Tunnevyöryt jylläävät

usvassa77

Seurusteluni alkoi jotain 3 vuotta sitten miehen kanssa joka oli todella upea tyyppi ja olin onnelinen hänen kanssaan mutta jossain vaiheessa alkoi pilvilinna romahtamaan että huomasin elävän aivan hänen tahtonsa mukaan. Asiat olivat alussa hyvin pieniä että esim facebookin kaikki ystävät oli kerrottava ja jos oli tykkäyksiä ne olivatkin vasta myrkkyä!
Puhelimeen tulevat viestit oli kerrottava keltä ne tulivat ja hän salaa tutkikin aina poissaollessani sen että mitä logitietoja ym sieltä löytyykään. Loppujen lopuksi otin puhelimesta virrat pois koska oli aina ahdistavaa ilmoittaa keneltä viesti tuli vaikka oli se sitten sähkölaitokselta. Siihen samaan tulivat netinselainhistorian tutkimiset ja kerrankin oli erittäin vihainen kun olin käynyt sivulla josta hän ei pitänyt. Kaupassakäyntikin oli haastavaa koska jostain syystä hän mielessään kuvitteli että katsoin jotain miehiä sillä silmällä! Eikä siinä vielä kaikki hän määräsi miten pitkään katsellaan televisiota ja saattoi sammuttaa autosta esim radion vaikka olisin halunnut kuunnella sitä.
Katsoinkin youtubesta erään videon ja huomasin että olen läheisriippuvainen ja siksi annoin hänen määrätä ja alistuin tahtoon koska halusin elää hänen kanssaan suhteessa ja eihän tässä voi syyttää kuin itseään että aivan oma moka kun en lähtenyt pois ajoissa vaan kun oli jo liian myöhäistä ja sen jälkeen alkoikin terapiat ja lääkehoidot ja jouduin jäämään sairauslomalle.
Hän oli erittäin merkittävässä asemassa ja olenkin miettinyt kostoa sillä hän kertoi sellaisia tietoja
jotka varmasti kaataisivat hänen upean uran onneksi olen saanut pidettyä itseni kurissa ja en ole vielä siihen alistuntu.

12

360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rocknrollmama

      No huh. Onneksi pääsit miehestä eroon, ja ennen kaikkea ymmärsit olevasi läheisriippuvainen hait ja sait apua!!! Se on hienoa. Nyt keskityt vain omaan elämään ja hyvinvointiisi.

    • b2000

      Tosi sairasta, itsellä on aina ollut facen puhelimen ja sähköpostin salasana puolison tiedossa, kun ei ole ollut salattavaa. Miksi pitää olla salaisuuksia, minulle on aina ollut itsestään selvää että facen kaverit, eivät ole salaisuuksia puolisolle.

      Lähtökohta on mielestäni väärä, jos esim.. fasessa on kavereita, joiden roolia ei voi kertoa kumppanille ja lisäksi laittaa tykkäyksiä hänelle. Jos noin toimii niin kyllä siinä, omassa käyttäytymisessäkin on hiukan korjattavaa. Mustasukkaisuuteen taipuvainen tekee varmasti vääriä johtopäätöksiä, jos noin toimit, se on jopa todennäköisempää.

      Minulla kävi exän kanssa vähän toisin, hän oli täysi nolla kaikkien laitteiden ja ohjelmien kanssa.
      Useasti hän tuli pyytämään että korjaisin, ongelmat, jotka syntyivät siitä, kun hän poisti laitteista historiatietoja., tai muita tietoja.

      Tuleekin mieleen yksi tilanne, jossa hän oli saanut puhelimensa täysin jumiin, kun taas oli poistanut historia tietoja, sekä samalla jotakin laitteen tarvitsemia ohjelmia. Exä antoi puhelimen minulle että korjaa tämä, näytössä näkyi puhelintieto viimeinen puhelu 00.30, sanoin hänelle huumorilla, että puhelin menee jumiin kun soittelet yöllä sala puheluita. Hän suuttui totaalisesti, juoksi ulos ilman päällysvaatteita ja lupasi tehdä itsemurhan kun hänen puheluitaan katsotaan, tämän jälkeen en enää koskaan puuttunut hänen puhelin/laite ongelmiin.

      Kontrolointi tai kuvittelu kontroloinnista, on todella sairasta, itse tein virheen kun hyväksyin kyseen käytöksen. Eron jälkeen mua syytettiin että olin tutkinut hänen puhelintietoja, kun hyvät ystävät olivat asian ymmärtäneet siten, vaikka olin ollut aina avoin kaikista, omista asioista.

      Älä hyvä ihminen tee itse diaknooseja puolisostasi, sen tekeen aina lääkäri. Parisuhde on oltava aina luottamus suhde, jos avaat salassa pidettäviä tietoja, olet todella hakoteillä. Parisuhteessa on aina kaksi osapuolta ja harvoin ongelmien syyt johtuvat ainoastaan toisesta,

    • Hei usvassa77

      Kerrot suhteestanne, joka on perustunut vääränlaiseen kauhun tasapainoon, jossa toinen osapuoli kontrolloi ja toinen sallii sen tapahtuvan. Toivon, että olet saanut tukea läheisriippuvuutesi hoitoon ja voit jatkaa eteenpäin vapaana. Riippuvuushan aina kertoo siitä, että ei ole vapaa, vaan riippuvuuden kohteen vangitsema. Joskus vapaus voi myös pelottaa; olisi ehkä helpompi antaa tahtonsa toisen taskuun. Mutta jokainen on kuitenkin itsenäinen ihminen, jonka kuuluu varjella omia rajojaan ja kantaa oma erillisyytensä terveesti, läheisissäkin suhteissa.

      Kirjoituksesi lopussa pohdit kostamista, jonka onneksi olet jättänyt tekemättä.
      Kostaminen tai toisen tuhoaminen ei koskaan johda omaan onnellisuuteen tai hyvinvointiin. Vaikka olisit toiminutkin niin, et olisi saanut siitä mitään hyvää itsellesikään.
      Oma hyvinvointi löytyy siitä, että elää terveen arvomaailman mukaan, satuttamatta tahallaan muita tai itseään. Kannustan sinua satsaamaan oman itseilmaisun löytymiseen. Esim, kuvataiteissa, kirjoittamisessa, musiikissa voi ilmaista tunteitaan turvallisesti.

      Voimia elämän polulle

      Diakoni Merja

      • kostava_kirkko

        Miksi sitten kirkossa työntekijät kostavat toisilleen?


      • b2000
        kostava_kirkko kirjoitti:

        Miksi sitten kirkossa työntekijät kostavat toisilleen?

        Miten tämä liittyy mihinkään, jos koet että jotkut yksilöt, toimivat kerrotulla tavalla, miten vedät kirkon siihen mukaan. Se on sama asia kuin kaikki ulkomaalaiset ovat rikollisia, herää ja selviä hyvä ihminen


      • b2000

        b2000, kirkon työntekijän oma pro fail


    • Sinäteitväärin

      Tässä nyt jostain kumman syystä kaikki sinua puolustelevat...
      Tosiasia on se, että kukaan ei sinua suhteeseen pakottanut ja lähteäkkin olisi saanut milloin vain.
      Tuntuu oudolta ajatukselta, että haluat kostaa sen että annoit kaiken tapahtua.. eihän tuo ollut kuin sairasta mustasukkaisuutta..ei sen vakavampaa.
      Keskity nyt vain siihen, että löysit itsestäsi nuo asiat mitkä ovat tulleet ilmi..ehkä olisi jopa kiitoksen paikka, koska ilman tuota suhdetta, et olisi vieläkään päässyt itseäsi hoitamaan.

      • whattau

        Olet tyypillinen sadisti-trolli. Kerro millaista nautintoa saisit, jos ap. haavoittuisi puukontökinnästä haavassa? Sormetatko itseäsi vai onko se henkistä tyydytystä? Miten sinusta tuli tuollainen? Onko sinulla ollut koskaan parisuhdetta?

        Ap:lle tiedoksi. Kirjoittaja on narsistisen sairas sado-trolli, joka paskoo aloituksesi täyteen herjojaan, koska ei voi sietää sitä että paljastin hänet.


      • Ehkäoletkinitsetrolli

        En tosiaan ymmärrä mikä sinulla on napsahtanut päässä? Ehkä olisi hyvä käydä jollekkin juttelemassa.
        Kyllä meillä jokaisella on vastuu omasta elämästä teki toiset mitä vain..sinä et mieti ollenkaan toista puolta..ei tämä mies ole välttämättä ymmärtänyt, että käyttäytyy mitenkään väärin..voi olla täysin kotoa opittuja tapoja..varsinkin, kun toinen on tämän käytöksen hyväksynyt.
        Nythän pääasia on, että ap tajusi omat puutteensa ja pystyy niitä hoitamaan ja jatkossa osaa välttää tuollaiset suhteet..
        Mutta millekkään kostolle tässä ei ole mitään syytä.
        Ja jos sanot, että joku herjaa, niin näytä ihmeessä missä kohtaa herjaan ketään..? Mikä on se lause mikä sinun mielestäsi on herja?


    • montapuoltatossa

      Nyt sanasia riippuvuuksista, kun tääällä esimerkiksi läheisriippuvuuksista paljon puhutaan. Ensinnäkin aaiantuntijat ovat sitä mieltä, että suomalaisten ongelma erityisesti parisuhteita ajatellen on liika itsenäisyys ja riippumattomuus. Meitä kasvatetaan vahvoiksi ja mitä nuorempana pärjää ihan itsenäisesti niin sen parempi. Mutta suhteen kannalta terve, turvallinen kiintymussuhde ja riippuvuus toisesta ihmisestä on hyvä juttu ja luo ne kestävimmät suhteet paitsi, paitsi jos se toinen ei osaakaan olla vastaparina. Ja tällä tarkoitan valehtelua, pettämistä tms.jolla se luottamus ja kiintymyssuhde rikotaan. Se on kova pala sille, joka on oikeasti luottanut ja uskonut suhteeseen ja turvattomuuden tunne jonka se voi tuoda mukanaan voi ajaa tilanteen epäterveeseen riippuvuuteen eli kumpainenkin osapuoli ruokkii toisiaan. En siis itse näe hyvänä asiana, että ihmisen joka perusterveellä ajattelulla uskoo ihmisten noin keskimäärin haluavan toisille ihmisille hyvää ja erityisesti parisuhteessa ajattelevan, että kumppanit luottaa ja turvaa toisiinsa, että hänen pitäisi vaan lähtökohtaisesti oppia, että ihmiset ei haluakaan toisille hyvää. Kyllä väärintekijä on ap:n kumppani ja hänellä on vastuu omasta toiminnastaan, joka tosin voi olla vaikeasti korjattavissa ja ap:lla ei loppujen viimeksi ole muuta mahdollisuutta kuin lähteä ennemmin tai myöhemmin.

      • b2000

        Avioliittolain palauttaminen on ainut ratkaisu, ihmisille jotka eivät kykene elämään avoimessa yhteiskunnassa.

        Vanha laki on toki aikansa elänyt ja se hakee aina syyllistä eroon, mutta tämänpäivän ihmiset ovat niin itsekkäitä, että lailla on tarvetta. Jos vanhemmat eivät kykenevät sopimaan asioistaan kaikkien edun mukaisesti, on kaikkien osapuolten kannalta parempi että, tuomioistuin päättää/sovittelee asian.

        Nyky käytäntö on se että itse puoskaroidaan netin testeillä ja määritellään puolison vaivat, mutta oma osuus eroon katoaa aina. Lapset ovat kuin esineitä ja heidän hyvinvointiaan selitellään lähes aina puolison väritetyn henkilökohtaisen mielipiteen pohjalta.

        Mielestäni vanha laki on vanhentunut eikä sovi mykypäivään, mutta parempaakaan keinoa ei ole minä minä ihmisen kanssa. Ihmisistä on tullut selittelyn mestareita, mutta lapset unohdetaan täysin. Lapsilla on kaksi vanhempaa, jos toista vanhempaa parjataan se koskee aina lapseen, vaikka jompi kumpi vanhemmista makaisi katuojassa sammuneena.


      • TotuusSattuuQC

        "En siis itse näe hyvänä asiana, että ihmisen joka perusterveellä ajattelulla uskoo ihmisten noin keskimäärin haluavan toisille ihmisille hyvää ja erityisesti parisuhteessa ajattelevan, että kumppanit luottaa ja turvaa toisiinsa, että hänen pitäisi vaan lähtökohtaisesti oppia, että ihmiset ei haluakaan toisille hyvää"

        En ole kyllä tuollaista vaatimusta missään tavannut. On vain kerrottu että kumppaniin luottaminen ja turvaaminen ei saa estää havaitsemasta sitä jos se kumppani käyttää luottamustasi ja sitoutumistasi hyväkseen ja vahingoittaa sinua. Luottaminen ei tarkoita että antaa kohdella itseään väärin. Luottamus pitää ansaita hyvällä kohtelulla ja luotettavuudella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe