Onko oikeen

Syksytuleetaas

että avomies päivät pitkät on kotona tekemättä juuri mitään?
Itse olen töissä ja joudun vapaalla hoitamaan huushollin ja tekemään ruuat. Maksamaan kaikki ylimääräiset menot ja kulut.
Meillä ei ole enää mitään yhteistä, ei keskusteluja, silloin vain jos on valittamista.

Olen niin kyllästynyt

15

664

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sataasataaropisee

      Onko avomiehesi kenties masentunut? Oletko passannut hänet piloille? Tuleeko hän kodista, jossa äiti on tehnyt kaiken poikansa eteen, eikä pojasta ole kasvanut ikinä aikuista itsestään huolehtivaa miestä? Jospa alkaisit keskustelemaan hänen kanssaan siitä, että miltä sinusta tuntuu. Jos ei ota tulta ja mäkätys vaan jatkuu, niin sinuna pistäisin eron vireille. Miksi olla suhteessa, joka ei ruoki henkisellä tasolla, vaan saat vain paskaa niskaan.

    • Syksytuleetaas

      Taidatpa olla oikeassa. Ja joskus maininnutkin et on masentunut. Olen kertonut mahdollisuudet hakea hoitoa, mutta tuloksetta. Passattu on aikoinaan.
      En usko että minun tuntemiset auttaa, olen vihaisena ja asiallisestikin kertonut, mut vika minussa hänen mielestään.

    • sinussavika

      Mies on oikeassa, " vika minussa hänen mielestään."

      Sinussa on vika.

      Sinä et salli miehen tehdä yhtään mitään vaan passaat kaiken valmiiksi hänen nenänsä eteen hopeatarjottimella.
      Miksi mies edes viitsisi yrittää mitään?
      Hän kenties ei alun perinkään ole ollut kirkkain lappu huoneessa mutta sen ei olisi tarvinnut haitata yrittämisen halua, se ei ole haitannut muitakaan!

      Aivan varmasti miehen jäätyä yksin ja vastuuseen omista asioistaan ( ellei taas heti sen kimppuun hyökkää toinen nainen passaamaan!) se oppii ainakin kaikista välttämättömimmät elämiseen kuuluvat tekemiset ja asiat.

      Kenties vuosien päästä, jos se on ryhdistäytynyt, voit alkaa haaveilla tulevaisuudesta sen kanssa. (Mikäli se on vielä yksin)

    • jarvis7

      Lähtökohdat vaikuttaa, minäkin olen kotona ja nainen töissä mutta minä myös hoidan kaikki kodin askareet, kumppani joskus vähän pyyhkäisee pölyjä mutta muuten koti askareet on mun heiniä eikä ole narinaa kuulunut. Voi myös käydä niin että miehen itsetunto rapisee kun osat on kääntyneet ja nainen käy töissä ja mies kotona, siinä yksi syy ja kun näin käy voi olla että sängyssäkin hiljenee.

    • huheman

      Mistä löysit noin helpon alivuokralaisen?! Laita myyntiín!

      Toisaalta pisto sydämeen itselle......mä en tienaa kuin 0e/kk. Mulla on tosi kaunis nainen, älykäs ja hyvätuloinen. Mä vaan oon :/ Nytkin juon täällä konjakkia :)

      Mutta toisaalta teen aamulle kahvit (special sekoitus) valmiiksi, tiskaan, siivoan, korjaan, pesen, rakennan, annan hyvää ellei parasta seksiä ja orgasmeja kaikilla tavoilla, suojelen(olen vahva iso ja osaan), suukotan aamulla töihin, päivällä kotiin, illalla silitän uneen hellästi. Kotona aina ruoka kun tulee töistä, kasvikset laitettu, liha 110 päälle ja meikä siinä.

      Opiskelen kyllä, joku pv ei kaukana elän auringossa ja mietin kenen kanssa.

      En ymmärrä yhtään naisia jotka runkkuja jaksaa hoivata. Yhdenyön jutuissakin naiset sai multa parempaa sanojensa mukaan mitä miehiltään, ja se on väärin.

    • mekkk

      Vaadippa mieheltäsi kotihommia ja sanot että kun sinä tuot rahat elämiseen niin mies hoitaa kotihommata ja jos ei miehelle sovi niin sanot että etippä oma asunto niin helpottaa.

    • Syksytuleetaas

      Kumpa se olisikin noin helppoa. Enkä edes välittäis niin imelää miestä katsoa joka kaikki"naisten"homat kotona tekee. Miehen pitää olla MIES. Kotihommat kuuluu molemmille, kuin myös rahan ansaitseminen.

    • Eienääjaksais

      Meillä ei mies sormeaan nosta vaikka lattialla olisi paskaa. Omia pyykkejään ei viitsi laittaa kaappiin vaan ne pyörivät lattioilla kunnes nostan ne pyykkikoriin. Jos jotain putoaa lattialle sitä ei pyyhitä. Mitään ei tee pyytämättä paitsi joskus saattaa tiskata. Viimeksi tiskannut heinäkuussa. Minkäänlaista oma-aloitteisuutta siivouksen suhteen ei ole.

      Mies on myös ulosottovelallinen joten joudun jostain syystä maksamaan isomman summan vuokrasta sekä antamaan miehelle rahaa erittäin usein. On kuitenkin vakitöissä. Suhteesta en saa mitään irti kun menee maku siihen että joudun olemaan huoltaja hänelle. Ei auta vaikka itse ei siivoaisi, mies ei huomaa eikä tee pyykki- ja tiskivuorie yhtään mitään.

      • missäruuvit

        Miksi VALITSET tuon tason elätettävän?

        Miksi et lahjoittaisi aikaasi, energiaasi ja varojasi tosi avuntapeessa oleville; sairaille, vanhuksille ja koyhille? Tuosta saisit NIIN paljon enemmän itsellesi. Sen sijaan sinä holhoat ronskia tevettä laiskuria!?

        Olisiko aika tiukentaa ruuvejasi?


    • Kunnollinen-mies

      On se oikein koska olet sellaisen miehen ottanut. Olisit nyt kysynyt siltä ensin että onko se laiska paska luuseri joka ei tee mitään elämässä.

    • Syksytuleetaas

      Hei, en minä tiennyt avopuolisosta seikkoja jotka nyt vuosien jälkeen on tulleet esille.
      Eihän meistä varmasti kukaan voi etukäteen tietää, mitä elämä ja siinä mukana olevat ihmiset tulevat olemaan.
      Kaikki oltaisiin valmiita valitsemaan vain sen parhaimman, joka tuo onnen elämään.
      Eihän meistä kukaan olisi epäonnistuja.

      Nyt olen paljon viisaampi, ja ihan varmasti kun ja jos eroon pääsen, minun elämässäni ei tule olemaan enää samanlaista.
      Kurkotan onnea vaikka tikapuita apuna käyttäen ja olen varma että löydän.
      Nyt saan olla kokemuksieni kautta kranttu, en häpeillen vaan omaa itseäni ajatellen.
      Toivonkin että jossain on HÄN......jota jouduin odottamaan kauan.

    • palvelukoneitatarvitaan

      avomies?
      Jaahas.
      Ehkä halusit niin ja nyt et halua niin?
      Kestää siihen asti, kun kestää ja sitten se on loppu.
      Ehkä se on nyt lopun alkua jo vai lopun loppua..

    • Mutkuuttajat

      Nyt et voi syyttää ketään muuta kuin sitä jonka näet kun katsot peiliin. Avoliitossa et ole millään lailla velvollinen elättämään kumppaniasi. Senkun laitat pellolle tai lähdet itte. En ymmärrä miksi valittaa jos itte suostuu moiseen. Laita lehteen ilmoitus että vielä sopii pari elätettävää lisää. Niitä kyllä löytyy. Kyllä se kolli uuden elättäjän pian löytää kun nakkaat pihalle.

    • MennyttäEiSaa

      Yhteiskunta ajaa passivoitumiseen, jos on tippunut kelkasta, kuka haluaa tehdä täyttä työpäivää 9€/päiväpalkalla. Ikä voi olla myös haitta. Tota en ymmärrä, et ei osallistu edes kotitöihin? Tiimityötä, kun asutaan saman katon alla. Vaikeita juttuja, tänäpäivänä työllistyminen lähellekään mieleiseen työhön tehty vaikeaksi. Varattomat ovat toivottomassa tilanteessa.

    • 4532

      Tämä saattaa kuulostaa tylyltä. Mutta se vain on valitettavasti totta. Sinua kohdellaan juuri niin kuin sinä annat toisten kohdella. Jos et pidä avopuolison kohtelusta tee siitä loppu. Ilmoita että kyseessä ei ole mikään viiden tähden hotelli vaan hänen on ruettava kantamaan vastuuta taloudesta ja kotitöistä. Jos ei kelmpaa hälle niin laita pitkin tietä. Jos asunto on sinun niin laita piharuokintaan. Jos asunto taas on hänen hanki asunto itsellesi ja muuta pois.
      Jotenkin täytyy olla läheisriippuvainen tai muuten epävarma itsestään kun antaa kohdella itseään noin kun sinua kohdellaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1870
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1499
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1272
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      989
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      905
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      104
      857
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      46
      695
    Aihe