Uusi otelauta

Broikku

Ostin vanhan itsetehdyn orkesterikitaran joka sopii mainiosti käteen muuten, mutta
ongelmana on otelauta, sekä kaulan notkoselkäisyys.
Nauhat otelaudassa ovat paksun oloisia, aivan kuin bassokitarasta.
Kaula on tosiaan notkolla, eikä kaularautaa ole, joten ainoa keino olisi nauhojen poisto ja kaulan höyläys suoraksi ja kulman muuttaminen paremmaksi, kun kielet menevät nykyisellään liian lähellä kantta, haitaten plektran käyttöä.
Jättäisin vanhaa otelautaa uuden alle kuin "kiilaksi" kulman muuttamiseen ja jyrsisin uran kaularautaa varten.
Ongelmana on uuden otelaudan löytäminen. Olen yrittänyt monen soitinkaupan sivuilta etsiä erilaisilla hakusanoilla kyseistä tuotetta, mutta huonolla menestyksellä.
Alkaa pikkuhiljaa tuntumaan siltä, että täytyy ostaa jokin romu kitara, josta saisi irti otelaudan.
Osaisiko joku neuvoa kuka myy uusia erikokoisia otelautoja ?

8

268

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • örri

Tsekkaa millbrook.fi, löytyy kaularaudat ja oteleuta-aihiot.

• Broikku

Otelaudan aihioita kyllä löytyy sieltä ja samoin muualtakin.
        Yksi paikka tuli esiin kyseltyäni kavereilta, Oulussa olisi SP elektroniikka, mutta varastotilanne valmiiden suhteen oli nolla, joten jatketaampa edelleen metsästystä.
        Voi olla, mikäli en valmista vähän kaarevaa löydä, täytyy sitten etsiä joku kitaran romu, lyödä koppa säpäleiksi ja ottaa siitä kaula.
        Aihion muokkaaminen kaarevaan muotoon, sekä nauhojen paikat sahauksineen ovat sen verran suuri ja tarkka homma, että en siihen ala.

• Anonyymi

Juu, tiedän että on vanha ketju mutta samaa touhuaoon tekemäss eli kiinnostaa miten kävi. Löysitkö etsimäsi ja tuliko valmista?

• Anonyymi

• Anonyymi

Jos sinulla on CNC-jyrsinkoneelle mahdollista päästä, niin eikun sinne ohjelmointia osaavan kaverin kanssa ja sopiva puupalikka pykälässä.

Amikset esimerkiksi, kokeile! Mitä vaikeampi homma, sitä riemukkaammin se otetaan siellä vastaan!

Eikä ole hinnankiroissa! Ikaalisten soitinrakentajapajalla osaavat ehkä neuvoa...

• Anonyymi

Minulla on sellainen hytinä, että Landolan nettisivulla mainostettaisiin myynnissä olevia otelautoja.

Paas tsekaten, josko vielä näitä on?

• Anonyymi

Mulloo kyllä mitäänkäsitystä miten kitaraa soitetaan.

Joku pienempi vehe esimerkiks mandoliini , vois olla kiva.

Kerran kokeilin, mul oli lainassa se.

Mut emmä sitä kauaa jaksanu, ei kai oo mulle sopivia ne.

Mä tosiaan oon nuo vehkeilyt lopettanu , mä oon kuitenkin niin monta soitinta kokeillu.

• Anonyymi

Aliexpressistä voi tllata niitä otelautoja.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      134
      1728
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      40
      1648
    3. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      63
      1410
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      1305
    5. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      209
      1144
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      277
      1097
    7. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      70
      1083
    8. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      19
      958
    9. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      74
      955
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      888
    Aihe