Kauhea julkinen paatumus vaivaa kansaamme

Tiedän jo etukäteen, että tämäkin aloitus saa jatkokseen ivaamista ja asiattomia viestejä, mutta kirjoitanpa silti.

Viime aikoina olen joutunut ajattelemaan, oikeammin ihmettelemään sitä miten rohkeita monet ovat paatumuksessaan. Miten esim. moni pappinakin toimiva USKALTAA toimia ja julistaa vastoin sitä mitä Raamatussa opetetaan?

Ihmettelen miten niin monet uskaltavat aivan avoimen peittelemättömästi pilkata Jumalaa ja Hänen sanaansa?

Ajattelevatko nykyihmiset ettei mikään rangaistus heitä kohtaa?

14

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paatumus on, ettei usko Jumalaan? Ateismi on kyllä huomattavasti lisääntynyt, mutta näkyykö se julkisesti on vähän epävarmaa.

Papit tekevät parhaansa yrittäen toimia lakeja rikkomatta. On siinäkin tekemistä.

• usko.vaivainen

Emme pilkkaa Jumalaa vaan nauramme kaltaisillesi hömssöille, jotka kuvittelevat olevansa jumalia

• "Emme pilkkaa Jumalaa vaan nauramme kaltaisillesi hömssöille, jotka kuvittelevat olevansa jumalia"

• pertsa2012 kirjoitti:

"Emme pilkkaa Jumalaa vaan nauramme kaltaisillesi hömssöille, jotka kuvittelevat olevansa jumalia"

Niinhän kaikki joutuvat. Ja siten "kirjat avataan". Mikähän tuomio tulee miehelle, joka lisää Jumalan sanaan omia ajatuksiaan?

• flätti

Pertsa, onko maa sellainen kuin Raamatussa on kuvattu? Neljä kulmaa, vettä yllä ja alla, aurinko kuu ja tähdet asetettu kiinteästi taivaanvahvuuteen (ilmeisesti kiertämään meitä)?

• flätti

Vieläkö on raittiita opettajia? Jotka opettavat kuten on kirjoitettu, että maa on lättänä, sillä on neljä kulmaa (äärtä) ja että vettä on yllämme ja allamme? Ihmiset nöyrtyvät tieteiliöiden edessä eivätkä suostu ottamaan Raamatun aivan ensilehtiä todesta! Sellaista on paatumus maassamme nykyään.

• Yritä hyvä ihminen päästä eteenpäin 😂

• flätti
        usko.vainen kirjoitti:

Yritä hyvä ihminen päästä eteenpäin 😂

Minä olen aivan tyytyväinen ja onnellinen siellä missä olen! Ei minun tarvitse mennä minnekkään, edes yrittää. Sinunlaisesi harhauttajat ovat tämänkin kansankin paaduttaneet! Valheveli! Vai oletko vain sukupuoleton ihminen, silkka valhe!

• flätti

Jatketaanko tätä pikkutunneille kuten viimekin yönä?? Kai jaksat vielä valehdella? Minä en väsy totuuteen.

• "Ihmettelen miten niin monet uskaltavat aivan avoimen peittelemättömästi pilkata Jumalaa ja Hänen sanaansa?

Ajattelevatko nykyihmiset ettei mikään rangaistus heitä kohtaa?"

Olen pitkälti samaa mieltä. Lisäisin tuohon vielä, että minä ihmettelen sitäkin, että kuinka jotkut uskovaksi tunnustautuvat uskaltavat pilkata ja ivata Jumalan luomia ihmisiä ihan häpeämättömästi.

• kiiiskivastarannalta

Parempi kiivailu Jumalan sanan puolesta - vaikka kömpelömpikin- kuin haaleus. Haaleus, jossa vain katsotaan, kuinka yhteiskunnassa kaikki Jumalaan liittyvä pyhä poletaan maahan.

Todellakin, saatana eksyttää, jos mahdollista, valitutkin.

• kiiiskivastarannalta kirjoitti:

Parempi kiivailu Jumalan sanan puolesta - vaikka kömpelömpikin- kuin haaleus. Haaleus, jossa vain katsotaan, kuinka yhteiskunnassa kaikki Jumalaan liittyvä pyhä poletaan maahan.

Jumalan sanan puolesta voi kiivaillakin. Suoranainen uskoon liittymätön ivailu ja paha puhe toisia kohtaan minua ihmetyttää. Eikä se ivailu ja paha puhe kyllä mielestäni kuulu Jumalan sanan puolustamisen keinoihinkaan.

• kiiiskivastarannalta kirjoitti:

Paavalin mukaan Jumala on eksytyksen lähettäjä.

• >> Ihmettelen miten niin monet uskaltavat aivan avoimen peittelemättömästi pilkata Jumalaa ja Hänen sanaansa? <<

Taidat ihmetellä aika montaa muutakin asiaa. Syynä voisi olla ajattelusi musta-valkoisuus, kyvyttömyys ymmärtää, että eri tavallakin kuin sinä, voi ajatella.

>> Ajattelevatko nykyihmiset ettei mikään rangaistus heitä kohtaa? <<

Eivät kaikki.
      "Kaikki ihmiset herätetään kuolleista ja toisille seuraa iankaikkinen elämä ja toisille kadotus"
      Näin uskoo yhä 1/8 kansasta.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tulipalossa henkilövahinkoja, itsenäisyyspäivä alkoi huonosti, poliisi tiedottaa lisää

Savonlinna https://www.como.fi/uutiset/savonlinna-henkilovahinkoja-tulipalossa-poliisi-tiedottaa-lisaa/
      Savonlinna
      159
      8188
    2. Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi

Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu
      Maailman menoa
      96
      3974
    3. Millaista läheisyyttä

Toivoisit ikävästi kohteesi kanssa?
      Ikävä
      112
      3847
    4. 55
      3343
    5. Antifasismi - mitä se on?

Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint
      Maailman menoa
      41
      2680
    6. Heräsin taas ikävään

Ja aivan valtavaan haluun. Tahdon sinua R. ❤️
      Ikävä
      53
      1834
    7. Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa

Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d2
      Maailman menoa
      356
      1737
    8. Yliajo Heinolassa

Mikä ihme ihmisiä vaivaa nykyään? Vähän ensin kähistellään nakkikioskilla ja sen jälkeen kostoksi murhataan autolla! Voi
      Heinola
      43
      1711
    9. Kuka on menehtynyt?

https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras
      Kankaanpää
      11
      1611
    10. Kauhea ikävä iski

Mietin vain, mitä olet juuri nyt tekemässä. Mietin myös, välittyykö se sinulle, kun olet koko ajan mielessäni, tunnetko
      Ikävä
      18
      1448
    Aihe