Uimahallin katto

13

154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näyttäs

Aika moiselta lumen kerääjältä näyttää, toivottavasti katto lestää.

• kesästä_talveen

Tekniikka on minulle tuntematon ala, mutta olen asunut taloissa, ja siksi uskallan arvella, että katolle tuolla tavalla kertyvällä lumella ehkä on myös lämmittävä vaikutus. Ainakin kun talojen seinustoille ennen lapioitiin lunta, niin lämmityskulut pienenivät.

• kolapartio_paikalle
        kesästä_talveen kirjoitti:

Tekniikka on minulle tuntematon ala, mutta olen asunut taloissa, ja siksi uskallan arvella, että katolle tuolla tavalla kertyvällä lumella ehkä on myös lämmittävä vaikutus. Ainakin kun talojen seinustoille ennen lapioitiin lunta, niin lämmityskulut pienenivät.

Lumi painaa runsaasti neliömetri. Seinää vasten lumen gravitaatiovaikutus on erilainen.

• luultavastiturvallista
        kolapartio_paikalle kirjoitti:

Lumi painaa runsaasti neliömetri. Seinää vasten lumen gravitaatiovaikutus on erilainen.

Ei kai KEMISSÄKÄÄN tehtäisi tuollaista ilman laskelmia.

• Lukumääriäeikerrota
        AhmedKhaheli kirjoitti:

Tämänkö lukee, niin tulee sellainen vaikutelma ettei asioista oteta ennalta selvää.
        http://www.markkinaoikeus.fi/fi/index/paatokset/markkinaoikeudellisetasiat/markkinaoikeudellisetasiat/1494400875601.html
        Tuosta tuli mieleen, että saakohan Kemi käyttää rantamasiinissa olevaa nimeä? "Joulupukin satamakonttori"

Saa käyttää. Tehnyt sopimuksen Joulupukki brändin omistajan kanssa, joka on Joulupukkisäätiö ja se majailee Helsingissä. Eihän se ilmaista ole, joten pörssiä pitänyt raottaa. Toivottavasti saavat vastinetta, sillä on mitätöntä touhua Rovaniemeen verrattuna, todella mitätöntä. https://yle.fi/uutiset/3-8895413

• Kemiläinen86

Työmiehet käy puhdistamassa niitä talviaikaan. Aikamoiset lumijarruthan ne on. Sähköä tulee kirkkaalla kelillä. Ei tarvitse edes paistaa aurinko.

• LumiUkko-

Kalliiksi tulee, kun pitää aina lumisateen tullessa hommata lapiomiehiä kattoa putsaan. Kolallahan tuo ei ainakaan kuvista päätellen onnistu.

• aurinkomiäs

Onpa kallis jos tosiaan 40000 mennyt. Näitä saa samankokoisia asennettuna reilusti alle 30000e hintaan. Tavallisille omakotitaloille 3kwp järjestelmä on kallis, jos asennettuna yli 7000e pyydetään.

• halpaa.lystii

sehän on 10 000 halvempi kuin valoteos joka oli jonkin aikaa kaupungintalon seinässä. Kun ei oteta huomioon lisäkuluja mitä seurasi kun valoteos reistaili.

• aurinkomiäs

Totta. Nykyäänhän roskan ja taiteen ero on vain nollien määrä hintalapussa.

• Kemiläinen86

Uimahallilla on ihan oma talonmies. Sillä ei varmasti niin paljoa hommaa 8h aikana ole.

• lumipaneeli

Jo teillä on taas ongelmat...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      50
      4154
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1959
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1346
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1232
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1024
    6. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      192
      992
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      229
      976
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      947
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      820
    10. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      122
      815
    Aihe