Jumalan lapsi ja perillinen

Room. 8:
14. Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
15. Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
16. Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
17. Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme.

Kovin monessa kohtaa huomaa unohtavansa sen, että vaikka rajuilma pauhaa, elämän meri myrskyää, on Jumala kaiken yläpuolella. Hän valvoo ja on valmiina. Mikään ei jää Häneltä näkemättä.
Kun elatuksen murheet täyttävät mielen, pelko nostaa päätään, väsymys hiipii jäseniin, saattaa helposti unohtaa sen, että meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan. Meillä ei ole taistelu toisiamme vastaan, vaan saamme jättää ihan kaiken Jumalan vahvoihin käsiin ja jäädä itsekin siihen. Hän on luvannut taistella puolestamme,Jeesus on luvannut rukoilla puolestamme, me saamme olla turvallisella mielellä ja levosta käsin kulkea tietä kotiin.
Levon löytäminen elämän melskeen keskellä ei aina ole helppoa ja yksinkertaista, luottaminen ei ole aina itsestään selvää. Vaikka uskookin Jumalan kaikivaltiuteen, sen niin helposti unohtaa ja alkaa yrittämään itse ja suorittaa elämää ja uskoa.
Meillä jokaisella on ne kipeät kohtamme, meillä on särömme ja särmämme.
Seurakunnan yksi merkitys on varmasti niiden särmien hioutuminen, kivi kiveä hioo. Yhteydessä toisiin on mahdollista katsoa myös itseään ja omaa sisintään. On mahdollisuus kohdata itsessään erilaisia tunteita ja ajatuksia, joita toiset meissä saavat aikaan. Kaikesta voi oppia , monenlaisia asioita Jumala käyttää opettaessaan meitä luottamaan Häneen ja pistämään turvamme Häneen
Ihmissuhteissa helposti sanat nousevat erottamaan, vaikka niiden tulisi yhdistää. Suhteessa Jumalaan ei niin ole. Jumala ymmärtää aina, me emme ehkä aina ymmärrä Jumalaa. Moni asia on sellainen, että sen merkityksen huomaa vasta myöhemmin. Ja vasta etäältä näkee sen, että Jumala on nähnyt koko kuvan ja Hän on valmistanut tien, jota kulkea. Hän on asettanut maan merkit ja opasviitat.
Jos ajattelee vaikka pientä lasta, hän ei näe kauas, eikä esteiden yli. Niin käy myös meille. Me emme aina näe kauas, emme näe esteiden yli, Jumala näkee ja johdattaa.
Jos löytää pienen lapsen luottamuksen Isään, voi olla turvallisella mielellä, voi maailman melskeenkin ahdistamana olla levollinen. Toisaalta pelkuri , toisaalta rohkea
ja luottavainen. Sellaisenaan Isän sylissä, turvassa.

96

459

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä Kristus merkitsee minulle?
      Hän on minun kaikkeni. Elämäni lepää Hänen varassaan. Hänen puoleensa käännyt kaikissa asioissani. Jos minua ahdistaa, Hän on voimani lähde. Ei ole asiaa, jota en katso uskon näkökulmasta.
      Kristuksen rakkauden ilmapiirissä voi turvallisesti kohdata mitä vaan. Vaikka sydän olisikin levoton, psalmin kirjoittaja kuvaa asiaa hyvin
      PSALMI 42 :2. Niinkuin peura halajaa vesipuroille, niin minun sieluni halajaa sinua, Jumala.
      3. Minun sieluni janoo Jumalaa, elävää Jumalaa. Milloin saan minä tulla Jumalan kasvojen eteen?
      4. Kyyneleeni ovat minun ruokani päivin ja öin, kun minulle joka päivä sanotaan: "Missä on sinun Jumalasi?"
      5. Näitä minä muistelen ja vuodatan sydämeni: minä kuljin väentungoksessa, astuin sen kanssa Jumalan huoneeseen riemun ja kiitoksen raikuessa juhlivasta joukosta.
      6. Miksi murehdit, minun sieluni, ja olet minussa niin levoton? Odota Jumalaa. Sillä vielä minä saan häntä kiittää hänen kasvojensa avusta.
      7. Minun Jumalani, minun sieluni on murheellinen minussa, sentähden minä muistan sinua Jordanin maalla, Hermonin kukkuloilla ja Misarin vuorella.
      8. Sinun koskiesi pauhussa syvyys syvyydelle huutaa, kaikki sinun kuohusi ja aaltosi käyvät minun ylitseni.
      9. Päivällä Herra säätää armonsa, ja yöllä minä hänelle veisaan ja rukoilen elämäni Jumalaa.
      10. Minä sanon Jumalalle, kalliolleni: "Miksi olet minut unhottanut? Miksi minun täytyy käydä murhepuvussa, vihollisen ahdistamana?"
      11. Minun luitani jäytää, kun viholliseni minua häpäisevät, sanoen minulle kaiken päivää: "Missä on sinun Jumalasi?"
      12. Miksi murehdit, minun sieluni, ja miksi olet minussa niin levoton? Odota Jumalaa. Sillä vielä minä saan kiittää häntä, minun kasvojeni apua, minun Jumalaani.
      ---silloinkin saa odottaa Herraa. Saa laittaa toivonsa Häneen ja saa luottaa siihen, että vaikka elämän merellä pauhaa myrsky, purteni kestää sen, koska purtenani on armo ja peräsimessä Kristus

https://www.youtube.com/watch?v=H7OVWocDQCA

• hyi.olkoon

Kyllä on irvokasta kun homottaja lainaa Raamattua ja esittää uskovaista!!!

• hyi.olkoon kirjoitti:

Oletpa törkeä. Ja esität uskovaista?

• samaa.mieltä
        torre12 kirjoitti:

Oletpa törkeä. Ja esität uskovaista?

Samaa mieltä Eerikasta!

• Hyvä on, että yhdessä voimme
        tuoda kiitoksen Herrallemme.
        Hyvä on, että elävä toivo
        ompi voimana matkallamme.
        Hyvä on, että sydän on puhdas.
        Hyvä on, että viha on pois.
        Hyvä, hyvä on sydämen, jossa
        rauha taivainen hallita voi.

2.
        Hyvä on, että ruumis ja sielu
        ovat uhratut Kristukselle.
        Hyvä on, että poissa on pelko,
        vaikka taistelu on osamme.

3.
        Hyvä on, että myrskytkin joskus
        meitä matkalla ravistelee.
        Hyvä on, vaikka risti on raskas.
        Herra kotiin näin johdattelee.

4.
        Hyvä on, kunhan elämä meillä
        sopusoinnussa lauluumme on.
        Hyvä on, silloin kaidalla tiellä
        piikit ruusuiksi muuttuva on.

5.
        Hyvä on olla Jeesuksen kanssa
        onnellisna viel' vainoissakin.
        Hyvä on, sillä meitä ei jätä
        Hän, vaan varmasti vie kotihin.

• Mdmdmd
        Eerikatässämoi kirjoitti:

Hyvä on, että yhdessä voimme
        tuoda kiitoksen Herrallemme.
        Hyvä on, että elävä toivo
        ompi voimana matkallamme.

2.
        Hyvä on, että ruumis ja sielu
        ovat uhratut Kristukselle.
        Hyvä on, että poissa on pelko,
        vaikka taistelu on osamme.

3.
        Hyvä on, että myrskytkin joskus
        meitä matkalla ravistelee.
        Hyvä on, vaikka risti on raskas.
        Herra kotiin näin johdattelee.

4.
        Hyvä on, kunhan elämä meillä
        sopusoinnussa lauluumme on.
        Hyvä on, silloin kaidalla tiellä
        piikit ruusuiksi muuttuva on.

5.
        Hyvä on olla Jeesuksen kanssa
        onnellisna viel' vainoissakin.
        Hyvä on, sillä meitä ei jätä
        Hän, vaan varmasti vie kotihin.

Joko homous on synti?

• hyi.olkoon kirjoitti:

Onko Raamatun sana sinusta irvokasta?

• evlut.eikirj

Pieni vinkki Eerika:

Jätä kappaleiden väliin aina yksi tyhjä rivi. Pelkkä sisennys loppuvassa kappaleessa ei riitä. Tuollaiseen pötköön kirjoitettu on todella raskasta yrittää lukea.

• Kiitos vinkistä. Kirjoitan kuten kirjoitan ja sinähän et lue kirjoituksiani, joten sinuahan se ei haittaa, vaikka olisi kuinka raskasta lukea.
        Minä kirjoitan siten kuin se ulos tulee...

• kiukuttelijalle

Kiitos vinkistä. Kirjoitan kuten kirjoitan ja sinähän et lue kirjoituksiani, joten sinuahan se ei haittaa, vaikka olisi kuinka raskasta lukea.

Koska lähdet sinne humpalle?

• Eerikatässämoi kirjoitti:

Kiitos vinkistä. Kirjoitan kuten kirjoitan ja sinähän et lue kirjoituksiani, joten sinuahan se ei haittaa, vaikka olisi kuinka raskasta lukea.

No olipa taas ylimielinen kommentti. Ihan hyvää tarkoittaen sanoin mutta et näköjään kärsi yhtään, -mistään asiasta sanomista.

• hormoonit.heittelee
        EvLut kirjoitti:

No olipa taas ylimielinen kommentti. Ihan hyvää tarkoittaen sanoin mutta et näköjään kärsi yhtään, -mistään asiasta sanomista.

Estrogeenin vaje teettää mummoille tuota....

• EvLut kirjoitti:

Sinä olet itse sanonut, ettet lue kommenttejani. Saat ihan vapaasi sanoa minulle mitä haluat, tämähän on julkinen keskustelu ja minä en kiistä oikeuttasi sanoa sanottavasi. Miten sinä minun vastauksiani tulkitset on myös sinun asiasi, siihenkin sinulla on oikeus.
        Minun tapani kirjoittaa on sellainen, aina välillä, että annan vain sormien hakeutua näppikselle ja kirjoita sen minkä "saan", jos tuo on sinun helpompi ymmärtää. Ja silloin en juuri oikolue tai ajattele kielioppia. On hieno asia, että annat vinkkejä luettavuuteen ja vaikkapa oikeinkirjoitukseenkin. Toivon silti armeliaisuutta vajavuuksiani kohtaan.
        Uskon sinun tarkoittaneen hyvää ja koska vastakommenttini loukkasi sinua ,pyydän anteeksi.

Sinä olet itse sanonut, ettet lue kommenttejani. Saat ihan vapaasi sanoa minulle mitä haluat, tämähän on julkinen keskustelu ja minä en kiistä oikeuttasi sanoa sanottavasi. Miten sinä minun vastauksiani tulkitset on myös sinun asiasi, siihenkin sinulla on oikeus.
        Minun tapani kirjoittaa on sellainen, aina välillä, että annan vain sormien hakeutua näppikselle ja kirjoita sen minkä "saan", jos tuo on sinun helpompi ymmärtää. Ja silloin en juuri oikolue tai ajattele kielioppia. On hieno asia, että annat vinkkejä luettavuuteen ja vaikkapa oikeinkirjoitukseenkin. Toivon silti armeliaisuutta vajavuuksiani kohtaan.
        Uskon sinun tarkoittaneen hyvää ja koska vastakommenttini loukkasi sinua ,pyydän anteeksi.

Oihhhh mitä uhriutumista taas 😂😂😂

• usko.vainen kirjoitti:

Oihhhh mitä uhriutumista taas 😂😂😂

Niin...itse aiheeseenhan sinulla ei olekaan mitään sanomista?

Niin...itse aiheeseenhan sinulla ei olekaan mitään sanomista?

Sanon, samaa kuin ensimmäinen kommentoija 🤗

• usko.vainen kirjoitti:

Sanon, samaa kuin ensimmäinen kommentoija 🤗

No sano, ole hyvä. Kyllä tässä tilaa riittää.

No sano, ole hyvä. Kyllä tässä tilaa riittää.

hyi.olkoon
        5.11.2017 10:56
        Kyllä on irvokasta kun homottaja lainaa Raamattua ja esittää uskovaista!

"Sinä olet itse sanonut, ettet lue kommenttejani. " (Eerika)

>>> Kertoisitko koska ja missä olen sanonut etten lue kommenttejasi? Siis sen jälkeen kun tässä taannoin soviittiin riitelyt?

• EvLut kirjoitti:

"Sinä olet itse sanonut, ettet lue kommenttejani. " (Eerika)

>>> Kertoisitko koska ja missä olen sanonut etten lue kommenttejasi? Siis sen jälkeen kun tässä taannoin soviittiin riitelyt?

En sanonut aikajanasta mitään, en tiennyt, että olet muuttanut kantasi asiaan. Pyysin anteeksi, pyydän uudelleen.
        On hyvin surullista , että ...oikeasti EvLut...minä en löydä enää sanoja. Toivoisin Jumala Pyhän Hengen olevan läsnä tässäkin keskustelussa.

• älä.lässytä

En sanonut aikajanasta mitään, en tiennyt, että olet muuttanut kantasi asiaan. Pyysin anteeksi, pyydän uudelleen.
        On hyvin surullista , että ...oikeasti EvLut...minä en löydä enää sanoja. Toivoisin Jumala Pyhän Hengen olevan läsnä tässäkin keskustelussa.

Miten PH sinuun liittyy?

Kyllä minä luen niitä, vaikken allekirjoitakaan läheskään kaikkea mitä sanot. Kirjoitat kuitenkin myös hyviäkin asioita joihin voin yhtyä mielelläni.

• usko.vainen kirjoitti:

hyi.olkoon
        5.11.2017 10:56
        Kyllä on irvokasta kun homottaja lainaa Raamattua ja esittää uskovaista!

Sinäkinkö pidät Raamatun sanomaa irvokkaana?

• Kuusenjuuret kirjoitti:

Sinäkinkö pidät Raamatun sanomaa irvokkaana?

En mutta kun homottaja sitä lainaa ja hurskastelee se on irvokasta 🤗

• usko.vainen kirjoitti:

En mutta kun homottaja sitä lainaa ja hurskastelee se on irvokasta 🤗

Et siis luota Raamatun sanan voimaan? Mielenkiintoista. En näe mitään hurskastelua Raamatun sanassa, mutta meitä on moneksi.

Et siis luota Raamatun sanan voimaan? Mielenkiintoista. En näe mitään hurskastelua Raamatun sanassa, mutta meitä on moneksi.

Missä niin sanoin, etten luota?
        Yritäppäs suoristaa niitä korkkiruuviaivojasi 🤗

• usko.vainen kirjoitti:

Missä niin sanoin, etten luota?
        Yritäppäs suoristaa niitä korkkiruuviaivojasi 🤗

Tuo kommenttisi sen paljastaa. Miksi ilkeilet minulle?

Tuo kommenttisi sen paljastaa. Miksi ilkeilet minulle?

Ihan samalla tavalla kuin sinäkin minulle 🤗

• usko.vainen kirjoitti:

Ihan samalla tavalla kuin sinäkin minulle 🤗

En ole kirjoittanut sinun korkkiruuviaivoistasi tai muutenkaan haukkunut sinua.

En ole kirjoittanut sinun korkkiruuviaivoistasi tai muutenkaan haukkunut sinua.

Sinä syytit minua sellaisesta mitä en ole kirjoittanut. Väänsit asiat omassa pikku päässäsi korkkiruuville 🤗

• usko.vainen kirjoitti:

Sinä syytit minua sellaisesta mitä en ole kirjoittanut. Väänsit asiat omassa pikku päässäsi korkkiruuville 🤗

Vai niin.

Vai niin.

Juuri niin!

• usko.vainen kirjoitti:

Juuri niin!

Minusta irvokasta on nimitellä toisia.

Se on sinun mielipiteesi 🤗

• usko.vainen kirjoitti:

Se on sinun mielipiteesi 🤗

Niinhän se on. Miten sinä kuvaat toisten nimittelyä?

Niinhän se on. Miten sinä kuvaat toisten nimittelyä?

Ne on ok, jos ne kuvaavat sitä toista 🤗

• usko.vainen kirjoitti:

Ne on ok, jos ne kuvaavat sitä toista 🤗

Ai niin, unohdin. Sinähän olet sitä mieltä, että pikkutytölle voi ihan suoraan sanoa, että hän on ruma, jos kerran on sitä mieltä. Minä olen kyllä sitä mieltä, että kaikkea ei tarvitse sanoa.

Ai niin, unohdin. Sinähän olet sitä mieltä, että pikkutytölle voi ihan suoraan sanoa, että hän on ruma, jos kerran on sitä mieltä. Minä olen kyllä sitä mieltä, että kaikkea ei tarvitse sanoa.

Niin, jos vaihtoehtona on valehdella, että hän on kaunis 🤗

• sameon
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Terveisiä yhden talentin pelkurilta. Eipä ole tarvetta heitellä herjoja eikä luulla itsestään liikoja.

• Ef. 6 :10. Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa.
      11. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.
      12. Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
      13. Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.
      14. Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,
      15. ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.
      16. Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,
      17. ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.
      18. Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta;

Raamattu on merkillinen kirja. Siinä on elämän koko kirjo. Kuten Saarnaaja sanoo, ei ole mitään uutta auringon alla , mitä on ollut ennen, sitä on vastakin. Ihminen ei muutu ajan saatossa....

• mitä.sanot.homoille

Room 1
        26. Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
        27. samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        28. Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.

1.Kor 6
        9 Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet,
        10 eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät.
        11 Tällaisia jotkut teistä olivat ennen, mutta nyt teidät on pesty puhtaiksi ja tehty pyhiksi ja vanhurskaiksi Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä ja Jumalamme Hengen voimasta.

Apt 3
        19. Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,

• mitä.sanot.homoille kirjoitti:

Room 1
        26. Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
        27. samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        28. Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.

1.Kor 6
        9 Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet,
        11 Tällaisia jotkut teistä olivat ennen, mutta nyt teidät on pesty puhtaiksi ja tehty pyhiksi ja vanhurskaiksi Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä ja Jumalamme Hengen voimasta.

Apt 3

Voisin vaikka lainata Anne-Mari Kaskisen sanoja

TULE, rauhan Henki, henki Jumalan,
        tule lailla tuulen, merten pauhinan!

TULE, rauhan Henki, köyhään sydämeen,
        lohdutuksen Henki, mielen kipeyteen.

TULE, rauhan Henki, esteet murenna,
        vapaudan Henki, näytä valoa!

TULE, rauhan Henki, hiljaa kohota
        katse ylös maasta, kohti Kristusta.

TULE, rauhan Henki, silloin voimaa saan,
        sydämeni turvaa yksin Jumalaan.

TULE, rauhan Henki, Henki Jumalan,

• hihhulille

Tuollako saat homot luopumaan homostelustaan, kääntymään ja tekemään parannuksen?

• hihhulille kirjoitti:

Tuollako saat homot luopumaan homostelustaan, kääntymään ja tekemään parannuksen?

En saa. Kääntymyksen ja parannuksen tekemisen saa aikaan ihan joku muu kuin minä tai sinä. Me kohtaamme ihmisiä molemmat tavallamme, kylvämme sanaa tavallamme ja jätämme kasvun Jumalalle, eikö niin?

Homoille pitäisi kyllä sanoa kristityn että homous on synti josta tulee tehdä parannus. Ei noin kuten sinä sanot.

• hihhulille

En saa. Kääntymyksen ja parannuksen tekemisen saa aikaan ihan joku muu kuin minä tai sinä. Me kohtaamme ihmisiä molemmat tavallamme, kylvämme sanaa tavallamme ja jätämme kasvun Jumalalle, eikö niin?

Miten homo tietää, että homous on synti jos joku ei sitä hänelle kerro?

• mitä.sanot.homoille kirjoitti:

Room 1

1.Kor 6

Apt 3

Paavalikaan ei sanonut tuossa mitään homoille. Niille vaan, jotka olivat luonnollisessa yhteydessä olleet Siitä homot eivät mitään tiedä.

• 31errot
        torre12 kirjoitti:

Paavalikaan ei sanonut tuossa mitään homoille. Niille vaan, jotka olivat luonnollisessa yhteydessä olleet Siitä homot eivät mitään tiedä.

Mistä sinä tiedät kuulijoiden seksuaalisuuden?

• EvLut kirjoitti:

Homoille pitäisi kyllä sanoa kristityn että homous on synti josta tulee tehdä parannus. Ei noin kuten sinä sanot.

Saanko minä kuitenkin kohdata lähimmäisiäni siten kuin ymmärrän Jumalan johtavan? Saanko luottaa siihen, että saan sanat Jumalalta silloin kun niitä tarvitsen? Saanko palvella Jumalaa ja lähimmäisiäni minulle luontaisella tavalla, jonka Jumala on kutsuessaan tiennyt ja minut tälle paikalle valinnut?

• EvLut kirjoitti:

Minä vielä tarkennan EvLut, etten ymmärrä väärin kommenttiasi. Tarkoitatko sinä EvLut, että minun pitää kuunnella sinua, eikä Jumalaa?

Saanko minä kuitenkin kohdata lähimmäisiäni siten kuin ymmärrän Jumalan johtavan? Saanko luottaa siihen, että saan sanat Jumalalta silloin kun niitä tarvitsen? Saanko palvella Jumalaa ja lähimmäisiäni minulle luontaisella tavalla, jonka Jumala on kutsuessaan tiennyt ja minut tälle paikalle valinnut?

Johtaako Jumala sinua homotukseen ja iloitsemaan sukupuolen vaihtamisista? 😳😳😳

• hihhulille kirjoitti:

Miten homo tietää, että homous on synti jos joku ei sitä hänelle kerro?

Tarkoitatko, ettei Jumala kykene meille sanomaan ja osoittamaan niitä asioita, jotka on tarpeen pistää pois?

Minä vielä tarkennan EvLut, etten ymmärrä väärin kommenttiasi. Tarkoitatko sinä EvLut, että minun pitää kuunnella sinua, eikä Jumalaa?

Ilman muuta Jumalaa. Mutta Jumala ei kyllä varmuudella kehoita kohtaamaan homoseksuaaljea sillä lailla että heidn suuntautumiselleen osoitetaan hyväksyntää.

• 31errot kirjoitti:

Mistä sinä tiedät kuulijoiden seksuaalisuuden?

Ehkä siitä, että olivat olleet luonnollisessa yhteydessä. Helppoa sikäli. Ei tarkoiteta ainakaan homoja tämän palstan kirjoittajien mukaan.

Tuli mieleen, että jos hetero olisi se, joka on ollut ensin luonnottomassa yhteydessä, mutta kiimoissaan vaihtanut ja alkanut olemaan luonnollisessa yhteydessä. Ei kuulosta kyllä todelliselta.

Tarkoitatko, ettei Jumala kykene meille sanomaan ja osoittamaan niitä asioita, jotka on tarpeen pistää pois?

Vastaan vaikkei minuta kysytäkään. Ei se Jumala puhu suoraan ihmisten päähän vaan Raamatussa Jumala puhuu. Ja mitä Raamatussa homoudesta sanotaan että se on synti ja luomisjärjestyksen vastaista.

Näin on vaikka se tekisi kuinka kipeää. Ei meillä ole lupaa lievennellä Jumalan sanoja sen mukaan mitä itse pidämme "oikeana".

• hihhulille

Jumala käyttää uskovia sanansa julistamiseen. Lähetyskäsky annettiin ihmisille ei Jumalalle.

• hihhulille kirjoitti:

Jumala käyttää uskovia sanansa julistamiseen. Lähetyskäsky annettiin ihmisille ei Jumalalle.

Niin juuri, tätä tarkoitin itsekin! Hyvin sanottu.

Jos nimittäin seurakunta vaikenee näistä asioista, tai mistä tahansa Jumalan sanan totuudesta, se on itse itsensä tuominnut.

• hihhulille
        EvLut kirjoitti:

Niin juuri, tätä tarkoitin itsekin! Hyvin sanottu.

Jos nimittäin seurakunta vaikenee näistä asioista, tai mistä tahansa Jumalan sanan totuudesta, se on itse itsensä tuominnut.

Eerika näyttää poimivan rusinat pullasta ja kieltäytyy itselleen epämieluisten asioiden julistamisesta.

• EvLut kirjoitti:

Ilman muuta Jumalaa. Mutta Jumala ei kyllä varmuudella kehoita kohtaamaan homoseksuaaljea sillä lailla että heidn suuntautumiselleen osoitetaan hyväksyntää.

Hieno juttu EvLut. Kuuntelen Jumalaa ja kuuntelen Pyhää Henkeä, joka kirjoituksia avaa. Kuuntelen sanaa ja luotan siihen, että Jumalan sen kautta minuakin ohjaa ja antaa minulle tarvitsemani viisauden.

• hihhulille

Hieno juttu EvLut. Kuuntelen Jumalaa ja kuuntelen Pyhää Henkeä, joka kirjoituksia avaa. Kuuntelen sanaa ja luotan siihen, että Jumalan sen kautta minuakin ohjaa ja antaa minulle tarvitsemani viisauden.

Mitä Jumala ja PH sanoo sinulle seksitä saman sukupuolen kanssa? Entä sukupuolen vaihtamisyrityksistä?

• hihhulille kirjoitti:

Eerika näyttää poimivan rusinat pullasta ja kieltäytyy itselleen epämieluisten asioiden julistamisesta.

Jeesus toimi samoin; hän ei julistanut mitään itselleen epämieluista asiasta: homoudesta.

• Olisimme voineet käydä keskustelua Jumalan suuruudesta, siitä kuinka Hän lähetti Poikansa sovittamaan meidän syntimme. olisimme voineet ylistää Jumalaa siitä rakkaudesta, jota Hän meille tuhlaa. Olisimme voineet kiittää siitä, että saamme omistaa uskon lahjan, saamme puheutua Jumalan koko sota-asuun ja vastustaa vihollisen palavia nuolia. Olisimme voineet antaa Pyhälle Hengelle mahdollisuuden välittyä tämän keskustelun kautta. Olisimme tämän keskustelun kautta voineet antaa Jumalalle mahdollisuuden ojentaa kätensä kohti jotakuta, joka olisi sitä tarvinnut.

• hihhulille

Olisimme voineet käydä keskustelua Jumalan suuruudesta, siitä kuinka Hän lähetti Poikansa sovittamaan meidän syntimme. olisimme voineet ylistää Jumalaa siitä rakkaudesta, jota Hän meille tuhlaa. Olisimme voineet kiittää siitä, että saamme omistaa uskon lahjan, saamme puheutua Jumalan koko sota-asuun ja vastustaa vihollisen palavia nuolia. Olisimme voineet antaa Pyhälle Hengelle mahdollisuuden välittyä tämän keskustelun kautta. Olisimme tämän keskustelun kautta voineet antaa Jumalalle mahdollisuuden ojentaa kätensä kohti jotakuta, joka olisi sitä tarvinnut.

Mitä Jumala ja PH sanoo sinulle seksistä saman sukupuolen kanssa? Entä sukupuolen vaihtamisyrityksistä?

• homottajalle

Kun nuorena uskovana olin eräässä kotikokouksessa kuulin tämän laulun. Se puhutteli minua kovasti. Muistan vieläkin sen tilanteen.
        https://www.youtube.com/watch?v=MdyKSZysg6Q

Ketä luulet pettäväsi?

• Mdmdmd

Kun nuorena uskovana olin eräässä kotikokouksessa kuulin tämän laulun. Se puhutteli minua kovasti. Muistan vieläkin sen tilanteen.
        https://www.youtube.com/watch?v=MdyKSZysg6Q

Mikset ole tänäänkään seurakuntasi kokouksessa Vapaakirkossa?

• yksiuskova

Jeesusta tulee palvella niin, että Hän tekee työnsä uskovan kautta. Uskovan ei tule palvella omalla tavallaan vaan kieltää itsensä ja seurata Jeesusta. Jeesus käskee tekemään parannuksen, muutoin ei ole näkevä iankaikkista elämää. Jeesus varoittaa, että harvat löytävät elämään. Kadotuksen tie on lavea tie. Vauvakaste ei tee kenestäkään uudestisyntynyttä. Jeesus tulee ottaa vastaan henkilökohtaisesti Vapahtajana ja Herrana. Ja jotta pysyy Hänessä, on seurattava Häntä, Häntä totellen. Jos eksyy Jumalan Sanasta, eksyy Jeesuksesta. Moni seuraakin nk. "toista Jeesusta".

• EvLut kirjoitti:

Oletko siis sitä mieltä, että tällä palstalla pitää joka aloituksessa kaikkien "kertoa" homoille se, mitä te kerrotte lähes joka ketjussa? Eikö Raamatussa todellakaan mitään muuta kohtaa ole, mitään muuta sanomaa? Eikö se ole Raamatun aliarvioimista? Eikö riitä se, että teitä on aikamoinen patteri sitä tuomiota täällä toitottamassa? Etkö usko, että meillä on kaikilla oma tehtävämme täällä maailmassa ja sitä pitäisi kunnioittaa, eikä yrittää muuttaa sitä omien mieltymyksiemme mukaan? Sinä vaikutat järkevältä kirjoittajalta, siksi aina välillä ihmettelen näitä sinun ulostulojasi.

• rohkenen.epäillä
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Oletko siis sitä mieltä, että tällä palstalla pitää joka aloituksessa kaikkien "kertoa" homoille se, mitä te kerrotte lähes joka ketjussa? Eikö Raamatussa todellakaan mitään muuta kohtaa ole, mitään muuta sanomaa? Eikö se ole Raamatun aliarvioimista? Eikö riitä se, että teitä on aikamoinen patteri sitä tuomiota täällä toitottamassa? Etkö usko, että meillä on kaikilla oma tehtävämme täällä maailmassa ja sitä pitäisi kunnioittaa, eikä yrittää muuttaa sitä omien mieltymyksiemme mukaan? Sinä vaikutat järkevältä kirjoittajalta, siksi aina välillä ihmettelen näitä sinun ulostulojasi.

Onko Eerikalle annettu tehtäväksi julistaa homoseksi ja transuilu hyväksyttäviksi?

• rohkenen.epäillä kirjoitti:

Onko Eerikalle annettu tehtäväksi julistaa homoseksi ja transuilu hyväksyttäviksi?

Enpä osaa sanoa, etkä varmaan osaa sinäkään. Nähdäkseni hän ei ole ottanut tuohon asiaan erityisesti kantaa suuntaan jos toiseen ja sekös teitä kismittää.

• Laulut joita laulettiin silloin, kun tulin uskoon, saavat muistot mieleeni. Nuorena uskovana olisin ollut valmis Pietarin tavoin kävelemään vetten päällä, vaikka olisihan minulle voinut käydä samoin kuin Pietarille.
      Ensirakkaus on voimakas tunne ja silloin on valmis syöksymään vaikka tulee ja luottamaan kaikessa Jumalan ihmeelliseen voimaan.
      Elämä tuo tullessaan monenlaista ja rakkauskin muuttuu. Muuttuessaan se kuitenkin myös syvenee ja luottamus kasvaa.
      Uskon alkutaipaleella oli täynnä ihanteita. Pettymys ihmisiin oli valtava. Uskovat eivät olleetkaan pyhiä ja puhtoisia, aina valmiina rakastamaan.
      Pettymykset ihmisiin saivat kiinnittymään lujemmin Jeesuksen viitan liepeisiin. Pettymykset omaan itseen saivat ymmärtämään armoa syvemmin. Saivat ymmärtämään sitä, että Jumalle ei tule yllätyksenä se, että me emme muutu täydellisiksi. Hän rakastaa ja tuupiskelee ylös kuopista.
      sanotaan, että kun paljon saa anteeksi, paljon rakastaa ja niin se varmasti on. Kun on saanut tulla Jumalan eteen kaikkine puutteineen, on tajunnut, että kaikki muutkin puutteelliset saavat tulla ristin juureen ja aloittaa aina alusta. Joka päivä on armo uusi, joka päivä saa pyytää viisautta, saa pyytää Jumalaa lisäämään rakkautta lähimmäisiin, rakkautta itseä kohtaan. Armollisuutta ...
      Jumala on rakastanut ensin. Hän saa rakkauden syttymään ja palamaan. Hän voi sytyttään myös sammuneen. Mikään ei ole Hänelle mahdotonta . Hän saa kuivan erämaankin kukkimaan. Hän saa vihollisen väistymään. Viimeisenä multien päällä seisoo Kristus.

• Ketä varten Kristus tuli? Eikö sairaita, heikkoja, syntisiä varten?
        Matt. 9 : 2. Ja katso, hänen tykönsä tuotiin halvattu mies, joka makasi vuoteella. Kun Jeesus näki heidän uskonsa, sanoi hän halvatulle: "Poikani, ole turvallisella mielellä; sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi".
        3. Ja katso, muutamat kirjanoppineista sanoivat mielessään: "Tämä pilkkaa Jumalaa".
        4. Mutta Jeesus ymmärsi heidän ajatuksensa ja sanoi: "Miksi te ajattelette pahaa sydämessänne?
        5. Sillä kumpi on helpompaa, sanoako: 'Sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi', vai sanoa: 'Nouse ja käy'?
        6. Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin" - hän sanoi halvatulle - "nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
        7. Ja hän nousi ja lähti kotiinsa

• Tuomion henki on vahvempi kuin Herran henki.

Kumpi sinua johdattaa?

• Tuo ei ole tarpeen missään tapauksessa. Eerikahan on maltillinen uskova joka ei tuomitse ketään henkilönä vaan ottaa kantaa uskontoon yleisesti.

• sage8 kirjoitti:

Tuo ei ole tarpeen missään tapauksessa. Eerikahan on maltillinen uskova joka ei tuomitse ketään henkilönä vaan ottaa kantaa uskontoon yleisesti.

😂😂😂😂😂

• hihhulille
        sage8 kirjoitti:

Tuo ei ole tarpeen missään tapauksessa. Eerikahan on maltillinen uskova joka ei tuomitse ketään henkilönä vaan ottaa kantaa uskontoon yleisesti.

Homottaja on siis maltillinen uskova :);););)....

• hihhulille kirjoitti:

Homottaja on siis maltillinen uskova :);););)....

Eerika on maltillinen uskova toisin kun sinä joka ampuu puskanikkinä ilkeyksiään.

• hihhulille
        sage8 kirjoitti:

Eerika on maltillinen uskova toisin kun sinä joka ampuu puskanikkinä ilkeyksiään.

Niinpä niin, minä en olekaan homottaja ;););)

• hihhulille kirjoitti:

Niinpä niin, minä en olekaan homottaja ;););)

Olet juuri sellainen, joista Jeesus varoitti: "Katsokaa minua: minä en ole niin kuin nuo muut".

• hihhulille
        torre12 kirjoitti:

Olet juuri sellainen, joista Jeesus varoitti: "Katsokaa minua: minä en ole niin kuin nuo muut".

Jaa, missä Hän noin varoitti?????

• Muuanukkeli
        sage8 kirjoitti:

Hetkinen: ketkä eivät sitten ole maltillisia uskovaisia? En ymmärrä, valistatko minua.

• Onko Raamatun sana sinusta hoitoa vaativaa sairautta?

• Muuanukkeli kirjoitti:

Hetkinen: ketkä eivät sitten ole maltillisia uskovaisia? En ymmärrä, valistatko minua.

Tuomitsijat, valehtelijat, kieroilijat ja silti Jumalan "kaveruudella" kerskailijat muuan muassaan.

• Eerika on sairaus?

• sage8 kirjoitti:

Tuomitsijat, valehtelijat, kieroilijat ja silti Jumalan "kaveruudella" kerskailijat muuan muassaan.

Siis ne jotka sanovat homouden synniksi ja uskovat Raamatun sanaan, eiks niin? 😳

• saviseutulainen

Täällä on otettu aika monen osalta tavaksi haukkua Erika pystyyn, kirjoittaa hän mitä hyvänsä.
        Erikan viestit tänään klo. 16.09 ja klo. 16.23 eivät sisällä muuta kuin Jumalan sanan totuutta rakkaudessa.

Kiitos Erika ja siunausta!

• saviseutulainen kirjoitti:

Täällä on otettu aika monen osalta tavaksi haukkua Erika pystyyn, kirjoittaa hän mitä hyvänsä.
        Erikan viestit tänään klo. 16.09 ja klo. 16.23 eivät sisällä muuta kuin Jumalan sanan totuutta rakkaudessa.

Kiitos saviseutulainen sanoistasi. Siunausta myös sinulle. Isä vahvistakoon sinua, sanasi tulivat oikeaan kohtaan.

• Mdmdm
        saviseutulainen kirjoitti:

Saatanakin lainaa Jumalan sanaa mutta toimii sen vastaisesti.

• Olen joskus miettinyt Jeesuksen sanoja Pietarille. Hän on juuri sanonut Matt.16 : 18. Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.
      19. Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."

Muutaman jakeen päästä Hän sanoo Pietarille
      23. Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".

Aika kovia sanoja ja hätkähdyttäviä ja aika ristiriitaisiakin. Mitä Jeesus on mahtanut tarkoittaa tuolla?
      Pahuus ja pahuuden läsnäolo ei ole mitenkään miellyttävä kokemus.
      " Sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalasta, vaan sitä mikä on ihmisten"

• miten.se.nyt.on

Onko homoseksin harjoittaminen synti?

• miten.se.nyt.on kirjoitti:

Onko homoseksin harjoittaminen synti?

Homoudesta ja seksistä oli Paavalilla sen ajan käsitykset, sanoi pappi-dogmatikos ja se pitää paikkansa, J.Nasaretilainenhan ei puhunut homoudesta yhtikäs mitään.

• sage8 kirjoitti:

Homoudesta ja seksistä oli Paavalilla sen ajan käsitykset, sanoi pappi-dogmatikos ja se pitää paikkansa, J.Nasaretilainenhan ei puhunut homoudesta yhtikäs mitään.

J. Nasaretilainen puhui homoudesta samalla tavalla kuin Mooseskin. Opettihan hän Moosesta synakoogissa.
        "Jos ette usko Moosesta ja profeerroja..."

• Suomeen

Kans näitä ihmeellisiä taivaan ilmiöitä enemmän. Valoja, pamahduksia, säteitä, aaltoja erilaisina ja jokaisena mahdollisena yhdistelmänä. Kalevalaan hienoja tarinoita jotka keskittyy pohjoisnavan ja pyramidien linjaan Suomen yli.

Tehostetaan tuo yhteys paljon paremmaksi ja virtaviivaisemmaksi.

Jotain Sanskriittilaista pohjustusta ja Atlantis-mytologiaa paljon konkreettisemmaksi.

• Kappaaas

Kyborgiteknologia. No jos te tuota haluatte niin otetaanpas kerralla kunnon harppaus tässäkin asiassa. Noita antennipäitä vilisee kohta joka paikassa. Diiiduu-diiduu robottiruttunen. Piip piip! Tiede on uusi uljas uskonto piip piip!

• Tiedee

On uskonnollisin haarauma, joten on vain loogista saada noita kyborgeja. Tai mehän ollaan jo kyborgeja. Mitäs seuraavaksi on tähtäimessä. Näytäpäs youtube jotain.

• Merkitsanoo

Että hyperkapitalismi ja teknologia potenssiin 10 on avain pelastukseen. Katsotaan miltä se näyttää. Tulehan uusi ulkas tulevaisuus, pelasta lapsesi elämältä.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2779
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      18
      2587
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      43
      2288
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1871
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      38
      1592
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      51
      1565
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1483
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1363
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      30
      1222
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26