Onko Windows 8 turvallinen?

Epätietoinenn

Hei!

Minulla on Windows 8 ja haluaisin tietää onko se turvallinen käyttää? Jokin aika sitten puhuttiin, ettei siihen enää saa tukea (mitä se sitten tarkoittaakaan), mutta minulla on kyllä päivitykset tulleet ihan normaalisti edelleen.

Voinko hyvin mielin jatkaa 8:n käyttöä, vai pitääkö se vaihtaa 8.1? Mitä todennäköisimmin tai pahimmillaan voi tapahtua, jos jatkan nykyisellä?

Kiitos etukäteen!

13

801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hikkor

      No mä käytän seiskaa, siihen on tuki ainakin 2020 asti. Hoidan sillä pankkiasiat sun muut. Virustutkana on Panda (ilmaisversio) ja palomuurina winukan oma. Malwarebytes antimalwarella tsekkaan joskus, ilmaisversio sekin.
      Hyvin on mennyt tähän asti.
      Sinuna en olis huolissaan kasista, kun vaan perusasiat ovat kunnossa.

    • Windows 8:n tuki on päättynyt aikoja sitten. Päivitä 8.1:een tai kymppiin. Kymppiin pitäisi voida nyt päivittää automaattisesti, koska kasissa on bugi, joka estää kirjautumisen MS tilille.

      • Anonyymi

        Mikään tuki ei pidä windowsia turvallisena.


    • Anonyymi

      windows 8/8.1 tulee tietoturvapäivitykset 10.1.2023 saakka, eli on turvallinen ko päivämäärään saakka. tuki joka loppui oli ohjelmistotuki, eli esim uusia ajureita ei tule

      • Anonyymi

        Uusimmat ajurit voi hakea itse ja jos ei halua käyttää aikaa etsimiseen niin SDIO löytää kyllä (Ehdottomasti Back up ensin, koska joskus menee väärin).


      • Anonyymi

        Ei Windows koskaan ole turvallinen, Kympitkin on malwarebytesin mukaan kaikki saastuneita,


      • Windows 8:n tuki päättyi syksyllä 2015. Pitää olla Windows 8.1 Update. jotta saa tukea. Windows 8.1 Update tuntee siitä, että aloitussivulla on oikealla ylhäällä tilin tunnus, virtanappi ja hakunappi.


    • Anonyymi

      Hei!
      Minulla 2 konetta joissa on Win 8.1.
      Toimivat hienosti eikä sekoiluja päivityksien kanssa kuten kymppikoneissani.
      Pankkiasiat hoidan Win 8.1:llä.

      • Anonyymi

        En menis windowsilla pankkiin. Ei Windows koskaan ole turvallinen, Kympitkin on malwarebytesin mukaan kaikki saastuneita,


      • Anonyymi

        Kaikki on toiminut tosi hyvin jo vuosia, siis menen aina Win 8.1:llä pankkiin. Minulla Bank ID Nordeaan.
        Jos muilla on ongelmia niin voi olla mutta minulla toimii kaikki ok kasilla.
        Kympillä en mene pankkiasioita hoitamaan.


      • Anonyymi

        milläs meinasit sitten kun win 8,1: sen tuki loppuu? Helmitaululla vai.


    • Anonyymi

      Muutamia vuosia takaperin otin W 8.1:n torjunnat pois päältä ja kävin muutamilla idän sivustoilla ja sitten jätin koneen yksikseen nettiin.
      Kun tulin takaisin vajaan tunnin kuluttua kone russutti hillittömästi, näppäimistö eikä hiiri eivät toimineet. Katkaisin netin ja kone rauhoittui.
      Malwarebytes löysi 936 kpl PUPa.

    • Anonyymi

      Jos haluaa imuroida noita haittoja niin se käy hienosti millä operatiivisysteemillä tahansa, torjunnat vaan pois päältä, internet on täynnä haittaohjelmia.
      W 7 :lla saa varmaan yli tuhat PUPa ja kympissähän on niitä jo valmiiksi koko joukko.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe