Petri Paavola vastustaa Jumalan Sanaa

VarokaaPaavolaa

Paavola on ottanut taas asiakseen jatkaa Patrick Tiaisen tilanteen käsittelyä. Mitä hyötyä tätä on jatkaa koko ajan. Tiainen on menettänyt pelastuksensa ja häneen ei kannata tuhlata enempää aikaan.

Paavola eksyttää lukijoitaan taas kirjoittamalla: -Kukaan ihminen ei voi tuomita ketään ihmistä iankaikkiseen kadotukseen, sillä vain Jumalalla on siihen tuomiovalta.

Jeesus antoi 12 opetuslapselle vallan kieltää syntien anteeksianto. On selvää, että he noudattivat Raamattua kun sellaista tekivät. Pyhä Henki vahvisti heidän tekemiset ja opetuslasten toiminta ei ollut tässä asiassa vastoin Jumalan tahtoa. Raamattu kirjoittaa, että Jumala voi antaa ihmiselle tehtävän ilmoittaa tuomista helvettiin. Sama koskee myös synnin päästöä, mutta sitä ei ole annettu jokaiselle uskovalle. Synnin päästöt ja tuomiot kadotukseen tehdään aina Pyhän Hengen valtuutuksella ja Pyhän Hengen johdossa.

Johanneksen evankeliumi 20:21-23
Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."

Jeesus antoi Pietarille taivasten valtakunnan avaimet. Pietarilla oli oikeus julistaa kadotustuomiota, kuten on niillä profeetoilla, joille Pyhä Henki on sellaisia tehtäviä antanut.

Matteus 16:19
Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu.

On taas tullut todistettua, että Petri Paavola on itse se eksyttäjä, joista hän muita varoittaa.

43

317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin.se.meneeee

      Tämä teema on aiheuttanut monenlaista keskustelua. Monet palstan suurisuut eivät millään hyväksy Raamattua tässä asiassa ja kieltävät Paavolan tapaan sen, etteikö Jumalan profeetta voisi julistaa kadotustuomiota. Sellaista on ennenkin tehty ja se on Raamatun mukaista.

    • "Tiainen on menettänyt pelastuksensa ja häneen ei kannata tuhlata enempää aikaan."

      On kauheaa, jos joku kuvittelee omaavansa vallan tuomita lähimmäisiään iankaikkiseen eroon Jumalasta.

      • näin.se.meneeee

        Sinäkin näytät olevan kyvytön ymmärtämään kirjoitettua tekstiä. Ehkä olet allerginen Raamatulle tai antikristuksen hengessä.


    • yksiuskova

      En lähde tässä kommentoimaan Petri Paavolan sivustoa, mutta mitä tulee kadotustuomion julistamiseen: YKSIN JEESUS LAUSUU TUOMION KUOLEMAN JÄLKEEN. Jeesus KIELTÄÄ lausumasta kadotustuomiota, MUUTEN saa sellaisen ITSELLEEN. Yrittäkää nyt ymmärtää JUMALAN SANA. Varokaa näitä ihmisiä, jotka sanovat että uskova voisi toiselle lausua kadotustuomion. Sellainen joka niin tekee seuraa toista "Jeesusta", siis saatanaa. Varoittaminen kuuluu Jeesuksen seuraajille, mutta EI kadotustuomion julistaminen.

      • näin.se.meneeee

        Oletko sokea ja ymmärtämätön? Etkä tiedä mitä Raamatussa lukee? Koita tavata kirjain kirjaimelta ne aloituksessa olevat Raamatun jakeet, jotka kertovat, että profeetta voi julkituoda kadotustuomion Pyhän Hengen johdattamana. Jos et pysty ymmärtämään tekstiä, niin en voi auttaa sinua.


      • Heikki---
        näin.se.meneeee kirjoitti:

        Oletko sokea ja ymmärtämätön? Etkä tiedä mitä Raamatussa lukee? Koita tavata kirjain kirjaimelta ne aloituksessa olevat Raamatun jakeet, jotka kertovat, että profeetta voi julkituoda kadotustuomion Pyhän Hengen johdattamana. Jos et pysty ymmärtämään tekstiä, niin en voi auttaa sinua.

        et sitten tainnu tietää... ei hätää mä kerron sulle... ei raamatusta tarvi kaikkee ottaa niin vakavasti... kyseessä on metaformi.... mut senhän ymmärtäää vain harvat.


      • yksiuskova
        näin.se.meneeee kirjoitti:

        Oletko sokea ja ymmärtämätön? Etkä tiedä mitä Raamatussa lukee? Koita tavata kirjain kirjaimelta ne aloituksessa olevat Raamatun jakeet, jotka kertovat, että profeetta voi julkituoda kadotustuomion Pyhän Hengen johdattamana. Jos et pysty ymmärtämään tekstiä, niin en voi auttaa sinua.

        Kiellät siis Herrasi Jeesuksen Sanan, jossa hän käskee ettei tule kadotustuomiota lausua. Olet ymmärtänyt väärin mitä Jumalan Sana tarkoittaa liittyen esim. syntien pidättämiseen. Se liittyy siihen ottaako ihminen vastaan Jeesuksen vai ei. Uskovalla ei ole tuomiovaltaa, koska Jeesuksella on kaikki valta ja tuomio tulee kuoleman jälkeen. Olet tehnyt itsestäsi "Herran". Raamatussa on näitä kompastuskohtia. Joka sanoo että uskova voisi toiselle sanoa kadotustuomion eksyttää antikristuksen hengessä. Raamattu pitäisi myös ymmärtää. Lisäksi, jos et anna anteeksi kaikille, et saa itsekään anteeksi. Jos lausut toiselle kadotustuomion, saat sellaisen itsellesi. Tee siis parannus vielä kun voit.


    • obh123

      14. Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
      15. mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne. -Matt. 6:14,15

      Onko sinulla tuomiovalta vai Jumalalla? Jumala ei anna sinulle anteeksi, jos et anna Tiaiselle anteeksi. Niin yksinkertaista se on. Tiaisen asiat ovat Tiaisen ja Jumalan välisiä. Helvetin tulessa sinulla ei ole iloa siitä että Tiainen on viereisessä poreammeessa.

      • näin.se.meneeee

        Apostoleilla ja monilla muilla profeetoilla oli tuomarin asema. Koita niellä vain totuus.


      • obh123
        näin.se.meneeee kirjoitti:

        Apostoleilla ja monilla muilla profeetoilla oli tuomarin asema. Koita niellä vain totuus.

        No se on sinun ja Jumalan välinen asia. Jeesus on varoittanut sinua.


      • näinhän.se.meneee
        obh123 kirjoitti:

        No se on sinun ja Jumalan välinen asia. Jeesus on varoittanut sinua.

        Jeesus ei ole tästä minua varoittanut. Älä väitä muuta.


      • obh123
        näinhän.se.meneee kirjoitti:

        Jeesus ei ole tästä minua varoittanut. Älä väitä muuta.

        Jeesus:
        14. Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
        15. mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne. -Matt. 6:14,15


      • kaikkesitäon
        näin.se.meneeee kirjoitti:

        Apostoleilla ja monilla muilla profeetoilla oli tuomarin asema. Koita niellä vain totuus.

        höpö höpö kuka Apostoli käytti kuvitteemaasi valtaa kerro nimi aika ja paikka?


      • M..O..T
        kaikkesitäon kirjoitti:

        höpö höpö kuka Apostoli käytti kuvitteemaasi valtaa kerro nimi aika ja paikka?

        Lue aloituksessa lainatut Raamatun lauseet. Siinä on asia kerrottu. Mutta taitaa olla niin, ettet pysty asiaa hyväksymään. Sen takia vänkkäät vastaan.


      • ProRaamattu
        obh123 kirjoitti:

        Jeesus:
        14. Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
        15. mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne. -Matt. 6:14,15

        Hesekiel julisti Jumalan tuomioita papeille. Tekikö hän syntiä? Ei tehnyt. Jos olisi jättänyt julistamatta tuomioita, silloin Hesekiel ei olisi totellut Jumalaa.

        Hes 34:1-2 Minulle tuli tämä Herran sana: "Ihminen, julista tuomio Israelin paimenille. Julista tuomio, sano noille kansansa kaitsijoille: Näin sanoo Herra Jumala: Voi teitä, Israelin paimenet! Te pidätte huolta vain itsestänne, vaikka paimenen tulisi huolehtia lampaistaan.


      • obh123
        ProRaamattu kirjoitti:

        Hesekiel julisti Jumalan tuomioita papeille. Tekikö hän syntiä? Ei tehnyt. Jos olisi jättänyt julistamatta tuomioita, silloin Hesekiel ei olisi totellut Jumalaa.

        Hes 34:1-2 Minulle tuli tämä Herran sana: "Ihminen, julista tuomio Israelin paimenille. Julista tuomio, sano noille kansansa kaitsijoille: Näin sanoo Herra Jumala: Voi teitä, Israelin paimenet! Te pidätte huolta vain itsestänne, vaikka paimenen tulisi huolehtia lampaistaan.

        Julistiko Hesekiel heille ikuisen kadotuksen tuomion kun saatavilla oli syntien sovituksen sanoma ja Jeesuksen opetus antaa anteeksi?


    • sdfsfsdfsfsdfsdfsdf

      Paavolan kirjoitus Tiaisesta on niin tekopyhä. Paavola jopa yrittää ymmärtää Tiaista.

      Minusta Paavolan päähän on noussut sellaista, mikä ei ole Jumalasta. Hän kuvittelee olevansa jokin totuuden torvi, joka voi käsitellä mitä tahansa netissä. Näyttää pahasti ylpistyneeltä mieheltä.

      Paavola luulee liikoja itsestään.

      • Raamatun.raikas.totuus

        sdfsfsdfsfsdfsdfsdf :lle ja näin.se.meneeelle ja aloittajalle, jotka lienevät sama henkilö.

        Paavolan kuvitelmat itsestään eivät ole mitään verrattuna sinun harhaisiin kuvitelmiin itsestäsi.

        Totuus on, että Jumala vieläkin antaa Tiaiselle ( samoin kuin sinullekin ) mahdollisuuden tehdä parannuksen ja kutsuu syntistä siihen aivan loppuun asti, vaikka emme jaksaisikaan uskoa niin tapahtuvan.
        Jumala ei koskaan pakota ketään parannukseen, eikä myöskään estä katuvaa syntistä palaamasta Hänen armoonsa Golgatan ristin juurelle.

        Sinun olisi parempi jättää tuomitseminen, koska se kuuluu yksin Jumalalle.


      • M..O..T
        Raamatun.raikas.totuus kirjoitti:

        sdfsfsdfsfsdfsdfsdf :lle ja näin.se.meneeelle ja aloittajalle, jotka lienevät sama henkilö.

        Paavolan kuvitelmat itsestään eivät ole mitään verrattuna sinun harhaisiin kuvitelmiin itsestäsi.

        Totuus on, että Jumala vieläkin antaa Tiaiselle ( samoin kuin sinullekin ) mahdollisuuden tehdä parannuksen ja kutsuu syntistä siihen aivan loppuun asti, vaikka emme jaksaisikaan uskoa niin tapahtuvan.
        Jumala ei koskaan pakota ketään parannukseen, eikä myöskään estä katuvaa syntistä palaamasta Hänen armoonsa Golgatan ristin juurelle.

        Sinun olisi parempi jättää tuomitseminen, koska se kuuluu yksin Jumalalle.

        Totuus on se, ettei Tiaisella ole parannuksen teon mahdollisuutta. Sen sanoo Raamattukin.

        Hepr 10: 26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi. 27 Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat.

        Hepr 12: 16 Katsokaa, ettei joukossanne ole ketään siveettömästi elävää tai maailmallista, sellaista kuin Esau, joka yhdestä keitosta myi esikoisuutensa. 17 Tehän tiedätte, että kun hän myöhemmin halusi siunauksen itselleen, hänet hylättiin. Hän ei saanut tilaisuutta parannukseen, vaikka hän sitä itkien anoi.

        Sinun mielestä kukaan ihminen ei saisi jakaa kadotustuomioita kenellekään. Raamattu sanoo tästäkin toisin. Lue ao. kohdat mm. aloituksesta. Olen samaa mieltä "näin.se.meneeee " kanssa siitä, että on se niin vaikeaa hyväksyä, mitä Raamatussa lukee.

        Tiaisesta tulee tehdä se johtopäätös, että hänelle tulee antaa porttikielto kaikkiin seurakuntiin. Tämäkin muuten käsketään 1 Kor 5. luvussa. Pystytkö edes tätä ymmärtämään.

        Paavola jakaa näemmä paljon mielipiteitä. Ole löytänyt hänen kirjoituksistaan paljon olennaisia virheitä ja pidän Paavolaa myös vääränä profeettana.


      • tämäontilanne
        M..O..T kirjoitti:

        Totuus on se, ettei Tiaisella ole parannuksen teon mahdollisuutta. Sen sanoo Raamattukin.

        Hepr 10: 26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi. 27 Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat.

        Hepr 12: 16 Katsokaa, ettei joukossanne ole ketään siveettömästi elävää tai maailmallista, sellaista kuin Esau, joka yhdestä keitosta myi esikoisuutensa. 17 Tehän tiedätte, että kun hän myöhemmin halusi siunauksen itselleen, hänet hylättiin. Hän ei saanut tilaisuutta parannukseen, vaikka hän sitä itkien anoi.

        Sinun mielestä kukaan ihminen ei saisi jakaa kadotustuomioita kenellekään. Raamattu sanoo tästäkin toisin. Lue ao. kohdat mm. aloituksesta. Olen samaa mieltä "näin.se.meneeee " kanssa siitä, että on se niin vaikeaa hyväksyä, mitä Raamatussa lukee.

        Tiaisesta tulee tehdä se johtopäätös, että hänelle tulee antaa porttikielto kaikkiin seurakuntiin. Tämäkin muuten käsketään 1 Kor 5. luvussa. Pystytkö edes tätä ymmärtämään.

        Paavola jakaa näemmä paljon mielipiteitä. Ole löytänyt hänen kirjoituksistaan paljon olennaisia virheitä ja pidän Paavolaa myös vääränä profeettana.

        M.O.T. Sinä olet väärä profeetta ja eksyttäjä. Kuka sinut on asettanut profeetan asemaan muu kuin sinä itse? Ei kukaan muu. Sinun harhaisuutesi on sinua puhutellut ja laittanut sinut profeetaksi.
        Oikeaa vanhan ajan profeettaa ei ole ollut apostoli Johanneksen jälkeen. Muut ovat aina tähän päivään asti pelkkiä mielikuvitusprofeettoja.


      • M..O..T
        tämäontilanne kirjoitti:

        M.O.T. Sinä olet väärä profeetta ja eksyttäjä. Kuka sinut on asettanut profeetan asemaan muu kuin sinä itse? Ei kukaan muu. Sinun harhaisuutesi on sinua puhutellut ja laittanut sinut profeetaksi.
        Oikeaa vanhan ajan profeettaa ei ole ollut apostoli Johanneksen jälkeen. Muut ovat aina tähän päivään asti pelkkiä mielikuvitusprofeettoja.

        Väitit, ettei apostoli Johanneksen jälkeen ole ollut eikä ole tulossa Jumalan profeettoja. Ilmestyskirja kertoo kahdesta säkkipukuisesta profeetasta, jotka tulevat lopun ajoilla. Tämä todistaa sen, että sinä 'tämäontilanne' olet valheen puhuja ja pelkkä pilkkaaja. Sinusta näkyy antikristuksen hengen vaikutus.


      • tämäontilanne
        M..O..T kirjoitti:

        Väitit, ettei apostoli Johanneksen jälkeen ole ollut eikä ole tulossa Jumalan profeettoja. Ilmestyskirja kertoo kahdesta säkkipukuisesta profeetasta, jotka tulevat lopun ajoilla. Tämä todistaa sen, että sinä 'tämäontilanne' olet valheen puhuja ja pelkkä pilkkaaja. Sinusta näkyy antikristuksen hengen vaikutus.

        Ne profeetat eivät ole kirjaimellisia profeettoja. Ja vaikka olisivatkin kirjaimellisia, kuvitteletko sinä olevasi niistä toinen? Kuka se toinen on. Muita profeettoja ei ole edes lopuna aikana.
        Olen edelleen sitä mieltä, että sinä olet itse itsestäsi tehnyt profeetan. VÄÄRÄN profeetan.


      • sdsdfsdfsdf
        tämäontilanne kirjoitti:

        Ne profeetat eivät ole kirjaimellisia profeettoja. Ja vaikka olisivatkin kirjaimellisia, kuvitteletko sinä olevasi niistä toinen? Kuka se toinen on. Muita profeettoja ei ole edes lopuna aikana.
        Olen edelleen sitä mieltä, että sinä olet itse itsestäsi tehnyt profeetan. VÄÄRÄN profeetan.

        Vai ei ole kirjaimellisia profeettoja. Kaikkea soopaa sitä kuulee.


      • Jöötijöö
        tämäontilanne kirjoitti:

        Ne profeetat eivät ole kirjaimellisia profeettoja. Ja vaikka olisivatkin kirjaimellisia, kuvitteletko sinä olevasi niistä toinen? Kuka se toinen on. Muita profeettoja ei ole edes lopuna aikana.
        Olen edelleen sitä mieltä, että sinä olet itse itsestäsi tehnyt profeetan. VÄÄRÄN profeetan.

        Jeesus oli väärä profeetta!


    • ominsilminnähty

      petsku käski tiaista tekemää parannusta mennariteologiasta ja homoudesta.

    • siunaustakaikille

      Tuntuu pahalta lukea jatkuvasti tällaisia tuomioita Paavolasta. Minulle hänen kuuntelemisensa oli osa kristityksi kääntymistä. Ihmisenä meissä on niin monenlaisia. On hymyttömiä raskasmielisiä puurtajia ja on optimistisia, ystävällisiä ihmisiä, joilla hymy on herkässä. On monenlaisia syitä luonteenpiirteisiimme. On perimä, on elämänkokemuksista aiheutuneet vielä käsittelemättömät pelot ja kuvitelmat, väärien oppien vaikutukset, tarve olla jotain, itseluottamuksen puute ja mitä kenelläkin. Jos joku saarnaaja ei tunnu itselle sopivalta, on hyvä etsiä joku toinen, tai pyytää Jumalalta voimaa ryhtyä itse julistamaan Jumalan sanaa.

      Olen käynyt erilaisissa seurakuntien tilaisuuksissa. Joissakin kokoontuu lähinnä vanhuksia kahvittelemaan ja rupattelemaan arkisista asioista ja tilaisuuden jälkeen kaikotaan kiitosta lausumatta ja tunnetaan, että jokin 'hengellinen velvollisuus' on taas hetkeksi täytetty. Tuntuu, että joissakin tilaisuuksissa pyritään olemaan mielin kielin toinen toisilleen. Jeesuksen nimeä ei edes mainita. Paavolan tilaisuuksissa pystyy keskustelemaan uskon asioista, koska suurin osa kuulijoista on saapunut juuri siitä syystä, että uskoo, haluaa löytää uskon ja haluaa oppia ja jakaa ajatuksiaan. Minkälainen olisi hersyvästi hymyilevä isällinen, empaattinen Paavola? Miksei hän saisi olla oma synkkämieliseltä vaikuttava itsensä? Enkö minä saa olla oma itseni? Etkö sinä saa? Jumala on luonut meidät erilaisiksi, eikä kristittykään ole mikään robotti.

      Minusta on hienoa, että jotkut uskaltavat ja jaksavat tuomita vakavat synnit. Tämä syntinen yhteiskunta saattaa vielä kostaa sen heille. Meidän, jotka pidämme itseämme kristittyinä, ei tulisi vaieta, kun totuuden puhujia vainotaan. Suomessa on ollut helppoa olla kristitty. Monessa muussa maassa se on voinut johtaa marttyyrikuolemaan. Jos Suomessakin tilanne pahenee siihen suuntaan, kunpa saisimme voimaa pelätä enemmän Jumalaa ja Hänen tuomiotaan kuin pahan maailman väkivaltaa ja tämän maallisen ruumiin menettämist.

      Petri Paavola vaimoineen pitää raamattutuntia torstai-iltaisin Sysmässä, Uusi mahdollisuus -myymälän tiloissa. Olen käynyt siellä, ja käyn taas, kun voin.

      • ProRaamattu

      • PääkonttoriMies

        Kiitos Petri että jaksat monella nikillä jakaa omia kirjoituksia ja sitten myös puolustaa toisella nikillä itseäsi. Käy varmasti kokopäivä työstä kirjoitella jotta saisi itselleen mainetta ja kunniaa.


    • hg77u1

      Aloittaja paljastaa oman kypsymättömyytensä ja tietämättömyytensä ja laiskuutensa, sillä hän ei ole selvästikään ottanut selville, mitä Raamattu tarkoittaa (Matteus 16:19) ja (Joh 20:21-23) jakeilla. Aloittaja paljastuu samalla itse vääräksi opettajaksi.

      Itämaisten kielten professori Aapeli Saarisalo kirjoittaa kirjassaan "Uusi Testamentti" puhuessaan Matt.16:19 jakeesta näin:""Sitominen" tarkoittaa jonkin asian selittämistä kielletyksi ja "päästäminen" selittämistä sallituksi." Kysymys oli siis vallasta tai kyvystä opettaa seurakunnalle, mikä on kiellettyä syntiä ja mikä ei ole syntiä. Siinä ei puhuta tuomitsemisesta vaan seurakunnan opettamisesta ja johtamisesta.

      Jakeista Joh. 20:21-23 Saarisalo sanoo, että siinä puhutaan uskoontulotilanteesta. Kun apostolit julitavat evankeliumia, heillä on valta antaa anteeksi synnit niille ihmisille, jotka ottavat vastaan evankeliumin. Niille, jotka eivät ota vastaan evankeliumia, ei anneta syntejä anteeksi.

      Hyvä esimerkki tästä on seuraava tapaus.
      Apt 28:23 Ja he määräsivät hänelle päivän, ja silloin tuli heitä vielä useampia hänen luoksensa majapaikkaan. Ja näille hän aamuvarhaisesta iltaan saakka selitti ja todisti Jumalan valtakunnasta, lähtien Mooseksen laista ja profeetoista, saadakseen heidät vakuutetuiksi Jeesuksesta.
      28:24 Niin se, mitä sanottiin, sai toiset vakuutetuiksi, mutta toiset eivät uskoneet.
      28:25 Ja kun he olivat keskenään erimielisiä, erosivat he toisistaan, Paavalin sanoessa ainoastaan nämä sanat: "Oikein on Pyhä Henki puhunut profeetta Esaiaan kautta teidän isillenne,
      28:26 sanoen: 'Mene tämän kansan luo ja sano: Kuulemalla kuulkaa älkääkä ymmärtäkö, näkemällä nähkää älkääkä käsittäkö.
      28:27 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, että he eivät näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'
      28:28 Olkoon siis teille tiettävä, että tämä Jumalan pelastussanoma on lähetetty pakanoille; ja he kuulevat sen."

      Mitä sitten tulee Patric Tiaiseen niin mielestäni ei ole edes varmaa, onko hän koskaan tullut uskoon. Tarina kotkapäisestä miehestä ei ole uskottava. Jos hän ei ole uskossa, häneen pitää soveltaa tätä jaetta:"(1.Kor.5:12) Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
      5:13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha.""

      Seurakunnalla on oikeus pitää kuria ja järjestystä yllä ja tuomita sisäpuolella olevia ihmisiä, mutta ei kuitenkaan ole valtaa tuomita kadotukseen. Pienempiä tuomioita voidaan antaa ja seurakunnasta voidaan erottaa, mutta erotetut henkilöt voivat parannuksen teon ja katumuksen kautta tulla takaisin seurakuntaan.

      • ProRaamattu

        Sinä selität asian törkeästi korvasyyhyyn. Uskot jotain sellaista väärää opettajaa Aapeli Saarisaloa, joka lisää Joh 20:21-23 jakeisiin rajoittavia määreitä, eksyttää ihmiset luulemaan sellaista, mitä Jeesus ei ole tarkoittanut. Tämä tulee selvästi esille siinä, että Jumala antoi Hesekielille tehtäväksi julistaa tuomioita. Jeremia sai vallan yli kansojen ja myös vallan rikkoa, jotta uutta tulisi istutettua.

        Hes 34:1-2 Minulle tuli tämä Herran sana: "Ihminen, julista tuomio Israelin paimenille. Julista tuomio, sano noille kansansa kaitsijoille: Näin sanoo Herra Jumala: Voi teitä, Israelin paimenet! Te pidätte huolta vain itsestänne, vaikka paimenen tulisi huolehtia lampaistaan.

        Raamattu on yksiselitteinen sen asian kohdalla, että Pyhä Henki voi antaa tehtäväksi ilmoittaa kadotustuomion. Ilman Pyhän Hengen valtuutusta, ei kenenkään uskovan synninpäästö ole pätevä.


      • htbb7
        ProRaamattu kirjoitti:

        Sinä selität asian törkeästi korvasyyhyyn. Uskot jotain sellaista väärää opettajaa Aapeli Saarisaloa, joka lisää Joh 20:21-23 jakeisiin rajoittavia määreitä, eksyttää ihmiset luulemaan sellaista, mitä Jeesus ei ole tarkoittanut. Tämä tulee selvästi esille siinä, että Jumala antoi Hesekielille tehtäväksi julistaa tuomioita. Jeremia sai vallan yli kansojen ja myös vallan rikkoa, jotta uutta tulisi istutettua.

        Hes 34:1-2 Minulle tuli tämä Herran sana: "Ihminen, julista tuomio Israelin paimenille. Julista tuomio, sano noille kansansa kaitsijoille: Näin sanoo Herra Jumala: Voi teitä, Israelin paimenet! Te pidätte huolta vain itsestänne, vaikka paimenen tulisi huolehtia lampaistaan.

        Raamattu on yksiselitteinen sen asian kohdalla, että Pyhä Henki voi antaa tehtäväksi ilmoittaa kadotustuomion. Ilman Pyhän Hengen valtuutusta, ei kenenkään uskovan synninpäästö ole pätevä.

        Joh 20:21 Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
        20:22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
        20:23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

        Kyllä tässä on kysymys siitä, että Jeesus lähettää apostolit suorittamaan tehtävää ja samalla antaa heille valtuuksia koskien sitä tehtävää, joka on evankeliumin julistus.

        ProRaamattu on tuomiohengen vallassa. Aivan kuin lestadiolaiset. Mitä järkeä on julistaa kadotustuomioita ihmisille jo maan päällä. Jumala tuomitsee aikanaan kadotukseen kaikki, jotka sinne tuomitaan.

        Jaak. 2:13
        Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.


      • sdfsdfsdfsdfsdfsdfsdf

        hg77u1 , sinä se tässä olet kypsymätön, koska et hyväksy, mitä Raamattu oikeasti tarkoittaa.

        Saarisalon selitys asiasta on selvästi hänen oma ihmisoppinsa. Hän pyrkii vesittämään sanoja mielensä mukaisesti selittelemällä sellaista, mitä Raamatussa ei lue. Tässä ei professorin asema asiaa auta. Jeesuksen sanojen mukaan kirjanoppineet ovat niitä, jotka Raamattua vääristelevät, joten heidän puheita on syytä erityisesti varoa.


      • ghui887
        sdfsdfsdfsdfsdfsdfsdf kirjoitti:

        hg77u1 , sinä se tässä olet kypsymätön, koska et hyväksy, mitä Raamattu oikeasti tarkoittaa.

        Saarisalon selitys asiasta on selvästi hänen oma ihmisoppinsa. Hän pyrkii vesittämään sanoja mielensä mukaisesti selittelemällä sellaista, mitä Raamatussa ei lue. Tässä ei professorin asema asiaa auta. Jeesuksen sanojen mukaan kirjanoppineet ovat niitä, jotka Raamattua vääristelevät, joten heidän puheita on syytä erityisesti varoa.

        Sinä olet tehnyt Raamatusta ja sen vääristä tulkinnoista itsellesi Jumalan.


      • M..O..T
        ghui887 kirjoitti:

        Sinä olet tehnyt Raamatusta ja sen vääristä tulkinnoista itsellesi Jumalan.

        Tässä keskustelussa on siteerattu Raamatusta jakeita, jotka selittävät oikein asian. Kyse ei ole jostain tulikinnasta, vaan siitä suostutko nielemään se totuuden, että Jumalan käyttää profeettojaan julistamaan tuomioita, jotta muut eivät tekisi samoja virheitä. Tuomion saanut on menossa kadotukseen, mutta muilla on mahdollisuus pelastua, jos ottavat vaariin varoittavan esimerkin. Tiaisesta on tehty varoittava esimerkki.

        Sinun asiaton herjaaminen kertoo sen, ettet tee Pyhän Hengen hedelmiä. Valistunut yleisö voi tehdä omat johtopäätökset tästäkin asiasta. He osaavat lukea asiat suoraan Raamatusta ja siinä ei tarvita helluntaisaarnaajan puheiden kuuntelemista. Näyttää siltä, että helluntailaisissa on paljon niitä, jotka Raamatun ennustamalla tavalla vääristelevät Raamattua omaksi tuhokseen, kuten tekivät fariseukset.


      • dogmatigos

        Aapeli Saarisalon selitys syntien anteeksiannon kiellosta on läpinäkyvän väärä.

        Raamatun ko. jakeessa on: "Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."

        Jos evankeliumin julistamisen yhteydessä kaikki eivät välittömästi tule uskoon, se ei tarkoita pysyvää pannaa, kuten Saarisalon oppi on.

        Voi teitä hellarisaarnaajia, ettekö pysty asiaa ymmärtämään. Kyse on pannan julistamisesta, jota ei voi enää perua. Se liittyy hengelliseen taisteluun syntiä vastaan. Kirkolla ei ole sitä valtaa, mutta niillä on, jotka saavat tehtävän Jumalalta. Jeesuksen opetuslapsilla oli tällainen tehtävä.

        Hellarit ovat hairahtuneet pois parannuksen teon evankeliumista. Teille on tärinät ja tutinat merkkejä pelastumisesta yli parannuksen teon. Venytätte armon halvaksi armoksi, mitä Raamattu ei opeta. Te ette taida sen takia kuunnella Raamattua, koska oppinne perustuu kiivaaseen ylistykseen ja väärään tuleen, jotka eivät pelasta ketään.

        Olen käynyt joitakin kertoja eri helluntaiseurakunnissa, joissa kaikissa opetettiin korvasyyhyyn Raamattua. Raitista opetusta hellareilla ei ole, mutta korvasyyhyä on tulvaksi asti.


    • ToopelanToitotukset

      Paskapuhetta tuo pelastuksen menettämisen höpötys. Ratkaisukristillinen omilla ratkaisuilla hölmöilijä ei ole pelastuksessa ollutkaan, joten ei voi menettää sitä.

      • sdfsdfdfsfsfdsfd

        Sinä näsäviisastelet asiattomasti.


    • Paavolalla on erittäin asiallista opetusta sapatista: www.kotipetripaavola.com/Seitsemas paiva.html

    • tavallinenjätkä

      Ei Paavolalla ole aikaa täällä Suomi24:lla kyttäillä , eikä hän täällä kirjoittele mitään.
      Tää on niin sekava ja herjoja täynnä oleva foorumi, ettei täällä viitsi helmiä sioille heitellä!
      Mitä te täällä Raamattua jauhatte, ja olette tietävinänne kuka on oikeassa ja kuka ei, painukaa sinne minne kuuluttekin, tunkiolle.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kotipizza Hyllykallio

      Meniköhän jotain pieleen? Arveletteko, että lisää arvostusta teitä kohtaan?Arveletteko, että ei vaikuta myyntiä vähentäv
      Seinäjoki
      172
      4099
    2. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      36
      3603
    3. Mopomiitissä vakava loukkaantuminen

      IMATRAN mopomiitistä lauantai-iltana sairaalaan joutuneet kuljettajat ovat loukkaantuneet vakavasti, Kaakkois-Suomen pol
      Imatra
      225
      2994
    4. Mitä nainen ajattelet?

      Miten viettäisimme iltaa juuri nyt jos olisimme yhdessä?
      Ikävä
      151
      1269
    5. J-miehelle

      Miksi kaikki päättyi näin? Vain sinut olisin halunnut, on ikävä sua. Älä ajaudu väärille teille, olet mulle Rakas.
      Ikävä
      64
      1184
    6. Minulla on poikaystävä!!!

      Uskokaa nyt jo! En halua vanhaa kääkkää!!!
      Ikävä
      160
      1149
    7. Viikonlopun päätteeksi löytäisin

      paikkani sinun kainalossasi. Telkkarissa joku leffa, sarja, ehkä ihan mielenkiintoinenkin tai sitten ei enää jaksaisi ke
      Ikävä
      10
      991
    8. Rupesin oikeasti odottamaan

      Että toteutuuko se meidän pusu ensiviikolla. Olisin niin onnellinen se merkitsisi paljon.
      Ikävä
      55
      920
    9. Ihmettelen sinua... En koskaan päässyt

      Selvyyteen että minkälainen olet pohjimmiltasi, mitä haluat minusta. Nyt näyttää että olet myös tosi hyvä valehtelija. E
      Ikävä
      62
      807
    10. Niinhän se on nainen että me

      Kaikki vanhetaan ja muututaan toisenlaisiksi, lainatakseni vapaasti yhden vanhan kappaleen sanoitusta
      Ikävä
      44
      802
    Aihe