Uimahallin katto

13

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näyttäs

      Aika moiselta lumen kerääjältä näyttää, toivottavasti katto lestää.

      • kesästä_talveen

        Tekniikka on minulle tuntematon ala, mutta olen asunut taloissa, ja siksi uskallan arvella, että katolle tuolla tavalla kertyvällä lumella ehkä on myös lämmittävä vaikutus. Ainakin kun talojen seinustoille ennen lapioitiin lunta, niin lämmityskulut pienenivät.


      • kolapartio_paikalle
        kesästä_talveen kirjoitti:

        Tekniikka on minulle tuntematon ala, mutta olen asunut taloissa, ja siksi uskallan arvella, että katolle tuolla tavalla kertyvällä lumella ehkä on myös lämmittävä vaikutus. Ainakin kun talojen seinustoille ennen lapioitiin lunta, niin lämmityskulut pienenivät.

        Lumi painaa runsaasti neliömetri. Seinää vasten lumen gravitaatiovaikutus on erilainen.


      • luultavastiturvallista
        kolapartio_paikalle kirjoitti:

        Lumi painaa runsaasti neliömetri. Seinää vasten lumen gravitaatiovaikutus on erilainen.

        Ei kai KEMISSÄKÄÄN tehtäisi tuollaista ilman laskelmia.



      • Lukumääriäeikerrota
        AhmedKhaheli kirjoitti:

        Tämänkö lukee, niin tulee sellainen vaikutelma ettei asioista oteta ennalta selvää.
        http://www.markkinaoikeus.fi/fi/index/paatokset/markkinaoikeudellisetasiat/markkinaoikeudellisetasiat/1494400875601.html
        Tuosta tuli mieleen, että saakohan Kemi käyttää rantamasiinissa olevaa nimeä? "Joulupukin satamakonttori"

        Saa käyttää. Tehnyt sopimuksen Joulupukki brändin omistajan kanssa, joka on Joulupukkisäätiö ja se majailee Helsingissä. Eihän se ilmaista ole, joten pörssiä pitänyt raottaa. Toivottavasti saavat vastinetta, sillä on mitätöntä touhua Rovaniemeen verrattuna, todella mitätöntä. https://yle.fi/uutiset/3-8895413


    • Kemiläinen86

      Työmiehet käy puhdistamassa niitä talviaikaan. Aikamoiset lumijarruthan ne on. Sähköä tulee kirkkaalla kelillä. Ei tarvitse edes paistaa aurinko.

      • LumiUkko-

        Kalliiksi tulee, kun pitää aina lumisateen tullessa hommata lapiomiehiä kattoa putsaan. Kolallahan tuo ei ainakaan kuvista päätellen onnistu.


    • aurinkomiäs

      Onpa kallis jos tosiaan 40000 mennyt. Näitä saa samankokoisia asennettuna reilusti alle 30000e hintaan. Tavallisille omakotitaloille 3kwp järjestelmä on kallis, jos asennettuna yli 7000e pyydetään.

      • halpaa.lystii

        sehän on 10 000 halvempi kuin valoteos joka oli jonkin aikaa kaupungintalon seinässä. Kun ei oteta huomioon lisäkuluja mitä seurasi kun valoteos reistaili.


      • aurinkomiäs

        Totta. Nykyäänhän roskan ja taiteen ero on vain nollien määrä hintalapussa.


    • Kemiläinen86

      Uimahallilla on ihan oma talonmies. Sillä ei varmasti niin paljoa hommaa 8h aikana ole.

    • lumipaneeli

      Jo teillä on taas ongelmat...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2226
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1445
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      149
      1150
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      987
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    Aihe