Ikisinkun itsetunto

michaelsingelö

Tuntuu vaikealta pitää itsetunto kasassa ja hymy huulilla, kun kukaan ei halua minua kumppanikseen.
Olen 30-vuotias mies, joka ei ole koskaan seurustellut tai saanut edes pusua naiselta. Aivoihini ei ole tallentunut oikeastaan ainuttakaan muistoa mistään hyvästä. Pakkeja, itseinhoa ja riittämättömyyden tunnetta löytyy tietokannoista sen sijaan loputtomiin.

27-vuotiaana rakastuin ensimmäisen kerran kunnolla. Edelliset ihastukset olivat jotain lukioaikojen haikailua, eikä niiden jälkeen sydän ollut sykkinyt. Monet tuntuvat ihastuvan viikottain, itselleni se on mahdotonta. Viimeiseen 10 vuoteeni mahtuu siis vain yksi rakkaus.
Rakastin tätä naista melkein 2 vuotta kunnes lopulta tunnustin tunteeni hänelle. Olin hänelle kuin ilmaa ja sain tylyt pakit. En merkinnyt hänelle mitään. Olisi nyt vihannut edes, mutta ei. Hädintuskin muisti olemassaoloani. Tämä jätti syvän aukon sieluuni eikä se ole koskaan korjaantunut, sillä enhän tuolloin 27v sinkkuna ollut kovin eheä silloinkaan.
Jokainen positiivinen tunne kuten haave tai toivo jättää lähtiessään yhtä suuren, mutta vastakkaisen tunteen. Tämä on tunteiden fysiikkaa.

Tuosta hetkestä lähtien olen ollut kuin vailla sielua. Kaikki muuttuu tuhkaksi suussani ja väriloisto sumenee harmaaksi silmissäni. En muista mitä tein tai söin eilen, sillä onhan se merkityksetöntä. Joskus hymähdän ajatukselle, että minulla on kaikki mahdollisuudet ja valta elää loistavaa elämää sivistysvaltiossa, mutta valutan sen sormien läpi viemäriin samalla, kun kehitysmaissa haaveillaan siitä, että joskus pääsisi minun paikalleni. Mutta mieluummin purisin maan pölyä, kunhan minulla olisi rakkaus ja oma paikka tässä maailmassa.

32

319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ldkjöasdlk

      Olet onnekas, hymy sentään on joskus ollut huulillasi.

    • VoiPuolestasiAuttelen

      öö, etkö ole päässyt vielä kokemaan:
      -puukotusta?
      -pettämistä
      -saada sukupuolitauti toiselta
      -muuta helvetin sairasta parisuhteisiin liittyvää mm. riittämättömyyden tunteet, syyllisyys, masennus, apatia, pihtaus,orjuus,.... jne
      -Livenä seuraan pariskuntaa, kun ukko juo vaimo lyä jonka johdosta mies putkaan^^

      • 73457353

        Ei millään pahalla mutta jos sukupuolitaudit on joku normaali parisuhdeongelma niin voi katsoa peiliin ja miettiä elämänvalintojaan.
        Ja tiedän että naureskelen ihmisten taudeille koska olen itse neitsyt, mutta hellanlettas kai sitä voi jotain tehdä..


      • 734573534

        "muuta helvetin sairasta parisuhteisiin liittyvää mm. riittämättömyyden tunteet, syyllisyys, masennus, apatia"

        Niin ja kuvailit juuri yksinäisyyden aiheuttamia oireita. Et parisuhteen aiheuttamia..


      • tietämätönneuvoo
        734573534 kirjoitti:

        "muuta helvetin sairasta parisuhteisiin liittyvää mm. riittämättömyyden tunteet, syyllisyys, masennus, apatia"

        Niin ja kuvailit juuri yksinäisyyden aiheuttamia oireita. Et parisuhteen aiheuttamia..

        Ja mikä sinä olet kommentoimaan tai tietämään mitään Muiden ihmisten parisuhteiden aiheuttamista oireista, jos sulla ei kerran kokemusta yhdestäkään parisuhteesta ole? Muitakin ihmisiä on erilaisia, niin kuin on heidän onnettomia parisuhteitaankin.


      • 6432642
        tietämätönneuvoo kirjoitti:

        Ja mikä sinä olet kommentoimaan tai tietämään mitään Muiden ihmisten parisuhteiden aiheuttamista oireista, jos sulla ei kerran kokemusta yhdestäkään parisuhteesta ole? Muitakin ihmisiä on erilaisia, niin kuin on heidän onnettomia parisuhteitaankin.

        Jos on jo päässyt kokemaan parisuhteen niin mun silmissä ei ole mitään varaa valittaa.. Jos siihen on päässyt niin pääsee kyllä uudelleenkin.


      • Iliman
        6432642 kirjoitti:

        Jos on jo päässyt kokemaan parisuhteen niin mun silmissä ei ole mitään varaa valittaa.. Jos siihen on päässyt niin pääsee kyllä uudelleenkin.

        Tjaa... kyllä minäkin liitossani olen kokenut paljonkin riittämättömyyden tunteita, syyllisyyttä, masennusta ja apatiaa, ja merkittävä syy siihen miksi tyydyn tähänkin on, että epäilen kovasti että jos tästä luopuisin, olisin lopun elämääni yksinäinen.

        Ruoho on aina vihreämpää aidan toisella puolen. Kyllä minäkin kadehdin sinkkuja.


    • Tahvo53

      Ihan rauhassa nyt vaan, tee omia juttuja äläkä turhaan te tuosta parisuhteetomuudesta elämän ykkösasiaa. Ihminen kyllä pärjää ilman parisuhdetta kunhan on ystäviä, harrastuksia, duuni jne jne. Jos tekee mieli seksiä niin sitten vaan ostamaan sitä.....ei se sinusta huonompaa tee millän tavalla!!

      • michaelsingelö

        Jaa että harrastuksista ja duunipaikasta elämän kantava voima..
        Tunnen paljon ihmisiä jotka pystyvät tähän. Eräs tuttuni on niin syventynyt säveltämiseen, ettei ole kerennyt siinä sivussa seurustella eikä oikeastaan nähdä minuakaan. Tavallaan olen kateellinen, että joku pystyy näin psykoottisesti omistautumaan jollekin yhdelle elämän osa-alueelle. Minulta tämä ei onnistu. En taivu pieneen ja ahtaaseen elämään, vaan haluan levittää siipeni ja kokea kaiken sen, mitä olemassaolo ihmiselle voi tarjota. Suurimpana asiana tietysti rakkaus.
        Matkustelu on ihan jees seikkailumuoto, mutta syö nopeasti kaikki rahat ja kieltämättä viime reissut ovat olleet aika ankeita kun sinne pitää lähteä yksin.


    • Tahvo53

      Totta tuokin, ollaan kyllä aikalailla erilaisia me ihmiset. Toiset pärjää helpommin ilman kumppania toiset heikommin ja jotkut eivät ollenkaan. Jokatapauksessa en kyllä suosittele että teet tästä elämän ykkösasian, hulluksihan sitä tulee jos ei muuta pyöri mielessä.

    • iybhljn

      Tuohon kymmenisen vuotta lisää, pari uutta pettymystä ja kasa muita traumoja päälle, niin sitä vaan enää arvailee olikohan sitä itsetuntoa missään vaiheessa ja miltä sen pitäisi tuntua. Ja mitä on tämä rakkaus, josta monet touhottaa niin kovin. Jos elämälleen pitää etsiä merkitystä, niin ei sellaista ole olemassakaan. Vaihtoehdot on sietää tietoisuuttaan tai päättää päivänsä.

    • Ulkonäkö-on-kemia

      Olet ruma naisten mielestä joten sinussa ei ole mitään hyvää eikä kukaan halua seurustella kanssasi. Rumilla ei voi olla hyvää itsetuntoa, ei vaikka huorissa kävisi koska se ei olisi aitoa tykkäämistä huoralta.

      • naisetpilalla

        Kuulosti vähän että kerrot itsestäsi..


    • Nainen39vee

      Eli olet ollut aikuisiällä rakastunut YHDEN KERRAN, tämä nainen ei tuntenut sinua ja ei ollut itse samalla lailla tahollaan etäihastunut, joten sait pakit kun puun takaa kerroit tunteistasi. Olen tosi pahoillani, mutta tuollaisessa tilanteessa tulee aina pakit. Jatkossa kannattaa yrittää tutustua kiinnostuksen kohteeseen, jolloin tälle tulee edes mahdollisuus kiinnostua sinustakin. Jos joku tuntematon ihminen tulee kertomaan ihastuksestaan, niin eihän siihen voi muuta todeta kuin että valitettavasti itse ei tunne samoin - jos ei kerran edes kunnolla tunne toista, ehkä ei tosiaan edes muista tätä, jos kohtaaminen on aikoinaan ollut lyhyt ja ohimenevä. Ja kahta vuotta ei kannata hautoa ihastusta yrittämättäkään tehdä asialle mitään.

      On liioittelua yksien ainoiden pakkien takia menettää elämänhalunsa noin lopullisesti. Kaikille käy elämässä jossain vaiheessa niin, että ihastuu johonkin, jota ei saakaan. Siitä tulee joksikin aikaa kurja olo, mutta kyllä siitä pitäisi päästä yli.

      Kirjoitat, ettet ole edes pussannut ketään. Kuitenkin kerroit myös, ettet lukion jälkeen ollut edes kiinnostunut kenestäkään ennen tätä yhtä, johon olit SALAA ihastunut kaksi vuotta. Oletko oikeasti antanut itsellesi mahdollisuuttakaan kokea pussailua tai muutakaan?

      • nhyrtgfd

        Pakit tulee aina aloittajan kaltaisille ja muille rumille miehille. Sen sijaan, jos naisen eteen tuleekin tumma sänkileukainen hurmaaja, niin sillä ollaanko tuttuja aiemmin ei ole mitään merkitystä. Tässä tapauksessa tuon odotetun prinssin sulava ja yllättävä lähestyminen "vain tapahtui".

        Ovatko naiset sitten antaneet aloittajalle erityisen monia mahdollisuuksia pussailuun tai edes mitenkään osoittaneet, että hän on seksuaalisena olentona hyväksytty ja haluttu? Niinpä.


      • michaelsingelö

        AP tässä. Mistään salaa katselusta ei ollut kyse, oltiin kyllä kavereita.

        Mutta ihastun kyllä aniharvoin mikä on ongelmallista. En ehkä saisi jokaiselta maailman naiselta pakkeja, mutta kummasti ne ei kiinnosta jotka kiinnostuvat minusta.


      • michaelsingelö kirjoitti:

        AP tässä. Mistään salaa katselusta ei ollut kyse, oltiin kyllä kavereita.

        Mutta ihastun kyllä aniharvoin mikä on ongelmallista. En ehkä saisi jokaiselta maailman naiselta pakkeja, mutta kummasti ne ei kiinnosta jotka kiinnostuvat minusta.

        Tää "nainen39vee" tuntuu aina keksivän puolet tarinan sisällöstä omasta päästään.. niin, että lopputulos näyttää aina olevan miehen syytä.


      • Nainen39vee
        Sähkäle kirjoitti:

        Tää "nainen39vee" tuntuu aina keksivän puolet tarinan sisällöstä omasta päästään.. niin, että lopputulos näyttää aina olevan miehen syytä.

        Eihän tässä mikään ollut minusta miehen syytä. Mutta jos on yhden kerran vaan ihastunut ja siitä nyt sattui tulemaan pakit, niin minusta on aika liioiteltua ruveta sanomaan, että on ikisinkku ja että "KUKAAN ei halua" - jos ei hän itsekään ole halunnut juuri ketään. Lähinnä ajattelen, että tuossa oli huonoa tuuria. Aloitustekstistä sai käsityksen ettei ihastuksen kohde edes oikein tuntenut aloittajaa, kun sanottiin että "tuskin muisti olemassaoloani". Mutta nyt näin ei sitten ollutkaan? Mutta vaikka olisi tuttukin, niin ei sitä kaikkiin tuttuihin ihastu. Huono tuuri. Mutta jos se on käynyt vain kerran, ei ole sanottua etteikö joskus toisella kertaa voisi lykästää.


      • Nainen39vee
        michaelsingelö kirjoitti:

        AP tässä. Mistään salaa katselusta ei ollut kyse, oltiin kyllä kavereita.

        Mutta ihastun kyllä aniharvoin mikä on ongelmallista. En ehkä saisi jokaiselta maailman naiselta pakkeja, mutta kummasti ne ei kiinnosta jotka kiinnostuvat minusta.

        "AP tässä. Mistään salaa katselusta ei ollut kyse, oltiin kyllä kavereita.

        Mutta ihastun kyllä aniharvoin mikä on ongelmallista. En ehkä saisi jokaiselta maailman naiselta pakkeja, mutta kummasti ne ei kiinnosta jotka kiinnostuvat minusta. "

        No sori, käsitin ettette oikein tunteneet, kun kirjoitit että ihastuksen kohde "tuskin muisti" olemassaoloasi.

        Itsekin ihastun kovin harvoin ja harvoihin, joten ymmärrän kyllä, että silloin ei ole niin helppo vaan siirtyä eteenpäin kohti seuraavaa kohdetta. Mutta jos noita nyt on ollut vaan yksi (aikuisiässä), niin en lähtisi sen perusteella sanomaan, että "kukaan ei halua" sinua kumppaniksi. Myönsit itsekin, että ehkä joku voisi haluta tai olla halunnut, mutta sinua eivät he ole kiinnostaneet. Se on kyllä ikävää, kun joskus kiinnostukset menee ristiin.

        Tsemppiä kuitenkin - uskon että joskus tuosta pettymyksestä pääsee yli ja mahdollisesti jossain vaiheessa löytyy joku uusi, oikeasti kiinnostava. Tai kyllä se sikäli todennäköistä on, että useimmiten ihmiset löytävät uuden ennemmin tai myöhemmin. Toivokaamme, että hänen kanssaan kiinnostus olisi molemminpuolista!


      • Nainen39vee
        nhyrtgfd kirjoitti:

        Pakit tulee aina aloittajan kaltaisille ja muille rumille miehille. Sen sijaan, jos naisen eteen tuleekin tumma sänkileukainen hurmaaja, niin sillä ollaanko tuttuja aiemmin ei ole mitään merkitystä. Tässä tapauksessa tuon odotetun prinssin sulava ja yllättävä lähestyminen "vain tapahtui".

        Ovatko naiset sitten antaneet aloittajalle erityisen monia mahdollisuuksia pussailuun tai edes mitenkään osoittaneet, että hän on seksuaalisena olentona hyväksytty ja haluttu? Niinpä.

        "Pakit tulee aina aloittajan kaltaisille ja muille rumille miehille. Sen sijaan, jos naisen eteen tuleekin tumma sänkileukainen hurmaaja, niin sillä ollaanko tuttuja aiemmin ei ole mitään merkitystä. Tässä tapauksessa tuon odotetun prinssin sulava ja yllättävä lähestyminen "vain tapahtui".

        Ovatko naiset sitten antaneet aloittajalle erityisen monia mahdollisuuksia pussailuun tai edes mitenkään osoittaneet, että hän on seksuaalisena olentona hyväksytty ja haluttu? Niinpä. "

        Aloittaja sanoi, että häntä eivät ole muut naiset edes kiinnostaneet, joten mitä väliä sillä olisi ollut, vaikka joku olisi ollut halukas pussailemaan? Aloittaja olisi halunnut sen yhden tietyn naisen, joka nyt ei sattunut olemaan kiinnostunut. Se on ikävää, mutta sellaista se on - kaikista ei kiinnostu, ja vaikka toinen olisi kuinka kiva kaveri, häntä kohtaan ei välttämättä tunne mitään seksuaalista vetovoimaa.

        En tiedä, mistä vedät nuo sänkileukaiset hurmaajat, mutta kuulostaa vähän utopistiselta, että tuolla lailla puun takaa ilmestyessä vaan saisi naisen itselleen. Taitaa tapahtua vain huonoissa elokuvissa.


      • zxcergre
        Nainen39vee kirjoitti:

        "Pakit tulee aina aloittajan kaltaisille ja muille rumille miehille. Sen sijaan, jos naisen eteen tuleekin tumma sänkileukainen hurmaaja, niin sillä ollaanko tuttuja aiemmin ei ole mitään merkitystä. Tässä tapauksessa tuon odotetun prinssin sulava ja yllättävä lähestyminen "vain tapahtui".

        Ovatko naiset sitten antaneet aloittajalle erityisen monia mahdollisuuksia pussailuun tai edes mitenkään osoittaneet, että hän on seksuaalisena olentona hyväksytty ja haluttu? Niinpä. "

        Aloittaja sanoi, että häntä eivät ole muut naiset edes kiinnostaneet, joten mitä väliä sillä olisi ollut, vaikka joku olisi ollut halukas pussailemaan? Aloittaja olisi halunnut sen yhden tietyn naisen, joka nyt ei sattunut olemaan kiinnostunut. Se on ikävää, mutta sellaista se on - kaikista ei kiinnostu, ja vaikka toinen olisi kuinka kiva kaveri, häntä kohtaan ei välttämättä tunne mitään seksuaalista vetovoimaa.

        En tiedä, mistä vedät nuo sänkileukaiset hurmaajat, mutta kuulostaa vähän utopistiselta, että tuolla lailla puun takaa ilmestyessä vaan saisi naisen itselleen. Taitaa tapahtua vain huonoissa elokuvissa.

        Ilmeisestikään naiset eivät ole aloitteita hänelle tehneet. On myös aika paljon sellaisia "kivoja kavereita" joita kohtaan kukaan nainen ei koskaan tunne seksuaalista vetovoimaa. Ja jos et ole koskaan nähnyt tuollaisia hurmaajia, niin kannattaa avata silmät. Tunnen useita tuollaisia miehiä sekä kaltaistensa mukaan lähteneitä naisia.


    • wsedrftgyhu

      Hieman ihmetyttää miten ihastustutka on säädetty, jos löytyy jääpuikkoja. Aika tarkastella asiaa syvemmin? Tekstin perusteella elät jonkinlaisessa haavemaailmassa, teet yhdestä asiasta elämää suuremman. Kannattaa elää, nauti hetkestä, elämässä, maailmassa on paljon muutakin. Parisuhde kyllä tulee, jos on tullakseen, kunhan et erakoidu jonnekin erämaan tiheimpää kuusikkoon. Toki joskus tapahtuu ihmeitä.

    • dfsfsfdsfsd

      Näitä totaalikokemattomia miehiä tuntuu olevan tosi paljon.
      Tukee hyvin sitä teoriaa että pieni joukko miehiä kierrättää naisia yksi toisensa jälkeen ja iso osa miehistä ei saa koskaan ketään.

    • Viinamies-

      Ei naiselle kannata kertoa tunteistaan. Saat vaan nenillesi. Juo paljon viinaa ja ala juhlimaan niin joku nainen ehkä kiinnostuu kun näkee että et ole tylsimys kunnollinen mies.

    • 40vwalkdelad

      40 neitsyt elokuva tulee tänään peräti 2 kertaa tv5 kanavalta. Siitä vaan kaikki ikisinkut katsomaan.

    • hienoahienoa

      Jaa-a. En minäkään ole koskaan suhdetta saanut, mutta satunnaisia panoja netin ja baarin yms. kautta joskus kyllä. Ei vaan tapaa ketään, enkä tiedä miten voisi tavata, seurustelua varten. Suosittelisinkin ap:n katsomaan mgtow-videoita, niin ymmärrät ettei varatuillakaan miehillä helppoa ole.

    • Ikisinkkumies

      Mene huoriin niin saat vähän muuta ajateltavaa. Lähe vaikka reissuun, euroopassa on paljon maita josta saa naista todella helposti ilman rahaa. Ne myös juttelee mielellään ja näyttävät paikkoja, ovat ystävällisiä.

    • Menkää.sinne

      Menkää miehet ihan oikeasti Thaikkuihin tai johonkin Filippiineille.
      Saatte kauniin vaumon sieltä.
      Minunkin ex petti Aasian naisen kanssa lomalla. Päästin menemään, enkä tiedä mitä kuuluu nykyään.
      Noissa maissa näkee vanhoja ukkoja tosi nättien tyttöjen kanssa..
      Jos olet kunnollinen mies ja vailla naista, suuntaa sinne. Kyllä rakkausliitto voi syntyä kun ei ole liikaa ikäeroa.

      Miksi kärvistelette täällä, kun mahdollisuuksia on.

      • Buhahaha

        Jaa kerro miten sen vaimon sieltä saa? Itse kun olen ulkomailla matkustellut, en ole koskaan päässyt edes smalltalkia harrastamaan paikallisten kanssa. En sen enempää miesten kun naistenkaan.


      • hienoahienoa
        Buhahaha kirjoitti:

        Jaa kerro miten sen vaimon sieltä saa? Itse kun olen ulkomailla matkustellut, en ole koskaan päässyt edes smalltalkia harrastamaan paikallisten kanssa. En sen enempää miesten kun naistenkaan.

        En minäkään ole ulkomailla ollessani päässyt harrastamaan smalltalkia muiden kuin kauppiaiden, baarityöntekijöiden, huorien ja joskus harvoin muiden turistien kanssa. Hankalaa tuntuu olevan.


    • kokenutmies-

      Itsetuntoa voi hakea ja nostaa niistä tavis naisista joita on joka kadun kulmalla. Varmaan pakkejakin tulee mutta lopulta onnistuu ja pääsee treffeille kun jaksaa yrittää. Ensiksi hankit siistit vaatteet ja stailaat itsesi kuntoon. Sitten hommaat valokuvaajan joka ottaa susta pari hyvää kuvaa nettitreffi sivulle tai tinderiin. Hyvällä kuvalla saa jo tykkäyksiä naisilta ja siitä on hyvä lähteä liikkeelle.

      • hiuskiehkurastakiinni

        Kiitos kun omalla tavallasi kerroit naisten äärimmäisyyksiin menevästä pinnallisuudesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      317
      3616
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1669
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1425
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1290
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1260
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      55
      1232
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      189
      1187
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe