Mitä mieltä olet metallista ja sen kuuntelioista?

Maailmanviisainmies

Kertokaa mielipiteenne.

28

217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tasaistarahastusta

      Kuuntelijoista? Metalli on vain kitaroilla kovennettua iskelmää sellaisille, jotka eivät muka pidä iskelmistä. Metalliväki on olevinaan kovaa poikaa ja tyttöä, laumasieluisia yksilöitä kuten me kaikki. Konsertit ovat herätyskokouksia.

      • :(


      • Oletko koskaan kuunnellut metallia?


      • Joo.30.vuotta

        Osuva luonnehdinta.


      • NäinIkään

        Iskelmä on musiikillisesti yksinkertaista. Toki on juuri noitakin yhtyeitä, jotka tekevät lähinnä särökitaralla soitettua poppia, mutta on myös propgressiivista metallia, jota ei todellakaan voi verrata iskelmään, tai muuhun purkkapoppiin.

        Metalliväkihän on itse asiassa huomattavasti asiallisempaa porukkaa kuin "ne muut". Metallifestareilla ei juurikaan tapahdu järjestyshäiriöitä, tai muutakaan perseilyä. Nämä räppärithän ovat olevinaan niitä kovia poitsuja sutenöörikorujensa kanssa. Aggressiivisiakin vielä.


      • Joo.30.vuotta

        No "progressiivinen metallihan" vasta kamalaa tuubaa onkin valtaosin. Siinähän on juuri metallista tapettu kaikki se, mikä siinä on erityistä ja hyvää, kun ei enää muutakaan keksitty. ;D


      • juhbgvbnhj
        Joo.30.vuotta kirjoitti:

        No "progressiivinen metallihan" vasta kamalaa tuubaa onkin valtaosin. Siinähän on juuri metallista tapettu kaikki se, mikä siinä on erityistä ja hyvää, kun ei enää muutakaan keksitty. ;D

        No, perusmetallin osalta kaikki on jo keksitty. Itse en ainakaan jaksa kuunnella samaa kappaletta eri yhtyeiden soittamina päivästä toiseen.

        Enkä kyllä ymmärrä, että mitä progahtavista pumpuista on tapettu pois, niissähän nimenomaan on sen metallisärmän päälle rakennettu sitä kipaletta.


      • Anonyymi
        Maailmanviisainmies kirjoitti:

        Oletko koskaan kuunnellut metallia?

        Pakotettuna


      • Anonyymi
        NäinIkään kirjoitti:

        Iskelmä on musiikillisesti yksinkertaista. Toki on juuri noitakin yhtyeitä, jotka tekevät lähinnä särökitaralla soitettua poppia, mutta on myös propgressiivista metallia, jota ei todellakaan voi verrata iskelmään, tai muuhun purkkapoppiin.

        Metalliväkihän on itse asiassa huomattavasti asiallisempaa porukkaa kuin "ne muut". Metallifestareilla ei juurikaan tapahdu järjestyshäiriöitä, tai muutakaan perseilyä. Nämä räppärithän ovat olevinaan niitä kovia poitsuja sutenöörikorujensa kanssa. Aggressiivisiakin vielä.

        Vanha metalliväki ei kuule enää mitään joten ei ole asiallisia. Järjestystä ei ole eikä muutakaan. Hassahtanutta porukkaa


    • Mitkä.kuunteliat

      Kulta on mielimetallini, mutta ei sitä kannata yrittää kuunnella. Suomea sen verran maahanmuuttajalle, että oikea muoto on "kuuntelija", ei "kuuntelia".

      • Olla huaska vitsi


      • Kiitos kun korjaisit


    • kaikkikovaääninenkö

      Mikä on metallia?

    • Uskottavuusviitta

      Lähinnä aika kuollutta musaa tuotteenostajille ja tärkeilijöille nykyisin.

    • Hirveetä_rämpytystä

      Ei pysty selvinpäin kuuntelemaan. Saisivat metallistit mennä parturiin ja opetella soittamaan.

      • kjhbgvfbgnm

        No, pistäs joku räppäriuuno soittamaan ihan vaikka joku Megadethin Holy Warskin, niin kuunnellaan, kuinka hienosti nämä teknisyyttä korostavat lökäpöksyt vetäisevät sen. Tai ihan ketkä tahansa purkkapoparit ja iskelmänikkarit.

        Ihan vertailun vuoksi, kuunnelkaa mikä "mahtava" rytmiosasto. Melodiakin loistaa poissaolollaan. Mitä jää jäljelle?
        https://www.youtube.com/watch?v=LgM8OcpiJzc

        Alla Holy Warsin pelkät kitararaidat. Pelkästään niissä on enemmän musikaalisuutta kuin esim. yllä olevassa räpellyksessä. Pelkät kitaraosuudet ovat teknisemmät kuin koko ylläoleva äänisotku.
        https://www.youtube.com/watch?v=fWl3y1CPwds

        Noh, ehkä joillekin tuottaa vaikeuksia kuunnella selvinpäin jotain muuta kuin yhden soinnun alle lyötyä yksinkertaista bassokuviota.


      • ohimennenvain
        kjhbgvfbgnm kirjoitti:

        No, pistäs joku räppäriuuno soittamaan ihan vaikka joku Megadethin Holy Warskin, niin kuunnellaan, kuinka hienosti nämä teknisyyttä korostavat lökäpöksyt vetäisevät sen. Tai ihan ketkä tahansa purkkapoparit ja iskelmänikkarit.

        Ihan vertailun vuoksi, kuunnelkaa mikä "mahtava" rytmiosasto. Melodiakin loistaa poissaolollaan. Mitä jää jäljelle?
        https://www.youtube.com/watch?v=LgM8OcpiJzc

        Alla Holy Warsin pelkät kitararaidat. Pelkästään niissä on enemmän musikaalisuutta kuin esim. yllä olevassa räpellyksessä. Pelkät kitaraosuudet ovat teknisemmät kuin koko ylläoleva äänisotku.
        https://www.youtube.com/watch?v=fWl3y1CPwds

        Noh, ehkä joillekin tuottaa vaikeuksia kuunnella selvinpäin jotain muuta kuin yhden soinnun alle lyötyä yksinkertaista bassokuviota.

        En jaksa kuunnella pitkään tilutusta, vaikka se olisi teknisesti taitavaa. Musiikin on herätettävä syviä inhimillisiä tunteita ollakseen kuunneltavaa.


      • kjhbgvfbgnm
        ohimennenvain kirjoitti:

        En jaksa kuunnella pitkään tilutusta, vaikka se olisi teknisesti taitavaa. Musiikin on herätettävä syviä inhimillisiä tunteita ollakseen kuunneltavaa.

        Et jaksa kuunnella pitkään tilutusta (mitä Megadeth ei ole), mutta et maininnut mitään puhumisesta rytmin päälle. Tarkoittaako se sitä, että se herättää sinussa syviä inhimillisiä tunteita? Kuunneltavaahan tuosta ei saa kuin kuuroille, jotka kuvittelevat kuulemansa.


      • vanhan.koulun.liitto
        kjhbgvfbgnm kirjoitti:

        Et jaksa kuunnella pitkään tilutusta (mitä Megadeth ei ole), mutta et maininnut mitään puhumisesta rytmin päälle. Tarkoittaako se sitä, että se herättää sinussa syviä inhimillisiä tunteita? Kuunneltavaahan tuosta ei saa kuin kuuroille, jotka kuvittelevat kuulemansa.

        Onks v tää v:n Megadeaf niinku v joku v kuurojen suosikki?

        Mää jäin niinku v oottaa, koska se räppäri v alottaa jostain Holy v:n Warsista ja siinä meni v niinku jotain kuus v:n minsaa mun v:n tärkeetä laiffii ohi ennenku v tajusin niinku laittaa v kiskan v kii. Wöörd.

        V on tossa niinku v tasan tarkkaan v just se v:n syvä inhimillinen tunne, mitä v:tä kuvitteletkin siinä kuulevasi niinku oikeesti v. Se ei v oo niinku mitään v tilutusta sun v normaali v:n puheeseesi.

        Kuuntelioista oon v sitä mieltä, että v kuunelisa ja v kuundna ja v:n kuunmoi vetää kovempaa v:n settii.


      • Jaaaaaaaaaaaaaaaa

        "Ei pysty selvinpäin kuuntelemaan."

        Olet siis narkkis.


        "Saisivat metallistit mennä parturiin ja opetella soittamaan."

        Olen kalju, sori. Opettele itse ajattelemaan, ja soittele suuta vasta sitten?


        "Musiikin on herätettävä syviä inhimillisiä tunteita ollakseen kuunneltavaa."

        Hevi voi hyvin tehdä näin - todennäköisesti tunnemaailmasi on aika rajoittunut, jos et sitä huomaa.


      • METALHEADDD
        vanhan.koulun.liitto kirjoitti:

        Onks v tää v:n Megadeaf niinku v joku v kuurojen suosikki?

        Mää jäin niinku v oottaa, koska se räppäri v alottaa jostain Holy v:n Warsista ja siinä meni v niinku jotain kuus v:n minsaa mun v:n tärkeetä laiffii ohi ennenku v tajusin niinku laittaa v kiskan v kii. Wöörd.

        V on tossa niinku v tasan tarkkaan v just se v:n syvä inhimillinen tunne, mitä v:tä kuvitteletkin siinä kuulevasi niinku oikeesti v. Se ei v oo niinku mitään v tilutusta sun v normaali v:n puheeseesi.

        Kuuntelioista oon v sitä mieltä, että v kuunelisa ja v kuundna ja v:n kuunmoi vetää kovempaa v:n settii.

        Puhu suomea


    • jfkdspw

      Metalli on hyvää, tai ei kaikki metalli mutta ne mistä pidän on hyviä :)

      • Silvermetal

        Juu, siitä joko tykkää tai ei.Itse en kuuntele Sannia,Cheekkiä,Haloo helsinkiä, sun muita vastaavia,mutta ei ole minulta pois ketkä tykkäävät,kuunnelkoot.Eiköhän nämä ole aiheita joista on turha kiistellä,makunsa kullakin,ja minulla se on metalli:)


      • Historianhavinaa

        Mitäkö mieltä? Itse olen 51v.nainen ja löysin metallimusiikin uudelleen yli kahdenkymmenen vuoden jälkeen.Olin hyvin hämmästynyt kun bändit jotka jo aikoinaan olivat suosikkejani,niin heiltä on tullut paljon levyjä vuosien saatossa,ja uusimmat tänä vuonna,joten on paljon kuunneltavaa,samoin löytyi myös uusia hyviä bändejä.
        Kaikista hauskinta on se,että en ole tehnyt numeroa musiikkimaustani,ja siksi työkaverini automaattisesti kuvittelevat minun kuuntelevan kuulokkeista Jari Sillanpäätä ja Juha-Tapioo yms. enkä ole asiaa viitsinyt oikaista,koska aivan sama "akka" olen vaikka metallia kuuntelenkin.


    • nallisappinahka

      En voi kehua olevani metallin kuuntelija, vaikka Nightwish onkin kaikkien aikojen rockbändi.:)

    • En voi sanoa olevani mikään metallin suurkuluttaja, vaikka sitä joskus kuuntelenkin. Judas Priest ja Iron Maisen mun suosikkeja heavybändeistä, mutta kuuntelen välillä muutakin.Yksi suosikkini on myös Sabbathin kappale "Heaven and Hell". Myös heavymusiikki voi olla hyvää ja parhaimmillaan jopa mestarillista.

      Itse en ole mikään tyypillinen heavymusiikin kuuntelija. En pukeudu vain mustiin vaatteisiin eikä muutenkaan ole sellainen stereotypinen heavymusiikin kuluttajan ulkoinen imago. Jos joku näkis mut, niin ei varmaan ulkoisen olemuksen perusteella ajattelis mun kuuntelevan myös heavya, ehkä ei edes rockiakaan. Kuuntelen vain sitä mikä sattuu milläkin hetkellä nappaamaan oli genre mikä tahansa ja minusta myös heavystakin voi löytyä todella hienoja artisteja, bändejä ja kappaleita.

    • Ehkä juurikin siksi, kun en ole heavyn suurkuluttaja, vaikka Priestiä luukutankin ja välillä jotain muutakin heavya, jos on sattunut löytymään esim. hyvä kappale, niin en ole stereotypisen heavydiggarin näköinen ja vaikka heavy oliskin mun pääasiallinen genre jota kuuntelisin, niin tokkopa pukeutuisin kokonaan mustiin, kun olen koko ikäni pitänyt paljon väreistä ja olen aina tykännyt pukeutua aika rennosti, mutta joskus myös vähän boheemisti. Ja aina olen pitänyt myös kukallisista kankaista ja muista kukkakuviollisista jutuista, on kukalliset verhot, kukallinen pöytäliina, kukallisia sohvatyynyjä, joitain kukkakuvioillisia kahvi-ja teekuppeja jne. Mua voi sanoa ehkä vähän boheemiksi, mutta jos pidän todella jostain heavykappaleesta ja/tai bändistä, niin pidän siitä sydämestäni niin kuin esim. tuosta Priestistä.

    • MItään musiikkityyliä ei tule väheksyä vain sen vuoksi, että siihen liitetään tietynlaisia ennakkoluuloja. Silloin saattaa jäädä monia hyviä artisteja itseltä pimentoon ja monia hyviä kappaleita kuulematta. Jos olisin vain jämähtänyt ikuisesti klassiseen (teininä kuuntelin paljon klassista ja vielä hieman yli 20-vuotiaanakin), niin en olisi ehkä koskaan tutustunut niihin kaikkiin hienoihin eri musiikkityylien artisteihin, joita nykyään kuuntelen ja varsinkin rock-ja heavyartisteihin -ja bändeihin. Näin multa olis ehkä saattanut jäädä monen artistin ja bändin musiikki kokematta. Itse aina yritän suhtautua erilaiseen musiikkiin ennakkoluulottomasti. Näin olen tehnyt myös tämän heavyn kohdalla ja siksi olen löytänyt myös tästäkin genrestä todella hienoa musiikkia. On sitten eri asia, jos yrityksistä huolimatta muunlainen musiikki kuin vain yhden tai muutaman genren tai vain muutaman artistin ja bändin ei nappaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      754
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe