Hei! Oon 14v tyttö ja ratsastan ratsastuskeskuksessa. Me tehdään tunnilla vaikea B tasosia juttuja ja ratsastan yleensä entisellä estekilpahevosella niin se hevonen kulkee pää suorassa eikä pyöreästi muuta kuin loppuraveissa kun alan työstään enemmän eteen alas niin se kulkee tosi hyvin niin pitäisikö mun alku käynnissä ja ravissa alkaa jo työstää eteen alas? Kulkisko se paremmin sitten?
Ratsastuskoulussa ratsastaminen
1
186
Vastaukset
- juuza
Et varmasti ole vaativalla tasolla jos a) joudut kysymään miten hevonen ratsastetaan pyöreäksi ja b) kysyt sitä netissä ihmisiltä jotka eivät näe sinua ja ratsuasi, etkä valmentajaltasi joka takuulla osaisi neuvoa sinua paremmin.
Olet heB tasoinen, sen voin uskoa. Mutta joillekin hevosille sopii se, että jo heti alkuunsa aletaan ratsastaa eteen alas ja sitten lämittelyn edetessä aletaan koota ja kerätä tiiviimpään muotoon. Jotkut tarvitsevat pidemmän lämmittelyn kuin muut, joten sekin voi olla yhtenä syynä siihen ettei heppa kulje kunnolla ennen kun vasta tunnin lopussa, varsinkin jos on jo vanhempi hevonen.
Kokeile myös ratsastaa pehmeämmällä kädellä. Jos tunnit ovat rankkoja, ratsastajat usein ovat aika väsyneitä tunnin lopulla, jolloin ei enää jaksa jännittää itseään niin paljon, mikä merkitsee ratsastajan rentoutumista. Kun ratsastaja rentoutuu, hevonenkin usein rentoutuu, ja sekin voi olla yksi syy siihen että hevonen kulkee lopputunnista paremmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle273525Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A142750Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.1182682Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell1152368Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt161937Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.771752Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥501668Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"
Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta261646Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001325- 1441324