Purjehtijaksi ei pitäisi ryhtyä, jos ei osaa Suomen kielioppia. Purjehdus on vain älykkäiden ihmisten laji.
Kaikki muu, kuin kielioppi on turhaa
31
366
Vastaukset
- Ssppss
Älyllä ja kieliopilla ei ole yhteyttä
- Kielipolliisi
Huonosti kirjoittavat eivät tätä älyä.
- eN-ymmärrÄ
varsinkin yhdys sanat on kirjoitettava yhteeN. koska muuten tekstin ymmärtäminen on pilkun nussijoille mahdotontA,
- Tarkkuutta
Pilkunnussija on yhdyssana.
- Kaikkimuu
Sinulla on turha pilkku tuossa otsikossa.
Siis persut eivät purjehdi?
- hiemanvajaa
Ei ainakaan huvikuunarilla ja kepuli pamppu ajelee juppikoppipaatilla...anteeksi, en ole varma onko juppikoppipaatti yhdyntäsana
- rahatUlkomailleVaan
Masto ojossa, speedot jalassa, altaassa lipuu hän...
- Yritä_edes
Kuin -sanan kanssa ei tuossa yhteydessä käytetä pilkkua.
- ssppss
Jos haluaa kirjoittaa paremmin KUIN aloittaja niin korvaisi KUIN sanalla paitsi.
- Tyrnäväntorpedo
Kun puhutaan suomen kieliopista, tarkoitetaan suomen kieltä eikä maata. Siksi suomen pitää kirjoitaa pienellä.
Ei ole sinusta purjehtijaksi :D- kättäLippaan
Kyllä kunnon patriootti voi kirjoittaa isolla rakasta kotimaataan koskevia asioita isolla!
- Eipidäväheksyä
Yhdyssanavirheet tekevät tekstistä hankalaa luettavaa. Joskus ne voivat jopa johtaa harhaan. Esim:
"Istuma kaukalossa on kartta plotteri ja kompassi."
- Onko istumakaukalossa karttaplotteri ja kompassi vai kartta, plotteri ja kompassi ?
"Veneessä on todella iso genaakkeri. Iso purje on venynyt."
- Onko genaakkeri vai isopurje venynyt ?- tönkkötekstiä
Onhan se niin avutonta jos aikuiset ihmiset eivät osaa kirjoittaa.
- jäykkäJaAhdasmielinen
tönkkötekstiä kirjoitti:
Onhan se niin avutonta jos aikuiset ihmiset eivät osaa kirjoittaa.
Onhan myös jonkin sortin kehitys häiriö, jos ei osaa lukea virheetöntä tekstiä.
- Sinäkinvielä
jäykkäJaAhdasmielinen kirjoitti:
Onhan myös jonkin sortin kehitys häiriö, jos ei osaa lukea virheetöntä tekstiä.
Kehityshäiriö on yhdyssana.
- virhePiristääTumaa
Sinäkinvielä kirjoitti:
Kehityshäiriö on yhdyssana.
Ajattelin tarjota virkistystä, näköjään sai aktivoitumaan, hienoa.
- Gffgttjjj
Vaimo on suomen kielen alalta väitellyt filosofian tohtori. Saako hän purjehtia?
- aapiskukkoKiekuu
Pyydä tänne palstalle tuomaroimaan ja väittelemään lisää. Absolut, pitää purjehtia ja tulla jakamaan sivistystä meille.
- Tötterströmm
Hän saa, sinulta näytöt vielä puuttuu.
- kyyneleetvskyyn-eleet
Tottakai saa purjehtia, koska Suomessa ei vaadita "ajokorttia" sen paremmin purjeveneen kuin mv:n kuljettamiseen.
Jos ja kun ajokortti joskus tulee, niin suomen taito on eduksi sen hankinnassa.
- NäinOnNäkyleipä
Purjehtijahan ei tarvitse suomen kielioppia lainkaan koska purjehdussanasto ei ole ollenkaan suomen kieltä!
- moottorbåt
Huomaa ettei junteilla ole tekemistä.
- rahatRahojenLuokseVirtaa
Onneksi Hallitus herrat ja johtajat ovat käynnistäneet jättihankkeen. Sosiaalietu ja vireys uudistuksen.
Vielä, kun työnantajat tekisivät puhdistuksen loisivista laiskoista työntekijöistä, joilla työaikana on mahdollisuus roikkua täällä, nettiveneen yms. Sivuilla.
Sloganina voisi hankkeelle olla naseva "työttömät orjiksi, orjat työttömiksi" saataisiin kunnon "kilpailukyky loikka" muihin sivistysvaltioihin. - Töttörööööö
rahatRahojenLuokseVirtaa kirjoitti:
Onneksi Hallitus herrat ja johtajat ovat käynnistäneet jättihankkeen. Sosiaalietu ja vireys uudistuksen.
Vielä, kun työnantajat tekisivät puhdistuksen loisivista laiskoista työntekijöistä, joilla työaikana on mahdollisuus roikkua täällä, nettiveneen yms. Sivuilla.
Sloganina voisi hankkeelle olla naseva "työttömät orjiksi, orjat työttömiksi" saataisiin kunnon "kilpailukyky loikka" muihin sivistysvaltioihin.Sulla 2 yhdyssana- ja 3 pilkkuvirhettä.
- Purjehdus
rahatRahojenLuokseVirtaa kirjoitti:
Onneksi Hallitus herrat ja johtajat ovat käynnistäneet jättihankkeen. Sosiaalietu ja vireys uudistuksen.
Vielä, kun työnantajat tekisivät puhdistuksen loisivista laiskoista työntekijöistä, joilla työaikana on mahdollisuus roikkua täällä, nettiveneen yms. Sivuilla.
Sloganina voisi hankkeelle olla naseva "työttömät orjiksi, orjat työttömiksi" saataisiin kunnon "kilpailukyky loikka" muihin sivistysvaltioihin.Tätä ilmeisesti meinaat?
http://www.iltalehti.fi/politiikka/201709282200423608_pi.shtml - Kaikki_hyvin
rahatRahojenLuokseVirtaa kirjoitti:
Onneksi Hallitus herrat ja johtajat ovat käynnistäneet jättihankkeen. Sosiaalietu ja vireys uudistuksen.
Vielä, kun työnantajat tekisivät puhdistuksen loisivista laiskoista työntekijöistä, joilla työaikana on mahdollisuus roikkua täällä, nettiveneen yms. Sivuilla.
Sloganina voisi hankkeelle olla naseva "työttömät orjiksi, orjat työttömiksi" saataisiin kunnon "kilpailukyky loikka" muihin sivistysvaltioihin.Onko muka joillakuilla muilla kun työnantajilla itsellään varaa harrastaa purjehdusta Suomessa?
Ja anteeksi, jos tämä kommentti nyt sisälsi kielioppivirheitä.
- souteneur
C'est dégoûtant quand vous ne connaissez pas la grammaire.
- Lörtsyä
Olen nähnyt purjeveneen, jonka nimi oli Vene ja maine. Siinä on kielioppia.
- seppomartti
Veneen nimi oikeasti oli "Alus ja maine" 70- luvun loppupuolella. Ehkä jopa parempi niin.
- missäbavaria
Kannattaisiko teidän nyt vaan ottaa lääkkeet ja palata kestoaiheeseenne, että Bavaria on purjevene/ ei ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1091185
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171004- 125906
- 94761
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten286713Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504