Siinä on ero. Lappalainen on uskollisempi porukoilleen, lappilainen on jo epäuskottava, koska lappilaiset ovat alkaneet lässyttämään ...kun maailma muuttuu...niin meijänkin pitää....
Lappalainen vai Lappilainen,
11
245
Vastaukset
- Öitä1
On pakko vastata omaan...no se on syöpä jota ei hoideta.
- nunnukat
Saamelaiset ovat lappalaisia .
- hieno.aate
Etelä-Suomessa asunneena siinä ei nähdä eroa oletko lappilainen vai lappalainen. Lappilainen ei ota itseensä jos joku moukka eteläinen ei tiedä eroa...mutta lappalainen ei voi antaa anteeksi jos nimitellään lappalaiseksi...he ovat saamelaisia. Lappalaiset/saamelaiset ovat munaskuitaan myöten isänmaallisia kaikesta huolimatta siitä kunnioitus.
- 8855868
Saamelainen. Ei lappalainen. Lappilainen voi olla vaikka helsinkiläinen, joka on muuttanut Lappiin.
- sampolappainen
Mää mittäää tiijä, mutta oon tavannu montaki rehellistä lappilaista hiihtäjää......siis heijän omasta mielestään rehellistä......mutta ei ne sitten ollukaan rehellisii, vaan pelekästään lappalaisia.
- jolopitoi
Mihinkä se Jänkhäjoonas on kadonnut keskustelusta, sepähän ei oo lappilainen eikä lappalainen, eikä hiihtäjä...???
- 948594457384
Saamelainen. ja leä munji poramusta. Osaat sie etelänmies saamiska kiella?
- Suomun-lähetti
Mä oonkin "suomulainen", sillä tahdon Suomua kannattaa. Siellä on lappalaisia asunut ennen ja vaikka kota paloi, niin lappalaisten henki on se, jonka mukaan pitää toimia siellä, kunnioittaen. Ei mitään juopottelupaikkaa, vaan luonnon rauhan kunnioitus! En oo muuten mikään p-pää, vaikka "lätisen" Suomusta. Kun paljon puhumme siitä, niin ihmiset alkavat muistaa. Spedekin suunnitteli sinne toimintaa.
Lappalaisten perintö = Suomun kehitys. - fakta-asia
Matuista ei tule koskaan lappilaista, eikä varsinkaan lappalaista ei myöskään suomalaista.
- Anonyymi
Mutta syntyperäinen Kemijärven ihminen on aina ylpeä, rohkea ja iloinen!
Vaalipaneelista kielsivät SYNTYPERÄISEN osallistumisen, mutta me ei anneta periksi!
- Anonyymi
Norjan lappalaiset haluaa omia itselleen kaiken. On täälläkin omat sukunsa olleet jo paljon ennen teidän tulemisia. Oletta röyhkeitä tuolla asenteella. Keminlappi metsälappalasineen kauas Inariin, aikanaan oli oikeaa lappia. Sitä todistaa lapin kylät ja noitarummut ja kuinka entis ajan papit tekivät töitä kitkeäkseeen sen ajan pakaanuuden pois. Turha höystää sillä saamen kielen osaamisella. Se vietiin aikanaan meiltä pois kirkon taholta ja kovalla kädellä ja väkivallalla.(Sompio). Teille ei sitä tehty, samaa vääryttä. Tietätkö miksi? Vastaus: Sukusi oli Norjan puolella...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1826604- 1481824
- 1131598
- 511320
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️471029Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢41985Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98952Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5879Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan248871- 41839