Daniel rukoili kolmesti 24h :ssa

OmatuntoaTääKiusaa

Onko vähän rukoileminen synti? Jumala haluaa meillä olevan rukousyhteyden Häneen. Missä menee rajat milloin Kristuksen oma rukoilee liian harvoin, liian lyhyesti?

Olen kuullut että pitkä rukous ei olis ok. Sitten joku sanoo että lyhytkään ei saa täyttymään että menee tunti ennen kosketusta.

77

419

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesus on hyvä esimerkki rukoilijasta.
      Rukous on yhteyttä Jumalan ja Jeesuksen kanssa. Jos rakastat Jumalaa ja Jeesusta niin eikö ole luonnollista, että haluat olla yhteydessä heihin mahdollisimman paljon ja lukea Jumalan sanaa mistä saat tietoa heistä?

Pyhä Henki rukoilee sinun henkesi kanssa jos olet uudetisyntynyt Jumalan lapsi.

Rukous ei ole mikään pakollinen suoritus vaan etuoikeus.

• En satu muistamaan onko Jumala kehoittanut rukoilemaan häntä. Jumalahan ei ota itse mitään kontaktia: yhteyttä ei synny.

• torre12 kirjoitti:

En satu muistamaan onko Jumala kehoittanut rukoilemaan häntä. Jumalahan ei ota itse mitään kontaktia: yhteyttä ei synny.

Kyllä Raamatussa käsketään lukuisia kertoja anomaan ja rukoilemaan.
        Minkälaista kontaktinottoa odotat Jumalalta?

• usko.vainen kirjoitti:

Kyllä Raamatussa käsketään lukuisia kertoja anomaan ja rukoilemaan.
        Minkälaista kontaktinottoa odotat Jumalalta?

Siis että Jumalako se käskee? Itse tietysti koen vastavuoroisuuden olevan kaiken a ja o, muutenhan sitä puhuu vain seinille. Siis jos puhuu Jumalalle, niin hän puhuu meille. Vai eikö hän saa enää sanaa suustaan; Raamattuunko puheet jäivät?

• torre12 kirjoitti:

Siis että Jumalako se käskee? Itse tietysti koen vastavuoroisuuden olevan kaiken a ja o, muutenhan sitä puhuu vain seinille. Siis jos puhuu Jumalalle, niin hän puhuu meille. Vai eikö hän saa enää sanaa suustaan; Raamattuunko puheet jäivät?

Kuten sanoin rukous on etuoiekus eikä mikään pakko.
        Tässä katsottavaksi hyvä opetus Jumalan puheesta ja sen kuulemisesta.
        Jarmo Sormunen osaa puhua niin, että jokainen ymmärtää.
        http://dev.satamaseurakunta.fi/index.php?option=com_preachit&view=study&id=371:miten-jumala-puhuu&Itemid=274&lang=fi#.WfX9YXiJerU

• torre12 kirjoitti:

En satu muistamaan onko Jumala kehoittanut rukoilemaan häntä. Jumalahan ei ota itse mitään kontaktia: yhteyttä ei synny.

Jumalako ei ota mitään kontaktia ihmisiin Raamatussa? Kaikella ystävyydellä totean että olet väärässä. Vanhassa Testamentissa Jumala puhuu ihmisille useita kertoja.

• Yksi.uskis kirjoitti:

Jumalako ei ota mitään kontaktia ihmisiin Raamatussa? Kaikella ystävyydellä totean että olet väärässä. Vanhassa Testamentissa Jumala puhuu ihmisille useita kertoja.

Niin, ja koko Raamattu on Jumalan puhetta ihmisille kunhan vain viitsii lukea.

• Yksi.uskis kirjoitti:

Niin juurihan sanoin. Jumala puhuu Raamatussa koko ajan, mutta sen jälkeen on ollut hiljaista. Jumala on muuttunut tai kuollut. E

• torre12 kirjoitti:

Niin juurihan sanoin. Jumala puhuu Raamatussa koko ajan, mutta sen jälkeen on ollut hiljaista. Jumala on muuttunut tai kuollut. E

Raamattu on jokaisella ja jos ei ole sitä voi lukea netistä.
        Jumalan puhe on kaikkien ulottuvilla jos niin haluaa.

• usko.vainen kirjoitti:

Raamattu on jokaisella ja jos ei ole sitä voi lukea netistä.
        Jumalan puhe on kaikkien ulottuvilla jos niin haluaa.

Siis Jumalalle riitti se, että sai puheensa Raamattuun. Sen jälkeen saammekin puhua seinille; kukaan ei vastaa. Jumala itse ei vaan mitään Raamatusta puhunut.

• torre12 kirjoitti:

Siis Jumalalle riitti se, että sai puheensa Raamattuun. Sen jälkeen saammekin puhua seinille; kukaan ei vastaa. Jumala itse ei vaan mitään Raamatusta puhunut.

Raamatusta Jumalan puhe on kaikkien luettavissa tasapuolisesti.
        Raamattu sanoo, että Hän kuulee rukouksenme.

• usko.vainen kirjoitti:

Raamatusta Jumalan puhe on kaikkien luettavissa tasapuolisesti.
        Raamattu sanoo, että Hän kuulee rukouksenme.

Mutta Jumala ei sano, että hän kuulisi rukouksemme.

• torre12 kirjoitti:

Mutta Jumala ei sano, että hän kuulisi rukouksemme.

Kyllä Hän on se profeerrtojensa kautta ilmoittanut
        Ps. 72:12

sillä hän kuulee köyhän avunhuudot ja rientää turvattoman auttajaksi.

Ps. 69:33

sillä Herra kuulee köyhien rukouksen eikä hylkää omiaan, jotka ovat vankeudessa.

Ps. 34:17

Kun vanhurskaat huutavat apua, Herra kuulee ja pelastaa heidät kaikesta hädästä.

Ps. 55:17

Illoin, aamuin ja keskipäivällä minä huokaan ja valitan, ja hän kuulee ääneni.

Ps. 4:3

Tietäkää: Herra tekee omilleen ihmeellisiä tekoja. Hän kuulee minua, kun huudan häntä avuksi.

Ps. 102:20

Hän kuulee vankien vaikerruksen, hän vapauttaa kuoleman omat.

Ps. 116:1

Minä rakastan Herraa. Hän kuulee minua, hän kuulee hartaan pyyntöni.

Ps. 145:19

Hän täyttää niiden pyynnöt, jotka häntä pelkäävät, hän kuulee heidän huutonsa ja auttaa heitä.

1. Joh. 5:14

Me saamme rohkeasti lähestyä Jumalaa uskoen, että hän kuulee meitä, mitä sitten pyydämmekin hänen tahtonsa mukaisesti.

Jaak. 5:17-18

Elia oli samanlainen ihminen kuin me. Hän rukoili hellittämättä, ettei sataisi, eikä maa saanut sadetta kolmeen ja puoleen vuoteen. Ja kun hän taas rukoili, taivas antoi sateen ja maa tuotti jälleen hedelmää.

• torre12 kirjoitti:

Tarkoitat varmaan että Jumala ei puhu sinulle. :)

• Yksi.uskis kirjoitti:

Tarkoitat varmaan että Jumala ei puhu sinulle. :)

Heh. Enpä ole kuullut Jumalan puhuvan ylipäätään kenellekään.

• torre12 kirjoitti:

Sen uskon, ettet sinä olekaan 🤗

• usko.vainen kirjoitti:

Heh. Sen sitä 40 vuotta uskovien keskellä sai, ei mitään.

• No onkos sitä kuultu Jumalan puhuvan?

• hupinaama
        torre12 kirjoitti:

Heh. Sen sitä 40 vuotta uskovien keskellä sai, ei mitään.

Sen siitä saa kun ensin menee naimisiin naisen kanssa, vaikka onkin homo ja sitten menee naimisiin miehen kanssa, vaikka olikin hetero. Tai miten se nyt meni...:)

• samaa.mieltä
        usko.vainen kirjoitti:

Aamen!

• hupinaama kirjoitti:

Sen siitä saa kun ensin menee naimisiin naisen kanssa, vaikka onkin homo ja sitten menee naimisiin miehen kanssa, vaikka olikin hetero. Tai miten se nyt meni...:)

Siis että puhuuko Jumala niille, jotka eivät mene homona naimisiin naisen kanssa? En itse ole ollut ikinä hetero. Olet päästäsi sekaisin.

Itse olen kohdannut uskovia 40 vuoden ajan, eikä Jumala ole puhunut. Miten tämä nyt sitten on? En muuten ole kuulovammainen.

• "Rukous ei ole mikään pakollinen suoritus vaan etuoikeus."
        ___
        Hyvä kiteytys.

• torre12 kirjoitti:

Siis että puhuuko Jumala niille, jotka eivät mene homona naimisiin naisen kanssa? En itse ole ollut ikinä hetero. Olet päästäsi sekaisin.

Itse olen kohdannut uskovia 40 vuoden ajan, eikä Jumala ole puhunut. Miten tämä nyt sitten on? En muuten ole kuulovammainen.

Miksi Jumalan pitäisi sinulle puhua sen takia, että olet kohdannut uskovia 🤗?
        Jokainen ihminen on kohdattu uskovia.
        Paas nyt kuunnellen tuo Sormusen Jarmon linkki.

• usko.vainen kirjoitti:

Miksi Jumalan pitäisi sinulle puhua sen takia, että olet kohdannut uskovia 🤗?
        Jokainen ihminen on kohdattu uskovia.
        Paas nyt kuunnellen tuo Sormusen Jarmon linkki.

Heh. Jos kellekään sadoille ei ole Jumala puhunut, niin eihän kyse ole vain minusta. Olet aivan hullu. Jumala ei puhunut kenellekään Kittilästä Helsinkiin.

"Jokainen ihminen on kohdattu uskovia"- ei ole järkevää suomea, No ei kyllä aina minullakaan.

• torre12 kirjoitti:

Jos et ole kuullut Jumalan puhetta, ei hätää Jumala kyllä kuulee, hiljaiset huokauksemmekin, jopa ajatuksemmekin.
        Hän vastaa ajallaan ja tavallaan.
        Paras neuvo on sen minkä Jeesus antaa.
        "Kun rukoilet, mene kammioosi, ja sulje ovesi." Hiljaisuudessa Jumala vastaa sinulle, hiljaisuudessa Jumala puhuu.

• evita- kirjoitti:

Jos et ole kuullut Jumalan puhetta, ei hätää Jumala kyllä kuulee, hiljaiset huokauksemmekin, jopa ajatuksemmekin.
        Hän vastaa ajallaan ja tavallaan.
        Paras neuvo on sen minkä Jeesus antaa.
        "Kun rukoilet, mene kammioosi, ja sulje ovesi." Hiljaisuudessa Jumala vastaa sinulle, hiljaisuudessa Jumala puhuu.

Olen niin konkreettinen ihminen, ettei hiljaisuus ja näkymättömyys ole oletus vastauksesta.

Neuvoja kyllä riittää, kuten jos 2-3 rukoilee ja anoo, niin he ovat sen saava. Ei ole uskottavaa.

• torre12 kirjoitti:

Olen niin konkreettinen ihminen, ettei hiljaisuus ja näkymättömyys ole oletus vastauksesta.

Neuvoja kyllä riittää, kuten jos 2-3 rukoilee ja anoo, niin he ovat sen saava. Ei ole uskottavaa.

Johan se olisikin uskottavaa jos ateisti tuon uskosi :D

• usko.vainen kirjoitti:

Johan se olisikin uskottavaa jos ateisti tuon uskosi :D

Heh. Tiedät itsekin uskovana, ettei tuokaan Jeesuksen esitys toimi käytännössä.

• torre12 kirjoitti:

Heh. Tiedät itsekin uskovana, ettei tuokaan Jeesuksen esitys toimi käytännössä.

Mikä esitys????

• usko.vainen kirjoitti:

Mikä esitys????

No heh. No se esitys, että on saava sen, mitä 2-3 anovat.

Ei toimi käytännössä. Sekään.

• "Sitten joku sanoo että lyhytkään ei saa täyttymään että menee tunti ennen kosketusta."

>>> Onko tämä Suomen kieltä? Jos on, mitä se tarkoittaa? -Että menee tunti ennenkuin Jumala alkaa kuulemaan rukousta? Entä "täyttyminen" -mihin tällä viitataan? rukousvastaukseenko?

• JumalanKosketusOnJees

Jokainen Markku Veilon opetusvideoita seurannut osaa tähän vastata.Niin luulen että sinäkin vai etkö tosiaan ymmärrä mihun rukouksenaikainen " kosketus, täyttyminen" viittaavat?

http://www.tv7.fi/vod/player/11898/

• evlut.eikirj
        JumalanKosketusOnJees kirjoitti:

Jokainen Markku Veilon opetusvideoita seurannut osaa tähän vastata.Niin luulen että sinäkin vai etkö tosiaan ymmärrä mihun rukouksenaikainen " kosketus, täyttyminen" viittaavat?

http://www.tv7.fi/vod/player/11898/

Markku Veiloa en tunne enkä tiedä, mutta nyt luulen ymmärtäväni mitä tarkoitat "rukouksenaikaisella kosketuksella". "Täyttymistä" sen sijaan en ymmärrä mitä sillä tarkoitat?

Mutta tuosta "rukouksenaikaisesta kosketuksesta" kysyisin että rukoilletko sinä sen takia että saisit kokea jonkin "kosketuksen" eli tunne-elämyksen?

Jos näin on, sanosin että rukouskiikarisi ei valitettavasti osoita ollenkaan oikeaan suuntaan. Nimittäin rukoilemisen tarkoitus ei ole tavoitella mitään "kosketusta" eikä muitakaan tunne-elämän kuohahduksia, vaan sen tarkoitus on olla Jumalan avuksihuutamista, kiittämistä, Hänen armollisten tekojensa ylistämistä, esirukousta touisten -ja omien asioiden puolesta.

Jeesus kieltää hokemasta turhia, se on syntiä ja Jumalan nimen turhaan lausumista. Sen tähden rukouksen tulee aina lähteä vakaasta sydämestä ja totisesta aikomuksesta.

IHmisen tunteet ailahtelevat, ne ovat kuin vuoristorata, joskus tuntuu joltain, usein ei miltään. Jeesus sanoi autuaiksi niitä jotka uskovat näkemättä (=kokematta) eli saamatta mitään yliluonnollisia kokemuksia. Meidt on kutsuttu uskomaan Jumalan sanan lupausten perusteella siihen mikä ei näy sanoo paavali.

Tunteet vievät harhaan, Jumalan lupaukset pysyvät.

https://www.youtube.com/watch?v=sej0VmYJ2Dc

Käännä katseesi Jeesukseen! Käännä katseesi pois itsestäsi ja tunteistasi, katssele ristillä riippuvaa vapahtajaa ja kuule Hänen sanojaan:

"Isä, anna heille anteeksi sillä he eivät tiedä mitä tekevät!"

• rauhan_näkymä

Daniel 6: 10: "Niin pian kuin Daniel oli saanut tietää, että kirjoitus oli kirjoitettu, meni hän taloonsa, jonka yläsalin ikkunat olivat avatut Jerusalemiin päin. Ja hän lankesi kolmena hetkenä päivässä polvillensa, rukoili ja kiitti Jumalaansa, aivan niinkuin hän ennenkin oli tehnyt."

Ja tuota edeltää, että kuningas Darius oli kieltänyt rukoilemasta ketään muuta kuin itseään ja kun väki tiesi Daniel rukoilevan Jumalaa, he ilmoittivat asiasta Dariukselle ja Daniel heitettiin leijonain luolaan.

Kolmesti päivässä rukoilu oli Danielille hyvä. Kolme hetkeä tarkoittanee iltaa, aamua ja keskipäivää, kuten Psalmissa 55: 18: "Illoin, aamuin ja keskipäivällä minä valitan ja huokaan, ja hän kuulee minun ääneni. "

Mikä tuossa on mielenkiintoista on se, että hän rukoili Jerusalemia kohti. Se on kristikunnalta tyystin unohtunut. Tai ainakaan en tiedä, opettaako jokin kirkkokunta rukoilemaan Jerusalemiin päin kumartaen. Ortodoksithan taitavat rakentaa kirkkonsa ja kotialttarinsa siten, että he osoittavat rukouksensa itään (auringonnousun suuntaan) ja protestanteille tämä on yhdentekevää.

Kenties kyseessä on vain tekninen seikka, mutta kyllä sille voi perusteetkin olla, että kumarrettaisiin Jerusalemia kohti.

• Jos omatunto kolkuttaa, kannattaa pysähtyä miettimään asiaa.
      Rukous voi olla niin monenlainen. Myös huokaus on riittävä tai voi puhella Jumalalle päivän mittaan.
      Jos rukous on suoritus, sitä ei luultavasti jaksa kovin kauaa.

• "Jumala, ole minulle syntiselle armollinen". Jumala ei vastannut, mutta ei kai se haittaa. Jeesus kuitenkin arvosti tuota elettä.

• torre12 kirjoitti:

"Jumala, ole minulle syntiselle armollinen". Jumala ei vastannut, mutta ei kai se haittaa. Jeesus kuitenkin arvosti tuota elettä.

Nyt en ihan ymmärtänyt sinua Torre

• Eerikatässämoi kirjoitti:

Nyt en ihan ymmärtänyt sinua Torre

Toinen kehuu itseään kuinka paljon parempi uskova on. Toinen huutaa: "Jumala, ole minulle syntiselle armollinen".

Tuo oli Jeesukselle mannaa, omahyväisyys oli pahasta.

• torre12 kirjoitti:

Toinen kehuu itseään kuinka paljon parempi uskova on. Toinen huutaa: "Jumala, ole minulle syntiselle armollinen".

Tuo oli Jeesukselle mannaa, omahyväisyys oli pahasta.

Näinhän se on. Heikko huokauskin on riittävä.

• RvaErkkilä
        Eerikatässämoi kirjoitti:

Näinhän se on. Heikko huokauskin on riittävä.

Eipä ole torren hönkiminen riittänyt;););)

• RvaErkkilä kirjoitti:

Ai. No enpä ole ollut ikinä omahyväinen uskova.

• RvaErkkilä kirjoitti:

Mistäpä sinä sen tiedät. Kommenttisi oli aika ala-arvoinen.

• Eerikatässämoi kirjoitti:

Mistäpä sinä sen tiedät. Kommenttisi oli aika ala-arvoinen.

eerikatässämoissa ja minussa on kyllä paljon samaa. Turha on toisia moittia, jos ei tunne tarkemmin.

• torre12 kirjoitti:

eerikatässämoissa ja minussa on kyllä paljon samaa. Turha on toisia moittia, jos ei tunne tarkemmin.

Näin se on ja kun me emme tiedä Jumalan aivoituksista sinunkaan kohdallasi. Kerroit jossain, ettei sinulle vastattu, mutta annetaas ajan kulua ja katsotaan :)

• OletTyyris
        torre12 kirjoitti:

Olet Tyyris Tyllerön kaksoisolento 😂😂😂😂😂

• OletTyyris kirjoitti:

No niin, aloitit sitten jälleen tämän loistavan älykkään keskustelun...Muuten, käytät hymiöitä samoin kuin eräs toinen kirjoittaja ja en nyt tarkoita itseäni 😇

• OletTyyris kirjoitti:

Naura sinä vaan, haha hah. Minä olen saanut naisen ja miehen. Itseasiassa olisin saanut jopa useammiakin kuten Daavid, Mutta ei mua huvittanut. Olen niin kriittinen.

• kerro.toki

No niin, aloitit sitten jälleen tämän loistavan älykkään keskustelun...Muuten, käytät hymiöitä samoin kuin eräs toinen kirjoittaja ja en nyt tarkoita itseäni 😇

Mikset kirjoita välillä mummomuori-nimimerkilläsi😉?

• OletTyyris
        torre12 kirjoitti:

Naura sinä vaan, haha hah. Minä olen saanut naisen ja miehen. Itseasiassa olisin saanut jopa useammiakin kuten Daavid, Mutta ei mua huvittanut. Olen niin kriittinen.

Olet kyllä hyvin vitsikäs tapaus, Tyyris😂 Pertsa olisi sinulle unelmakumppani. Siksikö vainoat häntä?

• kerro.toki kirjoitti:

Mikset kirjoita välillä mummomuori-nimimerkilläsi😉?

Koska se nimimerkki ei ole minun. Haluatko aloittaa tosi älykkään keskustelun nimimerkeistä?

• kerro.toki

Koska se nimimerkki ei ole minun. Haluatko aloittaa tosi älykkään keskustelun nimimerkeistä?

Sinähän aloitit nimimerkeistä puhumisen, joten jatketaan siitä, mummomuori😉

• kerro.toki

Oletko mies? Miksi tekeydyt tällä palstalla naiseksi?

• OletTyyris
        torre12 kirjoitti:

Sinusta ei kukaan ole kiinnostunut, Tyyris.

• OletTyyris kirjoitti:

Niinkö luulet. Luulo ei ole tiedon väärtti. Aina on parempi tietää kuin olettaa.

• OletTyyris
        torre12 kirjoitti:

Niinkö luulet. Luulo ei ole tiedon väärtti. Aina on parempi tietää kuin olettaa.

Katso peiliin, Tyyris.

• OletTyyris kirjoitti:

Ja kuitenkin sinäkin siinä räkytät, mistä se muusta kertoo kuin kiinnostuksesta? Olemme kaikki huomanneet sen :)

• OletPalstanMultinikki

Ja kuitenkin sinäkin siinä räkytät, mistä se muusta kertoo kuin kiinnostuksesta? Olemme kaikki huomanneet sen :)

Olette? Siis sinä ja lukuisat sivupersoonasi😂

• OletTyyris kirjoitti:

Katso peiliin, Tyyris.

No eihän ne kiinnostuneet peilistä näy! En osaa itse sanoa mikä minussa vetoaa, mutta hyvin on mennyt vuodesta toiseen. Ei ole valittamista. Sopii tähän aiheeseen kun Daniel rukoili.

• tässä.faktaa
        torre12 kirjoitti:

No eihän ne kiinnostuneet peilistä näy! En osaa itse sanoa mikä minussa vetoaa, mutta hyvin on mennyt vuodesta toiseen. Ei ole valittamista. Sopii tähän aiheeseen kun Daniel rukoili.

Peilistä näet ruman naamasi. Se että väität että sinua kohtaan olisi jonkinlaista kiinnostusta on pelkkää oman pääsi sisäistä kuvitelmaasi.

• tässä.faktaa kirjoitti:

Peilistä näet ruman naamasi. Se että väität että sinua kohtaan olisi jonkinlaista kiinnostusta on pelkkää oman pääsi sisäistä kuvitelmaasi.

Menin tässä maaliskuussa naimisiin.... Mutta eihän minusta ole kukaan kiinnostunut; on sulla haaveet!

• Niin, sinä ja minä taidamme joutua kilpailemaan hänestä. Kaksi kosijaa Torrella, hankala tilanne, valitseekohan hän sinut vai minut vai eikö kumpaakaan??

• OletPalstanMultinikki kirjoitti:

Olette? Siis sinä ja lukuisat sivupersoonasi😂

Ei , vaan minä ja muut kirjoittajat tällä palstalla sinua lukuunottamatta.

• NäinPuhuuJumala

Tässä on seittemän esimerkkiä Jumalan tavasta puhua ihmisille takaisin. Raamatun mukaan Jumala puhuu kansalleen seuraavanlaisilla tavoilla:

1. Suoraan, tosin kyseen alaista, mutta esimerkiksi käyskenteli paratiisissa.

2. Luonnon antamilla merkeiillä kuten tuulenpuuskien tai vesisateen kautta.

3. Unissa ja näyssä, jotka heijastuvat ihmisen silmäluomiin sieltä pään sopukoista.

4. Heittämällä kahta eriväristä arpaa, joiden käsiin kohtalo ja päätös annetaan.

5. Raamatun kirjoitetun tekstin kautta, esim makkabilaiset kysyivät Toorasta neuvoa.

6. Profeetan* suulla, sillä valta, viisaus ja päätökset ovat "lähtöisin Jumalasta".
      (*profeetta on eräänlainen konsultti, hovinarri, dramaturgi, kriitikko ja viisauden opettaja samassa paketissa)

7. Jumalan hellän "kaitselmuksen" eli kohtalon ohjauksella... siis sattumalla.

• Nuo taitavat olla vaan selittelyä. Ei ole varmaa mitä paratiisissa puhuttiin ja oliko puhuvaa käärmettä. Silloin ei ollut kirjoitusvälineistä tietoakaan, joten kaikki meni arvailuksi jälkeen päin.

• NäinPuhuuJumala
        torre12 kirjoitti:

Nuo taitavat olla vaan selittelyä. Ei ole varmaa mitä paratiisissa puhuttiin ja oliko puhuvaa käärmettä. Silloin ei ollut kirjoitusvälineistä tietoakaan, joten kaikki meni arvailuksi jälkeen päin.

Etkö osaa lukea vai etkö muuten huomannut ykösessä tuota kohtaa "tosin kyseen alaista" ?

• NäinPuhuuJumala kirjoitti:

Etkö osaa lukea vai etkö muuten huomannut ykösessä tuota kohtaa "tosin kyseen alaista" ?

Kyseen alaista. Huonoa suomea.

Sanoin itse, että taisi mennä arvailuksi, siis hyvinkin kyseenalaiseksi.

• riittävä_mitta

Evankeliumi Luukkaan mukaan, 11:
      Kerran, kun Jeesus oli ollut rukoilemassa, eräs hänen opetuslapsistaan pyysi: "Herra, opeta meitä rukoilemaan, niin kuin Johanneskin opetti opetuslapsiaan."

Jeesus sanoi heille: "Kun rukoilette, sanokaa näin:
      -- Isä, pyhitetty olkoon sinun nimesi.
      Tulkoon sinun valtakuntasi.
      Anna meille päivästä päivään
      jokapäiväinen leipämme.
      Anna meille syntimme anteeksi, sillä mekin annamme anteeksi jokaiselle, joka on meille velassa. Äläkä anna meidän joutua kiusaukseen."

• SaatanaOnJumalanMies

"Äläkä anna meidän joutua kiusaukseen."

Tämä kohta kertoo siitä, että Jeesus uskoi Saatanan toimivan kokonaan Jumalan käskyvällan alla laittamalla ihmisiä kiusauksella kokeeseen koetellakseen ihmisten uskoa ja uskollisuutta Jumalalle. Vielä paremmin pääsee kärryille lukemalla Jobin kirja jossa pahan ongelmaa ja Saatanan suhdetta Jumalaan käsitellään peremmin kuin todella hyvin.

• SaatanaOnJumalanMies kirjoitti:

"Äläkä anna meidän joutua kiusaukseen."

Tämä kohta kertoo siitä, että Jeesus uskoi Saatanan toimivan kokonaan Jumalan käskyvällan alla laittamalla ihmisiä kiusauksella kokeeseen koetellakseen ihmisten uskoa ja uskollisuutta Jumalalle. Vielä paremmin pääsee kärryille lukemalla Jobin kirja jossa pahan ongelmaa ja Saatanan suhdetta Jumalaan käsitellään peremmin kuin todella hyvin.

Jumala siis ovelasti panee saatanan asialle.

Paavali sanoo Jumalan lähettävän suuren eksytyksen, että uskovat siihen menevät. Kun sekä Saatana että Jumala touhuaa pahoin mielin, niin huonosti käy.

• obh123
        torre12 kirjoitti:

Jumala siis ovelasti panee saatanan asialle.

Paavali sanoo Jumalan lähettävän suuren eksytyksen, että uskovat siihen menevät. Kun sekä Saatana että Jumala touhuaa pahoin mielin, niin huonosti käy.

Paavalin kirjeestä:
        8. niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        9. tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        10. ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        11. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen, -2. Tess. 2:8-11

Kannattaa ottaa vastaan rakkaus totuuteen:
        6. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. -Joh. 14:6

Jumala on oikeudenmukainen.

• obh123 kirjoitti:

Paavalin kirjeestä:
        8. niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        9. tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        10. ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        11. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen, -2. Tess. 2:8-11

Kannattaa ottaa vastaan rakkaus totuuteen:
        6. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. -Joh. 14:6

Jumala on oikeudenmukainen.

Tuosta puuttuu se, että uskovatkin joutuvat eksytykseen?

No tuo Paavalin juttu on yhtä höhlä kuin sekin, että aviomiesten tulee elää kuin heillä ei vaimoja olisikaan. On vähän päästään vialla.

• TottelemmePelkäämmeIsää

Toi on niin tärkeää huomioida! Kadotukseen joutuvat eivät ota vastaan rakkautta totuuteen.

Ja miten se jatkuu loppuen?

Voidaksensa pelastua.

Rakkaus totuuteen= Pelastus

Hiimo valheeseen= Helvetti.

Tai mitä se sitren onkaan valheeseen= himoa vai mitä substantiivia valheeseen=.

• TottelemmePelkäämmeIsää kirjoitti:

Toi on niin tärkeää huomioida! Kadotukseen joutuvat eivät ota vastaan rakkautta totuuteen.

Ja miten se jatkuu loppuen?

Voidaksensa pelastua.

Rakkaus totuuteen= Pelastus

Hiimo valheeseen= Helvetti.

Tai mitä se sitren onkaan valheeseen= himoa vai mitä substantiivia valheeseen=.

Tuli mieleen, että eihän Jumala pitänyt itseään "oikeudenmukaisena".

Hän katui ainakin kahta aiheuttamaansa tuhoa: vedenpaisumusta ja Jerusalemin tuhoa. Hän jopa sanoi, ettei enää ikinä tuhoa kaikkea. Siis koki tehneensä väärin.

Ja tuo rakkaus totuuteen ei toimi: itsekin rakastan totuutta yli kaiken, mutta tuskin se pelastusta tuo.

• Mitä Jeesus opetti rukouksesta? Isä Meidän rukous tuossa yllä ei ole pitkä rukous. "Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan." (Mt. 6:7) Jumalaa ei siis kiinnosta meidän monisanaiset rukoukset. Lyhytkin rukous on aivan hyvä. Jokainen rukoilee niin monta kertaa kuin päivässä tahtoo, mutta monisanaisuudella ei saa mitään lisäpisteitä. Esimerkiksi juutalaisilla on hyvin pitkiä rukouksia, joita he rukoilevat kolme kertaa päivässä huojuessaan itkumuurilla. He kuvittelevat Jumalan kuulevan heidät paremmin monisanaisuutensa tähden, aivan niin kuin Jeesus sanoo.

Toinen ansa on hokea tyhjää niin kuin pakanat. Tähän kategoriaan kuuluu kaikki mystiset meditaatio rukoukset joissa esim. hoetaan heprean aakkosia ja kuvitellaan että Jumala niistä aakkosista poimii itselleen mieluisan rukouksen. Jeesus suoraan kieltää meitä hokemasta tyhjää. Kun rukoilet Jumalalle, kerro asiasi hänelle ymmärrettävällä kielellä.

Rukoilu ei ole vaikeaa, kun noudattaa näitä ohjeita.

• Paras olisi katsoa mitä Jumala odottaa. Ei yhtään mitään- kaikki muut ovat lääpällään.

• Jumalaonrakkaus

Raamattu sanoo että Jumala puhuu tavalla ja toisella,sanassaan Hän puhuu aina kun sitä lukee ja Pyhä Henki antaa ymmärrystä ja avaa sanaa niin että tajuat mitä siinä tarkoitetaan.Vanhassa testamentissa Jumala puhui Moosekselle palavasta pensaasta.

• torre12

Kyse oli siitä, että Jumala on puhunut 5000 vuotta sitten viimeksi tai jotain sinne päin. Missä ne puheet nyt muuta kuin Raamatussa? Miksi rukoilla, kun kukaan ei tule vastaamaan kuitenkaan.

Niitä puheita ei tarvitse "avata". Eihän Jumala sano missään kohtaa. että "ette te mitään puheistani tajua, kun Pyhä Henki ei anna ymmärrystä".

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      91
      4630
    2. Sofia Virta: bänet!

Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.
      Maailman menoa
      93
      1974
    3. "Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"

"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää
      Maailman menoa
      166
      1806
    4. Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan

(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol
      Maailman menoa
      41
      1415
    5. Talousasiantuntija sanoo säästämisestä

" parin kuukauden tulo on sellainen, joka voi olla vaikka tilillä tai jossain korkorahastossa, eikä se ole tuottohakuine
      Sinkut
      265
      1228
    6. Lieksa tukee kuntoutumista reilusti

Lieksan sosiaalitoimi käynnistää uuden tukihankkeen – työttömille veneitä hyvinvoinnin edistämiseksi Lieksan sosiaalito
      Lieksa
      74
      1054
    7. Siinäpä jäät

Punapää kaipaamaan, kun päätän maallisen vaellukseni. Oma oli valintasi. Sillä minä en jaksa enää kovin pitkää tätä. Ole
      Ikävä
      78
      922
    8. Nato on käytännössä kuollut!

Puolustusliitto Nato on toki natissut liitoksistaan ennenkin, mutta koskaan aiemmin sen vahvin maa Yhdysvallat ei ole uh
      NATO
      275
      870
    9. Oot mun sielunpuolikas

Nainen. Harmi vaan että tavattiin väärään aikaan ja synnyttiin tälle planeetalle eri aikaan. 👩‍❤️‍👩❤️
      Ikävä
      42
      803
    10. Nyt se on varmaa tieoa - kuntaliitos

Alavus ja Ähtäri liitetään Seinäjokeen. Näin on erään edustajan mukaan päätetty ja asia tulee julkiseksi ensi viikolla.
      Ähtäri
      27
      769
    Aihe