Universumi tekee kuolemaa

Kristusjumala

https://yle.fi/uutiset/3-8207972

Ei tosin ihan vielä. Onneksi on muita universumeja.

Kuitenkin tutkijat mainitsevat "ellei jostain uutta energiaa". Sitähän syöskyy kokoajan universumiin valtaisia määriä. ns. mustista aukoista.

Jos kuitenkin on lopun alku jo meneillään niin uskompa että loppua kohti vauhti kiihtyy.

Universumia olen selittänyt ilmapalolla..sen laajenemiseen teille maalisille. Sama toimii toisinkin päin. Lopussa nopeutuu ja sitten ihan lopussa..ptrööts...eli kuolema tulee..Ihminenkin päästää kuollessan pröötit. Tämä loppukevennyksenä koska olen myös huumorimiehiä.

39

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä sinä kuolet aiemmin.

• En kuole. Olen Alfa ja omega. Kaiken luoja.

• GodIsKaputt

Et ole.
        Vaan et ole koskaan ollut olemassakaan muualla kuin ihmisten kalloissa! ;)

• TuhoTuleeKuitenkin

Maapallo tekee kuolemaa, koska ihmiset ovat niin saamattoman tyhmiä ja itsekkäitä. Ihmiskunta kuolee sukupuuttoon noin 100 vuoden sisällä ja Maapallosta tulee täysin elinkelvoton 1 000 vuoden sisällä. Sekään ei tosin haittaa, sillä viiden miljoonan vuoden pääsrä auringosta loppuu polttoaine, se alkaa luhistu montakertaa itseään isommaksi punaiseksi jättiläiseksi niin että koko Maapallo kärventyy.

• Sinulla on suuruusluokat vähän hakusessa.
        Ihmiskunta tuskin kuolee sadassa vuodessa sukupuuttoon, eikä vielä tuhannessakaan.
        Maapallosta (kirjoitetaan lauseen keskellä pienellä toisin kuin erisnimi Maa) ei varmasti tule tuhannessa vuodessa elinkelvotonta eikä edes kymmenessätuhannessa vuodessa. Elinolosuhteet voivat toki muuttua ja useita lajeja tulee kuolemaan sukupuuttoon. Tuhannen vuoden kuluttua Maassa on kuitenkin vielä monipuolinen biodiversiteetti kaikkien ennusteiden mukaan.
        Aurinko paisuu (ei siis luhistu) punaiseksi n. viiden miljardin vuoden kuluttua, ei viiden miljoonan. Väittämäsi aika on tässä kohtaa vain tuhannesosa oikeasta.

• NurinKurinenLuhistiminen
        agnoskepo kirjoitti:

Sinulla on suuruusluokat vähän hakusessa.
        Ihmiskunta tuskin kuolee sadassa vuodessa sukupuuttoon, eikä vielä tuhannessakaan.
        Maapallosta (kirjoitetaan lauseen keskellä pienellä toisin kuin erisnimi Maa) ei varmasti tule tuhannessa vuodessa elinkelvotonta eikä edes kymmenessätuhannessa vuodessa. Elinolosuhteet voivat toki muuttua ja useita lajeja tulee kuolemaan sukupuuttoon. Tuhannen vuoden kuluttua Maassa on kuitenkin vielä monipuolinen biodiversiteetti kaikkien ennusteiden mukaan.
        Aurinko paisuu (ei siis luhistu) punaiseksi n. viiden miljardin vuoden kuluttua, ei viiden miljoonan. Väittämäsi aika on tässä kohtaa vain tuhannesosa oikeasta.

Aurinko kuten monet muutkin tähdet luhistuvat kekustasta ulospäin niin että jäljelle jää hyvin raskas valkoinen kääpiö, sillä pyöreät esineet, varsinkaan painottomassa tilassa, eivät voi luhistua sisäänpäin. Näin asiaa minulle selitetty.

• NurinKurinenLuhistiminen kirjoitti:

Aurinko kuten monet muutkin tähdet luhistuvat kekustasta ulospäin niin että jäljelle jää hyvin raskas valkoinen kääpiö, sillä pyöreät esineet, varsinkaan painottomassa tilassa, eivät voi luhistua sisäänpäin. Näin asiaa minulle selitetty.

Taitaa olla niin, että kun helium kertyy ytimeen, eikä ytimellä ole riittävää lämpötilaa ja painetta heliumin fuusioimiseksi, tähden sisäosat romahtavat, jolloin paine kasvaa ja heliumfuusio alkaa. Samaan aikaan ulko-osat paisuvat punaiseksi jättiläiseksi. Näin ainakin muistan joskus lukeneeni.
        Valkoinen kääpiö taitaa syntyä vasta kun tähden ulko-osat sinkoutuvat ulos ja sisäosa romahtaa ydinreaktioiden lakatessa.

Oikokaa, jos olen väärässä.

• TaisMennäJoÖverikskin
        agnoskepo kirjoitti:

Taitaa olla niin, että kun helium kertyy ytimeen, eikä ytimellä ole riittävää lämpötilaa ja painetta heliumin fuusioimiseksi, tähden sisäosat romahtavat, jolloin paine kasvaa ja heliumfuusio alkaa. Samaan aikaan ulko-osat paisuvat punaiseksi jättiläiseksi. Näin ainakin muistan joskus lukeneeni.
        Valkoinen kääpiö taitaa syntyä vasta kun tähden ulko-osat sinkoutuvat ulos ja sisäosa romahtaa ydinreaktioiden lakatessa.

Oikokaa, jos olen väärässä.

Joo jokseenkin noin. Toisaalta mä ennemminki laittasin ton punasen kääpiön vaiheeseen siirtymisen syyks mieluummin ytimen vedyn vähyyden - jossa se fuusiointi pääosin tapahtuu - ku heliumin kertymisen, joka toki on sekin oikein, koska niinhän siinä käy. Mut jotenni ainakin mun on helpompi mieltää se noin. Eli jonkunlainen tähden oma "bensa-kriisi" :P ... polttoaine loppuu.

Jos ny tosta paisumisestaki jotain, niin: Ensteks se vety siell tähden ytimessä, jossa fuusio tapahtuu, hupenee niin, et se ei kykene ylläpitämään fuusioreaktiota. Tästä johtuu et ulospäin suuntautuneen kaasun paine, joka tähän asti on pitäny tähteä kasassa, lakkaa, tai ainakin pienenee niin paljon et sen kuoren ulkopuolella oleva vety alkaa kerääntymään kohti ydintä. Tää taas sit käynnistää uudestaan ytimen fuusioreaktion, kun se sai lisää polttoainetta. Josta johtuu sit se, et nyt se sama kaasunpaine joka piti tähden sen kokoisena kun se nyt olikaan, saa sen tällä kertaa pullistumaan, koska sen ulkokehä on nyt paljon harvempaa ainetta kuin ennen, koska osa siitä siirty ytimeen.

Tää vaihe sit loppuu (tai lopun alkaa) siihen, ku yhä enemmän ja enemmän painavempia alkuaineita kertyy ytimeen, joka sit kutistaa ydintä painovoimallaan entistä pienemmäks, kunnes tulee vastaan elektronien degeneroitumisvaihe, jossa se ei enää kykene puristumaan enempää kasaan. Tästä aiheutuu sit et toi alkaakin lämpenemään, tonne 100 miljoonan Kelvinin hujakoille. Joka taas saa vuorostaan aikaan sen, et ytimen Helium voi alkaa fuusioitumaan hiileks. Ja toi tapahtuu suunnilleen silmänräpäyksessä, joka taas aiheuttaa sellasen ku Helium-väläyksen. Jossa purkautuu niin paljo energiaa, et se laajentaa, ja jäähdyttää, koko tähteä, ja varsinki ydintä sen verran, et se ei enää ole tolla elektronien degeneraatio-asteella.
        Samalla tähden jäähtyminen aiheuttaa sen et se ei kykene enää vedyn fuusioon ulommassa ytimessä. Ajan mittaa sit syvemmällä ytimessä oleva Heliumin fuusio sit on lämmittäny ton vety-kerroksenki niin kuumaks, et senkin fuusio syttyy uudestaan.

Auringon kokosella tähdellä toi onkin sit sen "fuusio-elämän" päätepiste, koska sillä ei riitä enää "hauis" fuusioida hiiltä neoniks. Joten lopulta, kun se on kuluttanu kaiken fuusioitumiseen kelpaavan materiaalin, se puhaltaa aurinkotuulellaan sit koko harventuneen ulkokuorensa pois, ja jäljelle jää sit vaan toi hiilirikas ydin, joka myös valkosena kääpiönä tunnetaan. Ja siinä se sit pikkuhiljaa jäähtyilee, kun mikään ei sitä enää kykene lämmittämäänkään, muuttuen lopulta kylmäks mustaks kääpiöks.

(Aurinkoa suurempi- ja pienimassasemmilla toi prosessi on sit hieman erilainen, mut mitäs ne meitä kiinnostaa! Oma mollikka on paras mollikka!)

• DDDDDDDDDDDDDDDDDD

Ja ihminen kehittyy ja sen mukana teknologia. Myös eetisyys pitäisi unohtaa. Afrikka suuri murheenkryyni. Sikiäminen saatava loppumaan niin jäisi rahaa enemmän tieteenaloillekkin.

• Kun elintaso kohenee ja koulutuksen taso nousee, eritoten naisten koulutuksen taso, lasten määrä vähenee. Me ollaan vaan jo nyt 10 miljardin vauhdissa, joten sen mukaan täytyy elää.

• Dcsfnhkj
        planeetta kirjoitti:

Kun elintaso kohenee ja koulutuksen taso nousee, eritoten naisten koulutuksen taso, lasten määrä vähenee. Me ollaan vaan jo nyt 10 miljardin vauhdissa, joten sen mukaan täytyy elää.

Ei todellakaan täydy ja tuota afrikan elintason nousua on jauhettu kymmeniä vuosia...pelkkää huuhaata. Samoj mölyapinoita.

• Dcsfnhkj kirjoitti:

Ei todellakaan täydy ja tuota afrikan elintason nousua on jauhettu kymmeniä vuosia...pelkkää huuhaata. Samoj mölyapinoita.

No mikä sitten paremmaksi neuvoksi?

• Luontohoitaa
        planeetta kirjoitti:

No mikä sitten paremmaksi neuvoksi?

Vaikea sanoa. AIDS ei onnistunut vaan karkasi sivistysmaihin, ehkä jokin täsmällisempi virus?

• Luontohoitaa kirjoitti:

Vaikea sanoa. AIDS ei onnistunut vaan karkasi sivistysmaihin, ehkä jokin täsmällisempi virus?

Jonka ottaisit itsekin mielihyvin vastaan, hyvällä asialla kun ollaan?

• luontohoitaa
        planeetta kirjoitti:

Jonka ottaisit itsekin mielihyvin vastaan, hyvällä asialla kun ollaan?

En tietenkään, miksi ihmeessä?

• Ennuste on huono, kuten ihmiselläkin, loppu tulee. Mutta miten pian ja miten, sen aika näyttää. Siitä ei kannattane huolta kantaa, ei kannata sillä päätään rasittaa. Se on se asia, johon on vaan sopuduttava, koska sille ei voi mitään. Tehdään vaan oma elämä ja toisten elämät siedettäviksi, siitä se lähtee.

• FelippeM

Mitä sä jauhat sopeudutta..sopeuduttava..ei ole. Muutama vuosikymmen niin alkaa ihmisten hrvennus..

• Millainen harvennus? Kuka harventaa?

• Einovihreä

Kuka???? Ketkä...

Luuletko että yksi vain...no sitä sun sopii miettiä...

• Synkkiä ajatuksia. Sanoisin, että mitään harvennuksia ei tarvita, kun vaan pidetään huoli, että käytössä olevat resurssit jakaantuvat mahdollisimman tasaisesti ja reilusti kaikkien kesken. Olen aika varma, että sillä siitä selvitään. Ja väkiluku alkaa pikkuhiljaa vähenemään.

• planeetta kirjoitti:

Synkkiä ajatuksia. Sanoisin, että mitään harvennuksia ei tarvita, kun vaan pidetään huoli, että käytössä olevat resurssit jakaantuvat mahdollisimman tasaisesti ja reilusti kaikkien kesken. Olen aika varma, että sillä siitä selvitään. Ja väkiluku alkaa pikkuhiljaa vähenemään.

https://www.youtube.com/watch?v=FACK2knC08E

Hans Rosling, väkiluvusta ja sen kasvamisesta.

• mitäjoosepillekuuluu
        planeetta kirjoitti:

Synkkiä ajatuksia. Sanoisin, että mitään harvennuksia ei tarvita, kun vaan pidetään huoli, että käytössä olevat resurssit jakaantuvat mahdollisimman tasaisesti ja reilusti kaikkien kesken. Olen aika varma, että sillä siitä selvitään. Ja väkiluku alkaa pikkuhiljaa vähenemään.

Meinaat että kommunismista pelastus? No mikäs siinä, kommunismi on harventanut ihmiskunnan rivejä jo sellaiset 100 miljoonaa yksilöä.

• dreamondreamingon
        planeetta kirjoitti:

Sinä voit kaikin mokomin jakaa vain omat resurssisi muille, minä en anna ansaittuja asioita ansiottomille apinoille vaan annan sellaisten kuolla nälkään. Sillä siitä selvitään ;)

• mitäjoosepillekuuluu kirjoitti:

Meinaat että kommunismista pelastus? No mikäs siinä, kommunismi on harventanut ihmiskunnan rivejä jo sellaiset 100 miljoonaa yksilöä.

Ei siihen mitään ismejä tai vastakkainasettamisia tarvita. Kysymys on pelkästään kuluttamisesta ja valinnoista.

• dreamondreamingon kirjoitti:

Sinä voit kaikin mokomin jakaa vain omat resurssisi muille, minä en anna ansaittuja asioita ansiottomille apinoille vaan annan sellaisten kuolla nälkään. Sillä siitä selvitään ;)

Niin varmaan mielelläsi tekisitkin.

• dreamondreamingon
        planeetta kirjoitti:

Niin varmaan mielelläsi tekisitkin.

You bet. Teen koko ajan ;)

• taidatollahiemannaivi
        planeetta kirjoitti:

Ei siihen mitään ismejä tai vastakkainasettamisia tarvita. Kysymys on pelkästään kuluttamisesta ja valinnoista.

Miksi tekisin valintoja jotka laskisivat minun elintasoani, joidenkin sellaisten hyväksi jotka eivät ole tehneet itsensä auttamiseksi yhtään mitään vaan päin vastoin lisääntyneet holtittomasti ja sotineet taukoamatta? Typeräähän sellainen olisi.

• taidatollahiemannaivi kirjoitti:

Miksi tekisin valintoja jotka laskisivat minun elintasoani, joidenkin sellaisten hyväksi jotka eivät ole tehneet itsensä auttamiseksi yhtään mitään vaan päin vastoin lisääntyneet holtittomasti ja sotineet taukoamatta? Typeräähän sellainen olisi.

Olisiko motiivi se, että sopeutumalla tulee vääjäämätön ehkä hallitummin ja omalla tavalla?

• taidatollahiemannaivi
        planeetta kirjoitti:

Olisiko motiivi se, että sopeutumalla tulee vääjäämätön ehkä hallitummin ja omalla tavalla?

Hallitsen elämäni ihan hyvin, kiitos kysymästä. Minulla ei ole motiivia eikä kiinnostusta osallistua toisten itseaiheutettuihin kärsimyksiin ja tragedioihin, niihin minulle kuulumattomiin asioihin "sopeutumisesta" puhumattakaan. Voisit kertoa toki suoraankin mitä vihjailet sillä mikä olisi yksilölle ei-hallittu ja omasta tavasta ja tahdosta riippumaton. Kiistit ismisi mutta kielesi päällä taitaa pyöriä kommunismin tapainen totalitarismi jossa yksilöltä ei kysytä tahtooko hän luopua elintasostaan toisten, sitä ansaitsemattomien hyväksi.

• planeetta.eikirj
        taidatollahiemannaivi kirjoitti:

Hallitsen elämäni ihan hyvin, kiitos kysymästä. Minulla ei ole motiivia eikä kiinnostusta osallistua toisten itseaiheutettuihin kärsimyksiin ja tragedioihin, niihin minulle kuulumattomiin asioihin "sopeutumisesta" puhumattakaan. Voisit kertoa toki suoraankin mitä vihjailet sillä mikä olisi yksilölle ei-hallittu ja omasta tavasta ja tahdosta riippumaton. Kiistit ismisi mutta kielesi päällä taitaa pyöriä kommunismin tapainen totalitarismi jossa yksilöltä ei kysytä tahtooko hän luopua elintasostaan toisten, sitä ansaitsemattomien hyväksi.

Tarkoitus ei ole pelotella, enkä pysty ketään mihinkään pakottamaan.

Enkä ymmärrä miten totalirismi liittyy oman käyttäytymisen sopeuttamiseen siihen, että tulevaisuudessa on vähemmän jaettavaa.

Kuten sanoin, asialla ei ole mitään tekemistä minkään ismin kanssa.

Johtuu varmaan aiheen synkkyydestä ja ehkä myös pelottavuudesta. Josta varmaan johtuu sekin, että joku voi olla valmis kääntämään päänsä ison ihmisjoukon kärsimykseltä, kunhan vaan itse ei tarvitse mistään luopua. Kaipa se tuokin on inhimillistä, joskin itse koen empatian inhimilliseksi piirteeksi myöskin.

Yritin aiemmin sitäkin avata siten, että kun asian tajuaa, se miten asiat toteutuu pystyy itse vaikuttamaan. Nämä on vielä vaikeampia siten, että joku tulee kertomaan miten täytyy toimia.

Tietysti minut koetaan nyt sellaiseksi "kertojaksi", ymmärrän senkin. Mutta kuten sanoin, voin vaan puhua asiasta, tai kirjoittaa. Minulla ei ole mahdollisuutta alkaa pakottamaan, vielä vähemmän halua.

Pahoittelut, jos pelottelin. Jos niin tein, rohkaistukaa ja älkää antako sen estää asian miettimistä siten, että pystytte sanomaan mikä on oikein.

Joskus se asia mikä on oikein voi vaatia jotain mistä ei välttämättä pidä.

• planeetta.eikirj kirjoitti:

Enkä ymmärrä miten totalirismi liittyy oman käyttäytymisen sopeuttamiseen siihen, että tulevaisuudessa on vähemmän jaettavaa.

Johtuu varmaan aiheen synkkyydestä ja ehkä myös pelottavuudesta. Josta varmaan johtuu sekin, että joku voi olla valmis kääntämään päänsä ison ihmisjoukon kärsimykseltä, kunhan vaan itse ei tarvitse mistään luopua. Kaipa se tuokin on inhimillistä, joskin itse koen empatian inhimilliseksi piirteeksi myöskin.

Yritin aiemmin sitäkin avata siten, että kun asian tajuaa, se miten asiat toteutuu pystyy itse vaikuttamaan. Nämä on vielä vaikeampia siten, että joku tulee kertomaan miten täytyy toimia.

Tietysti minut koetaan nyt sellaiseksi "kertojaksi", ymmärrän senkin. Mutta kuten sanoin, voin vaan puhua asiasta, tai kirjoittaa. Minulla ei ole mahdollisuutta alkaa pakottamaan, vielä vähemmän halua.

Pahoittelut, jos pelottelin. Jos niin tein, rohkaistukaa ja älkää antako sen estää asian miettimistä siten, että pystytte sanomaan mikä on oikein.

"Kuten sanoin, asialla ei ole mitään tekemistä minkään ismin kanssa."

Keskusteluanne luettuani minulle tuli mieleen ismi, jolla on tuossa asiassa a<senteisiin paljonkin vaikutusta. Se on humanismi.

• agnoskepo kirjoitti:

"Kuten sanoin, asialla ei ole mitään tekemistä minkään ismin kanssa."

Keskusteluanne luettuani minulle tuli mieleen ismi, jolla on tuossa asiassa a<senteisiin paljonkin vaikutusta. Se on humanismi.

Ismit on leimaamista. Ei kai siltä sitten voi välttyä.

Leimaaminen saa vaan aikaan sen, että itse asia unohtuu. Kuten myös se mikä olisi oikein. Väännetään vaan kättä onko se ismi vai joku toinen ismi oikein vai väärin.

No ihan sama, politiikka on yhteisten asioiden hoitamista. Ehkä tämä joskus on jonkun intressi. Tai sitten olin se huru-ukko, jonka höpötykset voi laittaa roskikseen samantien. Itseasiassa tarkemmina jateltuna, tämä jälkimmäinen sopisi minullekin.

• dreamondreamingon
        planeetta.eikirj kirjoitti:

Joidenkin uskovaisten kanssa "keskustellessa" on tullut törmänneeksi tuohon "jos et ole samaa mieltä kuin minä joka puhun totta, vain pelkäät totuutta"- tyyliin...

Et nyt näytä ilmeisesti tajuavan, tai tämä asia pelottaa sinua (heh heh): Minulla ei todellakaan ole sympatioita ihmisjoukkojen kärsimyksille. En käännä päätäni sille vaan seuraan mielenkiinnolla. En luovu mistään ansiottomien hyväksi, en nyt enkä myöhemmin.

"Enkä ymmärrä miten totalirismi liittyy oman käyttäytymisen sopeuttamiseen siihen, että tulevaisuudessa on vähemmän jaettavaa."

En olekaan jakamassa mitään, vaan ottamassa sen mitä omasta mielestäni ja ansioillani ansaitsen. Suurin osa ihmisistä tekee niin, halusit tai et, ja huolimatta mitä kahvipöydissä ja keskusteluissa keskenään valehdellaan. Et voi pakottaa heitä luopumaan yhtään mistään kenenkään toisen eduksi turvautumatta totalitarismiin. Itse asiassa edustat sitä jo, selittäessäsi että jollette luovu nyt niin myöhemmin sitten väkipakolla:

"kun asian tajuaa, se miten asiat toteutuu pystyy itse vaikuttamaan. Nämä on vielä vaikeampia siten, että joku tulee kertomaan miten täytyy toimia."

Voit ihan reilusti nimittää itseäsi fasistiksi.

• dreamondreamingon kirjoitti:

Joidenkin uskovaisten kanssa "keskustellessa" on tullut törmänneeksi tuohon "jos et ole samaa mieltä kuin minä joka puhun totta, vain pelkäät totuutta"- tyyliin...

Et nyt näytä ilmeisesti tajuavan, tai tämä asia pelottaa sinua (heh heh): Minulla ei todellakaan ole sympatioita ihmisjoukkojen kärsimyksille. En käännä päätäni sille vaan seuraan mielenkiinnolla. En luovu mistään ansiottomien hyväksi, en nyt enkä myöhemmin.

"Enkä ymmärrä miten totalirismi liittyy oman käyttäytymisen sopeuttamiseen siihen, että tulevaisuudessa on vähemmän jaettavaa."

En olekaan jakamassa mitään, vaan ottamassa sen mitä omasta mielestäni ja ansioillani ansaitsen. Suurin osa ihmisistä tekee niin, halusit tai et, ja huolimatta mitä kahvipöydissä ja keskusteluissa keskenään valehdellaan. Et voi pakottaa heitä luopumaan yhtään mistään kenenkään toisen eduksi turvautumatta totalitarismiin. Itse asiassa edustat sitä jo, selittäessäsi että jollette luovu nyt niin myöhemmin sitten väkipakolla:

"kun asian tajuaa, se miten asiat toteutuu pystyy itse vaikuttamaan. Nämä on vielä vaikeampia siten, että joku tulee kertomaan miten täytyy toimia."

Voit ihan reilusti nimittää itseäsi fasistiksi.

Se mitä voidaan todeta, on se, että olemme erimieltä. Se on varmaan ainoa asia, josta ollaan samaa mieltä.

• asialieneeselvä

Tästä on leikki kaukana. Kas kun viisaat eivät ole oppineet mitään biologiasta. Luonnossa kaikki kulkee ruansulatuksen läpi aivan samoin kuin mustissa aukoissa. Ei ole elämää ilman kuolemaa ja kaikki on ikuista kirtokulkua. Ei ole sattumaa, että linnuratojen ytimissä lymyää valtavia mustia aukkoja. TULKOON VALKEUS.

• OikeaVastauskinValmiina

Mikä kulkee mustan aukon LÄPI?

(Vinkki: Ei MIKÄÄN!)

• eetu.vanhempi

Onko tästä ennusteita, missä vaiheessa ihmiskunnan väkimäärä saavuttaa lakipisteensä ja lähtee pysyvästi vähenevään. Joku on laskeskellut jo noin sadanvuoden päästä.

Pandemiat tämän aiheiuttaisivat.Tulisi vyöry rokotteille vastustuskykyisiä bakterikantoja. Ne hoitaisivat väkimäärän laskusuunnan.

• EiNäkemysVaanTotuus
        planeetta kirjoitti:

@eetu.vanhempi

Yksi näkemys tuolta linkin takaa: (linkki: https://www.youtube.com/watch?v=FACK2knC08E )
        Hans Rosling, väkiluvusta ja sen kasvamisesta.

On tietysti muitakin näkemyksiä.

Väkivaltaisiin uskomuksiinsa kulttuurinsa perustava ja toisten elämiä lopettava p*skasakki lisäntyy rottien lailla ja täyttää maan sekä hukuttaa alleen koulutukseen pohjaavan sivistyksen, sekä naisten ja seksuaalivähemmistöjen oikeudet. Bravo. Se näyttää olevan väistämätöntä.

Ellei...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysynkin sinulta nyt...

Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä
      Ikävä
      62
      8082
    2. Voi luoja miten haluaisin

jutella kanssasi nyt. Harmittaa, että pidin estossa, mutta silloin olisin ollut riekaleina pienistäkin syytöksistä tai
      Ikävä
      47
      5786
    3. Nainen, vaikka kaikki on

ohi eikä koskaan alkanutkaan, niin tekisi silti mieli jakaa tämä trippi kanssasi, kertoa mitä kappaleita kuuntelin jne.
      Tunteet
      41
      5495
    4. Mihin kiinnitit ensimmäisenä huomiota

kun eka kerran näit kaivattusi?
      Ikävä
      110
      2240
    5. Ihan pelästyin kun sut

näin. Huh huh kun olit vanhentunut.
      Ikävä
      121
      2148
    6. Haluan sinua mies, aivan stanasti.

Ehkä enemmän kuin ketään koskaan ikinä, joten kysymys kuuluukin miten hlvetissä SÄ kestät tän näkemättömyyden. Toivottav
      Ikävä
      79
      1647
    7. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi

loppuvuonna 2024 ?
      Ikävä
      117
      1514
    8. IS Viikonloppu 28.12.-29.12.2024

Ei ole tainnut tästä vielä olla omaa keskustelua? Nyt on. Vihjeitä ja ratkaisuja vaan peliin.
      Sanaristikot
      121
      1476
    9. Ymmärtääkö miehet

Miten hormonit vaikuttaa naiseen kuukautisten aikana ja ennen sitä? On se mielenkiintoista, kun miehet on kestäneet soti
      Ikävä
      140
      1096
    10. On hyvä nainen

Että olet pian käynyt läpi kaikki tunteet ja vaiheet mitä ihastuminen/rakastuminen saattaa käsittää. Tunnemyrsky on maht
      Ikävä
      80
      1072
    Aihe