Irtisanottu koeajalla, järkyttynyt

indica81

Edellispäivänä minut irtisanottiin vakituisesta työstä vain kaksi päivää ennen koeajan päättymistä. Syyksi tietenkin sanottin " koeaika". Olen järkkyttynyt. Tunnen itseni niin petetyksi ja huijatuksi.
Kyseiseen paikkaan minut houkutelttiin vakituisesta työstä tarjoamalla parempia etuja ja ehtoja.
En edes hakenut sitä työtä alunperinkaan, vaan sain muuta kautta työtarjouksen. Ensin puhuivat 6kk määräaikaisesta työstä, jonka jälkeen soittivat ja tarjosivat vakituista. Tietenkin suostuin! Nyt alan epäillä, oliko asia niin, että he eivät tarvinneetkaan työntekijää kuin kesäajaksi. Purin heille kaikki kiiretapaukset pois ja nyt, kun tilanne rauhoitui, pistivät pihalle.
Irtisanominen tapahtui keskellä työpäivän ja lähdin sieltä saman tien ulos. Seuraavana aamuna tuli työtodistus postissa....Oliko kirjoitettu jo etukäteen? Pahin isku tuli kun luin työtodistuksen tekstiä.... Aluksi perinen " työskenteli meillä ajalla...bla bla.." ja sitten se " IRTISANOTTU KOEJALLA TYÖANTAJAN ALOITTEESTA"
Tiedän, että mikään laki ei määrä työtosidtuksen sisältöä. Niin miksi täytyy pilata mun mahdollisuuksia muualla? Jos kerran tulin heille vakituisesta duunista, jossa kelpasin työantajalle..En ole ikinä ennen kokenut tälläistä.... On niin huono olo, hirveä masennus...Tuntuu, että en kelpaa mihinkään ja että olen huono kaikessa...
Pystynköhän enää koskaan saamaan työtä tolla työtodistuksella. ....

40

5468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aamunmasennus

      Ei sitä todistusta ole pakko esitellä uutta työtä haettaessa, heitä takkaan koko lappu.

    • MTee24

      Minut on irtisanottu jo useita kertoja koeajalla. Se on nykyään ihan yleinen käytäntö että se "vakituinen"-työsopimus irtisanotaan koeajan lopussa. Sitä pitää vaan nykyään ajatella 4kk määräaikaisena työsopimuksena ja hakea jo valmiiksi se seuraava työpaikka.

      Nykyään firmat elää tuolla "vakituinen työpaikka"-kusetuksella, kun otetaan vain aina uusi höynäytettävä. Tuossa on se hyvä puoli että voit samaan aikaan hakea parempaa työpaikkaa ja jos sellaisen sattuu löytämään niin voit itse irtisanoutua ja haistattaa vitut sille esimiehelle. Tähän on tultu suomen työelämässä. Onnea työnhakuun :)

    • Ilmaistyöläinen

      Komppaan samaa. Itse opiskelin 4kk. Sitten tehtaalla neljä viikkoa työharjoittelussa eli "työssäoppimassa". Sen jälkeen sanottiin: Kiva kun kävit, emme tarvitse. Keski-ikä meni
      juuri kesällä rikki. Oikein kiva "lahja", kiitti vaan!

    • Koeajallatäälläkin

      Huh huh, aivan tajutonta.. Voiko työnantajalta kysyä syytä, siis oikeaa syytä tuohon irtisanomiseen (vai hyödyttääkö mitään)? Tai eikö tuossa tule jo joku lainsäädäntökin vastaan - eihän koeajan loppuminen ole mikään syy irtisanomiseen?
      Pitääkö sitä tässä sitten jo alkaa katsella uutta paikka itsekin valmiiksi..

      • MrTee24

        Ei se kyseleminen mitään auta. Vetoavat vain työnantajan oikeuteen purkaa työsopimus koeajalla. Tuo kusetus perustuu siihen että koeajalla työntekijä on motivoitunut tekemään hyvin töitä vakipaikan toivossa. Koeajalla jos jäät sairaslomalle niin pystyvät silloinkin irtisanomaan heti. Eli toisinsanoen saadaan hyviä työntekijöitä, joilla ei ole oikeutta sairaslomiin.

        Alahan katselemaan sitä seuraavaa työpaikkaa. Ihmiset älkää olko hyväuskoisia pöljiä.


      • TarkkuuttaNyt
        MrTee24 kirjoitti:

        Ei se kyseleminen mitään auta. Vetoavat vain työnantajan oikeuteen purkaa työsopimus koeajalla. Tuo kusetus perustuu siihen että koeajalla työntekijä on motivoitunut tekemään hyvin töitä vakipaikan toivossa. Koeajalla jos jäät sairaslomalle niin pystyvät silloinkin irtisanomaan heti. Eli toisinsanoen saadaan hyviä työntekijöitä, joilla ei ole oikeutta sairaslomiin.

        Alahan katselemaan sitä seuraavaa työpaikkaa. Ihmiset älkää olko hyväuskoisia pöljiä.

        Jos koeajalla on sairaslomalla niin se on koeaikapurku eikä irtisanominen. Koeajalla ei ketään irtisanota ikinä. Se on koeaikapurku, ihan sama onko purkajana työntekijä vai työnantaja tai onko sairaslomalla vai ei. Tarkkuutta käsitteisiin!

        Monesti ei ole kyse siitä onko innokas/motivoitunut vai ei vaan pelkästä pärstäkertoimesta, vallan käytöstä, kateudesta, nokkimisjärjestyksestä, poliittisista suhteista, kavereiden/sukulaisten suosimisesta, kostosta, korruptiosta, nepotismista, kilpaileva yritys/kunta haluaa ostaa itselleen, suostuuko työnantajan kanssa sänkyyn vai ei tai vaikkapa oletko homo tai transu. Liian iloinen, onnellinen naama herättää monessa kateutta, katkeruutta ja jopa mustasukkaisuutta! Päinvastoin, liian innokas työntekijä voi olla uhka monellakin tapaa! Liian motivoitunut on paitsi uhka monelle, mutta myös liian outo! Homoseksuaalien työsuhteita esim. on koeaikapurettu kun on nähty treffeillä samaa sukupuolta olevan kanssa vapaa-ajalla.


      • asssss
        MrTee24 kirjoitti:

        Ei se kyseleminen mitään auta. Vetoavat vain työnantajan oikeuteen purkaa työsopimus koeajalla. Tuo kusetus perustuu siihen että koeajalla työntekijä on motivoitunut tekemään hyvin töitä vakipaikan toivossa. Koeajalla jos jäät sairaslomalle niin pystyvät silloinkin irtisanomaan heti. Eli toisinsanoen saadaan hyviä työntekijöitä, joilla ei ole oikeutta sairaslomiin.

        Alahan katselemaan sitä seuraavaa työpaikkaa. Ihmiset älkää olko hyväuskoisia pöljiä.

        Joko on mennyt läpi laki, jossa koeaika olisi yleisesti sallittu nostaa 6 kuukauteen? Nythän tapaa 4 kuukauden koeaikoja. Joskus aikanaan muistelen olleen 3 kk:n koeaika.


    • Koeaikapurku__

      Koeajalla ei irtisanota ketään. Koeajalla tehdään koeaikapurku.

      Todistuksessasi pitäisi lukea työsuhde purettu koeajalla/purettu koeajalla työnantajan aloitteesta tai syy:koeaikapurku.

      Tästä ei tule mitään karenssia sinulle jos et ole tehnyt mitään väärää. Ilmoita te-toimistoon tämä ja merkitsevät ylös työnantajan ja hämäräperäisen toiminnan.

      Järkyttyä ei kannata millään tavoin. Pää kylmänä vaan!

      • BBccAA

        Tiedän tunteen...Olen oppinut vuosien varrella tiettyjä varmuustekijöitä näissäasioissa eli
        Irtisanominen koeajalla vaatii asiallisen perusteen
        Työ- ja virkaoikeus | 12.01.2015
        Koeajalla irtisanomisen tulee perustua työntekijän sopimattomuuteen tai puutteelliseen suoriutumiseen.

        Irtisanominen ei saa perustua epäasialliseen tai syrjivään syyhyn, joka liittyy työpaikan ulkopuolisiin seikkoihin
        Epäasialliset ja syrjivät purkuperusteet
        Työnantaja ei voi purkaa työsuhdetta koeajalla epäasiallisella tai syrjivällä perusteella.
        Syrjiviä syitä ovat
        ikä
        terveydentila
        kansallinen tai etninen alkuperä
        sukupuolinen suuntautuneisuus
        kieli
        uskonto
        mielipide
        perhesuhteet
        ammattiyhdistystoiminta
        poliittinen toiminta
        muu näihin verrattava seikka.
        Jos koeaikainen työsopimus puretaan raskauden perusteella, on kysymys kielletystä perusteesta. Muita kiellettyjä perusteita voivat olla vanhemmuus, vakaumus, yhdistystoiminta ja yhteiskunnallinen asema.
        Toisaalta, jos terveydelliset rajoitteet estävät työntekijää suoriutumasta kaikista työtehtävistään, purkamisperuste ei ole epäasiallinen koeajan tarkoitukseen nähden.
        Tuomioistuin harkitsee viime kädessä, onko kyseessä epäasiallisen peruste.
        Tietenkin monet ihmiset eivät vaan jaksa ..näissä asioissa ruveta selvittämään ja tutkimaan..ja maksaahan se tottakai muutaman euron...eli jos työnantaja harrastaa näitä koeaikairtisanomisia ilman syytä/ilman luvattuja asioita ja sopimuksia niin silloin kannattaa todellakin kyseenalaistaa työnantaja ja tehdä työnantajan kiusaksi ilmoitus viranomaisille vaan sitkeästi suuntaan jos toiseen. Helpompi näihinkin asioihin olisi tarttua, kun vaan olisi ryhmä saman työantajan leivistä koeajalla irtisanottuja ja yhdessä pistää tuulemaan viranomaisten kera.

        Itse käytän sellasta taktiikka että nauhoitan kaikki työantajan ja minun väliset keskustelut jos ne koskevat ns. suullisia sopimuksia niin on pientä varmuustekijää takataskussa jos on tarpeen. Näissäkin asioissa pitää muistaa se maalaisjärki ettei ihan miten vaan huseeraa.. :)


    • äly_hoi

      Näprää seuraavassa työpaikassa vähemmän sitä "äly"luuriasi.

    • Name_and_Address

      Voisitko PLIIS panna yrityksen nimen ja sijainnin, sekä toimialan tänne, niin osataan me muut varoa tuota paskiais firmaa.

      Kiitos!

      • SellaisiaTerveisiä

        Sijainnistahan te olette erityisen kiinnostuneita! :)

        Tiedoksi vaan, että koeaikapurut eivät johtuneet sairaslomasta vaan äärioikeistolaisesta vihasta ja syrjinnästä homoseksuaaleja ja jenkkejä kohtaan. Eli täysin politisoitunutta toimintaa!


      • No_name_No_address

        Aaaai, no sittenhän se oli ihan perusteltu purku. Ei sitte mitää.


      • PillunkippeeKostaja
        No_name_No_address kirjoitti:

        Aaaai, no sittenhän se oli ihan perusteltu purku. Ei sitte mitää.

        Eli sieltä paljastu sellainen epätoivoinen pillunkippee juntti, joka ei pillua muuten saa, homovastainen katteellinen äärioikeistolainen työpaikkakiusaaja! Täytyypä kertoa etteenpäin, että pistävät 24h tarkkailut päälle, tiedä miten vaarallinen ääriajattelija, tuleva terroristi sieltä paljastuu, kjeh kheh!


    • JLiu
    • Vaihtoehtoisesti

      ollaan kai vakinaisessa työssä tai koeajalla, ei koeajalla vakinaisessa työssä.

    • VR30kokemuksella

      VR llä on irtisanuttu kymmenessä vuodessa 7000 henkilöä taloudellisiin ja tuotannollisiin syihin vedoten eikä ammattiliitot ole muuta kuin nyökytelleet kun ay naperot vai itse töihin. Joskit ay miesten irtisanominen lähestyy koska kaikille vaihdevuotisille naisille ei löydy töitä.

    • tarzan_82

      Olen. Vuonna 2003 eräästä sekatavarakaupasta. Siinä tosin syynä oli lähtökohtaisesti meikäläisen eräät törttöilyt, vaikka mua on kyllä vuosien mittaan vähän vaivannut ajatus siitä, että omalta osaltaan mut myös juoniteltiin ulos sieltä. Esimies kertoi miettineensä asioita viikon verran ja tulleensa sen myötä ikävään lopputulokseen. Sanoi, että häntä inhotti tehdä se.

    • mekkk

      Jos henkilöä houkutellaan vakipåaikasta töihin hyvillä eduilla niin ehdoksi pitää sanoa että tulen töihin mutta ilman koeaikaa ja työ on heti vakituinen ja voi myös neuvotella ehdoksi lomaedut heti voimaan niin voi mennä houkutellelta firmalta aika hiljaista. Vaatikaa ihmiset edut kunnolla jos houkutellaan töihin vakiduunista niin edut heti samat kun vakipaikassa. Toi vaatimut että työ on heti vakinainen ilman koeaikaa niin voi ne houkutteliminen loppua aika lyhyeen. Kolmas vaatimus on 1-3 vuoden soppari ja jos irtisanotaan ennen sopparin loppua niin saat palkan sopparin loppuun saakka niin on jonkinmoinen varmuus duunista.

    • wegwergwergw

      Demarien ja SAK:n vuosikymmenten aikana aikaansaama vastakkainasettelu on tässä se ongelma. Jos keskustelu saisi olla avoimempaa, tällaista porsaanreikää ei käytettäisi.

      Työntekijälle kun ei kannata mennä sanomaan että olet yksinkertaisesti liian hidas, osaamaton tai väärällä asenteella varustettu. Helpompaa on irtisanoa laillisia keinoja käyttäen ja hakea parempi tilalle.

      • KaruTotuus__

        Ei tosiaan kannata mennä sanomaan nopealle työntekijälle, että olet liian hidas, osaavalle työntekijälle, että on osaamaton tai oikealla asenteella olevalle, että asenne on pielessä. Mutta, mutta.. näinhän se yleensä menee kun naama ei miellytä/ei keksitä mitään järkevää syytä/halutaan oma kaveri, sukulainen tai puoluetoveri tilalle tai vaan yksinkertaisesti ärsyttää/kadehdituttaa/pelottaa itseä osaavampi työkaveri tai alainen. Jospa se osaava, motivoitunut vie minunkin työni?

        Useimmin paremman tilalle halutaan se huonompi. Näin se vaan menee. Osaava, tehokas ja nopea sekä oikealla asenteella liikkeellä oleva on uhka monelle, sekä itselle että muille. Suomi on täynnä huonoa johtajuutta ja huonoja johtajia. Mitä huonompi johtaja sitä huonommat alaiset, sillä eihän kukaan palkkaa itseä osaavampaa tai jos vahingossa palkkaa niin hyvin nopeasti savustetaan ulos tai hankitaan fudut, laittomat tai lailliset. Suomessa on myös niin psykopaatteja työnantajia, että vainoavat koko lopun elämää soitellen sekä kirjoitellen perättömiä mustamaalausviestejä vielä vuosien ja vuosikymmenien jälkeenkin työsuhteen loppumisesta.


    • sfgmgbm

      Suosittelisin ottamaan omaan ammattiliittoon yhteyttä mikäli kuulut sellaiseen. Työsopimusta ei voi päättää koeajallakaan ilman pätevää syytä. Koeaika itsessään ei ole pätevä syy. Toki yleensä kun näitä lähdetään selvittämään niin työnantaja keksii jonkin syyn. Laitonta joka tapauksessa.

      Mikäli et kuulu liittoon niin sitten on vähän niinkuin oma moka. Päätä pystyyn ja kohti uusia pettymyksiä. Ennen seuraavaa pettymystä kannattaa liittyä sinne liittoon.

      • hj9ew2

        Turhaan tuputat agendaasi. Jos työntekijä turvautuu liittoon, kyllä se työnantajakin ymmärtää turvautua omaansa. Näin ollen työntekijän asema ei juuri parane. Kyllä työnantajaliiton käytössä sen verran kovat juristit on, ettei riita ammattiliiton kanssa pupua pöksyyn pistä.


    • Myospetetty

      Koeaika 6 kk on 2017 alusta ollut mahdollinen . Minullakin oli se. On kyllä pitkä aika odotella että kelpaako suoritus... mutta kelpasi onneksi kun ikääkin on 52 . Ap :lle tsemppiä työnhakuun ! Laita vaan firman nimi, et ole mitään velkaa ko kusettajille.

    • kaltoinkohdeltu

      Otan osaa. Ymmärrän hyvin, että olet todella pettynyt ja loukkaantunut, eikä tuo tunne heti mene ohi. Oli todella paskamainen temppu työnantajalta tehdä noin. Toivottavasti saa itse joskus kokea saman! Itse menetin työni pitkän työsuhteen jälkeen yllättäen, kun tuli yt:t. Olin ollut hyvä ja ahkera työntekijä vuosikymmeniä sijaistaen oman työn ohella paljon poissa olevia työkavereitani. Työni oli minulle todella tärkeää ja tiesin olevani hyvä työssäni. Mutta kiitos hyvästä työstä oli potkut. Tilalleni siirrettiin nuorempi työntekijä. Oliko syynä kateus, olinko liian hyvä ja kokivatko esimieheni minut uhkana??? Vai olinko liian vanha kun 55 oli mennyt jo rikki. Järkytys oli hirveä. En millään voinut käsittää tapahtunutta enkä varmaan koskaan tule ymmärtämään. Puoli vuotta kärsin todella rajusti pahaa oloa eikä uni tullut lääkkeistä huolimatta kuin hetkittäin. Työnsaanti on ollut vaikeaa tässä iässä. Työllisyyskoulutus on auttanut ja antanut itsetuntoani takaisin. On ollut mukava tavata toisia irtisanottuja hyviä tyyppejä. Olen sinnikkäästi hakenut töitä ja saanut joitakin sijaisuuksia. Nykyinen paikka on sijaisuus mutta todella ihana paikka. Jos nyt voisin muuttaa menneisyyttäni, jättäisin nuo vuosikymmenet pitkäaikaisessa työpaikassani pois ja valitsisin nykyisen työpaikan. Tsemppiä Sinulle työnhakuun. Vika ei ole Sinussa vaan työnantajassa. Jossain odottaa Sinulle mieluisa työpaikka.

    • särkeemäki

      Minut sanottiin tavallaan myös irti.talossa jossa olisi jatkossa ollut työtä. . Pomo kertoi miten monta ihmistä hänen käsistä on mennyt läpi. En ihmettele yhtään..... osanotto. Heille asia on vain tunteetonta peliä. Ei he ihmistä itseään ajattele. Työn kenelle sen tein. Tykkäsivät ja kertoivatkin sen.

    • Myospetetty

      Kaltoinkohdeltu, minulla on ihan samanlainen pitkä työhistoria. Ja oma työ siirtyi halpamaihin. Häpeä kuuluu työnantajalle ja johdolle. Olisi ollut helppo tarjota minulle edes jokin paikka, mutta ei kuulu enää yrityksen kulttuuriin. Vielä 10 v sitten ko iso suomalainen firma oli huomattavasti parempi työpaikka. Mitätön eroraha oli vaihtoehtona irtisanomiselle. Olisi kannattanut ottaa se ja ylityörahat joita ei koskaan maksettu. Firma on vuosikymmeniä jättänyt ylityöt kirjaamatta. Työajan seuranta hoidetaan niin että automaattisesti kirjataan vain normaali työaika tehdyksi. Suuri huijaus. Mutta läksin itse ja sain uuden työn paremmasta yhtiöstä, vaikka ikää yli 50 v. Toivon samaa sinulle. Entiset työkaverit myös unohtaneet, vaikka aluksi pidettiin yhteyttä. Heidän puoleltaan pelkkää uteliaisuutta ja vahingoniloa kun oma paikka säilyi. Ohjeita kyllä tuli vaikkka en niitä pyytänyt ja varsinkaan tarvinnut.

    • VRunohtaa6kkaikana

      Vaikka olet kuin mukava tyttö ja annat VRTrack pomojen käyttöön parhaan nuoruutesi niin kun työsuhde lopetaan menee vain muutama kuukausi sinuun ei pidä kukaan yhteyttä.

      • nähtyjakoettu

        Näin se menee ihan joka paikassa. Siksi siitä pitääkin vain mennä eteenpäin ja kääntää uusi lehti elämässä.


    • oodiraid

      Lessu firmoissa yleinen tapa!

    • Arvaameninkö

      Nykyään bisnesmaalimassa ei ole enää työnantajilla mitään moraalia. Koeaikaa käytetään sumeilematta hyödyksi. Koeajalla ei kerran tarvitse sanoa mitään syytä, jos ei pidäkään työntekijää.
      Olen itse kieltäytynyt pitkäaikaisesta äitiyslomasijaisuudesta, joka olisi kestänyt useamman vuoden, kun minulle tarjoittiin "vakituinen" varma työ ja parempi palkkakin, mitä siitä sijaisuudesta olisi maksettu. Kyseessä oli yrityskauppa ja jälkikäteen selvisi, että minua tarvittiin vain siirtymäkaudeksi pitämään kiinni kaupan mukana tulleista asiakkaista. Ostettu toimipiste lakkautettiin, kun asiakkaiden hommat oli siirretty päätoimipisteelle.
      Pääjohtaja kehtasi vielä sanoa, että tarvitsisimme sinua vielä kuukauden, mutta kun koeaika päättyy tänään. Mutta mitä jos tulisit vuokrafirman kautta samoin eduin vielä kuukaudeksi töihin.

    • Ellan-matka-Jyväskylään

      Ellan matka Jyväskylään muuttui syvähaastatteluksi työsopimuksen jatkamiseksi. Syvähaastattelu meni toimutusjohtajan kanssa hyvin koko yön mutta työt loppui silti harjoittelujaksoon. Samoin kaikki hyviksi luullut työtoveruudet.

    • minna1298

      Samaa paskaa käyttää hyväksi esimerkiksi wippii work vuokrafirma. Välttäkää jatkossa. Koitin asiaa selvitelläkin, mutta niin törkeää käytöstä että ei ollut voimia lähteä viemään eteenpäin. Onneksi sain paremman duunin ja alle viikossa!

    • Hehehehahahahaaaa

      Viime lokakuussa valtion sijoitusyhtiö Solidiumista potkut saaneelle Kari Järviselle maksettiin
      381 252 euroa erorahaa.

    • Ihan hyvä on ollut lukea teidän juttuja. Tää viikko on mennyt pohjamudissa etsiskellen itsestäni vikoja... Jos joskunsennen minulle joku olisi kertonut, että nää hemmetin potkut tuntuu tältä, en olisi uskonut..mutta ne vaikutti päänuppiin jäätävällä tavalla. Vielä parempi - työkkäri harkitsee minulle karenssia siitä, että lähdin edellisestä paikasta tähän, josta sain potkut... Olenko hullu, kun en näe järkeä tässä???????

    • Työnhakija80

      Mutkin on sanottu irti koeajan loppumetreillä kerran ja se oli aivan kamalaa. Juuri kun olin alkanut oppia ja asiat alkoivat järjestyä. Jos työkkäri antaa sulle karenssin niin taistele kaikin voimin sitä vastaan siis valita. Eihän siinä ois mitään järkeä, ethän sä voinu tietää et se firma on noin epärehellinen!

    • VRTracksyvähaastattelu

      Missä yrityksessä merkonomi koulutus riittää rakentamis organisaation TLY päälliköksi. Syvähaastattelun teki ensi aluepäällikkö Jaska ja sitten rakentamispäällikkö Jouni. On siinä hyvät eväät vajaa viiskymppisellä Jarvan entisellä bändäri naisella.

      • Merkonomin koulutuksellakin pääsee pitkälle riippuen työkokemuksesta.


    • Anonyymi

      Nämä 6 kk koeajat ovat juurikin tätä... Etenkin jos olet ihan ok työntekijä.. Eli siis viittä vaille kun koeaika päättyy sulle sanotaan "katoppa kun ei oikein lähtenyt" kulkemaan tämä homma. Kas kun eivät huomanneet jo aikaisemmin ettei oikein lähtenyt... Soppari päättyy siihen paikkaan ja työnantajan purkaessa koeaikana sopimuksen sinä pääset työkkäriin... Itselle kävi juuri näin... Olin 12-vuotta saman työnantajan palveluksessa. Kilpailevasta firmasta tarjottiin työtä. Haastattelussa kysyttiin kelpaako määräaikainen johon vastasin etten ota määräaikaisuutta, koska nykyinenkin on vakituinen... Minuutin hiljaisuuden jälkeen "papereita silmäiltiin" ok.. On tarjota toistaiseksikin oleva sopimus mutta 6 kk koeajalla. Hölmö lankesin... Työ vastasi toki odotusta, kaikki meni ok... Vaan 3 päivää koeaikaa jäljellä ja työnantaja purki sopimuksen.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1641
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1263
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1244
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1156
    Aihe