Uusi otelauta

Broikku

Ostin vanhan itsetehdyn orkesterikitaran joka sopii mainiosti käteen muuten, mutta
ongelmana on otelauta, sekä kaulan notkoselkäisyys.
Nauhat otelaudassa ovat paksun oloisia, aivan kuin bassokitarasta.
Kaula on tosiaan notkolla, eikä kaularautaa ole, joten ainoa keino olisi nauhojen poisto ja kaulan höyläys suoraksi ja kulman muuttaminen paremmaksi, kun kielet menevät nykyisellään liian lähellä kantta, haitaten plektran käyttöä.
Jättäisin vanhaa otelautaa uuden alle kuin "kiilaksi" kulman muuttamiseen ja jyrsisin uran kaularautaa varten.
Ongelmana on uuden otelaudan löytäminen. Olen yrittänyt monen soitinkaupan sivuilta etsiä erilaisilla hakusanoilla kyseistä tuotetta, mutta huonolla menestyksellä.
Alkaa pikkuhiljaa tuntumaan siltä, että täytyy ostaa jokin romu kitara, josta saisi irti otelaudan.
Osaisiko joku neuvoa kuka myy uusia erikokoisia otelautoja ?

8

222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • örri

      Tsekkaa millbrook.fi, löytyy kaularaudat ja oteleuta-aihiot.

      • Broikku

        Otelaudan aihioita kyllä löytyy sieltä ja samoin muualtakin.
        Yksi paikka tuli esiin kyseltyäni kavereilta, Oulussa olisi SP elektroniikka, mutta varastotilanne valmiiden suhteen oli nolla, joten jatketaampa edelleen metsästystä.
        Voi olla, mikäli en valmista vähän kaarevaa löydä, täytyy sitten etsiä joku kitaran romu, lyödä koppa säpäleiksi ja ottaa siitä kaula.
        Aihion muokkaaminen kaarevaan muotoon, sekä nauhojen paikat sahauksineen ovat sen verran suuri ja tarkka homma, että en siihen ala.


    • Anonyymi

      Juu, tiedän että on vanha ketju mutta samaa touhuaoon tekemäss eli kiinnostaa miten kävi. Löysitkö etsimäsi ja tuliko valmista?

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Jos sinulla on CNC-jyrsinkoneelle mahdollista päästä, niin eikun sinne ohjelmointia osaavan kaverin kanssa ja sopiva puupalikka pykälässä.

      Amikset esimerkiksi, kokeile! Mitä vaikeampi homma, sitä riemukkaammin se otetaan siellä vastaan!

      Eikä ole hinnankiroissa! Ikaalisten soitinrakentajapajalla osaavat ehkä neuvoa...

    • Anonyymi

      Minulla on sellainen hytinä, että Landolan nettisivulla mainostettaisiin myynnissä olevia otelautoja.

      Paas tsekaten, josko vielä näitä on?

    • Anonyymi

      Mulloo kyllä mitäänkäsitystä miten kitaraa soitetaan.

      Joku pienempi vehe esimerkiks mandoliini , vois olla kiva.

      Kerran kokeilin, mul oli lainassa se.

      Mut emmä sitä kauaa jaksanu, ei kai oo mulle sopivia ne.

      Mä tosiaan oon nuo vehkeilyt lopettanu , mä oon kuitenkin niin monta soitinta kokeillu.

    • Anonyymi

      Aliexpressistä voi tllata niitä otelautoja.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      3744
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2274
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe