Tietääkö kukaan, miten Kela on ratkaissut tietoonsa tulleita
avoliittohuijauksia? Mitkä seikat ovat riittäneet perusteiksi, kun Kela
tulkinnut suhteen avoliitoksi, vaikka pariskunta asuu virallisesti eri
osoitteissa?
Tarkoitan avoliittohuijareilla henkilöitä, jotka asuvat virallisesti eri
osoitteissa, mutta käytännössä yhdessä. Tämän järjestelyn avulla voi saada
enemmän Kelan tukia ja lisäksi enemmän elatusapua ex-puolisolta (tai
vaihtoehtoisesti maksaa vähemmän elatusapua itse).
Minulle tämä on noin 4 000- 5 000 euron arvoinen kysymys. Ex-puolisolleni paljon
arvokkaampi, jos hän nostaa Kelan tukia.
Kelan ratkaisukäytäntö avoliittohuijareiden osalta
7
561
Vastaukset 7
- ohikiitäjä
Kekityppä sinä ahne omiin asioihin, et voi muuttaa maailmaa, mutta itseäsi ja asennettasi voit.
- ohikiitäjä
Keskityppä sinä ahne omiin asioihisi. Et voi muuttaa maailmaa, mutta itseäsi ja asennettasi voit.
- ohikiitäjä
Keskityppä sinä ahne omiin asioihisi! Et voi muuttaa maailmaa, mutta itseäsi ja asennettasi voit!
- Rahatloppumassa
Keskityn nimenomaan omiin asioihini. Ja tiedoksi, että avoliittohuijauksen vuoksi menetän vuodessa 1200-1400 euroa. Syynä on entinen puolisoni, joka on avoliittohuijari. Lisäksi hän väittää olevansa minua köyhempi, mutta asiakirjojen mukaan tilanne on päinvastoin - ja selvästi. Minä olen siis köyhempi. Lisäksi hän väitti aluksi minun ansaitsevan selvästi enemmän, mutta tosiasiassa asiakirjojen mukaan hän ansaitsee yli 25 prosenttia enemmän. Yritti pimittää apurahatulojaan ym. hän on yrittäjä, joka maksaa osan palkoista pimeänä. Jos olen tämän perusteella ahne, niin millä sanalla ex-puolisoani pitäisi luonnehtia?
- huijarillehommiin
mene huijarille toihin, saat pimeästi palkkaa. Sitten sinun ei tarvitse kerjätä yhteikunnalta veronmaksajien rahoja!
- Fyrkfinns
Kirjoittaja "Rahatloppumassa" ei ole koskaan kerjännyt yhteiskunnan rahoja. Eikä ole nostanut työttömyysturvaa, eikä hakenut toimeentulotukea tms. Tässä ei ylipäätään ole kyse kerjäämisestä vaan huijaamisesta.
Jos et tätä ymmärrä, niin se on kyllä ongelma:) Nimittäin sinun ongelmasi, ruah!
- vierestäseurannut
Kaikkea se Kela päättelee, jopa niin että sisarukset ovat avoliitossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.2371471Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va2821043Miltä tuntuu vanhempi nainen olla
Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan94824Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan68772Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä48723- 110619
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka27585Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt34574Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.46548Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.94525- 41501
- 32491
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48465Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain77451- 32429
- 31429
- 77422
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8407Oletteko täyttä sataa?
Muuta etunimienne kirjaimet numeroiksi. Esim. Mia ja Risto siitä tulee 8 numeroa. Laske ne yhteen . Paljonko tulee?33400Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21381