Pertsa ja Taivas

EpäileväTuomasIII

Pertsa!

Uskotko sinä määritteleväsi, kuka pääsee Taivaaseen ja kuka ei?

184

762

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjsdbv

      Jumala sen on määritellyt ja ilmoittaa sen sanassaan Raamatussa. Pertsa ja me muut uskovat vain kerromme sen ilmoituksen sinulle ja kaltaisillekin.

    • Kaihertaako sinua jokin asia näiltä tiimoin?
      Raamatusta voit lukea ketkä sinne eivät pääse ja ketkä pääsevät.

      • Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu ,mutta joka ei usko se tuomitaan kadotukseen.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu ,mutta joka ei usko se tuomitaan kadotukseen.

        Mutta sinä luettelet ne, jotka sinne menevät (sinä) ja ketkä eivät.

        Siis ne yhtäkkiä ne homot pelastuu, jotka uskoo ja kastetaan. Onko mieli muuttunut?


      • torre12 kirjoitti:

        Mutta sinä luettelet ne, jotka sinne menevät (sinä) ja ketkä eivät.

        Siis ne yhtäkkiä ne homot pelastuu, jotka uskoo ja kastetaan. Onko mieli muuttunut?

        Jos sinä uskoisit niin luopuisit homoiluistasi.


      • usko.vainen

        Kunhan trollaa ja haluaa taas koota joukkoja tällä kertaa sinua rääpimään 😉


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Jos sinä uskoisit niin luopuisit homoiluistasi.

        Juurihan sanoit, että, ne pelastuvat, jotka uskovat ja jotka kastetaan. Luulin, että olet parantunut.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu ,mutta joka ei usko se tuomitaan kadotukseen.

        "Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu---"

        Ihanko totta...vaikka käyttäisi nimimerkkiä eerikatässämoi?


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        "Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu---"

        Ihanko totta...vaikka käyttäisi nimimerkkiä eerikatässämoi?

        Lue tarkasti - joka uskoo,,,,,,


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Lue tarkasti - joka uskoo,,,,,,

        Minä uskon ja minut on kastettu...


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Minä uskon ja minut on kastettu...

        Ovatko homoilu tai lesboilu syntiä?
        Kyllä vai ei?


      • mitä.uskot
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Minä uskon ja minut on kastettu...

        Uskotko, että Raamattu on Jumalan sana?


      • Pertsa kirjoitti tuolla, että joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu. Siinä kohtaa ei ollut sanottu, ettei se riitäkään.....pitää ilmeisesti vielä tehdä jotain....??


      • homottajalle
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Pertsa kirjoitti tuolla, että joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu. Siinä kohtaa ei ollut sanottu, ettei se riitäkään.....pitää ilmeisesti vielä tehdä jotain....??

        Mitä sinun uskosi on?


      • voitko.vastata
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Pertsa kirjoitti tuolla, että joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu. Siinä kohtaa ei ollut sanottu, ettei se riitäkään.....pitää ilmeisesti vielä tehdä jotain....??

        Pertsa kysyi sinulta:
        Ovatko homoilu tai lesboilu syntiä?
        Kyllä vai ei?


      • Kuulustelu....??


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kuulustelu....??

        On tarkoitus katsoa onko sinulla uskoa vaiko ei.

        Ovatko homoilu tai lesboilu syntiä?
        Kyllä vai ei?


      • eksyttäjälle
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kuulustelu....??

        Eksytätkö taas homoja kadotuksen?


      • pertsa2012 kirjoitti:

        On tarkoitus katsoa onko sinulla uskoa vaiko ei.

        Ovatko homoilu tai lesboilu syntiä?
        Kyllä vai ei?

        Inkvisitio--?
        Haluaisitko heittää minut kaivoon ja katsoa hukunko?
        Oikeesti ...eihän se Pertsa niin mene, että sinä ( ja kaverisi? ) katsot kenellä on uskoa ja kenellä ei. Eiköhän sen arvion kuitenkin tee Jumala.
        Siinä Raamatun paikassa ei sanota, että joka uskoo ja kastetaan ja jonka Pertsa hyväksyy , pelastuu.


      • ”Ja apostolit sanoivat Herralle: ”Lisää meille uskoa”. Niin Herra sanoi: ”Jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle silkkiäispuulle: ’Nouse juurinesi ja istuta itsesi mereen’, ja se tottelisi teitä.”

        Onko täällä joku kaikki tietävä, joka kykenee tähän ja ymmärtää, mitä todellinen usko on?

        Älkää tuomitko ketään, että teitä ei tuomittaisi...


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Inkvisitio--?
        Haluaisitko heittää minut kaivoon ja katsoa hukunko?
        Oikeesti ...eihän se Pertsa niin mene, että sinä ( ja kaverisi? ) katsot kenellä on uskoa ja kenellä ei. Eiköhän sen arvion kuitenkin tee Jumala.
        Siinä Raamatun paikassa ei sanota, että joka uskoo ja kastetaan ja jonka Pertsa hyväksyy , pelastuu.

        Taasko olet eksyttämässä?
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15020018/mista-armosta-ihminen-voi-pelastua


      • Tuli_Sielu kirjoitti:

        ”Ja apostolit sanoivat Herralle: ”Lisää meille uskoa”. Niin Herra sanoi: ”Jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle silkkiäispuulle: ’Nouse juurinesi ja istuta itsesi mereen’, ja se tottelisi teitä.”

        Onko täällä joku kaikki tietävä, joka kykenee tähän ja ymmärtää, mitä todellinen usko on?

        Älkää tuomitko ketään, että teitä ei tuomittaisi...

        Tuo tuomitsemis-leimakirveesi on tylstynyt 🤗


      • MitenOnn
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Minä uskon ja minut on kastettu...

        "Minä uskon ja minut on kastettu..."

        Onko näin? Uskotko Jumalan ilmoitukseen suhteessa homoseksiin?

        Etköhän nyt kuitenkin tullut lausuneeksi väärän todistuksen?


      • EtSinäUsko
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Inkvisitio--?
        Haluaisitko heittää minut kaivoon ja katsoa hukunko?
        Oikeesti ...eihän se Pertsa niin mene, että sinä ( ja kaverisi? ) katsot kenellä on uskoa ja kenellä ei. Eiköhän sen arvion kuitenkin tee Jumala.
        Siinä Raamatun paikassa ei sanota, että joka uskoo ja kastetaan ja jonka Pertsa hyväksyy , pelastuu.

        "Siinä Raamatun paikassa ei sanota, että joka uskoo ja kastetaan ja jonka Pertsa hyväksyy , pelastuu."

        Et sinä ole sanonut mitä tai mihin uskot! Et selvästikään usko Jumalan koko Sanaan eli Jeesukseen, sillä Jeesus on se Sana, joka tuli lihaksi.


      • SananMiekkaIskee
        EtSinäUsko kirjoitti:

        "Siinä Raamatun paikassa ei sanota, että joka uskoo ja kastetaan ja jonka Pertsa hyväksyy , pelastuu."

        Et sinä ole sanonut mitä tai mihin uskot! Et selvästikään usko Jumalan koko Sanaan eli Jeesukseen, sillä Jeesus on se Sana, joka tuli lihaksi.

        1. Joh. 2:17
        Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.

        Joh. 14:15
        Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.


        Joh. 14:21
        Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."


        Joh. 15:10
        Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.


      • EtSinäUsko kirjoitti:

        "Siinä Raamatun paikassa ei sanota, että joka uskoo ja kastetaan ja jonka Pertsa hyväksyy , pelastuu."

        Et sinä ole sanonut mitä tai mihin uskot! Et selvästikään usko Jumalan koko Sanaan eli Jeesukseen, sillä Jeesus on se Sana, joka tuli lihaksi.

        Olen useaan otteeseen kertonut uskostani.
        Minä uskon Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan, ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta, kärsi Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, astui alas tuonelaa , nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, ja Pyhään Henkeen, pyhän yhteisen seurakunnan, pyhäin yhteyden, syntien anteeksiantamisen, ruumiin ylösnousemisen ja iankaikkisen elämän.


      • NäinSeMeneeee
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Inkvisitio--?
        Haluaisitko heittää minut kaivoon ja katsoa hukunko?
        Oikeesti ...eihän se Pertsa niin mene, että sinä ( ja kaverisi? ) katsot kenellä on uskoa ja kenellä ei. Eiköhän sen arvion kuitenkin tee Jumala.
        Siinä Raamatun paikassa ei sanota, että joka uskoo ja kastetaan ja jonka Pertsa hyväksyy , pelastuu.

        "Oikeesti ...eihän se Pertsa niin mene, että sinä ( ja kaverisi? ) katsot kenellä on uskoa ja kenellä ei. Eiköhän sen arvion kuitenkin tee Jumala."

        Ei mene näin, vaan sinä itse määrität uskotko sinä Jumalan Sanan vai et! Tähän saakka olet todennut monta kertaa, että et usko Jumalan tahtoon suhteessa homoseksin syntiin.


      • ÄläKielläJeesusta
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Olen useaan otteeseen kertonut uskostani.
        Minä uskon Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan, ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta, kärsi Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, astui alas tuonelaa , nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, ja Pyhään Henkeen, pyhän yhteisen seurakunnan, pyhäin yhteyden, syntien anteeksiantamisen, ruumiin ylösnousemisen ja iankaikkisen elämän.

        "Olen useaan otteeseen kertonut uskostani. "

        Ja vielä useammin olet kieltänyt uskosi Jumalan tahtoon!


      • TeeParannus
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Olen useaan otteeseen kertonut uskostani.
        Minä uskon Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan, ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta, kärsi Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, astui alas tuonelaa , nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, ja Pyhään Henkeen, pyhän yhteisen seurakunnan, pyhäin yhteyden, syntien anteeksiantamisen, ruumiin ylösnousemisen ja iankaikkisen elämän.

        Jes. 29:13

        Ja Herra sanoi: Koska tämä kansa lähestyy minua suullaan ja kunnioittaa minua huulillaan, mutta pitää sydämensä minusta kaukana, ja koska heidän jumalanpelkonsa on vain opittuja ihmiskäskyjä,


      • NäinSeMeneeee kirjoitti:

        "Oikeesti ...eihän se Pertsa niin mene, että sinä ( ja kaverisi? ) katsot kenellä on uskoa ja kenellä ei. Eiköhän sen arvion kuitenkin tee Jumala."

        Ei mene näin, vaan sinä itse määrität uskotko sinä Jumalan Sanan vai et! Tähän saakka olet todennut monta kertaa, että et usko Jumalan tahtoon suhteessa homoseksin syntiin.

        Älä viitsi valehdella....


      • Kiitos keskustelusta, minulle riittääkin tämä vastauksena kysymykseeni.


      • ÄläSyytä
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Älä viitsi valehdella....

        Ihminen itse määrittää suhteensa Jumalan tahtoon ja Jumalan Sanaan eli Jeesukseen. Näin se nyt vaan on! Ja sinä olet täällä monta määrittänyt epäuskosi Jumalan Sanaan ja tahtoon suhteessa homoseksin syntiin, ei kukaan muu sinun puolestasi ole tätä määrittänyt.


      • NäinSeMeneeee kirjoitti:

        "Oikeesti ...eihän se Pertsa niin mene, että sinä ( ja kaverisi? ) katsot kenellä on uskoa ja kenellä ei. Eiköhän sen arvion kuitenkin tee Jumala."

        Ei mene näin, vaan sinä itse määrität uskotko sinä Jumalan Sanan vai et! Tähän saakka olet todennut monta kertaa, että et usko Jumalan tahtoon suhteessa homoseksin syntiin.

        Jumala on sen arvionsa jo tehnyt ja ilmoittanut sen sanassaan Raamatussa, että se kaikille olisi selvä.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Tuo tuomitsemis-leimakirveesi on tylstynyt 🤗

        Meidän tulisi tutkiskella sisintämme aika ajoin, jotta emme korottaisi itseämme sellaiselle jalustalle, mitä ei ole meille asetettu. Syntisiä olemme kaikki. Siksi voinemme puhua ajatuksia kaikesta mikä syntiä on, mutta meillä ei ole sitä tietoa, kuka on arvollinen Herramme Jeesuksen edessä ja kuka ei. Uskossa on ihmisiä käsketty kilvoittelemaan, mutta kerskaamista se ei tule olla. Se joka itsensä korottaa, se itsensä alentaa. Toivottavasti me kaikki siis pysymme nöyrinä Jumalan edessä ja yritämme parhaame mukaan ymmärtää ja rakastaa toisiamme.


      • älä.viitsi
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Olen useaan otteeseen kertonut uskostani.
        Minä uskon Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan, ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta, kärsi Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, astui alas tuonelaa , nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, ja Pyhään Henkeen, pyhän yhteisen seurakunnan, pyhäin yhteyden, syntien anteeksiantamisen, ruumiin ylösnousemisen ja iankaikkisen elämän.

        Pelkkää mantraa!!!


      • Tuli_Sielu kirjoitti:

        Meidän tulisi tutkiskella sisintämme aika ajoin, jotta emme korottaisi itseämme sellaiselle jalustalle, mitä ei ole meille asetettu. Syntisiä olemme kaikki. Siksi voinemme puhua ajatuksia kaikesta mikä syntiä on, mutta meillä ei ole sitä tietoa, kuka on arvollinen Herramme Jeesuksen edessä ja kuka ei. Uskossa on ihmisiä käsketty kilvoittelemaan, mutta kerskaamista se ei tule olla. Se joka itsensä korottaa, se itsensä alentaa. Toivottavasti me kaikki siis pysymme nöyrinä Jumalan edessä ja yritämme parhaame mukaan ymmärtää ja rakastaa toisiamme.

        Meillä on tasan tarkkaan tieto kuka on kelvollinen Jeesuksen edessä ja kuka ei.
        Sen tiedon Jumala on kirjoituttanut sanaansa Raamattuun. Ei Jumala halua pitää omiaan epätietoisina vaan on se kertonut opiksi ja ojennukseksi.
        Pitää vain uskoa mitä Raamatussa sanotaan.


      • Meillä on tasan tarkkaan tieto kuka on kelvollinen Jeesuksen edessä ja kuka ei.
        Sen tiedon Jumala on kirjoituttanut sanaansa Raamattuun. Ei Jumala halua pitää omiaan epätietoisina vaan on se kertonut opiksi ja ojennukseksi.
        Pitää vain uskoa mitä Raamatussa sanotaan.


      • älä.viitsi kirjoitti:

        Pelkkää mantraa!!!

        Haluatko kertoa omasta uskostasi meille?


      • jotain.tolkkua
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Pertsa kirjoitti tuolla, että joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu. Siinä kohtaa ei ollut sanottu, ettei se riitäkään.....pitää ilmeisesti vielä tehdä jotain....??

        Typerintä mitä olen kuullut, ihmisetkö nyt märittelevät senkn, miksi Jumala heidät loi ?


      • älä.viitsi
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Haluatko kertoa omasta uskostasi meille?

        Älä taas kiemurtele. Vastaa pertsan kysymykseen ja puhutaan sitten minun uskostani.


      • MitenOnnn
        Tuli_Sielu kirjoitti:

        Meidän tulisi tutkiskella sisintämme aika ajoin, jotta emme korottaisi itseämme sellaiselle jalustalle, mitä ei ole meille asetettu. Syntisiä olemme kaikki. Siksi voinemme puhua ajatuksia kaikesta mikä syntiä on, mutta meillä ei ole sitä tietoa, kuka on arvollinen Herramme Jeesuksen edessä ja kuka ei. Uskossa on ihmisiä käsketty kilvoittelemaan, mutta kerskaamista se ei tule olla. Se joka itsensä korottaa, se itsensä alentaa. Toivottavasti me kaikki siis pysymme nöyrinä Jumalan edessä ja yritämme parhaame mukaan ymmärtää ja rakastaa toisiamme.

        Mitä sinä ajattelet, että jos esim. tunnustaa uskonsa, mutta käyttää seksuaalisesti hyväkseen koko ajan naapurin vaimoa? Onko tällainen uskossa vai?


      • asia-kerrallaan

        On tarkoitus katsoa onko sinulla uskoa vaiko ei.

        Ovatko homoilu tai lesboilu syntiä?
        Kyllä vai e


      • pertsa2012 kirjoitti:

        On tarkoitus katsoa onko sinulla uskoa vaiko ei.

        Ovatko homoilu tai lesboilu syntiä?
        Kyllä vai ei?

        Onko se sitten tottakaan, että ja uskoo ja kastetaan , pelastuu?

        Siihen Jeesus liitti myös sen, että sen lisäksi pitää vastata ratkaisevasti, että onko homous ja lesbous syntiä vai ei. Onko näin?


      • älä.viitsi
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Haluatko kertoa omasta uskostasi meille?

        Minä uskon, että Raamatun sana on kokonaan totta.
        Entä sinä?


      • TässäSeJeesusOn
        torre12 kirjoitti:

        Onko se sitten tottakaan, että ja uskoo ja kastetaan , pelastuu?

        Siihen Jeesus liitti myös sen, että sen lisäksi pitää vastata ratkaisevasti, että onko homous ja lesbous syntiä vai ei. Onko näin?

        Kyse on siitä uskooko oikeasti Jumalan Sanaan eli Jeesukseen vai ei?


      • TässäSeJeesusOn kirjoitti:

        Kyse on siitä uskooko oikeasti Jumalan Sanaan eli Jeesukseen vai ei?

        Ja sekö arvioidaan suomi24 palstalla...??


      • Näinshemeneeee
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Ja sekö arvioidaan suomi24 palstalla...??

        Taikka paremminkin luetaan toisen viestejä mitä kukin toteaa Jumalan tahdosta eri tilanteissa. Näiden viestien mukaan on sitten suunnistetaan mitä toinen on sanonut.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Ja sekö arvioidaan suomi24 palstalla...??

        Täällähän se arvioidaan, ja monesta eri näkökulmasta eikä Jumalalle taideta jättää mitään osaa tuossa arvioinnissa.


      • Näinshemeneeee kirjoitti:

        Taikka paremminkin luetaan toisen viestejä mitä kukin toteaa Jumalan tahdosta eri tilanteissa. Näiden viestien mukaan on sitten suunnistetaan mitä toinen on sanonut.

        Emme voi kuitenkan tehdä arvioita toisen uskosta näiden kirjoitusten perusteella.


      • sage8 kirjoitti:

        Täällähän se arvioidaan, ja monesta eri näkökulmasta eikä Jumalalle taideta jättää mitään osaa tuossa arvioinnissa.

        Siltäpä se välillä tuntuu, että täällä ne arviot tehdään ....


      • Arviointia
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Emme voi kuitenkan tehdä arvioita toisen uskosta näiden kirjoitusten perusteella.

        Kirjoitusten perusteella voi tehdä arvioita, mutta ymmärrän, että ne on tehty vain näiden viestien perusteella. Jokaisen kirjoittajan tulee täällä tiedostaa, että häntä arvioidaan hänen kirjoittamien viestien perusteella, koska muita välineitä arvioida ei ole.

        Itse ainakin uskon, että olet kirjoittanut totta, kun kiellät Jumalan tahdon suhteessa homoseksin syntiin.


      • EiEksytä
        sage8 kirjoitti:

        Täällähän se arvioidaan, ja monesta eri näkökulmasta eikä Jumalalle taideta jättää mitään osaa tuossa arvioinnissa.

        Jumala on kriteerinsä antanut ja uskon, että Jumala on tarkoittanut mitä on Sanassaan esiintuonut. Ei Hän valehtele eikä meitä harhaan johda. Sen verran Hyvä Paimen Jeesus kuitenkin on käytännössäkin.


      • Arviointia kirjoitti:

        Kirjoitusten perusteella voi tehdä arvioita, mutta ymmärrän, että ne on tehty vain näiden viestien perusteella. Jokaisen kirjoittajan tulee täällä tiedostaa, että häntä arvioidaan hänen kirjoittamien viestien perusteella, koska muita välineitä arvioida ei ole.

        Itse ainakin uskon, että olet kirjoittanut totta, kun kiellät Jumalan tahdon suhteessa homoseksin syntiin.

        "Kirjoitusten perusteella voi tehdä arvioita, mutta ymmärrän, että ne on tehty vain näiden viestien perusteella. Jokaisen kirjoittajan tulee täällä tiedostaa, että häntä arvioidaan hänen kirjoittamien viestien perusteella, koska muita välineitä arvioida ei ole. "

        Näin varmasti tehdään. Tärkeämpää kuitenkin on se millaisen arvion Jumala tekee kuin se kuinka suomi24 palstalaiset asian arvioi.

        Tuohon toiseen ajatukseesi en edes viitsi ottaa kantaa.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Meillä on tasan tarkkaan tieto kuka on kelvollinen Jeesuksen edessä ja kuka ei.
        Sen tiedon Jumala on kirjoituttanut sanaansa Raamattuun. Ei Jumala halua pitää omiaan epätietoisina vaan on se kertonut opiksi ja ojennukseksi.
        Pitää vain uskoa mitä Raamatussa sanotaan.

        Meille on näin ilmoitettu. Jeesus sanoi: "Minä olen tie, totuus ja elämä."


      • Aaaaameeenn
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Siltäpä se välillä tuntuu, että täällä ne arviot tehdään ....

        Joh. 14:23
        Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.


        Joh. 14:15
        Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.


        Täytyy muistaa, että Jeesus ja Isä Jumala ovat yhtä - se mitä Jumala käskee ja toteaa, niin sitä myös Jeesus käskee.


      • Tuli_Sielu kirjoitti:

        Meille on näin ilmoitettu. Jeesus sanoi: "Minä olen tie, totuus ja elämä."

        Aivan ja mitä se tarkoittaa selviää Raamatusta.


      • MitenOnnn kirjoitti:

        Mitä sinä ajattelet, että jos esim. tunnustaa uskonsa, mutta käyttää seksuaalisesti hyväkseen koko ajan naapurin vaimoa? Onko tällainen uskossa vai?

        Eikö kaikille, jotka uskossa ovat, ole annettu Jumalan Henki omassa tunnossa kertomaan mikä on oikein ja mikä on väärin. Jos teet väärin ja tunnet piston "sydämmessäsi" ja pyydät anteeksi, eikö Jumala ole sinulle armollinen. Jos teet samaa vääryyttä taas uudestaan ja pyydät anteeksi, eikö Jumala ole sinulle armollinen? Jos jatkat tätä samaa rataa uudestaan ja aina uudestaan, niin tunnetko kohta enää pistoa "omassa tunnossasi"? Vai oletko paatumuksen tiellä? Onko Jumala vielä armollinen, jos et kykene enää katumaan? Onko Jumala hyljännyt sinut vai oletko sinä hyljännyt Jumalan?


      • hömpsönpömösön
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Emme voi kuitenkan tehdä arvioita toisen uskosta näiden kirjoitusten perusteella.

        Sinun uskosi on pelkkää sanahelinää ja uskoa siihen mikä sinua itseäsi miellyttää.


      • olet.pelkkä.feikki
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        "Kirjoitusten perusteella voi tehdä arvioita, mutta ymmärrän, että ne on tehty vain näiden viestien perusteella. Jokaisen kirjoittajan tulee täällä tiedostaa, että häntä arvioidaan hänen kirjoittamien viestien perusteella, koska muita välineitä arvioida ei ole. "

        Näin varmasti tehdään. Tärkeämpää kuitenkin on se millaisen arvion Jumala tekee kuin se kuinka suomi24 palstalaiset asian arvioi.

        Tuohon toiseen ajatukseesi en edes viitsi ottaa kantaa.

        Otat kantaa vain itselesi mieluisiin asioihin mutta homokysymyksen kierrät.


      • MitäVastaat
        Tuli_Sielu kirjoitti:

        Eikö kaikille, jotka uskossa ovat, ole annettu Jumalan Henki omassa tunnossa kertomaan mikä on oikein ja mikä on väärin. Jos teet väärin ja tunnet piston "sydämmessäsi" ja pyydät anteeksi, eikö Jumala ole sinulle armollinen. Jos teet samaa vääryyttä taas uudestaan ja pyydät anteeksi, eikö Jumala ole sinulle armollinen? Jos jatkat tätä samaa rataa uudestaan ja aina uudestaan, niin tunnetko kohta enää pistoa "omassa tunnossasi"? Vai oletko paatumuksen tiellä? Onko Jumala vielä armollinen, jos et kykene enää katumaan? Onko Jumala hyljännyt sinut vai oletko sinä hyljännyt Jumalan?

        "Eikö kaikille, jotka uskossa ovat, ole annettu Jumalan Henki omassa tunnossa kertomaan mikä on oikein ja mikä on väärin. "

        Ja tämä Pyhä Henki ei sodi Jumalan Sanaa eli tahtoa vastaan! Ei Jumala sodi itseään vastaan.

        Jos ihminen poikkeaa Jumalan tahdosta, niin hän ei ole Pyhän Hengen ohjauksessa.


        Mutta et vastannut kysymykseeni!

        Mitä sinä ajattelet, että jos esim. tunnustaa uskonsa, mutta käyttää seksuaalisesti hyväkseen koko ajan naapurin vaimoa? Onko tällainen uskossa vai?


      • jotain.tolkkua
        usko.vainen kirjoitti:

        Meillä on tasan tarkkaan tieto kuka on kelvollinen Jeesuksen edessä ja kuka ei.
        Sen tiedon Jumala on kirjoituttanut sanaansa Raamattuun. Ei Jumala halua pitää omiaan epätietoisina vaan on se kertonut opiksi ja ojennukseksi.
        Pitää vain uskoa mitä Raamatussa sanotaan.

        No älähän nyt liiottele, vai oletko tosissasi ?

        Yhdelläkään ihmisellä ei ole täysin oikeaa tietota, viitteitä kylläkin ja ne seuraavat Raamattua.


      • MitäVastaat kirjoitti:

        "Eikö kaikille, jotka uskossa ovat, ole annettu Jumalan Henki omassa tunnossa kertomaan mikä on oikein ja mikä on väärin. "

        Ja tämä Pyhä Henki ei sodi Jumalan Sanaa eli tahtoa vastaan! Ei Jumala sodi itseään vastaan.

        Jos ihminen poikkeaa Jumalan tahdosta, niin hän ei ole Pyhän Hengen ohjauksessa.


        Mutta et vastannut kysymykseeni!

        Mitä sinä ajattelet, että jos esim. tunnustaa uskonsa, mutta käyttää seksuaalisesti hyväkseen koko ajan naapurin vaimoa? Onko tällainen uskossa vai?

        Minä jätän sen arvioimisen Jumalalle. En ole itse synnitön, en voi heittää kiviä.


      • jotain.tolkkua kirjoitti:

        No älähän nyt liiottele, vai oletko tosissasi ?

        Yhdelläkään ihmisellä ei ole täysin oikeaa tietota, viitteitä kylläkin ja ne seuraavat Raamattua.

        Kyllä se selvästi on Raamatussa sanottu.


      • Mdmdm
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Minä jätän sen arvioimisen Jumalalle. En ole itse synnitön, en voi heittää kiviä.

        Jumalan sana on se joka sinutkin tuomitsee. Jokainen joka tuntee Jumalan sanan näkee lävitsesi miten falski olet.


      • Mssmdm
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Minä jätän sen arvioimisen Jumalalle. En ole itse synnitön, en voi heittää kiviä.

        Ei ole kivien heittämistä todeta, että sinä et pidä Jumalan sanaa elämäsi auktoriteettinä.


      • TässäSeJeesusOn kirjoitti:

        Kyse on siitä uskooko oikeasti Jumalan Sanaan eli Jeesukseen vai ei?

        Eli ei riitä Jeesuksen sana, että usko ja kaste pelastaa. Sitähän tuo pertsa niin lujasti taas esitti.

        Toisaalta on mahdoton vastata, koska Jumala eikä Raamattu ole puhunut homoista ja lesboista. Mutta voi siitä ajatella, että ei ole synti.


      • Homous kuuluu samaan sarjaan kuin esim. orjien ja naisten väheksyminen ja ihmisarvoisen elämän torppaaminen raamatunaikaisen kulttuurin mukaan ja kun orjiakaan ei enää pidetä eikä naisia väheksytä niin miksei homoillekin voi antaa ihmisoikeudet ja tasa-arvon samaan tapaan kuin orjille ja naisille nykyisin vallankin kun homous on todettu synnynnäiseksi ja luontoäidin antamaksi ominaisuudeksi.


      • sage8 kirjoitti:

        Homous kuuluu samaan sarjaan kuin esim. orjien ja naisten väheksyminen ja ihmisarvoisen elämän torppaaminen raamatunaikaisen kulttuurin mukaan ja kun orjiakaan ei enää pidetä eikä naisia väheksytä niin miksei homoillekin voi antaa ihmisoikeudet ja tasa-arvon samaan tapaan kuin orjille ja naisille nykyisin vallankin kun homous on todettu synnynnäiseksi ja luontoäidin antamaksi ominaisuudeksi.

        Ei todellakaan kuulu!
        Sinä olet hupaisa 😂


      • usko.vainen kirjoitti:

        Aivan ja mitä se tarkoittaa selviää Raamatusta.

        Juurikin näin ja se myös tarkoittaa sitä, että meillä ei ole sitä totuutta, jotta voimme sanoa: sinä et ole kelvollinen ja sinä olet tuomittu ikuiseen kadotukseen. Sen vallan Jumala antoi pojalleen Jeesukselle ja joka häneen uskoo, on hänellä oleva iankaikkinen elämä. Kuka meistä on siis kelvollinen hänen edessään? Minäkö sanoisin hänelle tuomion hetkellä: Minä olen uskossa ja sinä armahdat minut. Tuo toinen on syntinen, eikä hän ole syntejään katunut. Huorintekijä. Minä tiedän, hän ansaitsee joutua kadotukseen.

        Siksi meidän on tärkeää pyrkiä huolehtimaan, että sitä malkaa ei olisi liikaa omassa silmässämme.


      • sage8 kirjoitti:

        Homous kuuluu samaan sarjaan kuin esim. orjien ja naisten väheksyminen ja ihmisarvoisen elämän torppaaminen raamatunaikaisen kulttuurin mukaan ja kun orjiakaan ei enää pidetä eikä naisia väheksytä niin miksei homoillekin voi antaa ihmisoikeudet ja tasa-arvon samaan tapaan kuin orjille ja naisille nykyisin vallankin kun homous on todettu synnynnäiseksi ja luontoäidin antamaksi ominaisuudeksi.

        Mitä ihmislikeuksia homoilta Suomessa puuttuu? 😳


      • Tuli_Sielu kirjoitti:

        Juurikin näin ja se myös tarkoittaa sitä, että meillä ei ole sitä totuutta, jotta voimme sanoa: sinä et ole kelvollinen ja sinä olet tuomittu ikuiseen kadotukseen. Sen vallan Jumala antoi pojalleen Jeesukselle ja joka häneen uskoo, on hänellä oleva iankaikkinen elämä. Kuka meistä on siis kelvollinen hänen edessään? Minäkö sanoisin hänelle tuomion hetkellä: Minä olen uskossa ja sinä armahdat minut. Tuo toinen on syntinen, eikä hän ole syntejään katunut. Huorintekijä. Minä tiedän, hän ansaitsee joutua kadotukseen.

        Siksi meidän on tärkeää pyrkiä huolehtimaan, että sitä malkaa ei olisi liikaa omassa silmässämme.

        Ei, meillä ei ole tuomivaltaa mutta velvollisuus puhua totta ja paljastaa eksyttäjät.


      • rytiputki
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Olen useaan otteeseen kertonut uskostani.
        Minä uskon Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan, ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta, kärsi Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, astui alas tuonelaa , nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, ja Pyhään Henkeen, pyhän yhteisen seurakunnan, pyhäin yhteyden, syntien anteeksiantamisen, ruumiin ylösnousemisen ja iankaikkisen elämän.

        Ja minkä Jumala on Sinulle antanut, ei yksikään ihminen voi pois ottaa.
        Siunausta Sinulle Eerika ja voimia kiusaajiesi koeteltavana, oletko huomannut miten jokainen epäuskoa tihkuva sivallus näyttää miten vahva olet.


      • rytiputki
        usko.vainen kirjoitti:

        Meillä on tasan tarkkaan tieto kuka on kelvollinen Jeesuksen edessä ja kuka ei.
        Sen tiedon Jumala on kirjoituttanut sanaansa Raamattuun. Ei Jumala halua pitää omiaan epätietoisina vaan on se kertonut opiksi ja ojennukseksi.
        Pitää vain uskoa mitä Raamatussa sanotaan.

        Kerrotko minulle yhdenkin palstalla olijan joka on kelvollinen Jeesuksen edessä ja kuka taas ei?


      • Tuli_Sielu kirjoitti:

        Juurikin näin ja se myös tarkoittaa sitä, että meillä ei ole sitä totuutta, jotta voimme sanoa: sinä et ole kelvollinen ja sinä olet tuomittu ikuiseen kadotukseen. Sen vallan Jumala antoi pojalleen Jeesukselle ja joka häneen uskoo, on hänellä oleva iankaikkinen elämä. Kuka meistä on siis kelvollinen hänen edessään? Minäkö sanoisin hänelle tuomion hetkellä: Minä olen uskossa ja sinä armahdat minut. Tuo toinen on syntinen, eikä hän ole syntejään katunut. Huorintekijä. Minä tiedän, hän ansaitsee joutua kadotukseen.

        Siksi meidän on tärkeää pyrkiä huolehtimaan, että sitä malkaa ei olisi liikaa omassa silmässämme.

        Ei ne malkaa ota omista silmistään vaan kuviteltua malkaa Eerikan silmästä ja se on väärin kirjoitustenkin mukaan.


      • rytiputki
        usko.vainen kirjoitti:

        Ei, meillä ei ole tuomivaltaa mutta velvollisuus puhua totta ja paljastaa eksyttäjät.

        Määritteletkö velvollisuutesi ja todistatko puhuvasi totuutta paljastaessasi eksyttäjiä?


      • rytiputki kirjoitti:

        Kerrotko minulle yhdenkin palstalla olijan joka on kelvollinen Jeesuksen edessä ja kuka taas ei?

        Kuka ei tarkoita nimettyjä henkilöitä vaan niitä jotka täyttävät Raamatussa määritellyt kriteerit.
        Ainakaan ne jotka eivät pidä Raamattua Jumalan sana eivät niitä ole.


      • rytiputki kirjoitti:

        Määritteletkö velvollisuutesi ja todistatko puhuvasi totuutta paljastaessasi eksyttäjiä?

        Tottakai puhun totta.


      • rytiputki kirjoitti:

        Kerrotko minulle yhdenkin palstalla olijan joka on kelvollinen Jeesuksen edessä ja kuka taas ei?

        Usko.vainen on synnitön jopa kymmenillä eri nimimerkeillä niin siksihän hänen synnittömyytensä nousee moneen potenssiin.


      • sage8 kirjoitti:

        Usko.vainen on synnitön jopa kymmenillä eri nimimerkeillä niin siksihän hänen synnittömyytensä nousee moneen potenssiin.

        Sinäkö julistat syntini anteeksi 😂


      • Sinäkö julistat syntini anteeksi 😂


      • Sanot taas väärän todistuksen lähimmäisestäsi 😉


      • Mssmdm kirjoitti:

        Ei ole kivien heittämistä todeta, että sinä et pidä Jumalan sanaa elämäsi auktoriteettinä.

        Ehkä se ei ole kivien heittämistä, sitä kutsutaan paremminkin väärän todistuksen antamiseksi lähimmäisestä.


      • sage8 kirjoitti:

        Ei ne malkaa ota omista silmistään vaan kuviteltua malkaa Eerikan silmästä ja se on väärin kirjoitustenkin mukaan.

        Se, että Eerika kieltää Raamatun sana on kuule paljon isompi juttu kuin malka silmässä 😳


      • rytiputki
        usko.vainen kirjoitti:

        Tottakai puhun totta.

        Toisen ihmisen osoittaminen valheelliseksi edellyttää näyttöä, vaikka omasta mielestäsi olisit kuinka oikeassa totuus voi olla aivan muuta ja ihmisen asia ei ole tuomita toista ihmistä valehtelijaksi vajavaisilla tiedoillaan.


      • MitäVastaat kirjoitti:

        "Eikö kaikille, jotka uskossa ovat, ole annettu Jumalan Henki omassa tunnossa kertomaan mikä on oikein ja mikä on väärin. "

        Ja tämä Pyhä Henki ei sodi Jumalan Sanaa eli tahtoa vastaan! Ei Jumala sodi itseään vastaan.

        Jos ihminen poikkeaa Jumalan tahdosta, niin hän ei ole Pyhän Hengen ohjauksessa.


        Mutta et vastannut kysymykseeni!

        Mitä sinä ajattelet, että jos esim. tunnustaa uskonsa, mutta käyttää seksuaalisesti hyväkseen koko ajan naapurin vaimoa? Onko tällainen uskossa vai?

        Mutta juurihan minä mielestäni vastasin. Ymmärsin kysymyksesi niin, että olet tunnustanut uskosi ja sen jälkeen teet syntiä. Oletko silloin enää uskossa? Tähän vastasin, miten parhaani mukaan kykenin ja ajattelin, että ymmärtäisit, mitä tarkoitin.

        Jos kuitenkin tarkoitit kysyä, että onko juuri tuo sellainen synninteko, jonka perusteella voisin sanoa: Tuo ihminen, joka käyttää toisen miehen vaimoa seksuaalisesti hyväkseen, ei ole uskossa, vaatisi minulta kykyjä, joita minulla ei ole. Tiedänkö minä sen, katuuko tuo ihminen tekoaan ja miten hän tekonsa kokee. Tiedänkö minä tuon perusteella, mitä hän ajattelee Jumalasta, Jeesuksesta ja Pyhästä Hengestä? Miten voisin tietää ja vastata oikein kysymykseesi?


      • mikä.sattuma
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Ehkä se ei ole kivien heittämistä, sitä kutsutaan paremminkin väärän todistuksen antamiseksi lähimmäisestä.

        Kappas satuitte rytiputken kanssa samaan aikaan taas Eerikaa puolustamaan ;););;)


      • rytiputki kirjoitti:

        Toisen ihmisen osoittaminen valheelliseksi edellyttää näyttöä, vaikka omasta mielestäsi olisit kuinka oikeassa totuus voi olla aivan muuta ja ihmisen asia ei ole tuomita toista ihmistä valehtelijaksi vajavaisilla tiedoillaan.

        Niin, eikös se näyttö ole kymmeniä kertoja annettu.
        Mikset käytä nikkiäsi Kuusenjuuret 😘


      • rytiputki
        usko.vainen kirjoitti:

        Kuka ei tarkoita nimettyjä henkilöitä vaan niitä jotka täyttävät Raamatussa määritellyt kriteerit.
        Ainakaan ne jotka eivät pidä Raamattua Jumalan sana eivät niitä ole.

        Siis osoitatko nyt yhdenkin sellaisen jonka varmuudella pystyt osoittamaan olevan mainitsemiesi kriteerien mukainen henkilö puolesta ja vastaan.


      • rytiputki kirjoitti:

        Siis osoitatko nyt yhdenkin sellaisen jonka varmuudella pystyt osoittamaan olevan mainitsemiesi kriteerien mukainen henkilö puolesta ja vastaan.

        En osoita koska se ei tee Eeikaa Raamatun sanaan uskovaksi 🤗


      • rytiputki
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Ehkä se ei ole kivien heittämistä, sitä kutsutaan paremminkin väärän todistuksen antamiseksi lähimmäisestä.

        Moi Kj! Pahoittelen että ihmisen parhaat ystävät kuvittelevat minut Sinun veroiseksesi ihmiseksi. Ehkä he vielä huomaavat yksinkertaisuutensa, iltahan on vielä nuori.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Niin, eikös se näyttö ole kymmeniä kertoja annettu.
        Mikset käytä nikkiäsi Kuusenjuuret 😘

        Käytän kyllä. Ajatteletko sinä, että minä olen myös rytiputki?


      • rytiputki kirjoitti:

        Moi Kj! Pahoittelen että ihmisen parhaat ystävät kuvittelevat minut Sinun veroiseksesi ihmiseksi. Ehkä he vielä huomaavat yksinkertaisuutensa, iltahan on vielä nuori.

        Huono hämäys 😂😂😂😂


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Käytän kyllä. Ajatteletko sinä, että minä olen myös rytiputki?

        Tottakai 😂😂😂


      • rytiputki
        usko.vainen kirjoitti:

        En osoita koska se ei tee Eeikaa Raamatun sanaan uskovaksi 🤗

        Ole sitten ystävällinen äläkä heittele luulojesi varjoja ihmisten ylle, se nakertaa uskottavuuttasi Kristittynä ihmisenä.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Meillä on tasan tarkkaan tieto kuka on kelvollinen Jeesuksen edessä ja kuka ei.
        Sen tiedon Jumala on kirjoituttanut sanaansa Raamattuun. Ei Jumala halua pitää omiaan epätietoisina vaan on se kertonut opiksi ja ojennukseksi.
        Pitää vain uskoa mitä Raamatussa sanotaan.

        Tämä on törkein väite koko suomi24:n historiassa mitä minä olen kuullut. Se kuuluu jo sarjaan pilkkaaminen eikä kyseessä ole enää pelkästään hmisen pilkasta.


      • rytiputki kirjoitti:

        Moi Kj! Pahoittelen että ihmisen parhaat ystävät kuvittelevat minut Sinun veroiseksesi ihmiseksi. Ehkä he vielä huomaavat yksinkertaisuutensa, iltahan on vielä nuori.

        Älä turhaan pahoittele. Sinä olet hyvä kirjottaja, joten ei se mikään loukkaus olisi niin kuvitella. Mutta ehkä heitä helpottaa ajatella, että meitä on vain yksi.


      • sage8 kirjoitti:

        Tämä on törkein väite koko suomi24:n historiassa mitä minä olen kuullut. Se kuuluu jo sarjaan pilkkaaminen eikä kyseessä ole enää pelkästään hmisen pilkasta.

        Kyllä se ihan Raamatussa lukee 🤓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Tottakai 😂😂😂

        Vai niin. Helpottaako se?


      • rytiputki
        usko.vainen kirjoitti:

        Huono hämäys 😂😂😂😂

        Minulla ei ole tapana hämätä ja jos sinulla on uskoa edes sinapinsiemenen verran, tiedät mistä kirjoitan.


      • rytiputki kirjoitti:

        Ole sitten ystävällinen äläkä heittele luulojesi varjoja ihmisten ylle, se nakertaa uskottavuuttasi Kristittynä ihmisenä.

        Se, että Eerika hyväkyy homoseksuaalisen käytöksen vastoin Raamatun sanaa puhuu ihan omasta puolestaan joten älä minua syyllitä 🤗


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Vai niin. Helpottaako se?

        Naurattaa 😂😂😂


      • mikä.sattuma kirjoitti:

        Kappas satuitte rytiputken kanssa samaan aikaan taas Eerikaa puolustamaan ;););;)

        Kappas, satuitte lukuisien rekkaamattomien ja yhden rekatun kanssa samaan aikaan taas Eerikaa kivittämään. ;););;)


      • usko.vainen kirjoitti:

        Se, että Eerika hyväkyy homoseksuaalisen käytöksen vastoin Raamatun sanaa puhuu ihan omasta puolestaan joten älä minua syyllitä 🤗

        Ja ne todisteet olivat? Nehän ovat sinulle niin tärkeät.


      • rytiputki kirjoitti:

        Minulla ei ole tapana hämätä ja jos sinulla on uskoa edes sinapinsiemenen verran, tiedät mistä kirjoitan.

        JOS sinulla on uskoa....


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Ja ne todisteet olivat? Nehän ovat sinulle niin tärkeät.

        Eerikan kirjoitukset. Esim. ylempänä lainaamani linkki toiseen ketjuun 🤗


      • usko.vainen kirjoitti:

        Naurattaa 😂😂😂

        Hienoa, osaat nauraa noille jutuille.


      • rytiputki
        usko.vainen kirjoitti:

        Niin, eikös se näyttö ole kymmeniä kertoja annettu.
        Mikset käytä nikkiäsi Kuusenjuuret 😘

        Mielikuvasi tai tulkintasi eivät mielestäni täytä uskottavuudellaan näytölle asetettuja vaatimuksia tässä asiassa, koska olet vain ihminen kuten me muutkin.
        Voithan toki esittää älyllisempää todisteluakin, joskus se voi auttaa.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Eerikan kirjoitukset. Esim. ylempänä lainaamani linkki toiseen ketjuun 🤗

        Mikä kohta erityisesti siinä?


      • rytiputki kirjoitti:

        Mielikuvasi tai tulkintasi eivät mielestäni täytä uskottavuudellaan näytölle asetettuja vaatimuksia tässä asiassa, koska olet vain ihminen kuten me muutkin.
        Voithan toki esittää älyllisempää todisteluakin, joskus se voi auttaa.

        Niin, sen kun näkisi, että Eerika vastaa hänelle tässkin ketjussa pertsan esittämään selvään kysymykseen 🤗


      • usko.vainen kirjoitti:

        Se, että Eerika kieltää Raamatun sana on kuule paljon isompi juttu kuin malka silmässä 😳

        Raamatun sanaa se on malkakin. Ja vielä itsensä J.Nasaretilaisen sanomana. Sinähän et kuitenkaan kunnioita hänen sanojaan, sehän on jo moneen kertaan kuultu.


      • sage8 kirjoitti:

        Raamatun sanaa se on malkakin. Ja vielä itsensä J.Nasaretilaisen sanomana. Sinähän et kuitenkaan kunnioita hänen sanojaan, sehän on jo moneen kertaan kuultu.

        Niin toki on mutta malka ei ole ole eksytystä kuten on Raamatun sanan vääristely.


      • rytiputki
        sage8 kirjoitti:

        Raamatun sanaa se on malkakin. Ja vielä itsensä J.Nasaretilaisen sanomana. Sinähän et kuitenkaan kunnioita hänen sanojaan, sehän on jo moneen kertaan kuultu.

        Mielikuvasi tai tulkintasi eivät mielestäni täytä uskottavuudellaan näytölle asetettuja vaatimuksia tässä asiassa, koska olet vain ihminen kuten me muutkin.
        Voithan toki esittää älyllisempää todisteluakin, joskus se voi auttaa.


      • rytiputki
        usko.vainen kirjoitti:

        Se, että Eerika hyväkyy homoseksuaalisen käytöksen vastoin Raamatun sanaa puhuu ihan omasta puolestaan joten älä minua syyllitä 🤗

        Onko ihmisen hyväksyminen ihmisenä ja tuomioiden jakamisen jättäminen korkeimmalle sinusta synnin hyväksymistä?
        Silloin harvoin kun olen palstalla ollut, niin hän on nähdäkseni tehnyt kuten jokaisen Kristityn ihmisen tulee tehdä ja jättänyt tuomitsematta.
        Olen myös ollut havaitsevinani, miten jotkut kommentoijat ovat esitettäneet hänen tekstejään niin kärjistetyssä muodossa, että sillä mitätöidään hänen oma ajatuksensa. Voin toki olla väärässäkin ja tietenkin pahoittelen jos itse syyllistyn huomaamattani olkinuken hyväilyyn.


      • rytiputki
        rytiputki kirjoitti:

        Mielikuvasi tai tulkintasi eivät mielestäni täytä uskottavuudellaan näytölle asetettuja vaatimuksia tässä asiassa, koska olet vain ihminen kuten me muutkin.
        Voithan toki esittää älyllisempää todisteluakin, joskus se voi auttaa.

        Sorry sage tää ei nyt vaan ollut tarkoitettu sinulle vaan usko.vaiselle...


      • rytiputki kirjoitti:

        Onko ihmisen hyväksyminen ihmisenä ja tuomioiden jakamisen jättäminen korkeimmalle sinusta synnin hyväksymistä?
        Silloin harvoin kun olen palstalla ollut, niin hän on nähdäkseni tehnyt kuten jokaisen Kristityn ihmisen tulee tehdä ja jättänyt tuomitsematta.
        Olen myös ollut havaitsevinani, miten jotkut kommentoijat ovat esitettäneet hänen tekstejään niin kärjistetyssä muodossa, että sillä mitätöidään hänen oma ajatuksensa. Voin toki olla väärässäkin ja tietenkin pahoittelen jos itse syyllistyn huomaamattani olkinuken hyväilyyn.

        Minä puhun ihmisen tekojen hyväksymisestä kuten puhuu Raamattukin ko. asiasta.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Niin toki on mutta malka ei ole ole eksytystä kuten on Raamatun sanan vääristely.

        Sinulle siis J:n malka-vertauksen vähätteleminen ja torjuminen on läpihuutojuttu?


      • rytiputki
        usko.vainen kirjoitti:

        JOS sinulla on uskoa....

        Niin, helppoa vai mitä?


      • rytiputki
        rytiputki kirjoitti:

        Onko ihmisen hyväksyminen ihmisenä ja tuomioiden jakamisen jättäminen korkeimmalle sinusta synnin hyväksymistä?
        Silloin harvoin kun olen palstalla ollut, niin hän on nähdäkseni tehnyt kuten jokaisen Kristityn ihmisen tulee tehdä ja jättänyt tuomitsematta.
        Olen myös ollut havaitsevinani, miten jotkut kommentoijat ovat esitettäneet hänen tekstejään niin kärjistetyssä muodossa, että sillä mitätöidään hänen oma ajatuksensa. Voin toki olla väärässäkin ja tietenkin pahoittelen jos itse syyllistyn huomaamattani olkinuken hyväilyyn.

        Sorry usko.vainen tää ei nyt vaan ollut tarkoitettu sinulle vaan sagelle...


      • rytiputki kirjoitti:

        Sorry sage tää ei nyt vaan ollut tarkoitettu sinulle vaan usko.vaiselle...

        Näitä välillä sattuu.


      • sage8 kirjoitti:

        Sinulle siis J:n malka-vertauksen vähätteleminen ja torjuminen on läpihuutojuttu?

        Ei suinkaan. Ne vain ovat eri asiat 🤗


      • rytiputki
        rytiputki kirjoitti:

        Mielikuvasi tai tulkintasi eivät mielestäni täytä uskottavuudellaan näytölle asetettuja vaatimuksia tässä asiassa, koska olet vain ihminen kuten me muutkin.
        Voithan toki esittää älyllisempää todisteluakin, joskus se voi auttaa.

        Sorry usko.vainen tää ei nyt vaan ollut tarkoitettu sinulle vaan sagelle...


      • rytiputki
        usko.vainen kirjoitti:

        Niin, sen kun näkisi, että Eerika vastaa hänelle tässkin ketjussa pertsan esittämään selvään kysymykseen 🤗

        Miksi vastaisi yhteenkään typerään kysymykseen? Kenenkään uskoa ei voida mitata täällä esitetyillä sanoilla, luuloilla tai kuvitelmilla.


      • rytiputki kirjoitti:

        Sorry usko.vainen tää ei nyt vaan ollut tarkoitettu sinulle vaan sagelle...

        Ota vähän iisimmin 😉


      • rytiputki kirjoitti:

        Miksi vastaisi yhteenkään typerään kysymykseen? Kenenkään uskoa ei voida mitata täällä esitetyillä sanoilla, luuloilla tai kuvitelmilla.

        Miksi sinä puhut hänen puolestaan?


      • Miksi sinä puhut hänen puolestaan?


      • pertsa.kysyy
        rytiputki kirjoitti:

        Miksi vastaisi yhteenkään typerään kysymykseen? Kenenkään uskoa ei voida mitata täällä esitetyillä sanoilla, luuloilla tai kuvitelmilla.

        Ovatko homoilu tai lesboilu syntiä?
        Kyllä vai ei?


      • rytiputki

        Tottapuhuen en sellaisella varmuudella tiedä mitä Raamatussa on tarkoitettu, että voisin osoittaa jotkut henkilöt surmattaviksi. Joten joudun sanomaan etten tiedä!
        Pystytkö sinä?


      • rytiputki
        pertsa.kysyy kirjoitti:

        Ovatko homoilu tai lesboilu syntiä?
        Kyllä vai ei?

        Mistä minä sen tietäisin? Kaikkea sinäkin kyselet.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Mikä kohta erityisesti siinä?

        Ei vaan taida löytyä..


      • puuterinenälle

        Ihme seksijuttuja sulla, miks homoseksi tai mikää muukaan seksi olis minkään sanan vastaista?
        Mitä se homoilu muuten on ja mikä siinä olis sitten jonku vastasta?
        Kerro ny vähän ja voisit viä kertoo miks kyselet tommosia, meinaten suomen laki ei ainkaa tunne tommosta laittomana juttuna vai tiäkkö siitäki paremmin.


      • namuhuiskulle

        Haluaisit sä olla semmonen? Voisit vaik kattoo joltain seksisivuilta itelles seuraa joka täyttäs sun tarpeet ettei tarvii ettii seuraa tämmöseltä keskustelupalstalta.
        Sori vaan mut mua ei oikeesti kiinnosta tollaset tekopyhät b-rapun tyypit.


      • homottajalle
        rytiputki kirjoitti:

        Tottapuhuen en sellaisella varmuudella tiedä mitä Raamatussa on tarkoitettu, että voisin osoittaa jotkut henkilöt surmattaviksi. Joten joudun sanomaan etten tiedä!
        Pystytkö sinä?

        Olet kuitenkin keskustelmassa asiasta mistä et tiedä mitään - outoa.
        Tässä sinulle opetusta vaikka homottaja oletkin.
        https://m.youtube.com/watch?v=314HEspEpiE


      • rytiputki
        homottajalle kirjoitti:

        Olet kuitenkin keskustelmassa asiasta mistä et tiedä mitään - outoa.
        Tässä sinulle opetusta vaikka homottaja oletkin.
        https://m.youtube.com/watch?v=314HEspEpiE

        Jos et pysty asiaasi ilmaisemaan ilman linkkejä ja lukutaitokin on vähän mitä sattuu niin joudun pahoitellen toteamaan ettei mielipiteesi ole minkään arvoinen.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kiitos keskustelusta, minulle riittääkin tämä vastauksena kysymykseeni.

        Onko homoilu tai lesboilu syntiä?


      • Huomenta vaan. Kovasti on käyty illalla keskustelua.
        Miten keskustelua kommentoisin, kommentoisinko ollenkaan?
        On varmasti se ja sama mitä sanon, osa on tehnyt päätöksensä tekstieni perusteella tulkittuaan niitä ....no...miten sen nyt kauniisti sanoisin...päin mäntyä.
        Osa osaa lulea ja ymmärtää lukemansa, kiitos siitä, se estää minua vaipumasta epätoivoon sen suhteen, että kirjoittaisin sekavasti ja vaikeasti ymmärrettävää tekstiä.
        Minun uskoni on uskoa Jeesukseen Vapahtajanani ja syntieni sovittajana. Jos ainoa määräävä asia uskoa arvioitaessa on se kuinka suhtautuu homoseksuaalisuuteen ja että siihen pitää suhtautua kieleteisesti, en ole silloin uskossa sellaisen määritelmän mukaan.
        Itse kuitenkin ymmärrän uskon niin, että suhtautuminen homoseksuaalisuuteen tai sateenkaariväkeen ei ole ratkaiseva asia mietittäessä kuka voi olla Jumalan lapsi ja perillinen Taivaan valtakuntaan. Jeesus Kristus on tie, muuta tietä ei ole.
        Jos taas mietitään sitä, olenko taivaskelpoinen siksi, että en ole homoseksuaali, ei sekään mene käsittääkseni niin. Olen syntinen ja siksi en ole kelvollinen, vaikka olenkin hetero ja itse asiassa elän selibaatissa. Se ei valitettavasti kirkasta kruunuani siten, että voisin saada vapaalipun Taivaan valtakuntaan

        Jos/ kun joku haluaa jakaa vapaalippuja helvettiin, se on hänen asiansa. Sille ei perustetta mielestäni Raamatusta löydy. Jumalan edessä me teemme tiliä omista teoistamme. Kenenkään ei tarvitse olla huolissaan siitä, että joutuisi vastaamaan minun synneistäni. Luulen, että jokaisella on tekemistä niissä omissakin.
        Jos/ kun nyt ehdottomasti haluaa pitää esillä sitä kuinka syntinen tai uskosta osaton minä olen, sitten sitä vaan on tehtävä. Toivoisin, että sanojani ei vääristeltäisi ja laitettaisi minun suuhuni omia luuloja, mutta kun niin nyt tehdään, en voi sillekään mitään.
        Antoisaa päivää kaikille.
        Ps. Kiitos minua puolustaneille...ööö....siis puolustaneelle...vai millai se meni. Vai olikos se niin, että kaikki minulle myötämieleiset ovat minä....ihan tässä menee sekaisin :)


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Huomenta vaan. Kovasti on käyty illalla keskustelua.
        Miten keskustelua kommentoisin, kommentoisinko ollenkaan?
        On varmasti se ja sama mitä sanon, osa on tehnyt päätöksensä tekstieni perusteella tulkittuaan niitä ....no...miten sen nyt kauniisti sanoisin...päin mäntyä.
        Osa osaa lulea ja ymmärtää lukemansa, kiitos siitä, se estää minua vaipumasta epätoivoon sen suhteen, että kirjoittaisin sekavasti ja vaikeasti ymmärrettävää tekstiä.
        Minun uskoni on uskoa Jeesukseen Vapahtajanani ja syntieni sovittajana. Jos ainoa määräävä asia uskoa arvioitaessa on se kuinka suhtautuu homoseksuaalisuuteen ja että siihen pitää suhtautua kieleteisesti, en ole silloin uskossa sellaisen määritelmän mukaan.
        Itse kuitenkin ymmärrän uskon niin, että suhtautuminen homoseksuaalisuuteen tai sateenkaariväkeen ei ole ratkaiseva asia mietittäessä kuka voi olla Jumalan lapsi ja perillinen Taivaan valtakuntaan. Jeesus Kristus on tie, muuta tietä ei ole.
        Jos taas mietitään sitä, olenko taivaskelpoinen siksi, että en ole homoseksuaali, ei sekään mene käsittääkseni niin. Olen syntinen ja siksi en ole kelvollinen, vaikka olenkin hetero ja itse asiassa elän selibaatissa. Se ei valitettavasti kirkasta kruunuani siten, että voisin saada vapaalipun Taivaan valtakuntaan

        Jos/ kun joku haluaa jakaa vapaalippuja helvettiin, se on hänen asiansa. Sille ei perustetta mielestäni Raamatusta löydy. Jumalan edessä me teemme tiliä omista teoistamme. Kenenkään ei tarvitse olla huolissaan siitä, että joutuisi vastaamaan minun synneistäni. Luulen, että jokaisella on tekemistä niissä omissakin.
        Jos/ kun nyt ehdottomasti haluaa pitää esillä sitä kuinka syntinen tai uskosta osaton minä olen, sitten sitä vaan on tehtävä. Toivoisin, että sanojani ei vääristeltäisi ja laitettaisi minun suuhuni omia luuloja, mutta kun niin nyt tehdään, en voi sillekään mitään.
        Antoisaa päivää kaikille.
        Ps. Kiitos minua puolustaneille...ööö....siis puolustaneelle...vai millai se meni. Vai olikos se niin, että kaikki minulle myötämieleiset ovat minä....ihan tässä menee sekaisin :)

        Jos uskot Jeesukseen miksi et sitten usko Häntä?

        Siis - onko homoilu tai lesboilu syntiä?


      • Mssmdm kirjoitti:

        Ei ole kivien heittämistä todeta, että sinä et pidä Jumalan sanaa elämäsi auktoriteettinä.

        Ajatteletko ihan tosissasi, että pystyt sanomaan , etten käytä Jumalan sanaa elämäni auktoriteettina?


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Jos uskot Jeesukseen miksi et sitten usko Häntä?

        Siis - onko homoilu tai lesboilu syntiä?

        Uskon kyllä...


      • Huomenta. Kaikessa väittelyssähän täällä on periaatteessa kyse siitä, mikä kohta Raamatussa on todesta otettavaa ja mikä kohta ei. Siitä ei vaan selvää tule. Joillekin Raamattu on ristiriitaisine, järjenvastaisine ja julmine kohtineenkin totta, toisille vain paikoitellen totta, ja kolmansille vain mytologiaa.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Uskon kyllä...

        Jos kerta uskot Häntä niin :

        Onko homoilu tai lesboilu syntiä?


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Jos kerta uskot Häntä niin :

        Onko homoilu tai lesboilu syntiä?

        Kuule Pertsa, minusta uskon elämän tärkein kysymys on se, kuka on Vapahtajani.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kuule Pertsa, minusta uskon elämän tärkein kysymys on se, kuka on Vapahtajani.

        Ei sinulta kysytty sitä vaan :

        Onko homoilu tai lesboilu syntiä?


      • kui2

        Tässä pätkässä taas näkee mitä "oikeauskoisten" keskuudessa on painostaminen ja se "oikean" uskon tivaaminen jos et ihan kaikessa toimi tai usko odotetusti eli kuten käsketään.

        Mutta kummasti vaan kelpaa oikeaksi uskovaksi vaikka avioero ei olisikaan Raamatullinen läheskään aina eli se puoli unohtuu AINA ja kaikki tietävät mistä se johtuu, keltään ei tivata avioeron asiaa, aivan sama miten "oikea"uskoiset eroavat he kepaavat silti "oikeiksi" uskoviksi.


      • kerronyt
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kuule Pertsa, minusta uskon elämän tärkein kysymys on se, kuka on Vapahtajani.

        Eerika, mitä se Vapahtajasi sanoo homoseksuaalisista teoista?


      • kui2 kirjoitti:

        Tässä pätkässä taas näkee mitä "oikeauskoisten" keskuudessa on painostaminen ja se "oikean" uskon tivaaminen jos et ihan kaikessa toimi tai usko odotetusti eli kuten käsketään.

        Mutta kummasti vaan kelpaa oikeaksi uskovaksi vaikka avioero ei olisikaan Raamatullinen läheskään aina eli se puoli unohtuu AINA ja kaikki tietävät mistä se johtuu, keltään ei tivata avioeron asiaa, aivan sama miten "oikea"uskoiset eroavat he kepaavat silti "oikeiksi" uskoviksi.

        Toinen asia mikä helposti unohtuu on keljuilu ja toisen loukkaaminen, vihollisen rakastaminen ja koston jättäminen Jumalalle. Ne asiat , jotka ovat meitä lähellä ja joissa lankeamme usein, ne unohtuvat näissä keskusteluissa kokonaan.


      • kerrotko.nyt
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Toinen asia mikä helposti unohtuu on keljuilu ja toisen loukkaaminen, vihollisen rakastaminen ja koston jättäminen Jumalalle. Ne asiat , jotka ovat meitä lähellä ja joissa lankeamme usein, ne unohtuvat näissä keskusteluissa kokonaan.

        Eerika, mitä se Vapahtajasi sanoo homoseksuaalisista teoista?


      • voitko.vastata kirjoitti:

        Pertsa kysyi sinulta:
        Ovatko homoilu tai lesboilu syntiä?
        Kyllä vai ei?

        Homoilu on syntiä, lesboilu ei.


      • thoyssa kirjoitti:

        Homoilu on syntiä, lesboilu ei.

        Taitaapi olla lesboilukin syntiä :

        Roomalaiskirje:
        1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, HYLJÄNNYT saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        1:25 nuo, jotka ovat VAIHTANEET Jumalan totuuden VALHEESEEN ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        1:26 Sentähden Jumala on HYLJÄNNYT heidät häpeällisiin HIMOIHIN; sillä heidän NAISPUOLENSA ovat VAIHTANEET luonnollisen yhteyden LUONNONVASTAISEEN;


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Taitaapi olla lesboilukin syntiä :

        Roomalaiskirje:
        1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, HYLJÄNNYT saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        1:25 nuo, jotka ovat VAIHTANEET Jumalan totuuden VALHEESEEN ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        1:26 Sentähden Jumala on HYLJÄNNYT heidät häpeällisiin HIMOIHIN; sillä heidän NAISPUOLENSA ovat VAIHTANEET luonnollisen yhteyden LUONNONVASTAISEEN;

        Ei Paavalista tarvii välittää. Hän oli entinen kristittyjen vainoaja.


    • Matteuksen evankeliumin 25:s luku kertoo J.Nasaretilaisen version siitä, ketkä pääsevät taivaaseen. Täällähän se on jo paremmin ratkaistu: se ei koske nykyihmisiä maan päällä ja että vain homouteen suhtautuminen yksinomaan ratkaisee sen, kuka on kelvollinen mihinkin.

      • Tuo matteus 25. on tosiaan hyvä määritelmänä.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Tuo matteus 25. on tosiaan hyvä määritelmänä.

        Minä olen epäuskostani huolimatta jonkinlainen Jeesus-fani. Uskon kyllä senkin, ettei J.N ole sanonut läheskään kaikkea sitä mitä hänen sanomakseen on Raamattuun laitettu.


      • sage8 kirjoitti:

        Minä olen epäuskostani huolimatta jonkinlainen Jeesus-fani. Uskon kyllä senkin, ettei J.N ole sanonut läheskään kaikkea sitä mitä hänen sanomakseen on Raamattuun laitettu.

        Olen iloinen puolestasi sage.
        Kun uudestisyntymisen hetki koittaa pidä siitä kiinni ja hyväksy se mitä sinulle "sanotaan."


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Olen iloinen puolestasi sage.
        Kun uudestisyntymisen hetki koittaa pidä siitä kiinni ja hyväksy se mitä sinulle "sanotaan."

        Ookoo.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Tuo matteus 25. on tosiaan hyvä määritelmänä.

        Kiva että olet vihdoin päässyt ymmärrykseen. Kaikkein tärkeitä on se kuinka suhtautuu huono-osaisiin.


    • Pertsa tuntuu ainakin tietävän milloin kenenkin sydämen puhtauden. Viimeksi eilen taisi todeta minun olevan saatanan palvoja.

      Tuon asianhan tietää varmuudella vain minä ja Jumala ja koska pertsa ei ole minä, niin ainoaksi vaihtoehdoksi jää, että hän ilmeisesti kuvittelee olevansa vähintään Jumalan viransijainen maapallolla.


      • Pertsa käyttää aika useinkin sellaista kieltä ettei siinä ole mitään tolkkua, minutkin hän on tuominnut monet kerrat alimpaan helvettiin kun olen puoltanut homojen ihmisoikeuksia ja tasa-arvoa.


      • "Pertsa tuntuu ainakin tietävän milloin kenenkin sydämen puhtauden. Viimeksi eilen taisi todeta minun olevan saatanan palvoja. "
        __________
        No mikä sinä sitten olet kristitty vai jumalaton??


      • ohikulkijamenee

        No mutta jos sinä olet? Itsehän itsesi paljastat. Muitako siitä syytät?
        Turhaan. Itse itsesi asetat omaan asemaasi.
        Mieti siis tarkemmin, mitä kirjoitat, jos sinua omasta mielestäsi kohdellaan väärin.
        Aivan selvää on, että synti on syntiä eikä se muuksi muutu. Synti vie kadotukseen.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        "Pertsa tuntuu ainakin tietävän milloin kenenkin sydämen puhtauden. Viimeksi eilen taisi todeta minun olevan saatanan palvoja. "
        __________
        No mikä sinä sitten olet kristitty vai jumalaton??

        Saatanan palvonta on ero asia kuin jos epäilee Jumalan olemassaoloa.

        Olet sittenkin aivan pöhlö.


      • ohikulkijamenee kirjoitti:

        No mutta jos sinä olet? Itsehän itsesi paljastat. Muitako siitä syytät?
        Turhaan. Itse itsesi asetat omaan asemaasi.
        Mieti siis tarkemmin, mitä kirjoitat, jos sinua omasta mielestäsi kohdellaan väärin.
        Aivan selvää on, että synti on syntiä eikä se muuksi muutu. Synti vie kadotukseen.

        Voi älä ole turhaan huolissasi, en minä juuri välitä pertsan sanomisista. Tuli nyt vain tuoreena mieleen kun tämän ketjun avasin. Itse tiedän kyllä asioitteni oikeanlaidan ja tilinhän sitten tekee jokainen vain Jumalan kanssa, ei pertsan tai sinun kanssasi.


      • miettikää

        Saattais sen tietää vanha vihtahousukin.


      • mieti.sitä
        torre12 kirjoitti:

        Saatanan palvonta on ero asia kuin jos epäilee Jumalan olemassaoloa.

        Olet sittenkin aivan pöhlö.

        En oikein osaa edes ajatella, että sinä exibihoniasti olisit oasallinen millään tavalla tähän(kään) asiaan.
        Olet naurettavuuden ilmentymä, vaikkei sitä kukaan uskoisi enää nykypäivänä.


      • liian.hienoja.sanoja
        mieti.sitä kirjoitti:

        En oikein osaa edes ajatella, että sinä exibihoniasti olisit oasallinen millään tavalla tähän(kään) asiaan.
        Olet naurettavuuden ilmentymä, vaikkei sitä kukaan uskoisi enää nykypäivänä.

        Mikä on exibihoniasti ??? Ei löydy sanakirjasta ?


      • änkkänäminäkin
        liian.hienoja.sanoja kirjoitti:

        Mikä on exibihoniasti ??? Ei löydy sanakirjasta ?

        Se voi olla ex-bionisti.


      • ÄläKiemurtele
        liian.hienoja.sanoja kirjoitti:

        Mikä on exibihoniasti ??? Ei löydy sanakirjasta ?

        Tiedät kyllä!


      • uusi.pulma
        änkkänäminäkin kirjoitti:

        Se voi olla ex-bionisti.

        Mikä on bionisti?


      • liian.hienoja.sanoja
        ÄläKiemurtele kirjoitti:

        Tiedät kyllä!

        Eikun ihan oikeasti yritin tuolle löytää selitystä !


      • mieti.sitä
        liian.hienoja.sanoja kirjoitti:

        Mikä on exibihoniasti ??? Ei löydy sanakirjasta ?

        Meni varmaan väärin, mutta itsensäpaljastajista on kyse ja tällaiselta vaikuttavat nämä agendaansa tänne suoltavat trollit, alkavat ITSEKIN uskoa sen toimivan ?


      • miettijälle
        mieti.sitä kirjoitti:

        Meni varmaan väärin, mutta itsensäpaljastajista on kyse ja tällaiselta vaikuttavat nämä agendaansa tänne suoltavat trollit, alkavat ITSEKIN uskoa sen toimivan ?

        Oletko sä siis itsensäpaljastaja? Mitä raamattu sanoo teikäläisistä ja ootteks te heteroja vai homoja? Näyttelexä vehkeitäs samaa sukupuolta oleville vai vastakkaista?
        Kerro kerro jo!


      • sage8 kirjoitti:

        Pertsa käyttää aika useinkin sellaista kieltä ettei siinä ole mitään tolkkua, minutkin hän on tuominnut monet kerrat alimpaan helvettiin kun olen puoltanut homojen ihmisoikeuksia ja tasa-arvoa.

        Nämä uskonasiat eivät ole mitään tasa-arvokysymyksiä ja homoilla ei ole mitään
        erioikeuksia.
        Kauhistusten harjoittajat ovat kuitenkin jo itse määritelleet miltä oksalta maailmaa
        katselevat.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Nämä uskonasiat eivät ole mitään tasa-arvokysymyksiä ja homoilla ei ole mitään
        erioikeuksia.
        Kauhistusten harjoittajat ovat kuitenkin jo itse määritelleet miltä oksalta maailmaa
        katselevat.

        Tässä asiassa ollaan eri mieltä.


      • sage8 kirjoitti:

        Tässä asiassa ollaan eri mieltä.

        Sillä että olet eri mieltä ei ole merkitystä hengelliseen todellisuuteen verrattuna.

        Roomalaiskirje:
        1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, HYLJÄNNYT saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        1:25 nuo, jotka ovat VAIHTANEET Jumalan totuuden VALHEESEEN ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        1:26 Sentähden Jumala on HYLJÄNNYT heidät häpeällisiin HIMOIHIN; sillä heidän NAISPUOLENSA ovat VAIHTANEET luonnollisen yhteyden LUONNONVASTAISEEN;
        1:27 samoin MIESPUOLETKIN, luopuen luonnollisesta yhteydestä NAISPUOLEN kanssa, ovat KIIMOISSAAN syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, RIETTAUTTA ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän KELVOTTOMAN mielensä valtaan, tekemään SOPIMATTOMIA.
        1:29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
        1:30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
        1:31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
        1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että NE, jotka senkaltaisia tekevät, OVAT KUOLEMAN ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.


      • hammas.keiju
        pertsa2012 kirjoitti:

        Sillä että olet eri mieltä ei ole merkitystä hengelliseen todellisuuteen verrattuna.

        Roomalaiskirje:
        1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, HYLJÄNNYT saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        1:25 nuo, jotka ovat VAIHTANEET Jumalan totuuden VALHEESEEN ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        1:26 Sentähden Jumala on HYLJÄNNYT heidät häpeällisiin HIMOIHIN; sillä heidän NAISPUOLENSA ovat VAIHTANEET luonnollisen yhteyden LUONNONVASTAISEEN;
        1:27 samoin MIESPUOLETKIN, luopuen luonnollisesta yhteydestä NAISPUOLEN kanssa, ovat KIIMOISSAAN syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, RIETTAUTTA ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän KELVOTTOMAN mielensä valtaan, tekemään SOPIMATTOMIA.
        1:29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
        1:30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
        1:31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
        1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että NE, jotka senkaltaisia tekevät, OVAT KUOLEMAN ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

        Omana mielipiteenäni tuon esille:
        Julistaessasi toisille totuutta julkisesti heidän tekemistä synneistään, olisi varsin kohtuullista ja rehellisyyden nimissä Kristitylle ominaisen tavan mukaista, kertoa ensin omat samaan painoarvoon ja mittakaavaan osuvat synnit julkisesti.
        Sen jälkeen on luontevampaa käsitellä toisten syntejä, kenellekään ei jää arvoituksellisesti roikkumaan ajatus synnittömästä julistajasta.
        Julistuksen painoarvokin kohoaa ja osoittaa samalla totuusarvon johon pyritään.


    • Voihanvitalis

      Raamatusta löytyy. Ihmisen Poika 51 jaetta. Jumalan Poika 35 jaetta. Daavidin poika 15 jaetta. Joosefin poika 4 jaetta. Heitetäänkö arpaa?

      • Raamatun aikaan Jumala oli nähtävästi ihminen. Raamattu kertoo kansoilla olevan oma jumalansa, ja että Israelin Jumala asui Jerusalemissa.


      • Ei tarvitse heittää arpaa kun tietää noiden merkityksen 🤗


    • Jobinpostia

      1Moos.33:20 Ja hän pystytti siihen altarin, ja antoi sille nimen Eel. Israelin Jumala.

    • EpäileväTuomasIII

      Määritteletkö sinä Pertsa ne taivaspaikat vai et? Jos minä sanon meneväni Taivaaseen, niin pystytkö sinä sanomaan ettei niin käy?

      • sivusta_seuraaja

        Se on määritellyt ne monet kerrat jo . Pertsalla pitkälle ja pahaksi äitynyt deluusio.


      • ÄläKiusaaa

        Ei kiusaavia kysymyksiä!


      • asiallista.asiaa
        ÄläKiusaaa kirjoitti:

        Ei kiusaavia kysymyksiä!

        Mitäs kiusaamista tuossa on ? Ihan aiheellinen kysymys.Ottaen huomioon Pertsan toiminnan palstalla.


      • ÄläKiusaa
        asiallista.asiaa kirjoitti:

        Mitäs kiusaamista tuossa on ? Ihan aiheellinen kysymys.Ottaen huomioon Pertsan toiminnan palstalla.

        Ei kiusaavia ja ivallisia kommenttejakaan!


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      70
      6850
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4440
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2883
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2121
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1475
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1111
    Aihe