Lämpöennätykset rikkoutuvat, napajäät sulavat, eläimet kuolevat sukupuuttoon ja ihmiset nälkään – Vuosi on ollut ilmaston kannalta poikkeuksellisen huono
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005437609.html
Vieläkö joku muka vakavissaan kiistää lämpenemisen ja ihmisen sen aiheuttajana?
Lämpöennätykset rikkoutuvat, napajäät sulavat jne.
5
175
Vastaukset
- 7655676
Tuossa hesarin jutussa on niin paljon huuhaata että ei viitsi edes ruvetas korjailemaan.
Kun koko juttu pitäisi kirjoittaa uusiksi.Korjataan nyt kuitenkin esimerkin vuoksi tuo, kun otsikoivat merijään supistuneen ennätyspieneksi molemmilla napa-alueilla. Ei siis riitä pelkkä pieni tai lämmin, aina pitää olla myös sana ennätys mukana vaikka totuus olisi miten kaukana tahansa.
http://psc.apl.uw.edu/wordpress/wp-content/uploads/schweiger/ice_volume/BPIOMASIceVolumeAnomalyCurrentV2.1_CY.png
- hähähähähähähähäää
Ilmastonmuutoshörhöily on suuri kusetus jolla eliitti takoo rahaa itselleen.
Kovin heikkotasoisia olivat kommentit.
Hesarin uutisessa lähinnä todetaan, että globaalin ilmaston kannalta katsottuna poikkeuksellisen lämpimiä vuosia on nyt tullut useita peräkkäin. Jos globaali ilmasto on lämpenemässä niin tuo on tuleva trendi eli mittaushistorian lämpimimmät säät tulevat todennäköisesti näkymään aina viimeisen kymmenen - viidentoista vuoden aikana tästä hamaan tulevaisuuteen asti. Jos taas kyseessä olivat tilastolliset poikkeamat eli lämpenemistä ei tapahdu tai se on hyvin vähäistä niin jatkossa joudumme odottelemaan pitkään seuraavaa globaalin ilmaston kannalta katsottua yhtä lämmintä vuotta. Nyt oli kuitenkin ns. normaalivuosi eli ENSO (el Niño) ei nostanut lämpötiloja maailmalla.
Riippumatta siitä onko globaali ilmasto lämpenemässä vai ei tulee lähivuosina näkymään myös edeltäjiään kylmempiä vuosia. Sää vaihtelee ja sen mukana vaihtelee myös vuoden keskilämpötila. Siksi yksittäisten tai edes muutaman vuoden säiden perusteella ei pitäisi mennä esittämään väitteitä ilmastosta ellei väitteille ole todella hyviä perusteluita.
Se mitä toivoisin olisi että me täällä Suomessakin saisimme kesäaikaan myös lämpöä eikä vain kosteutta. Nyt näyttää kaikki lisälämpö tulevan talvikuukausien aikana. Jos tämä on paikallisen ilmaston vähittäisen muutoksen suunta Suomessa jatkossakin niin onpa todella ikävä sellainen. Minun puolestani tälläinen paikallinen "lämpeneminen" voisi loppua nyt ja samantien, mutta kerropa tuo Siperiasta tuleville ilmavirroille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1091175
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116998- 125906
- 93749
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten285704Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 72501