Kaikki muu, kuin kielioppi on turhaa

yhdynsanaan

Purjehtijaksi ei pitäisi ryhtyä, jos ei osaa Suomen kielioppia. Purjehdus on vain älykkäiden ihmisten laji.

31

366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ssppss

      Älyllä ja kieliopilla ei ole yhteyttä

      • Kielipolliisi

        Huonosti kirjoittavat eivät tätä älyä.


    • eN-ymmärrÄ

      varsinkin yhdys sanat on kirjoitettava yhteeN. koska muuten tekstin ymmärtäminen on pilkun nussijoille mahdotontA,

      • Tarkkuutta

        Pilkunnussija on yhdyssana.


    • Kaikkimuu

      Sinulla on turha pilkku tuossa otsikossa.

    • Siis persut eivät purjehdi?

      • hiemanvajaa

        Ei ainakaan huvikuunarilla ja kepuli pamppu ajelee juppikoppipaatilla...anteeksi, en ole varma onko juppikoppipaatti yhdyntäsana


      • rahatUlkomailleVaan

        Masto ojossa, speedot jalassa, altaassa lipuu hän...


    • Yritä_edes

      Kuin -sanan kanssa ei tuossa yhteydessä käytetä pilkkua.

    • ssppss

      Jos haluaa kirjoittaa paremmin KUIN aloittaja niin korvaisi KUIN sanalla paitsi.

    • Tyrnäväntorpedo

      Kun puhutaan suomen kieliopista, tarkoitetaan suomen kieltä eikä maata. Siksi suomen pitää kirjoitaa pienellä.

      Ei ole sinusta purjehtijaksi :D

      • kättäLippaan

        Kyllä kunnon patriootti voi kirjoittaa isolla rakasta kotimaataan koskevia asioita isolla!


    • Eipidäväheksyä

      Yhdyssanavirheet tekevät tekstistä hankalaa luettavaa. Joskus ne voivat jopa johtaa harhaan. Esim:

      "Istuma kaukalossa on kartta plotteri ja kompassi."

      - Onko istumakaukalossa karttaplotteri ja kompassi vai kartta, plotteri ja kompassi ?

      "Veneessä on todella iso genaakkeri. Iso purje on venynyt."

      - Onko genaakkeri vai isopurje venynyt ?

      • tönkkötekstiä

        Onhan se niin avutonta jos aikuiset ihmiset eivät osaa kirjoittaa.


      • jäykkäJaAhdasmielinen
        tönkkötekstiä kirjoitti:

        Onhan se niin avutonta jos aikuiset ihmiset eivät osaa kirjoittaa.

        Onhan myös jonkin sortin kehitys häiriö, jos ei osaa lukea virheetöntä tekstiä.


      • Sinäkinvielä
        jäykkäJaAhdasmielinen kirjoitti:

        Onhan myös jonkin sortin kehitys häiriö, jos ei osaa lukea virheetöntä tekstiä.

        Kehityshäiriö on yhdyssana.


      • virhePiristääTumaa
        Sinäkinvielä kirjoitti:

        Kehityshäiriö on yhdyssana.

        Ajattelin tarjota virkistystä, näköjään sai aktivoitumaan, hienoa.


    • Gffgttjjj

      Vaimo on suomen kielen alalta väitellyt filosofian tohtori. Saako hän purjehtia?

      • aapiskukkoKiekuu

        Pyydä tänne palstalle tuomaroimaan ja väittelemään lisää. Absolut, pitää purjehtia ja tulla jakamaan sivistystä meille.


      • Tötterströmm

        Hän saa, sinulta näytöt vielä puuttuu.


      • kyyneleetvskyyn-eleet

        Tottakai saa purjehtia, koska Suomessa ei vaadita "ajokorttia" sen paremmin purjeveneen kuin mv:n kuljettamiseen.

        Jos ja kun ajokortti joskus tulee, niin suomen taito on eduksi sen hankinnassa.


    • NäinOnNäkyleipä

      Purjehtijahan ei tarvitse suomen kielioppia lainkaan koska purjehdussanasto ei ole ollenkaan suomen kieltä!

    • moottorbåt

      Huomaa ettei junteilla ole tekemistä.

      • rahatRahojenLuokseVirtaa

        Onneksi Hallitus herrat ja johtajat ovat käynnistäneet jättihankkeen. Sosiaalietu ja vireys uudistuksen.

        Vielä, kun työnantajat tekisivät puhdistuksen loisivista laiskoista työntekijöistä, joilla työaikana on mahdollisuus roikkua täällä, nettiveneen yms. Sivuilla.

        Sloganina voisi hankkeelle olla naseva "työttömät orjiksi, orjat työttömiksi" saataisiin kunnon "kilpailukyky loikka" muihin sivistysvaltioihin.


      • Töttörööööö
        rahatRahojenLuokseVirtaa kirjoitti:

        Onneksi Hallitus herrat ja johtajat ovat käynnistäneet jättihankkeen. Sosiaalietu ja vireys uudistuksen.

        Vielä, kun työnantajat tekisivät puhdistuksen loisivista laiskoista työntekijöistä, joilla työaikana on mahdollisuus roikkua täällä, nettiveneen yms. Sivuilla.

        Sloganina voisi hankkeelle olla naseva "työttömät orjiksi, orjat työttömiksi" saataisiin kunnon "kilpailukyky loikka" muihin sivistysvaltioihin.

        Sulla 2 yhdyssana- ja 3 pilkkuvirhettä.


      • Purjehdus
        rahatRahojenLuokseVirtaa kirjoitti:

        Onneksi Hallitus herrat ja johtajat ovat käynnistäneet jättihankkeen. Sosiaalietu ja vireys uudistuksen.

        Vielä, kun työnantajat tekisivät puhdistuksen loisivista laiskoista työntekijöistä, joilla työaikana on mahdollisuus roikkua täällä, nettiveneen yms. Sivuilla.

        Sloganina voisi hankkeelle olla naseva "työttömät orjiksi, orjat työttömiksi" saataisiin kunnon "kilpailukyky loikka" muihin sivistysvaltioihin.

        Tätä ilmeisesti meinaat?

        http://www.iltalehti.fi/politiikka/201709282200423608_pi.shtml


      • Kaikki_hyvin
        rahatRahojenLuokseVirtaa kirjoitti:

        Onneksi Hallitus herrat ja johtajat ovat käynnistäneet jättihankkeen. Sosiaalietu ja vireys uudistuksen.

        Vielä, kun työnantajat tekisivät puhdistuksen loisivista laiskoista työntekijöistä, joilla työaikana on mahdollisuus roikkua täällä, nettiveneen yms. Sivuilla.

        Sloganina voisi hankkeelle olla naseva "työttömät orjiksi, orjat työttömiksi" saataisiin kunnon "kilpailukyky loikka" muihin sivistysvaltioihin.

        Onko muka joillakuilla muilla kun työnantajilla itsellään varaa harrastaa purjehdusta Suomessa?

        Ja anteeksi, jos tämä kommentti nyt sisälsi kielioppivirheitä.


    • souteneur

      C'est dégoûtant quand vous ne connaissez pas la grammaire.

    • Lörtsyä

      Olen nähnyt purjeveneen, jonka nimi oli Vene ja maine. Siinä on kielioppia.

      • seppomartti

        Veneen nimi oikeasti oli "Alus ja maine" 70- luvun loppupuolella. Ehkä jopa parempi niin.


    • missäbavaria

      Kannattaisiko teidän nyt vaan ottaa lääkkeet ja palata kestoaiheeseenne, että Bavaria on purjevene/ ei ole.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1185
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1004
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      94
      761
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      286
      713
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe