Auttakaa minua uskon tiellä, ketju 2.

normitettutieto

https://keskustelu.suomi24.fi/t/14555464/auttakaa-minua-uskontiella-#comment-88546223

Jatkoa täältä - on niin paljon kirjoituksia, että paras jatkaa tähän. Otin esille Jeesuksen ja Paavalin sanojen ristiriidan, mutta kirjoittajat menivät uskontonormistojen opinkappaleihin, ja tulkintoihin Jeesuksen sanoista. Jos laitamme ensin uskontonormiston lasit päähän ja vaihtelemme niihin kaikkien satojen kristinuskon eri haarojen eriväriset linssit, niin vänkäämistähän riittää.

Toinen asia on, että Jeesuksen äidinkieli oli aramea, mutta tekstit on kirjoitettu kreikaksi, käännetty välillä katolisenkirkon toimesta latinaksi ja sitten ties kuinka monen muutoksen, kirjoittajan ja kielen kautta lopulta suomeksi - ja totta puhuen - miten sitten kenenkin intressejä palvellen, kun sanalle oikeudenmukaisuuskin on keksitty ihan oma suomenkielen väännös vanhurskas.

Eikä tässä vielä kaikki - pelkästään 30-luvulta ja 90-luvulta olevien suomennosten teksteissä on eroja, jotka ei ole selitettävissä vain kieliasun modernisoinnilla.

Viimeksi jäimme siihen, että Jeesus olisi käskenyt vihata - outoa minusta, enkä saa sopimaan kuin Paavalin kääntämäksi ajatukseksi Jeesuksen suuhun - hänenhän sanotaan olleen lähes kaikkien Raamatun tekstien kirjoittamisen takana.

Toisaalta tuossa edellisessä tekstissä - piispa Huovisen sanoja myöten - on todistettu, että kristinuskossa - tässä meidän tuntemassa muodossa - on plagioitu 4000 vuotta vanhaa Rooman vallanajan pakanauskonto Mithralaisuutta.

On joka tapauksessa eri asia, että kuka oli Jeesus ja mitä hän opetti kuin se että, hänestä tehtiin uskonto: eli kyseessä on siis kristillinen oppi Jeesuksesta.

27

173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huhuu77777

Sinä olet eksyttänyt itsesi omien ajatuksiesi verkostoon. Ei kukaan voi tulla Jeesuksen tykö, ellei Isä häntä vedä.

• selvennä

Mitä on vetää?

• capiche
        selvennä kirjoitti:

Mitä on vetää?

Kun Jumala kutsuu ihmistä, niin hän alkaa tuntea vetoa hengellisiin asioihin. Ihminen ei voi päättää kääntyä Jumalan puoleen, ellei Pyhä Henki ole ensin pehmittänyt hänen kovaa sydäntään.

• Jumala? Mitä Jumala tuosta eksyneestä ajattelee, kun hän selvästi etsii Häntä. ei kai isä anna pojalle kiveä kun hän pyytää ...miten se raamatun kohta meni?

• selvennä

Kuka on eksynyt ja kenen mielestä?

• auroraboreallis
        selvennä kirjoitti:

Tuo joka kirjoittaa että "olet eksyttänyt itsesi omien ajatuksien viidakkoon." Eli minua ylempi viesti.

Raamatussa saamme lukea että ei isä anna pojalleen kiveä kun hän pyytää leipää... näin se kohta meni. Että tottakai taivaan isä antaa meille hyviä lahjoja.

• capiche
        selvennä kirjoitti:

Raamatun mukaan ihminen on eksynyt ennen kuin hän löytää ”kotiin”, eli Jumalan yhteyteen, jonne Jeesus Kristus on ainoa tie.

• huhuu77777

Hän ei ole Jumalan lapsi, ja hän yrittää vain olla nokkela.

• uskonvoimalla

Me kaikki olemme Jumalan lapsia, Jumalan luomia, jotka hän teki omaksi kuvakseen. Älä anna väärää todistusta lähimmäisestäsi.

• huhuu77777
        uskonvoimalla kirjoitti:

Me kaikki olemme Jumalan lapsia, Jumalan luomia, jotka hän teki omaksi kuvakseen. Älä anna väärää todistusta lähimmäisestäsi.

Keitä ovat sitten Perkeleen lapset?

Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

• mielenkiintoinenkohta

Otit esille Johanneksen evankeliumin. Siinä on tämä kohta - Isän todistus, isä joka on ihminen, ja joka on hänet lähettänyt Jeesuksen kertoman mukaan - todella mielenkiintoinen.

"16. Ja vaikka minä tuomitsisinkin, niin minun tuomioni olisi oikea, sillä minä en ole yksinäni, vaan minä ja hän, joka on minut lähettänyt.
        17. Onhan teidän laissannekin kirjoitettuna, että kahden ihmisen todistus on pätevä.
        18. Minä olen se, joka todistan itsestäni, ja minusta todistaa myös Isä, joka on minut lähettänyt."
        19. Niin he sanoivat hänelle: "Missä sinun isäsi on?" Jeesus vastasi: "Te ette tunne minua ettekä minun Isääni; jos te tuntisitte minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni"."

http://raamattu.fi/1933,38/Joh.8.html

Jeesus itse sanoo, että Jumala on ihminen, joka hänet on lähettänyt.

• äänestimurhasta

Ajanlasku on aloitettu Jeesuksen syntymästä ja hänen kerrotaan kuolleen noin vuonna 33 ja 33 vuotiaana.

Vastaavasti Paavalin kerrotaan syntyneen vuonna 3 ja kuolleen vuonna 64. Eli Jeesuksen kuollessa hän olisi ollut noin 30 vuotias juutalainen oppinut, sekä juutalaisneuvoston korkea-arvoinen jäsen.

"Paavali oli alun perin fariseus.[18][19] Farisealaisen kasvatuksen hän sai varakkaan ja oppineen perheensä tukemana kuuluisalta rabbi Gamaliel Vanhemmalta[15], ja hän itse valmistui lopulta rabbiksi. Hän pääsi opintojensa jälkeen jäseneksi Synedrioniin eli juutalaisten suureen neuvostoon, sillä hän kertoo äänestäneensä kristittyjen vainojen puolesta.[18]

Jouduttuaan tekemisiin kristittyjen kanssa Paavali ryhtyi ensin ankarasti vainoamaan heitä. Hänen sanotaan muun muassa hyväksyneen ensimmäisen marttyyrin Stefanoksen surmaamisen.[20] Paavali kääntyi kuitenkin itse kristinuskoon noin vuonna 33lähde?. Hänestä tuli uuden uskonnon huomattavin ja vaikutus­valtaisin puolestapuhuja."

https://fi.wikipedia.org/wiki/Paavali

Kysymykseni kuuluu, että koska Paavali oli juutalaisneuvoston jäsen, joka määräsi kristittyjä kuolemaan - nimeltä on mainittu pyhä Stefanos - Oliko hän äänestämässä myös Jeesuksen pidättämisestä ja kuolemasta?

Tarkistin. Pyhän Stefanoksen tuomio luettiin Jerusalemisssa kolme vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen, joten Paavali oli Jerusalemissa, ja kuului kyseiseen juutalaisneuvostoon.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

On päivänselvää, että Paavali on ollut silloin myös kiroamassa Jeesusta ristille juutalaisneuvostossa. Kuten tekstistä näkee niin roomalaiset eivät ole voineet yksin tuomita juutalaisia kuolemaan, ja Jeesushan oli myös juutalainen.

• röyhkeääpöyhkeää

Aika metka eroavaisuus tuossa Stefanoksen tekstissä verrattuna Paavalin tekstiin, kun Paavalin kerrotaan kääntyneen kristinuskoon vuonna 33, mutta olleen kuitenkin Pyhän Stefanoksen, kristityn marttyyrin, surman takana vuonna 36. Eikä minulla ole mitään syytä olettaa, että eikö näitä asioita olisi tiedetty minunkin penkomatta. Silkkaa huijausta koko juttu.

• capiche
        uskonvoimalla kirjoitti:

Jumalan luomia me kaikki olemme, mutta emme Jumalan lapsia. Sillä Jumalan lapseksi tullaan vain Jeesuksen kautta. Ja ne, jotka eivät sitä tietä valitse, eivät ole Jumalan lapsia.

• kateus

Tai hän on oivaltamassa jotain suurta. Kivi käteen toteavat armeliaat uskon veljet. Näinhän jeesuksellekin raamatun mukaan kävi.

• ainaoppiiuutta

Ryhdyin aikoinaan lukemaan Raamattua juuri sen vuoksi, koska uskovaisiksi itseään nimittävät kivittivät keskustelupalstalla heikompiaan. Kysyin, että eikö heidän Isossa Kirjassa sanota, että kuka on riittävän synnitön heittämään sen ensimmäisen kiven, ja sain kuulla, että he saavat tehdä mitä haluavat, koska Jeesus kuoli heidän puolestaan ristillä.

Olin järkyttynyt - minulle ei uskontonormistoon perehtyneelle tuo oli jotakin, jota en ollut edes osannut kuvitella, puhumattakaan, että olisin tiennyt. Nyt kun olen perehtynyt tähän oppiin, olen tullut tietämään, että - voihyväluoja - se on jopa totta heidän mielestään. Vastaavasti täällä kysyin Jeesuksen opetuksista ja viisaista sanoista ja sain kuula, että eivät he tee niillä mitään - riittää kun Jeesus kuoli heidän puolestaan.

Ja niinpä ryhdyin etsimään, että miten tämä oppi syntyi, mutta en löytänyt Jeesukselta lupausta kuolla heidän puoleltaan, mutta Paavalilta löysin tekstin, että HE PÄÄTTIVÄT yksin uskosta ja yksin armosta, ja - Paavalin sanoja lainatakseni - kirosivat Jeesuksen ristille.

Minun on vaikea ymmärtää uskovaisia, joista on ihan ok, että Paavali sanoo, että Jumalan poika kirottiin ristille (ja jatkaa: sillä sanotaanhan, että joka on puuhun on ripustettu, on kirottu), ja että ihmiset, kun ovat nyt niin paatuneen syntisiä, voivat jatkaa tuota syntistä menoaa, koska Jeesus kuoli heidän puolesta.

Ja mitä enemmän minä luen ja tutustus näihin uskontonormeihin, niin sitä syvemmälle uppoan maahan. Ja tuohon maahan minä viimeksi jäinkin, kun siellä mätänevä luterilaisruumis odottaa ylösnousemusta Paavalin kumppaneineen nauraessa röyhkeää nauruaan.

• omahyötykökyseessä

Tämähän on ihan päivänselvää - juutalaiset kirosivat kristityt, ja tätä oppia nyt sitten noudatatte, kun teidät tehdään pelkäksi materialistiseksi maaksi.

Paavali puhuu Kirjeessä Galatalaisille, luku 3:

1. Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
        2. Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
        3. Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?
        9. Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.
        13. Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

Miten te hyväksytte Jumalan pojan, Jeesuksen kiroamisen?

• vinoonväännettyoppi

Kirjoitat edellä:

"Tai hän on oivaltamassa jotain suurta. Kivi käteen toteavat armeliaat uskon veljet. Näinhän jeesuksellekin raamatun mukaan kävi."

Kyllä. Ja Jeesuksen on aika saa kiroamisen sijaan oikeutta. Hän itse saarnasi, että miten monen ihmisen, profeetan veri pitää vuodattaa näiden uskonveljien rituaaleissa, ja vaikka heidän omat isänsä ovat heidän tappajiaan, siitä huolimatta he jälleen palvovat niin tappajia kuin tapettujen hautoja.

He ovat ne Pyhät, jotka huutavat Ilmestyskirjassa alttarin alla (sic!) oikeutta. Ja kyseessä on Jeesuksen itsensä antama näky ja tekstit Johannekselle, mutta teillehän näillä kirjoituksilla ei ole mitään merkitystä, koska se ei tuo teille taivaspaikkaa pelkkänä Paavalin lupauksena.

Kun kyselin aitolutherilaisilta heidän palstallaan, että millä oikeudelle Paavali on mennut lupaa oikeudettoman armon, kun läpi evankeliumien Jeesus korostaa tekojen merkitystä. Sain kuulla, että Paavali (kertoi siis itse) oli saanut valtakirjan Jeesukselta.

Outoa minusta, koska Ilmestyskirjan Jeesuksen viesti on paljon sen jälkeen, kun Paavali oli väittänyt saaneensa valtakirjansa häneltä - omien sanojensa mukaan kirotulta henkilöltä - ja
        jälleen - vuonna 75 - Jeesus korostaa, että kaikki tuomitaan tekojensa mukaan, tuossa vaiheessa Paavali oli jo kuollut.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Paavali

Mitätöikö Jeesus antamansa valtakirjan?! Oliko koko valtakirjaa edes olemassa?!

Oli niin tai näin - Paavalin jutut eivät vastaa ollenkaan Jeesuksen sanoja.

• capiche
        ainaoppiiuutta kirjoitti:

Ryhdyin aikoinaan lukemaan Raamattua juuri sen vuoksi, koska uskovaisiksi itseään nimittävät kivittivät keskustelupalstalla heikompiaan. Kysyin, että eikö heidän Isossa Kirjassa sanota, että kuka on riittävän synnitön heittämään sen ensimmäisen kiven, ja sain kuulla, että he saavat tehdä mitä haluavat, koska Jeesus kuoli heidän puolestaan ristillä.

Olin järkyttynyt - minulle ei uskontonormistoon perehtyneelle tuo oli jotakin, jota en ollut edes osannut kuvitella, puhumattakaan, että olisin tiennyt. Nyt kun olen perehtynyt tähän oppiin, olen tullut tietämään, että - voihyväluoja - se on jopa totta heidän mielestään. Vastaavasti täällä kysyin Jeesuksen opetuksista ja viisaista sanoista ja sain kuula, että eivät he tee niillä mitään - riittää kun Jeesus kuoli heidän puolestaan.

Ja niinpä ryhdyin etsimään, että miten tämä oppi syntyi, mutta en löytänyt Jeesukselta lupausta kuolla heidän puoleltaan, mutta Paavalilta löysin tekstin, että HE PÄÄTTIVÄT yksin uskosta ja yksin armosta, ja - Paavalin sanoja lainatakseni - kirosivat Jeesuksen ristille.

Minun on vaikea ymmärtää uskovaisia, joista on ihan ok, että Paavali sanoo, että Jumalan poika kirottiin ristille (ja jatkaa: sillä sanotaanhan, että joka on puuhun on ripustettu, on kirottu), ja että ihmiset, kun ovat nyt niin paatuneen syntisiä, voivat jatkaa tuota syntistä menoaa, koska Jeesus kuoli heidän puolesta.

Ja mitä enemmän minä luen ja tutustus näihin uskontonormeihin, niin sitä syvemmälle uppoan maahan. Ja tuohon maahan minä viimeksi jäinkin, kun siellä mätänevä luterilaisruumis odottaa ylösnousemusta Paavalin kumppaneineen nauraessa röyhkeää nauruaan.

Ei ehkä kannata tehdä johtopäätöksiä nettipalstojen perusteella. Kyllä täällä vilpitöntäkin porukkaa on, mutta on myös kaikkea muuta.

Olet valitettavasti ymmärtänyt jotain väärin, jos sanot, etteivät Paavalin jutut vastaa Jeesuksen sanoja. Eivät Paavalin kirjeet tietenkään helppoja ole, etenkään raamattuun perehtymättömälle. Paavali oli kirjanoppinut, joka viittasi kirjeissään paljon myös Vanhan Testamentin profeettoihin.

Jeesus ei nimittäin tullut kumoamaan lakia ja profeettoja, vaan täyttämään lain. Mikä tarkoittaa, että Jeesuksen sovitustyöhön turvaava on armon alla. Lain alla olevan oli noudatettava lakia prikulleen pelastukseen. Mutta Jeesuksen kautta tuleva Jumalan armo kattaa ihmiselle tyypillisen epätäydellisyyden.

Armo ei tietenkään tarkoita, että kristitty voisi tehdä jatkuvasti tahallaan syntiä. Sillä synti, josta ei ole tehty parannusta, erottaa raamatun mukaan aina Jumalasta.

• capiche
        ainaoppiiuutta kirjoitti:

"Minun on vaikea ymmärtää uskovaisia, joista on ihan ok, että Paavali sanoo, että Jumalan poika kirottiin ristille (ja jatkaa: sillä sanotaanhan, että joka on puuhun on ripustettu, on kirottu), ja että ihmiset, kun ovat nyt niin paatuneen syntisiä, voivat jatkaa tuota syntistä menoaa, koska Jeesus kuoli heidän puolesta."

Paavali siteerasi tuossa vain vanhaa sanontaa "kirottu on jokainen, joka on ripustettu puuhun". Eli juutalaisille Kristus oli kirottu ja he ripustivat hänet ristille. Mutta meille, jotka olemme ottaneet vastaan Jumalan pelastussuunnitelman Kristuksen kautta, Hän on pelastaja.

Jeesukseen turvaava siirtyy synnin vallan alta Jumalan lapseksi ja saa lahjaksi vanhurskauden. Se ei tarkoita, että kristityistä tulisi pyhiä, sillä lahjavanhurskaus on eri asia kuin elämän vanhurskaus. Elämän vanhurskaus kehittyy vasta ajan mittaan, kun uskova kasvaa Kristuksen tuntemisessa. Vilpittömätkin uskovat ovat joskus epätäydellisiä.

Ihminen on luonnostaan syntinen. Syntiä tehdään ajatuksin, asentein, sanoin ja teoin. Jumala lähetti Jeesuksen, koska kukaan ihminen ei pysty täyttämään Jumalan lakia. Jeesus ja armo ovat vastauksia ihmisen epätäydellisyyteen.

Armo ei ole kuitenkaan lupa tehdä tietoisesti syntiä. Jumalan armon voi myös menettää, jos sille kääntää selkänsä. Synti, josta ei ole tehty parannusta, erottaa aina Jumalasta. Se koskee myös kristittyjä.

• Kannattaakosaanähdä

Mitralaisuus vaikutti jo Mooseksen aikana ja raamattua lukiessa sydän ja äly erottaa ne opin kappaleet, jotka sotivat vanhaa testamenttia, erityisesti kymmentä käskyä vastaan. Minä unohdan väkivallan, jossa Jumalan nimissä käsketään tappaa ja tuhota jopa kansoja. Tämän tekee joku muu, ei raamatun tuntema korkein kaikkivaltias jumala, luoja tai sitten kyse on enemmänkin jostain muusta, jota en ymmärrä. Minun mielestäni kymmenen käskyn jumala ei siunaa väkivaltaa, vaan sen tekee ihminen.

• selvääpässinlihaa

Meneehän se niinkin, että nyppii näitä tarinoita kuin rusinoita pullasta, eikä ainakaan luterilaisuutta muuten saa edes toimimaan, mutta yllä olevissta teksteissä oli kyse kuitenkin paljon isommasta kokonaisuudesta, kuten koko kristinuskon perustasta.

• jeesuspuhuu

»Jeesus sanoi opetuslapsilleen: Totisesti minä sanon teille: puu kasvaa ja kukoistaa maassa taivaasta lankeavan sateen voimalla. Samoin sydän näkee kulkea oikeaan viisauden valossa.»

• pakanauskonto

Nyt pitäisi olla jonkinlaista keskustelua siitä, että itsensä apostoliksi nimittänyt henkilö, joka on uuden testamentin ja evankeliumeiden kirjoittaja ja koko kristinuskon opin perustan luonut, niin hän onkin itse aiheuttanut Jeesuksen ristinkuoleman.

Hän itse kertoo myös Raamatussa, että miten hän joutui välttelemään oikeita apostoleja, ja menemään paikkaan, jossa häntä ei entuudestaan tunneta.

Vaihtoehdot ovat:

- hän sekosi teostaan ja joutui niin pahoihin omantunnon tuskiin, että loi uskonnon, jossa Jeesus ristinkuolemalla pelasti hänekin syntisyyden lopulta

- teki tietoisesti juutalaisena uskonnon, joka saattaa uuden kristillisyyden valheeseen

- Rooman vallanaika käytti häntä vain hyväkseen ja loi auringonpalvontajumalan - sol invictus/mithralaisuuden uskontonormistoa apunakäyttäen kristinuskon normiston vallankäytön välineeksi

Jälkimmäisen eli mitralaisuuden osuuden kristinuskon riiteissä todistaa piispa Huovinen, ja se löytyy edellisestä ketjusta. Nämä ovat kaste, risti ja ylösnousemus ja ehtoollinen. Myös 25. joulukuuta on Mithra-jumalan syntymäpäivä.

• kannibalismi

On aivan karmea ajatus tarjota Jumalalle lepyttelyuhrina hänen oma poikansa henki ja muistojuhlana juoda hänen poikansa verta ja syödä ruumista okkultisine, kannibalisine menoineen. Pitäisi jokaisen täyspäisen ymmärtää, että koko idea on pakanallisempi kuin käytettäessäJumalan lepyttelyuhrina eläintä, vaikkapa karitsaa, jota nimitystä käytetään Jeesuksesta, kun puhutaan hänestä Jumalan lepyttelyuhrilahjana.

Jeesus itse kertoo tuoneensa pelastukseksi ihmisille tiedon - sitä hän korostaa, ja nyt tuo tieto ja oikeat opetukset on piilotettu. Missä ne todellisuudessa nyt ovat? Vatikaanissako?

Jokin osa tietoa löytyi sinetöidyistä saviruukuista Nag Hammadista, autiomaasta, jotka munkit olivat piilottaneen, kun ne oli vaadittu hävitettäväksi.

• teurastettu

»On aivan karmea ajatus tarjota Jumalalle lepyttelyuhrina hänen oma poikansa henki ja muistojuhlana juoda hänen poikansa verta ja syödä ruumista okkultisine, kannibalisine menoineen. Pitäisi jokaisen täyspäisen ymmärtää, että koko idea on pakanallisempi kuin käytettäessäJumalan lepyttelyuhrina eläintä, vaikkapa karitsaa, jota nimitystä käytetään Jeesuksesta, kun puhutaan hänestä Jumalan lepyttelyuhrilahjana.»

Ruokauhrilahjana puhuu Paavali, mutta Jeesuksen itsensä antama näky Johannekselle Ilmestyskirjassa - siinä puhutaan Jeesuksesta teurastettuna, ei edes uhrattuna.

• capiche

Jumala antoi alunperin israelilaisille lain ja tarkat määräykset syntiuhreista. Jeesus oli tämän aikakauden päätös, eli viimeinen syntiuhri. Muita uhreja enää tarvita, kun Jeesus kantoi ihmiskunnan synnit ristillä.

VT:n profeetat profetoivat Jeesuksesta tuhansia vuosia ennen Hänen syntymäänsä. Esim. Jesaja 53:

4 Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana, 5. mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.

Jeesuksen edelläkävijä Johannes profetoi myös Jeesuksen tavatessaan: katso Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin.

Jeesuksen asettama ehtoollinen on Hänen muistoateriansa. Se on vaikea ymmärtää vain niiden, jotka eivät ymmärrä vertauskuvien ja symbolien merkitystä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      4155
    2. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      81
      1494
    3. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      53
      1397
    4. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      36
      1347
    5. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1312
    6. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      37
      1288
    7. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      67
      1258
    8. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      68
      1081
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      55
      990
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      962
    Aihe