Tulin uskoon, mutta olen vain enemmän eksyksissä

LoputonLabyrintti

Koko elämä ollut ainaista taistelua ja selviytymistä. Loppuunpalaminen johti työttömyyteen, mutta tavallaan se oli pelastus, tulin samalla uskoon. Hetkellisiä valonpilkahduksia tulee, mutta heti sen jälkeen tapahtuu jotain ikävää. Ainaista vuoristorataa, en tiedä mitä minun pitäisi tehdä, mikä on elämäni tarkoitus, minne minun pitäisi mennä? Rukoilen ja välillä minulle vastataan, mutta enköhän minä onnistu aina jotenkin pettämään Jumalan luottamuksen ja mokaamaan hänen antamansa mahdollisuuden. Kuka tahtoo auttaa toivotonta tyyppiä, joka kuitenkin aina pettää luottamuksen? Ei kukaan. Ihme itsetuhoisia ajatuksiakin on alkanut ilmestymään päähän kaikkien muiden ongelmien lisäksi. En tiedä ehkä olisi aika vain todeta, että olen toivoton tapaus ja luovuttaa. Minulla on niin paljon ongelmia, etten edes kehtaa kertoa niistä kenellekään. Välillä on käynyt mielessä, kun olen käynyt helluntalaiseurakunnan ruuanjakelussa ja siellä on kysytty tahtooko joku tulla juttelemaan ja kertomaan ongelmistaan, mieli tekisi mutta en yksinkertaisesti uskalla. Tämäkin on varmaan seurausta kiusaamistaustasta ja sosiaalistentilanteiden pelosta. En edes uskalla nostaa kättäni pystyyn kun kysytään tarvitseeko joku rukousta puolestaan, en siksi että häpeäisin uskoani Jumalaan, pelkään niin paljon joukossa olemista ja erottumista joukosta. Olen toivoton tapaus.

19

274

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • markku.lievonen

Miten tulit uskoon?

• tietotuusjaelämä

Tottakai ihminen joutuu eksyksiin jos menee kuuntelemaan eksyttäjiä.

• eikölääkkeistäapua

Kannattaa hakeutua lääkäriin ja kertoa ahdistuksestaan. Mielestäni jokin rauhoittava lääke auttaisi noissa tilanteissa joissa ei uskalla mitään ihmispelon takia, esim. jjuri nuo esillemenot seurakunnassa.
      Taas ovatko helluntaiseurakunnat oikea paikka mielenterveysongelmaisille, en tiedä, joskus ahdistus saattaa kyllä vain pahentua noissa tilaisuuksissa. Johtuen mm. että siellä vaikuttavat moninaiset "henget" ja hyväksyntää on vaikeaa saada. Mikä täten taas edesauttaa masennusta ja ahdistusta.

• Täältä.et.saa.apua

Juu ehdottomasti ammatti auttajan pakeille.

• tietotuusjaelämä
        Täältä.et.saa.apua kirjoitti:

Juu ehdottomasti ammatti auttajan pakeille.

Ole samaa mieltä, kyllä ihminen nousee kun saa itseluottamusta ja ympärille ymmäräviä ja auttavaisia ihmisiä. Uskonnoista ei niitä löydy.

• hahhahahaaaa

Aloittajan kannattaa lukea Johaneksen evankeliumin 14. luku.

• Kirjakääröt

2Moos.15:11 Herra, kuka on sinun vertaisesi jumalien joukossa!.....Biblia (1776). Herra, kuka on sinun vertas jumalien seassa?...

• LähettiläsA

Aloittaja. Nyt on aika alkaa SEURAAMAAN Jeesusta. Jeesusta seurataan kuulemalla Häntä. Raamattu on annettu meille, jotta me voimme kuulla Jumalan Pojan äänen ja noudattaa Hänen neuvojaan.
      Ensimmäinen ja tärkein asia on se, että uskot Häneen, jonka Jumala on lähettänyt. Jumala lähetti oman Sanansa pelastamaan meidät orjuudelta. Jumalan Sana on Jeesus ja siksi kaikki mitä Jeesus puhuu ja opettaa johdattaa ihmistä täydelliseen vapauteen.
      Jumalan käsky on se, että me rakastamme Häntä yli kaiken (tarkoittaa, että tottelemme Jumalan Sanaa silloinkin, kun se johtaa meidät vainotuksi ja pilkatuksi) ja toinen käsky on se, että me rakastamme itseämme ja samoin lähimmäistämme.
      Ollaan sitten vaikka kuinka huonoja ja kurjia kaikkien mielestä, niin meille on annettu erikoinen oikeus rakastaa itseämme. Siitä alkaa orjuudesta vapautuminen. Joka etsii ihmiskunniaa on orja.

• Puplikaanius156

Ystävä hyvä...Sun kertomus on kovin tutun tuntuista omassa elämässäni.
      Olen myös harhaillut.
      Mutta silti sanon ja tiedän että Herra on minut pelastanut..
      Jos olet tullut uskoon ja tunnustat Jeesusta ..olet silloin tiellä.matkalla.
      Älä pelkää..usko että sinun syntisi ovat anteeksi annetut.
      Jos kompastut tai rikot Jumalaa vastaan..olet silti Jumalan lapsi.
      Jos kadut ja tunnustat Syntisi Herralle .Hän on uskollinen ja ei sinua jätä.
      Jos haluat seurata Jeesusta ..kyllä Hän pitää sinusta huolen. Koska Hän rakastaa sinua kaikkine puutteinesi..
      Olethan ottanut Hänet elämääsi silloin kun tulit uskoon...Sinä olet Hänen.
      Laki kyllä tuomitsee meidät..mutta muista raamatun Jumalan lupaus
      Missä synti on suureksi tullut..siellä Armo on tullut ylenpalttiseksi.
      Vältä kaikkia äärikarismasttisia seurakuntia ja julistajia.
      Kuuntele Tapani Suontoa ja Vaikka Pasi Turusen puheita..
      Älä syytä itseäsi..
      Voit tuomita omat syntisi ja katua niitä Jumalan edessä..ja Hän antaa kaiken sinulle anteeksi. Kaiken usko se.

• älähaeväärästäpaikasta

Aloittajalla on mielenterveydellisä ongelmia, joihin Tapani Suonnon tai kenenkään muun puheet eivät auta. Mieliala menee entistä sekavammaksi yksin noita kaikenmaailman puhujia kuunnellessa.

Mielenterveyden häiriöt ovat sairaus siinä missä fyysisetkin sairaudet, jopa pahempia. Aloittaja on jo haleutunut seurakunnan yhteyteen , eikä tästä ole ollut apua. Ymmärrän hyvin. Sieltä ei varsinkaan juuri mt-ongelmaiset apua tule saamaan, seurakunnissa rakastetaan narsistisia, äänekkäitä, itseään korostavia ihmisiä. Lähimmäisen todellinen rakkaus sieltä puuttuu, on ain a puuttunut.
        Heikompia ei edes tervehditä , saati mennä juttusille. Usein jopa tönitään ja naureskellaan heille . Siellä takapenkissä saa lopun ikäänsä istua ahdistuksineen.

Nykypäivänä on hyviä lääkkeitä ahdistukseen ja masennukseen. Näiden avulla olet vahvempi käymään myöskin seurakunnassa, jos niin haluat , sekä saat elämäsi muutoinkin kuntoon.

On myös erilaisia ryhmiä joissa saa tukea ja vertaiskokemuksia. Ei pidä hävetä sairauttaan kuvitellen että Jeesus jossain kokouksessa ihmeellisesti parantaa . Näin ei tule käymään. Ongelmat vain kasautuvat ja pahenvat.
        Ei Jumala kiellä hakemasta myöskin lääketieteellistä apua. Sitä usein, jopa mielenterveydelleen hakevat itse puhujatkin!!
        Saman kokeneena kirjoitan. Elämäni on mennyt hyvin. Olen jaksanut käydä töissä , elättänyt perheeni, koulttanut lapseni korkealle puolisoni kanssa. Terv. entinen ahdistunut takapenkkiläinen!!

• LähettiläsA
        älähaeväärästäpaikasta kirjoitti:

Aloittajalla on mielenterveydellisä ongelmia, joihin Tapani Suonnon tai kenenkään muun puheet eivät auta. Mieliala menee entistä sekavammaksi yksin noita kaikenmaailman puhujia kuunnellessa.

Mielenterveyden häiriöt ovat sairaus siinä missä fyysisetkin sairaudet, jopa pahempia. Aloittaja on jo haleutunut seurakunnan yhteyteen , eikä tästä ole ollut apua. Ymmärrän hyvin. Sieltä ei varsinkaan juuri mt-ongelmaiset apua tule saamaan, seurakunnissa rakastetaan narsistisia, äänekkäitä, itseään korostavia ihmisiä. Lähimmäisen todellinen rakkaus sieltä puuttuu, on ain a puuttunut.
        Heikompia ei edes tervehditä , saati mennä juttusille. Usein jopa tönitään ja naureskellaan heille . Siellä takapenkissä saa lopun ikäänsä istua ahdistuksineen.

Nykypäivänä on hyviä lääkkeitä ahdistukseen ja masennukseen. Näiden avulla olet vahvempi käymään myöskin seurakunnassa, jos niin haluat , sekä saat elämäsi muutoinkin kuntoon.

On myös erilaisia ryhmiä joissa saa tukea ja vertaiskokemuksia. Ei pidä hävetä sairauttaan kuvitellen että Jeesus jossain kokouksessa ihmeellisesti parantaa . Näin ei tule käymään. Ongelmat vain kasautuvat ja pahenvat.
        Ei Jumala kiellä hakemasta myöskin lääketieteellistä apua. Sitä usein, jopa mielenterveydelleen hakevat itse puhujatkin!!
        Saman kokeneena kirjoitan. Elämäni on mennyt hyvin. Olen jaksanut käydä töissä , elättänyt perheeni, koulttanut lapseni korkealle puolisoni kanssa. Terv. entinen ahdistunut takapenkkiläinen!!

Hyvä kirjoitus, paitsi tuo, että Jeesus ei paranna (jossakin kokouksessa), sillä Jeesus voi parantaa kokouksessa, tai kotona.
        Lääkkeitä ei tarvitse etsivän peljätä. On kokonaan eri asia lääkäreiden ja lääkkeiden kanssa pyhillä kuin etsivillä ja Jumalan koulussa vielä olevilla.

• avunsaanut

Mikä siinä on erilaista "lääkkeillä kanssa pyhllä kuin vielä etsivillä jumalan koulussa olevilla" ?? Vainko "pyhillä" on oikeus käyttää mielialalääkkeitä , ehkä seottuuan yhä enemmän uskonsa kanssa, ja miksi ei ei " etsivä Jumalan koulussa oleva" saisi kääntyä mt-ongelmissaan lääkärin puoleen !!!
        Mielenterveyden ongelmiin kannttaa hakea ajoissa myöskin lääketieteellistä apua !

• LähettiläsA
        avunsaanut kirjoitti:

Mikä siinä on erilaista "lääkkeillä kanssa pyhllä kuin vielä etsivillä jumalan koulussa olevilla" ?? Vainko "pyhillä" on oikeus käyttää mielialalääkkeitä , ehkä seottuuan yhä enemmän uskonsa kanssa, ja miksi ei ei " etsivä Jumalan koulussa oleva" saisi kääntyä mt-ongelmissaan lääkärin puoleen !!!
        Mielenterveyden ongelmiin kannttaa hakea ajoissa myöskin lääketieteellistä apua !

Ero pyhillä/Jumalan Sanan pyhittämissä ja etsivissä on se, että pyhät uskovat ja sanovat silkkiäispuulle: "nouse juurinesi ja istuta itsesi mereen."
        Pyhät ovat käyneet jo kovat koulut ja heidän uskonsa on vahvistettu. He elävät lähellä Jeesusta ja turvautuvat vaivojen tullessa Ylilääkäriinsä, eli Jeesukseen.
        Etsivä vasta etsii Jeesusta, eikä hänen uskonsa riitä sanomaan silkkiäispuulle samoin mitä pyhät sanovat.
        Etsivä on lapsi uskossa ja usein heiluu kahden tien välillä. Pyhä on aikuinen uskossa ja pysyy kultaisella keskitiellä.
        Jumala tekee ihmeitä.

• kaikkeahuuhaata

No eikö se jumala yhtä lailla niille pyhille ole tehnyt ihmeitä
        jos kerran "etsivän" täytyy ilman lääkehoitoa jäädä odottamaan , eikös pyhät rukouksillaan jo pitkän "kovan koulunsa jälkeen " ole tulleet kuulluiksi ja autetuiksi ?

Tämähän todistaa ettei niitä paranemisihmeitä ole näille" pyhillekään" tapahtunut, vaan nämä "pyhät" "kovat koulut käyneenä ja uskonsa vahvistaneina" joutuvat yhtä lailla turvautumaan mielialalääkkeisiin ::::))??? Pyhyydestään ja kovista kouluistaan huolimatta. Outoa ettei jumala heitä parantanutkaan !!
        Ja "etsivän" täytyy kuitenkin sairaana ja ahdistuneena jäädä odottelemaan ihmeitä tapahtuvaksi :?!!

• LähettiläsA
        kaikkeahuuhaata kirjoitti:

No eikö se jumala yhtä lailla niille pyhille ole tehnyt ihmeitä
        jos kerran "etsivän" täytyy ilman lääkehoitoa jäädä odottamaan , eikös pyhät rukouksillaan jo pitkän "kovan koulunsa jälkeen " ole tulleet kuulluiksi ja autetuiksi ?

Tämähän todistaa ettei niitä paranemisihmeitä ole näille" pyhillekään" tapahtunut, vaan nämä "pyhät" "kovat koulut käyneenä ja uskonsa vahvistaneina" joutuvat yhtä lailla turvautumaan mielialalääkkeisiin ::::))??? Pyhyydestään ja kovista kouluistaan huolimatta. Outoa ettei jumala heitä parantanutkaan !!
        Ja "etsivän" täytyy kuitenkin sairaana ja ahdistuneena jäädä odottelemaan ihmeitä tapahtuvaksi :?!!

Siinäpä hyviä kysymyksiä. Miksi kaikki eivät parane vaikka ovat kuinka kauan uskossa ja uskovat olevansa Pyhiä?
        Tuo asia askarruttaa todella monia. Miksi toiset paranevat ja pysyvät terveinä ja toiset eivät?

• LähettiläsA kirjoitti:

Siinäpä hyviä kysymyksiä. Miksi kaikki eivät parane vaikka ovat kuinka kauan uskossa ja uskovat olevansa Pyhiä?
        Tuo asia askarruttaa todella monia. Miksi toiset paranevat ja pysyvät terveinä ja toiset eivät?

Ainakin sinua se askarruttaa, mutta se ei ole tämän ketjun aihe... aloittaja joutuu hakemaan ruokaa leipäjonossa eikö hän ole tärkeämpi?

Minusta aloittaja ei vaikuta lainkaan sairaalta eikä tarvitse kuin masennuslääkityksen, mutta se ei ratkaise todellista ongelmaa:auttamattoman heikkoa itsetuntoa.

• Olet saanut paljon vastauksia ja neuvoja ! Toiset neuvot vie Taivaaseen ja Toiset helvettiin. Olet ihan kuin minä kun tulin uskon yli 30 v sitten ja olin niin sekaisin kun ukko kesävaatteilla siperiassa talvella. No olihan Paavalikin ja Pietarikin epätoivossa kun huomasivat ettei hengellinen elämä onnistuu niin kuin he yrittivät . Ja niin oli lopetettava yrittäminen ja ainoastaan luottaa Jumalan että Hän yliluonnollisella tavalla muuttaa kaiken !!

• melkoistapuoskarointia

Lääkehoito ei todellaakn vie helvettiin ,
        Jopa P. Jalovaaran toiminta todettiin laittomaksi, mm. vakuuttelut että Jumala parantaa ja lääkkeet ovat demoneista. Näitä ajatuksiako sinäkin ihmisille uskottelet ?!!
        Sairasta uskotella ihmisille ettei kannata käydä lääkärissä ja hakea apua vaivoinsa lääkehoidoilla !!

• Joo, tuohon sosiaalisten tilanteiden pelkoon on lääkkeet. Sinä kärsit ujoudesta ja sinua harmittaa ettet ole edes sen verran rohkea että pystyisit nostamaan kättäsi jos kysytään esirukousaiheita... Voi sinua..

Kokeileppa itse sitä rukousta, se on Raamatunmukaista. Ja mieti mistä voisit kiittää.

Ei se käden nostaminen ole sen jutun idea vaan se että toivotaan että Jumala kuulee ja se että uskotaan että Jumala kuulee.

Siitä päästäänkin toiseen esiintuomaasi ongelmaan: lupaat Jumalalle mutta et toteuta. Tää on mun ongelma myös. Olen koukussa tupakkaan. Nyt olen lakossa 3.tuntia, vaan aina Jumala piilottelee!

Uskon kuintenkin että Jumala on tehnyt luonnonlait. Jos polttaa sairastuu syöpään.

Jos juo liikaa viinaa maksa kärsii.

Jos juoksee päin seinää sattuu.

Muuten meille on annettu melko vapaat kädet miten tätä elämää eletään. Minä elän elämääni kuunnellakseni ihmisiä, sillä olen kuullut paljon kehuja töissä ja siviilissä että sen osaan.

Myös minä olen melko ujo-ja hiljainen. Se on kolikon toinen puoli.

Olen hirveän huono esm keksimään puheenaiheita.

Aina se on pakko joissain tilanteissa tehdä. Ja näin vanhemmiten sen osaan.

Ehkä sunkin pääongelma on sun nuoruus?

Yleensä sitä vanhempana ei enään mieti mitä muut ajattelevat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö mihin

Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      81
      4472
    2. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      120
      4153
    3. BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön

Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että
      Maailman menoa
      169
      3231
    4. Persujen mukaan rasismi on huumoria

Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      31
      2915
    5. Surullista

Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa
      Ikävä
      58
      2567
    6. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      32
      2537
    7. 165
      2450
    8. Muuttunut käytös

Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?
      Ikävä
      68
      2439
    9. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      58
      2420
    10. Väkeä oli liikkeellä

Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik
      Ähtäri
      43
      2122
    Aihe