Toimeentulotukea saava nainen?

tt-nainen

Olen kolmekymppinen eteläsuomalainen nainen. Viimeisen vuoden olen ollut työttömänä, minkä vuoksi saan toimeentulotukea. Onko se täysi turn-off, menetänkö mahdollisuuteni parisuhteeseen, jos toimeentulotukiasiakkuus pitkittyy?

7

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taitavat sukupuoliroolit ja ennakkoluulot olla Suomessakin vielä niin tiukassa, että köyhällä naisella on kaikki saumat kukoistavaan parisuhteeseen tai vaikka useampaankin, kun taas köyhä mies on ressukka, jolta nousee tie pystyyn, ellei ole aivan erinomaisen hyvä supliikki ja komeakin.

    • jokumies83

      Minulle tuo ei haittais juurikaan, paitsi silloin jos on velkaa/ulosotossa... sillon pistäisin jarrun päälle. Ite en ole koskaan ollut tt-tuella vaikkakin työttömänä.. niin pistää se ihmetyttään osaako hoitaa raha-asioitaan...

      • hjldituhelihab

        >paitsi silloin jos on velkaa/ulosotossa... <

        Itse noin 30 vuotta itsenäisenä yrittäjänä, olen tottunut, että velkaa otetaan, ja velkaa maksetaan.
        Ulosottomiehet ovat vuosikymmenten aikana tulleet jopa niinkin tutuiksi, että aikoinaan minulla oli heidän suorat kännykkä numerotkin itselläni.
        Välillä oli itsellä asioita perittävänä siellä, ja välillä olin perinnän kohteena.

        Mutta kuten sanottua, velkaa otetaan, ja velkaa maksetaan.

        Myös ne velat maksetaan, jotka joskus saattavat väärinkin perustein tulla itselle maksuun tuomituiksi, ja sen kautta ulosottoon päätyneet.

        Yrittäjille ulosottoviraston kirjeet eivät ole mikään kauhistus, vaan normaalia elämää ja liiketoiminnan pieni sivujuonne.


    • Kkkkkkhhh

      Ei työttömyys mitään haittaa, ellei halua sen olevan pysyvä olotila. Velkakin on jees jos se on ns. normaalivelkaa, joka tuli hankittua silloin kun oli töissä. Alkoholismi ja rikosrekisteri ovat henk koht turn-off

    • VaihtoetojakinOn

      Työttömyys ja parisuhde ovat täysin kaksi eri asiaa. Jos minulle tulisi vastaan nainen joka olisi työtön niin kysyisin että haluaako hän töihin. Jos ei, niin sitten kotiäidin virka on avoinna. Näin päädyin aikoinaan nykyisen vaimonikin kanssa yhteen. Hän tosin oli lopen kyllästynyt pääkaupunkiseudun sairaalamaailman selkäänpuukotukseen. Muutimme maalle, järven viereen ja teimme perikuntaa. Kun vaimo oli ollut reilut 10 vuotta kotona, halusi hän jälleen töihin. Ja silloin se sujui jo luonnostaan.

      Eli, perheenäitikin on työ siinä missä palkkatyö. Meillä vain oltiin työttöminä alkutaival koska kotihoidon tuki oli pienempi kuin työttömyyskorvaus.

    • gyhuioj

      Normaaleja miehiä tuo ei varmasti haittaa mitään.

    • Täällä toinen samanlainen nainen. Oman kokemuksen mukaan miehiä ei tämä haittaa, kunhan et itsekään vaatimalla vaadi, että mies kustantaa sinulle asioita oman työnsä palkalla. Kun olet reilu, mukava ja pyrit elämässäsi eteenpäin jollakin tavalla, on se suurimmalle osalle miehistä ihan okei. Itse myös yrittänyt tehdä esimerkiksi kotihommia enemmän jos mies on väsynyt työn ohella, silloin ei tule sellaista kateellista ilmapiiriä että "sinä saat vaan istua täällä perse homeessa kaiket päivät kun minä raadan".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      164
      2783
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2011
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1816
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe