Minkä tasoinen ratsastaja?

Ratsastaja345

Eli oon vähän aikaa mietiskellyt, että minkä tasonen ratsastaja oon, mutta en ole ihan varma, joten aattelin tehdä listan, asioista jotka osaan:) Voi olla vähän vaikea arvioida, mutta ainakin sain tekemistä:D

Käynti: Keski, koottu, takaosakäännös vähän, etuosakäännös vähän, pohkeenväistöt, pysähdys, liikkeellelähtö, peruutus, laukannosto, ravinnosto perus käännökset jne.

Ravi: Harjotusravi, keventäen, keskiravi, suoraan pysähdykseen ja peruutus siitä, koottu vähän, väistöt, laukannosto, käyntiin perus tiet.

Laukka: Pieniä lisäyksiä ja kokoamisia vähän, suoraan käyntiin (jonkin verran), raviin perus tiet.

Luokittelin nyt ne asiat siis jotka pystyn suorittamaan suht siististi:) Itse sanoisin ehkä helppo c. Kohta rataharkat niin ehkä siellä näkee paremmin:)

2

145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • z--

      Oon täällä sanonut ennenkin, mutta ratsastajan/hevosen tasoa ei voi arvioida yksittäisten juttujen perusteella. Noita samoja asioitahan treenataan ihan joka tasolla, vähitellen vaan vaaditaan enemmän.

      Oleellista on se, miten saa hevosen liikkumaan ja miten ymmärtää miten hevosen pitäisi liikkua.
      HeC-tasolla kiinnitetään huomiota mm. siihen ettäratsastaja käyttää apuja oikein ja hevoenn liikkuu ratsastajan haluamaan suuntaan halutussa temmossa ja tempoa voi myös vaihdella.
      HeB-tasolla vaaditaan jo enemmän rentoutta hevoselta, ratsastajan pitäisi saada hevonen jo peräänantoon ja liikkumaan tahdikkaammin.
      HeA-tasolla vaaditaan jo kootumpaa muotoa, muodon pitää pysyä yhä tasaisempana jne...

      Yksittäisten liikkeiden vaatimustaso sitten kasvaa vähitellen sen mukaan kun ratsastaja osaa enemmän. Esim. alkuun riittää että pohkeenväistössä hevonen vaan astuu ristiin tai laukannostossa vaan nostaa sen laukan. Muta kun edetään, pitää hevosen liikkua väistössä jo terävämmin ja kootummin, askelten olla yhä hallitumpia ja vaikka laukannostossa takajalkojen tulla yhä paremmin alle jne...

      Mutta kisoissahan sitä aika hyvin saa kuvaa siitä, millä tasolla on. :) Onnea sinne!

      • Ratsastaja345

        Juu:) Kiitti:D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1402
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1275
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1016
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe