Mitä lyhyet profiilit kertovat ihmisestä?

PitkätEsittelytParempii

Olen itse tykännyt tehdä itsestäni melko kattavan esittelyn ja arvostan myös sitä että vastapuolikin on kertonut itsestään paljon, jotta jo heti alussa saa jotain mielikuvaa että kannattaako vastata eli tullaanko arjessa kenties myöhemmin toimeen. Puhun nyt siis perinteisistä deitti palveluista (esim. suomi24, happy pancake, deitti.net jne.) joihin voi tehdä suht kattavan esittelyn itsestään jos vain haluaa.

Mitä mielestänne kertoo ihmisistä jotka tekevät lyhyen esittelyn, jossa ei juurikaan ole tietoa itse henkilöstä? Onko suurtakin eroa siinä mitä tälläinen mies tai nainen hakee/ajattelee?

Alle 100 merkkiä, ilman kuvaa tai ehkä yhdellä huonommalla kuvalla, ei täytä rukseja/valikkoja juuri mitään, ilmoittaa kenties epämääräisesti asuinpaikkansa esim. uusimaa. Tai hyvällä kuvalla tinder meiningillä mutta ei mitään tekstiä eikä muutakaan tietoa juurikaan valikoista.

Minulle tulee mieleen että nainen ehkä vierastaa nettideittailua ja jopa häpeää sitä. Ei vain halua paljastaa itsestään juuri mitään ja on aika varautunut persoona tuntemattomille. Kuitenkin rakkauden kaipuu pistää yrittämään "toivotaan toivotaan" ajatuksella. Ehkä myös aluksi on innostunut miettimään esittelyänsä, mutta jotenkin motivaatio katoaa sen rakentamisessa.

Miehistä tulee mieleen etteivät kenties pysty kunnolla sitoutumaan tai eivät vain halua nähdä vaivaa aidosti tutustumiseen. Aito ystävystyminen (myöhemmin parisuhteen muodostaminen) saattaa olla jopa tylsä tai rasittava pakollinen kuvio/hidaste jos ei nopeasti nainen lämpene kohti läheistä (seksuaalista) tuttavuutta. Ovat ehkä enemmän seksin kuin parisuhteen perään. Kuvattomat hyvin usein myös varattuja miehiä ja vielä kun vähän tekstiä, niin vaikeampi tekstinkään perusteella tunnistaa.

Onko kellään hyviä kokemuksia surkeista profiileista? Minulla on yhden kerran kun nainen lähestyi minua oma-aloitteisesti ja laittoi ehdot että pitää pian myös tavata tai lopetetaan kokonaan viestittely tähän.

18

313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jäteromu

      Mitä kannattaa kiertää kaikissa eri deitti sovelluksissa? Syvenny itseesi kun et näköjään löydä ketään tyttö ystävää. Älytöntä tuollainen jahtaaminen.

    • aitoihminen2

      Ei ole kyllä mitään positiivisia kokemuksia surkeista profiileista. Korkeintaan ehdotellaan aivan turhia treffejä tutustumatta vaikka muutamalla puhelinsoitolla. Kuvakin on sitten aivan pettymys, jos niihinkään ei ole viitsitty paneutua.

    • sirohoikkanormaali

      Se että on ilmoittanut vartalonsa mitat, riittää esittelyksi. Kyllä tulee viestiä kun on vaan hoikka vartalo.

      • jouluvaloja

        Kylläpä on sitten selviteltävää, jos epätoivoisimmat (kuten Tinder minimissä) jo vartalon mitoista viestittelevät. En tiedä mitä kukaan tekee tuollaisilla viesteillä nettideittailun aloittamiseksi puolin tai toisin.
        Kengän numero voisi olla hyvä aloitus.
        Jos sen lähetän, niin empä usko kenenkään vastaavan.


      • Viestejäboxissa

        Treffit24:ssä moni ilmoittaa pituutensa ja painonsa. Ja miehiä todellakin kiinnostaa siro ja hoikka nainen. Ei haittaa vaikka ei profiilissa juuri muuta olisikaan, viestejä riittää.


      • miesfoprr
        Viestejäboxissa kirjoitti:

        Treffit24:ssä moni ilmoittaa pituutensa ja painonsa. Ja miehiä todellakin kiinnostaa siro ja hoikka nainen. Ei haittaa vaikka ei profiilissa juuri muuta olisikaan, viestejä riittää.

        Kyllä naisen profiiliin riittää pituus ja paino. Muita asioita katsotaan sitten viesteillä ja mielellään pikaisella tapaamisella. Pituus ja paino jos ei tyydytä, ei tarvi ottaa yhteyttäkään, niin yksinkertaista se on.


    • PettynytMontaKertaa

      Ihan sama, onko pitkä, lyhyt tai sopiva profiiliesittely, kukaan ei silti vastaa..

    • koettu

      Ihan eri juttu onko kyseessä nainen tai mies -- vaan sama tulos

      Naisten ei tarvitsse panostaa juuri mitenkään, kun kysyntää on muutenkin vaikka täysin tyhjälläkin profililla - kuvakin riittää -- jopa kuvattomatkin naisten profiilit saavat vastausia , vaikka olisivat muuten tyhjiä.

      Miehet taas ovat turhautuneita - kun kirjoittaa mitävaan -laajasti tai lyhyesti ,niin kysyntää ei ole ,eikä juuri vastakaikua - kuvattomat profiilit miesten puolella ei saa minkäänlasta mielenkiintoa.

      Tässä syy niihin tyhjiin profiileihin

      Naisten puolella laiskuus ja passiivisuus ,, -kun kysytää on aina- tekimienvaan

      Miesten puolella yleinen tovottomuus ja turhautuneisuus - miksi yrittää kun vastapuoli joktapauksessa äärimmäisen nirso ja passiivinen.

      Se on tätäpäivää v2017 pariutumisessa netissä ja aika pitkälti sen ulkopuolellakin

    • iiuyiuyuiyu

      Tuollaiset ihmiset ovat "vaan katselemassa". En ota yhteyttä ja estän, jos joku ottaa tyhjästä profiilista yhteyttä.

      Panostan niihin, jotka ovat viitsineet nähdä vaivaa.. Niitäkin kuitenkin löytyy!

    • jamppanen555

      Teksti valehtelee enemmän kuin yksi tapaaminen. Miksi eronneet ovat eronneet kun ovat profiilitekstin perusteella parasta mitä maailmasta voisi löytää? Turha sanoa että vika oli toisessa kun ero tuli.
      Nopeasti vaan tapaaminen, katsos kun samat asiat voi kysyä paljon nopeammin tavattaessa kuin mihin menisi muuten viikkokausia netissä. Jos välimatka tuntuu liian pitkältä tapaamiseen on se liian pitkä seurusteluunkin..
      Vanha stoori mutta viikkojen kirjoittelu...puuh, menee savuna ilmaan jos tavattaessa toinen ei miellytä.
      Ap,lle..nainen oli aivan oikealla linjalla kun halusi tavata heti, sun kattavat esitykset ei paina mitään vaakakupissa kun totuuden hetki koittaa.

      Aivan sama onko profiili täynnä tai ei täynnä tekstiä, ei mitään merkitystä, monet kerrat todettu huuhaatekstiksi, kuten kuvat myös, pitäis aina löytyä kuvasta vaikka nyt päivän lehti josta selviäisi onko kuva tuore vai ei.

      • Jarves

        Onko joku sitten nettideittaillessa lähettänyt kymmeniä tai satoja vääriä kuvia. Toki nuoruuskuviakin lähetellään.
        Eipä siinä edes muutaman tunnin tai parin viikon tapaamisessa samaa tietoa saa kuin nettideittaillessa.
        Eikä ole tarkoituskaan, kun miksi nyt pilata tapaaminen sellaisilla asioilla. Tapaaminen on muutenkin helpompi, kun tietää mitä odottaa ja voi keskittyä yhteisen ajan viettoon. Tuskin moni edes kovin pitkille treffeille lähtee tuntemattoman kanssa. Eipä kannata unohtaa nettideittailua, kunhan ensin profiilit loksahtavat kohdilleen kummankin puutteineen.
        Kehuvien ja itseään korostavien profiilit kyllä ensimmäiseksi siirtäisin roskakoriin.


      • dldldl

        Sä oot jarves vielä kokematon näissä touhuissa, ilmiselvästi.


      • Jarves
        dldldl kirjoitti:

        Sä oot jarves vielä kokematon näissä touhuissa, ilmiselvästi.

        Hölmöyksissäni mennyt noille turhille treffeille ilman liki mitään etukäteistä kemiaa, vaikka järjen olisi pitänyt pitää aivan turhana, kun vanhemmat naiset pitäneet jotenkin normaalina. Etenkin pitäisi pitää hölmönä, kun olen ennen ja jälkeen aika kokemuksella nettideittailutkin. Aika perusteellisesti asiaan paneuduin.
        Eikä tavoitteena ole ollut yhtä monta vaimoa kuin venäläisellä deittisivukeisarilla useassa kaupungissa.


    • Mörrimirri

      Lyhyet, mitäänsanomat profiilit eivät todellakaan ole aiheuttaneet minussa halua ottaa kyseiseen mieheen yhteyttä. Kaikista pahin esittelyteksti on lyhyen ytimekäs: "ota itse selvää". Ei mitään muuta... Toisaalta kilometrin mittaiset esittelytekstit kääntyvät myös kirjoittajaansa vastaan. Minä olen joskus tällaisiin miehiin ottanut yhteyttä, ja profiilin takaa on löytynyt itseään täynnä olevia tärkeilijöitä, sosiaalisesti rajoittuneita nörttimiehiä (on luettu kirjallisuutta niin maan perusteellisesti) tai jotain muuta sangen omituista persoonallisuuspiirrettä. Tekstiä saa olla esittelytekstissä runsaasti, mutta rajansa kaikella... Ihan turha täyttää tilaa runoilla ja laulunsanoilla, jos ei ole itsellä mitään sanottavaa. Ihan omaa tekstiä, kiitos.

      • rotto

        Lyhyet viestit ei kelpaa, pitkät viestit ei kelpaa, koita päättää jo.

        Erittäin monella naisella lukee profiilissaan: Ota itse selvää. Ei aiheuta mitään halua olla ottamatta selvää. Itseään täynnä oleva tärkeilijä ei ottaisi selvää..


      • Nainen45vee

        No eikö tuo tullut jo edeltä selväksi? Ota itse selvää- on liian lyhyt, kilometrin mittaiset tekstimaratonit liian uuvuttavia lukea (ja ilmeisesti huonoja kokemuksiakin oli kirjoittajalla ollut). Keskivertoesittely on minunkin mielestä paras. Kerrot itsestäsi ja elämästäsi pääkohdat ja minkälaista kumppania etsit. Minä myös skippaan molemmat ääripäät esittelyistä pois. Yhden virkkeen esittelyt samantien, romaanin mittaiset tekstit luen ehkä luen puoleenväliin, ja sitten totean että "liian eriskummallinen tyyppi", ja luovutan. Runojen ja lauluntekstien kirjoittajat antavat tosiaankin sellaisen kuvan, ettei taida miehellä omia ajatuksia olla... Joku nainen voi tietysti syttyä runoista ja laulunsanoista, mutta tämä oli nyt vain minun mielipiteeni.


    • eikuvausta

      No sehän on jokaisen oma valinta, mitä profiiliinsa laittaa. Viestejä saa, vaikka ei ole kuvausta ollenkaan. Sitten voi tutustua viesteillä. Ja ennenkaikkea voi ottaa itse yhteyttä muihin.

    • tyhjä_pää_eiku_profiili

      Joo itsellänikin on mielikuva noista tyhjistä profiileista että niiden tekijät ovat "vain katselemassa" ja/tai eivät ole tositarkoituksella liikkeellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2655
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2243
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2010
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1719
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1691
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1656
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1646
    8. 91
      1573
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1447
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe