Kelan ratkaisukäytäntö avoliittohuijareiden osalta

Rahatloppumassa

Tietääkö kukaan, miten Kela on ratkaissut tietoonsa tulleita
avoliittohuijauksia? Mitkä seikat ovat riittäneet perusteiksi, kun Kela
tulkinnut suhteen avoliitoksi, vaikka pariskunta asuu virallisesti eri
osoitteissa?

Tarkoitan avoliittohuijareilla henkilöitä, jotka asuvat virallisesti eri
osoitteissa, mutta käytännössä yhdessä. Tämän järjestelyn avulla voi saada
enemmän Kelan tukia ja lisäksi enemmän elatusapua ex-puolisolta (tai
vaihtoehtoisesti maksaa vähemmän elatusapua itse).

Minulle tämä on noin 4 000- 5 000 euron arvoinen kysymys. Ex-puolisolleni paljon
arvokkaampi, jos hän nostaa Kelan tukia.

7

477

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohikiitäjä

Kekityppä sinä ahne omiin asioihin, et voi muuttaa maailmaa, mutta itseäsi ja asennettasi voit.

• ohikiitäjä

Keskityppä sinä ahne omiin asioihisi. Et voi muuttaa maailmaa, mutta itseäsi ja asennettasi voit.

• ohikiitäjä

Keskityppä sinä ahne omiin asioihisi! Et voi muuttaa maailmaa, mutta itseäsi ja asennettasi voit!

• Rahatloppumassa

Keskityn nimenomaan omiin asioihini. Ja tiedoksi, että avoliittohuijauksen vuoksi menetän vuodessa 1200-1400 euroa. Syynä on entinen puolisoni, joka on avoliittohuijari. Lisäksi hän väittää olevansa minua köyhempi, mutta asiakirjojen mukaan tilanne on päinvastoin - ja selvästi. Minä olen siis köyhempi. Lisäksi hän väitti aluksi minun ansaitsevan selvästi enemmän, mutta tosiasiassa asiakirjojen mukaan hän ansaitsee yli 25 prosenttia enemmän. Yritti pimittää apurahatulojaan ym. hän on yrittäjä, joka maksaa osan palkoista pimeänä. Jos olen tämän perusteella ahne, niin millä sanalla ex-puolisoani pitäisi luonnehtia?

• huijarillehommiin

mene huijarille toihin, saat pimeästi palkkaa. Sitten sinun ei tarvitse kerjätä yhteikunnalta veronmaksajien rahoja!

• Fyrkfinns

Kirjoittaja "Rahatloppumassa" ei ole koskaan kerjännyt yhteiskunnan rahoja. Eikä ole nostanut työttömyysturvaa, eikä hakenut toimeentulotukea tms. Tässä ei ylipäätään ole kyse kerjäämisestä vaan huijaamisesta.

Jos et tätä ymmärrä, niin se on kyllä ongelma:) Nimittäin sinun ongelmasi, ruah!

• vierestäseurannut

Kaikkea se Kela päättelee, jopa niin että sisarukset ovat avoliitossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      101
      4408
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      371
      1146
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      186
      1042
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      109
      1012
    5. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      891
    6. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      881
    7. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      83
      873
    8. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      836
    9. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      10
      827
    10. Onko se niin

Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta
      Ikävä
      64
      816
    Aihe