Olen 13 vuotias tyttö. Haluaisin leikata hiukseni ”poika” lyhyeksi, mutta vanhempani eivät suostu siihen. Olen miettinyt asiaa jo noin 2 vuotta ja olen varma siitä.
Lisäksi äitini sanoo koko ajan kaikkea negatiivista, kuten ”ei noilla korvilla!” ”Et ole mikään poika.” ”Onko jollakulla muulla lyhyet hiukset kun haluat leikata ne?”
Olen tutkinut asiaa, ja saanut selville että lyhyitä hiuksia on helpompi hoitaa. Vanhempani väittävät että niihin tarvitsee paljon tuotteita ja suoristusrautoja ja kaikkea mahdollista. Ymmärrän, että joskus on pahoja päiviä ja niitä täytyy hoitaa, mutta ei kai niihin tarvitse joka päivä kaikkea laittaa?
En tiedä mitä tehdä. Vanhempani ovat todellakin sitä vastaan. Monta iltaa olen itkenyt asian ja kaikkien niitten negatiivisten kommenttien takia. Olen todella lähellä sitä, että leikkaisin ne itse. Mitä teen??
Haluan leikata hiukseni, mutten saa.
3
166
Vastaukset
- omaoikeus
"Ei noilla korvilla"...Siis miten voi vanhemmat edes päästää suustaan jotain tuollaista???
Ja muutenkin minusta sinulla on kyllä oikeus päättää itse hiuksistasi. Pelkääkö vanhempasi, että leikkaat ihan siilin, vai mikä tuossa jutussa on heistä niin kauheaa..? Hiukset kun kasvavat kuitenkin koko ajan.- Tyttö13
Kiitos! Loppujen lopussa se on minun pääni ja minun tukkani. Niinpä minulla pitäisi olla oikeus tehdä sillä mitä haluan. Toivotaan että vanhempani lämpenevät ajatukselle ajan mittaan...
- koskasävoit
oon ite 14v ja musta tuntuu tosi pahalta sun puolesta! jos sulla on omaa rahaa sen verra et pääset parturii, ni soita ja varaa aika ja tee se! sun vanhemmat saattaa olla aika vihasii sen jälkee mutta hei, sun oma keho sä päätät mitä sille tehään. keep up girl<3
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606664- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262750- 212428
- 271953
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251670
- 321518
- 491492
- 111472