tosiaanki oon 13v polttaja, mun mutsi on perseestä ja huutaa mulle kokoajan.. Sen takia alunperin alotinki polttamaa, ja sillee. en ees välitä siit enää, saan ite kokkaa mat ruoat ja tehä vittuna kotitöitä sen puolest.. tosin muuttaisin ihan vitun mieleisesti iskän luokse, se on chilli eikä huuda ikin, paitsi jos teen jtn vitun tyhmää. vaihtelen mutsin ja iskän kämpän välein viikottai, ja mutsin viikot on vaa yht helvettii.. tietääks kukaa miten pääsen mun mutsist eroon? sillee et asuisin mun faijal sillee virallisesti? jos tietää nii kertokaa, arvostan.. oon valmis tekee mitä vaa päästääkseni siit eroo kuha se ei sisällä mitää väkivaltast.. tosiaankaa eihän mun mutsi mitää laitontakaa oo tehny ainakaa mun tietääkseni, mut kyllähän mun tilanne aika todella perseestä on. kommentoikaa jos osaatte auttaa..
Paska mutsi
6
527
Vastaukset
- puhuvanhemmillesi
Puhuminen
puhu äidillesi ja isällesi tästä
heidän erilaisesta tavasta olla ja elää
ja kerro äidillesi ihan selvin sanoin, että sen räyhääminen todella sattuu sinuun.
Miettikää yhdessä vaihtoehtoja.
Kerro heille toiveesi.
Kotitöitä on hyvä opetella tekemään ja kantamaan vastuu kodista
mutta kohtuus kaikessa
ja - lopeta se polttelu. Se vahingoittaa vain sinua ja oikeasti - lopeta se.
Aloita vaikka urheiluharrastus, jotta saat breikkejä kotioloista.
Tsemppiä sinne- RandomWalker
Tosiaan ensin kannattaa kertoa avoimesti tunteensa ja mielipiteensä isälle ja äidille. Molempien pitäisi kohdella sinua tasapuolisesti. Sitten kun tiedät isän ja äidin näkemykset, voi vetää paremmin johtopäätöksiä. Liian usein vanhemmista tulee toistensa pahimpia vihollisia ja lapsi joutuu sijaiskärsijäksi.
Tällä hetkellä tosiaan näyttää, että et voi asua äitisi kanssa, joten sanot vain isälle muuttavasi toistaiseksi sinne. Ei ole normaalia ja hyväksyttävää jatkuva huuto ja liiallinen kotitöiden siirto sulle.
Onkohan äidilläsi jokin sairaus, esim. paha depis tai persoonallisuushäiriö? Vai huudattaeko kenties toisillenne säännöllisesti tietyin väliajoin? Jos, syynä voi olla pms :)
- ykstee
13-vuotiashan saa jo itse valita, asuuko isän vai äidin kanssa. Jos haluat isällesi vakituiseen, niin tuopa tämä heille julki. Ja varsinkin, jos isäsi haluaa sinun asuvan hänen luonaan, ja sinä myös haluat näin, niin sitten voit muuttaa isällesi. Tietysti siitä seuraa jotain järjestelyjä, mutta niinhän elämä menee.
Äidit on äitejä, ne ei ole yhtä suurpiirteisiä näissä asioissa kuin isät yleensä. Ne yrittää olla tiukkoja ja sillä lailla kasvattaa lastaan, hyvää ne jokainen kuitenkin toivoo. Isät antaa helpommin asioiden vain mennä menojaan, mutta onko sekään aina se parempi tapa, ei tiedä. Entä ootko miettinyt omaa suhtautumistasi, että jos sillä olisi myös jotain tekemistä tämän asian kanssa? Jos olet itsekin isällesi "chilli" etkä suutu hänelle joka asiasta, niin ei sitä riitaa ehkä niin helposti hänen kanssaan tulekaan.
Ei tää elämä helppoa ole mutta toivotaan nyt kuitenkin sulle hyvää tulevaisuutta, kyllä nämä kaikki asiat vielä oikenee eikä sun mutsissakaan varmaan mitään suurempaa vikaa ole, elämäntilanne vaan voi olla ahdistava. Pärjäilkää keskenänne, tarvitset kuitenkin kumpaakin vanhempaasi vielä pitkään. - pelle.mikä.pelle
Itte oot mutsis perseestä!
- takahuoneen_sami
Tunge palava rööki poikittain perseeseesi ja aikuistu
- Eeeeeeee
Minä asun. Olen 2 vuotias ;)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113485MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811194Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt213886- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768