Aisuriskenaario

ManOfSubstance

Ajatellaanpa näin, että nainen on nuorella iällään hankkinut lapsen jonkun mielivaltaisen miehen kanssa, ymmärtämättä täysin tekojensa seurauksia. Nyt nainen on kasvanut ihmisenä ja hän haluaisi perustaa oikean perheen vastuuntuntoisen miehen kanssa.

Nainen on edelleen kaunis ja hedelmällisessä iässä oleva, mutta kantaa harteillaan taakkaa nuoruudensa hairahduksesta. Voisin olla se mies, joka toivottaa tämän eksyneen lampaan kotiin ja tarjoaa hänelle uuden kunniallisen alun, mutta häpeän tämän ihmisen nuoruuden harharetkiä todennäköisesti enemmän kuin hän itse.

Olen puntaroinut ja puntaroinut asiaa, mutta en ole päässyt lopulliseen varmuuteen. Mitä sinä tekisit?

119

726

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sala_vai_julki_aisuri

Onko lapsi musta?

• kaisanoasaa

Musta tietysti.

• hdoieyohhw

Asiassa on tekijöitä, joita ottaisin huomioon.

1) Jos nainen oli alun perin jo tekemisissä sinun kanssasi, mutta lähti tekemään "siinä välissä" lapsen toisen kanssa, ja nyt olisikin valmis alkamaan suhteeseen kanssasi koska ko lapsen isä olikin vastuuton pelle.

En missään tapauksessa edes puhuisi enää tuollaiselle naiselle, koska nainen on valintansa aikoinaan tehnyt, ja kantakoon vastuunsa tekonsa seurauksista nyt

2) Jos naisella on lapsi jo kymmenen vuoden takaa jonkun kanssa ajalta jolloin et edes tuntenut koko naista, ja lapsi on nyt 10 ikäinen.
        Eli mikäli nainen ei ole aiemmin ollut missään tekemisissä kanssasi, ja on halukas nyt alkaa olemaan, ja tekemään lapsen/lapsia kanssasi ja muodostamaan ihan oikean perheen, ottaisin naisen lapsensa kanssa, ja tekisin lisää omia lapsia ko naisen kanssa.

Vaihtoehto yhden naisen malli on minulle vastenmielisyyden huippu enkä todellakaan haluaisi ikinä enää kuullakaan koko naisesta.

• No niinpä. Sehän niissä naisissa v..taakin että jo nuorena tekemillään paskoilla päätöksillä pilaa omansa ja siinä samalla jokun kiltin & lunnollisen miehen tulevaisuuden kun ulosmittaavat itsensä ulos paritumismarkkinoilta tekemällä paskalle lapsen/lapsia.

Sitten vielä tuo häpeä. Ne naiset ei tunnu edes ymmärtävän hävetä tekosiaan vaan kuvittelevat olevansa yhä pariutumiskelpoisia vaikkei niin suinkaan ole. Saahan ne kyllä jonkun aisurin elättäjäksi mutta ei kukaan täysijärkinen mies semmoiseen lähde.

• Sesesese

Te ootte sekaisin. Oikeasti. KUKAAN normaali mies ei voi ajatella tällä tavalla! Kaikella kunnioituksella Harmis mielipiteitäsi kohtaan, tämä on älyttömyyden huippu! Siis Hä? Kukaan normaali nainen KOSKAAN häpeä omaa lasta! Mut joo...

Kaikkea mäkin täällä luin mut tämä on jotain, mikä ei oikeasti mahdu mun päähän. Miten joku voi NÄIN ees ajatella?😳😳😳

• Realistinenmm
        Sesesese kirjoitti:

Te ootte sekaisin. Oikeasti. KUKAAN normaali mies ei voi ajatella tällä tavalla! Kaikella kunnioituksella Harmis mielipiteitäsi kohtaan, tämä on älyttömyyden huippu! Siis Hä? Kukaan normaali nainen KOSKAAN häpeä omaa lasta! Mut joo...

Kaikkea mäkin täällä luin mut tämä on jotain, mikä ei oikeasti mahdu mun päähän. Miten joku voi NÄIN ees ajatella?😳😳😳

Sinulle se pentu on oma rakas lapsonen, mutta miehille vain riesa jonka vuoksi ei viitsi tutustua muuten potentiaaliseen naiseen.

• Sesesese kirjoitti:

Ei lasta tarvitse hävetä mutta sitä että teki sen vääränlaiselle miehelle. Miksei sitä voi vähän odottaa että tulee järkeä päähän ja tehdä se lapsi sitten kiltin & kunnollisen miehen kanssa? Onko muka oikein se että ensin annetaan paskalle miehelle suurin mahdollinen palkinto, tehdään sille lapsi ja sitten joskus kun ollaan järkiinnytty ja aletaan tapailla kilttiä & kunnollistamiestä se taas palkitaan ilmoittamalla "lapsiluku on jo täynnä". Voiko isompaa v...lua olla kun käytännössähän se tarkoittaa "tein p...le lapsen koska rakastin/rakastan sitä ja sinä olet pelkkä aisuri, et ansaitse kuin elättäjän osan". Mun ajatukset (ja aika monen muun, ne ei vaan sano sitä sulle) kumpuaa teidän naisten teoista, kumpi on pahempi ja julmempaa? Sun kommentti on vähän kuin mengele moittisi uhria leikellessään sitä sen tuskanhuudoista.

• ihanormaalia

Kaikki normaalit miehet ajattelevat noin. Korkeintaan joku DarkFeak tai Outsider ei ajattele, mutta he molemmat kättelevät veltolla kädellä ja heitä ei siksi lasketa miehiksi.

• äitiensäpaskakasat
        Harmaaritari kirjoitti:

Ei lasta tarvitse hävetä mutta sitä että teki sen vääränlaiselle miehelle. Miksei sitä voi vähän odottaa että tulee järkeä päähän ja tehdä se lapsi sitten kiltin & kunnollisen miehen kanssa? Onko muka oikein se että ensin annetaan paskalle miehelle suurin mahdollinen palkinto, tehdään sille lapsi ja sitten joskus kun ollaan järkiinnytty ja aletaan tapailla kilttiä & kunnollistamiestä se taas palkitaan ilmoittamalla "lapsiluku on jo täynnä". Voiko isompaa v...lua olla kun käytännössähän se tarkoittaa "tein p...le lapsen koska rakastin/rakastan sitä ja sinä olet pelkkä aisuri, et ansaitse kuin elättäjän osan". Mun ajatukset (ja aika monen muun, ne ei vaan sano sitä sulle) kumpuaa teidän naisten teoista, kumpi on pahempi ja julmempaa? Sun kommentti on vähän kuin mengele moittisi uhria leikellessään sitä sen tuskanhuudoista.

Eipä näy olevan olemassa kilttejä eikä kunnollisia miehiä. Kaikki samaa paskaista massaa.

• äitiensäpaskakasat kirjoitti:

Eipä näy olevan olemassa kilttejä eikä kunnollisia miehiä. Kaikki samaa paskaista massaa.

Se ettei teidän maailmassa ole johtuu teidän naisten suorittamista valinnoista ja niiden seurauksista, ei siitä etteikö niitä olisi. Jos edes joskus yksikään nainen tuntisi vastuuta ja myöntäisi virheensä sekin olisi hyvä alku mutta eipä ole semmoisia kommentteja näkynyt, saatte takaisin tasan saman mitä annatte.

• hienoahienoa
        äitiensäpaskakasat kirjoitti:

Ei sellainen mies ole paska, joka haluaa hyvien ihmisten geenien täyttävän maailman. Nyt maailma on täytetty narsisti- ja psykopaattimiesten geeneillä, mutta joskus heidänkin lapsistaan kuoriutuu kilttejä miehiä. Paska homma on vain se, että ne saman ikäiset naisetkaan eivät kelpuuta näitä kilttejä miehiä lastentekohommiin, vaan valitsevat aina sen jännämiehen. Eiköhän tämä maapallo vielä tuhoudu kun naiset valitsevat niin kivikautisella tavalla miehen jonka kanssa haluaa lisääntyä. Lähestulkoon aina.

• äitiensäpaskakasat
        Harmaaritari kirjoitti:

Se ettei teidän maailmassa ole johtuu teidän naisten suorittamista valinnoista ja niiden seurauksista, ei siitä etteikö niitä olisi. Jos edes joskus yksikään nainen tuntisi vastuuta ja myöntäisi virheensä sekin olisi hyvä alku mutta eipä ole semmoisia kommentteja näkynyt, saatte takaisin tasan saman mitä annatte.

Miehen ei tarvitse kantaa vastuuta tekemisistään ja valinnoistaan?
        Tätähän se on. Naisen pitää kantaa miehenkin puolesta. Mies viskaa aivot narikkaan heittäytyy syyntakeettomaksi.
        Olen onnellinen että olen tutustunut palstaan. Olen nähnyt millainen suomimies on ja sen seurauksena osaan nauttia sinkkuudesta.

• äitiensäpaskakasat kirjoitti:

Tätähän se on. Naisen pitää kantaa miehenkin puolesta. Mies viskaa aivot narikkaan heittäytyy syyntakeettomaksi.
        Olen onnellinen että olen tutustunut palstaan. Olen nähnyt millainen suomimies on ja sen seurauksena osaan nauttia sinkkuudesta.

Nainen valitsee ja tekee lapsen/lapset, mies ei siihen kykene. Kumman siis on vastuu? Ja joo, en minä niitä p..ja miehiäkään arvosta pätkääkään muttei ne myöskään kiinnosta pätkääkäään. Jo se että osoitan arvosteluni naisille on jonkinlainen arvostuksen osoitus mutta siihen se sitten jääkin, kiitos niiden naisten tekemisten.

• hienoahienoa

"Miehen ei tarvitse kantaa vastuuta tekemisistään ja valinnoistaan? "
        Nainen valitsee miehen, eikä toisin päin. Vastuu parinvalinnassa on siis naisella. Kiltit miehet eivät muutenkaan voi ottaa vastuuta siitä mitä jännämiehet tekevät.

"Tätähän se on. Naisen pitää kantaa miehenkin puolesta. Mies viskaa aivot narikkaan heittäytyy syyntakeettomaksi."
        Noinhan se on, jos valitset jännämiehen.

"Olen onnellinen että olen tutustunut palstaan. Olen nähnyt millainen suomimies on ja sen seurauksena osaan nauttia sinkkuudesta. "
        Jep. Olet tutustunut ainoastaan niihin mulkkuihin ja kilttien miesten olemassaoloa et halua edes tunnustaa. Salaa haluat AINOASTAAN niitä jännämiehiä, mutta koska tiedät väistämättömän lopputuloksen, niin pysyt ennemmin sinkkuna.

• Sesesese
        Harmaaritari kirjoitti:

Öööö tuo oli vielä kummallisempi juttu!

Siis mistä sulla on sellainen käsitys, että kaikkien eronneiden lapsia omaavien naisten ex miehet ovat kakkoja? Tuliko mieleen, että lapsi on tehty rakkaudessa? Ja kukaan ei ole selvännäkijä! Kukaan ei halua synnyttää lasta perheeseen, jossa tietää että se hajoaa! On kakkamiehiä ja tuollaisia naisiakin toki myös olemassa, mutta mietin tässä että millaista omisi olla sun kumppani... takertuisit jokaiseen virheeseen arjessa ja syyttäisit kaikesta loputtomiin.. omasta mielestäni kaikki teemme virheitä, kukaan ei ole niin siveyden sipuli omassa elämässä, että olisi pätevä tuomitsemaan toisen virheitä ilman yhteiskunnan valtuutusta ja koulutusta.

Äääh turha Mä täällä selitän. Ei teijän putkiaivoihin mahdu järkevät ajatukset 😂😂😂

Mitä kanta teillä on YH mieheen joka teki virheen?

• Sesesese
        hienoahienoa kirjoitti:

Ei sellainen mies ole paska, joka haluaa hyvien ihmisten geenien täyttävän maailman. Nyt maailma on täytetty narsisti- ja psykopaattimiesten geeneillä, mutta joskus heidänkin lapsistaan kuoriutuu kilttejä miehiä. Paska homma on vain se, että ne saman ikäiset naisetkaan eivät kelpuuta näitä kilttejä miehiä lastentekohommiin, vaan valitsevat aina sen jännämiehen. Eiköhän tämä maapallo vielä tuhoudu kun naiset valitsevat niin kivikautisella tavalla miehen jonka kanssa haluaa lisääntyä. Lähestulkoon aina.

Narsistigeenit .... aivan... tämä vain paranee täällä 😂😂😂

• Sesesese kirjoitti:

Siis mistä sulla on sellainen käsitys, että kaikkien eronneiden lapsia omaavien naisten ex miehet ovat kakkoja? Tuliko mieleen, että lapsi on tehty rakkaudessa? Ja kukaan ei ole selvännäkijä! Kukaan ei halua synnyttää lasta perheeseen, jossa tietää että se hajoaa! On kakkamiehiä ja tuollaisia naisiakin toki myös olemassa, mutta mietin tässä että millaista omisi olla sun kumppani... takertuisit jokaiseen virheeseen arjessa ja syyttäisit kaikesta loputtomiin.. omasta mielestäni kaikki teemme virheitä, kukaan ei ole niin siveyden sipuli omassa elämässä, että olisi pätevä tuomitsemaan toisen virheitä ilman yhteiskunnan valtuutusta ja koulutusta.

Äääh turha Mä täällä selitän. Ei teijän putkiaivoihin mahdu järkevät ajatukset 😂😂😂

Jos eronneilta naisilta kysyy niin niihän se on että ex on kakka. Tai jos ei ole niin sehän tarkoittaa että se nainen on kakka, tai molemmat vähän. Äläkä ala selittämään mitään rakkauden loppumisesta kun kyllä se on niin että jos 2 harkitsevaista, kilttiä & kunnollista ihmistä ryhtyy lapsen tekoon ne pystyy myös yhdessä olemaan sen aikaa että lapsi tulee täysi-ikäiseksi jos ne oikeasti haluaa.

Meidän ajatukset sentään on loogisia toisin kuin teidän :D

Yh-mies kantakoon vastuunsa siinä missä yh-nainenkin.

• Sesesese kirjoitti:

Narsistigeenit .... aivan... tämä vain paranee täällä 😂😂😂

Ei siinä ole mitään hauskaa, asioiden perityminen on aikalailla tutkittua faktaa, jotkut jutut vaan toistuu sukupolvesta toiseen.

• 12121212121212

Mitä oikein sekoilet?

Siis kumpi tuossa yhtälössä joutuukaan huolehtimaan toisen miehen lapsista, ja mahdollisesti todistelemaan jännämiehen valinneelle naiselle että kyllä kunnon miehiä on olemassa?

Pidit siitä tai et, näissä asioissa vastuu ei ole joko miehellä tai naisella, vaan se on molemmilla. Jännämies vastaa omista teoistaan, nainen vastaa siitä millaisen isän valitsi lapselleen.

Ihan turhaa rutinaa. Valitkaa se kunnollinen mies ensimmäisellä kerralla. Miehet alkavat syystäkin saada tarpeekseen kuviosta jossa ensin pitää kokeilla pelimiehet ja jännämiehet, ja vasta sitten aletaan katselemaan vastuullisia (tavallisia) miehiä.

• 12121212121212
        Sesesese kirjoitti:

Oletko sinä kuullut lapsettomista naisista jotka sankoin joukoin ryntäävät osaksi YH-miehen ja Jännä-Jennan kanssa tehtyjen lasten muodostamaa uusioperhettä?

En minäkään.

Naiset ovat miehiäkin haluttomampia huolehtimaan toisten tekemistä lapsista.

• Siinäsyy
        12121212121212 kirjoitti:

Oletko sinä kuullut lapsettomista naisista jotka sankoin joukoin ryntäävät osaksi YH-miehen ja Jännä-Jennan kanssa tehtyjen lasten muodostamaa uusioperhettä?

En minäkään.

Naiset ovat miehiäkin haluttomampia huolehtimaan toisten tekemistä lapsista.

Eivät miehet yleensä halua jäädä lähivanhemmiksi.

• Harmaaritari kirjoitti:

Eihän siinä ole mitään väärää, sillä eipä se lasten hankkiminen ole mitenkään välttämätöntä.

Ei siinä ole mun mielestä mitään väärää, jos naisen lapsiluku onkin täynnä. Koska se on jokaisen henkilökohtainen asia ja voihan sitä mies jäädä ihan hyvin lapsettomaksi, koska kyllä sitä parisuhteen vuoksi täytyy olla tarvittaessa valmis tiettyihin uhrauksiin.

Ja jos naisella kerran on jo lapsia, niin siinähän on sitten myös miehelle jo niin sanotusti "perhe koossa", vaikka ne lapset nyt eivät omia lapsia olekaan.

• hienoahienoa kirjoitti:

Ei se ole mitenkään niin tärkeä asia, että niiden "hyvien" geenien pitäisi päästä aina jatkumaan. Kyllä naiset itse sen kaikista parhaiten tietävät, että kuka mies on hyvä heidän lastensa isäksi.

Varmaan niissä luuseriätmeissä on vaan sitten jotain vikaa, kun he eivät ole naisille koskaan kelvanneet ja päässeet niitä "hyviä" geenejään jatkamaan. Ei siitä pidä turhaan naisia syyttää, jos jotkut sun kaltaiset ätmiluuserit ovat jääneet lapsettomiksi.

Ainahan sitä voi miehet keksiä myös kaikkea muuta sisältöä elämäänsä, jos heillä ei sitä perhettä ole ja varmasti aina löytyy myös niitä naisia, joilla on lapsia aikasemmasta suhteesta, niin siinähän olisi miehelle jo perhe valmiina, vaikka ne lapset eivät omia lapsia olekaan.

• ihanormaalia kirjoitti:

Kaikki normaalit miehet ajattelevat noin. Korkeintaan joku DarkFeak tai Outsider ei ajattele, mutta he molemmat kättelevät veltolla kädellä ja heitä ei siksi lasketa miehiksi.

Mä ja Outsider ollaankin sitten suvaitsevaisempia ja eurooppalaishenkisempiä miehiä, kun eipä se lasten hankinta ole edes miehille mikään tärkeä asia.

Jos naisella on lapsia valmiina, niin sehän on vaan hyvä asia, kun on siinä jo perhe valmiina, eikä tarvitse miehen hankkia omia lapsia.

• Sesesese
        Harmaaritari kirjoitti:

Ei siinä ole mitään hauskaa, asioiden perityminen on aikalailla tutkittua faktaa, jotkut jutut vaan toistuu sukupolvesta toiseen.

Ai että narsistinen persoonallisuushäiriö on nyt palstapoikien mukaan perinnöllistä... oikein DNA:ssa ohjelmoitua 😍😜😜hehhe.

• Sesesese
        Harmaaritari kirjoitti:

Jos eronneilta naisilta kysyy niin niihän se on että ex on kakka. Tai jos ei ole niin sehän tarkoittaa että se nainen on kakka, tai molemmat vähän. Äläkä ala selittämään mitään rakkauden loppumisesta kun kyllä se on niin että jos 2 harkitsevaista, kilttiä & kunnollista ihmistä ryhtyy lapsen tekoon ne pystyy myös yhdessä olemaan sen aikaa että lapsi tulee täysi-ikäiseksi jos ne oikeasti haluaa.

Loogisia.... Ai millä perustella teillä lapsettomilla ulkeleilla, joilla ei ole mitään käytännön kokemusta lapsiperheessä toimimisesta, ruuhkavuosista yms. olisi yhtään mitään loogista johtopäätöstä tilanteeseen?

Te ootte vähän kuin tuo Pohjoos-Korean poika. Kauheesti mielipiteitä. Ja kaikki oikeita.... mm yksisarvisen pesänkin se on löytänyt. Tekin täällä otatte kantaa sellaisiin asioihin, joista ette ymmärrä, mutta itseänne täynnä paasattu niin kuin olisitte sen pesän löytäneet 😂😂😂😂

• Sesesese
        Realistinenmm kirjoitti:

Sinulle se pentu on oma rakas lapsonen, mutta miehille vain riesa jonka vuoksi ei viitsi tutustua muuten potentiaaliseen naiseen.

Potentiaaliseen naiseen... olette outoja 😳 Oikeasti tosi tosi tosi outoja. 😳Onneks kaikki miehet eivät ole tuollaisia.

• 1217

Hiukan taas päässyt terroristeillä lapasesta. Jännä että valkoritari aisuri 121212 rientää aina apuun. Taitaa olla heikon multinikki.

• Sesesese

Mitä oikein sekoilet?

Siis kumpi tuossa yhtälössä joutuukaan huolehtimaan toisen miehen lapsista, ja mahdollisesti todistelemaan jännämiehen valinneelle naiselle että kyllä kunnon miehiä on olemassa?

Pidit siitä tai et, näissä asioissa vastuu ei ole joko miehellä tai naisella, vaan se on molemmilla. Jännämies vastaa omista teoistaan, nainen vastaa siitä millaisen isän valitsi lapselleen.

Ihan turhaa rutinaa. Valitkaa se kunnollinen mies ensimmäisellä kerralla. Miehet alkavat syystäkin saada tarpeekseen kuviosta jossa ensin pitää kokeilla pelimiehet ja jännämiehet, ja vasta sitten aletaan katselemaan vastuullisia (tavallisia) miehiä.

Ruoskitko pikkukakkonen myös itseäsi joka pikkuvirheestä? Eli teet aina kerralla oikein ja jos et tee niin ruoskit itseäsi loppuikää? Kuin muusta oot tätä mieltä.

Lisäksi ei lapsi ole mikään virhe! Vaikka erosin mieheltä jonka kanssa sain lapsia, ei se tarkoita että se oli jännämies tai minä joku Jenna... eikä yksikään mun lapsista ole virhe! En voisi ajatella näin ja jos olisin pitänyt koko avioliiton virheeksi, olisin kyseenalaistanut rakkautta lapsiani kohtaan.

Mutta jotkut tyypit täällä ootte vain... hyvin hyvin hyvin yksinkertaisia. Ja mikä hassuinta, teitä tosiaankin erottaa Tinderissä (hei hei John/vanhaystävä philip 😇) koska tätä samaa sontaa te suollatte sielläkin (mäku luulin että leikitte täällä ja oikeasti olette erilaisia) Kukaan nainen ei tätä teijän aivopierua jaksaisi kuunnella ja siksi jäätte ilman matcheja, tai jos sellaisen saatte- ilman naista.... ja sitten istutte täällä jotain... johtopäätöksiä tekemässä elämästä, josta teillä ei ole hajuakaan 😂😳😂😂

• hhgjggk
        Sesesese kirjoitti:

Ruoskitko pikkukakkonen myös itseäsi joka pikkuvirheestä? Eli teet aina kerralla oikein ja jos et tee niin ruoskit itseäsi loppuikää? Kuin muusta oot tätä mieltä.

Lisäksi ei lapsi ole mikään virhe! Vaikka erosin mieheltä jonka kanssa sain lapsia, ei se tarkoita että se oli jännämies tai minä joku Jenna... eikä yksikään mun lapsista ole virhe! En voisi ajatella näin ja jos olisin pitänyt koko avioliiton virheeksi, olisin kyseenalaistanut rakkautta lapsiani kohtaan.

Mutta jotkut tyypit täällä ootte vain... hyvin hyvin hyvin yksinkertaisia. Ja mikä hassuinta, teitä tosiaankin erottaa Tinderissä (hei hei John/vanhaystävä philip 😇) koska tätä samaa sontaa te suollatte sielläkin (mäku luulin että leikitte täällä ja oikeasti olette erilaisia) Kukaan nainen ei tätä teijän aivopierua jaksaisi kuunnella ja siksi jäätte ilman matcheja, tai jos sellaisen saatte- ilman naista.... ja sitten istutte täällä jotain... johtopäätöksiä tekemässä elämästä, josta teillä ei ole hajuakaan 😂😳😂😂

Tuskin täällä kukaan leikkii, mutta ehkä ilmaisevat asiat vähän kärjistetysti.
        En ottaisi naista jolla on lapsia, mutta en kutsuisi lapsia virheeksi.

• hhgjggk kirjoitti:

Tuskin täällä kukaan leikkii, mutta ehkä ilmaisevat asiat vähän kärjistetysti.
        En ottaisi naista jolla on lapsia, mutta en kutsuisi lapsia virheeksi.

Niin, se suhde saattoi olla virhe ja sekin sattoi olla virhe, että teki lpaset miehen kanssa joka ei halua tai kykene huolehtimaan niistä. Se on myös naisen virhe, valita se huono mies. Mutta todellisuudessa aika harva nainen valitsee huonoa miestä, jonka tietää olevan huono mies. Kyllä se usein tahtoo mennä niin, että suhteessa tai elämässä tapahtuu jotain minkä myötä mies huononee ja alkaa käyttäytymään huonosti ja holtittomasti.

Se voi olla myös hermopaine naisen kanssa olemisesta, jos huomaa että valitsi ihan mahdottoman naisen, joka raastaa hermot loppuun tms. Molempien virhe siis. Mutta vielä harvemmassa taitavat olla vanhemmat, jotka pitäisivät lapsia virheenä. Kun yleensä kaikesta huolimatta niitä omia lapsia rakastaa koko sydämellään. Ihan sama miten vanhempien välien käy.

Noin yleensä. Poikkeuksia toki on jotka niputtaa kaiken samaan kasaan ja kaikki muuttuu kullasta paskaksi, kun ei mee oman mielen mukaan.

• lapsiakolme
        Harmaaritari kirjoitti:

"Ei lasta tarvitse hävetä mutta sitä että teki sen vääränlaiselle miehelle."

Jos häpeää sitä että teki lapsen tietylle miehelle niin häpeää ja katuu samalla omaa lastaan. Eihän se lapsi olisi sama eri miehelle tehtynä. Hölmöjä puhut (kuten lähes aina).

• lapsiakolme kirjoitti:

"Ei lasta tarvitse hävetä mutta sitä että teki sen vääränlaiselle miehelle."

Jos häpeää sitä että teki lapsen tietylle miehelle niin häpeää ja katuu samalla omaa lastaan. Eihän se lapsi olisi sama eri miehelle tehtynä. Hölmöjä puhut (kuten lähes aina).

Niin, joskus käy niin, että lähestulkoon ainoa hyvä asia, mitä suhteesta jäi käteen on ne lapset.

• palstatietää
        Sesesese kirjoitti:

Ai että narsistinen persoonallisuushäiriö on nyt palstapoikien mukaan perinnöllistä... oikein DNA:ssa ohjelmoitua 😍😜😜hehhe.

Tutkijat on päätyneet samaan lopputulokseen kuin palstapojat (kyllä palsta tietää)

https://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/luonnevika_geeneissa

https://www.tehylehti.fi/fi/uutiset/hannu-lauerma-ruoti-pahuutta

Narsistinen persoonallisuushäiriö ei ehkä välttämättä aina periydy kuten psykopatia ja tunnekylmyys mutta on sekin hyvin mahdollista. Ottaisitko iitse riskin jos pääsisit/joutuisit valitsemaan adoptiolapsen, kumpi tulisi kotiisi asumaan: parantumattoman taparikollisen lapsi vai kaiken ikänsä kunniallisesti eläneen miehen lapsi? vastaa rehellisesti

• 12121212121212
        Sesesese kirjoitti:

Ja tämäpä menikin näppärästi.

Käyttämällä lasta keppihevosena nainen samalla antaa "synninpäästön" itselleen. Valitsin väärän miehen, mahdollisesti toimin vastuuttomasti tulevaa lasta kohtaan valitsemalla pelimiehen/jännämiehen/rentun/narsistin/tms. Mutta koska lapsi ei ollut virhe, avioliiittokaan ei ollut virhe - minä tein kaiken oikein, näin piti ollakin!

Tuossa jää entisajan anekirjatkin kakkoseksi :D

Ei minulla lasta vastaan mitään ole, en vain suostuisi elättämään toisen miehen lapsia, aivan kuten ei suostuisi valtaosa lapsettomista naisistakaan. Nothing personal. Huonon miehen valinnut nainen on paketissa se osa-alue joka ei kelpaa.

• Sesesese

Ja tämäpä menikin näppärästi.

Käyttämällä lasta keppihevosena nainen samalla antaa "synninpäästön" itselleen. Valitsin väärän miehen, mahdollisesti toimin vastuuttomasti tulevaa lasta kohtaan valitsemalla pelimiehen/jännämiehen/rentun/narsistin/tms. Mutta koska lapsi ei ollut virhe, avioliiittokaan ei ollut virhe - minä tein kaiken oikein, näin piti ollakin!

Tuossa jää entisajan anekirjatkin kakkoseksi :D

Ei minulla lasta vastaan mitään ole, en vain suostuisi elättämään toisen miehen lapsia, aivan kuten ei suostuisi valtaosa lapsettomista naisistakaan. Nothing personal. Huonon miehen valinnut nainen on paketissa se osa-alue joka ei kelpaa.

Ääääh... ei kaikki miehet joista naiset eroaa ole huonoja miehiä 😂😂😂 ziizasss kraist 😂😂😂😂 miten ahdasmielinen ajatuskulku.

Tietenkin kenenkään ei tarvitse elättää toisen lapsia. Ja se on lapsen etu, ettei lapsivastaiset ihmiset koskaan ryhdy mihinkään uusioperhehommiin. Itse ajattelen lasta ihmisenä. Ei se ole mikään naisen tai miehen jatke, rasite, välttämätön paha, hylkäämä äpärä yms. Lapsi on kasvava ihminen. Minusta on mukavaa olla avuksi tulevan aikuisen kehittymisessä. Kaikki eivät näin ajattele, ja se on hyvä, maailmassa pysty hyvän ja pahan tasapaino.

• äitiensäpaskakasat
        hienoahienoa kirjoitti:

"Miehen ei tarvitse kantaa vastuuta tekemisistään ja valinnoistaan? "
        Nainen valitsee miehen, eikä toisin päin. Vastuu parinvalinnassa on siis naisella. Kiltit miehet eivät muutenkaan voi ottaa vastuuta siitä mitä jännämiehet tekevät.

"Tätähän se on. Naisen pitää kantaa miehenkin puolesta. Mies viskaa aivot narikkaan heittäytyy syyntakeettomaksi."
        Noinhan se on, jos valitset jännämiehen.

"Olen onnellinen että olen tutustunut palstaan. Olen nähnyt millainen suomimies on ja sen seurauksena osaan nauttia sinkkuudesta. "
        Jep. Olet tutustunut ainoastaan niihin mulkkuihin ja kilttien miesten olemassaoloa et halua edes tunnustaa. Salaa haluat AINOASTAAN niitä jännämiehiä, mutta koska tiedät väistämättömän lopputuloksen, niin pysyt ennemmin sinkkuna.

Tiedän väistämättömän lopputuloksen koska jokainen mies on jännämies. Näinhän totesit itsekin. Jos haluaisin jännämiehen niin ottaisin sellaisen. Omalla kohdallasi äitisi otti sen jännämiehen (jos nainen ottaa miehen niin ottaa jännämiehen) jonka geenit näkyy omassa persoonassasi.
        Elän siis jatkossakin sinkkuna. Miehiä tuntuu vaan kyrpivän jos nainen viihtyy sinkkuna.

• 12121212121212
        Sesesese kirjoitti:

Ääääh... ei kaikki miehet joista naiset eroaa ole huonoja miehiä 😂😂😂 ziizasss kraist 😂😂😂😂 miten ahdasmielinen ajatuskulku.

Tietenkin kenenkään ei tarvitse elättää toisen lapsia. Ja se on lapsen etu, ettei lapsivastaiset ihmiset koskaan ryhdy mihinkään uusioperhehommiin. Itse ajattelen lasta ihmisenä. Ei se ole mikään naisen tai miehen jatke, rasite, välttämätön paha, hylkäämä äpärä yms. Lapsi on kasvava ihminen. Minusta on mukavaa olla avuksi tulevan aikuisen kehittymisessä. Kaikki eivät näin ajattele, ja se on hyvä, maailmassa pysty hyvän ja pahan tasapaino.

No miksi nainen sitten erosi hyvästä miehestä?

"Minusta on mukavaa olla avuksi tulevan aikuisen kehittymisessä."

Eli kun olit lapseton nainen, katselit parisuhteeseen yksinhuoltajaisköjä?

Vai pelkästään lapsettomia miehiä joiden kanssa tehdä omia lapsia?

• rautalankaa

"No miksi nainen sitten erosi hyvästä miehestä?"

Kerrataanpa useimpien naisten vaiheet. Juoksut, sitoutuminen ja MENOT. :D

• 76576575757
        Sesesese kirjoitti:

Ei harmis edes tuon tyyppiselle naiselle kelpaa -se ottaa uuden jännämiehen. (Jolla on myös lapsia -homma toimii.)

Palstan miehet eivät naisille valikoidu. 35v naisista sitäpaitsi neljäsosalla ei ole lapsia. Nuoria lapsettomia vasta on! Valinnanvaraa siis ihan riittävästi. (Ainakin joillekin..)

• hghghjhgjhgjhj

Sori mut nämä on tääl kyllä ihan pimeitä!

Valovuosien päässä normaalista suomalaisesta miehestä.

• Sesesee

Minulle oli ihan sama onko lapsia toisella vaiko ei. Ihminenhän minua kiinnosti eikä muut seikat....

• Sesesese
        Harmaaritari kirjoitti:

Tottakai kaikki exät ovat kakkoja ja jotkut, niin kuin minä myös narsisteja 😂😂😂 Sehä on selvä.

Muttei näin ole suhteen alussa. Eikä silloin kuin lapsia tehdään. Toki voi sitä elää kulahtaneessa suhteessa ilman intohimoa, sukulaissuhteessa lasten vuoksi... mut miksi? Mieluummin minä olen onnellinen, iloinen, elävä kuin kyrpiintynyt kuolemaa odottava... joillakin suhteessa menee hyvin eivätkä he kadota kipinää. Mini kuitenkin kadottaa. Silloin on hyvä tajuta jatkaa matkaa :) koska se matka on aikas hauska 😁

• Sesesese
        Harmaaritari kirjoitti:

Nainen valitsee ja tekee lapsen/lapset, mies ei siihen kykene. Kumman siis on vastuu? Ja joo, en minä niitä p..ja miehiäkään arvosta pätkääkään muttei ne myöskään kiinnosta pätkääkäään. Jo se että osoitan arvosteluni naisille on jonkinlainen arvostuksen osoitus mutta siihen se sitten jääkin, kiitos niiden naisten tekemisten.

Harmis... tiiätkö ollenkaan ettei nainen ilman miestä voi saada lasta? Miehen vastuulla on pitää siittiönsä kurissa, jos lapsia ei halua.

• Sesesese

Nainen eroaa hyvästä miehestä, koska kipinä on sammunut. Kumpikaan ei osanneet hoitaa suhdetta ja se naisen ja miehen välinen sähköinen tunne kuoli. Jäi vain sukulaisside. Sukulaisten kanssa seksi ei yleensä suurinta osaa ihmisistä kiinnosta. Ja vaikkamies suhteen alussa ajattelee ala-aivoilla, niin suhteen lipussa yleensä jo ylä-päällä ja seksi ei suju jos kipinä ri ole. Kumpikin onnettomia. Suhde hajoaa. Kaikkee sullekin rautalangasta täytyy vääntää 🙄 Eikä monesti ole miehen eikä naisen syy kipinän katoaminen vaan kummankin.

• Sesesese kirjoitti:

Loogisia.... Ai millä perustella teillä lapsettomilla ulkeleilla, joilla ei ole mitään käytännön kokemusta lapsiperheessä toimimisesta, ruuhkavuosista yms. olisi yhtään mitään loogista johtopäätöstä tilanteeseen?

Te ootte vähän kuin tuo Pohjoos-Korean poika. Kauheesti mielipiteitä. Ja kaikki oikeita.... mm yksisarvisen pesänkin se on löytänyt. Tekin täällä otatte kantaa sellaisiin asioihin, joista ette ymmärrä, mutta itseänne täynnä paasattu niin kuin olisitte sen pesän löytäneet 😂😂😂😂

Niin, loogista toisin kuin eräiden toiminta. se on sitten jännä kun juurikin loogisesti ajattelevat miehet tuomitaan ikään kuin ne olisivat väärässä vaikka ovat oikeassa. Et näköjään ole vastannut tuolla ylempänä olevaan kommnettiin jossa linkin periytyvyydestä. Kuten myöskään et tainnut ottaa ykskakkosen kommenttiin siitä katselitko itse silloin kun olit vielä lapseton lapsellisia miehiä, olisitko semmoisen huolinut ja alkanut siajaisäidiksi (oletetaan että "oikea" äiti olisi ollut vankilassa tai mielisairaalassa)?

Oikeasti tässä ei taida olla ongelma se että me ei ymmärretä vaan se että ymmärretään vähän liiankin hyvin teidän naisten kannalta, tajuatte itsekin ettette meitä voi huijata niin kuin tyhmempiä miehiä joihin uppoaa kaikki teidän omalta kannaltanne parhain päin -selitykset.

Joo ei siinä mitään, en minä niitä lapsia vihaa, nehän on syyttömiä vanhempiensa lyhytnäköisyyteen ja/tai luonnehäiriöihin muttakieltämättä en myöskään halua niitä adoptoida, se on kai aika luonnollista. Jos adoptiolapsen haluaisin olisi varmaan parempi sitten adoptoida jostain ulkomailta niin että toennäköisesti ei tule sitten sen lapsen "oikee isä" oven taakse muniaan raapimaan ja oikeuksiaan vaatimaan, ehkä nuorena leskeksi jäänyt nainen olisi myös mahdollisuuksien rajoissa.

Entäs sitten semmoinen että miltäs tuntuisi yh-naisesta jos sitä alkaa tapailemaan niin vaatisi ensin päästä tututstumaan sen lapsen isään? Senhän se nimittäni vaatisi jotta voi objektiivisesti muodostaa mielipiteen onko geeniperimä likimainkaan kunnossa? Siinä on tietysti sitten se vaara että miesten jutellessa selviää siitä naisestakin kaikenlaista.

• Sesesese kirjoitti:

Harmis... tiiätkö ollenkaan ettei nainen ilman miestä voi saada lasta? Miehen vastuulla on pitää siittiönsä kurissa, jos lapsia ei halua.

Edelleenkin on niin että nainen valitsee lapselle isän ja valitsee tullako raskaaksi vai ei ja vielä senkin jälkeen voi valita synnyttääkö sen lapsen, naisella on kaikki palikat käsissään ja kaikki maailman aika harkita tekemisiään, ei voi väittää että mies "huijasi". Sensijaan miestä on helppo huijata kun vain valehtelee ehkäisystä ja "vahinko" on valmis.

Sitäpaitsi en minä ole väittänytkään etteikö se jännämies voi olla kovastkin mukana duunaamassa naisen lapsihaaveissa, sillehän on ihan sama oikeastaan kun on kuitenkin sitten pois maisemista kun sitä lasta kasvatetaan, naisen vaan tulisi ymmärtää tutustua siihen miehen luonteeseen ensin ja katsoa onko siitä oikeasti isäksi. Voisinhan minäkin lapsenteossa auttaa jotain naista jos ei olisi mitään riskiä vastuista, olisi vaan kaikki hyvä ja oikeudet mutta koska kiltti & kunnollinen ja sitäkautta vastuullinen en lapsia ole tehnyt harkitsematta.

• Sesesese kirjoitti:

Nainen eroaa hyvästä miehestä, koska kipinä on sammunut. Kumpikaan ei osanneet hoitaa suhdetta ja se naisen ja miehen välinen sähköinen tunne kuoli. Jäi vain sukulaisside. Sukulaisten kanssa seksi ei yleensä suurinta osaa ihmisistä kiinnosta. Ja vaikkamies suhteen alussa ajattelee ala-aivoilla, niin suhteen lipussa yleensä jo ylä-päällä ja seksi ei suju jos kipinä ri ole. Kumpikin onnettomia. Suhde hajoaa. Kaikkee sullekin rautalangasta täytyy vääntää 🙄 Eikä monesti ole miehen eikä naisen syy kipinän katoaminen vaan kummankin.

ai niin ja sekin vielä että jos tosiaan on hyvä mies se ex niin miksei voi sille antaa niitä lapsia? Uuden miehen olisi helpompi tulla mukaan kuvioon kun nainen olisi luovuttanut toiselle miehelle tehdyt lapset sille ja jos se on hyvä mies se varmaan osaa pitää niistä huolta ja voit tehdä sitten sille uudellekin miehelle lapsia. Niin no sitten päästään tuohon kipinän sammumiseen. Mikä takaa ettei kipinä kohta sammu sen uudenkin miehen kanssa? Siitä on varmaan mukavaa kun on juuri ehtinyt kiintyä niihin toiselle miehelle tehtyihin lapsiin sille oistetaankin ovea ja riuhtaistaan pois lasten elämästä, kiva, mihinkään ei voi se uusi mies valittaa kun ei ole "oikee isä".

• kertokaapatotuus
        Harmaaritari kirjoitti:

Niin, loogista toisin kuin eräiden toiminta. se on sitten jännä kun juurikin loogisesti ajattelevat miehet tuomitaan ikään kuin ne olisivat väärässä vaikka ovat oikeassa. Et näköjään ole vastannut tuolla ylempänä olevaan kommnettiin jossa linkin periytyvyydestä. Kuten myöskään et tainnut ottaa ykskakkosen kommenttiin siitä katselitko itse silloin kun olit vielä lapseton lapsellisia miehiä, olisitko semmoisen huolinut ja alkanut siajaisäidiksi (oletetaan että "oikea" äiti olisi ollut vankilassa tai mielisairaalassa)?

Oikeasti tässä ei taida olla ongelma se että me ei ymmärretä vaan se että ymmärretään vähän liiankin hyvin teidän naisten kannalta, tajuatte itsekin ettette meitä voi huijata niin kuin tyhmempiä miehiä joihin uppoaa kaikki teidän omalta kannaltanne parhain päin -selitykset.

Joo ei siinä mitään, en minä niitä lapsia vihaa, nehän on syyttömiä vanhempiensa lyhytnäköisyyteen ja/tai luonnehäiriöihin muttakieltämättä en myöskään halua niitä adoptoida, se on kai aika luonnollista. Jos adoptiolapsen haluaisin olisi varmaan parempi sitten adoptoida jostain ulkomailta niin että toennäköisesti ei tule sitten sen lapsen "oikee isä" oven taakse muniaan raapimaan ja oikeuksiaan vaatimaan, ehkä nuorena leskeksi jäänyt nainen olisi myös mahdollisuuksien rajoissa.

Entäs sitten semmoinen että miltäs tuntuisi yh-naisesta jos sitä alkaa tapailemaan niin vaatisi ensin päästä tututstumaan sen lapsen isään? Senhän se nimittäni vaatisi jotta voi objektiivisesti muodostaa mielipiteen onko geeniperimä likimainkaan kunnossa? Siinä on tietysti sitten se vaara että miesten jutellessa selviää siitä naisestakin kaikenlaista.

Miksi mies ei ajattele loogisesti ja kerro naiselle ensitapaamisella että on "jännä"? Ei teeskentele vaan kertoo että on riski parisuhteelle.
        90% naisista lopettaisi suhteen alkuunsa ja loput ehkä ottaisi riskin.
        En ole tähän saanut vielä vastausta..

• kertokaapatotuus kirjoitti:

Miksi mies ei ajattele loogisesti ja kerro naiselle ensitapaamisella että on "jännä"? Ei teeskentele vaan kertoo että on riski parisuhteelle.
        90% naisista lopettaisi suhteen alkuunsa ja loput ehkä ottaisi riskin.
        En ole tähän saanut vielä vastausta..

Boah, ei ne jännämiehet kerro. Mutta jos kertoisikin niin enpä usko tuohon prosenttiin, jos on jännä kyllä sille haarat aukeaa. Me rehelliset miehet ei taas edes päästä treffeille kun ollaan raadollisessa rehellisyydessämme niin kamalia.

• Sesesese
        Harmaaritari kirjoitti:

Edelleenkin on niin että nainen valitsee lapselle isän ja valitsee tullako raskaaksi vai ei ja vielä senkin jälkeen voi valita synnyttääkö sen lapsen, naisella on kaikki palikat käsissään ja kaikki maailman aika harkita tekemisiään, ei voi väittää että mies "huijasi". Sensijaan miestä on helppo huijata kun vain valehtelee ehkäisystä ja "vahinko" on valmis.

Sitäpaitsi en minä ole väittänytkään etteikö se jännämies voi olla kovastkin mukana duunaamassa naisen lapsihaaveissa, sillehän on ihan sama oikeastaan kun on kuitenkin sitten pois maisemista kun sitä lasta kasvatetaan, naisen vaan tulisi ymmärtää tutustua siihen miehen luonteeseen ensin ja katsoa onko siitä oikeasti isäksi. Voisinhan minäkin lapsenteossa auttaa jotain naista jos ei olisi mitään riskiä vastuista, olisi vaan kaikki hyvä ja oikeudet mutta koska kiltti & kunnollinen ja sitäkautta vastuullinen en lapsia ole tehnyt harkitsematta.

Ääähhh... niin mies kuin nainen ovat omalta osalta vastuussa lapsen alulle panosta. Mies jos ei halua lasta - käyttää ehkäisyä, jättää panematta, tekee vasektomian. Naisella omat keinot. Turhaa sitä vastuuta on muille sysätä omasta toiminnasta

• Sesesese
        Harmaaritari kirjoitti:

ai niin ja sekin vielä että jos tosiaan on hyvä mies se ex niin miksei voi sille antaa niitä lapsia? Uuden miehen olisi helpompi tulla mukaan kuvioon kun nainen olisi luovuttanut toiselle miehelle tehdyt lapset sille ja jos se on hyvä mies se varmaan osaa pitää niistä huolta ja voit tehdä sitten sille uudellekin miehelle lapsia. Niin no sitten päästään tuohon kipinän sammumiseen. Mikä takaa ettei kipinä kohta sammu sen uudenkin miehen kanssa? Siitä on varmaan mukavaa kun on juuri ehtinyt kiintyä niihin toiselle miehelle tehtyihin lapsiin sille oistetaankin ovea ja riuhtaistaan pois lasten elämästä, kiva, mihinkään ei voi se uusi mies valittaa kun ei ole "oikee isä".

No sammuu sammuu uudenkin kanssa, jos ei kumpikaan tee suhteen eteen asioita eivätkä edellisestä oppineet. Siksi itse päätin vain seikkailla ja vain pitkistä suhteista eronneiden ja niistä oppineiden miesten kanssa, jotka eivät haluaa draamaa, ovat itsevarmoja, eivät yritä sitouttaa tai kontrolloida eivätkä halua tulla kontrolloiduiksi. Ja yllättävän vähän tuollaisia muuten on vapailla markkinoilla minulle sopivassa iässä olevia. Pentut ja papat ei kiinnosta 🙂 Mut 40-48 v fiksuja vapaita on kovin vähän.

Lapsia ei voi antaa isälleen, koska en elää uutta miestä varten vaan lapsiani varten. Uusioperhetouhut on vaikeita ja itselleni päätin että kiitos ei kiitos. Lapset kasvaa ja sit EHKÄ jonkun kanssa yhteen. Koska oikeasti siinä oot oikeassa, et lapseton ja lapsellinen on liian haasteellinen yhdistelmä kummallekin osapuolelle. Eli siinä oon kanssasi( nytte oppineena 😂) samaa mieltä.

Muut sun jutut ainakin tässä ketjussa ovat .... outoja luettavaa 😂😂😂

Vastasin ykskakkoselle kyllä, ettei mulla ollut väliä onko toisella lapsia vai ei ennen. Nyt on. Ja niitä täytyy olla. Linkkejä kommentoin jahka pääsen perehtymään paremmin lähteisiin

• Sesesese kirjoitti:

Ääähhh... niin mies kuin nainen ovat omalta osalta vastuussa lapsen alulle panosta. Mies jos ei halua lasta - käyttää ehkäisyä, jättää panematta, tekee vasektomian. Naisella omat keinot. Turhaa sitä vastuuta on muille sysätä omasta toiminnasta

"Turhaa sitä vastuuta on muille sysätä omasta toiminnasta "

Mutta niinhän te yh-naiset juurikin teette. Vaaditte että uusi mies on 100%:sesti mukana tukemassa teidän ja ex-miehen perhekuviossa taipuen jos jonkinlaiselle mutkalle kun taas itse uhraatte ajatanne max. 20% uuden miehen tarpeisiin, kaikki muu myörii entisen elämänne ympärillä.

• Sesesese
        palstatietää kirjoitti:

Tutkijat on päätyneet samaan lopputulokseen kuin palstapojat (kyllä palsta tietää)

Narsistinen persoonallisuushäiriö ei ehkä välttämättä aina periydy kuten psykopatia ja tunnekylmyys mutta on sekin hyvin mahdollista. Ottaisitko iitse riskin jos pääsisit/joutuisit valitsemaan adoptiolapsen, kumpi tulisi kotiisi asumaan: parantumattoman taparikollisen lapsi vai kaiken ikänsä kunniallisesti eläneen miehen lapsi? vastaa rehellisesti

Psykopatia periytyy. Ok. Puhe oli narsismista. Eri asia. Missään ei mainita narsismin olevan mahdollisesti perinnöllinen.

• Sesesese
        Sesesese kirjoitti:

Psykopatia periytyy. Ok. Puhe oli narsismista. Eri asia. Missään ei mainita narsismin olevan mahdollisesti perinnöllinen.

Jokainen psykopaatti on emoatiakyvytön=sama kuin narsisti. Mutta jokainen narsisti ei ole psykopaatti. Nuo ovat kaksi eri käsitettä.

• Sesesese kirjoitti:

No sammuu sammuu uudenkin kanssa, jos ei kumpikaan tee suhteen eteen asioita eivätkä edellisestä oppineet. Siksi itse päätin vain seikkailla ja vain pitkistä suhteista eronneiden ja niistä oppineiden miesten kanssa, jotka eivät haluaa draamaa, ovat itsevarmoja, eivät yritä sitouttaa tai kontrolloida eivätkä halua tulla kontrolloiduiksi. Ja yllättävän vähän tuollaisia muuten on vapailla markkinoilla minulle sopivassa iässä olevia. Pentut ja papat ei kiinnosta 🙂 Mut 40-48 v fiksuja vapaita on kovin vähän.

Lapsia ei voi antaa isälleen, koska en elää uutta miestä varten vaan lapsiani varten. Uusioperhetouhut on vaikeita ja itselleni päätin että kiitos ei kiitos. Lapset kasvaa ja sit EHKÄ jonkun kanssa yhteen. Koska oikeasti siinä oot oikeassa, et lapseton ja lapsellinen on liian haasteellinen yhdistelmä kummallekin osapuolelle. Eli siinä oon kanssasi( nytte oppineena 😂) samaa mieltä.

Muut sun jutut ainakin tässä ketjussa ovat .... outoja luettavaa 😂😂😂

Vastasin ykskakkoselle kyllä, ettei mulla ollut väliä onko toisella lapsia vai ei ennen. Nyt on. Ja niitä täytyy olla. Linkkejä kommentoin jahka pääsen perehtymään paremmin lähteisiin

Nii'n, kannattas aina uskoo mit kirjotan niin menis asit helpomman kautta :D

Mun jutut, ne on sentään rehellisiä, kaikkien jutut ei edes täällä anomymiteetin suojissa sitä ole. Ne usein ennemminkin kertoo siitä miten tahtoisivat asioiden olevan, eivät siitä miten ne oikeasti ovat. Siitä hyvä juurikin tämä anonyymiys että voi kirjoittaa suoraan, jos ei sitä olisi väkisin jonkinlainen miellyttämiskomponentti olisi mukana eikä se olisi välttämättä hyvä juttu.

• Sesesese
        Harmaaritari kirjoitti:

" naisen vaan tulisi ymmärtää tutustua siihen miehen luonteeseen ensin ja katsoa onko siitä oikeasti isäksi."

Tämä on kyllä totta. Lapsia tehdään kevein perustein. Mutta kun... naisen psyyke ja hoivavietti... jotkut miehet osaavat taitavasti pelata niillä niin ettei nainen, jopa suht fiksu, edes ymmärtää sitä. Miehet haluaa sitouttaa naista lapsella kovin monessa tapauksessa. Toki naisetkin, jotkut, tekevät näin. Kaikki on niin suhteellista...

• Sesesese
        Harmaaritari kirjoitti:

Nii'n, kannattas aina uskoo mit kirjotan niin menis asit helpomman kautta :D

Mun jutut, ne on sentään rehellisiä, kaikkien jutut ei edes täällä anomymiteetin suojissa sitä ole. Ne usein ennemminkin kertoo siitä miten tahtoisivat asioiden olevan, eivät siitä miten ne oikeasti ovat. Siitä hyvä juurikin tämä anonyymiys että voi kirjoittaa suoraan, jos ei sitä olisi väkisin jonkinlainen miellyttämiskomponentti olisi mukana eikä se olisi välttämättä hyvä juttu.

Voisitko ryhtyä mentorikseni 😂😂😂😂🤣😛

No mut ku et oo ihan kaikessa oikeassa, vaikka monessa kyllä ootkin :)

• Sesesese kirjoitti:

Voisitko ryhtyä mentorikseni 😂😂😂😂🤣😛

No mut ku et oo ihan kaikessa oikeassa, vaikka monessa kyllä ootkin :)

"No mut ku et oo ihan kaikessa oikeassa"

Niin no en ehkä ihan kaikessa tai sun mielestä oikeassa, minä kun ajattelen asiat omalta ja kaltaisteni kannalta. Onhan selvää että sinä ja naiset yleensä ajattelette asiat omalta kantilta, siksi te juurikaan että näe tai suostu näkemään niitä miehen kannalta niin siksi on tämä palsta hyvä että valottaa teille vähän meidänkin kannalta asioita. Eihän siitä tietenkään ole pakko tykätä aina mitä me kerrotaan mutta vaikkei ole kivoja aina meidän jutut niistä voi olla hyötyäkin teille naisille, ehkä opitte näkemään vähän paremmin sellaisten lävitse jotka ihan tietoisesti teitä sumuttaa.

• kertokaapatotuus
        Harmaaritari kirjoitti:

Boah, ei ne jännämiehet kerro. Mutta jos kertoisikin niin enpä usko tuohon prosenttiin, jos on jännä kyllä sille haarat aukeaa. Me rehelliset miehet ei taas edes päästä treffeille kun ollaan raadollisessa rehellisyydessämme niin kamalia.

Sepä se. Itse ainakaan en ota riskiä. Jokainen mies on potentiaalinen paskamies. Jokainen vastaantuleva mies. Myös sinä.
        Miten ne oikeasti rehelliset erottaa jos jännämiehetkin teeskentelee rehellistä?

• Sesesese
        Harmaaritari kirjoitti:

Niin no en ehkä ihan kaikessa tai sun mielestä oikeassa, minä kun ajattelen asiat omalta ja kaltaisteni kannalta. Onhan selvää että sinä ja naiset yleensä ajattelette asiat omalta kantilta, siksi te juurikaan että näe tai suostu näkemään niitä miehen kannalta niin siksi on tämä palsta hyvä että valottaa teille vähän meidänkin kannalta asioita. Eihän siitä tietenkään ole pakko tykätä aina mitä me kerrotaan mutta vaikkei ole kivoja aina meidän jutut niistä voi olla hyötyäkin teille naisille, ehkä opitte näkemään vähän paremmin sellaisten lävitse jotka ihan tietoisesti teitä sumuttaa.

No sun kirjoituksia voi lukea ja jotkut jopa on lähellä joitakin asioita, joita ajattelen samanlailla. Absoluuttista totuutta ei ole olemassa, niin se on totta et on hyvä tietää millaisia ihmisiä sitä maailmassa on 🙂 Siksi kai luetkin tätä ja joitakin muita palstoja 🙂

Sä kuitenkin mielipiteitäsi ilmaiset sillein, suht nätisti, verrattuna ikiksen kommentteihin joskus aiemmin 🙂 Siitä pisteet sulle 🙂 Tottakai eri mieltä saa ja pitääkin olla, kunhan sillein suht asiallisesti :)

• kerronpatotuuden
        Harmaaritari kirjoitti:

Sepä se. Itse ainakaan en ota riskiä. Jokainen nainen on potentiaalinen paskanainen. Jokainen vastaantuleva nainen.
        Miten ne oikeasti rehelliset erottaa jos jännämiehetkin teeskentelee rehellistä? Vastaan itselleni; Ei mitenkään.

• Korjaus
        kerronpatotuuden kirjoitti:

Sepä se. Itse ainakaan en ota riskiä. Jokainen nainen on potentiaalinen paskanainen. Jokainen vastaantuleva nainen.
        Miten ne oikeasti rehelliset erottaa jos jännämiehetkin teeskentelee rehellistä? Vastaan itselleni; Ei mitenkään.

"Miten ne oikeasti rehelliset erottaa jos jännämiehetkin teeskentelee rehellistä?"
        Korjaus; Miten ne oikeasti rehelliset erottaa jos jännänaisetkin teeskentelee rehellistä?

Tämä kyllä menee kokolailla näin. Naisella on hyvin paljon valtaa ja vastuutakin ko.asioiden suhteen. Ja lisäisin vielä, että jos lapset tehdään siinä "kanimoon" vaiheessa sattaa varsin hyvin olla aivot narikassa ja riemulla vaan sohotetaan sen enempiä miettimättä jatkoa. Tai lähinnä jatkon realistisia mahdollisuuksia.

Onnensa kukkuloilla isojen päätösten tekeminen on jokseenkin vaarallista ihmissuhteissa. Samoin kuin epätoivossa
        tehdyt viimeiset hätäiset korjausyritykset, ostetaan yhteinen koti, tehdään lapsi tai avioidutaan tms. 😉

Kai pitäis malttaa varttua, että huuma laantuu. Alkaa ns. realistinen vaihe suhteessa, kun nähdään rehellisin silmin toinen. No ainahan voi tehdä ohareita pitkin matkaa...fiksut ihmiset sekoaa jne.

• kertokaapatotuus kirjoitti:

Sepä se. Itse ainakaan en ota riskiä. Jokainen mies on potentiaalinen paskamies. Jokainen vastaantuleva mies. Myös sinä.
        Miten ne oikeasti rehelliset erottaa jos jännämiehetkin teeskentelee rehellistä?

Ajan kanssa. Ja kantapään kautta opitut opit ne vasta hyviä on jäämään muistiin.

Kyllähän sen nyt näkee käytöksestä, kuinka asiat hoituu ja miten avoimesti ja reilusti ylipäänsä toimii. Jos on aina tekosyitä ja selittelyjä, ei se nyt ainakaan vakuuta. Tietyl tapaa jämpti on jämpti. Eikä tartte esittää mitään roolia.

Tässä hankala selittää, mutta irl seuraa hetken jonkun juipin toimia sen kyl näkee onko se ihan huttu ukkoja vai ei. Niinkun näet kavereistasikin.

Miestä tarttee tarkkailla kuin ketä tahansa kaveria, eikä rakastnein linssein. Kiinnittää huomioo mitä se puhuu, mistä se puhuu ja miten se asioihin suhtautuu ja käytännössä toimii. Ja on optimistisen varovainen, se on aina vieraiden ihmisten kanssa. Ei suinpäin suhteeseen täydellä höngällä ja miljonakilsaa pudotusta taivaalta.

Tietty realismi kannattaa säilyttää ihastuneenakin.

• jklhdhd
        Sesesese kirjoitti:

"Tietenkin kenenkään ei tarvitse elättää toisen lapsia. Ja se on lapsen etu, ettei lapsivastaiset ihmiset koskaan ryhdy mihinkään uusioperhehommiin. "

Toisen lapsen elättämisestä kieltäytyminen ei tarkoita lapsivastaisuutta.

• pop98
        muhkee_muhku kirjoitti:

Niin, se suhde saattoi olla virhe ja sekin sattoi olla virhe, että teki lpaset miehen kanssa joka ei halua tai kykene huolehtimaan niistä. Se on myös naisen virhe, valita se huono mies. Mutta todellisuudessa aika harva nainen valitsee huonoa miestä, jonka tietää olevan huono mies. Kyllä se usein tahtoo mennä niin, että suhteessa tai elämässä tapahtuu jotain minkä myötä mies huononee ja alkaa käyttäytymään huonosti ja holtittomasti.

Se voi olla myös hermopaine naisen kanssa olemisesta, jos huomaa että valitsi ihan mahdottoman naisen, joka raastaa hermot loppuun tms. Molempien virhe siis. Mutta vielä harvemmassa taitavat olla vanhemmat, jotka pitäisivät lapsia virheenä. Kun yleensä kaikesta huolimatta niitä omia lapsia rakastaa koko sydämellään. Ihan sama miten vanhempien välien käy.

Noin yleensä. Poikkeuksia toki on jotka niputtaa kaiken samaan kasaan ja kaikki muuttuu kullasta paskaksi, kun ei mee oman mielen mukaan.

"Mutta todellisuudessa aika harva nainen valitsee huonoa miestä, jonka tietää olevan huono mies."

Jaa..naistenlehdet on kyllä täynnä juttuja että
        -Aavistin kyllä ett ähnessä on jotain vikaa mutta en halunnut uskoa.
        -Äitini/ystäväni varoitti miehestä, mutta en halunnut kuulla.
        -Mies löi/joi heti suhteen alussa, mutta en halunnut uskoa sitä.

-Joka ikinen nainen tietää naidessaan jännämiehen että hän on sellainen, mutta ei välitä siitä, koska tietää että voi aina ottaa sitten myöhemmin sen kiltin meihen kun on tehnyt lapset ensin jännämiehen geeineillä.
        Miehiä on vaan niin paljon enemmän kuin naisia, että naiset voi laskea sen varaan.

• pop98 kirjoitti:

"Mutta todellisuudessa aika harva nainen valitsee huonoa miestä, jonka tietää olevan huono mies."

Jaa..naistenlehdet on kyllä täynnä juttuja että
        -Aavistin kyllä ett ähnessä on jotain vikaa mutta en halunnut uskoa.
        -Äitini/ystäväni varoitti miehestä, mutta en halunnut kuulla.
        -Mies löi/joi heti suhteen alussa, mutta en halunnut uskoa sitä.

-Joka ikinen nainen tietää naidessaan jännämiehen että hän on sellainen, mutta ei välitä siitä, koska tietää että voi aina ottaa sitten myöhemmin sen kiltin meihen kun on tehnyt lapset ensin jännämiehen geeineillä.
        Miehiä on vaan niin paljon enemmän kuin naisia, että naiset voi laskea sen varaan.

Ei tiedä jokaikinen vielä ryhtyessään seurustelemaan, mutta varmaan jo avioituessaan. Mä luulen, että monilla naisilla on tarve todistaa, että mies muuttuu kunhan vaan jaksan rakastaa.

Ihme uhrautumis riitti rakkauden vuoksi tjn. Pelko, häpeä, epätoivo, hukassa oleminen..onhan noita syitä miksi tekee hoopoja valintoja. ☺️

• ManOfSubstance

Näitä kysymyksiä me miehet joudumme pohtimaan, ennen kuin voimme tehdä sitoutumispäätöksiä. Tuo esimerkki on omakohtainen. Tervetuloa vuoteen 2017!

• Kaikilla meillä on menneisyytemme eikä toista voi omistaa :)))))))))))

• Eki_vastaa

Just näin se asia on, että tietäkääkin te kaikki vaan se!!!!!!!

• "Mitä sinä tekisit?"

En mitään. Antaa yh-mammojen elättää ja kasvattaa äpärälapsensa ihan itse.

• myötähäpeää

Siellä miehinen miestenmies puhuu nätisti pikkulapsista. :D
        Kun näitä lukee vaikkapa ulkomaalaiset miehet niin on niillä ihmettelemistä. Varmaan ajattelevat että suomalaiseen kulttuuriin kuuluu että mies lutkittelee naisia ja yrjöää lapsen nähdessään.

• myötähäpeää kirjoitti:

Siellä miehinen miestenmies puhuu nätisti pikkulapsista. :D
        Kun näitä lukee vaikkapa ulkomaalaiset miehet niin on niillä ihmettelemistä. Varmaan ajattelevat että suomalaiseen kulttuuriin kuuluu että mies lutkittelee naisia ja yrjöää lapsen nähdessään.

Suosittelen sinulle ehdottomasti ulkomaalaista miestä. Niitä on päästetty Suomeen tuhansia. Varmasti tykkäävät oikein koasti suomalaisista yh-mammoista ja toisten miesten äpärälasten elättämisestä.

• SonofPerkele

Nainen on aina ollut ja tulee aina olemaan totaalinen idiootti, jolta koko ihmiskunnan historian ajan ei ole vaadittu muuta kuin oman tonttinsa hoitoa. Lasten hoitaminen on naisten ala.

Ja nämä tohtorisnaiset, täyttä paskaa koko porukka! Se on häpeä niille oikeille kovan luokan tiedemiehille, jotka tekevät raakaa tiedettä, ja nyt tulee näitä 25-vuotiaita apinan perseenraaputtaja humanisteja samalla tohtoristatuksella palloilemaan ja laukomaan "asiantuntijakommentteja". Voi vittu, että vituttaa!

• Sesesese

...sanoo luultavasti kovin korkeasti koulutettu mies, jonka ÄO on hänen mielestään huippulukemissa (85?)👍

• hyppääkaivoon

Kannattaisi opetella oikeinkirjoitus ennen kuin tulet pätemään. xD Olet totaalinen idiootti, SonofPerkele.

• tohtori-idioottinen

Huomaan että vituttaa ja ahdistaa. Psyykkisen alan tohtorina suosittelen vähintäin terapiaa jossa käydään lapsuus ja isäsuhde läpi. Jokin sopiva lääkityskin voi auttaa.
        Jos rupeaa näkymään punaista silmissä niin kannattaa ottaa välitön yhteys terveyden hoitoon.

• Pillujen--asiantuntija

Ajatteles sitä kun rakastelet sitä naista niin sen päällä on joku paska jännämies ähkinyt. Se vasta ällöttävää on.

• Ei kai se nyt mitään haittaa, kun kyllähän sitä aikuisiällä elämään mahtuu niitä aikaisempiakin suhteita. Että ei ne aikaisemmat miessuhteet naista mihnkään huononna.

• Särjenjärki

Onkos kukaan siellä miettinyt, että lapsia voi tehdä myös muusta syystä kuin rakkaudesta? Taannoin tuossa oli juttu naisesta, joka synnytyksessä sai kuulla olleensa raskaana? Onko tässä sitten kyse paskasta exästä tai rakkaudesta? Eipä taida olla. Kuka katuu omia lapsiaan? Erikoinen ajatus, mutta sallittu itsekeskeisille miehille joilla ei lapsia ole.

• eiharvinaista

Kyllä näitä sattuu Suomessakin useita vuosittain. Kun synnytys alkaa on tulevalla äidillä todella hätä onko lapsella kaikki hyvin kun ei ole tiennyt raskaudesta. Ei siinä ole häpeällä sijaa.
        Naisella voi olla normaali kuukautiskierto koko raskauden ajan. Jos on ennestään ylipainoa niin paino ei välttämättä edes nouse, eli nainen periaatteessa "laihtuu" raskauden aikana. Pahoinvointia ei ole tai on lyhyt aika joka kuitataan mahataudilla. Lapsen voi antaa adoptioon jos asia on ylitsepääsemätön. Suomessa jonottaa adoptiolasta suuri määrä pariskuntia.
        Näistä yllätysraskauksista tapahtuu parisuhteessa suurin osa.
        Miten moni ihmisistä on loppujen lopuksi suunniteltu ja rakkaudesta tehty. Eiköhän suurin osa ole saanut alkunsa ihan vaan "vahingossa".

• Minua haukotuttaa tää aisuri-idea. Joo. Joku nainen voinut tehdä muksut nuorena huumassaan ja valinnut kumppanin väärillä perusteilla. Niin tuppaa käymään, kun elämästä on vähän kokemusta. Sama käy silloin miehellekin.

Seuraava mies naiselle, ei valitse vaan naista. Vaan se on paketti, mihin kuuluu nainen, lapset ja kasvatus. Lisäsin tuon kasvatuksen siihen, että se unohtuu monelta, niin mieheltä kuin naiselta.

Missä miestä vie luonnostaan lisäytymisvietti, tätä naista ohjaa myös hoivavietti. Mutta lapset on lapsia ja tarvitsevat sitä kasvatusta. Siinä on sellainen paketin osapuoli mitä ei voi sivuuttaa ajatuksella aisurointi tai kuka maksaa.

Jos aloittajantapaista uuveloa ajatus yhtään karsastaa, niin elä sotkeennu lapsilla varustettuihin naisiin. Koska siinä tulee mukana paketti, josta et edes vaivaudu ottamaan selvää.

• palstatietää

Ottaen huomioon nuo seikat

Niin vastaaapa sinäkin rehellisesti ottaisitko paketin jossa et tiedä yhtään mitään sen paketin yhdestä osapuolesta joka on luovuttanut ison osan ominaisuuksistaan myös paketin toiselle osapuolelle? Sinulla on siinä pari muuttujaa joista et tiedä oikeastaan yhtään mitään ja se kolmaskin osapuoli paketissa on aika tuntematon kun kertoo itsestään vain sen mitä haluaa kertoa.

• Mä olen lapsettomana aina ollut sitä mieltä, että nämä koko paketit sopii paremmin sellaiselle, jolla on jo oma koko pakettinsa kasassa. Ja luonnollisesti en ole itse yrittänyt tapailla valmiita paketteja.

Tosi vihamielisesti vain etenkin naiset ja etenkin tällaisella palstalla on aina suhtautunut tällaiseen mielipiteeseen. Asia otetaan kovin henkilökohtaisesti.

• palstatietää kirjoitti:

Niin vastaaapa sinäkin rehellisesti ottaisitko paketin jossa et tiedä yhtään mitään sen paketin yhdestä osapuolesta joka on luovuttanut ison osan ominaisuuksistaan myös paketin toiselle osapuolelle? Sinulla on siinä pari muuttujaa joista et tiedä oikeastaan yhtään mitään ja se kolmaskin osapuoli paketissa on aika tuntematon kun kertoo itsestään vain sen mitä haluaa kertoa.

Niin. Sama kysymys kuin työnnätkö sinä pääsi jonnekin, mistä et tiedä mitään.

En edes tajua mitä ajat takaa? Selviytyjä käyttää päänsä sisällä olevia aivoja. Nuo artikkelit varmaan sisältää faktaa. Ja sen faktan mahdollisuuden voi ottaa selville. Tai sitten ottaa vaan se nainen. Simppeliä.

En tajua miksi tästä asiasta pitää olla jotenkin vihainen? Maailmassa on vaan kaikenlaisia ihmisiä, tekipä mitä tahansa. Ja jokainen tekee omat päätöksensä ihan itse.

Lisäänpäs sitten vielä senkin, että suhteen määrittelykin tuohon pakettiin nähden vaikuttaa lopputulokseen. Ehkä ei tarvitse saman katon alla asuakaan? Ehkä ei samassa kaupungissakaan... se riippuu siitä taas mitä se perinteinenkin nainen ja miessuhde perustuu... ja siitä voi sitä tarpeentulle tiivistääkin.

• scrg kirjoitti:

Mä olen lapsettomana aina ollut sitä mieltä, että nämä koko paketit sopii paremmin sellaiselle, jolla on jo oma koko pakettinsa kasassa. Ja luonnollisesti en ole itse yrittänyt tapailla valmiita paketteja.

Tosi vihamielisesti vain etenkin naiset ja etenkin tällaisella palstalla on aina suhtautunut tällaiseen mielipiteeseen. Asia otetaan kovin henkilökohtaisesti.

No tuo sopiminen on yksilöllistä. Se riippuu paketista ja miehestä. Mutta ei mikään ole ehdotonta. Paitsi jos on ehdoton.

Tietenkin kaikki mielipiteet kohtaavat jopa vihamielisyyttä. Tällä palstalla jopa osin pelkkä sukupuoli. Mutta haetko tukea mielipiteellesi, vai oletko perustellut sen itsellesi jo hyvin? Jos jälkimmäinen, niin muitten tökkäykset kimpoilee.

• mitäpaljastuu
        palstatietää kirjoitti:

Niinhän se menee miehenkin kohdalla. Kertoo sen minkä haluaa ja loppu jää nähtäväksi. Vastuu siirretään toiselle.

• mitäpaljastuu kirjoitti:

Niinhän se menee miehenkin kohdalla. Kertoo sen minkä haluaa ja loppu jää nähtäväksi. Vastuu siirretään toiselle.

Kyllä kaikki saa selville ajallaan jos haluaa. Ja missä se vastuu on? Kysymyksiin on helpompi vastata kuin keksiä kertomista itsestään ja elämästään itse.

• hnnnng

"Missä miestä vie luonnostaan lisäytymisvietti, tätä naista ohjaa myös hoivavietti"

Niin ja missä tämä näkyy? Tunnen pari yh-isää ja lapsettomien naisten kanssa heillä on todella hiljaista. Käytännössä kaikki joko haluavat omia lapsia tai suostuvat korkeintaan "viikonloppusuhteeseen" jossa ei muuteta yhteen.

• hnnnng kirjoitti:

"Missä miestä vie luonnostaan lisäytymisvietti, tätä naista ohjaa myös hoivavietti"

Niin ja missä tämä näkyy? Tunnen pari yh-isää ja lapsettomien naisten kanssa heillä on todella hiljaista. Käytännössä kaikki joko haluavat omia lapsia tai suostuvat korkeintaan "viikonloppusuhteeseen" jossa ei muuteta yhteen.

No asiaa kannattaa selvitellä ajan kanssa. Minulle kävis viikonlopputapaamiset nyt, mutta jos olis fiksu tapa joskus lyöttäytyä saman katon alle, niin en pelkällä perusteettomalla periaatteella ajattele.

Parisuhdehan rakentuu kahden ihmisen välille ja siinä pitäisi päästä molempia tyydyttävään ratkaisuun. Avoimuus, suoruus, itselleen tärkeitten asioiden tiedostaminen ja niistä kiinni pitäminen. Noilla pääsis pitkälle, jos tahtoa on.

• Dissident kirjoitti:

No asiaa kannattaa selvitellä ajan kanssa. Minulle kävis viikonlopputapaamiset nyt, mutta jos olis fiksu tapa joskus lyöttäytyä saman katon alle, niin en pelkällä perusteettomalla periaatteella ajattele.

Parisuhdehan rakentuu kahden ihmisen välille ja siinä pitäisi päästä molempia tyydyttävään ratkaisuun. Avoimuus, suoruus, itselleen tärkeitten asioiden tiedostaminen ja niistä kiinni pitäminen. Noilla pääsis pitkälle, jos tahtoa on.

Ja missä vietit näkyy... se unohtui.

Aika alussa yleensä. Ja silloin kun ei ole itsestään varma. Siis ei tunne itseään. Tarkoitin tällä noin yleisesti miehen ja naisen välistä luonnollista eroa. Siinä syy esim. Tämän palstan miesten marmatuksille. Vietti vie ja ymmärrystä ei tule. Naisilla ei tuo vietti sanele niinkään...

• Dissident kirjoitti:

No tuo sopiminen on yksilöllistä. Se riippuu paketista ja miehestä. Mutta ei mikään ole ehdotonta. Paitsi jos on ehdoton.

Tietenkin kaikki mielipiteet kohtaavat jopa vihamielisyyttä. Tällä palstalla jopa osin pelkkä sukupuoli. Mutta haetko tukea mielipiteellesi, vai oletko perustellut sen itsellesi jo hyvin? Jos jälkimmäinen, niin muitten tökkäykset kimpoilee.

" Mutta haetko tukea mielipiteellesi, vai oletko perustellut sen itsellesi jo hyvin? Jos jälkimmäinen, niin muitten tökkäykset kimpoilee."

Olen nyt ja lähes kaikki havainnut vahvistaa mielipidettä, toisaalta siksi että yleensäkin havaitsemme ja haluamme havaita asioita, joka vahvistavat mielipiteitämme mutta toisaalta siksi että päinvastaisia havaintoja ei ole. Ei kannata lähteä yrittämään jotain sellaista mikä ei keneltäkään muultakaan ole onnistunut.

Mutta olen joskus ollut nuorempi ja epävarmempi ja jopa välittänyt siitä mitä mieltä naiset on ja silloin tietenkään kaikki ei vain kimpoillut.

• scrg kirjoitti:

" Mutta haetko tukea mielipiteellesi, vai oletko perustellut sen itsellesi jo hyvin? Jos jälkimmäinen, niin muitten tökkäykset kimpoilee."

Olen nyt ja lähes kaikki havainnut vahvistaa mielipidettä, toisaalta siksi että yleensäkin havaitsemme ja haluamme havaita asioita, joka vahvistavat mielipiteitämme mutta toisaalta siksi että päinvastaisia havaintoja ei ole. Ei kannata lähteä yrittämään jotain sellaista mikä ei keneltäkään muultakaan ole onnistunut.

Mutta olen joskus ollut nuorempi ja epävarmempi ja jopa välittänyt siitä mitä mieltä naiset on ja silloin tietenkään kaikki ei vain kimpoillut.

Joo. Kuullostaa hyvälle. Siis siinä mielessä, että olet funtsinut oikeasti asiaa.
        Minusta sellainen on helkutin hyvä asia. Onhan esimerkiksi minun omien muksujen äitikin sellainen millä on muksut. Toivoisin muksujen puolesta hälle sellaista miestä, että huomioi tämän paketin.

Kyllä minäkin huomaan turhautuvani muitten kommenteista. Vakiokommentti vähän vanhemmalta naisväeltä on, että kyllä noin makava mies aina naiden löytää. Mieli tekis huutaa päin naamaa, että no helkatti, ei välttämättä löydä, kun haluan muutakin kuin neljä raajaa ja pillun.

Silti uskon, että kun se oikea löytyy, niin sen tiedän. Kyllä minäkin haluisin etupäässä sellaisen, jolla ei ole lapsia ja joka ei haluakaan niitä. Paras vaihtoehto on, että ei voi saada. Koska sellaisen vuoksi hän on käynyt asian luultavasti läpi jo ennen mua.
        Lapset jos on, kasvatus ja jopa lasten luonne vaikuttaa myös. Hirmuista ristiriitaa äitin ja lasten luonteen välillä ei voi olla.

• Dissident kirjoitti:

Joo. Kuullostaa hyvälle. Siis siinä mielessä, että olet funtsinut oikeasti asiaa.
        Minusta sellainen on helkutin hyvä asia. Onhan esimerkiksi minun omien muksujen äitikin sellainen millä on muksut. Toivoisin muksujen puolesta hälle sellaista miestä, että huomioi tämän paketin.

Kyllä minäkin huomaan turhautuvani muitten kommenteista. Vakiokommentti vähän vanhemmalta naisväeltä on, että kyllä noin makava mies aina naiden löytää. Mieli tekis huutaa päin naamaa, että no helkatti, ei välttämättä löydä, kun haluan muutakin kuin neljä raajaa ja pillun.

Silti uskon, että kun se oikea löytyy, niin sen tiedän. Kyllä minäkin haluisin etupäässä sellaisen, jolla ei ole lapsia ja joka ei haluakaan niitä. Paras vaihtoehto on, että ei voi saada. Koska sellaisen vuoksi hän on käynyt asian luultavasti läpi jo ennen mua.
        Lapset jos on, kasvatus ja jopa lasten luonne vaikuttaa myös. Hirmuista ristiriitaa äitin ja lasten luonteen välillä ei voi olla.

Jos toinen vanhemmista on pääsääntöisesti lähihuoltaja ja toisella lapset joka toinen viikonloppu, niin aika selvää että edellinen vaihtoehto rajoittaa elämää enemmän. Ja kun lähivanhempi useammin on nainen, niin "markkinoilla" yh-äidit selkeästi erottuvat lapsettomista naisista kun taas miehet, niin lapsettomat kuin isätkin, enemmän painivat samassa sarjassa. Tai näin mä ainakin asian näen, naiset voi nähdä asian eri tavalla.

Aika harvassa käytännössä on ne naiset, jotka ennen omia lapsia on valmiita menemään yhteen pienten lasten lähi-isänä olevan miehen kanssa. Vaikka eihän siinäkään muuta vaadita kuin ottaa koko paketti sellaisenaan.

Mä en oikeastaan usko mihinkään oikeaan, se on vain jonkinlainen illuusio. Paljon riippuu ajasta, paikasta, tilanteesta ja kummankin päämääristä, voiko joku tuntua oikealta. Toisen ihmisen kanssa voi synkata tosi hyvin jne, mutta ei se riitä, jos kuitenkin ollaan menossa ihan eri suuntiin.

• scrg kirjoitti:

Jos toinen vanhemmista on pääsääntöisesti lähihuoltaja ja toisella lapset joka toinen viikonloppu, niin aika selvää että edellinen vaihtoehto rajoittaa elämää enemmän. Ja kun lähivanhempi useammin on nainen, niin "markkinoilla" yh-äidit selkeästi erottuvat lapsettomista naisista kun taas miehet, niin lapsettomat kuin isätkin, enemmän painivat samassa sarjassa. Tai näin mä ainakin asian näen, naiset voi nähdä asian eri tavalla.

Aika harvassa käytännössä on ne naiset, jotka ennen omia lapsia on valmiita menemään yhteen pienten lasten lähi-isänä olevan miehen kanssa. Vaikka eihän siinäkään muuta vaadita kuin ottaa koko paketti sellaisenaan.

Mä en oikeastaan usko mihinkään oikeaan, se on vain jonkinlainen illuusio. Paljon riippuu ajasta, paikasta, tilanteesta ja kummankin päämääristä, voiko joku tuntua oikealta. Toisen ihmisen kanssa voi synkata tosi hyvin jne, mutta ei se riitä, jos kuitenkin ollaan menossa ihan eri suuntiin.

Joo. Onhan se noinkin. En mä tajuakaan, että sellainen nainen etsii ainakaan kaukosuhdetta, millä on muksut lähes kokoajan. Vaikka pitäähän sitä osata olla muksujenkin kanssa, kunhan on tutustunut. Senkin oon huomannut. Onko lapsilla harrastuksia jne. Sitten on niitä vko/vko tapauksia.

No en mä lähdekään enää itse lisää lapsia tekemään. Mulla on jo lapset. Se leikkaa jonkinverran naisia vielä pois kohderyhmästä.

No mä oon positiivisempi. Tietty mulla tavoitteet on aika pienet. Mutta nyt kun on itse saanut baletin kuntoon, ei ihan kaikkiin epätavallisuuksiin sotkeennu. En aoi veivata sukteen takia kaikenlaista. Kyllä se järkinainen vielä löytyy.

• flowersreally
        scrg kirjoitti:

Mä olen lapsettomana aina ollut sitä mieltä, että nämä koko paketit sopii paremmin sellaiselle, jolla on jo oma koko pakettinsa kasassa. Ja luonnollisesti en ole itse yrittänyt tapailla valmiita paketteja.

”Tosi vihamielisesti vain etenkin naiset ja etenkin tällaisella palstalla on aina suhtautunut tällaiseen mielipiteeseen.”

Nyt olet vissiin taas unta nähnyt.

• flowersreally kirjoitti:

”Tosi vihamielisesti vain etenkin naiset ja etenkin tällaisella palstalla on aina suhtautunut tällaiseen mielipiteeseen.”

Nyt olet vissiin taas unta nähnyt.

En mä tiedä oletko nähnyt samoja keskusteluja, koska olen kuitenkin aika veteraani. Mä olen kuitenkin usein hienovarainen ja yritän pitää mielipiteeni piilossa silloin kun se ei johda mihinkään.

• flowersreally
        scrg kirjoitti:

En mä tiedä oletko nähnyt samoja keskusteluja, koska olen kuitenkin aika veteraani. Mä olen kuitenkin usein hienovarainen ja yritän pitää mielipiteeni piilossa silloin kun se ei johda mihinkään.

Jaha. Taas sitä vaan vitsaillaan vakavalla asialla.

• flowersreally kirjoitti:

Jaha. Taas sitä vaan vitsaillaan vakavalla asialla.

Niin joo telkkarissa. Tri Outokumpu.

(Annoin periksi androidin ehdottamalle kirjoitusasulle strangeloven käännöksestä)

• scrg kirjoitti:

Niin joo telkkarissa. Tri Outokumpu.

(Annoin periksi androidin ehdottamalle kirjoitusasulle strangeloven käännöksestä)

Niin, en kai ole kovin valittanut naisten tyylistä valita tai muitakaan. Mutta itse en ole kritiikkiin törmännyt...

• Dissident kirjoitti:

"Kyllä minäkin haluisin etupäässä sellaisen, jolla ei ole lapsia ja joka ei haluakaan niitä. "

Juuri tuollaisia ne kaikki lapselliset eronneet miehet on, ei kelpaa lapsellinen vaan rohmutaan lapsettomia jotka kuuluisi meille lapsetttomille miehille. Sun kuuluu saada kahden lapsen yyhoo, se on reilu jako.

"Kyllä minäkin haluisin etupäässä sellaisen, jolla ei ole lapsia ja joka ei haluakaan niitä. "

Juuri tuollaisia ne kaikki lapselliset eronneet miehet on, ei kelpaa lapsellinen vaan rohmutaan lapsettomia jotka kuuluisi meille lapsetttomille miehille. Sun kuuluu saada kahden lapsen yyhoo, se on reilu jako.

Ainiin...unohdin kolisevan jäärän!

No mä vien vaan niitä 2000-luvun orgasminmetsästäjiä... huoli pois. Lähetän 50-luvun pullantuoksuiset sulle.

• Dissident kirjoitti:

Ainiin...unohdin kolisevan jäärän!

No mä vien vaan niitä 2000-luvun orgasminmetsästäjiä... huoli pois. Lähetän 50-luvun pullantuoksuiset sulle.

Kiva, kiits. Lutkat saat tosiaan pitääkin :)

• Dissident kirjoitti:

Joo. Onhan se noinkin. En mä tajuakaan, että sellainen nainen etsii ainakaan kaukosuhdetta, millä on muksut lähes kokoajan. Vaikka pitäähän sitä osata olla muksujenkin kanssa, kunhan on tutustunut. Senkin oon huomannut. Onko lapsilla harrastuksia jne. Sitten on niitä vko/vko tapauksia.

No en mä lähdekään enää itse lisää lapsia tekemään. Mulla on jo lapset. Se leikkaa jonkinverran naisia vielä pois kohderyhmästä.

No mä oon positiivisempi. Tietty mulla tavoitteet on aika pienet. Mutta nyt kun on itse saanut baletin kuntoon, ei ihan kaikkiin epätavallisuuksiin sotkeennu. En aoi veivata sukteen takia kaikenlaista. Kyllä se järkinainen vielä löytyy.

"No en mä lähdekään enää itse lisää lapsia tekemään. Mulla on jo lapset. Se leikkaa jonkinverran naisia vielä pois kohderyhmästä. "

Oletko sä huomannut sellaista, että sun omat lapset leikkaisi sua itseäsi pois naisten kiikarista?

"No mä oon positiivisempi. ... Kyllä se järkinainen vielä löytyy. "

En mä edes ajatellut että olisin jotenkin erityisen negatiivinen. Ajattelin pikemmin niin, että mitä vähemmän odotuksia, tavoitteita ja paineita suhteelle asettaa, niin sitä helpompi on löytää suhteeseen riittävän "oikea". Molempien pitää toki sitten kuitenkin nähdä suhde ja sen asema elämässä samanlaisena. Jos suhde on koko elämä, niin siltä vaaditaan paljon, mutta jos vain osa elämää niin vähempikin riittää.

• scrg kirjoitti:

"No en mä lähdekään enää itse lisää lapsia tekemään. Mulla on jo lapset. Se leikkaa jonkinverran naisia vielä pois kohderyhmästä. "

Oletko sä huomannut sellaista, että sun omat lapset leikkaisi sua itseäsi pois naisten kiikarista?

"No mä oon positiivisempi. ... Kyllä se järkinainen vielä löytyy. "

En mä edes ajatellut että olisin jotenkin erityisen negatiivinen. Ajattelin pikemmin niin, että mitä vähemmän odotuksia, tavoitteita ja paineita suhteelle asettaa, niin sitä helpompi on löytää suhteeseen riittävän "oikea". Molempien pitää toki sitten kuitenkin nähdä suhde ja sen asema elämässä samanlaisena. Jos suhde on koko elämä, niin siltä vaaditaan paljon, mutta jos vain osa elämää niin vähempikin riittää.

En ole kokenut niin. Mä kyllä ilmoitan niistä aina ekana. Ja jos leikkaa, niin hyvä vaan. Mäkin tartten kokopaketin ymmärtävän. Lapset on mun elämän ykkösasia.

No en minäkään mitään erikoista odota. Mutta ennemmin niin, että ei sitä ikinä tiedä-ajatuksella liikkeellä. Ja ihmisiin voi tutustua, vaikkei siitä mitään erikoisempaa tulisikaan. Kaikilta oppii erilaisia asioita ja huomioita. Se rikastaa...

• Dissident kirjoitti:

En ole kokenut niin. Mä kyllä ilmoitan niistä aina ekana. Ja jos leikkaa, niin hyvä vaan. Mäkin tartten kokopaketin ymmärtävän. Lapset on mun elämän ykkösasia.

No en minäkään mitään erikoista odota. Mutta ennemmin niin, että ei sitä ikinä tiedä-ajatuksella liikkeellä. Ja ihmisiin voi tutustua, vaikkei siitä mitään erikoisempaa tulisikaan. Kaikilta oppii erilaisia asioita ja huomioita. Se rikastaa...

Niin olen tosiaan olettanutkin, että naiset ei näe miehen lapsia mitenkään negatiivisesti, kunhan ne ei pyöri 24/7 jaloissa. Toisaalta niistä on vaivansa, mutta toisaalta lapset nähdään jonkinlaisena todisteena että myös on tavallinen, kunnollinen, normaali tms.

Naiset sitten taas usein ei ymmärrä miten heidän lapsensa voivat miesten mielestä olla sellainen rasite, hidaste tai este.

• scrg kirjoitti:

Niin olen tosiaan olettanutkin, että naiset ei näe miehen lapsia mitenkään negatiivisesti, kunhan ne ei pyöri 24/7 jaloissa. Toisaalta niistä on vaivansa, mutta toisaalta lapset nähdään jonkinlaisena todisteena että myös on tavallinen, kunnollinen, normaali tms.

Naiset sitten taas usein ei ymmärrä miten heidän lapsensa voivat miesten mielestä olla sellainen rasite, hidaste tai este.

Niin, no mä en oo huomannut rasitetta lapsista. Tietty, jos ois jotenkin ongelmallisia, tai pieniä, niin en tiedä sitten...mutta oikeastaan mua on vaan aina mainostettu, että osaan olla lasteni kaa mukavasti ja sanottu, että oispa heidän lapsillaan samanlainen isä. Ihan kivalta vaan on tuntunut.

Joillekin miehille ne on. Jopa omat. Mutta naisen lapset on mulle kuin pikkukavereita. Koitan olla puuttumatta kasvatusasioihin. Vaikka edellisessä sanoin sellaisesta ja kriisihän siitä tuli. Siks kyselen kasvatusarvojenkin perään vähän. Ei kovin erisäännöt voi lapsilla olla.

• Jos sinun asenne on tuollainen, tee palvelus itsellesi ja tuolle naiselle lapsineen. Älä ryhdy suuhteeseen, josta saatte vain kaikki pahaa mieltä lopulta. Jos et kykene hyväksymään toisen mennyttä elämää ja lasta, se jo sanoo että ihan turhaa viritellä yhtään enempää...paina jarrua ja vaihda kohdetta.

Ei lapsia omaavat ihmiset ole niiden heiniä, jotka eivät kestä ja sulata sitä että elettyyn elämään kuului lasten tekeminen ja saaminen. Ihan sama mimmoisen pöhkön kanssa ne on tehty. Ne on silti tehty ja capish.

Lapsettomia naisia löytyy ihan varmasti.

• Plaahrimanaalitus

Tää on taas näitä tykillä kärpäsiä trollailuita. Sano nyt vielä jotain naisten painosta? Oho... Ne ei tykkää siitä.

Keksi jotain jännempää? Ex-Puallakin oli viihdyttävämpää settiä aikoinaan.

• LeijonaEiLammas

Kun leijona uros ottaa uuden naaraslauman haltuunsa hän puree kuoliaaksi kaikki vanhat jälkeläiset, jotka eivät ole parittelu iässä. Ehkä tästä on syytä oppia jotain?

• pijolokiaa

Tuota menoa leijonat kuolee sukupuuttoon. Aina tulee uusi uros ja tappaa entiset jälkeläiset. Uuden uroksenkin jälkeläiset kuolee taas uuden uroksen toimesta. Jne jne

• LeijonaEiLammas

Ei ne kuole, koska leijona uros ehtii siittämään useamman jälkeläisen, jotka kasvavat täysikäisiksi ennenkuin hänet syrjäytetään lauman johdosta. Sitten tämä uusi johtajauros siittää edellisen ex-puolisot ja lapset. Tapettavaksi joutuu vain pienet pennut, jotka ovat syrjäytetyn uroksen jälkeläisiä.

• Plaahrimanalitus

Mites jos oltaisiin vaan ihmisiksi?

• Sunjamunlapset

Aika paljonhan näyttää yksinhuoltajat aloittavan parisuhteen sellaisen kanssa, jolla on myös lapsia itsellään. Tällöin he perustavat uusperheen, jossa on sinun ja minun lapsia ja ehkä myöhemmin myös niitä yhteisiä lapsia.

Hyvällä ystävälläni (minä olen nainen, hän on mies, mutta meillä ei ole siis mitään seksisuhdetta, vaan ollaan puhtaasti ystäviä) on juuri tällainen uusperhe. Kummallakin osapuolella on kaksi lasta entisestä liitosta. Hyvin näyttävät pärjäävän, kun ovat päättäneet pärjätä. Kumpikin kuskaa lapset samalla kertaa harrastuksiin ja lomareissuihin mennään yhdessä katsomatta, että kenen lapsi on kyseessä. Jääkaapissakin on ruoat yhteisiä.

Tämä miespuolinen ystäväni kertoi, että vaimo on hyvä kokkaamaan ja leipoo leivätkin itse, joten säästöä tulee siinä, ettei tarvitse pelkillä valmisruoilla elää, koska mies ei osaa kokata. Vaimo myös hoitaa valtaosan siivoamisista. Vastineeksi mies sitten maksaa isomman osan ruoista ja muusta elämisestä. Kysyin kerran asiaa ja hän sanoi, että halvemmalla hän nykyisin selviää kuin yksinhuoltajana, koska niin monet kulut voi jakaa vaimon kanssa puoliksi. Vaimokin on siis työelämässä, joten tulot riittävät hyvin omiin ja yhteisiin kuluihin.

Jos joku ei halua aloittaa seurustelua ihmisen kanssa, jolla on entuudestaan lapsi, niin se oikeus suotakoon hänelle. Toisaalta niitä on onnnellisiakin uusperheitä, joten sallittakoon myös se vaihtoehto.

• molempipaskempi

Asiaa voi myös ajatella toisesta näkökulmasta:

Kukaan ei tule raskaaksi yksin. Jokaisella lapsella on myös biologinen isä. Yhtä lailla moni aikuisuuteen kypsynyt mies kärsii vastuuttomista nuoruutensa hairahduksista ja makselee elatusmaksuja kalliina oppirahoinaan vähän sinne ja tänne. Arvatkaapa ihan piruuttanne, onko tuollainen joka suuntaan hairahdellut mies kovinkin tavoiteltua aviomiesainesta, vai valahtaako nuoruusvuosien jännämies pian kolmenkympin rajapyykin ylitettyään ätmitasolle, kun töitäkään ei kannata tehdä, kun kaikki rahat menee kuitenkin elatusmaksuvelkojen ulosoottoon...?

Eli järki päähän ja pilleri suuhun/kumi kalun päälle nuoruudessa, tytöt ja pojat, niin ei tarvitse sitten vahnempana katua menetettyä elämää.

• pp987

"
      Jos et kykene hyväksymään toisen mennyttä elämää ja lasta, se jo sanoo että ihan turhaa viritellä yhtään enempää...paina jarrua ja vaihda kohdetta.

Ei lapsia omaavat ihmiset ole niiden heiniä, jotka eivät kestä ja sulata sitä että elettyyn elämään kuului lasten tekeminen ja saaminen. Ihan sama mimmoisen pöhkön kanssa ne on tehty. Ne on silti tehty ja capish.
      "

-Naiset nyt tahallaan ohittaa koko ketjun varsinaisen pointin.

On todella karua olla 18vuoden ajan (kuten minun tapauksessani) se mies jota naiset käyttää vain itsetunnon kohottamiseen. Olen kiltti hyvä lapsirakas mies.
      -18 vuoden ajan koetin saada parisuhdetta ja lapsiakin, mutta ei naiset oli kiinnostuneita vain kusipää miehistä. Opettelin tanssimaan, käytän alkoholia kohtuullisesti, teen työn ija tienaan, pesen itse pyykkini.

-Kun hain esim. tanssimaan, nainen katsoi ensiksi päästä jalkoihin, ja sinne naurahtaen sanoi että ei, ja sitten naisporukka keskenään nauroi minulle. Tai nainen jutteli hetken kun lähestyin, mutta kun jännämies tuli paikalle, jätti tylysti yksin ja meni suoraan juttelemaan hänen kanssaan.
      -Tai kuten yksi nainen sanoi suoraan minulle, että hänellä on yksi mies tuossa, jos sen kanssa ei tule mitään, voi harkita minua.
      -Usein nainen jutteli hetken ja pyysi tilaamaan drinkin, ja sen jälkeen häipyi heti toisen miehen pöytään.
      -Baarista/tanssipaaikoista lähdin aina yksi, vaikka olen fiksu ja käyttäydyin hyvin, muut ne jännämiehet meni rakastelemaan ihastuksiensa kanssa.

Tällaisia kun tapahtuu satoja kertoja, yli kymmenen vuoden ajan ja jatkuvasti, niin luulis tyhmemmänkin naisen ymmärtävän ettei ole hauska tulla hyväksytyksi vain ja ainoastan aisurina sitten lähempänä 40 vuotiaana vain elättäjäksi toisen miehen lapsille, niiden joiden kanssa naiset meni panemaan kun olivat ensiksi nolanneet minut perusteellisesti.
      Minä en saanut seksiä ennen kuin ensimmäisen kerran elämässäni 36 vuotiaana.

• gjljgfjk

Todella rohkeaa tekstiä, varsinkin toi vika paljastus!
        Respectiä!

• luonnon.laki

Yhteiskunta tarvitsee toimiakseen sekä häntyreitä että aisureita. Häntyrit siittävät ja siirtävät laadukkaat geeninsä seuraavalle sukupolvelle. On luonnollista, että häntyri lentää kukasta kukkaan levittäen jalostunutta perimäänsä mahdollisimman laajalle. Aisurin luonnollisena tehtävänä taas on huolehtia lasten kasvatuksesta. Samalla lailla toimivat kaikki muutkin kädelliset, vain kaikkein parhaimmat urokset pääsevät siittämään, muilla on yhteisössä omat roolinsa ja velvollisuutensa. Tämä on luonnon laki, ja näin asian kuuluukin olla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      45
      10172
    2. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      81
      6743
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      42
      4847
    4. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      61
      4497
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      68
      4191
    6. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      31
      3789
    7. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      47
      2868
    8. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      36