Vangitut koiraparat

hauvouvuh

Haukkuvat epätoivon vimmalla kaikkea ohi kulkevaa.
Ajatelkaa, millainen tilanne on kesällä kun vieressä avataan liikennepuisto.

28

230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1.-.-.-

      Höh! Se liikennepuisto ollu siinä jo sen 50v. Joten mikä ongelma sulla?

      • sehän.hällä

        Ongelma on selitetty aloituksessa. Koirapuiston ohi kiitää kesällä jatkuvana vilinänä erilaisia kulkuneuvoja. Koirien haukunta ja aidalle hyppely on ihan sietämätöntä. Paitsi että kaikki lapset eivät uskalla mennä sitten lähellekään koko liikennepuistoa.


      • 1.-.-.-
        sehän.hällä kirjoitti:

        Ongelma on selitetty aloituksessa. Koirapuiston ohi kiitää kesällä jatkuvana vilinänä erilaisia kulkuneuvoja. Koirien haukunta ja aidalle hyppely on ihan sietämätöntä. Paitsi että kaikki lapset eivät uskalla mennä sitten lähellekään koko liikennepuistoa.

        Ymmärtämättömyytesi ja selittelysi jatkuvasti ohi kiitävistä kulkuneuvoista paljastaa sen tosi seikan, että vain sinussa, vikaa ja ennakkoluuloja koiria ja koiraihmisiä kohtaan.
        Oletko edes käyny katsomassa kuinka "lähellä" se liikennepuistoalue leikkivälineineen sijaitsee?
        Turhaa paskaa jauhat.


      • Hount.Dog
        sehän.hällä kirjoitti:

        Ongelma on selitetty aloituksessa. Koirapuiston ohi kiitää kesällä jatkuvana vilinänä erilaisia kulkuneuvoja. Koirien haukunta ja aidalle hyppely on ihan sietämätöntä. Paitsi että kaikki lapset eivät uskalla mennä sitten lähellekään koko liikennepuistoa.

        "Ongelma on selitetty aloituksessa. Koirapuiston ohi kiitää kesällä jatkuvana vilinänä erilaisia kulkuneuvoja."

        Ajoneuvoja ja kävelijöitä kiitää koko ajan ohi, olivatpa koirat koirapuistossa tai sen ulkopuolella. Aidatussa koirapuistossa koirat voivat juosta vapaasti ilman, että niistä olisi haittaa jalankulkijoille tai liikenteelle. Koira-aitauksia pitäisi saada Kemiin lisää sellaisille koiranomistajille ja heidän koirilleen, jotka asuvat kerrostalossa tai joilla ei muusta syystä ole omaa aidattua pihaa. Koira-aitauksessa koirat voivat tutustua muihin koiriin. Koira on luonnostaan laumaeläin, niin kuin ihminenkin. Koiranomistajatkin voivat koira-aitauksessa tutustua toisiin koiranomistajiin ja saada opastusta koiranhoitoon.


    • Empatiaaaaaa

      Koiratkin tarvitsevat seuraa, leikkikavereita. Tottuvat ja oppivat sosiaalisia taitoja, kasvavat tervepäisiksi.
      Ne koirat jotka eristetään muista koirista, melusta, liikkeestä ovat useammin agressiivisia.

    • Voikoollanäin

      Jos lapsi opetetaan pelkäämään koiria, on hysteria varma.

      • vääääräpaikka

        Koirapuiston paikka on ihan pielessä.
        Ei missään tapauksessa olisi pitänyt tehdä lasten liikennepuiston kylkeen. Hyvin stressaava tilanne koirillekin.
        ... Tunnen henkilön, jolla on koirafobia. On kyse eri asiasta kuin hysteria, joka sekin tietenkin voi olla vaikea. Fobia estää normaalin elämänvieton.


      • 1.-.-.-
        vääääräpaikka kirjoitti:

        Koirapuiston paikka on ihan pielessä.
        Ei missään tapauksessa olisi pitänyt tehdä lasten liikennepuiston kylkeen. Hyvin stressaava tilanne koirillekin.
        ... Tunnen henkilön, jolla on koirafobia. On kyse eri asiasta kuin hysteria, joka sekin tietenkin voi olla vaikea. Fobia estää normaalin elämänvieton.

        Elä jauha paskaa.


      • Ke1000
        vääääräpaikka kirjoitti:

        Koirapuiston paikka on ihan pielessä.
        Ei missään tapauksessa olisi pitänyt tehdä lasten liikennepuiston kylkeen. Hyvin stressaava tilanne koirillekin.
        ... Tunnen henkilön, jolla on koirafobia. On kyse eri asiasta kuin hysteria, joka sekin tietenkin voi olla vaikea. Fobia estää normaalin elämänvieton.

        Aika outo.


      • 1000Ke
        Ke1000 kirjoitti:

        Aika outo.

        Samaa mieltä kuin Ke1000, paikka on koirapuistolle monella tavalla outo.


      • lääkkeet! Ottakaahan nyt ne ilta pillerinne ja nukkukaa rauhassa. Jos vielä huomenna kateus, vitutus ja fobiat vaivaa, niin varatkaa pikimiten aika lääkärille, jotta saisitte riittävän nopeasti hoitoa koirahysteriaanne. Tai mikä tauti teitä lienekki vaivaa.
        Samasta aiheesta useita eri keskustelu avauksia aivan liikaa.
        Olis kyllä aihetta saada palstalle sellainen moderaattori, tai luotsi jaka niputtas saman aiheen keskustelut yhteen nippuun?


      • Ehdotus001

        "lääkkeet! Ottakaahan nyt ne ilta pillerinne ja nukkukaa rauhassa."

        Kuka voisi antaa haukkuville koirille tehokkaat lääkkeet?


      • Ehdotus001 kirjoitti:

        "lääkkeet! Ottakaahan nyt ne ilta pillerinne ja nukkukaa rauhassa."

        Kuka voisi antaa haukkuville koirille tehokkaat lääkkeet?

        Et näköjään ymmärrä? Ei koira(t) tarvi lääkkeitä, vaan ihmiset.
        Aamulla sitten soittelet sinne MT-osastolle, niin eiköhän sullekin lääkitys löydy?


      • Tiina_K
        LÄÄKKEET kirjoitti:

        Et näköjään ymmärrä? Ei koira(t) tarvi lääkkeitä, vaan ihmiset.
        Aamulla sitten soittelet sinne MT-osastolle, niin eiköhän sullekin lääkitys löydy?

        "Ei koira(t) tarvi lääkkeitä, vaan ihmiset."

        Kyllä koiratkin tarvitsevat lääkkeitä. Aivan varmasti. Erityisen hyödyllisiä ovat matolääkkeet. Sitten koirat on hyvä rokotuttaa erilaisia tauteja vastaan. Niistä saat tietoa eläinlääkäriasemalta.


    • yuikjhgfvbnmhguytjhgfg

      "Ne koirat jotka eristetään muista koirista, melusta, liikkeestä ovat useammin agressiivisia. "lainaus

      Kaikkea sitä kokematon koiran kasvatuksesta ajatteleva ihminen väittää.
      Kerrataan vielä. Koiran kasvatuksessa pentuvaihe kasvatuksessa tärkein vaihe, silloin opetetaan koira erilaisille äänille, liikenne, musiikki jne. Myös sosiaalisuus (tarkoittaa tottuminen toisiin koiriin) aloitetaan jo kennelissä. Lapsiin tottuminen myös opetetaan, (jos lapsi pelkää, ei saa missään nimessä pakottaa lasta koiran lähelle, lapsi tutustuu koiraan itse kun hän siihen valmis, aluksi neuvoisin pentukoiraa joka on kooltaan pieni, eikä pelottava lapsen silmin kooltaan.)
      Mielestäni koira-aitaus ei todellakaan ole mikään sosiaalisuutta luova paikka, koska siellä on kuitenkin paljon koiria, joille ei ole opetettu edes peruskäskyjä. Aitauksessa haukkuu päivittäin isot koirat joka kulkijan, ja omistajat eivät valitettavasti osaa tehdä mitään, tässä vain yksi esimerkki, kun koiraa ei ole osattu tai välitetty kouluttaa.

      • koira.on.eläin

        "Koiratkin tarvitsevat seuraa, leikkikavereita. Tottuvat ja oppivat sosiaalisia taitoja, kasvavat tervepäisiksi. "
        Anna mun kaikki kestääääää. Koirat ovat eläimiä, eivät ihmisiä. On väärin koiria kohtaan kohdella niitä ihmisinä. Koirille ominaista on taistelu paikasta laumassa. On liian rankkaa koiralle, että se pannaan häkkiin hakemaan paikkaa laumassa yhtenään. Ei sitten ihme että haukkuu ja riehuu omankin perheensä parissa ja häiriköi naapureita.


      • Tiina_K
        koira.on.eläin kirjoitti:

        "Koiratkin tarvitsevat seuraa, leikkikavereita. Tottuvat ja oppivat sosiaalisia taitoja, kasvavat tervepäisiksi. "
        Anna mun kaikki kestääääää. Koirat ovat eläimiä, eivät ihmisiä. On väärin koiria kohtaan kohdella niitä ihmisinä. Koirille ominaista on taistelu paikasta laumassa. On liian rankkaa koiralle, että se pannaan häkkiin hakemaan paikkaa laumassa yhtenään. Ei sitten ihme että haukkuu ja riehuu omankin perheensä parissa ja häiriköi naapureita.

        "Anna mun kaikki kestääääää. Koirat ovat eläimiä, eivät ihmisiä."

        Huonosti olet koulussa lukenut biologian. Ihmisetkin kuuluvat eläimiin.


    • hjhjhj

      Ei uskalla mennä lääkäriin, vastassa voi olla koiraihminen, joka ei ymärrä lainkaan mistä on kysymys.

      • lääkäri_tarpeeton

        Se että vastustaa koirapuiston sijoittamista älyttömään paikkaan ei ole mikään sairaus.


    • rtyuijhgfcvbjhgfdtyuytr

      Susikoira juoksi aitaukseen irti parkkipaikalta. Omistaja käveli polleana hihna kädessä. Ei poloinen ymmärtänyt minkä vaara tilanteen aiheutti, koira kun on arvaamaton eläin. Jos ei kemia kohtaa toisen koiran tai ihmisen kanssa, seuraukset voivat olla arvaamattomat. Niin ei mitään vaaraa uudessa koira-aitauksen ympäristössä, niin kauna kun ensimmäinen konflikti tapahtuu.

      • äläväheksy

        Kyllähän on jo tapahtunut, kun pikkulapset joutuneet hädissään itkemään aitauksen lähellä yleisellä puistokäytävällä.


      • Tarkkailija_
        äläväheksy kirjoitti:

        Kyllähän on jo tapahtunut, kun pikkulapset joutuneet hädissään itkemään aitauksen lähellä yleisellä puistokäytävällä.

        "pikkulapset joutuneet hädissään itkemään aitauksen lähellä yleisellä puistokäytävällä. "

        Vanhempien ei tulisi jättää aivan pieniä lapsia huomiotta. Siellä puhuvat vain kännykkään ja jättävät lapsen huomiotta. Mukana olevan vanhemman pitäisi sammuttaa puhelin ja puuhata yhdessä lapsen kanssa. Muuten lapsi tuntee itsensä hylätyksi ja seuraa kova itku. Sitten samat holtittomat äidit työntävät kärryt kadun samalla puhelimeen puhuen. Eivät edes vilkaise sivulle, onko autoja tai pyriä tulossa.


    • tyujhgvbjhgfuyttyuihgh

      Mikä on niin vaikea käsittää isojen koirien omistajilla, että koirat pitää kiinni, perustuu lakiin? Näyttää vielä valitettavan usein ettei heillä ole edes koira hallussa. Koira-aitauksen lähellä puistossa kaksi naista piti irrallaan isoja koiria, toinen hyökkäsi vanhemman naisen jalkaan kiinni. Ei omistajat saaneet mitään otetta tähän koiraan, ei edes osanneet pyytää anteeksi asianomaiselta henkilöltä.

    • tyuikjhgvbnjhggiuytyu

      Kemissä on eräs blondi joka tykkää taluttaa isoa susikoiraa irti pitkin katuja. Hänelle kun huomauttaa asiasta niin saa haistattelut osakseen. Hän ilmeisesti kuvittelee olevan lain ulkopuolella koiran kiinnipito velvoitteeseen liittyen.

      • viimeisenä.joukkueeseenv

        Koira-aitauksessa koirista tulee hermoheikkoja stressaantuneita räkyttäjiä, siellä kun pitää aina uudestaan ja uudestaan koettaa saada laumassa paikka, joka ei olisi ihan huonoin. Säälittää.


      • Tiina_K
        viimeisenä.joukkueeseenv kirjoitti:

        Koira-aitauksessa koirista tulee hermoheikkoja stressaantuneita räkyttäjiä, siellä kun pitää aina uudestaan ja uudestaan koettaa saada laumassa paikka, joka ei olisi ihan huonoin. Säälittää.

        "uudestaan koettaa saada laumassa paikka, joka ei olisi ihan huonoin."
        Emme kuitenkaan voi elää koiralauman ehdoin.


      • asia_on_selvä
        Tiina_K kirjoitti:

        "uudestaan koettaa saada laumassa paikka, joka ei olisi ihan huonoin."
        Emme kuitenkaan voi elää koiralauman ehdoin.

        Koiralle tulee osoittaa sen paikka siinä laumassa, jossa se elää (perhe, koti, työpaikka). Koiraa ei tule altistaa taistelemaan paikoista muissa laumoissa (koirapuisto--)


      • vetoa
        asia_on_selvä kirjoitti:

        Koiralle tulee osoittaa sen paikka siinä laumassa, jossa se elää (perhe, koti, työpaikka). Koiraa ei tule altistaa taistelemaan paikoista muissa laumoissa (koirapuisto--)

        Itsestään selvää. Jos koira elää koiralaumassa, kuten esim. vetokoirat joskus, tulee aina olla laumassa samat yksilöt ja jokaisella siinä oma paikka. Lauma ei saa vaihtua yhtenään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      573
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe