Paras kitaristi?

kitaraman

Ketäs ihmiset pitää tämän paivän parhaana kitaristina? Itselle se on ainakin britti Guthrie Govan, Miehen taito ja monipuolisuus on kyllä vertaansa vailla., hallussa on erilaiset tyylit aina jazzista ja bluesista raskaampaan menoon, sekä tietty erilaiset soittotekniikat. Herrahan nähdään myös reilun kuukauden päästä Turussa, Tampereella, Mikkelissä ja Espoossa klinikoimassa, joten hienoa päästä kuulemaan tarkemmin hänen ajatuksiaan soittamisesta.

19

479

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jyrkälläkannalla

      Teknisellä taidolla ole mitään merkitystä, jos musiikki ei herätä tunteita. Onttouttaan kumisevia muusikoita on pilvin pimein, ihan liikaa. Menisivät töihin.

      • Anonyymi

        Maku on kuin perse. Jokaisella on se omansa. Makuasioista on melko turha väitellä.


    • Riplaaja

      Yngvie Malmsteen ja Steve Vai, siinä ne on. Kaksi aikamme suurinta mestaria. Tämä on sitten minun mielipide. Olkaa te toista mieltä.

      • Riplaaja

        Jason Beckerin voi liittää tuohon noiden ukkojen kintereille myös.


    • Buoda

      Syyttäisin kaiketi John Frusciantea jos näistä maailmanluokan starboista ruvettais kaivelemaan.

    • Parisiennewalk

      Paras on jo kuollut, muut tulee sitten missä järjestyksessä vaan. Gary Moore.

      • Lespaul

        GM myös mun suosikki, tuskin parempaa tulee!


    • Riplaaja

      Asia riippuu siitä millaisesta tyylistä pitää. Toiset pitää tiluttajia parhaimpina, toiset jonkin muun tyylin soittajia.

    • Miki-66

      Steve Lukather on paras.

    • Diggaa

      Jeff Beck.

    • Kaarisamm

      Sepi kumpulainen, youtubessa on muutama kappale

    • SSSSSSSSS

      Emppu Vuorinen

    • Anonyymi

      Mää olen paras!

    • Anonyymi

      Tommy Emmanuel saa minun ääneni. Toki hyviä kitaristeja on valtavasti muitakin.

      Classical Gas [Mason Williams] | Tommy Emmanuel
      https://youtu.be/S33tWZqXhnk

      • Anonyymi

        Tommy on kova. Andy Timmons on toinen kova kepittäjä.


    • Anonyymi

      https://www.imdb.com/list/ls066632618/

      https://www.rollingstone.com/music/music-lists/100-greatest-guitarists-153675/jimi-hendrix-7-37992

      Näitä listoja on aina kiva verrata, aika paljon samoja nimiä, mutta myös eri nimiä.

      Eihän tuolta listoilta löydy moniakaan taitureita, ja jotkut nimet hieman huvittavat, kyse on enemmänkin innovatiivisuudesta, luovuudesta, kuin hirvittävästi teknisyydestä. Suurin osa on ollut kuvioissa jo 60-luvulta saakka.

      Tässä sitten kattavampi lista, josta löytyy genren mukaan soittajia laidasta laitaan. Tuolta sitten jo löytääkin suurimman osan vähän uudemmistakin kepittäjistä.

      https://www.guitarworld.com/features/the-100-greatest-guitarists-of-all-time

    • Anonyymi

      Paras on Joe bonamassa.

      • Anonyymi

        Sanoisin Bonaa kyllä "köyhän miehen Gary Mooreksi"

        Gary teki jo kasarilla saman, kuin Bonamassa vasta vuosia myöhemmin, eli toi bluesia suuren yleisön tietoisuuteen.


    • Anonyymi

      Kyllä se on
      Jonathon 'Boogie' Long

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe