Miksi mies tai nainen pettää?

Kokemuskertoo

Kyllä tähän vastaus on hyvin yksinkertainen. Jos kotona ei ole seksiä sitä saa muualta. En ole ikinä ymmärtänyt, kun naisystävä on tullut valittamaan, että mies jäi kiinni. Olen ensimmäiseksi kysynyt milloin teillä oli kotona seksiä, niin vastaus on, että pari kuukautta sitten... Mitä helvettiä luulet ihmiset on seksuaalisia olentoja ja meillä on tarpeet...

38

988

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haikeuspainaa

Seksi on yksi tärkeimmistä asioista parisuhteessa, asutaan sitten erillään tai yhdessä. Ei olisi mielenkään tullut että nykyinen naiskumppani alkaa jossain vaiheessa pihtaamaan, onhan siihen seksittömyyteen syy ollut, ei kai kukaan pihtaa kiusallaan en vain ole syytä kuulut vaikka olen joskus kysäisyt. Ensimmäinen vuosi kiihkeää, joskus parikin kertaa päivässä, paikat vaihtui...milloin sohvalla, milloin pöytää vasten tai sen päällä jne. Kolmen neljän vuoden jälkeen tahti hiipui tuntuvasti ja huomasin että mun haluilla ei ollut juuri enää merkitystä vaan lähinnä siloin naitiin kun naisella teki mieli. Lapsen syntymä oli käännekohta ja siitä alkoi tosi sääntely, sai olla tyytyväinen jos sai kerran kaksi kuussa. Sittemmin 1-3 krt vuodessa kunnes loppui. Naiskumpani ei vaan ymmärrä seksin täkeyttä mun kohdallani, olettaa mun tyytyvän hänen laillaan tilanteeseen. Ja ajoihan tuo tilanne sitten vieraisiin, salassa on pysynyt hyvin touhuni, josko tuo tilanne vielä parantuisi ettei tarttis eroa alkaa miettii, murheita muutenkin.

• 95378845

Sama tilanne, paitsi että vieraisiin en ole mennyt.

• ktkhnvkvknt

Ja sama tilanne myös täällä, ja vieraisiin en ole mennyt. Kohta viisi vuotta ilman.

• Tiedännaisenjoka

Kyllä pitää pakotukseen saada apu sehän on selvä. Ja kyllä vaimon pitää ymmärtää silloin että hakee sitä seksiä muualta. Pettämiseen on monia syitä joita ainoastaan tuo pettäjä itse tietää. Onhan se kurjaa kun tietäen antaa varatulle eikä se johdakkaan lopputulokseen mitä toivoo. Kuinka katkerana joko käy vaimon kimppuun tai kiusaa miestä tahallaan. Samoin kiusaa vaimoa jne. Näin kannattaa aina toimia ja ymmärtää sitä pettäjää kun sillä ongelmia kotona saada. Miettinyt olenkin mikä maailman kuva on naisella joka tietäen tarjoilee kotonaan varatulle. Tuomitse sen kyllä vaikka kuinka perusteisi rakastuneensa varattuun ei kesken liiton voi toiselle "tarjoilla. Loppuelämän sitten elää pienessä pelossa että pettää uudestaan kun tiesi olevansa varattu mutta torttu kelpasi. Kannattaa odottaa siihen asti että olisi edes uusi osoite varatulla olisi aloitus paljon parempi. Pelkkään kertomiseen ei kannata luottaa. Jos onkin tilaisuuden käyttäjä ja seksiä hakee eikä eroakaan. Mulla on tietyt kriteerit kun aloitan suhdetta. Jos kertoo olevansa vapaa enkä muutoin tietoa saa on silloin ymmärrettävää että on joutunut itsekin huojattavaksi. Mutta tietäen se kertoo ihmisestä paljon. Se taas mitkä ovat petturin syyt pettämiseen voi olla seksin vähyys kotona ja huomaa saavansa tilaisuuden kun toinen niin ymmärtää on ajauduttu todella naurettavaan tilanteeseen. Pettämiseen on monia syitä ja kun ilmi tulee on hyväksyttävä toinen vedättämisestä johtuvat pettämisen. Kyllä vaimo joka ei seksiä anna pyydettäessä on silloin ymmärrettävä syy seksin hakuun.

• Syytjaseuraukset

Aikanaan kun ex otti kakkosen itselleen jonka kanssa vuosia tapailtiin salaa oli kertonut ettei Kotona ole vuosiin saanut. Samoin kun vaimolla mielenterveys ongelmia ja pelkää jos itselleen tekee jos eron ottaa. Näinhän se vedätti pitkään samoin kun sai toisen uskomaan että eroa ei voinut ottaa kun perheessä muitakin ongelmia. Ja toinen ymmärsi. Jatkoivat vuosia hyvin salaten. Nähtävästi kuvioon tullut toinen mies joka ne viimein käräytti. Kun asiaa käytiin läpi kaiken kanssa oli se naurettava farssi. Miten joku voi olla vuosia muka sinisilmäinen joka uskoo ukkomiestä miksei voi erota. Kun viimein erosimme oli mies katkera kun joutui kaiken myymään. Kuvitteli että olisi jotenkin etuoikeutettu ostamaan pilkkahintaan itselleen. Ja kun kaikki meni myyntiin ja muualle oli mies keksinyt lisää tarinoita kakkoselleen kun joutui kaiken myymään ja autokin vaihtui halvempaan versioon. Tällöin olin taas se "hullu" joka sai kaikki rahat ja pakotti miehen nöyrtymään sukulaistensa edessä. Eipä tuo kakkonen ottanut sitä. Koska tiedän sen ottaneen uuden miehen. No jälleen kun mies jäi ilman olin syyllinen kaikkeen. Kun minä olin kertonut tuolle kakkoselle totuuden. Miksi piti kertoa että saikin seksiä kotona ja vielä muut edut päälle. Ja kas kummaa en tehnytkään itselleni mitään. Enkä ollutkaan uhannut mistään kuten oli kertonut kakkoselleen. Nyt katkera kaikille naisille. Eikö ole kumma juttu. Itse keksii juttuja jotta voi kaikki edut saada ja kun joutuu seinää vasten onkin muiden syy kun menetti kaiken. Samoin kun syyttää lapsille kertomisesta. Kun taas saivat tiedon muualta kun kuulivat juoruja isästään no sekin oli minun vika. Että tälläistä oli meidän pettäjä kyseessä ja ne syyt. Olisitte kuulleet kun aloitimme purkamaan asiaa selitti kaiken olevan paska puhetta ja keksittyä. Yritti jopa ensin selittää sen olevan vanhan ystävän jonka tykönä kävi kahvilla silloin tällöin. Silloinkin yritti laittaa syyksi että olin keksinyt mustasukkaisena tarinan ja siksi erosin. Ei sekään mennyt läpi kun huomasi jopa omien sukulaisten kuulleen tarinan mitä "hommasi" totuus voi olla rajumpaa kuin luullaan. Mutta näihin sen tuosta esittämisestä että ei kyennyt tunnustamaan tekojaan hakien syyllistä muualta. Meillä ei kotona ollut edes riitoja. Ja mielestäni tuon ajan kun elimme oli mahtavaa. Monesti mietin miten ihmeessä tuo mies voi olla noin ihana vuosista huolimatta. Minäkin siis uskoin oman kuplani. Kun viimein tuon kakkosen kanssa saatiin asiat läpi käytyä olimme molemmat järkyttyneitä . Mutta mies syyttää nyt meitä molempia naisia kaikesta.

• fgfghhfhh

Kovin tuttua juttua. Ajatella ja tuollaisista kuvatun kaltaisista miehistä ne eronneet, karanneet ja muut puutteessa olevat tappelee ja hoitaa rakkaudellaan terveeksi. Mies, joka todellisuudessa ei rakasta yhtään ketään, ei edes äitiään. Vaimokin saattaa elää kuplassa, kuten kerroit, mutta yhtä hyvin vaimo voi tietääkin puolisonsa vaikean syyttäjäluonteen. Edes se pettävä puoliso ei tuota toisinaan voi tajuta, että vaimo tietää kaikista panoista ja hutsuista, mutta voi olla niin periaatteen ihminen, että ajattelee pettäjän lokaavan vain oman maineensa. Kun mies syyttää teitä molempia naisia kaikesta, niin hän aina syyttää kaikkia ihmisiä omista mokistaan, haukkuu selän takana, mutta kasvotusten voi olla toisenlainen. Kun on kerran nähnyt pettäjän naamion taakse, on helpompi tunnistaa vastaavaa käytöstä kenessä tahansa.

• Anonyymi

Löysin tämän vanhan ketjun, mutta minulla ihan samanlainen tarina. Mies sepitteli työkaverilleen ihan omasta päästä repäistyjä juttuja kotielämästään ja heillä oli monen vuoden suhde. Naisella siis myös puoliso ja lapsikin. Oli helppoa pettää kun olivat yhdessä yövuoroissa ja nussivat siellä aina kun ehtivät, en koskaan edes huomannut mitään! Ei koskaan poissa kotoa vapaa-ajalla, seksiä oli kotonakin ja yhdessä rempattiin mökkiä, tehtiin tulevaisuuden suunnitelmia ja pyöritettiin uusperhettä. Vasta kun mentiin jo naimisiinkin, niin vuoden kärvisteltyään paljasti kaksoiselämänsä, kun ilmoitti haluavansa erota vaikka tuo suhdekin oli päättynyt jo. Minä romahdin totaalisesti! Alkoi järjetön huutaminen ja raivoaminen puolin ja toisin, mies jota olin pitänyt rehellisenä ja turvallisena, muuttuikin täysin tuntemattomaksi hirviöksi, joka uhkasi vaan kävellä pois ja jättää minut kaikkien velkojen keskelle ja myymään ja ylläpitämään yksin asuntoa ja mökkiä. Hän oli alunperin suunnitellut vaan ”lipuvansa kaikista ongelmista pois uuden naisen kainaloon”, mutta kun sekin suhde meni puihin, niin nyt hän kiukuttelee ja oikuttelee kuin teini, eikä tee edelleenkään millekään mitään, ei edes sen asunnon myymisen eteen. Itse yritän hoitaa kaikkea mahdollista työni ohessa ja samalla saan kuulla haukkumista laiskaksi lehmäksi, näyttelijäksi jne, mutta toinen vaan urheilee viidenkympin villityksessään, sotkee ja hajottaa lisää paikkoja. Aivan todella sairasta ja järkyttävää on ollut viimeiset vuodet, enkä vieläkään ole päässyt eroon tuosta itsekkäästä mieslapsesta. En tiedä kauanko vielä jaksan tätä paskaa ennen kuin sekoan lopullisesti.

• jdkfkfkk

Vaikuttaa ihan kokemattoman teinin kommentilta. Syyt ovat huomattavasti moninaisempia kuin tämä aloittajan yksinkertaistettu versio. Elämäntilanteet vaihtelevat parisuhteessa. Eikä naisen pidä alistua seksiobjektiksi.

• 98537842

Miehelle asia on melko tarkalleen noin yksinkertaista: seksiä joko on tai sitä ei ole. Ja seksitön elämä on tervan juontia.

Ei naisen tietenkään pidä tästä välittää mutta viisasta se olisi tiedostaa.

Miehen puolestaan pitää tajuta ettei elämän kuulukaan olla kivaa.

• Hjkknhhj

Olet kyllä todella lapsellinen. Seksi tekee onnelliseksi? Taidat olla joku lähiön kasvatti jonka elämässä ei sisältöä ole. Elämässä ja parisuhteessa on paljon muutakin.

• 7838678
        Hjkknhhj kirjoitti:

Olet kyllä todella lapsellinen. Seksi tekee onnelliseksi? Taidat olla joku lähiön kasvatti jonka elämässä ei sisältöä ole. Elämässä ja parisuhteessa on paljon muutakin.

Seksi ei tee onnelliseksi mutta seksittömyys tekee onnettomaksi. Jos ei ole seksiä, mikään muukaan elämässä ei ilahduta.

• Päivänvinkki

Jospa seuraavalla kerralla käännyttäisit kyseisen ihminen oviltasi keskustelemaan puolisonsa kanssa asioista, että missä mättää ennemmin kuin, että suostut olemaan hänen panopatjanaan sekä huolien että murheiden kuuntelijana.

• Tositarinaa

Meillä oli vaimon kanssa hyvinkin tyypillinen suhde alku todella kiihkeää ja sitten tasaantui. Tämän jälkeen hiljeni, jopa siihen kerran kahteen kuukauteen, kun lapset on kotona ei voi, joku saattaa kuulla, ei voi, jne. Olin uskollinen monta vuotta, sitten alkoi painamaan ja sain kyllä vieraaltakin. Vieraissa käymisestä tuli loppu, kun ymmärsin, että voin lähettää tämän seksiviestin vaimollekin ja sanoin myös suoraan, että tarvitsen seksiä tai meidän pitää lähteä eri teille. Nyt ollaan taas hyvässä suhteessa vaimon kanssa, jossa on myös seksiä. Tuon väliajankin olimme toimiva yksikkö, jossa keskusteltiin ja kasvatettiin lapsia oikein.

- Mutta olen kuitenkin samaa mieltä aloittajan kanssa, seksittömyys johtaa pettämiseen, joskin ehkä ennen sitä pettämistä olisi hyvä keskustella asioista ja olla rehellinen.

- Jos vaimon/aviomiehen velvollisuuksiin ei kuulu toiselle seksuaalisen hyvän tuottaminen ja tämä tekee pano-objektin, niin miksi ollaan naimisissa? Ero on ehkä näin ajatteleville oikea vaihtoehto.

• 98357394

Jos ei ole alaikäisiä lapsia, sen kun erotaan.

Jos on lapsia, silloin tehdään mitä vaan, minkä lasten hyvinvointi vaatii. En olisi uskaltanut rikkoa perheidylliä. Kohta kuopus lähtee armeijaan, ja tulee oma tulevaisuus ajankohtaiseksi.

• odotanihanaaaikaa
        98357394 kirjoitti:

Jos ei ole alaikäisiä lapsia, sen kun erotaan.

Jos on lapsia, silloin tehdään mitä vaan, minkä lasten hyvinvointi vaatii. En olisi uskaltanut rikkoa perheidylliä. Kohta kuopus lähtee armeijaan, ja tulee oma tulevaisuus ajankohtaiseksi.

Hassua, täällä sama tilanne, mutta me odotetaan, että sitten voidaan taas elää kuin nuoripari villisti ilman lasten silmiä. Voin lähteä mukaan reissuun ihan koska vaan, kun ei tarvitse olla huushollerskana.

• Vaihtoehtosenyrkki

Neljännen lapsen jälkeen puolison seksihalut sammuivat ja pihtaaminen alkoi. Keksin "käydä vieraissa" siten, että välillä vaihdoin kättä, eli vasen nyrkkikyllikki oikeaan. Ihan oli muuten kun vieraissa olisi käynyt. Outoa mutta mukavaa. Sitten tilasin itselleni flesarin nettikaupasta ja harva se päivä tämä maitokone hyrrää peiton alla. Lastin valutan aina vaimon korkkareihin kuivumaan. Töissä kehuvat hänen tuoksuvan ohuesti siemennesteeltä.

• varmastijuu

.....hmmm.... Pyyhkiikö vaimosi p***unsa salaa sun paidankaulukseen?

• huhheijaanäi

Miehetkin pihtaa...En silti vieraisiin juokse!

Jos en kaksikertaa viikossa vähintään saa joutuu mies seuraavalla viikolla tekemään kaikki kotihommat. En tikkua ristiin laita.
      Jos saan sen vähintään 2 kertaa viikossa ei hänen tarvitse tehdä mitään kotitöitä.

Vähän nurinkurinen tää kotihommilla kiristäminen....muilla jos mies ei tee kotihommia niin nainen ei anna....Harmi kun mies haluttomampi kuin minä :(.

Mutta näillä mennään eikä vieraisiin katsella...ainakaan minä

• Tnainen

No ei se nyt noin yksinkertaista ole. Kyllä pitää olla myös hellyyttä ja huumoria. Pelkkä seksikään ei riitä, jos makuuhuoneen ulkopuolella kokoajan menee huonosti ja toinen ei osoita yhtään mitään muita tunteita minua kohtaan.
      Joku tuolla aikaisemmin kirjoitti, että on ollut viisi vuotta ilman seksiä. Miten kenenkään pää sellaista kestää? Omalla kohdalla viikko alkaa olla jo ihan maksimi. Siis ilman seksiä.

• yksinkertaista

En tekisi sitä jännityksen etsimisen takia tai hakiekseni kokemuksia vieraan kanssa vaan yksinkertaisesti seksin puuttumisen takia.jollainen tilanteeni on tälläkin hetkellä, onhan siihen helpotus löydettävä kun toinen ei suostu. Joku voi tyytyä seksittömyyteen minä en.

• yksinkertaisesti

Olin kotona liian kauan ilman. Sitten tapasin rohkean, ennestään tutun, naisen joka yllätti lupaamalla, että on takuulla hyvä. Niin olikin ja jatkossa aina saatavilla. Oli pari vuotta vakina kunnes meni naimisiin.

• Aikaikävätarina

Toivottavasti sen mies ei saa koskaan kuulla vaimostaan miten oli tietoisesti höylättävänä varatulle. Toisi se kunnon luottamuksen niiden avioon. Jos aikaisemmin harrasti tietäen kanssasi . Toivottavasti sen mies toimii samoin kuin itse aikanaan. Löi siis haarat kiinni sulta kun avioon meni. Onneksi teki parannuksen. Ja yritä omassa liitossaan pitää moraalit kunnossa.

• Holvertti

Itse ainakaan en suostu enkä ole suostunut olemaan seksittömässä suhteessa ikinä mistään syystä.
      Vaikka suhde olisi muuten kuinka hyvä tahansa muilta osin.
      Mutta en myöskään todellakaan ala käymään vieraissa, et sen verran on aina ollut ja täytyykin olla respektiä omaa kumppania kohtaan, jonka on kuitenkin itse valinnut ja päästänyt elämäänsä.
      Joten erohan siitä on aina tullut. Se tosin on ollut se viimeinen vaihtoehto. Kertonut asiasta suoraan ja kaikkea, mutta jos toinen ei silti koe haluja intiimiin kanssakäymiseen, niin parempihan se on kummallekin laittaa lusikat jakoon. Kun ei toista voi myöskään painostaa seksiin.

• 835748343

Ihan ok asenne, kunhan ei hanki lapsia.

• Holvertti
        835748343 kirjoitti:

Ihan ok asenne, kunhan ei hanki lapsia.

Niinpä. Tai voi sen näinkin nähdä.
        Tosin lapsetkaan ei ole tekosyy sinnitellä huonossa suhteessa/sellaisen kanssa kimpassa, kenen kanssa on huono olla.
        Kyl lapset erostakin kärsii, mut pahempi se heille on elettäväksi, kun isä ja äiti on kylmiässä suhteessa keskenään.
        kun kyllä lapset kuitenkin ymmärtävät enemmän asioita kuin luulisikaan ja koti-ilmapiiri on yks sellainen asia, missä ovat äärimmäisen tarkkanäköisiä. ja kun kyllähän ne ongelmat aina paistaa läpi, vaikka ne onnistuisikin peittelemään.
        Tarkennuksena edelliseen, tietysti ihmiset ovat yksilöitä. Joillekin riittää satunnainen seksi harvakseltaan ja näin. Mutta tosiaan jos toinen haluaa edes suht säännöllisen seksielämän ja toiselle kerta kuukaudessakin on jo liikaa tai todella suuri uhraus ainakin toisen hyväksi, niin silloin tosiaan on mielestäni ihan turha tapella yhdessä. Kun ongelmia tuollaisesta kuitenkin tulee ja homma menee muutenkin painostamiseksi kuitenkin. Joko niin et toisen on pakko olla ilman tai toisen on pakko antaa sitä hyvää vastentahtoisesti.
        Ja kun kukaan nyt tuskin tykkää pettämisestäkään. Pihtaaja ei varmaan kuitenkaan halua, että kumppani harrastaa seksiä muiden kanssa..

• 92487873
        Holvertti kirjoitti:

Niinpä. Tai voi sen näinkin nähdä.
        Tosin lapsetkaan ei ole tekosyy sinnitellä huonossa suhteessa/sellaisen kanssa kimpassa, kenen kanssa on huono olla.
        Kyl lapset erostakin kärsii, mut pahempi se heille on elettäväksi, kun isä ja äiti on kylmiässä suhteessa keskenään.
        kun kyllä lapset kuitenkin ymmärtävät enemmän asioita kuin luulisikaan ja koti-ilmapiiri on yks sellainen asia, missä ovat äärimmäisen tarkkanäköisiä. ja kun kyllähän ne ongelmat aina paistaa läpi, vaikka ne onnistuisikin peittelemään.
        Tarkennuksena edelliseen, tietysti ihmiset ovat yksilöitä. Joillekin riittää satunnainen seksi harvakseltaan ja näin. Mutta tosiaan jos toinen haluaa edes suht säännöllisen seksielämän ja toiselle kerta kuukaudessakin on jo liikaa tai todella suuri uhraus ainakin toisen hyväksi, niin silloin tosiaan on mielestäni ihan turha tapella yhdessä. Kun ongelmia tuollaisesta kuitenkin tulee ja homma menee muutenkin painostamiseksi kuitenkin. Joko niin et toisen on pakko olla ilman tai toisen on pakko antaa sitä hyvää vastentahtoisesti.
        Ja kun kukaan nyt tuskin tykkää pettämisestäkään. Pihtaaja ei varmaan kuitenkaan halua, että kumppani harrastaa seksiä muiden kanssa..

Kun lapsentekoon lähtee, pitää olla etukäteen valmis tekemään kaikkensa lasten hyvinvoinnin eteen. Ja kaikille pitäisi tehdä selväksi, että on aika iso todennäköisyys siihen, että seksi loppuu lapsiperheessä. Se on biologista.

Jos ei usko kestävänsä seksin loppumista, ei pidä lähteä ehdoin tahdoin luomaan tuleville lapsille ongelmia, vaan pitää jäädä lapsettomaksi. Näin omatunto jää puhtaammaksi.

• Holvertti

Tiedän kyllä, että seksi todennäköisesti loppuu tai ainakin vähenee merkittävästi lasten saannin jälkeen. Mutta siltikin. Kyllä kumppanikin täytyy silti pystyä ja osata ottaa huomioon, vaikka se perheellisen arki onkin kuluttavaa. Sitä kautta parisuhde pysyy kunnossa ja toimivana, mikä myöskin sitten heijastuu lasten hyvinvointiinkin. Kun totta kai lapsetkin voivat perheessä paremmin, kun vanhemmilla on hyvä olla yhdessä. Ei pitäisi ainakaan olla noin helvetin vaikea asia ymmärtää, eihän?
        Ja muutenkin aika helvetin mustavalkoinen asenne: Jos et "kestä" perheongelmia, älä hanki perhettä.
        Niitä ihmisiä on omassakin lähipiirissä, kun mm. seksi on loppunut perhe-elämästä, arki painaa muutenkin ja silti nämä perheenpäät sinnittelevät väkisin yhdessä koska se on "lasten etu". Silti todellisuudessa perhe-elämänsä on yhtä sirkushelvettiä, missä lapsetkin kärsii. Ja ihan huonovointisten vanhempien takia.
        Toista vituttaa kun toinen tahtoo ja toista vituttaa kun toinen ei tahdo jne jne.
        Ja tosiaan, vaikka pihtaaja ei halua antaa niin ei silti myöskään halua että toisella on seksielämä. Tuollainen ihminen vielä aika usein on muutenkin mustasukkaisuuteen taipuvainen, vaikka pakkoselibaatissa elävä olisikin uskollinen, joten riitoja siitäkin tulee. TURHIA riitoja.
        Ja kyllä se kuitenkin ihmisen hermoja kiristää, jos ei edes perusasia(t) toimi ja se heijastuu muihin elämän osa-alueille. Ja ennen kuin huomataankaan, niin tilanne on se mistä kirjoitin alunperinkin. Ollaan kulissiliitossa, kaikki voi helvetin huonosti mukuloita myöden, mutta ollaan kuitenkin olevinaan niin normaali ja hyvinvoiva perhe, kun ollaan päätetty että se on kaikkien "etu" pysyä väkisin yhdessä.
        Ja edelleenkin, vähemmän vanhempien ero aiheuttaa lapsille ongelmia kuin vanhempien tuollaisessa riitaisessa ja kylmässä kulissiliitossa väkisin pakertaminen. Sanoo sen järkikin, että enemmän se riitaisa ja tunnekylmä kotiympäristö aiheuttaa lapselle traumoja kuin edes suht hyvässä sovussa hoidettu ero. En tosin muuten puolusta eroja, mutta joskus tosiaan täytyy osata antaa olla. Eli valita kahdesta pahasta se pienempi.
        Toki ero täytyy osata hoitaa aikuismaisesti. Jotkuthan ovat sellaisia kusipäisiä reppanoita, että erokin täytyy tehdä sotkuiseksi ja useimmiten naiset on niitä, kun kiusaavat miestä lapsilla. Ajavat omalta osaltaan yhtälailla liittoa eroon ja tekevät vielä exälle kaikki kiusat mm. estämällä lasten tapaamiset jne.
        Ja taasen muuten, jokaisellahan on kuitenkin täysin oikeus perheellistyä. Jopa niilläkin, jotka eivät halua elää platonisessa suhteessa, joissa seksi on pelkästään lisääntymistä varten.
        Joten ei sitä nyt voikaan edes mennä niin, että ihminen jättää suhteen väliin ja lapset hankkimatta sen takia, että jos nyt se seksi tai muu suhteeseen kuuluva perusasia loppuukin ja ero tulee.
        Kun hyvä vanhempi voi olla muutenkin kun väkisin suhteessa olemalla. Jos siis elämäntilanne menee siihen pisteeseen että ero tulee.

• Holvertti
        92487873 kirjoitti:

Kun lapsentekoon lähtee, pitää olla etukäteen valmis tekemään kaikkensa lasten hyvinvoinnin eteen. Ja kaikille pitäisi tehdä selväksi, että on aika iso todennäköisyys siihen, että seksi loppuu lapsiperheessä. Se on biologista.

Jos ei usko kestävänsä seksin loppumista, ei pidä lähteä ehdoin tahdoin luomaan tuleville lapsille ongelmia, vaan pitää jäädä lapsettomaksi. Näin omatunto jää puhtaammaksi.

Ei nyt tosiaan millään pahalla, mutta elät kyllä aika lapsellisen mustavalkoisessa maailmassa.
        Vaikka hyvähän se on muuten, että ihmisellä on periaatteita.
        Ja sen nyt uskoisin ainakin tietäväni, ettei kukaan lapsia hankkinut kuitenkaan ota eroa kovin heppoisin perustein, vaan harkitsee sitä hyvinkin vakavasti ja perusteellisesti että kumpi on parempi, jäädä vai lähteä. Ainakin jos tällaisessa tilanteessa oleva on normaali ihminen.

• rauhamaassa
        Holvertti kirjoitti:

Tiedän kyllä, että seksi todennäköisesti loppuu tai ainakin vähenee merkittävästi lasten saannin jälkeen. Mutta siltikin. Kyllä kumppanikin täytyy silti pystyä ja osata ottaa huomioon, vaikka se perheellisen arki onkin kuluttavaa. Sitä kautta parisuhde pysyy kunnossa ja toimivana, mikä myöskin sitten heijastuu lasten hyvinvointiinkin. Kun totta kai lapsetkin voivat perheessä paremmin, kun vanhemmilla on hyvä olla yhdessä. Ei pitäisi ainakaan olla noin helvetin vaikea asia ymmärtää, eihän?
        Ja muutenkin aika helvetin mustavalkoinen asenne: Jos et "kestä" perheongelmia, älä hanki perhettä.
        Niitä ihmisiä on omassakin lähipiirissä, kun mm. seksi on loppunut perhe-elämästä, arki painaa muutenkin ja silti nämä perheenpäät sinnittelevät väkisin yhdessä koska se on "lasten etu". Silti todellisuudessa perhe-elämänsä on yhtä sirkushelvettiä, missä lapsetkin kärsii. Ja ihan huonovointisten vanhempien takia.
        Toista vituttaa kun toinen tahtoo ja toista vituttaa kun toinen ei tahdo jne jne.
        Ja tosiaan, vaikka pihtaaja ei halua antaa niin ei silti myöskään halua että toisella on seksielämä. Tuollainen ihminen vielä aika usein on muutenkin mustasukkaisuuteen taipuvainen, vaikka pakkoselibaatissa elävä olisikin uskollinen, joten riitoja siitäkin tulee. TURHIA riitoja.
        Ja kyllä se kuitenkin ihmisen hermoja kiristää, jos ei edes perusasia(t) toimi ja se heijastuu muihin elämän osa-alueille. Ja ennen kuin huomataankaan, niin tilanne on se mistä kirjoitin alunperinkin. Ollaan kulissiliitossa, kaikki voi helvetin huonosti mukuloita myöden, mutta ollaan kuitenkin olevinaan niin normaali ja hyvinvoiva perhe, kun ollaan päätetty että se on kaikkien "etu" pysyä väkisin yhdessä.
        Ja edelleenkin, vähemmän vanhempien ero aiheuttaa lapsille ongelmia kuin vanhempien tuollaisessa riitaisessa ja kylmässä kulissiliitossa väkisin pakertaminen. Sanoo sen järkikin, että enemmän se riitaisa ja tunnekylmä kotiympäristö aiheuttaa lapselle traumoja kuin edes suht hyvässä sovussa hoidettu ero. En tosin muuten puolusta eroja, mutta joskus tosiaan täytyy osata antaa olla. Eli valita kahdesta pahasta se pienempi.
        Toki ero täytyy osata hoitaa aikuismaisesti. Jotkuthan ovat sellaisia kusipäisiä reppanoita, että erokin täytyy tehdä sotkuiseksi ja useimmiten naiset on niitä, kun kiusaavat miestä lapsilla. Ajavat omalta osaltaan yhtälailla liittoa eroon ja tekevät vielä exälle kaikki kiusat mm. estämällä lasten tapaamiset jne.
        Ja taasen muuten, jokaisellahan on kuitenkin täysin oikeus perheellistyä. Jopa niilläkin, jotka eivät halua elää platonisessa suhteessa, joissa seksi on pelkästään lisääntymistä varten.
        Joten ei sitä nyt voikaan edes mennä niin, että ihminen jättää suhteen väliin ja lapset hankkimatta sen takia, että jos nyt se seksi tai muu suhteeseen kuuluva perusasia loppuukin ja ero tulee.
        Kun hyvä vanhempi voi olla muutenkin kun väkisin suhteessa olemalla. Jos siis elämäntilanne menee siihen pisteeseen että ero tulee.

Siinähän se vikaan menee, kun kuvitellaan, että seksi on kaikkein tärkein suhteen osa, että ilman seksiä tai vähän vähäisemmällä seksimäärällä on laitettava lusikat jakoon. Olen kuitenkin sitä mieltä, että seksi on se kirsikka kakunpäällä, ei siis suhteen leipä, vaan kirsikka ja kun se pysyy kirsikkana, niin hyvin menee. Itse olen ainakin mieluummin suhteessa, jossa perusarki sujuu riitelemättä ja silloin tällöin herkutellaan kirsikoilla, kuin suhteessa, jossa seksiä on joka päivä, mutta muuten tapellaan ja riidellään lastenkasvatuksesta siivoukseen.

• Holvertti
        rauhamaassa kirjoitti:

Siinähän se vikaan menee, kun kuvitellaan, että seksi on kaikkein tärkein suhteen osa, että ilman seksiä tai vähän vähäisemmällä seksimäärällä on laitettava lusikat jakoon. Olen kuitenkin sitä mieltä, että seksi on se kirsikka kakunpäällä, ei siis suhteen leipä, vaan kirsikka ja kun se pysyy kirsikkana, niin hyvin menee. Itse olen ainakin mieluummin suhteessa, jossa perusarki sujuu riitelemättä ja silloin tällöin herkutellaan kirsikoilla, kuin suhteessa, jossa seksiä on joka päivä, mutta muuten tapellaan ja riidellään lastenkasvatuksesta siivoukseen.

Ei se nyt tosiaankan ole se tärkein asia. Mutta yhtä olennainen, kuin muutkin perusasiat kuten toisesta huolehtiminen.
        Ja ihmiset ovat yksilöitä, joillekin riittää kerta kuukaudessa tai harvemminkin ja toisilla on tarve usein/useammin.
        En mäkään ole koko aika pökkimässä toista, mutta jos koko aika tarvitsisi olla ilman, niin kyllä se on ongelma. Seksi itsessään on jo kuitenkin kivaa ja kyllä mä ainakin itse sen otan myöskin sellaisena välittämisen ja rakastamisen osoituksena. Eli jos ei saa koskea toiseen eikä ylipäätään ole mitään fyysistä kanssakäymistä, niin se on sama kun ettei pidä toista itselleen tärkeänä. Tai on se nyt ainakin jossain määrin loukkaavaa, kun toinen ei halua päästää lähellensä.
        Ja tosiaan, en mä todellakaan itse halua enkä enää jaksaisikaan joka päivä seksiä. Silloin sitä vielä jaksoikin, kun oli lukioikäinen. Seksi oli kuitenkin jotain NIIN uutta ja ihmeellistä, mikä vielä tuntui järjettömän hyvälle ja kyllähän 17v ikäisen hormonitoimintakin on vielä helvetisti korkeammalla tasolla kuin 40-vuotiaalla. Mutta ei se(kään) elämä ole vielä hautaan heitettyä vaikka varhaiskeski-ikä jo ovella kolkuttaakin.
        Tietysti innon taso vaihtelee ja se on normaalia, mutta mieuiten viikoittain kuitenkin 1-2 kertaa on kivaa. Hiljaisinakin aikoina pari kolme kertaa kuukaudessa on ihan ehdoton. Sillä pysyy mieli, kroppa ja tunteet hyvänä. Eli jos puoleen vuoteenkaan ei saa koskea toiseen tai jos toinen vaikuttaa edes jotenkin ärtyneeltä/todella uhrautuvalta, että pitkän tauon jälkeen toinen haluaa seksiä ja tekee konkreettisen aloitteen, niin silloin on kyllä suhteessa vikaa. Vaikka se arki sujuisikin siivousta ja laskujen maksua myöden kuin tanssi muuten.
        Eli en todellakaan suostuisi olemaan edes vuotta totaalisen ilman seksiä hyvässäkään suhteessa.
        Ja jos asioiden selvittäminen ei onnistu, niin kyllä mä sitten itse ainakin lähden suhteesta.
        Kestän kyllä elää sinkkunakin ja kyllä ihminen useimmiten ainakin löytää itselleen mieleisen ihmisen, jolle kelpaa myös fyysisestikin siinä kaiken muun ohella.

• Holvertti
        rauhamaassa kirjoitti:

Niin juu ja mm aseksuaalithan ovat sitten eri juttu. Heidänlaiset eivät koe mitään vetoa seksiin, mutta pystyvät kyllä siihen huoletta. Ja toinen "erikoinen" taipumushan on tämä, kun ihmisen täytyy tuntea ja tietää toinen täydellisesti, ennen kuin voi harrastaa seksiä toisen kanssa.
        En nyt muista sen taipumuksen nimitystä, mutta se tosiaan on sellainen, että tällaisella mentaliteetilla varustetun ihmisen täytyy suurinpiirtein tietää jo sekin, miten toinen pesee hampaansakin, ennen kuin hänen kanssaan voi mennä sänkyyn.
        Mutta nämä tämänlaiset ihmiset ovat omanlaisiansa eivätkä enemmistönä kuitenkaan. Ja nyt taas on puhe tällaisista keskivertoihmisistä keskivertohaluineen, -odotuksineen ja -toiveineen. Joihin kuulun itsekin.

• Poispillumielestä

Tosimies ei pillua kaipaa.

• Pettämisen syyt?? Ehkä kaksi suurinta...

1) Dialogin puute, jotta molemmat on tontilla missä mennään. Joka päivä. Ilman tuota ei kannata olla parisuhteessa ollenkaan vaan pitää olla rohkeasti sinkku.

2) Oikean itsetunnon ja rohkeuden puute. Ei uskalleta lähteä ja tehdä uutta elämää muualla vaan halutaan molemmat, sekä uusi että vanha.

• Klnki

Kyllä se on ihan omaa itsekkyyttä eikä mitään muuta. Meillä oli erittäin hyvää seksiä useasti ja koskaan en ole tuntenut itseäni hälyttämäksi jos mieskin halusi seksiä. Tai rakastelua se oli eikö mikään pelkkä pano. Mutta petti kuitenkin. Pari kertaa oli käynyt panolla ja nainen kuvitteli suhdetta. Olen nähnyt viestit jotka mies itse näytti. Noh. Jätin miehen ja nyt itkee että ei halua luopua minusta. Hän heitti teollaan roskiin kaiken hyvän. Aina sanotaan että hyvään suhteeseen ei ulkopuolista mahdu. Kyllä mahtuu. Asiat johtaa toiseen, tilanne vie mennessään vaikka kuinka olis tolkun ihminen järki ei vaan sano että voi myös kieltäytyä jos haluaa.

• Anonyymi

Samaa mieltä tästä, pettäminen on pelkkää itsekkyyttä ja kyllä mahtuu siihen hyväänkin suhteeseen väliin, mutta sen jälkeen sitä mitä oli ennen ei saa enää koskaan takaisin.

• Kannattaa erota ennemmi, kuin alkaa pettämään, jos ei kommunikaatio tuo mitään tulosta. Parisuhde on aina kompromissien tekemistä. Ei voi yksin päättää siitä miten paljon seksiä pitää olla. Jos ei halut mene yhteen ollenkaan, niin silloin suhde on huonolla tolalla. Pettäminen tuo lisää ongelmia suhteeseen. On tärkeää tunnistaa, milloin suhde ei enää tuo onnea ja hyvinvointia, ja tarvittaessa tehdä vaikeita päätöksiä sen suhteen.

• Anonyymi

Ei pidä paikkaansa. Voin ihan henkilökohtaisesta kokemuksesta todeta, että ihminen voi pettää, vaikka saa kotona paljon seksiä, joka on vieläpä parasta ikinä.

• Anonyymi

Ei riitä että kotona on seksiä. Pitää olla erinomaista seksiä sekä erinomaisia seksileikkejä.

Minkälainen ikäjakauma ap:n havantojoukossa on?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      33
      7712
    2. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      21
      3390
    3. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      22
      2362
    4. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      52
      1610
    5. Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia

Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.
      Oulainen
      29
      1447
    6. PURRA TULEE !

Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht
      Haapavesi
      184
      1435
    7. Vain 30-40v mies on kuuma

Muut on papparaisia. Näin se vaan menee. Miehelläkin on se paras ikä.
      Ikävä
      146
      1315
    8. Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?

Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport
      Ähtäri
      52
      1182
    9. Kehumisesta voi saada sakkoja?

Mistä tämä nyt kertoo, se kertoo siitä että vanhat jo seksuaaliseeden menettäneet naisihmiset operoivat mediassa liian v
      Sinkut
      177
      1076
    10. Minkä vuoksi

Kaivattusi tuntuu niin rakkaalta ❤️
      Ikävä
      39
      986
    Aihe