Hei! Oon 14v tyttö ja ratsastan ratsastuskeskuksessa. Me tehdään tunnilla vaikea B tasosia juttuja ja ratsastan yleensä entisellä estekilpahevosella niin se hevonen kulkee pää suorassa eikä pyöreästi muuta kuin loppuraveissa kun alan työstään enemmän eteen alas niin se kulkee tosi hyvin niin pitäisikö mun alku käynnissä ja ravissa alkaa jo työstää eteen alas? Kulkisko se paremmin sitten?
Ratsastuskoulussa ratsastaminen
1
122
Vastaukset
- juuza
Et varmasti ole vaativalla tasolla jos a) joudut kysymään miten hevonen ratsastetaan pyöreäksi ja b) kysyt sitä netissä ihmisiltä jotka eivät näe sinua ja ratsuasi, etkä valmentajaltasi joka takuulla osaisi neuvoa sinua paremmin.
Olet heB tasoinen, sen voin uskoa. Mutta joillekin hevosille sopii se, että jo heti alkuunsa aletaan ratsastaa eteen alas ja sitten lämittelyn edetessä aletaan koota ja kerätä tiiviimpään muotoon. Jotkut tarvitsevat pidemmän lämmittelyn kuin muut, joten sekin voi olla yhtenä syynä siihen ettei heppa kulje kunnolla ennen kun vasta tunnin lopussa, varsinkin jos on jo vanhempi hevonen.
Kokeile myös ratsastaa pehmeämmällä kädellä. Jos tunnit ovat rankkoja, ratsastajat usein ovat aika väsyneitä tunnin lopulla, jolloin ei enää jaksa jännittää itseään niin paljon, mikä merkitsee ratsastajan rentoutumista. Kun ratsastaja rentoutuu, hevonenkin usein rentoutuu, ja sekin voi olla yksi syy siihen että hevonen kulkee lopputunnista paremmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418