos

      Helluntailaisista suurin osa on vielä uudestisyntyneitä. Sapatista eniten meuhkaavat eivät ole uudestisyntyneitä.

      • Rukouskoauttaa

        Eihän uudelleen voi edes syntyä. Syntejä pitää hävetä, jospa Jumala armahtais. Ihmisten ei tarvitse väärintekijöitä edes armahtaa. 😁


    • laukkuryssä

      Eivät helluntailaiset, niinkuin eivät muutkaan uskovaiset häpäise lepopäiväänsä, jos lähtevät sunnuntaina, vaikka pöllintekoon tai sonnan ajoon ja pellon kyntöön.

      Kun lauantai on Raamatun Kirjoitusten mukaan viikon viimeinen päivä ja viikon ensimmäinen päivä on sunnuntai, niin ei kukaan uskovainen syyllisty lepopäivänsä rikkomiseen, jos tekee työtä sunnuntaisin.

      En ole adventisti tai kukaan muukaan samankaltaisesti ajatteleva, vaan aivan tavallinen Jeesukseen uskova tallaaja tällä telluksella. Ja kun olen Raamatun Kirjoitusten luku- ja ymmärrystaitoinen, niin Raamatun Kirjoitusten totuutta ei mikäään lainmuutos tai kirkkosymposiumi pysty muuksi muuttamaan, vaan Kirjoitusten sanoma pysyy aina ja iankaikkisesti samana. Jotenka myös lepopäiväkäsky on ja pysyy muuttumattomana.
      Asia on Niin, ja Aamen.

    • Aloittajalla on puurot ja vellit sekaisin. Sapattikäsky on kymmenestä käskystä neljäs, ei kolmas. Sen voi jokainen itse todeta Raamatustaan:

      Exodus 20:1: Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
      Exodus 20:2: "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
      1. Exodus 20:3: Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
      2. Exodus 20:4: Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
      2. Exodus 20:5: Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
      2. Exodus 20:6: mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
      3. Exodus 20:7: Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
      4. Exodus 20:8: Muista pyhittää lepopäivä.
      4. Exodus 20:9: Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
      4. Exodus 20:10: mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
      4. Exodus 20:11: Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
      5. Exodus 20:12: Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
      6. Exodus 20:13: Älä tapa.
      7. Exodus 20:14: Älä tee huorin.
      8. Exodus 20:15: Älä varasta.
      9. Exodus 20:16: Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
      10. Exodus 20:17: Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."

      Luterilaiset ovat katolista opetusta seuratessaan poistaneet toisen käskyn ja jakaneet kymmenennen käskyn kahtia.

      2. Moos. 20:8 kuuluu alkukielen mukaan "zahor et yom haShabbat lekadshoo" - huomaa sana Shabbat, joka esiinntyy Raamatussa 111 kertaa ja on joka kerta käännetty sapatti, paitsi tässä kohtaa se on korvattu sanalla lepopäivä. Kyse on Raamatun väärentäjien törkeästä väärennöksestä. Lepopäivä antaa vaikutelman, että saa levätä minä päivänä haluaa. Mutta alkuteksti puhuu vain ja ainoastaan sapatista. Oikea käännös kuuluu "Muista pyhittää sapatinpäivä".

      Helluntailaiset voivat aivan hyvin järjestää tuolitalkoot sunnuntaina, viikon ensimmäisenä päivänä, sillä Raamatussa ainoastaan viikon seitsemäs päivä, lauantai, eli sapatti käsketään pyhittää. Raamatussa ei ole ainuttakaan käskyä levätä sunnuntaina tai pyhittää sunnuntai. Sunnuntaita ei kertaakaan Raamatussa kutsuta lepopäiväksi tai pyhäpäiväksi, siksi se ei ole pyhä vaan aivan tavallinen arkipäivä. Sapatin Jumala siunasi ja pyhitti jo luomisviikolla, siksi sapatti on pyhä.

      • laukkuryssä

        Tuossa kun toiseksi viimeisessä osiossa sanoit Raamatun väärentäjien antavan vaikutelman, että saa levätä minä päivänä haluaa', niin kyllähän se tosiasia näin on, että kuka tahansa saa huilata milloin itse haluaa.

        Mutta sapatinpäivät pyhitys on asia erikseen. Eli sitä ei voi muuttaa millekään muulle päivälle kuin viikon viimeiselle päivälle, lauantaille.

        Ja joka siis pyhittää sapatin lauantaina, se pyhittää sen. Ja joka ei pyhitä, se ei edes uhkasakon tai vankeustuomion uhalla pyhitä.

        Turha kiistellä sellaisten kanssa, jotka eivät usko Raamatun Kirjoituksiin asiassa.


    • sapattisapattisapatti

      Sapatillaan meuhkaavat änkyräadventistit yms. luulevat sapatinpyhittämisellään olevansa
      - omavanhurskaisia
      - pyhempiä kuin muut
      - ehdottomia sapattilain noudattajia jotka eivät koskaa riko sapattikäskyä
      - kuvittelevat olevansa sapatin herroja
      - ovat eriseuraisia
      - usko pyörii 90% sapatin ympärillä
      - sapattia jumaloidaan
      - sapatista on tehty ismi

      • laukkuryssä

        No noinkinhan se ehkä saattaa joissakin piireissä olla, mutta anna heidän olla sellaisia kuin mielestäsi ovat ja seuraa itse Kristusta Jeesusta, niin saat häneltä pään silityksen ja siunauksen..


      • Sapatin rikkojat kuvittelevat olevansa pyhiä tehdessään syntiä ja tahallaan rikkoessaan Jumalan käskyä.


      • valkeanoitae
        Kristitty.net kirjoitti:

        Sapatin rikkojat kuvittelevat olevansa pyhiä tehdessään syntiä ja tahallaan rikkoessaan Jumalan käskyä.

        Olet väärällä palstalla. adventismi on se jossa tuollaisia väännetään.


      • valkeanoitae kirjoitti:

        Olet väärällä palstalla. adventismi on se jossa tuollaisia väännetään.

        Sapatti kuuluu myös helluntailaisille.


      • 1234567---
        valkeanoitae kirjoitti:

        Olet väärällä palstalla. adventismi on se jossa tuollaisia väännetään.

        Niitä väännetään välillä monella palstalla, eikä ainoastaan adventistien palstalle. Koeta ymmärtää.


      • 1234567---

        Sapatti pitääkin pyöriä 100%:sesti, joka puolella. Sapatti on Jumalan merkki.


      • laukkuryssä
        Kristitty.net kirjoitti:

        Sapatti kuuluu myös helluntailaisille.

        Jo vain sapatti kuuluu k a i k i l l e Jeesukseen uskoville. Ei se muuksi muutu. Ja kun esim. helluntailaiset, (ei kuitenkaan kaikki), viettävät sapattia lauantaisin, he viettävät sitä kaikessa rauhassa ja hiljaisuudessa, eivätkä pidä samankaltaista kouhotusta asiasta, niinkuin esim. adventistit tekevät. Helluntailaisilla ei ole tarvetta vaahdota asiasta, joka tapahtuu Isä Jumalan kunniaksi.


      • 1234567---
        laukkuryssä kirjoitti:

        Jo vain sapatti kuuluu k a i k i l l e Jeesukseen uskoville. Ei se muuksi muutu. Ja kun esim. helluntailaiset, (ei kuitenkaan kaikki), viettävät sapattia lauantaisin, he viettävät sitä kaikessa rauhassa ja hiljaisuudessa, eivätkä pidä samankaltaista kouhotusta asiasta, niinkuin esim. adventistit tekevät. Helluntailaisilla ei ole tarvetta vaahdota asiasta, joka tapahtuu Isä Jumalan kunniaksi.

        Jospa he tahtovat pimittääkin tämän sapatinpäivän kanssakulkijoilta. Ilmankos en tunne yhtään helluntailaista, jotka pitäisivät sapatin pyhänäpäivänä. Tätä kyllä toitotetaan lehdistöjen palstoilla: rukoushuoneella siivoustalkoot lauantaisin. Yleensä ovat heidän rukoushuoneidensa ovet kiinni sapattisin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe