Miselliinivedestä kysymys

Hedvi

Siis mihin perustuu miselliiniveden puhdistava vaikutus?
Sitähän on vähän joka sarjalla.
Onko parempi kuin esim puhdistusemulsio/ geeli.Tarvitaanko miselliiniveden jälkeen kasvovettä?
Ihme tuote mielestäni, ainakin puhdistaa hyvin. Entä muuta? Onko mitä vaikutuksia.Onko kosmetologeja paikalla?

3

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miss99

      Tavallisten puhdistusaineiden ongelmahan on se, että ne usein riipivät iholta lian lisäksi ihon luonnollisen rasvakerroksen ja siksi tehokkaan puhdistuksen jälkeen ihoa kiristää, koska se on kuiva, ts. ihon pH-arvo jää liian korekaksi eli emäksiseksi. Hyvinvoivan ihon pitää olla aina hieman hapan eli pH max 5.5, jos olet nuori, ja alempi jos olet vähän ikääntyneempi.

      No miselliveden koostumus on sellainen, että se sekä puhdistaa että jättää ihon kosteutetuksi eli happameksi. Tarkemmin sanottuna, siinä on tavallaan käytetty nanoteknologiaa, eli puhdistava öljy on saatu hyvin pieneen muotoon kemiallisesti; nämä pienet rasvapallerot sitten vetävät likaa ja talia puoleensa ja niin iho puhdistuu ilman että tarvitsee hieroa ihoa ja lotrata raanavedellä (mikä kuivattaa ja ärsyttää ihoa). Lisäksi misellivedet sisältävät pH-arvoa tasapainottavia ja ihoa kosteuttavia aineita, joten ihon saa miselliveteen kostetulla vanulapulla pyyhkimällä puhtaaksi ja kosteutetuksi.

      Miselliveden etu on siis nopeus, helppous, ja hellävaraisuus. Sekä edullisuus: et tarvitse erikseen useaa tuotetta. Misellivesi on putsari silmämeikinpoistoaine kasvovesi yhdessä. joten todellinen 3-in-1 tuote.

      No kenelle misellivesi sopii? Se sopii varsinkin jos ihosi on normaali tai kuiva, ja sen lisäksi herkkä. Sekaihollekin voi sopia ellei ole finnitaipumusta, Heti jos on rasvaisuutta enemmän ja aknea, voi tarvita vähän erityyppisen putsarin. Ja toinen ongelma on jos käyttää erityisen vahvaa meikkiä, silloin joutuu misellivedellä puhdistamaan tuplasti tai käyttämään tehokkaampia meikinpoistoaineita.

      Itse tykkään misellivedestä. Meikkaan vain kevyesti, saan helposti meikin pois. Käytän herkälle iholleni sopivaa allergialogolla varustettua tuotetta, joka on halpakin: LV:n misellivesi, puteli maksaa jotain 3,60 e ja on riittoisaa.

      Olen kokeillut myös L300-merkin misellivettä ja sekin on hyvä okei samoin Garnierin pinkkiä misellivettä pidetään hyvänä (jos ovat kummatkin tuotteet vaihtaneet säilöntäaineen, ks. seuraavassa). Bioderman Sensibio -vettä pidetään hyvänä myös, mutta ylihinnoiteltu Suomessa.

      Nimittäin varoisin markkinoilla olevia misellivesiä, joissa on säilöntäaineena Polyaminopropyl Biguanide -nimistä ainetta (vaikka EU:ssa sallittu, sallittu määrä on niin pieni ja aineesta on ikäviä epäilyjä, joten jättäisin käyttämättä). Ennen Garnierissa ja L300:ssa oli tuota. Toinen säilöntäaine nimellä Methylisothiazolinone ja Methylchloroisothiazolinone kannattaa kiertää myös kaukaa, se on aika pahasti allergisoiva. Voi löytyä mistä kosmetiikasta vaan.

    • Hedvi

      Kiitti hyvästä vastauksesta!

    • Miss99

      Ole hyvä! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9164
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2688
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      145
      2467
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1316
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1310
    Aihe