Nyt kun on viime aikuina puhuttu paljon työn välttelystä niin vastatkaas tähän
jos olet mies niin teetkö itse kokopäivätyötä 2000 euron kuukausipalkalla? Miksi kuvittelet että joku muu olisi kiinnostunut noin pienipalkkaisesta työstä?
jos olet nainen niin seurusteletko miehen kanssa joka tienaa vain tuon 2000 euroa kuussa?
Siis jokainen jolla on mahdollisuus saada kunnollinen työpaikka kunnon palkalla, ainakin 2900 euroa kuussa, varmasti tekee työtä. EI näillä Osseilla ole saumoja saada mitään kunnon työtä vaan pelkkää raskasta ja huonosti palattua roskatyötä.
Töihin patistajille kysymys
46
542
Vastaukset
- 245728
Minäkin aloitin aikanaan juuri parin tonnin kesätöillä. Sitten vain koulut loppuun, niin yhdessä ensimmäisistä hommista saadun referenssin kanssa on äkkiä työpaikassa, joissa palkka on moninkertainen.
Jos joku peukaloita pyöritellen odottelee 3 tonnin työtä, on elämänhallinta niin pahasti pielessä, että näkyy todennäköisesti rumasti yksityiselämänkin puolella. Sellaisen kanssa parisuhteeseen ryhtyminen on älytön riski. Sillehän joutuu luultavasti tolkuttamaan asioita siitä lähtien, että viinan juonti alkoholisoi, tupakan poltto sairastuttaa, ylensyönti lihottaa ja niin edelleen. "jos olet nainen niin seurusteletko miehen kanssa joka tienaa vain tuon 2000 euroa kuussa?"
- Olen ollut naimisissakin noin pienen palkan miehen kanssa. Työtön saa vielä vähemmän. Mutta eihän se ole ongelma eikä mikään, jos itsekin tienaa tai saa ees työttömyystukea. Yhdessä saa jo mainiosti rahat riittämään. Ei vaan hupuloi...- palstatotuus
"eihän se ole ongelma eikä mikään"
Kyllä se valtaosalle naisista tuntuu olevan. Keskustelupalstoilla (julkisesti) esitetään ja annetaan muuta ymmärtää, mutta käytännössä asiat menevät aivan päinvastoin. Nainen on ulkonäön, statuksen ja rahan perässä juokseva vakoeläin, mutta ei voi sitä myöntää, koska kuitenkin tajuaa miltä se muiden silmiin näyttää. palstatotuus kirjoitti:
"eihän se ole ongelma eikä mikään"
Kyllä se valtaosalle naisista tuntuu olevan. Keskustelupalstoilla (julkisesti) esitetään ja annetaan muuta ymmärtää, mutta käytännössä asiat menevät aivan päinvastoin. Nainen on ulkonäön, statuksen ja rahan perässä juokseva vakoeläin, mutta ei voi sitä myöntää, koska kuitenkin tajuaa miltä se muiden silmiin näyttää.Myöntäsin toki, jos se olis totta. Mutta kun ei se ole mun kohdalla ainakaan. Muiden naisten suulla en voi puhua luonnollisesti, koska he osaavat puhua itse puolestaan.
Mun ei tarvi esittää mitään, mä olen tämmönen kun olen. Mä en voita esittämällä itselleni mitään, joten miksi nähdä vaivaa? Mä yritän saada teidät jotkut tajuamaan, että asiat ei ole noin mustavalkoisia, kun monet miehet täällä toitottaa. Itsessä vikaa, jos haalii elämäänsä hyväksikäyttäviä naisia. Kukaan ei pakota.
Vaihtoehtoja löytyy aina, jos viittii vähän ynnätä ennen kun vaan syökyy päätäpahkaa jonkun akan kimppuun. :)
On akkojen omaa tyhmyyttä hyväksyä jänniksiä ja sitten kärsiä, kuten myös miesten omaa tyhmyyttä hyväksyä jänniksiä ja valittaa että ne imi kuiviin. On niitä toisenlaisia miehiä ja naisiakin olemassa. Pitää vaan viittiä katella tarkemmin, eikä pinnalta kerman.muhkee_muhku kirjoitti:
Myöntäsin toki, jos se olis totta. Mutta kun ei se ole mun kohdalla ainakaan. Muiden naisten suulla en voi puhua luonnollisesti, koska he osaavat puhua itse puolestaan.
Mun ei tarvi esittää mitään, mä olen tämmönen kun olen. Mä en voita esittämällä itselleni mitään, joten miksi nähdä vaivaa? Mä yritän saada teidät jotkut tajuamaan, että asiat ei ole noin mustavalkoisia, kun monet miehet täällä toitottaa. Itsessä vikaa, jos haalii elämäänsä hyväksikäyttäviä naisia. Kukaan ei pakota.
Vaihtoehtoja löytyy aina, jos viittii vähän ynnätä ennen kun vaan syökyy päätäpahkaa jonkun akan kimppuun. :)
On akkojen omaa tyhmyyttä hyväksyä jänniksiä ja sitten kärsiä, kuten myös miesten omaa tyhmyyttä hyväksyä jänniksiä ja valittaa että ne imi kuiviin. On niitä toisenlaisia miehiä ja naisiakin olemassa. Pitää vaan viittiä katella tarkemmin, eikä pinnalta kerman.Muiden silmissä ei ole mitään väliä, et sä kaikkia voi miellyttää kumminkaan. Siksi on viisainta miellyttää itseään ja elää omalla tavallaan, mihin itse tuntee oleansa tyytyväinen, moraalisesti, henkisesti, fyysisesti ja konkreettisesti.
- Et_kelpaa
Eli köyhä mies joutui tyytymään rumaan ja lihavaan naiseen. Pitihän se arvata.
Et_kelpaa kirjoitti:
Mun kaikki miehet on olleet joko työttömiä, pienituloisia tai keskituloisia. Ei ainuttakaan kroisosta, koska mä olen pitänyt rahanahneita ana jotenkin sieluttomina.
Ja hei, mun elopaino on vaihdellut 50-86 kg ja jokaisessa painoluokassa koosta xs-xl on mies löytynyt. Kaksi viimeisntä on nähnyt mut pullukkana, muut vain hoikkana. Exäkin tutustu hoikkaan minään. Jotenkn ajattelen etten ole kuitenkaan rumimmasta päästä ihminen.
Keskiverto.Et_kelpaa kirjoitti:
Ja tuli vielä mieleen, että jos hirmusti on haluja koittaa loukata mua. Niin kannattaa keksiä jotain muuta haukkumista, kun mun ulkonäkö, paino, parisuhdestatus, ammatti, ikä tai kirjoitustaidon puute. Noi ei loukkaa mua. Jos totta puhutaan, niin ventovieraan ihmisen loukkaukset tai yrityksen on muutenkin vrt. pikkulapsi irvistää auton takalasista. :)
Ihan vaan tuli mieleen, kun millon kukakin koittaa sivaltaa sanoilla. Että ihan kiva jos teitä huvittaa, muakin huvittaa. Suuttumaan mua on vaikee saada. Mä tiedän itsekin miten tää homma täällä toimii. :)
- mikäongelma
Olen ollut yhdessä parikyt vuotta miehen kanssa, jolla on noin parin tonnin palkka. Alkujaan oli parempi, jossain vaiheessa oli työtön ja nyt on tuo palkka. Hyvin on toimeen tultu, vaikka itsekin olen pienipalkkainen, välillä myös työtön. Minulla on omaisuutta, josta miehenkin on vähän hyötynyt. Ennen kaikkea tietysti yhteiset lapsemme.
- Normimies38
Oon tehnyt töitä tonnin kk palkalla mutta myös saanut 4500 kk palkkaa. Nykyään en tekisi tonnin kk palkalla töitä. Roskatyö on sitä 9 euron päiväpalkkaa nauttiva jossain kierrätys pajalla. Vain harvat ylenee sieltä jonnekkin kunnon palkoilla raksamestariksi raksafirmaan joten ne työkokeilut on aika turhia. Raksamiehen peruspalkka on noin 2700 kk ja jos osaa kaikenlaista kuten tehdä betonilattiaa ja ajaa koneita niin palkan pitäis olla 3000 eurossa.
- lyhyestitotean
Aloittajalla on asenneongelma. Ei ehkä koe itse ongelmana, mutta yhteiskunnan kannalta kyllä. Näitä lisää ja avot, "maailma pelastuu."!
"Emmä nyt vaan jaksa evääni liikauttaa kun oon niin vitun arvokas löhötessäni toimettomana." - zzdf
No en jaksais kylläkään pääkaupunkiseudulle ainakaan. Eiköhän hommata asunnot ensin siellä asunnottomina oleville ja katellaan sitten.
- tottamaarjämpti
Joo ja maailmanrauha kanssa! Sitä ennen ei periaatteellinen persulaiskiainen prkl eväänsä väräytä paskaduunin (=2000 e/kk) eteen.
- Tyänraskaanraataja
Oma bruttopalkkani on 2800/kk. Olen alalla ollut vajaa 20v ja saanut hilattua pikkuhiljaa palkkaa aina hivenen ylemmäs. Työnantaja ja asiakkaat ovat tyytyväisiä ja itse pärjään mainiosti. On totta, jos nyt tulisin alalle, niin suhteessa työn määrään ei käteen liiemmälti jäis. Nyt on jos jonkinlaiset "hyvän jätkän" lisät. Ei naisia ole palkkatasoni kiinnostanut juurikaan. Enkä näe tarvetta esitellä tilinauhoja yhdellekään uudelle nais tuttavalle. Suhteen edetessä ja talous kysymysten mahdollisessa yhteisessä elämässä tullessa esiin on voitu keskustella millaisin tuloin kumpikin on liikkeellä. Valitettavasti suomessa tilanne on se, että yhdessä ollessa suhteessa joko kummankin on oltava töissä tai työttömiä. Töissä oleva joutuu aina kustantamaan työttömän menot hänen menettäessään kaikki mahd tuet, koska on "elättävä puoliso".
Suomi on kallis maa elää ja yksinkin ollessa saa katsella elämää siltä kannalta, että miten sais jäädä käteen enemmän, kun on kuukauden pakolliset menot. Itse olen järkännyt elämäni pakollisten menojen jälkeen niin, että pystyn säästämään 500-1000e/kk säästöön.
Olin taannoin muuttamassa yhteen kolmen lapsen yh.n kanssa. Talouden tullessa puheeksi nainen olisi menettänyt kaikki mahdolliset tuet eikä hän edes vaatinut elatuksia puheidensa mukaan exältään. Asunnon olisi siis pitänyt olla reilusti suurempi, jossa itse asun nykyään luonnollisesti kun meitä olisi viisi eli kustannukset myös sen osalta olisivat nousseet runsaasti plus muut menot. Yksinkertaisesti ei mun tulotaso olisi riittänyt yhteis elämään. Juttu kariutui sitten osin vähän tästäkin syystä. Eli minä vakituisessa työssä käyvänä voin suunnitella vain vakkari duunissa olevien naisten kanssa yhteen muuttoa. Jos nainen on työtön, niin parempi asua erillään. Nykyinen naisystäväni on lapseton ja töissä, joten senpuolesta ajatellen yhteistalous olisi edullisempi ratkaisu kuin erillään asuminen. Mut tämä on tällaista.
Ja Muhkulle! Olet yksi fiksuimmista kommentoijista täällä! Mukava nähdä että kaikenmaailman provot ei pääse terrorisoimaan joka keskustelua, kun on ainakin yksi järjen äänikin seassa. Peukut sinulle!- Muitakinratkaisuja
"Olin taannoin muuttamassa yhteen kolmen lapsen yh.n kanssa. Talouden tullessa puheeksi nainen olisi menettänyt kaikki mahdolliset tuet eikä hän edes vaatinut elatuksia puheidensa mukaan exältään. Asunnon olisi siis pitänyt olla reilusti suurempi, jossa itse asun nykyään luonnollisesti kun meitä olisi viisi eli kustannukset myös sen osalta olisivat nousseet runsaasti plus muut menot. Yksinkertaisesti ei mun tulotaso olisi riittänyt yhteis elämään. Juttu kariutui sitten osin vähän tästäkin syystä. Eli minä vakituisessa työssä käyvänä voin suunnitella vain vakkari duunissa olevien naisten kanssa yhteen muuttoa. Jos nainen on työtön, niin parempi asua erillään. Nykyinen naisystäväni on lapseton ja töissä, joten senpuolesta ajatellen yhteistalous olisi edullisempi ratkaisu kuin erillään asuminen. Mut tämä on tällaista."
No ei tainnut olla ihan hirveän suuri kiinnostus, jos rakkaus loppuu siihen, ettei yhteenmuutto onnistu. Minä olisin valmis olemaan yhdessä vaikka ihmisen kanssa, joka asuu toisella paikkakunnalla, jos olisin hänestä todella kiinnostunut, olisin ihastunut/rakastunut. Ja voisin asua eri asunnoissakin. Tuossa tapauksessa olisi kannattanut tehdä niin, että olisitte asuneet erillään, mutta viettäneet vaan hyvin paljon aikaa naisen asunnossa - eli olisitte olleet yhdessä, mutta asuneet erillään Eihän se estä elämästä arkea yhdessä ja viettämässä yhdessä vaikka melkein koko ajan. Kyllä minäkin sen ymmärrän, että yhteenmuutto tuollaisessa tapauksessa on taloudellisesti ongelmallinen. Mutta pitääkö aina asua yhdessä? Pitääkö muuttaa yhteen heti? Jos lapset alkavat olla jo vaikka teini-ikäisiä, niin hehän eivät edes asu kotona enää kauan, joten sen jälkeen voisi muuttaakin yhteen, jos suhde kestää. Sitten taas, jos lapset ovat vielä pieniä, voisi suhteen kannalta olla ihan hyväkin, jos se lapseton kumppani voi välillä ottaa omaa aikaa ja tilaa siellä omassa asunnossaan ja toisaalta nainen viettää välillä aikaa keskenään lasten kanssa. Eihän se tarvitse tarkoittaa kuin päivää tai kahtaa viikossa, jos ei halua olla erillään, mutta sellaisessa elämäntilanteessa se voisi olla ihan fiksua.
Jos on toisesta aidosti kiinnostunut, luulisi että ensin miettii muita ratkaisuja eikä heti eroa. Mutta ehkäpä se kiinnostus ei sitten ollut aitoa. - Tyänraskaanraataja
Muitakinratkaisuja kirjoitti:
"Olin taannoin muuttamassa yhteen kolmen lapsen yh.n kanssa. Talouden tullessa puheeksi nainen olisi menettänyt kaikki mahdolliset tuet eikä hän edes vaatinut elatuksia puheidensa mukaan exältään. Asunnon olisi siis pitänyt olla reilusti suurempi, jossa itse asun nykyään luonnollisesti kun meitä olisi viisi eli kustannukset myös sen osalta olisivat nousseet runsaasti plus muut menot. Yksinkertaisesti ei mun tulotaso olisi riittänyt yhteis elämään. Juttu kariutui sitten osin vähän tästäkin syystä. Eli minä vakituisessa työssä käyvänä voin suunnitella vain vakkari duunissa olevien naisten kanssa yhteen muuttoa. Jos nainen on työtön, niin parempi asua erillään. Nykyinen naisystäväni on lapseton ja töissä, joten senpuolesta ajatellen yhteistalous olisi edullisempi ratkaisu kuin erillään asuminen. Mut tämä on tällaista."
No ei tainnut olla ihan hirveän suuri kiinnostus, jos rakkaus loppuu siihen, ettei yhteenmuutto onnistu. Minä olisin valmis olemaan yhdessä vaikka ihmisen kanssa, joka asuu toisella paikkakunnalla, jos olisin hänestä todella kiinnostunut, olisin ihastunut/rakastunut. Ja voisin asua eri asunnoissakin. Tuossa tapauksessa olisi kannattanut tehdä niin, että olisitte asuneet erillään, mutta viettäneet vaan hyvin paljon aikaa naisen asunnossa - eli olisitte olleet yhdessä, mutta asuneet erillään Eihän se estä elämästä arkea yhdessä ja viettämässä yhdessä vaikka melkein koko ajan. Kyllä minäkin sen ymmärrän, että yhteenmuutto tuollaisessa tapauksessa on taloudellisesti ongelmallinen. Mutta pitääkö aina asua yhdessä? Pitääkö muuttaa yhteen heti? Jos lapset alkavat olla jo vaikka teini-ikäisiä, niin hehän eivät edes asu kotona enää kauan, joten sen jälkeen voisi muuttaakin yhteen, jos suhde kestää. Sitten taas, jos lapset ovat vielä pieniä, voisi suhteen kannalta olla ihan hyväkin, jos se lapseton kumppani voi välillä ottaa omaa aikaa ja tilaa siellä omassa asunnossaan ja toisaalta nainen viettää välillä aikaa keskenään lasten kanssa. Eihän se tarvitse tarkoittaa kuin päivää tai kahtaa viikossa, jos ei halua olla erillään, mutta sellaisessa elämäntilanteessa se voisi olla ihan fiksua.
Jos on toisesta aidosti kiinnostunut, luulisi että ensin miettii muita ratkaisuja eikä heti eroa. Mutta ehkäpä se kiinnostus ei sitten ollut aitoa.Katsos kun siihen kiinnostukseen vaaditaan kaksi. Edellämainittu ei ollut ainoa syy eroon. Jos naista ei kiinnosta miehen seura, niin miksi sitten yhteenkään muuttaa? Siinä olet oikeassa, että kiinnostuksen ollessa molemminpuoleista varmasti em tilanteeseenkin oltaisiin saatu yhdessä järkevä ratkaisu. Kaiken jäädessä vain miehen kontolle ja miehen maksettavaksi ei se silloin mielestäni ole tasapuolista. Vaikka kiusaus voisi itsellänikin olla suuri, jos olisin yh mies ja saisin samaan pakettiin myös naisen kustantamaan kaiken elämän, niin mikäs siinä. Tosin moraalini panisi hanttiin aikas ankarasti.
- Muitakinratkaisuja
Tyänraskaanraataja kirjoitti:
Katsos kun siihen kiinnostukseen vaaditaan kaksi. Edellämainittu ei ollut ainoa syy eroon. Jos naista ei kiinnosta miehen seura, niin miksi sitten yhteenkään muuttaa? Siinä olet oikeassa, että kiinnostuksen ollessa molemminpuoleista varmasti em tilanteeseenkin oltaisiin saatu yhdessä järkevä ratkaisu. Kaiken jäädessä vain miehen kontolle ja miehen maksettavaksi ei se silloin mielestäni ole tasapuolista. Vaikka kiusaus voisi itsellänikin olla suuri, jos olisin yh mies ja saisin samaan pakettiin myös naisen kustantamaan kaiken elämän, niin mikäs siinä. Tosin moraalini panisi hanttiin aikas ankarasti.
Ok, ymmärsin sitten väärin. Sain sun tekstistä käsityksen, että nimenomaan sinun osaltasi loppui kiinnostus. Mutta kyllähän sekin on ihan realiteetti, että jos toisella ei ole tuloja, hän ei pysty maksamaan - ja yhteenmuuttaessa hän menettää ne tuet, joilla yksin asuessaan pystyy maksamaan kulunsa ja vuokransa. Se ei tietenkään ole tasapuolista, jos kaikki jää miehen kontolle, mutta yhteiskuntahan sitä edellyttää. En tiedä, mistä tuo nainen olisi sitten rahaa saanut - olisiko pitänyt myydä toinen munuainen? Noissa tilanteissa yleensä syytetään sitä köyhempää osapuolta, vaikka pitäisi nähdä syy siellä missä se on.
Mutta onhan niitä toki naisissa ja miehissä, jotka kiinnostuvat toisen rahoistakin - tai eivät pysty näkemään kuvaamaasi tilannetta ollenkaan sen kumppanin näkökulmasta.
Minulle muuten ei tulisi kiusausta laittaa toista kustantamaan kaikkea. Ei itsellänikään mitkään isot tulot ole, koska teen työtä, jota olen lapsesta asti halunnut tehdä (siitä saa huonosti rahaa, mutta siitä saa muuta). Mutta yksi syy, miksi en halua muuttaa yhteen, on juuri se etten halua toisen kustantavan minun osuuttani. Pelkään, että se alkaisi ajan mittaan ärsyttää häntä ja johtaisi siihen, että minulle tulisi painetta toisenlaisen työn hankkimiseen. Ja sitä taas en halua tehdä, koska tämä työni mitä nyt teen, on niin tärkeä osa identiteettiäni ja olen tosiaan lapsesta asti rakastanut sitä. En halua luopua siitä. Enkä halua, että hyvä suhde menee pieleen rahan takia.
Aiemmassa suhteessa asuin kyllä yhdessä, mutta silloin mies oli yhtä pienituloinen kuin minä, eli kumpikaan ei "joutunut" kustantamaan kaikkea. - Kastonnia
Paskapalkkainen ei kelpaa edes aisuriksi. YHkin nauraa.
- kunnollinen-mies
Olen kieltäytynyt monesta työstä huonon palkan takia. Usein tarjoovat alle 1500 egee raksatöistä vaikka on 15 v kokemus alalta. En lähde mihin tahansa pilipali hommaan paskalla palkalla.
Vaikuttaa hieman siltä, että joillekin työn arvostus kulkee vain siitä saadun rahan muodossa.
Itse arvostan työntekijää sinänsä; tekeekö laillista työtä, onko sitoutuneisuutta, itse- ja työnarvostusta, työn kokonaisjälkeä sekä sen hyödyllisyyttä. Sekä sitä, että pyrkii selviytymään itse ratsastamatta toisten kustannuksella ilman mitään tai tyydyttävää vastinetta.
Katson, että itse olen varmasti tehnyt työtä ilman 2900 euron kuukausiansioitakin. Bonuksena tuohon on tullut tehtyä ilmaistyötäkin, joka ei ole ollut rahalla mitattavissa. Raskasta on ollut, mutta palkalla se ei olisi keventynyt.
Mitä tulee puolisoni ansioihin, niin en ole palkkatodistuksia nähnyt. Mutta niihin valintoihin, jotka edellyttää useita palkattomia kuukausia vuodessa, se voi vaikka hyvinkin jäädä alle 2000 euroa. En tiedä, en ole kysynyt. Pääasia että pärjää siten, kuin itse katsoo tarvitsevansa.Raha ei tee miestä minulle.
Omistan rahattoman miehen se on parempi kuin mies jolla on omat rahat.Minusta hän on lisäksi romanttinen hän haluaa opiskella että voi ostaa minulle omakotitalon ja haluaa naimisiin kanssani siten ettei tarvitse tehdä yhtään ylimäärästä säästääkseen häihin.
Minulla on aarre.
- fdöskö
Nämä Elisaketut, muhkut ja Valtakunnat ovat niitä naisia jotka eivät ole tehneet yhtään mitään ulkonäkönsä eteen miehiä miellyttääkseen. Vain tälläiset alemman sosiaaliluokan jämänaiset kelpuuttavat pienituloisen duunarin, kun ovat niin rumia ettei ole varaa vaatia varakkaampaa. Niin se tuntuu menevän että rikkaalla on kaunis nainen ja köyhä mies saa tyytyä roskaan.
- Nainen39vee
Muissa ketjuissa haukutaan naiset, jotka haluavat nimenomaan varakkaan miehen - tässä ketjussa haukutaan varmuuden vuoksi nekin, jotka eivät halua.
No, mahtaahan se harmittaa, jos itse ei ole kelvannut naisille ja jos on vuosikaudet aivopessyt itsensä uskomaan, että ei ketkään muut kuin rikkaat julkkikset voi naista saadakaan. Kyllähän se silloin on kova paikka tajuta, että itse asiassa muut pienituloiset miehet saattavat saadakin naisen, eli oikeasti vika on siis ollutkin omassa persoonassa, ei rahassa tai muissa puitteissa. - mikäongelma
Vastasin tuonne ylös, että myös minulle kelpaa. Minulla on missi- ja mallitaustaa, jos sellainen jotain vaikuttaa. En ole pahan näköinen nytkään, pidän huolta itsestäni ja nuoruuden mitoissa. Palkka on yhdentekevä, mutta sivistystä arvostan. Että on uteliaisuutta ja halua oppia uutta (ja vanhaa).
Kyllä mä suihkussa käyn, hampaat hoidan, hiukseni laitatan kampaajalla, pidän hygieniasta huolta ja siistejä puhtaita vaatteita. Että älä sinä ala siinä yhtään jämittelemään!!! >:)
Mä en ole mikään jämä nainen, vaan hyvä nainen. Ettäs sen tiiät.- Wandula
muhkee_muhku kirjoitti:
Kyllä mä suihkussa käyn, hampaat hoidan, hiukseni laitatan kampaajalla, pidän hygieniasta huolta ja siistejä puhtaita vaatteita. Että älä sinä ala siinä yhtään jämittelemään!!! >:)
Mä en ole mikään jämä nainen, vaan hyvä nainen. Ettäs sen tiiät.Olenkos minä sitten jämänainen kosken milloinkaan käy kampaajalla?
- Nicitönnä
Wandula kirjoitti:
Olenkos minä sitten jämänainen kosken milloinkaan käy kampaajalla?
Miten koet asian olevan? Ei kai se kampaajalla käymisestä kiinni ole? Palstalla nyt vaan viisastellaan kuka mitenkin.
- kommaritpois
Mies/nainen maksaisitko yli puolet palkastasi jottei jonkun ei vaan tarvitsisi tehdä "raskasta" työtä vaan voi vetää kalsarikännejä kunnan kämpillä sinun ansaitsemilla rahoilla.
- kokkareloisetpois
Mies/nainen maksaisitko yli puolet palkastasi tai tekisitkö työtä onnettomalla korvauksella orjana jotta jotkut yritykset ja henkilöt voivat kiertää veroja miten sattuu tai kerätä omaisuutta sinun selkänahastasi?
- pummeille.kovuutta
Tilanne ei muutu ennenkuin työstä ja opiskelusta kieltäytyvältä evätään kaikki tuet, mukaan lukien fattan fyrkat.
- kokkareille.kovuutta
Tilanne ei muutu ennenkuin veronkiertoa ja riistämistä harrastavat tuomitaan kovimman mukaan, mukaan lukien aikaisemmat kiertäjät ja riistäjät.
- Hämärän_rajoilta
Menisin töihin jo tonnilla kuussa, sekin jo moninkertaistaisi tuloni. En minä enää edes kaipaa työllistymistä niinkään rahan takia, vaan siksi, että kelpaamattomuuteni mihinkään tuottavaan ja hyödylliseen työhön tuhoaa minua sisältä. Haluaisin päästä tekemään jotakin, millä olisi arvoa; en muuten koe ansainneeni olemassaoloanikaan.
Joskus mietin sitä, miten hyvää aikaa siviilipalvelukseni oli, ja pohdin sitä, että kaltaisillani työmarkkinoiden paarialuokkaan kuuluvilla pitäisi olla mahdollisuus solmia elinikäinen siviilipalvelussopimus. Päivärahasta jäisi käteen muutama satanen kuussa, ja asunto ja terveydenhuolto olisi sopimuksella taattu. Eipä kaltaiseni tyyppi ilman mitään arvokasta erityisosaamista voisi muuta vaatia — tai toivoa.- fgfgzfdg
Osoittaa aika paljon miehestä, jos on hakeutunut siviilipalvelukseen.
- Hämärän_rajoilta
fgfgzfdg kirjoitti:
Siinäpähän osoittaa. En minä muutenkaan ole hirveästi perustanut maskuliinisista rooliodotuksista ja niiden täyttämisestä omalla kohdallani.
- ArmeijanKäynyt
fgfgzfdg kirjoitti:
No hänhän kuulostaa kuitenkin ahkeralta kaverilta, kun haluaa tehdä yhteiskunnan kannalta järkevää työtä toisin kuin monet työn välttelijät. Palvelusta se on siviilipalveluskin.
- eioikeastitahdo
ArmeijanKäynyt kirjoitti:
No hänhän kuulostaa kuitenkin ahkeralta kaverilta, kun haluaa tehdä yhteiskunnan kannalta järkevää työtä toisin kuin monet työn välttelijät. Palvelusta se on siviilipalveluskin.
Kaveri vain puhuu lämpimikseen. Kuuluu samaan sarjaan PRM:n kanssa. Varmasti saisi ns paskatyötä jos vain oikeasti haluaisi.
- Töitätekevällelöytyy
eioikeastitahdo kirjoitti:
Kaveri vain puhuu lämpimikseen. Kuuluu samaan sarjaan PRM:n kanssa. Varmasti saisi ns paskatyötä jos vain oikeasti haluaisi.
Joku se jaksaa tasaisesti nillittää jostain menneen aikojen kirjoittajasta. Kyllä on kovin katkeria tunteita herättänyt. Jos mielenterveys on nuin mennyt tästä henkilöstä, niin pitäiskö ammattiauttajan pakeille mennä? Asiaan. Hämärän rajoilla ainakin tarttuisi toimeen toisin, kun liian monet tukia imeskelevät sospummit. Tuo asenne pitäisi iskostaa kaikkiin persus homeessa löhöäviin laiskiaisiin.
- Palkka-alle12tunti
Metallialan palkat on korkeintaan 12 €tunti, kaupan kassallakin on kyllä enemmän. Voisko joku kertoa missä maksetaan yli 2000 kk palkkoja . Paperivalmistus ja sellu on tietysti. Tarkoitan peruspalkkaa ilman lisiä.
Esimerkiksi metallialan työvaativuusryhmien 7-9 työt oikeuttavat yli 2000 e kuukausiperuspalkkaan.
- ihmettleis
M184 kirjoitti:
Esimerkiksi metallialan työvaativuusryhmien 7-9 työt oikeuttavat yli 2000 e kuukausiperuspalkkaan.
Sun pitää nyt vähän tarkentaa. Tarkoittaako "yli 2000 e kuukausiperuspalkkaan" 2100 euroa, 2500 euroa, 3000 euroa vai 5000 euroa? Mikä osui lähimmäksi?
- Nicitönnä
Mites telakalla maksetaan?
- Wandula
Hihkuisin riemusta, jos saisin 2000€/kk. Ansiosidonnainen älyttömän 25% veron jälkeen on alle 800€, asumistuki päälle reilu satanen. Sitten kun säästöt on juotu ei kai jää muuta kuin köysi kaulaan. Köyhänä en osaa elää enkä lähiöön muuta.
- 456ufghjhjk
Jos kyseessä olisi homma ja paikka mistä tykkäisin niin voisin tehdä vaikkapa tonnilla käteen. Mutta käsitykseni mukavasta hommasta ei ole rikastuttaa jotain riistoyrittäjää tekemällä ilmaisia töitä.
.. Tää(kin) Kyssä on paljon Laajempi.. Mut sen näkeminen ja tunnistaminen vaatii ne pari "pientä asiaa", jotka vaaditaan myös siihen, että osaa/pystyy vastaamaan kysymykseen rehellisesti ja totuudenmukaisesti.. Eli Itsekkyyden ja ItsePetoksen vaikutuksen erityisesti itseensä.. ;P
.. Kysymyksen asettelussa kantsis vähintään ottaa myös huomioon.. Muu Varallisuus jne.. Oli se sitten "omaa" tai "muiden", jotka vaikuttaa aikast paljonkin.. Tietenkin.. ;P
.. Esim. Joku KultaLusikka ja/tai HannuHanhi voi ajatella, että kyllä mä ainakin tekisin sitä ja tätä ja vielä tuotakin.. Noh, onhan se "hieman" EriAsia vrt. EiKultaLusikkaan ja/tai HannuHanheen.. ;P
.. Mut joo.. Täytyy olla Aikast LappionPuu, jos/kun esim. näin yksinkertaisia asioita ei tajuaisi jne.. ;D
.. Toivon, että moni vain näyttelee.. Mutta kokemuksesta tiedän, ettei valitettavasti näin taida monekaan kohdalla olla.. Ei voi kuin ihmetellä monen IhmisApinan T&Y.. Ja/tai I&I.. ;P
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod203093- 161952
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2371844Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3531801- 311397
- 301330
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai671142- 641019
- 53959
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.57941