Varo harhaopettajia

varoharhaopettajai

Tuntuu olevan monenlaista harhaopettajaa liikkeellä.

Tit. 3:10

Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,

Kannattaa olla vastaamatta heille mitään. Se jäädyttää heidän intonsa.

Heidän ylläpitämänsä ketjut häipyvät silloin unohduksen yöhön.

Hehän toistavat samoja lauseita, toistavat, toistavat, toistavat ja toistavat.. loputtomiin.

158

913

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lueahkerasti

Lue ja tutki ahkerasti omaa Raamattuasi.

Hyvä Raamatun tuntemus auttaa erottamaan harhaopettajat, jotka tekevät opin asiayhteydestään irroitetuista Raamatun jakeista ja saavat erotettua ihmiset Kristuksesta ja Jumalan armosta.

• pidäkiinniJeesuksesta

1. Tim. 6:12

Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, tartu kiinni iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu ja johon hyvällä tunnustuksella olet tunnustautunut monen todistajan edessä.

• varjeleomauskosi

Tit. 3:9

Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.

• Jos noin pitää karttaa harhaoppisia, ei kannata paljoa pyöriä tällä foorumilla vaan pitäytyä siellä omissa kotioloissa muiden lahkolaisten turvallisessa seurassa ja kuunnella ainoastaan oman lahkon opettajien raitista opetusta.

• yksiuskova

Sinulla on oma lahkosi. Olet poistunut Jumalan armosta ja käsket ihmiset kantamaan sellaisia kuormia, jotka Jeesuskin Sanassaan muutti. Et usko mitä Jeesus sanoo UT:ssa, ja takerrut yksittäisiin jakeisiin niitä ymmärtämättä. Pitää tehdä parannus, kyllä. Pitää seurata Jeesusta. Muutoin ei näe iankaikkista elämää. 10 käskyä ovat voimassa, MUTTA...kaikki 613 käskyä eivät ole voimassa. Jumala esim. puhdisti eläimet, ja enää EI TULE ympärileikata ihmistä EIKÄ esim. polttaa eläinuhreja Jumalalle. Jeesus tuli uhriksi puolestamme. Jos näin yksinkertaista perusasiaa et UT:sta ymmärrä, on tilanne huono. UT näyttää mikä pätee ja mikä ei. Ja mitä tulee Sapatti-käskyyn, sekin pitää ymmärtää Pyhässä Hengessä. Nyt Vapahtajasi ei ole Herra Jeesus vaan sinä itse ja saarnaat väärää evankeliumia. Se kuva muuten missä polttelet jotain piippua on Jumalan pilkkaa.

• yksiuskova
        yksiuskova kirjoitti:

Sinulla on oma lahkosi. Olet poistunut Jumalan armosta ja käsket ihmiset kantamaan sellaisia kuormia, jotka Jeesuskin Sanassaan muutti. Et usko mitä Jeesus sanoo UT:ssa, ja takerrut yksittäisiin jakeisiin niitä ymmärtämättä. Pitää tehdä parannus, kyllä. Pitää seurata Jeesusta. Muutoin ei näe iankaikkista elämää. 10 käskyä ovat voimassa, MUTTA...kaikki 613 käskyä eivät ole voimassa. Jumala esim. puhdisti eläimet, ja enää EI TULE ympärileikata ihmistä EIKÄ esim. polttaa eläinuhreja Jumalalle. Jeesus tuli uhriksi puolestamme. Jos näin yksinkertaista perusasiaa et UT:sta ymmärrä, on tilanne huono. UT näyttää mikä pätee ja mikä ei. Ja mitä tulee Sapatti-käskyyn, sekin pitää ymmärtää Pyhässä Hengessä. Nyt Vapahtajasi ei ole Herra Jeesus vaan sinä itse ja saarnaat väärää evankeliumia. Se kuva muuten missä polttelet jotain piippua on Jumalan pilkkaa.

Ja vielä, jotta kukaan ei käsitä väärin mitä sanon yllä, esim. UT kertoo selvästi että esim. homoseksuaalisuus on synti. UT siis vahvistaa mikä on voimassa ja mikä ei. Mutta sinä nimim. Kristitty. net saarnaat ihan toista evankeliumia. Neuvon ihmisiä varomaan sinun omia oppejasi. Ainoa oikea oppi on Jumalan Sana, Pyhä Raamattu, ja se on uskottava loppuun asti.

• yksiuskova kirjoitti:

Missä kohtaa Jeesus muutti sanassaan yhdenkään pykälän Mooseksen laista? Missä kohtaa, annas tulla luku ja jae. Jeesus itse sanoo, että totisesti, kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään piirto. Miksi Jeesuksen selvää opetusta ei uskota?

Sanot että kymmenen käskyä on voimassa. Mutta 613 käskyä ei ole. Missä kohtaa Raamattua näin sanotaan? Jos kymmenen käskyä on voimassa, silloin myös sapattikäsky on voimassa, sillä se on kymmenestä neljäs ja kuuluu "Muista pyhittää sapatinpäivä". Missä kohtaa UT:ta luetellaan lait jotka ovat voimassa? Missä kohtaa UT:ta kumotaan ainutkaan VT:n käsky?

Se kuva jossa höyryttelen sähkötupakkaa ei todellakaan ole Jumalan pilkkaa.

• yksiuskova
        Kristitty.net kirjoitti:

Missä kohtaa Jeesus muutti sanassaan yhdenkään pykälän Mooseksen laista? Missä kohtaa, annas tulla luku ja jae. Jeesus itse sanoo, että totisesti, kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään piirto. Miksi Jeesuksen selvää opetusta ei uskota?

Sanot että kymmenen käskyä on voimassa. Mutta 613 käskyä ei ole. Missä kohtaa Raamattua näin sanotaan? Jos kymmenen käskyä on voimassa, silloin myös sapattikäsky on voimassa, sillä se on kymmenestä neljäs ja kuuluu "Muista pyhittää sapatinpäivä". Missä kohtaa UT:ta luetellaan lait jotka ovat voimassa? Missä kohtaa UT:ta kumotaan ainutkaan VT:n käsky?

Jeesus on Jumalan Sana. UT on Jumalan Sanaa. KOKO UT ON JUMALAN SANAA MYÖS. UT:ssa KIELLETÄÄN ympärileikkaus. Samoin UT:ssa annetaan lupa syödä erilaisia eläimiä, kunhan ei esim. syö verta tai epäjumalille uhrattua. Sinun oman väärän oppisi mukaan tämä Jeesuksen Sana ei päde. Edelleen väität, että esim. yllämainitut säädökset olisivat voimassa, vaikka ne eivät ole. Et siis usko Jumalan Sanaa. Olet epäuskova, et uskova. Siksi et myöskään ymmärrä mitä Jeesus tarkoittaa puhuessaan, että laista ei katoa yksikään piirto. Lisäksi sanot, että eläinuhraukset olisivat vielä voimassa, MITÄTÖIDEN Jeesuksen sovitustyön.

Ihmiset, pysykää kaukana näistä vääristä opetuksista, jotka pilkkaavat Jumalan Sanaa ja yrittävät tehdä sen tyhjäksi.

• yksiuskova
        Kristitty.net kirjoitti:

Olet ylpeä etkä ymmärrä mitä Raamattu sanoo. Monet kompastuvat Sanaan ja tekevät omia oppeja yksittäisten jakeiden ympärille. Jos olisit Jeesuksen opetuslapsi, opetat mitä Hän puhuu läpi UT:n. Paavalin kirjeetkin ovat Jumalan Sanaa, Ilmestyskirja on Jumalan Sanaa jne. Olet ottanut "Herrauden" itsellesi ja leikit Jumalaa.

• yksiuskova kirjoitti:

Jeesus on Jumalan Sana. UT on Jumalan Sanaa. KOKO UT ON JUMALAN SANAA MYÖS. UT:ssa KIELLETÄÄN ympärileikkaus. Samoin UT:ssa annetaan lupa syödä erilaisia eläimiä, kunhan ei esim. syö verta tai epäjumalille uhrattua. Sinun oman väärän oppisi mukaan tämä Jeesuksen Sana ei päde. Edelleen väität, että esim. yllämainitut säädökset olisivat voimassa, vaikka ne eivät ole. Et siis usko Jumalan Sanaa. Olet epäuskova, et uskova. Siksi et myöskään ymmärrä mitä Jeesus tarkoittaa puhuessaan, että laista ei katoa yksikään piirto. Lisäksi sanot, että eläinuhraukset olisivat vielä voimassa, MITÄTÖIDEN Jeesuksen sovitustyön.

Ihmiset, pysykää kaukana näistä vääristä opetuksista, jotka pilkkaavat Jumalan Sanaa ja yrittävät tehdä sen tyhjäksi.

Missä kohtaa Raamattua annetaan lupa syödä saastaisia eläimiä? Missä kohtaa Raamattua kumotaan yksikään Mooseksen lain käsky? Ei missään kohtaa. Miksi Jeesuksen selvää opetusta ei uskota, että totisesti kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään piirto?

• yksiuskova
        Kristitty.net kirjoitti:

Missä kohtaa Raamattua annetaan lupa syödä saastaisia eläimiä? Missä kohtaa Raamattua kumotaan yksikään Mooseksen lain käsky? Ei missään kohtaa. Miksi Jeesuksen selvää opetusta ei uskota, että totisesti kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään piirto?

Valehtelija, joka ei usko Jumalan Sanaa. Tutki itse Raamattua niin näet. Minulla ei ole enempää keskusteltavaa kanssasi. Olen sinua varoittanut näistä eri asioista. Tee parannus.

• yksiuskova kirjoitti:

Valehtelija, joka ei usko Jumalan Sanaa. Tutki itse Raamattua niin näet. Minulla ei ole enempää keskusteltavaa kanssasi. Olen sinua varoittanut näistä eri asioista. Tee parannus.

Et siis osaa vastata kysymyksiini. Voi hyvin.

• yksiuskova
        Kristitty.net kirjoitti:

Et siis osaa vastata kysymyksiini. Voi hyvin.

Itse mitätöit Jeesuksen sovitustyön etkä ymmärrä mitä puhut.

Tässä yksi esimerkki:

Jumalan Sana: Mark. 7:19 "Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu." Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi."

Tässä toinen esimerkki ympärileikkaukseen liittyen:

Jumalan Sana: Gal. 5:2 "Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi."

Et ymmärrä etkä halua kuulla Jumalan selvää Sanaa. Se on surullista. Olet tahallinen eksyttäjä.

• yksiuskova kirjoitti:

Tässä yksi esimerkki:

Jumalan Sana: Mark. 7:19 "Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu." Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi."

Jumalan Sana: Gal. 5:2 "Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi."

Et ymmärrä etkä halua kuulla Jumalan selvää Sanaa. Se on surullista. Olet tahallinen eksyttäjä.

"Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi" on Raamatun väärentäjien törkeä lisäys Raamatun sanaan. Alkukielessä Jeesus ei sano kaikkia ruokia puhtaiksi. Biblia on tässä kohtaa sanatarkka: "Sillä ei se mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja menee luonnollisesti ulos, kaikki ruat puhdistain." (Mk. 7:19)

Ympärileikkaus ei kuulu meille pakanoille. Ympärileikkaus on ainoastaan syntyperäisille juutalaisille. Mooseksen laissa ei ole ainuttakaan käskyä ympärileikata pakanoita.

Miten selität Jeesuksen sanat, että totisesti, kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään piirto?

• 1234567---
        yksiuskova kirjoitti:

Tässä yksi esimerkki:

Jeesus sanoi kaikki ruuat puhtaiksi, mutta huom! sika ja muut saastaiset eläimet eivät ruokiin kuuluneetkaan, ei silloin eikä nykyäänkään.
        Nykyään saastutetaan puhtaitakin eläimiä ihmisen toimesta.

• 1234567--- kirjoitti:

Jeesus sanoi kaikki ruuat puhtaiksi, mutta huom! sika ja muut saastaiset eläimet eivät ruokiin kuuluneetkaan, ei silloin eikä nykyäänkään.
        Nykyään saastutetaan puhtaitakin eläimiä ihmisen toimesta.

Ei vaan yksinkertaisesti Jeesus ei sanonut kaikkia ruokia puhtaiksi, kyse on Raamatun väärentäkien törkeästä lisäyksestä Jumalan sanaan.

• yksiuskova
        Kristitty.net kirjoitti:

"Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi" on Raamatun väärentäjien törkeä lisäys Raamatun sanaan. Alkukielessä Jeesus ei sano kaikkia ruokia puhtaiksi. Biblia on tässä kohtaa sanatarkka: "Sillä ei se mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja menee luonnollisesti ulos, kaikki ruat puhdistain." (Mk. 7:19)

Ympärileikkaus ei kuulu meille pakanoille. Ympärileikkaus on ainoastaan syntyperäisille juutalaisille. Mooseksen laissa ei ole ainuttakaan käskyä ympärileikata pakanoita.

Miten selität Jeesuksen sanat, että totisesti, kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään piirto?

Luen yleensä Bibliaa, välillä 33/38 käännöstä. Tuota kohtaa en muistanut. Pahoittelut siitä. Tosin en ole varma mitä Biblia käännöksessä tuossa Mark. 7 kohdassa tarkoitetaan. Mutta vaikka (en siis ole varma) siinä ei puhuttaisi Jeesuksesta, joka puhdistaa ruoat, Hän tekee niin Sanassaan myöhemmin. Jumalan Sana sanoo myöhemmin esim. että lihakaupasta voi syödä KAIKKEA. Ja on muitakin kohtia, mistä asia käy ilmi. Herra on minulle itse myös näyttänyt, että on ok syödä esim. sianlihaa ja tuonut esiin siihen kuuluvat Raamatun paikat. Paitsi tietystikään ei saa syödä esim. verta tai epäjumalille uhrattua, joka on UT:ssa määrätty. Raamattu myös on varsin selvä siitä, että todellisia juutalaisia ovat kaikki jotka ovat ottaneet Jeesuksen vastaan ja seuraavat Häntä totuudessa. Ei se ole juutalainen, joka on niin syntynyt vaan kuka Hengessä on juutalainen. Minäkin olen juutalainen. Jumalan Israel ovat Herran Jeesuksen omat, jotka Häntä seuraavat.

Jeesus täytti lain. Laki itsessään on hyvä (vastaus kysymykseesi), mutta kaikki sen säädökset eivät enää kuulu Uudessa Liitossa uudestisyntyneille uskoville. Esimerkkinä ja kertauksena vielä esim. se, että uskovan EI TULE uhrata eläimiä. Muutoin kieltää Jeesuksen sovitustyön omalla kohdallaan. Lue esim. Heprealaiskirje. Opettamasi väärä oppi että uskovan tulisi uhrata eläimiä on perkeleestä.

Tee parannus. En ala enempää keskustelemaan kanssasi, koska jos niin tekisin, toimisin Jumalan tahtoa vastaan. Olen varoittanut sinua useamman kerran. Jumala käskee karttamaan harhaoppista, muutoin joutuu osallisiksi hänenkin synneistään. Näyttää ettet halua uskoa Jeesuksen sovitustyöhön ja siihen mitä UT näyttää siitä mikä pätee ja mikä ei. Niin on turha keskustella enempää. Toivon että saat tehdä parannuksen.

• yksiuskova kirjoitti:

Luen yleensä Bibliaa, välillä 33/38 käännöstä. Tuota kohtaa en muistanut. Pahoittelut siitä. Tosin en ole varma mitä Biblia käännöksessä tuossa Mark. 7 kohdassa tarkoitetaan. Mutta vaikka (en siis ole varma) siinä ei puhuttaisi Jeesuksesta, joka puhdistaa ruoat, Hän tekee niin Sanassaan myöhemmin. Jumalan Sana sanoo myöhemmin esim. että lihakaupasta voi syödä KAIKKEA. Ja on muitakin kohtia, mistä asia käy ilmi. Herra on minulle itse myös näyttänyt, että on ok syödä esim. sianlihaa ja tuonut esiin siihen kuuluvat Raamatun paikat. Paitsi tietystikään ei saa syödä esim. verta tai epäjumalille uhrattua, joka on UT:ssa määrätty. Raamattu myös on varsin selvä siitä, että todellisia juutalaisia ovat kaikki jotka ovat ottaneet Jeesuksen vastaan ja seuraavat Häntä totuudessa. Ei se ole juutalainen, joka on niin syntynyt vaan kuka Hengessä on juutalainen. Minäkin olen juutalainen. Jumalan Israel ovat Herran Jeesuksen omat, jotka Häntä seuraavat.

Jeesus täytti lain. Laki itsessään on hyvä (vastaus kysymykseesi), mutta kaikki sen säädökset eivät enää kuulu Uudessa Liitossa uudestisyntyneille uskoville. Esimerkkinä ja kertauksena vielä esim. se, että uskovan EI TULE uhrata eläimiä. Muutoin kieltää Jeesuksen sovitustyön omalla kohdallaan. Lue esim. Heprealaiskirje. Opettamasi väärä oppi että uskovan tulisi uhrata eläimiä on perkeleestä.

Tee parannus. En ala enempää keskustelemaan kanssasi, koska jos niin tekisin, toimisin Jumalan tahtoa vastaan. Olen varoittanut sinua useamman kerran. Jumala käskee karttamaan harhaoppista, muutoin joutuu osallisiksi hänenkin synneistään. Näyttää ettet halua uskoa Jeesuksen sovitustyöhön ja siihen mitä UT näyttää siitä mikä pätee ja mikä ei. Niin on turha keskustella enempää. Toivon että saat tehdä parannuksen.

Jos noin kovasti pelkää harhaoppisia, ei totisesti kannata pörrätä tällä foorumilla.

Missä kohtaa sanassaan hän myöhemmin puhdistaa kaikkia ruuat? Ei missään.

Emme voi lukea Raamattua kirjaimellisesti. Jos lihakaupassa myydään eritteitä, syötkö niitä? Jos lihakaupassa myydään saastaisia eläimiä, niitä ei todellakaan syödä!

Missä kohtaa Raamattua kumota yksikin Mooseksen lain käsky? Missä kohtaa sanotaan, että ei tule uhrata?

• varotodella

"Sinäpä sen sanoit"

2. Piet. 1:16

Sillä me emme seuranneet viekkaasti sommiteltuja taruja tehdessämme teille tiettäväksi Herramme Jeesuksen Kristuksen voimaa ja tulemusta, vaan me olimme omin silmin nähneet hänen valtasuuruutensa.
      Matt. 7:15

Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
      Ap. t. 20:29

Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä,
      Matt. 23:4

He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa.

• todellakinharhaon

He kertovat, että sinä et kelpaa Jumalalle, ellet noudata kaikkea sitä, sitä, sitä, sitä ja sitä..

Itse he kulkevat synnin turmelluksessa, ovat itsekkäitä, omahyväisiä, ylpeitä, kerskailijoita, rakkauden vastustajia, kiihkoilijoita, vihaavat toisinajattelijoita jne He eivät halua päästää ketään sisälle taivasten valtakuntaan; he opettavat itse meidän Herraammekin Jeesusta ja kertovat, mitä tämän tulee tehdä noille 'toisille'.

2 Tim 3:
      2 Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
      3 rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
      4 pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
      5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.

'jumalisuuden ulkokuori' .. tuo sana kannattaa panna mieleen

• vakavavaara

Jos et itse tunne Raamattua, sinä olet voimaton noita sielunvihollisen lähettämiä harhaopettajia vastaan.
      Matt. 23:13

Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.
      Luuk. 11:52

Voi teitä, te lainoppineet, kun te olette vieneet tiedon avaimen! Itse te ette ole menneet sisälle, ja sisälle meneviä te olette estäneet."
      Matt. 23:15

Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

• Matt. 7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'

• Jabin

Kristitty.net, kirjoitit sitten oman tuomiosi, ellet käänny ja tee parannusta valheistasi.
        Viimeisellä tuomiolla Kuningasten Kuningas kysyy, ei mitään sapatinviettoa eikä Lain noudattamista vaan: minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'...Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.

• Jabin kirjoitti:

Kristitty.net, kirjoitit sitten oman tuomiosi, ellet käänny ja tee parannusta valheistasi.
        Viimeisellä tuomiolla Kuningasten Kuningas kysyy, ei mitään sapatinviettoa eikä Lain noudattamista vaan: minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'...Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.

Viimeisellä tuomiolla Jeesus sanoo kaikille tekopyhille kristityille, menkää pois minun tylöäni, te laittomuuden tekijät. Tämä on Raamatun sana.

Viimeisellä tuomiolla todellakin kysytään, kuka on noudattanut lakia ja kuka ei. "Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa." 2. Kor. 5:10

• TäysinKyllästynyt

Lakiko meidät pelastaa?

• TäysinKyllästynyt kirjoitti:

Lakiko meidät pelastaa?

Kukaan ei ole väittänyt, että laki pelastaa meidät. Me pelastumme yksin armosta uskomalla Jeesukseen. Mutta meillä armosta pelastetuilla ei ole mitään lupaa tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan lakia. Jeesus sanoi mene, äläkä enää syntiä tee.

• Usko.Toivonen

Nimimerkin "jabin" kommentti on Raamatun mukainen, pohjautuu Herran Jeesuksen todistukseen.

37. Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
        38. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
        39. Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
        40. Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."
        ( Matt. 22. )

Ja vahvistus tulee :

33. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
        34. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
        35. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
        36. minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
        37. Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
        38. Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
        39. Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
        40. Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
        41. Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
        ( Matt. 25. )

Lampaat täyttävät Kristuksen lain.

2. Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain.
        ( Gal. 6. )

• Usko.Toivonen kirjoitti:

Nimimerkin "jabin" kommentti on Raamatun mukainen, pohjautuu Herran Jeesuksen todistukseen.

37. Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
        ( Matt. 22. )

Ja vahvistus tulee :

34. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
        35. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
        36. minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
        37. Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
        38. Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
        39. Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
        40. Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
        41. Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
        ( Matt. 25. )

( Gal. 6. )

Rakkauden kaksoiskäsky ei mitätöi muita käskyjä. Mitä Jeesus sanoo laista?

”Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.” (Mt. 5:17-19)

Matteus 7:
        21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

( Matt. 22. )

Ja vahvistus tulee :

( Matt. 25. )

( Gal. 6. )

Onnistuin postaamaan vastaukseni viestin yläpuolelle! Hyvä Suomi24!

( Matt. 22. )

Ja vahvistus tulee :

( Matt. 25. )

( Gal. 6. )

Josko nyt tulisi viestin alapuolelle, minne se kuuluu:

”Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.” (Mt. 5:17-19)

Matteus 7:
        21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Usko.Toivonen

Mistä kohtaa löydät "Kn" Jeesuksen sanoista, että lampaat olisivat täyttäneet lain, kuten sinä kommentissasi annat ymmärtää?

Minkä lain lampaat ovat täyttäneet?

Miksi Kuningas ei sano lampaille: "Menkää pois minun tyköäni, te kirotut".

Mistä kohtaa löydät "Kn" Jeesuksen sanoista, että lampaat olisivat täyttäneet lain, kuten sinä kommentissasi annat ymmärtää?

Minkä lain lampaat ovat täyttäneet?

Miksi Kuningas ei sano lampaille: "Menkää pois minun tyköäni, te kirotut".

Lampaat ovat täyttäneet Mooseksen lain. Kuten Jeesus sanoo "menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät" - laittomuuden tekijöillä ei siis ole mitään asiaa taivasten valtakuntaan.

Missään kohtaa Raamattua ei sanota, että Kristuksen laki on korvannut Mooseksen lain.

• Usko.Toivonen

Herra Jeesus sanoo itse, että kukaan ei lakia täytä.

19. Eikö Mooses ole antanut teille lakia? Ja kukaan teistä ei lakia täytä. ...
        ( Joh. 7. )

Lampaat eivät siis voi olla Mooseksen lain täyttäjiä.

Vasemmalla puolellaan oleville Kuningas tulee sanomaan:

41. Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, ... ( Matt. 25. )

" Menkää pois minun tyköäni, te kirotut ".

Kirottuja Raamatun ilmoituksen mukaan ovat ne, jotka lakiin perustautuvat.

10. Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
        ( Gal. 3. )

Ja koska Jeesuksen mukaan kukaan ei täytä Mooseksen lakia, niin lampaat eivät voine olla Mooseksen lain täyttäjiä.

Herra Jeesus sanoo itse, että kukaan ei lakia täytä.

19. Eikö Mooses ole antanut teille lakia? Ja kukaan teistä ei lakia täytä. ...
        ( Joh. 7. )

Lampaat eivät siis voi olla Mooseksen lain täyttäjiä.

Vasemmalla puolellaan oleville Kuningas tulee sanomaan:

41. Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, ... ( Matt. 25. )

" Menkää pois minun tyköäni, te kirotut ".

Kirottuja Raamatun ilmoituksen mukaan ovat ne, jotka lakiin perustautuvat.

10. Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
        ( Gal. 3. )

Ja koska Jeesuksen mukaan kukaan ei täytä Mooseksen lakia, niin lampaat eivät voine olla Mooseksen lain täyttäjiä.

Miten siis on, saammeko tahallaan tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan lakia?

• Usko.Toivonen

Eipä tietenkään, mutta niin kuin tuossa edellä tuli ilmi, lakiin perustava on kirouksen alainen, ellei täytä koko lakia täydellisesti.

Ja Matteus 25. luvun kuvauksessa Kuningas toteaa Isän siunaamat lampaat laupeuden tekijöiksi.

Perillepääsevät eivät siis ole Mooseksen lain täydellisesti täyttäneitä.

Tuomio on laupedeton niille, jotka eivät ole laupeutta tehneet.

13. Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.
        ( Jaak. 2. )

Ja taas toisin päin, laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi, eli tulee vapauttava tuomio.

• Herätyksenaika
        Kristitty.net kirjoitti:

Matteus 7:

Et ymmärrä mitä Jeesus puhuu, teet opin muutaman jakeen ympärille, ja yrität kumoa kaiken muun mitä Jeesus sanoo UT:ssa. Et yksinkertaisesti usko mitä Jeesus, Jumala, UT:ssa puhuu. Raamattu pitää lukea ja uskoa loppuun asti.

Eipä tietenkään, mutta niin kuin tuossa edellä tuli ilmi, lakiin perustava on kirouksen alainen, ellei täytä koko lakia täydellisesti.

Ja Matteus 25. luvun kuvauksessa Kuningas toteaa Isän siunaamat lampaat laupeuden tekijöiksi.

Perillepääsevät eivät siis ole Mooseksen lain täydellisesti täyttäneitä.

Tuomio on laupedeton niille, jotka eivät ole laupeutta tehneet.

13. Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.
        ( Jaak. 2. )

Ja taas toisin päin, laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi, eli tulee vapauttava tuomio.

Raamattu ei anna meille mitään lupaa armon alla tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan lakia. Vai missä kohtaa Raamattua sanotaan, että saatte rikkoa Jumalan pyhää lakia?

• Herätyksenaika kirjoitti:

Et ymmärrä mitä Jeesus puhuu, teet opin muutaman jakeen ympärille, ja yrität kumoa kaiken muun mitä Jeesus sanoo UT:ssa. Et yksinkertaisesti usko mitä Jeesus, Jumala, UT:ssa puhuu. Raamattu pitää lukea ja uskoa loppuun asti.

Ja sinä ja kaltaisesti tekopyhät kristityt ohitatte Jeesuksen suorat ja selvät sanat, että laista ei katoa pieninkään piirto. Kyhäätte oman teologianne Paavalin sanojen varaan, joita vääristelette mahtumaan oppirakennelmiinne.

• tietotuusjaelämä
        Kristitty.net kirjoitti:

Matteus 7:

Niin, täyttämään lain. Kun esimerkiksi rakennusurakka on valmis niin urakka on täytetty, ei jää roikkumaan enää mihinkään. Samoin laissa, se on täytetty eikä se roiku enää sen paremmin israelilaisilla kuin suomalaisillakaan.

• tietotuusjaelämä kirjoitti:

Niin, täyttämään lain. Kun esimerkiksi rakennusurakka on valmis niin urakka on täytetty, ei jää roikkumaan enää mihinkään. Samoin laissa, se on täytetty eikä se roiku enää sen paremmin israelilaisilla kuin suomalaisillakaan.

Mitä osaa laista ei katoa pieninkään piirto sinä et ymmärrä? Laitetaan koko jae muistin virkistykseksi:

On pelkkää kieroilua väittää, että koska Jeesus täytti lain, laki on kumottu. Jeesus sanoo että hän ei tullut kumoamaan lakia! Siksi lain täyttäminen ei voi tarkoittaa kumoamista. Näitä Jeesuksen selviä sanoja ei yksinkertaisesti uskota, koska niitä ei haluta uskoa. Ihmiset pelkäävät Mooseksen lakia, luulevat että meistä tulee juutalaisia jos noudatamme Jumalan pyhää lakia.

• Usko.Toivonen

"K.n" kirjoitti:

>> Raamattu ei anna meille mitään lupaa armon alla tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan lakia. Vai missä kohtaa Raamattua sanotaan, että saatte rikkoa Jumalan pyhää lakia? >>

Kuten edellä jo tuli selväksi, perille pääsevät eivät ole Mooseksen lain täyttäneitä, kuten väitit.

Jeesus itse sanoo : "Kukaan teistä ei täytä lakia.

Joten miksi jatkat lakihenkisesti Kristuksen Evankeliumia vastaan.

5. Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: "Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia".
        6. Niin apostolit ja vanhimmat kokoontuivat tutkimaan tätä asiaa.
        7. Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
        8. Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
        9. eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla.
        10. Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?
        11. Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin."

Miksi kiusaat Jumalaa tahtoen panna opetuslasten niskaan ikeen, jota kukaan ei ole jaksanut kantaa?

Miksi ihmeessä?

"K.n" kirjoitti:

>> Raamattu ei anna meille mitään lupaa armon alla tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan lakia. Vai missä kohtaa Raamattua sanotaan, että saatte rikkoa Jumalan pyhää lakia? >>

Kuten edellä jo tuli selväksi, perille pääsevät eivät ole Mooseksen lain täyttäneitä, kuten väitit.

Jeesus itse sanoo : "Kukaan teistä ei täytä lakia.

Joten miksi jatkat lakihenkisesti Kristuksen Evankeliumia vastaan.

5. Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: "Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia".
        7. Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
        8. Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
        9. eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla.
        10. Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?
        11. Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin."

Miksi kiusaat Jumalaa tahtoen panna opetuslasten niskaan ikeen, jota kukaan ei ole jaksanut kantaa?

Miksi ihmeessä?

Ies josta tuossa kohtaa puhutaan ei ole Mooseksen laki. Mooseksen lakia ei missään kohtaa Raamattua kuvata raskaaksi ikeeksi, vaan se on Raamatun mukaan kevyt taakka:

”Sillä tämä käsky, jonka minä tänä päivänä sinulle annan, ei ole sinulle vaikea täyttää eikä liian kaukana. Se ei ole taivaassa, eikä sinun tarvitse sanoa: ‘Kuka nousisi meidän puolestamme taivaaseen noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?’ Se ei ole meren takana, eikä sinun tarvitse sanoa: ‘Kuka menisi meidän puolestamme meren taakse noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?’” (5. Moos. 30:11-13)

”Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat” (1. Joh. 5:3)

Ies ei siis voi olla Mooseksen laki. Miksi Jaakob jatkaa: "Sillä Mooseksella on ammoisista ajoista asti joka kaupungissa julistajansa; luetaanhan häntä synagoogissa jokaisena sapattina." Apt. 15:21

• Usko.Toivonen

"K.n" kirjoitti:

>> Ies ei siis voi olla Mooseksen laki. >>

No, tuossa Jumalan Sanan ilmoituksessa on kyllä suoraan mainuttu Mooseksen laki, johon viitataan opetuslasten niskaan pantavana ikeenä.

( Apt. 15. )

" ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia"

Ja se todetaan Jumalan kiusaamiseksi.

( Apt. 15. )

Joten ei ole mitään perustetta väittää, etteikö tuo "ies" olisi viittaus Mooseksen lakiin.

"K.n" kirjoitti:

>> Ies ei siis voi olla Mooseksen laki. >>

No, tuossa Jumalan Sanan ilmoituksessa on kyllä suoraan mainuttu Mooseksen laki, johon viitataan opetuslasten niskaan pantavana ikeenä.

( Apt. 15. )

" ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia"

Ja se todetaan Jumalan kiusaamiseksi.

( Apt. 15. )

Joten ei ole mitään perustetta väittää, etteikö tuo "ies" olisi viittaus Mooseksen lakiin.

Se että jakeessa 5 mainitaan Mooseksen laki, ei automaattisesti tarkoita, että ies jakeessa 10 olisi Mooseksen laki. Se ies ei voi tarkoittaa Mooseksen lakia, sillä Raamatun mukaan Mooseksen laki on kevyt taakka.

• yksiuskova
        Kristitty.net kirjoitti:

Ja sinä ja kaltaisesti tekopyhät kristityt ohitatte Jeesuksen suorat ja selvät sanat, että laista ei katoa pieninkään piirto. Kyhäätte oman teologianne Paavalin sanojen varaan, joita vääristelette mahtumaan oppirakennelmiinne.

Paavalin kirjeet ovat JUMALAN SANA.

Gal. 5:2 Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi.

Ihmisen EI TULE enää ympärileikkauttaa itseään.

Jos noin selvää Sanaa ei ymmärrä, on epäuskova, ei uskova. Et ymmärrä mitä puhut etkä ymmärrä jakeita, joihin viittaat jatkuvasti.

Olet tahallinen eksyttäjä. Raamattu varoittaa susista, petollisista valheen työntekijöistä, jotka vääristelevät Jumalan Sanaa.

• sivusta_
        Kristitty.net kirjoitti:

Mitä osaa laista ei katoa pieninkään piirto sinä et ymmärrä? Laitetaan koko jae muistin virkistykseksi:

On pelkkää kieroilua väittää, että koska Jeesus täytti lain, laki on kumottu. Jeesus sanoo että hän ei tullut kumoamaan lakia! Siksi lain täyttäminen ei voi tarkoittaa kumoamista. Näitä Jeesuksen selviä sanoja ei yksinkertaisesti uskota, koska niitä ei haluta uskoa. Ihmiset pelkäävät Mooseksen lakia, luulevat että meistä tulee juutalaisia jos noudatamme Jumalan pyhää lakia.

Ihmiset, varokaa, kristitty.net opettaa, että jos olisi temppeli pystyssä, pitäisi vielä uhrata eläinuhreja. Älkää menkö mukaan tällaisiin kuvottaviin harhaoppeihin, jotka pilkkaavat Jumalan Poikaa ja Hänen sovitustyötään.

• yksiuskova kirjoitti:

Paavalin kirjeet ovat JUMALAN SANA.

Gal. 5:2 Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi.

Ihmisen EI TULE enää ympärileikkauttaa itseään.

Jos noin selvää Sanaa ei ymmärrä, on epäuskova, ei uskova. Et ymmärrä mitä puhut etkä ymmärrä jakeita, joihin viittaat jatkuvasti.

Olet tahallinen eksyttäjä. Raamattu varoittaa susista, petollisista valheen työntekijöistä, jotka vääristelevät Jumalan Sanaa.

Olenko jossain kohtaa sanonut, että pakanoiden tulee ympärileikata itsensä? Mooseksen laissa ei ole ainuttakaan käskyä pakanoiden ympärileikkaamiseksi.

Pilkkasiko Paavali Jumalan poikaa ja hänen sovitustyötään, kun hän kävi temppelissä uhraamassa?

• VarokaaEksytyksiä
        Kristitty.net kirjoitti:

Olenko jossain kohtaa sanonut, että pakanoiden tulee ympärileikata itsensä? Mooseksen laissa ei ole ainuttakaan käskyä pakanoiden ympärileikkaamiseksi.

Pilkkasiko Paavali Jumalan poikaa ja hänen sovitustyötään, kun hän kävi temppelissä uhraamassa?

Ovela eksyttäjä olet kristittynet. Toivon, että kukaan ei harhaudu vääriin oppeihisi.

• Usko.Toivonen

"k.n" kirjoitti:

>> Se että jakeessa 5 mainitaan Mooseksen laki, ei automaattisesti tarkoita, että ies jakeessa 10 olisi Mooseksen laki. Se ies ei voi tarkoittaa Mooseksen lakia, sillä Raamatun mukaan Mooseksen laki on kevyt taakka. >>

Kyllä tuosta APt. 15 luvun tekstistä käy selvästi ilmi, että nimenomaan Mooseksen laki on se ies.

Apostolit kokoontuivat tutkimaan tätä vaatimusta ja Pietari korotti äänensä vastustaakseen tätä vaatimusta Mooseksen lain noudattamisesta.

Tämä asia on aivan selvä "sen mikä kirjoitettu on " pohjalta.

Onko niin, että oppisi lähtökohta on sellainen, että kumoat Raamatun ilmoitusta oman oppisi vuoksi.

5. Jokainen Jumalan sana on taattu; hän on niiden kilpi, jotka häneen turvaavat.
        6. Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi.
        ( Sananl. 30. )

"k.n" kirjoitti:

>> Se että jakeessa 5 mainitaan Mooseksen laki, ei automaattisesti tarkoita, että ies jakeessa 10 olisi Mooseksen laki. Se ies ei voi tarkoittaa Mooseksen lakia, sillä Raamatun mukaan Mooseksen laki on kevyt taakka. >>

Kyllä tuosta APt. 15 luvun tekstistä käy selvästi ilmi, että nimenomaan Mooseksen laki on se ies.

Apostolit kokoontuivat tutkimaan tätä vaatimusta ja Pietari korotti äänensä vastustaakseen tätä vaatimusta Mooseksen lain noudattamisesta.

Tämä asia on aivan selvä "sen mikä kirjoitettu on " pohjalta.

Onko niin, että oppisi lähtökohta on sellainen, että kumoat Raamatun ilmoitusta oman oppisi vuoksi.

5. Jokainen Jumalan sana on taattu; hän on niiden kilpi, jotka häneen turvaavat.
        6. Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi.
        ( Sananl. 30. )

Raamatun mukaan Mooseksen laki on kevyt taakka:

”Sillä tämä käsky, jonka minä tänä päivänä sinulle annan, ei ole sinulle vaikea täyttää eikä liian kaukana. Se ei ole taivaassa, eikä sinun tarvitse sanoa: ‘Kuka nousisi meidän puolestamme taivaaseen noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?’ Se ei ole meren takana, eikä sinun tarvitse sanoa: ‘Kuka menisi meidän puolestamme meren taakse noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?’” (5. Moos. 30:11-13)

Siksi raskas ies jakeessa 10 ei voi viitata Mooseksen lakiin. Missään kohtaa apt 15 ei sanota, että älkäämme enää noudattako Mooseksen lakia.

• Usko.Toivonen

"K.n":lle.

Onhan tuo tuossa APT. 15. luvussa ihan selvästi sanottu.

Vaatimus oli, että pakanoista uskoon tulleet vaadittiin ympärileikattaviksi ja heitä käskettäisiin noudattamaan Mosseksen lakia.

Juuri tätä kokouksessa käsiteltiin.

Ja mikä oli lopputulos?

Käskettiinkö uskoon tulleita noudattamaan Mooseksen lakia?

Laita se kohta Raamatun ilmoituksesta esille, missä niin päätetään.

Onhan tuo tuossa APT. 15. luvussa ihan selvästi sanottu.

Vaatimus oli, että pakanoista uskoon tulleet vaadittiin ympärileikattaviksi ja heitä käskettäisiin noudattamaan Mosseksen lakia.

Juuri tätä kokouksessa käsiteltiin.

Ja mikä oli lopputulos?

Käskettiinkö uskoon tulleita noudattamaan Mooseksen lakia?

Laita se kohta Raamatun ilmoituksesta esille, missä niin päätetään.

Kokouksen päätös oli "Sillä Mooseksella on ammoisista ajoista asti joka kaupungissa julistajansa; luetaanhan häntä synagoogissa jokaisena sapattina." Apt. 15:21 Eli että Mooseksen laki pätee edelleen.

• Usko.Toivonen

Eipä vainen ollutkaan.

22. Silloin apostolit ja vanhimmat ja koko seurakunta näkivät hyväksi valita keskuudestaan muutamia miehiä ja lähettää heidät Antiokiaan Paavalin ja Barnabaan mukana, nimittäin Juudaan, jota kutsuttiin Barsabbaaksi, ja Silaan, jotka olivat johtavia miehiä veljien joukossa;
        23. ja kirjoittivat heidän mukaansa näin kuuluvan kirjeen: "Me apostolit ja vanhimmat, teidän veljenne, lähetämme teille, pakanuudesta kääntyneille veljille Antiokiassa ja Syyriassa ja Kilikiassa, tervehdyksen.
        24. Koska olemme kuulleet, että muutamat meistä lähteneet, joille emme ole mitään käskyä antaneet, ovat puheillaan tehneet teidät levottomiksi ja saattaneet teidän sielunne hämmennyksiin,
        25. niin me olemme yksimielisesti nähneet hyväksi valita miehiä ja lähettää heidät teidän tykönne rakkaiden veljiemme Barnabaan ja Paavalin kanssa,
        26. jotka ovat panneet henkensä alttiiksi meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimen tähden.
        27. Me lähetämme siis Juudaan ja Silaan, jotka myös suusanalla ilmoittavat teille saman.
        28. Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
        29. että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"

EI ole mitään mainintaa käskystä noudattaa Mooseksen lakia.

Tiedäthän varmaan, että peite pysyy sydämen päällä, niin kauan, kuin Moosesta luetaan.

14. Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.
        15. Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
        16. mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
        17. Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
        ( 2. Kor. 3.)

Eipä vainen ollutkaan.

22. Silloin apostolit ja vanhimmat ja koko seurakunta näkivät hyväksi valita keskuudestaan muutamia miehiä ja lähettää heidät Antiokiaan Paavalin ja Barnabaan mukana, nimittäin Juudaan, jota kutsuttiin Barsabbaaksi, ja Silaan, jotka olivat johtavia miehiä veljien joukossa;
        23. ja kirjoittivat heidän mukaansa näin kuuluvan kirjeen: "Me apostolit ja vanhimmat, teidän veljenne, lähetämme teille, pakanuudesta kääntyneille veljille Antiokiassa ja Syyriassa ja Kilikiassa, tervehdyksen.
        24. Koska olemme kuulleet, että muutamat meistä lähteneet, joille emme ole mitään käskyä antaneet, ovat puheillaan tehneet teidät levottomiksi ja saattaneet teidän sielunne hämmennyksiin,
        25. niin me olemme yksimielisesti nähneet hyväksi valita miehiä ja lähettää heidät teidän tykönne rakkaiden veljiemme Barnabaan ja Paavalin kanssa,
        26. jotka ovat panneet henkensä alttiiksi meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimen tähden.
        27. Me lähetämme siis Juudaan ja Silaan, jotka myös suusanalla ilmoittavat teille saman.
        28. Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
        29. että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"

EI ole mitään mainintaa käskystä noudattaa Mooseksen lakia.

Tiedäthän varmaan, että peite pysyy sydämen päällä, niin kauan, kuin Moosesta luetaan.

14. Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.
        15. Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
        ( 2. Kor. 3.)

Tuo peite on kristittyjen silmillä, jotka eivät noudata Mooseksen lakia. Missään kohtaa apt 15 ei meille anneta lupaa rikkoa Mooseksen lakia.

• Usko.Toivonen

Kun sanot meille, niin tarkoittanet sinun oppisi noudattajia.
        Se ei kuitenkaan ole se, mitä Raamattu ilmoittaa.

Apostolit eivät antaneet käskyä noudattaa Mooseksen lakia.

Edustamasi oppi käskee noudattamaan Mooseksen lakia, mutta apostolien kokouksen päätös ei, siis painotan, ei käskenyt noudattamaan Mooseksen lakia.

Sen voi jokainen itse lukea ja todeta Raamatusta, Apostolien tekojen luvusta 15.

Moosekseen lakiin pakottajia kulki Pelastuksen Evankeliumin, Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, julistajien kintereillä ja yrittivät pakottaa Jeesuksen pyhiä noudattamaan Mooseksen lakia, ja näin tehdä tyhjäksi Kristuksen evankeliumin.

Väitöksesi:

>> Tuo peite on kristittyjen silmillä, jotka eivät noudata Mooseksen lakia. >>,

ei ole Raamatusta, Raamatusta sen sijaan on luettavissa:

( 2. Kor. 3.)

Kun väität jotakin, niin tuo se esille Raamatun ilmoituksen kautta, eli nyt tuo esille Raamatun ilmoitus väitteellesi:

>> Tuo peite on kristittyjen silmillä, jotka eivät noudata Mooseksen lakia. >>

Kun sanot meille, niin tarkoittanet sinun oppisi noudattajia.
        Se ei kuitenkaan ole se, mitä Raamattu ilmoittaa.

Apostolit eivät antaneet käskyä noudattaa Mooseksen lakia.

Edustamasi oppi käskee noudattamaan Mooseksen lakia, mutta apostolien kokouksen päätös ei, siis painotan, ei käskenyt noudattamaan Mooseksen lakia.

Sen voi jokainen itse lukea ja todeta Raamatusta, Apostolien tekojen luvusta 15.

Moosekseen lakiin pakottajia kulki Pelastuksen Evankeliumin, Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, julistajien kintereillä ja yrittivät pakottaa Jeesuksen pyhiä noudattamaan Mooseksen lakia, ja näin tehdä tyhjäksi Kristuksen evankeliumin.

Väitöksesi:

>> Tuo peite on kristittyjen silmillä, jotka eivät noudata Mooseksen lakia. >>,

ei ole Raamatusta, Raamatusta sen sijaan on luettavissa:

( 2. Kor. 3.)

Kun väität jotakin, niin tuo se esille Raamatun ilmoituksen kautta, eli nyt tuo esille Raamatun ilmoitus väitteellesi:

Missä kohtaa Raamattua meille annetaan lupa tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan lakia? Missä kohtaa? Ei missään. Siksi laki on edelleen voimassa. Sitä ei kumota missään kohtaa Raamattua. Jeesus sanoi, että hän ei tullut kumoamaan lakia ja että kunnes taivas ja maa katoavat, laista ei katoa pieninkään piirto.

Kenen silmillä on peite vanhan liiton kirjoituksia luettaessa? Eikö juuri niiden tekopyhien laittomuuden harjoittajien, jotka eivät näe Mooseksen lakia?

• Usko.Toivonen

Turvaat siis selitysoppiisi, et Raamatun ilmoitukseen.

En ole kiinnostunut selitysopeista, jotka sisältävät paljon selitysta, ihmisen sanoja. Mitä enemmän ihmisen tulkintaa, sitä enemmän mennään pois Raamatun ilmoituksesta.

Pyysin väitteellesi vahvistusta Raamatun ilmoituksesta, väität asioita, mitkä eivät ole Raamatun ilmoituksen mukaisia.

Kuten:

Ja tässä viittat Raamatun ilmoitukseen:

( 2. Kor. 3.)

Eihän tässä sanota, kuten väität. Tässä mainittu peite sydämen päällä liittyy juuri Mooseksen lakiin perustautuviin.

" Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;".

Eli lähtökohtasi Mooseksen laki, saa sinut kääntämään ( vääntämään ) selityksesi kautta, sen mikä "kirjoitettu on" oppiisi.

"10 Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?"

• 1234567---
        Usko.Toivonen kirjoitti:

Turvaat siis selitysoppiisi, et Raamatun ilmoitukseen.

En ole kiinnostunut selitysopeista, jotka sisältävät paljon selitysta, ihmisen sanoja. Mitä enemmän ihmisen tulkintaa, sitä enemmän mennään pois Raamatun ilmoituksesta.

Pyysin väitteellesi vahvistusta Raamatun ilmoituksesta, väität asioita, mitkä eivät ole Raamatun ilmoituksen mukaisia.

Kuten:

Ja tässä viittat Raamatun ilmoitukseen:

( 2. Kor. 3.)

Eihän tässä sanota, kuten väität. Tässä mainittu peite sydämen päällä liittyy juuri Mooseksen lakiin perustautuviin.

" Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;".

Eli lähtökohtasi Mooseksen laki, saa sinut kääntämään ( vääntämään ) selityksesi kautta, sen mikä "kirjoitettu on" oppiisi.

"10 Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?"

Jumalan sanaa: Elleivät he kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös.
        Voittajat pääsevät lasimerelle Ilmestyskirjan mukaan, veisaamaan Mooseksen, Jumalan palvelijan, virttä ja Karitsan virttä.

Suurella osalla Juutalaisia on vielä peite silmillä, eivätkä usko Jeesukseen. Suurella osalla niinkutsuttuja kristittyjä on vielä paksu peite silmillä, heidän opettaessaan, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.

• Usko.Toivonen

Aivan, "1234567", näin he laulavat.

" "Suuret ja ihmeelliset ovat sinun tekosi, Herra Jumala, Kaikkivaltias; vanhurskaat ja totiset ovat sinun tiesi, sinä kansojen kuningas."

( Matt. 22. )

14. Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
        ( Gal. 5. )

Matteus 25. luvussa tämä tulee esille, perillepääseville sanotaan:

13. Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi. ( Jaak. 2. )

Ilmestyskirjan kohdassa johon viittasit, ihmiset eivät kerskaa itsestään, sillä se joka itsestään kerskaa, ei kestä koetusta.

Joten, joka kerskaa, hänen kerkauksena olkoon Herra.

Suuren rakkauden vuoksi Herra Jeesus sanoi sapattina "Nouse, ota vuoteesi ja käy".

Lakihenkiset heti moittimaan: "Nyt on sapatti, eikä sinun ole lupa kantaa vuodetta".

Olisitko sinä katsonut pahansuovasti sapattina vuodettaan kantavaa lähimmäistäsi, ja sydämessäsi ajatellut hänestä pahaa?
        Vai kuinka?

• 1234567---
        Usko.Toivonen kirjoitti:

Aivan, "1234567", näin he laulavat.

" "Suuret ja ihmeelliset ovat sinun tekosi, Herra Jumala, Kaikkivaltias; vanhurskaat ja totiset ovat sinun tiesi, sinä kansojen kuningas."

( Matt. 22. )

14. Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
        ( Gal. 5. )

Matteus 25. luvussa tämä tulee esille, perillepääseville sanotaan:

13. Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi. ( Jaak. 2. )

Ilmestyskirjan kohdassa johon viittasit, ihmiset eivät kerskaa itsestään, sillä se joka itsestään kerskaa, ei kestä koetusta.

Joten, joka kerskaa, hänen kerkauksena olkoon Herra.

Suuren rakkauden vuoksi Herra Jeesus sanoi sapattina "Nouse, ota vuoteesi ja käy".

Lakihenkiset heti moittimaan: "Nyt on sapatti, eikä sinun ole lupa kantaa vuodetta".

Olisitko sinä katsonut pahansuovasti sapattina vuodettaan kantavaa lähimmäistäsi, ja sydämessäsi ajatellut hänestä pahaa?
        Vai kuinka?

Jeesus meni tapansa mukaan sapattisin synägoogaan ja paransi siellä myöskin sairaita. Tämä närkästytti juutalaisia, ja niin he pitivätkin Jeesusta sapatin kumoajana, koska sairaita paransi. Jeesus ei kumonnut sapattia vaan teki sapatista ihmisläheisemmän.
        Myöskin adventistit ovat vuorollaan sairaaloissa ja hoitolaitoksissa töissä sapattisin.

Sapatin yllä on pyhyys ja siunaus. Sapatti tulee pitää pyhänäpäivänä MUISTA.

• Usko.Toivonen

Adventistit korotetusti tuovat esille sapattikäskyä, vaikka Herra Jeesus selkeästi tuo esille lähimmäisiin kohdistuvan armahtavaisuuden, laupeuden ja rakkauden olevan kaikista tärkeimmän.

Jeesus tietenkni tunsi sapattikäskyn, mutta siitä huolimatta käski miestä kantamaan vuodettaa sapattina, vaikka se oli kiellettyä.
        Jeesus ei sanonut, tule huomenna hakemaan vuoteesi, kun sapatti on mennyt.

Näin Hän osoitti mikä on oikein, niille jotka sanoivat sen olevan väärin.

Näin on myöskin silloin, jos korostetusti tuodaan esille sapattikäskyä, tai jotain muuta käskyä suurimpien käskyjen rinnalle.

Olisitko sinä närkästynyt vuoteen kantamisesta sapattina? Voisitko vastata?.

• 1234567---
        Usko.Toivonen kirjoitti:

Adventistit korotetusti tuovat esille sapattikäskyä, vaikka Herra Jeesus selkeästi tuo esille lähimmäisiin kohdistuvan armahtavaisuuden, laupeuden ja rakkauden olevan kaikista tärkeimmän.

Jeesus tietenkni tunsi sapattikäskyn, mutta siitä huolimatta käski miestä kantamaan vuodettaa sapattina, vaikka se oli kiellettyä.

Näin on myöskin silloin, jos korostetusti tuodaan esille sapattikäskyä, tai jotain muuta käskyä suurimpien käskyjen rinnalle.

Sapattikäsky tuodaan esille ajan loppuun asti, sillä on paljon paljon niitä, jotka eivät niin tee. Tämän havaitsee siitä kun monet eivät vielä tiedä sapatista mitään.
        Tapasin kävelylenkillä erään nuoren, meille tuli keskustelua uskonasioista. Kysyin häneltä onko sapatti hänelle tuttu. Hän sanoi, että ei ole, en ole kuullutkaan sapatista, eipäs vanhemmatkaan ole kertoneet. Työpaikalla eräs vanhempi mies oli luullut, että sunnuntai on se sapatti, no tästä kyllä olin hämmästynyt, ettei vielä siinä iässä sapatti ollut tuttu. Häntä nähtävästi kiinnostivat kaikki muut paitsi uskonasiat.
        Muitakin nuoria on kohdalle sattunut, näitä tietämättömiä nimenomaan. .Nythän heitä sekoittaa tämä kalenterimuutoskin, ja he tuijottavat vain sitä.

Mitä ihmeen närkästymistä siinä vuoteen kantamisessa sitten pitäisi olla.

Nyt on Internet aika, joten kolmannen enkelin sanomakin leviää laajalti, sapatti mukaan lukien.

• Usko.Toivonen

Niin, "1234567", todistat adventismin tavasta kalastaa ihmisiä adventismiopin piiriin.

Puhut sapatista, sapattikäsky tulee siis esille korostetusti opistasi.

Jeesus käski opetuslapsiaan olemaan Jeesuksen todistajia, ei jonkun järjestöopin.

Tärkeintä näiden nuorien, joista mainitset, olisi kuulla Pelastuksen evankeliumi Herrasta Jeesuksesta. Hän on Totuus ja Rakkaus.

Järjestöopin julistuksen päämäärä saattaa olla jotain aivan muuta, kuten todistat sapatilla julistamisesta.

Jumala tekee töitä joka ikinen päivä ja hetki.

46. Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
        47. kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen.
        ( Apt. 2. )

Joka päivä on uskovalle pyhitykseksi Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.

17. Mutta joka kerskaa, hänen kerskauksenaan olkoon Herra.
        18. Sillä ei se ole koetuksen kestävä, joka itse itseään suosittelee, vaan se, jota Herra suosittelee.
        ( 2. Kor. 10. )

>> Jeesus tietenkni tunsi sapattikäskyn, mutta siitä huolimatta käski miestä kantamaan vuodettaa sapattina, vaikka se oli kiellettyä. <<

Missä kohtaa Mooseksen lakia kielletään kantamasta vuodetta sapattina?

Miten ihmettä puhut jostakin järjestöopista? Sapatti ei ole mikään järjestöoppi. Sapatti on Jumalan pyhittämä ja siunaama päivä. Sapatin pyhittäminen on Jumalan käsky, ei mikään järjestöoppi. Jumala saa tehdä töitä joka hetki, meille ihmisille hän on antanut viikon seitsemännen päivän lepopäiväksi. Emme saa rikkoa sapattia sillä verukkeella, että mukamas pyhitämme jokaisen päivän. Missään kohtaa Raamattua ei käsketä pyhittää jokaista päivää. Ainoastaan sapatti käsketään Raamatussa pyhittää.

• 1234567---
        Usko.Toivonen kirjoitti:

Niin, "1234567", todistat adventismin tavasta kalastaa ihmisiä adventismiopin piiriin.

Puhut sapatista, sapattikäsky tulee siis esille korostetusti opistasi.

Jeesus käski opetuslapsiaan olemaan Jeesuksen todistajia, ei jonkun järjestöopin.

Tärkeintä näiden nuorien, joista mainitset, olisi kuulla Pelastuksen evankeliumi Herrasta Jeesuksesta. Hän on Totuus ja Rakkaus.

Järjestöopin julistuksen päämäärä saattaa olla jotain aivan muuta, kuten todistat sapatilla julistamisesta.

Jumala tekee töitä joka ikinen päivä ja hetki.

46. Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
        47. kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen.
        ( Apt. 2. )

Joka päivä on uskovalle pyhitykseksi Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.

17. Mutta joka kerskaa, hänen kerskauksenaan olkoon Herra.
        18. Sillä ei se ole koetuksen kestävä, joka itse itseään suosittelee, vaan se, jota Herra suosittelee.
        ( 2. Kor. 10. )

Minun tehtäväni ei ole kalastella ketään. Ei minuakaan kukaan ole kalastellut, etsin itse totuutta, ja kävin useimmissa eri kirkoissa.

• Usko.Toivonen

"K.n":lle:

Herran sana profeetta Jeremian kautta.

Näin sanoo Herra: Ottakaa itsestänne tarkka vaari, älkää sapatinpäivänä mitään kantamusta kantako älkääkä mitään tuoko Jerusalemin porteista.
        ( Jer. 17:21 ).

Ei mitään kantamusta ( tähän Herran sanaan sinun sitten pitikin lisätä jotakin, että se mahtuisi sinun edustamaasi oppinäkemykseen).
        Luit sen omaan korvayyhyysi.

No eihän Pyhä Jumalakaan ole järjestö, mutta vartiotorniseuran saneleman opin kannattajat ovat järjestön opin vallassa. Kuin adventistitkin, oppi muuttuu, kun ylhäältä järjestöstä käy käsky.

Järjestöopeilla ja vastaavilla selitysopeilla ( kuten "K.n" opeilla ) on yleensä myös julistus," vain meillä on totuus". On siis monta selitystotuutta, mutta vain Jumala on Totuus.

"1234567":lle.

Olet siis löytänyt "totuuden", missä erityisesti sapattia tuodaan esille.
        Onko julistuksesi keskipisteenä nimi Jeesus, vaiko sapatti?

Näin sanoo Herra: Ottakaa itsestänne tarkka vaari, älkää sapatinpäivänä mitään kantamusta kantako älkääkä mitään tuoko Jerusalemin porteista.

Ei mitään kantamusta ( tähän Herran sanaan sinun sitten pitikin lisätä jotakin, että se mahtuisi sinun edustamaasi oppinäkemykseen).

No eihän Pyhä Jumalakaan ole järjestö, mutta vartiotorniseuran saneleman opin kannattajat ovat järjestön opin vallassa. Kuin adventistitkin, oppi muuttuu, kun ylhäältä järjestöstä käy käsky.

Järjestöopeilla ja vastaavilla selitysopeilla ( kuten "K.n" opeilla ) on yleensä myös julistus," vain meillä on totuus". On siis monta selitystotuutta, mutta vain Jumala on Totuus.

Vuoteen kantaminen sapattina ei voi olla syntiä, sillä Jeesus käski siihen. Miksi Jeesus olisi käskenyt parantamansa miehen tehdä syntiä?

Sapatilla ei ole mitään tekemistä adventistien kanssa. Sapatti on Jumalan käsky, se ei ole mikään adventistien keksimä oppi.

Saammeko rikkoa sapattia sillä verukkeella, että Jeesuksen tulee olla julistuksen keskipiste?

• 1234567---
        Usko.Toivonen kirjoitti:

Sehän on itsestään selvää, että keskipisteenä on Jeesus. Sapattia tulee kuitenkin pitää esillä ajan loppuun asti.

• ennensemmoisia

Matt 7:
      12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.

1 Kor 6:
      9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
      10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
      11 Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä

• lahkojavaro

1. Kor. 14:12

Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti.
      Ef. 3:10

että Jumalan moninainen viisaus seurakunnan kautta nyt tulisi taivaallisten hallitusten ja valtojen tietoon

Hepr. 10:25

Älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän

Lahkoja kannattaa erityisesti varoa. Uusjudaismi ja tooraoppi lahko on yksi pahimmista. Toinen lahko on menestysteologian lahkot.

• Helluntailaisuus on yksi pahimmista lahkoista, pyöritään ja kaatuillaan humalassa alttarilla mongertaen sekavaa älämölöä ja kuunnellaan ääniä pään sisällä.

• Usko.Toivonen

Hengen puhe:

11. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sitä, joka voittaa, ei toinen kuolema vahingoita.'
        ( Ilm. 2. )

Jumala antaa ilmestyksiä ja näkyjä ja puhuu tavalla, jos toisellakin.

17. Ja kun Pietari oli epätietoinen siitä, mitä hänen näkemänsä näky mahtoi merkitä, niin katso, ne miehet, jotka Kornelius oli lähettänyt ja jotka kyselemällä olivat löytäneet Simonin talon, seisoivat portilla
        18. ja tiedustelivat kuuluvalla äänellä, majailiko siellä Simon, jota myös Pietariksi kutsuttiin.
        19. Kun Pietari yhä mietti tuota näkyä, sanoi Henki hänelle: "Katso, kaksi miestä etsii sinua;
        20. niin nouse nyt, astu alas ja mene arvelematta heidän kanssaan, sillä minä olen heidät lähettänyt".
        ( Apt. 10. )

P.S. Olen ollut helluntaiserakunnan kokouksissa vuosikausia, enkä ole törmännyt kuvauksesi mukaiseen tapahtumaan.

Onko sinulla mahdollisesti omakohtainen todistus asiasta? Milloin ja missä?

• nytseonnähtymikätapaus
        Kristitty.net kirjoitti:

Helluntailaisuus on yksi pahimmista lahkoista, pyöritään ja kaatuillaan humalassa alttarilla mongertaen sekavaa älämölöä ja kuunnellaan ääniä pään sisällä.

Ja sinä sitten koitat tuolla sapatillasi uudestisyntymättömänä parantaa helluntaita veivaamalla yhtä ja samaa miljoonaan kertaan niinkö, mne kuule muualle ja herää unestasi!

• nytseonnähtymikätapaus kirjoitti:

Ja sinä sitten koitat tuolla sapatillasi uudestisyntymättömänä parantaa helluntaita veivaamalla yhtä ja samaa miljoonaan kertaan niinkö, mne kuule muualle ja herää unestasi!

Minäkö muka uudestisyntymätön? Mistä sellaisen ajatuksen olet saanut?

• Jabin
        Kristitty.net kirjoitti:

Minäkö muka uudestisyntymätön? Mistä sellaisen ajatuksen olet saanut?

Kukaan Jeesuksen opetuslapsi ei julista luopumusta Herrasta Jeesuksesta eikä kukaan uudesti syntynyt Jumalan lapsi kehota epäjumalanpalvelukseen, niin kuin kristitty.net tekee.
        Sydämen kyllyydestä suu puhuu.
        Olet puhunut kaikkea muuta kuin Jeesuksen Kristuksen herrautta. Sinä jopa ylistit sielunvihollista, sinun isääsi.
        Lisäksi sinä pilkkaa Jumalan lapsia. Jeesus sanoo sinulle: "Kaiken mitä olet tehnyt yhdelle minun vähimmistä veljistäni, sinä olet tehnyt minulle.

• eriseuraisiavaro

Eriseurainen ei löydä seurakuntaa, koska kaikissa on hänen mielestään jotain vikaa.

Jos siis jollain ei ole seurakuntayhteyttä, se kertoo vahvasti eriseuraisuudesta - varo siis sellaisia.

• Rukouskoauttaa

Vaikka kristinusko on ns. armonusko, armo ei minusta kuulu väkivaltarikolliselle tai asemaansa väärin käyttävälle talousrikolliselle. Oikeustaju on ensimmäinen. Eipä siinä uskot pelasta.

• Profetoinut

Yleensä kannattaa olla varuillaan kun joku varoittaa harhaopeista. Nuo "mennarienmetsästäjät" ovat nimittäin useimmiten itse eksytyksen hengessä.
      Vakavimmat eksyttäjät ovat eksyttäjistä varoittajat.
      Kannattaa uskoa tämä profeetan sana.

• Aamen.

• kaljabaarihanseoli

'Helluntailaisuus on yksi pahimmista lahkoista, pyöritään ja kaatuillaan humalassa alttarilla mongertaen sekavaa älämölöä ja kuunnellaan ääniä pään sisällä'

Eihän se ystävä hyvä ollut helluntaikokous, vaan sinähän olit kaljabaarissa ja aika tuiterissa itsekin. Sellaista se on kaljabaarissa. Ehkä sinun kannattaisi lopettaa ryyppääminen ja olla vastedes selvinpäin, niin erottaisit kaljabaarin ja rukoushuoneen toisistaan.

• sekaisinvoimennä

Amen

• todisteetesiin

'ovat nimittäin useimmiten itse eksytyksen hengessä.'

Löydätkö tästä ketjusta todisteen sanomallesi, vai puhutko omasta päästäsi olemattomia!

Jos et esitä tästä ketjusta todisteita, puhut pötyä!

• henave

Harhaoppisuuden ja korruption lisääntyminen liittyy uuteen järjestykseen, jota ollaan ajamassa maailmanlaajuisesti. Siinä ei ole sijaa niille, jotka puhuvat totta vaan heidän kohtalonsa on usein surullinen. Media on osa aivopesua eikä toisinajatteleijoita (esim. Jeesuksen pelastajakseen valinnutta) ei tulla tulevaisuudessa hyväksymään. Satanismin nousu (USA on täynnä satanistikirkkoja ja mind control-ohjelmien alla olevat maailmanluokan tähdet ajavat satanistista ideologiaa. Suomessa poistetaan kaikki kommentit useilta keskustelupalstoilta, jotka nostavat totuuksia esiin tai sitten he joutuvat viranomaisten tarkkailun uhreiksi tekaistuin (https://www.adressit.com/mielipidevankina_suomessa_vapauttakaa_teemu_vehkala) perustein. Maailma on menossa pahuuden suuntaan ja pahinta on kaikki nämä ihmiset, jotka sumeilematta tottelevat ylempien käskyä tajuamatta, että esim. sananvapauden rajoittaminen (totuuden panttaaminen) on myös heille ja heidän tulevaisuudelleen vaaraksi. Auktoriteettiusko on vahvaa ja median kirjoituksiin uskotaan kritiikittömästi. Kirkkoihin tuodaan okkultistisia oppeja (mm. kundalinihenkeä uudestisyntymättömien pappien ja muiden työntekijöiden avustuksella ja todennäköisesti valtaeliitin painostuksella). Jos ihmiset jo nyt seuraavat niin kiltisti tätä kaikkea sivusta, ei lastemme tulevaisuus tule paremmaksi. Kuten Raamattu ennustaa, moni tulee ottamaan pedon merkin, edes tajuamatta sitä, koska he ovat aivopestyjä systeemin uhreja.

• PyhänHengenlahja

Ei pidä pilkata Jumalan Pyhän Hengen lahjoja:
      Mark. 16:17
      Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
      Ap. t. 2:4
      Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
      Ap. t. 10:46
      sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
      Ap. t. 19:6
      Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
      1. Kor. 12:10
      toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
      1. Kor. 12:28
      Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.
      1. Kor. 12:30
      Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?
      1. Kor. 13:1
      Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
      1. Kor. 13:8
      Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
      1. Kor. 14:2
      Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.
      1. Kor. 14:4
      Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.
      1. Kor. 14:5
      Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.
      1. Kor. 14:6
      Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja?
      1. Kor. 14:13
      Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää.
      1. Kor. 14:14
      Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön.
      1. Kor. 14:18
      Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan;
      1. Kor. 14:19
      mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.
      1. Kor. 14:23
      Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne?
      1. Kor. 14:26
      Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.
      1. Kor. 14:27
      Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön;
      1. Kor. 14:39
      Sentähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta.

• Avaa.silmäsi

Luterilaisuus on Suomen suurin harhaoppi sekä jäsenmäärältään että olemukseltaan ja eksyneiden määrältä.

• 1234567---

Kaikki ne ovat harhaoppisia oli seurakunta mikä hyvänsä, jotka opettavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.

• mitenkähänkäypi
        1234567--- kirjoitti:

Kaikki ne ovat harhaoppisia oli seurakunta mikä hyvänsä, jotka opettavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.

Tutkiva tuomio on tainnut jättää edellisen sanojan väliin. Adventtiseurakunnallahan Jeesus tekee jo tutkivaa tuomiota.. on tehnyt jo vuodesta 1843
        wikipedia:
        Kirkot, jotka täsmällisesti kutsuivat itseänsä Adventisteiksi aloittivat toiminnan 1840-luvun Yhdysvalloissa. Liikkeen alullepanija oli William Miller joka ennusti, että toinen tuleminen tapahtuisi 21.3.1843–21.3.1844 aikavälillä.[4][5] Kun Jeesusta ei ilmennyt päivämäärää lykättiin 22.10.1844 saakka.[6]. Tuhannet ihmiset uskoivat häntä ja myivät omaisuutensa. Kun maailma ei loppunut 1844 monet hänen seuraajistansa oli katkerasti pettyneitä
        Kristus toimii taivaallisen pyhäkön kaikkein pyhimmässä ylipappina ja puolustajana oikeudenkäynnissä, joka tunnetaan myös tutkivana tuomiona. Tämä oikeudenkäynti alkoi syksyllä 1844 ja jatkuu Kristuksen tulemiseen saakka. Helvettiä ei ole tällä hetkellä olemassa, eikä se ole ikuinen.

• Luterilaisuus ja helluntailaisuus ovat molemmat yhtä pahoja harhaoppeja. Molemmat kuuluvat kategoriaan "churchianity", jonka termin on keksinyt mainio opettaja Michael Rood.

• ennustajaa
        mitenkähänkäypi kirjoitti:

Tutkiva tuomio on tainnut jättää edellisen sanojan väliin. Adventtiseurakunnallahan Jeesus tekee jo tutkivaa tuomiota.. on tehnyt jo vuodesta 1843
        wikipedia:
        Kirkot, jotka täsmällisesti kutsuivat itseänsä Adventisteiksi aloittivat toiminnan 1840-luvun Yhdysvalloissa. Liikkeen alullepanija oli William Miller joka ennusti, että toinen tuleminen tapahtuisi 21.3.1843–21.3.1844 aikavälillä.[4][5] Kun Jeesusta ei ilmennyt päivämäärää lykättiin 22.10.1844 saakka.[6]. Tuhannet ihmiset uskoivat häntä ja myivät omaisuutensa. Kun maailma ei loppunut 1844 monet hänen seuraajistansa oli katkerasti pettyneitä
        Kristus toimii taivaallisen pyhäkön kaikkein pyhimmässä ylipappina ja puolustajana oikeudenkäynnissä, joka tunnetaan myös tutkivana tuomiona. Tämä oikeudenkäynti alkoi syksyllä 1844 ja jatkuu Kristuksen tulemiseen saakka. Helvettiä ei ole tällä hetkellä olemassa, eikä se ole ikuinen.

William Miller Yhdysvaltalainen Pabtistien saarnaaja.

• Jabin

1234567--- , se sinun elleni on todellinen harhaopettaja ja noita. Kyllä minulle kuuluu sapatinlepo ja koko ajan vietän sitä. Luomakunnallekin on tuloillaan sapatinlepo.
      Niin että älä yhtään intoudu pullistelemaan sapatinvietollasi, eli sillä kummallisella kellon vahtaamisella lauantaina, sinun epäjumalpalveluksella.

• Miten sapatin viettäminen voi olla epäjumalanpalvelusta? Kyse on suoran Jumalan käskyn noudattamisesta. Onko muiden kymmenen käskyn noudattaminen myös epäjumalanpalvelusta? Jotta sapatin aloittaa oikeaan aikaan, tulee asia luonnollisesti tarkistaa kellosta.

• Jabin
        Kristitty.net kirjoitti:

Miten sapatin viettäminen voi olla epäjumalanpalvelusta? Kyse on suoran Jumalan käskyn noudattamisesta. Onko muiden kymmenen käskyn noudattaminen myös epäjumalanpalvelusta? Jotta sapatin aloittaa oikeaan aikaan, tulee asia luonnollisesti tarkistaa kellosta.

Kristitty.net , olet laittanut sapatin Jeesuksen tilalle, Ne kummalliset sapatinviettoseromoniat siis pelastavat ihmisen. Sapatti on siis epäjumala.

Sinun ajatuksissasi ja mielessäsi ja kielelläsi on koko ajan jumalasi nimi, sapatti ja kymmenen käskyä.

• Jabin kirjoitti:

Kristitty.net , olet laittanut sapatin Jeesuksen tilalle, Ne kummalliset sapatinviettoseromoniat siis pelastavat ihmisen. Sapatti on siis epäjumala.

Sinun ajatuksissasi ja mielessäsi ja kielelläsi on koko ajan jumalasi nimi, sapatti ja kymmenen käskyä.

En ole laittanut sapattia Jeesuksen tilalle, en palvo sapattia enkä vietä mitään juutalaisten fariseuksilta perimiä sapattiseremonioita. Sapatti ei pelasta eikä se ole mitään sapatinpalvontaa, että viettää sapattia Jumalan käskyn mukaan.

Tulisiko meidän muka rikkoa kymmentä käskyä ja olla viettämättä sapattia?

• Jabin

Kristitty.net, et mitenkään vietä sapattia, vaan kirjoitat samalla tavalla tänne kaikkina päivinä.
      Olet pelkkä pilkkaaja ja valhettelija.
      Sinun sapattipäiväsi ei eroa mitenkään arkipäivistä. Toimitat omia juttuja eli kirjoitat sielunvihollisen valheita. Miksi sitten meuhkaat täällä kymmenensä käskystä Ja Llain rikkomisesta???
      Miksi ylipäätään vaadit toisia noudattamaan Mooseksen Lakia. Väitän, että melkein kaikki täällä kirjoittavat ovat pakanoita, ei juutalaisia. Mooseksen Lakia ei koskaan ole pantu pakanain täytettäväksi.
      Kirjoittelet ihan tyhjää.

• Missä kohtaa Raamattua kielletään kirjoittamasta nettifoorumille sapattina?

Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että Mooseksen laki on vain juutalaisille? Mooseksen lain mukaan laki on sama myös pakanoille:
        "Sama laki olkoon teillä, niin muukalaisella kuin maassa syntyneelläkin; sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne." (3. Moos. 24:22)

• tietotuusjaelämä
        Kristitty.net kirjoitti:

Missä kohtaa Raamattua kielletään kirjoittamasta nettifoorumille sapattina?

Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että Mooseksen laki on vain juutalaisille? Mooseksen lain mukaan laki on sama myös pakanoille:
        "Sama laki olkoon teillä, niin muukalaisella kuin maassa syntyneelläkin; sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne." (3. Moos. 24:22)

Hieman tarkennusta.
        5. Moos. 4:14
        Ja minun Herra silloin käski opettaa teille käskyt ja säädökset, että te seuraisitte niitä siinä maassa, jota te menette ottamaan omaksenne.

Siis vain maantieteellisesti rajatussa maassa, ei esimerkiksi Suomessa. Tuli aivan siisti piha kun on vapaata ja tehdä hommeleita lauantaina vapaasti ilman Moosesta.

Hieman tarkennusta.
        5. Moos. 4:14
        Ja minun Herra silloin käski opettaa teille käskyt ja säädökset, että te seuraisitte niitä siinä maassa, jota te menette ottamaan omaksenne.

Siis vain maantieteellisesti rajatussa maassa, ei esimerkiksi Suomessa. Tuli aivan siisti piha kun on vapaata ja tehdä hommeleita lauantaina vapaasti ilman Moosesta.

Miksi juutalaiset siis viettivät sapattia jo erämaassa, jos laki kerran oli voimassa ainoastaan Israelin valtion maantieteellisellä alueella? Jos laki on voimassa ainoastaan Israelissa, tarkoittaako se että muualla maapallolla saa vapaasti tappaa, varastaa ja tehdä huorin?

Miksi kerskailet sapatin rikkomisellasi? Sapatin rikkomisesta määrätty rangaistus on kuolema, haluatko todella rikkoa näin vakavaa käskyä? Rikotko muitakin kymmenestä käskystä ja kerskailet niistäkin?

• tietotuusjaelämä
        Kristitty.net kirjoitti:

Miksi juutalaiset siis viettivät sapattia jo erämaassa, jos laki kerran oli voimassa ainoastaan Israelin valtion maantieteellisellä alueella? Jos laki on voimassa ainoastaan Israelissa, tarkoittaako se että muualla maapallolla saa vapaasti tappaa, varastaa ja tehdä huorin?

Miksi kerskailet sapatin rikkomisellasi? Sapatin rikkomisesta määrätty rangaistus on kuolema, haluatko todella rikkoa näin vakavaa käskyä? Rikotko muitakin kymmenestä käskystä ja kerskailet niistäkin?

Totta puhuen kuolet myös sinäkin kristitty.net. Eipä tänne ole jäänyt yksikään ihminen töllistelemään paitsi Jeesus joka herätettiin kuolleista. Miksi israelilaiset viettivät sapattia jo erämaassa, sinä kyselet. No tottakai koska israelilaisia varten annettiin 10 käskyä erämaa- vaelluksen aikana. Kai sinä sen tiedät?
        Nyt on kuule lauantai, työpäivä ja saunapäivä ja voisipa ottaa vaikka yhden oluet saunan päälle. Sapatin rikkomisesta on sinun mukaasi määrätty rangaistus kuolema. Pitääkös tässä nyt odotella pyöveliä joka tulee nirhaamaan minut ?

Totta puhuen kuolet myös sinäkin kristitty.net. Eipä tänne ole jäänyt yksikään ihminen töllistelemään paitsi Jeesus joka herätettiin kuolleista. Miksi israelilaiset viettivät sapattia jo erämaassa, sinä kyselet. No tottakai koska israelilaisia varten annettiin 10 käskyä erämaa- vaelluksen aikana. Kai sinä sen tiedät?
        Nyt on kuule lauantai, työpäivä ja saunapäivä ja voisipa ottaa vaikka yhden oluet saunan päälle. Sapatin rikkomisesta on sinun mukaasi määrätty rangaistus kuolema. Pitääkös tässä nyt odotella pyöveliä joka tulee nirhaamaan minut ?

He viettivät sapattia jo ennen kuin kymmenen käskyä annettiin Siinailla, siinä minun pointtini. He siis noudattivat lakia jo ennen kuin olivat päässeet luvattuun maahan. Sinun mukaasi laki on voimassa vain Israelin alueella, mikä on älytöntä. Silloinhan Israelin ulkopuolella saa vapaasti tappaa, varastaa ja tehdä huorin.

Nyt on vielä minuutin verran sapatti, pyhäpäivä, päivä jonka Jumala siunasi ja pyhitti jo luomisviikolla. Kymmenessä käskyssä meidän käsketään levätä sapattina, ei minään muuna päivänä. Sinun tulisi vapista pelosta, että olet tehnyt syntiä ja tahallaan rikkonut Jumalan pyhää käskyä.

• tietotuusjaelämä
        Kristitty.net kirjoitti:

Missä kohtaa Raamattua kielletään kirjoittamasta nettifoorumille sapattina?

Käskyt tarkoitettiin niille muukalaisille jotka asuivat israelilaisten kanssa. Tämä vain raamatullinen tarkennus. Laki ei sitonut esimerkiksi silloin Kiinassa eläneitä ihmisiä.

Käskyt tarkoitettiin niille muukalaisille jotka asuivat israelilaisten kanssa. Tämä vain raamatullinen tarkennus. Laki ei sitonut esimerkiksi silloin Kiinassa eläneitä ihmisiä.

Jumalan sanassa sanotaan: "Sama laki olkoon teillä, niin muukalaisella kuin maassa syntyneelläkin; sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne." (3. Moos. 24:22) Tässä ei oteta kantaa siihen, missä nämä muukalaiset asuvat. On täysin absurdia väittää, että laki muka olisi voimassa vain Israelin alueella. Muualla maailmassako saa vapaasti tappaa, varastaa ja tehdä huorin, niinkö? Miksi Jumala olisi antanut lakinsa ainoastaan Israelin alueella noudatettavaksi?

• tietotuusjaelämä

Tämä lauantaipäivä tuntuu kiihottavan joitakin sapatti-intoilijoita. Samanlainen päivä kuten kaikki muutkin, mukava tehdä pihatöitä kun on kunnollinen ilmakin. Eikä Mooses ole kieltämässä sitä etteikö ympäristöä saa siistiä lauantaina.

• Biblepost

tietotuusjaelämä, jollakin on sentään järki ja ymmärrys tallella ja käytössä.

• Sapatti ei ole samanlainen päivä kuin kaikki muutkin. Sapatti on pyhä, sillä Jumala luomisviikolla siunasi ja pyhitti sapatinpäivän.

• Biblepost
        Kristitty.net kirjoitti:

Sapatti ei ole samanlainen päivä kuin kaikki muutkin. Sapatti on pyhä, sillä Jumala luomisviikolla siunasi ja pyhitti sapatinpäivän.

Kristitty.net, et ole mitenkään viettänyt tai erottanut jumalaasi, sapattia, vaan huseerat täällä valheinesi.
        Kysyn, osaatko muuta tehdä kuin valehdella???

• Biblepost kirjoitti:

Kristitty.net, et ole mitenkään viettänyt tai erottanut jumalaasi, sapattia, vaan huseerat täällä valheinesi.
        Kysyn, osaatko muuta tehdä kuin valehdella???

Sapatti ei ole minun Jumalani. Onko kuudes käsky ihmiselle Jumala, jos uskoo että ei saa tappaa? Samoin ei sapattikaan ole mikään jumala. Sapatti on Jumalan pyhittämä päivä, ja me vietämme sapattia koska se on Jumalan käsky. Minä pyhitän sapatinpäivän. Nettifoorumille kirjoittelu ei ole sapattina kiellettyä, paitsi juutalaisten perinnäissäännöissä, joita emme noudata.

• Jabin
        Kristitty.net kirjoitti:

Sapatti ei ole minun Jumalani. Onko kuudes käsky ihmiselle Jumala, jos uskoo että ei saa tappaa? Samoin ei sapattikaan ole mikään jumala. Sapatti on Jumalan pyhittämä päivä, ja me vietämme sapattia koska se on Jumalan käsky. Minä pyhitän sapatinpäivän. Nettifoorumille kirjoittelu ei ole sapattina kiellettyä, paitsi juutalaisten perinnäissäännöissä, joita emme noudata.

Kristitty.net, se sinun meuhkaamisesi ja kaiken maailman rituaalien keksiminen ja noudattaminen on juuri sitä sapatti-epäjumalan palvelemista.
        En ole huomannut kenenkään rakentavan kummallisia rituaaleja enkä kenenkään meuhkaavan muista käskystä. Ja jos joku meuhkaa samalla tavalla jostain Lain käskystä ja alkaa suorittaa ja vaatia jotain rituaaleja, niin hänkin on epäjumalan palvelija.
        Jos joku haluaa pitää lauantaina lepopäivän, niin pitäköön, mutta on harhaoppia julistaa, että juuri lauantain viettäminen tietyin rituaalein on Jumalan vaatimus ja käsky ja pelastuksen ja autuuden lähde.
        Ensin kiellät asian mutta jo seuraavassa lauseessa taas alat vaatia Sapattijumalan palvelemista.

• Jabin kirjoitti:

Kristitty.net, se sinun meuhkaamisesi ja kaiken maailman rituaalien keksiminen ja noudattaminen on juuri sitä sapatti-epäjumalan palvelemista.
        En ole huomannut kenenkään rakentavan kummallisia rituaaleja enkä kenenkään meuhkaavan muista käskystä. Ja jos joku meuhkaa samalla tavalla jostain Lain käskystä ja alkaa suorittaa ja vaatia jotain rituaaleja, niin hänkin on epäjumalan palvelija.
        Jos joku haluaa pitää lauantaina lepopäivän, niin pitäköön, mutta on harhaoppia julistaa, että juuri lauantain viettäminen tietyin rituaalein on Jumalan vaatimus ja käsky ja pelastuksen ja autuuden lähde.
        Ensin kiellät asian mutta jo seuraavassa lauseessa taas alat vaatia Sapattijumalan palvelemista.

Sapatti on Jumalan käsky. Kymmenessä käskyssä Jumala käskee meidän pyhittää sapatinpäivän. Sapatti on pyhä, koska Jumala jo luomisviikolla siunasi ja pyhitti sapatinpäivän. Mitään toista päivää ei Jumala ole milloinkaan pyhittänyt. Jumala käskee meidän levätä nimenomaan sapattina, ei minään toisena päivänä. Sapattikäsky on Jumalan käsky, se ei ole mikään ihmisten omasta päästään keksimä rituaali.

Minä en ole keksinyt mitään kaiken maailman rituaaleja, vaan noudatan sapattia niin kuin Raamattu määrää. Se ei todellakaan ole mitään epäjumalan palvelemista, että noudattaa Jumalan pyhää kymmentä käskyä ja viettää sapattia.

• Jabin
        Kristitty.net kirjoitti:

Sapatti on Jumalan käsky. Kymmenessä käskyssä Jumala käskee meidän pyhittää sapatinpäivän. Sapatti on pyhä, koska Jumala jo luomisviikolla siunasi ja pyhitti sapatinpäivän. Mitään toista päivää ei Jumala ole milloinkaan pyhittänyt. Jumala käskee meidän levätä nimenomaan sapattina, ei minään toisena päivänä. Sapattikäsky on Jumalan käsky, se ei ole mikään ihmisten omasta päästään keksimä rituaali.

Minä en ole keksinyt mitään kaiken maailman rituaaleja, vaan noudatan sapattia niin kuin Raamattu määrää. Se ei todellakaan ole mitään epäjumalan palvelemista, että noudattaa Jumalan pyhää kymmentä käskyä ja viettää sapattia.

Valehtelet, et ole viettänyt mitään Mooseksen Lain mukaista sapattia. Koko maailman ihmiset voivat nähdä, että olet puhunut, toisin sanoen, kirjoitellut tänne joutavia lauantaisin. Lisäksi sanoit katsovasi kellosta sapatin alkua. Mooseksen Lain mukaan sapatti alkaa kun aurinko laskee.
        Missä kohtaa Raamatussa lukee, että pakanauskovien pitää noudattaa Mooseksen Lakia? EI MISSÄÄN??? Muistakaa sentähden, että te ennen, te lihanne puolesta pakanat...että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa.
        Mooseksen Lakia ei koskaan ole säädetty pakanain kannettavaksi!!!
        Palvele sinä muita jumalia, sapattia ja kymmentä käskyä, mutta minä olen Jeesuksen Kristuksen valtakunnassa, eikä Mooseksen Laki velvoita minua mitenkään.

Sinä kiusaat Jumalaa: Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään (juutalaiset) ole jaksaneet kantaa?

• Jabin kirjoitti:

Valehtelet, et ole viettänyt mitään Mooseksen Lain mukaista sapattia. Koko maailman ihmiset voivat nähdä, että olet puhunut, toisin sanoen, kirjoitellut tänne joutavia lauantaisin. Lisäksi sanoit katsovasi kellosta sapatin alkua. Mooseksen Lain mukaan sapatti alkaa kun aurinko laskee.
        Missä kohtaa Raamatussa lukee, että pakanauskovien pitää noudattaa Mooseksen Lakia? EI MISSÄÄN??? Muistakaa sentähden, että te ennen, te lihanne puolesta pakanat...että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa.
        Mooseksen Lakia ei koskaan ole säädetty pakanain kannettavaksi!!!
        Palvele sinä muita jumalia, sapattia ja kymmentä käskyä, mutta minä olen Jeesuksen Kristuksen valtakunnassa, eikä Mooseksen Laki velvoita minua mitenkään.

Sinä kiusaat Jumalaa: Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään (juutalaiset) ole jaksaneet kantaa?

Olen viettänyt sapattia Mooseksen lain mukaan. Missään kohtaa Mooseksen lakia ei kielletä foorumille kirjoittelua sapattina. Sapatti alkaa kun aurinko laskee, ja auringonlaskun ajan tarkistamme parhaiten kellostamme, jotta ei ole mitään epäselvyyttä.

Mooseksen lain mukaan laki on sama niin muukalaisille kuin juutlaisillekin: "Sama laki olkoon teillä, niin muukalaisella kuin maassa syntyneelläkin; sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne." (3. Moos. 24:22)

Jumalan kymmenen käskyä koskee kaikkia, niin pakanoita kuin muukalaisiakin. Ja kymmenen käskyä käskee meidän pyhittää sapatinpäivän.

Ies, josta puhutaan apt 15 luvussa ei tarkoita Mooseksen lakia, sillä Mooseksen lain mukaan laki ei ole raskas, vaan kevyt taakka:

• oipoi

Kaiki uskonnot ja lahkot ovat harhaopettajia. Usko mitä näät ja mitä on tieteellisesti todettu. Muulla vain sekoitetaan heikkojen päitä.

• Hellareita.karta

Voisiko aloittaja luetella nimeltä ne harhopit joihin hän viittaa? Harhaoppia ei ole se, että on eri mieltä helluntailaisen kanssa.

Harhaopeilla tarkoitetaan oppeja jotka ovat harhassa ja niillä harhaopeilla on omat nimensä ja teologiansa. Tällaisiin oppisuuntauksiin Raamattu viittaa.

No? Vai onko tämäkin aloitus vain totuttua paskapuhetta hellareilta? Helluntailaisuus itse on vapaamuurareiden 1800-luvun lopulla kiusallaan, yli 10 kristinuskon tuomitsemasta harhaopista koostama lume-uususkonto, jonka harhaopit se esittää siten, että ne kuulostavat raamatullisilta, mutta totuus on, että niihin uskominen kadottaa.

Hellariuskontoa tunnustava ei voi pelastua, eli nk. päästä Taivaaseen, vaikka he ylimielisesti itselleen ja muille näin uskottelevatkin.
      .

• sovituksensana

Pelastus on Kristuksessa ja vain Kristuksessa. Joka muuta saarnaa, puhuu harhaoppia.
      2 Kor 5:
      14 Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet;
      15 ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.
      16 Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.
      17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
      18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
      19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
      20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
      21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

Emme voi siis sanoa yleisesti mistään uskonsuunnasta, onko siellä Kristuksen omia vai ei. Jeesus yksin tuntee omansa.

Mutta yksi harhaoppi on niin sanottu ateistinen maailmankuva, jossa uskotaan, ettei Jumalaa ole.

Toinen vakava harhaoppi on se, ettei synnistä tarvitse tehdä parannusta, vaan voi aina vain muka pyytää anteeksi ja jatkaa syntielämäänsä.

Kolmas vielä vakavampi harhaoppi on kristinuskonnollisuus, jossa harrastetaan kaikkia uskonnollisia menoja, mutta Jeesus ei ole henkilökohtainen vapahtaja. Tuo uskonnollisuus on yhtä vaarallinen harhaoppi, kuin mikä muu uskon uskonnollisuus, islam, hindulaisuus, budhalaisuus, sintolaisuus ym.
      Tuo kristinuskonnollisuus harjoittaa kaikkia Raamatun käskyjä ja noudattaa kaikkia kieltoja ja ohjeita 'viimeistä piirtoa' myöten, mutta hylkää Kristuksen sovituksen ja katse on käännetty omaan minään; minä vietän sapattia, minä uhraan kymmenykset, minä teen, minä noudatan, minä ansaitsen Jumalan armon ja pelastuksen omilla ponnistuksilla ja omalla kilvoituksella, minä, minä en tarvitse Jeesusta pelastajana ja syntieni sovittajana, koska minä en tee syntiä, vaan noudatan kaikkia käskyjä laissa ja profeetoissa ja Uuden Testamentin opetuksissa.

Tämä harhaoppi on yhtä vaarallinen, kuin syntielämä, joka erottaa meidät Kristuksen sovitusuhrista ja pelastuksesta. Niin tämäkin harhaoppi erottaa meidät Kristuksesta ja pelastuksesta. Niinkuin syntielämästä on tehtävä parannus, niin tästäkin harhaopista on tehtävä parannus.

Meidän ainoa pelastajamme on Kristus ja vain Kristus, meidän vanhurskauttajamme on Kristus ja vain Kristus. Meidän katseemme pitää olla Kristuksessa ja vain Kristuksessa, ei omassa hyvyydessä. Me emme voi itseämme kelvolliseksi tehdä, meissä on likaa ja mutaa ja saastaa, jonka vain Kristus voi puhdistaa ja tehdä meidät vapaaksi syntitottumuksistamme. Mutta meidän täytyy ensin tulla Kristusta tarvitseviksi, muutoin me emme anna Kristuksen muuttaa meitä.

Kristus ei voi sovittaa meitä, ellemme anna hänen sitä tehdä. Vain aitoina Kristuksen eteen tullen voimme antaa hänen alkaa meissä Jumalallinen työnsä. Niin kauan, kuin emme tarvitse Kristusta, olemme Jumalan vihollisia.

• Vakavin harhaoppi on, että me muka armon alla saamme tehdä syntiä ja tahallaan rikkoa Jumalan pyhiä käskyjä.

• kummiakirjoituksia
        Kristitty.net kirjoitti:

Vakavin harhaoppi on, että me muka armon alla saamme tehdä syntiä ja tahallaan rikkoa Jumalan pyhiä käskyjä.

Kuka sinut on syntiä tekemään käskenyt?

Ei ainakaan Jeesus. Jeesuksen seuraajat eivät käske tekemään syntiä.

Kukaan ei ole julistanut, että menkää syntiä tekemään.

En ole kuullut tuollaisesta harhaopista.

• kummiakirjoituksia kirjoitti:

Kuka sinut on syntiä tekemään käskenyt?

Ei ainakaan Jeesus. Jeesuksen seuraajat eivät käske tekemään syntiä.

Kukaan ei ole julistanut, että menkää syntiä tekemään.

En ole kuullut tuollaisesta harhaopista.

Jatkuvasti tälläkin foorumilla opetetaan, että neljättä käskyä, sapattikäskyä, saa muka rikkoa. Sanotaan että emme ole enää lain, vaan armon alla, joten meidän ei tarvitse noudattaa Jumalan lakia.

• TotuuttaHarhaopeista

Opettelisit edes asioiden alkeet, ennenkuin ryhdyt muiden opeattajaksi. Mutta nyt ollaankin helluntaiuskonnon foorumilla.

1. Ateismi ei ole harhaoppi. Ateismi on ateistinen maailmankuva, eikä se ole osa kristinuskoa. Harhaopit ovat oppisuuntauksia jotka lähtevät kristinuskon sisältä ja niillä on nimensä ja teologiansa. Yksi harthaoppi on kristinuskon sisälle peisytynyt oikea harhaoppien rykelmä: helluntailaisuus.
        2. En ole koskaan kuullut kristinuskon sisällä vaikuttavasta harhaopista joka kieltäisi tekemästä parannusta. Aika lähellä tuollaista harhaoppia on helluntalaisuuteen kuuluva donatolainen harhaoppi joka opettaa, että kerran uskoontullut ei tarvitse enää parannusta. Arminiolaisuus taas opettaa että ihminen ei pelastu yksin Kristuksen sovitustyön tähden, vaan vaaditaan myös ihmisen omia tekoja. Tätä harhaoppia opetti mm. Helsingin Saalemin johtaja Kai Antturi.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Arminiolaisuus :
        Arminiolaisuus on hollantilaisen teologin Jacobus Arminiuksen (1560–1609) mukaan nimetty oppi, jonka mukaan Kristus kuoli kaikkien (ei vain valittujen) puolesta, mutta vain uskovat pelastuvat: ihminen täyttää ennaltamäärätyn pelastuksen ehdon uskomalla. Kenenkään syntejä ei olla siis arminiolaisten mukaan annettu anteeksi vielä Golgatalla vaan sen ehdoksi on asetettu 1) ihmisen ulkoinen ja sisäinen muuttuminen ja 2) hänen omat tekonsa, joilla hän todistaa uskoaan muille. Arminiolaisuus sijoittuu pelastuksen laajuudessa universalismin ja partikularismin väliin. Arminiolaisuus opettaa monergistista
        pelastuskäsitystä, jonka mukaan pelastus on yksinomaan Jumalan työtä, mutta korostaa vastoin predestinaation kannattajia, että ihmisen vallassa on kuitenkin torjua tai hyväksyä tämä Jumalan lahjana tarjoama pelastus. Siksi kaikki eivät pääse taivaaseen. Jumalan tahtoo pelastaa kaikki ihmiset ja tarjoaa pelastusta kaikille mutta kunnioittaa ihmisen tahtoa eikä pakota ketään pelastukseen. Arminiolaiset ovat kritisoineent predestinaation kannattajia siitä, että nämä hylkäävät Jumalan yleisen pelastustahdon opettamalla, että Jumala olisi ennalta määrännyt vain jotkut tietyt ihmiset pelastumaan ja siten muut kadotukseen.
        Arminiolainen liike nauttii kannatusta muun muassa metodistien ja baptistien parissa. Ja jos vain usko riittää, liike liittyy hyvin esimerkiksi Søren Kierkegaardin "uskon irrationalismin" subjektiiviseen filosofiaan. Arminiolaisuuden esittämät näkymykset tuomittiin Dordtin kanoneissa vuonna 1619, jotka määrittelivät reformoitujen kirkon virallisen opin arminiolaisuuden haastamissa uskonkysymyksissä.[1]

https://fi.wikipedia.org/wiki/Donatolaisuus :
        Donatolaisuus oli 300-luvun alussa Pohjois-Afrikan Karthagossa muodostunut kristillinen liike, joka vastusti vuonna 311 Caecilianuksen nimittämistä piispaksi (Karthagon piispana 311–313), koska hän ja hänet vihkinyt piispa Felix Aptungalainen olivat Diocletianuksen vainoissa (303–311) kieltäneet uskonsa. Donatolainen oppositio valitsi Majorinuksen Karthagon piispaksi; häntä seurasi 313 Donatus, jonka mukaan liike sai nimensä ja joka loi itsenäisen kirkon. Pohjois-Afrikan kristillisyys jakaantui katoliseen ja donatolaiseen kirkkoon. Donatolaisten tärkeimpänä tarkoitusperänä oli kirkon pyhyys, joka heidän mukaansa riippui sen yksityisten jäsenten siveellisyydestä (vrt. aikaisempi novatiolaisuus); he halusivat erottaa vainon aikana horjuneet piispat ja papit, traditores (’luovuttajat’ eli ne, jotka olivat luovuttaneet Raamattunsa viranomaisille), vastustivat epäkristillistä valtakunnankirkkoa ja korostivat velvollisuutta kärsiä marttyyrikuolema uskon puolesta. Donatolaiset itse kutsuivat kirkkoaan ’marttyyrien kirkoksi’. Donatolaisiin liittyi vähitellen myös yhteiskunnallisten uudistusten ajajia (circumcellionit), jotka saivat monin paikoin kannattajansa syntyperäisistä alimmista sosiaaliryhmistä, jotka pitivät roomalaisia suurtilallisia ja virkamiehiä sortajinaan. Donatolaiset vastustivat myös keisarin pakkopolitiikkaa; keisarit yrittivät monesti kukistaa donatolaiset verisesti, mutta tuloksetta.
        Donatolaiskiista oli ensimmäinen ekklesiologinen kiista. Muun muassa Augustinus vastusti donatolaisia jyrkästi: hänen mukaansa papin henkilökohtainen arvottomuus ei hänen mukaansa tehnyt sakramenttien pätevyyttä kyseenalaiseksi[1]. Maanpäällinen kirkko on pyhien ja syntisten sekoittunut kokonaisuus (corpus permixtum) ja syntiset tuomitaan vasta aikojen lopussa. (Tämä näkemys vastustaa vastaavasti myös pelagiolaisuutta.)
        Donatolainen kirkko oli vahvimmillaan noin vuonna 400, jolloin se käsitti yli puolet Pohjois-Afrikan kristityistä. Donatolaiset olivat kannanotoissaan hyvin jyrkkiä; heidän asiaansa tutkittiin kirkolliskokouksissa (esimerkiksi Karthagossa vuonna 411), ja keisari riisti heiltä kansalaisoikeudet vuonna 414, jolloin donatolaiset muodostivat vapaakirkon, joka periaatteessa torjui kirkon ja valtion yhteyden.

1500-luvun radikaalireformaatiolla oli selviä aatteellisia yhtymäkohtia donatolaisiin (vrt. anabaptismi).

• sovituksensana

Sielunvihollinen tulee aina valheillaan uskoon tulleen tykö ja sanoo:
      Eihän Kristus yksin voi sinua pelastaa, sinunhan täytyy noudattaa kaikkia niitä ohjeita ja käskyjä, joita Raamattuun on kirjoitettu. Tämähän on äärettömän taitavasti kerrottu valhe.

Kristus on ainoa pelastajamme ja Hän ainoastaan voi meidät pelastaa. Mikään meidän tekomme ei voi meitä pelastaa.
      Kristus on ainoa vanhurskauttajamme.
      Gal. 2:21
      En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.
      Kristus on ainoa pyhittäjämme.
      Hepr. 10:10
      Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.

Me emme itse voi siis tehdä yhtään mitään, tullaksemme kelvollisemmaksi Jumalalle. Joka muuta opettaa, se on harhaopettaja.

• 1234567---

Laki on hyvä, Laki on Pyhä, ja evankeelinen. Kymmenenkäskyn laki on kasvattaja Kristukseen.

Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole.

• Missä kohtaa Raamattua meille annetaan lupa tehdä syntiä ja tahallaan rikkoa Jumalan käskyjä?

• VastausSovituksensanalle

Heität helmiäsi sikojen eteen. Lue kaksi ed. vastausta ja huomaat, että vaikka helluntailaiselle tarjoaisi evankeliumia, hän kääntää sen tarkoittamaan muuta kuin on kirjoitettu, keksien omasta päästään väittämiä, joita esim. sinä et väittänyt. Näin toimii valheen ja eksytyksen isä, Lucu.

Kaikkia ed. mielenkiintoisiakin lauseita suuremmin analysoimatta, sait edellä perihelluntailaiset vastauksent kahdelta antikristityltä.

Ei ihme, että Kristuskin tapettiin. Juutalaisten taholta hänenkin sanansa käännettiin juuri noin.

Jos hyvin käy, meidänkin käy yhtä huonosti kuin Herramme.
        .

• Biblepost

1234567---, ellenin valheet ovat sekoittaneet sinun pääsi. Sinulta on mennyt ajat ja lait ja kansat sekaisin. Jeesukseen uskovat ovat hengellinen Israel ja sinä vänkäät uskovien kannettavaksi fyysisen Israelin jo vanhentuneita sääntöjä ja käskyjä.
      Sinun oppisi ovat riivaajienoppeja.

• Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että yksikään säädös on vanhentunut?

• Jabin
        Kristitty.net kirjoitti:

Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että yksikään säädös on vanhentunut?

Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; Olet todella typerä.

• Jabin kirjoitti:

Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; Olet todella typerä.

Tuossa kohtaa ei sanota, että Mooseksen laki on vanhentunut. Uudessa liitossa laki on edelleen voimassa, Jeremian mukaan uudessa liitossa Toora kirjoitetaan meidän sydämiimme.

• Jeesusonainoatotuus

Sinä hylkäät Kristuksen ja turvaat lakiin. Sinut on sielunvihollinen saanut pauloihinsa valehtelemalla. Sinä olet pahimpia harhaoppien levittäjiä.

Kristusta sinä et halua julistaa! Sielunvihollinenkaan ei halua julistaa Kristusta.

Kristus on ainoa pelastaja. Ylistetty ja kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimi. Nimi yli kaikkien on Jeesus, lauletaan laulussakin...

Julista Kristusta, jos olet hänen opetuslapsensa. Jokainen Jeesuksen oma puhuu Kristuksesta ja julistaa Kristusta pelastajana.

• Se ei ole mitään lakiin turvaamista, että noudattaa Jumalan lakia. Se ei ole armoa vastaan, että noudattaa Jumalan käskyjä.

• tietotuusjaelämä
        Kristitty.net kirjoitti:

Se ei ole mitään lakiin turvaamista, että noudattaa Jumalan lakia. Se ei ole armoa vastaan, että noudattaa Jumalan käskyjä.

Vailla Pyhää Henkeä oleva on riippuvainen maallisesta laista.

Vailla Pyhää Henkeä oleva on riippuvainen maallisesta laista.

Jumalan laki ei ole maallinen laki. Jumalan laki Paavalin mukaan on pyhä, vanhurskas ja hyvä. Se ei ole mikään maallinen laki. Pyhä Henki kirkastaa meille lain. Pyhä Henki ei koskaan ole lakia vastaan. Pyhä Henki ei anna meille lupaa tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan lakia.

• Kristustahaukuttiin

Mitä lainopettajat sanoivat Kristukselle?
      Matt. 11:18
      Sillä Johannes tuli, hän ei syö eikä juo, ja he sanovat: 'Hänessä on riivaaja'
      Joh. 10:20
      Ja useat heistä sanoivat: "Hänessä on riivaaja, ja hän on järjiltään; mitä te häntä kuuntelette?"

• minäminäminäminä

Minä, minä, minä... tämä on Kristuksen pelastuksen hylänneen julistusta!
      Luuk 18:11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
      12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'

Minä en ole niinkuin nuo muut: Minä vietän sapattia joka sapatti, sytytän sapattikynttilät, valmistan sapattiaterian, luen sapattirukoukset, minä vietän kaikkia Jumalan Israelille määräämiä juhlia, minä noudatan kaikkia Mooseksen lakipykäliä, minä olen juutalainen, koska noudatan Jumalan säätämiä lakeja, mutta hylkään Jeesuksen opetukset, koska ne ovat harhaoppeja, siksihän Jeesus surmattiin, koska hän ei noudattanut Mooseksen lakia, monessa kohtaa hän rikkoi nuo lait. Minä en nauti ehtoollista, koska se olisi Mooseksen lain rikkomista, minä minä, minä ansaitsen Jumalalta kaiken hyvän, koska olen hyvä. Minä, katsokaa kuin erinomainen kristitty minä olen, katsokaa minua, ottakaa mallia minusta, minä olen.

• Se ei tee meistä juutalaisia, että noudatamme Jumalan lakia. Meidän ei tule noudattaa mitään juutalaisten fariseuksilta perimiä perinnäissääntöjä.

Jeesusta ei surmattu siksi, että hän rikkoi Mooseksen lakia. Mitä kohtaa Mooseksen laista Jeesus muka rikkoi? Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että Jeesus muka rikkoi Mooseksen lakia?

• BUPLIKAANI

Ei kirkollisveroja, ei kymmenyksiä, eikä muihiNkaan turhiin keräyksiin, sillä en ole FARISEUS.

• Jabin
        Kristitty.net kirjoitti:

Se ei tee meistä juutalaisia, että noudatamme Jumalan lakia. Meidän ei tule noudattaa mitään juutalaisten fariseuksilta perimiä perinnäissääntöjä.

Jeesusta ei surmattu siksi, että hän rikkoi Mooseksen lakia. Mitä kohtaa Mooseksen laista Jeesus muka rikkoi? Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että Jeesus muka rikkoi Mooseksen lakia?

Kristitty.net, taas valhe. Mooseksen Laki nimenomaan loi Israelin kansan, Mooseksen Laki on kuin valtion perustuslaki.

• Jabin kirjoitti:

Kristitty.net, taas valhe. Mooseksen Laki nimenomaan loi Israelin kansan, Mooseksen Laki on kuin valtion perustuslaki.

Ja se ei tee meistä juutalaisia, että noudatamme Jumalan lakia.

• yksinKristus

Varokaa kaikkea sitä, jossa Kristusta ei julisteta!

Kristus pitää olla meidän julistuksemme keskipiste.

Jeesus käski julistaa evankeliumia ja evankeliumi on ilosanoma Kristuksesta, pelastajasta.

• sovitusjapelastus

Jeesus Kristus meidän syntiemme sovittaja ja anteeksi antaja.

• HylkäsinAntturilaisuuden

Sekä lahjavanhurskauttaja.

Tämän helluntailaiset kieltävät. Siis lahjavanhurskautuksen. He opettavat vanhurskautumista "parannuksentekojen" sekä nykyään näköjään joa aivan avoimesti lain noudattamisen kautta. Olemme voineet havaita, että tällä foorumilla hyökätään myös nimenomaan Paavalin opetuksia vastaan (Paavali julisti että ihminen pealstuu yksin Kristuksen kautta, ilman mitään laintekoja), joten he jo avoimesti alkavat kieltää osan Uutta testamenttia. Helluntailaisuus on kiero, satanistinen lumeuskonto.

Paavali kyllä opetti myös laista, joka on johdattaja Kristuksen luo. Laki herättää synnintunnon, Kristus vapauttaa uudestisyntyneen lainorjuudesta. Lahjavanhurskautuksen kautta Kristus Itse täyttää lain meissä, eli vaikuttaa uutta elämää. Meidän ei tarvitse yrittää täyttää lakia, sillä Jeesus on täyttänyt sen meidän puolestamme ja uskon kautta Itse vaikuttaa meissä sen uuden mielen, että "ilolla täytämme lakia". Laki on siis kirjoitettu kristityn sydämeen, eikä kuten helluntailaiset harhaopettavat: "uskoontullut alkaisi lainnoudattamisella, tekojen kautta pelastamaan itse itseään."

Olen omin korvin, ent. hellarina, kuullut Hgin Saalem-seurakunnan tuolloisen johtajan, Kai Antturin opettavan: "Tässäkin maassa opetetaan sellaista harhaoppia, että ihminen pelastuisi yksin Jeesuksen sovitustyön kautta ("Kauheeta! Ketkä noin kauheita opettavat?!") Ehei! Kyllä pelastukseen tarvitaan myös ihmisen omia tekoja."

Kun aikoinaan hylkäsin helluntailaisuuden kaikkine perkeleellisine oppeineen ja kristittyjen vastaisine valheineen ja pilkkapuheineen (jota tämäkin foorumi on täynnä) tajusin, että Antturi tarkoitti ev.luterilaisen kirkon lutherilaista vanhurskautamissoppia. Hylkäsin Antturin opit, synnyin kristityksi ja aloin tunnustaa yksin Kristuksen oppia.

"Yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristuksen teon kautta."
        *

• saviseutulainen
        HylkäsinAntturilaisuuden kirjoitti:

Sekä lahjavanhurskauttaja.

Tämän helluntailaiset kieltävät. Siis lahjavanhurskautuksen. He opettavat vanhurskautumista "parannuksentekojen" sekä nykyään näköjään joa aivan avoimesti lain noudattamisen kautta. Olemme voineet havaita, että tällä foorumilla hyökätään myös nimenomaan Paavalin opetuksia vastaan (Paavali julisti että ihminen pealstuu yksin Kristuksen kautta, ilman mitään laintekoja), joten he jo avoimesti alkavat kieltää osan Uutta testamenttia. Helluntailaisuus on kiero, satanistinen lumeuskonto.

Paavali kyllä opetti myös laista, joka on johdattaja Kristuksen luo. Laki herättää synnintunnon, Kristus vapauttaa uudestisyntyneen lainorjuudesta. Lahjavanhurskautuksen kautta Kristus Itse täyttää lain meissä, eli vaikuttaa uutta elämää. Meidän ei tarvitse yrittää täyttää lakia, sillä Jeesus on täyttänyt sen meidän puolestamme ja uskon kautta Itse vaikuttaa meissä sen uuden mielen, että "ilolla täytämme lakia". Laki on siis kirjoitettu kristityn sydämeen, eikä kuten helluntailaiset harhaopettavat: "uskoontullut alkaisi lainnoudattamisella, tekojen kautta pelastamaan itse itseään."

Olen omin korvin, ent. hellarina, kuullut Hgin Saalem-seurakunnan tuolloisen johtajan, Kai Antturin opettavan: "Tässäkin maassa opetetaan sellaista harhaoppia, että ihminen pelastuisi yksin Jeesuksen sovitustyön kautta ("Kauheeta! Ketkä noin kauheita opettavat?!") Ehei! Kyllä pelastukseen tarvitaan myös ihmisen omia tekoja."

Kun aikoinaan hylkäsin helluntailaisuuden kaikkine perkeleellisine oppeineen ja kristittyjen vastaisine valheineen ja pilkkapuheineen (jota tämäkin foorumi on täynnä) tajusin, että Antturi tarkoitti ev.luterilaisen kirkon lutherilaista vanhurskautamissoppia. Hylkäsin Antturin opit, synnyin kristityksi ja aloin tunnustaa yksin Kristuksen oppia.

"Yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristuksen teon kautta."
        *

Totisesti Amen!

• Varokaa todellakin valheopettajia. Hylkäät Jeesuksen vanhurskauden kun yrität lain noudattamisella saavuttaa vanhurskauden.
      Room 3:21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, > Jakeen lisätiedot
      3:22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. > Jakeen lisätiedot
      3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla > Jakeen lisätiedot
      3:24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, > Jakeen lisätiedot
      3:25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit > Jakeen lisätiedot
      3:26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen. > Jakeen lisätiedot
      3:27 Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta. > Jakeen lisätiedot
      3:28 Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja

• 1234567---

Armosta olemme pelastetut uskon kautta, emme tekojemme kautta, että kukaan ei kerskaisi. Sapatti on voimakkain todistus siitä, että panemme omat työt syrjään.

Ahdas portti löytyy Raamatuista vuosilta 1642 ja 1903 Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.

• sabbatti
        1234567--- kirjoitti:

Armosta olemme pelastetut uskon kautta, emme tekojemme kautta, että kukaan ei kerskaisi. Sapatti on voimakkain todistus siitä, että panemme omat työt syrjään.

Ahdas portti löytyy Raamatuista vuosilta 1642 ja 1903 Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.

Huomenissa omat työt syrjään sysättäköön.

• Lukekaa Raamattua niin pysyy Tiellä. Ei tavitse jokaisen opintuulen mukana kääntyillä.
      Galatalaiskirje:
      3:1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna? > Jakeen lisätiedot
      3:2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta? > Jakeen lisätiedot
      3:3 Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte? > Jakeen lisätiedot
      3:4 Niin paljonko olette turhaan kärsineet? - jos se on turhaa ollut. > Jakeen lisätiedot
      3:5 Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta, > Jakeen lisätiedot
      3:6 samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"? > Jakeen lisätiedot
      3:7 Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia. > Jakeen lisätiedot
      3:8 Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi." > Jakeen lisätiedot
      3:9 Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa. > Jakeen lisätiedot
      3:10 Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee." > Jakeen lisätiedot
      3:11 Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta." > Jakeen lisätiedot
      3:12 Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä." > Jakeen lisätiedot
      3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" - > Jakeen lisätiedot
      3:14 että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen. > Jakeen lisätiedot
      3:15 Veljet, minä puhun ihmisten tavalla. Eihän kukaan voi kumota ihmisenkään vahvistettua testamenttia eikä siihen mitään lisätä. > Jakeen lisätiedot
      3:16 Mutta nyt lausuttiin lupaukset Aabrahamille ja hänen siemenelleen. Hän ei sano: "Ja siemenille", ikäänkuin monesta, vaan ikäänkuin yhdestä: "Ja sinun siemenellesi", joka on Kristus. > Jakeen lisätiedot
      3:17 Minä tarkoitan tätä: Jumalan ennen vahvistamaa testamenttia ei neljänsadan kolmenkymmenen vuoden perästä tullut laki voi kumota, niin että se tekisi lupauksen mitättömäksi. > Jakeen lisätiedot
      3:18 Sillä jos perintö tulisi laista, niin se ei enää tulisikaan lupauksesta. Mutta Aabrahamille Jumala on sen lahjoittanut lupauksen kautta. > Jakeen lisätiedot
      3:19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä. > Jakeen lisätiedot
      3:20 Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi. > Jakeen lisätiedot
      3:21 Onko sitten laki vastoin Jumalan lupauksia? Pois se! Sillä jos olisi annettu laki, joka voisi eläväksi tehdä, niin vanhurskaus todella tulisi laista. > Jakeen lisätiedot
      3:22 Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat. > Jakeen lisätiedot
      3:23 Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä. > Jakeen lisätiedot
      3:24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme. > Jakeen lisätiedot
      3:25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia. > Jakeen lisätiedot
      3:26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa. > Jakeen lisätiedot
      3:27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet. > Jakeen lisätiedot
      3:28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa. > Jakeen lisätiedot
      3:29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.

• 1234567---

Laki on hyvä, Laki on Pyhä, ja evankeelinen.

• "Tuntuu olevan monenlaista harhaopettajaa liikkeellä.

Tit. 3:10

Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,

Kannattaa olla vastaamatta heille mitään. Se jäädyttää heidän intonsa.

Heidän ylläpitämänsä ketjut häipyvät silloin unohduksen yöhön.

Hehän toistavat samoja lauseita, toistavat, toistavat, toistavat ja toistavat.. loputtomiin."

Tässä tämän keskustelun aloittajan aloituspuhe.

Tämä keskustelu on todellakin tullut sellaiseksi.
      Tähän ei kannata enää tuhlata aikaansa.

• Harja44

Harhat kertomallako se uudestisyntymätön löytää peladtuksen.etsi se harha nyt ensin itsestäsi ja kerro ainoasta joka poistaa pimeuden Jeesuksesta.

• Henki.erottaa.tämän

Varokaa harhaopettajista varoittajia. Sellaiset ovat yleisesti eksyttäjiä.

• Varokaa harhaopettajista varoittajista varoittajia. He ovat vielä vahempia.

• Varokaa kaikkia niitä harhaopettajia, jotka julistavat, että koska olemme armon, emmekä lain alla, saamme rikkoa Jumalan pyhää lakia ja tehdä syntiä. Näille laittomuuden ihmisille Jeesus sanoo, menkää pois minun tyköäni, en ole koskaan teitä tuntenut.

• JeesusJeesusJeesus
      • Tämä palsta on täynnä harhaopettajia, jotka opettavat, että saamme tehdä syntiä. He sanovat, että saamme rikkoa sapattia, koska olemme armon, emmekä lain alla.

• Jeesusyksinrakkaus

Jeesus ei sapatista piitannut.

Lähimmäisen rakkaus oli Jeesukselle paljon tärkeämpi asia.

Sapatin lain alla olevat eivät lähimmäisiään rakasta, vaan tuomarina kulkevat ympäri maailmaa yrittäen käännyttää muitakin lain alle hirvittävään pakonomaiseen uskonnon harjoittamiseen ja luopumaan Jeesuksen seuraamisesta ja lähimmäisen rakastamisesta. He ovat hirvittävän orjuuden ikeessä ja kuvittelevat palvelevansa Jumalaa, vaikka ovat hänet hyljänneet ja joutuneet uskonnon epäjumalan palveluksen verkkoon.

• Jeesus piittasi sapatista. Jeesus meni sapatinpäivänä tapansa mukaan synagoogaan. Jeesus siis vietti sapattia ja piittasi siitä ja pyhitti sapatinpäivän. Jeesus sanoi olevansa sapatin Herra. Jeesus ei sanonut olevansa sunnuntain tai minkään muun päivän Herra. Jeesus sanoi, että sapatti on ihmistä, eli koko ihmiskuntaa varten, näin vahvistaen sapatin.

Sapatin viettäjät eivät ole lain alla. Se ei ole mitään lain alla olemista, että pyhittää sapatinpäivän kymmenen käskyn mukaan. Se ei ole mitään uskonnon harjoittamista, että noudattaa kymmentä käskyä ja pyhittää sapatinpäivän. Lain noudattamista ei missään kohtaa Raamattua kuvata orjuuden ikeeksi. Sapatin viettäminen ei ole epäjumalan palvelusta, miten kymmenen käskyn noudattaminen muka voisi olla epäjumalan palvelusta?

• Jeesusksentykö

Ei ole monikaan vielä nähnyt turmeltuneen sydämensä salaisuuksia - ei ole uskaltanut katsoa totuutta itsestään silmiin. Siksi he kulkevat omien ponnnistelujen tietä uskonnon kahleissa. Kristuksen rauha ei asu heidän sydämessään, ei heillä todellista lepoa ole, vaikka he niin vakuuttavat. He valehtelevat itselleenkin ja eivät uskalla mennä Jeesuksen eteen kertoen oman sydämensä turmeltuneisuuden ja pyytäen Häntä tulemaan sisälle, koska eivät voi itseään mitenkään auttaa.

• Meidän tulee vapautua uskonnon kahleista, kaikista fariseuksilta ja katoliselta kirkolta perityistä ihmisten opeista ja käskyistä. Jumalan käskyt ovat kevyt taakka, Jumalan lain noudattaminen vapauttaa uskonnon kahleista. Ihmisten opit ja käskyt ovat orjuuden ies ja raskas taakka. Ihmisten käskyt vievät kadotukseen, mutta Jumalan laki vapauttaa synnin kahleista. Jos me rakastamme Jeesusta, noudatamme Jumalan käskyjä. Meidän tulee noudattaa Jumalaa enemmän kuin ihmistä. Pelastuksen suhteen meidän ei tule turvautua mihinkään ihmisten omasta päästään keksimiin uskonnollisiin rituaaleihin, vaan yksin Jeesuksen sovitustyöhön ja kalliisen vereen.

• Moosesitkee

Miksi Mooses itkee?

• seuraaJeesusta

Joh. 5:46

Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.

Jeesus ei käskenyt seurata Moosesta, vaan Jeesusta!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5822
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      47
      5328
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3708
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3663
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      92
      3269
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2874
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57