taas on mennyt yksi päivä, yksi Herran päivä

Tämäkin on ollut hyvä päivä jonka Herra meille antoi. On aika taas vetäytyä yölevolle ja päivän päätteeksi sydämeni kohoaa Herran puoleen vanhan rukouksen sanoin:

"Herra, meidän Jumalamme! Anna minulle sinun hyvyytesi ja rakkautesi tähden anteek­si syntini, jotka olen tänä päivänä tehnyt teoin, sanoin ja ajatuksin. Anna minulle rauhallinen ja levollinen uni. Lähetä enkelisi varjelemaan ja suojelemaan minua kaikesta pahasta, sillä sinä olet meidän sielujemme ja ruumiidemme suojelija, ja sinulle me kunniaa kannamme, Isä, Poika ja Pyhä Henki nyt, aina ja iankaikkisesti. Aamen."

15

208

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aamen! Hyvää yötä!

• Ihan itsellesi vastasit. Ihan vaan mieleenkiinnosta kun sitten lopulta meette sinne viltinalle niin montako tyyppiä siellä on :o

• nähty.on kirjoitti:

Ihan itsellesi vastasit. Ihan vaan mieleenkiinnosta kun sitten lopulta meette sinne viltinalle niin montako tyyppiä siellä on :o

En kuule minä itselleni vastannut vaan ttk:lle 🤗
        Onko sinulla siitäkin jotain marisemista?

• Rukous analyysin aika!

"Herra, meidän Jumalamme!"

Huudat Herraa sinun Jumalaasi avuksesesi, mutta Herra kuulee ilman huutamista. Sinä haluat että Herra kuule sinut, mutta et usko että hän kuulee huutamatta. Se, minkä ainakin teit oikein, ottä kinnioitat ja puhuttelet Jumalaa oikein. Et kuitenkaan muistanut pyhittää Jumama nimeä kuten vaikka Isä meidän -rukouksessa.

"Anna minulle sinun hyvyytesi ja rakkautesi tähden anteek­si syntini, jotka olen tänä päivänä tehnyt teoin, sanoin ja ajatuksin."

Anot ja pyydät Herralta sinun Jomalaltasi armoa vetoamalla (siis vannomalla) Jumalan hyvyyteen ja rakkauteen. Odotat oletettavasti että koska Huudat Herraa avuksesi, toimii vannominen tehokkaana taktiikkana saada Herralta vastaus avunhuutoosi. Luultavampaa on, ettei se toimi. Vannomisessa on aina riskinsä tehdä erehdys ja rikkoa lähimmäistä vastaan, ja siksi on parempi ettei vanno edes vetoamalla.

"Anna minulle rauhallinen ja levollinen uni. Lähetä enkelisi varjelemaan ja suojelemaan minua kaikesta pahasta, sillä sinä olet meidän sielujemme ja ruumiidemme suojelija,"

Nyt ollaan tavallisen ja levollisen pyynnön puolella, joka kertoo erikseen että kysessä on iltarukous. Olet selvästi syvästi huolissasi siitä mitä sinulle voisi käydä nukkueassasi ja pyydät Herralta sinun Jumalaltasi suojelua yön ajaksi.

"ja sinulle me kunniaa kannamme, Isä, Poika ja Pyhä Henki nyt, aina ja iankaikkisesti. "

Tämä on hyvin tamanomainen voimaloru, joka ei ole pakollinen, mutta joka voidaan lisätä rukousteen loppuun tuomaan syvyyttä ja voluumiä rukoukseen.

• Onko suomen sanat vähissä, onko mielikuvituksesi jumissa, vai kiusaako teet 😳?

• usko.vainen kirjoitti:

Onko suomen sanat vähissä, onko mielikuvituksesi jumissa, vai kiusaako teet 😳?

Öö niin kuin että tuota jotta kun siis mitä sitä meinaat?

• TaskutTäynnäKiiviäkö kirjoitti:

Mietippä sitä,

• usko.vainen kirjoitti:

Mietippä sitä,

Tutkimattomia on Räyhiksen=usko.vainen tiet...

• MrMorden_ kirjoitti:

Tutkimattomia on Räyhiksen=usko.vainen tiet...

Minä olen ymmärränyt, että sinä nimenomaan yrität tutkia minun teitäni 😉

• usko.vainen kirjoitti:

Minä olen ymmärränyt, että sinä nimenomaan yrität tutkia minun teitäni 😉

Olet ymmärtänyt väärin tämänkin asian. Kuten lähes kaikki muutkin asiat. Väärin ymmärretyt on hihhulien tiet.

• MrMorden_ kirjoitti:

Olet ymmärtänyt väärin tämänkin asian. Kuten lähes kaikki muutkin asiat. Väärin ymmärretyt on hihhulien tiet.

Kerro toki miten sinua voi ymmärttä oikein, hihhuli? 😳

• usko.vainen kirjoitti:

Mietippä sitä,

Kiivi on Uudessa-Seelannissa elävä lentokyvytön lintu. Sitä ei tule sekoittaa samalla saarella kasvavaan saman nimiseen hedelmään joka ulkoisesti muistuttaa kiivilintua. Kiivin pääasiallinen ravint ovat madot ja muut maan pinnalla liikkuvat hyönteiset.

• sehänseon
        TaskutTäynnäKiiviäkö kirjoitti:

Nytpä paljastit itsesi :D :D :D

ööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööö :D :D :D

Muistatteko kanssapalstalaiset, nimimerkki aivot.hoi ööööööööööö :D

• sehänseon kirjoitti:

Nytpä paljastit itsesi :D :D :D

ööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööö :D :D :D

Muistatteko kanssapalstalaiset, nimimerkki aivot.hoi ööööööööööö :D

En muista...

• Kassuuul

Olipas taas jumalattoman hyvä päivä. Pysyin järjissäni eikä ollut pienintäkään havaintoa jumalista. Eikä kyllä tarvettakaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      22
      2367
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      93
      1505
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      116
      1248
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1120
    5. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      18
      949
    6. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      249
      851
    7. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      52
      842
    8. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      209
      830
    9. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      18
      821
    10. Mun tuli yhtäkkiä

Ikävä sua❤️...
      Ikävä
      34
      785
    Aihe