Erilaiset seksihalut

Kyllästynyt-

Onko muilla ollut vastaavia ongelmia ja miten olette asian ratkaisseet? Minulla on menossa 3. pidempi parisuhde ja kaikissa on tullut tämä ongelma vastaan, eli alkuhuuman jälkeen tekee mieli seksiä vaan lähinnä ovulaation aikoihin, ehkä n. viikon verran, toki saattaa muulloinkin jos ei ole stressiä tai murheita ja on paljon yhteistä laatuaikaa miehen kanssa (ei asuta yhdessä). Alkuhuumassa seksiä on paljon enemmän ja sitä kestää aina korkeintaan puoli vuotta, minkä jälkeen halut palaa siihen normitilaan. Tämä on aiheuttanut miehellä hermojen kiristystä ja meillä kinastelua, mies suuttuu ja kokee että häntä ei huomioida.

Edelliset 2 pitkää parisuhdetta päättyi siihen kun seksi loppui kokonaan, ensin oli ahdistusta kun toinen painosti ja syyllisti, sitten se tappoi viimeisetkin seksihalut vaikka kumppani ymmärsi antaa olla, siinä vaiheessa vaan tuntui että jokin yhteys katosi eikä toinen enää kiinnostanut siinä mielessä ollenkaan. Mietin myös kyllästynkö itse helposti kun mies ei enää sytytä. Kun joskus tapailin pari kertaa miehiä jotka ei ollut koko ajan mun kimpussa niin seksihalut oli huipussaan (tapailua kesti yli puoli vuotta), mutta miehet ei halunnut parisuhdetta. Toki silloin nähtiinkin harvemmin ja mies oli vaikeasti tavoiteltava eikä koko ajan kimpussa. Sitten nämä miehet jotka haluaa ja joiden kanssa synkkaa ja päädytään seurustelemaan ja kaikki on hyvin toki odottaa että seksielämä jatkuu yhtä aktiivisena. Ja sitten mun tekee mieli vaan 2-3 krt kuussa. Hormonit on ihan selkeästi suuressa roolissa mun seksihalujen kohdalla.

Pitääkö etsiä mies jolla on yhtä vähäiset halut vai onko sellaisia olemassakaan? Vai onko miehiä jotka sopeutuu tähän eikä karkoita niitä vähäisiäkään seksihaluja? Olenko vaan ollut väärien miesten kanssa yhdessä? Kaikki ne on halunneet monta kertaa viikossa, tämä nykyinen edes kerran viikossa, sille myös riittää että harrastetaan jotain muuta kuin yhdyntää, mikä toki mullekin välil sopii, mutta jos on esim. väsymystä ja stressiä ei sekään kiinnosta vaan tuntuu pakkopullalta. Välillä tosiaan menee hyvin ja jonkinlaista seksiä om edes 1-2 krtaa viikossa ja välillä on 2 tai 3 viikkoakin kestävä kuiva jakso työstressin, sen jälkeen seuraavan pms:n ja kuukautisten takia jolloin seksi ei tosiaan kiinnosta ja mies ottaa sen henkilökohtaisesti vaikka ymmärtääkin mistä johtuu. Tässä on aika monta tekijää siis vaikuttamassa haluihin. Olemme puhuneet siitä jatketaanko yhdessä, päätettiin katsoa vielä vähän aikaa josko tilanne muuttuu paremmaksi. Alan olla aika toivoton.

84

5472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7369

      Vaimoni mukautui vuosikaudet elämän muutosten aiheuttamiin vaihteleviin tilanteisiin.
      Eli olin kotona vain viikonloput.
      Kun eläköidyimme 17 vuotta sitten niin vaihdoimme asumismuotoa ja rinnetalon puuhatkin katosivat. Aloitin järjestelmällisen kuntoilun. Joku saattaisi kutsua sitä jopa voimailuksi.
      Elinvoimani koheni tuntuvasti ja eriparisuutemme tuli ilmeiseksi.
      Vuosikaudet olemme eläneet vaimoni ehdoilla
      Hän jaksaa kiinnostua asiasta pari kertaa viikossa johon minun on tyytyminen. Vaimoni tekee päätöksen milloin hänelle sopii. Tietää kyllä, että seurustelen ajoittain nyrkkikyllikin kanssa.

      Siis lopputulema. Laiskempi määrää frekvenssin. Ei ongelmaa, sopii meille! Vajaan kuukauden kuluttua täytän 74v enkä missään vaiheessa ole edes harkinnut keinoemon etsimistä kodin ulkopuolelta.
      Vaikka olenkin osa-aikainen onanisti niin olen täydellinen realisti!

      • Jtreh

        Pari kertaa viikossahan on hirvittävän paljon


      • neuvoja70
        Jtreh kirjoitti:

        Pari kertaa viikossahan on hirvittävän paljon

        Samaa mieltä täälläkin pari kertaa viikossa on todella paljon. Voisi jopa luonnehtia hurjasteluksi. Ehkä olet poikkeus. sinun ikäisellä määrä voisi olla 1 kerran kuukaudessa maksimissaan. Tyypillisempi yhdyntöjen määrä ottaen huomioon ikäsi on korkeintaan
        yhden kerran 3 kuukauden aikana. Eli 4 yhdyntää vuodessa.


      • mekkk
        neuvoja70 kirjoitti:

        Samaa mieltä täälläkin pari kertaa viikossa on todella paljon. Voisi jopa luonnehtia hurjasteluksi. Ehkä olet poikkeus. sinun ikäisellä määrä voisi olla 1 kerran kuukaudessa maksimissaan. Tyypillisempi yhdyntöjen määrä ottaen huomioon ikäsi on korkeintaan
        yhden kerran 3 kuukauden aikana. Eli 4 yhdyntää vuodessa.

        Miehenä tarvitsen seksiä 2-5 kertaa viikossa ja naiseni pitää sitä isona määränä niin sanoin että joka toinen päivä on hyvä tahti ja nuorempana sitä tehtiin 2-5 kertaa päivässäkin. Aamuseksi, päiväseksi ja illalla vielä kerran ja riittähän kerrnakin viikossa jos se tehdään kerralla monta kertaa. Nuorempana ensimmäinen kierros poitaa paineet, toinen tyo tyydytykse ja kolmas kruunaa kaikken. Nyt ikää jo 57v ja silti seksi on kiva harratus. Ei se seksin harratus parisuhteessa ole halusta kiinni vaan asenteesta.


    • Josko vaikka ottaisit tuon asian puheeks seuraavaa kumppania etsiessä, niin ei tule kenellekkään yllätyksenä. Varmasti sellaisiakin miehiä on olemassa, joille riittää 2krt kk:ssa
      Tuo työ stressistä ja väsymyksestä puhuminen on melkoista puppua ja tekosyiden hakemista..
      Jokainen voi tehä elämästään sellaisen, että saa levätä riittävästi ja jos työ stressaa, niin sillon pitää vaihtaa toiseen helpompaan perusduunarin työhön.
      Jos ei ole puhujan lahjoja, niin miks pitää väen vängällä angetä sinne puhujan pönttöön tärisemään..Näin niin kuin esimerkkinä mainitakseni.

    • kolikon_kääntöpuoli

      On se tosi asia, alkuhuuman jälkeen hiljenee. Lapsen syntymän jälkeen oli useampi kuukausi ihan kuollutta mutta sitten taas vähän virkistyi mutta niin se on että ainakin meillä naisen kiinnostus vaan loppui vaikka ei seksi mitään huonoa ollut, kyllä molemmat siitä tyydytyksen sai. Joko siihen tyytyy tai sitten pitää tehdä päätöksiä jollei halua ilman olla, siitähän se uskottomuus monilla alkaa.

    • 872498238

      Olet hyvin normaali nainen. Miehesikin ovat olleet hyvin normaaleja.

      Normaali nainen ja normaali mies eivät sovi yhteen. He tajuavat tämän usein vasta sen jälkeen, kun lapsia on syntynyt, mikä onkin luonnon jekku tässä asiassa. Ei meitä ole tähän maailmaan tuotettu hauskaa pitämään vaan lisääntymään.

      Meillä asia on ratkaistu niin, että lopetimme seksin lasten synnyttyä.

      • flglhuu

        Ja pidät teitä normaaleina?


    • kemiaajapaljonmuuta

      Oikean ihmisen kanssa seksi maistuu alkuhuuman jälkeenkin. Se vaan vaatii sitä tietynlaista kemiaa, että jo alusta on kokenut kumppanin haluttavana. Suhteessa sitten pitää jakaa huolet ja murheet ja ilot ja olla yhteisiä tavoitteita ja suunnitelmia, mihin molemmat sitoutuu. Arjen asioista pitää huolehtia yhdessä. Kosketuksia ja kauniita sanoja silloinkin, kun ei ole tarkoitus sekstailla. Kun tuo kaikki toimii, seksi toimii myös alkuhuuman loputtua.

    • Mitä ehkäisymenetelmää käytät? Esimerkiksi e-pillerit ja monet kierukat suorastaan tappavat naisten seksihalut. Itse olen vähän turhankin korkean libidon omaava ja minipillereiden aikaan halut romahtivat ja mieliala vaihteli suuresti muutenkin. Nykyään käytän Mirena kierukkaa, siinä on niin pieni hormonimäärä että ei ainakaan itselläni alkuviikkojen totuttelun jälkeen ole haitannut. Monissa maissa miehet ovat aktiivisempia ehkäisyn huolehtimisessa ja teettävät itselleen sterilisaation ja antavat naisten olla luonnollisessa hormonitilassa, jolloin ns. alkukantainen kiima ja luonnollinen himo ovat osaltaan piristämässä seksielämää ja parisuhdetta.

      • joopajooy

        Voi vain todeta että vaimoni mieliala heilahteli niin rajusti että katsoi parhaimmaksi lopettaa niiden käytön, eikä kierruka ollut yhtään parempi ja lisäksi ne turvotti aika lailla, vaimolle tuli useita lisäkiloja.


    • Nainen47v

      Kirjoitit pääosin seksiin vain välillisesti liittyvistä asioista, kuten alkuhuumasta, stressistä, hormoneista, miehistä jotka ovat vaikeasti tavoiteltavia, kyllästymisestä jne.

      Nuo kaikki listaamasi asiat voivat liittyä siihen, että seksi ei ei oikein kiinnosta sua, ellei siihen liity jotain valloittamisen tai valloitetuksi tulemisen aspektia. Kun suhde on vakaampi, seksi ei enää kiinnosta. Siitä miten ja mistä kiihotut, mistä nautit ja mikä tuntuu pakkopullalta et kirjoittanut mitään.

      Joten kysyisin oletko löytänyt itsesi seksuaalisesti eli tiedätkö todella mitä haluat, mikä sua kiihottaa, osaatko ja pystytkö nauttimaan seksistä monipuolisesti ja avoimesti. Mulla meni yli kolmikymppiseksi ennenkuin kunnolla opin mitä olen.

      Jos olen stressaantunut, ihana seksi rentouttaa. Jos olen kyllästynyt ja arki masentaa, seksi piristää. Jos haluan hellyyttä, se johtaa yleensä jonkinlaiseen eroottiseen hyväilyyn, koska toisen koskettaminen vaan tuntuu niin mukavalta. On ollut eri miehiäkin, eikä mun halut ole olleet miehestä tai sen taidoista paljonkaan kiinni, seksuaalisuus kun on mun sisällä. No jos nyt ihan tumpelo tai silmää miellyttämätön on niin sitten ei pelaa, mutta sellaisen kanssa ei kyllä kannata alkaa suhteillakaan sitten :)

      Toki jokaisella on se tietty oma seksidraivi ja se vaihtelee ajoittain sekä miehillä että naisilla. Sun pitää olla sinut senkin asian kanssa, seksiä ei voi haluta omaa määräänsä enempää. Mutta silti sanoisin naisena, että kun seksistä oppii nauttimaan kunnolla, ei tule mitään parin kk ”kuivia kausia”.

    • eiksjoo

      Uskon useimmiten olevan ainakin sen alkuhuuman jälkeen seksihalujen eroavan ainakin jollakin tapaa.
      Merkitystä on myös ikäerolla, kasvuympäristöllä ja monella muullakin asialla. Kun stressaa silloin ei oikein halut herää, selvitettävä mikä vialla. Elämä ei ole yhtä seksiä tai edes parisuhdettakaan, sillä kyllä normaaliin elämään kuuluu hyvin työntäyteisesti työssä käynti elannon eteen.
      Työt ovat muuttuneet entistä stressaavimmiksi, ylitöitä, työmatkoja. Jotka voivat olla jopa viikkojen mittaisia, palautumiseen tarvitaan aikaa. Sitten on lapsiperheissä lasten asiat, joten ei puolison kannata ajatella pienen haluttomuuden olevan puute itsessään tai edes välittämisen olevan lopussa.

      Kaikkein parhaiten stressaantunutta auttaa, kun ainakin yrittää tehdä noita kodin töitä pois ja täten suoda lepoa stressaantuneelle. Silloin varmasti löytyy haluja paremmin seksiinkin.

      Sekin kannattaa miettiä, miksi haluaa seksiä yli toisen halun. Onko se oman tyhjyyden täyttämistä tämän mielihyvän kautta vaiko ihan oikeaa toisesta pitämistä ja suurta rakkautta.
      Minä uskon aika monen täyttävän suurella seksin halullaan tyhjyyttä omassa elämässä ja vielä syyllistävän toisen osapuolen välittämättömyydestä häntä kohtaan.
      Perhe-elämä ei ole yhtä seksiä joka päivä ja vielä monta kertaa päivässä. Ei monikaan nainen ole valmis tällaiseen eikä aika todella edes riitä, kun pitää monia arkisia asioita hoitaa päivittäin.
      Joten tehkää osa miehet kotona olevista hommista, silloin saattaa tuntua silta että aina ei edes halutakaan jatkuvasti. Järkeä päähän.

      • 7369

        Järkeä päässä!
        Vaimoni mentyä kotivuosien jälkeen iltatöihin olin minä illat lasten kanssa. Itse tulin kotiin noin 16.15 ja vaimo lähti töihin noin 16.30 joten vaihdoimme vauhdissa.
        Vaimo kotiutui ennen klo 20.30:tä.

        Launtaisin vaimon työaika oli klo 9.00 > 15.00.
        Jokainen lauantai siivosimme lasten kanssa koko talon ja katoin kahvipöydän vaimon paluuta varten valmiiksi.
        Ajatuskin, että vaimo ryhtyisi hössäämääm kotitöiden kanssa tuntui älyttömälle.
        Makuuhuoneemme oveen olin laittanut wc:n lukon ja olimme selittäneet lapsille punaisen merkityksen.

        Yksinkertainen itsekkyys ja alkeellinen päättelykyky saneli järjestelyt.


      • huomioida
        7369 kirjoitti:

        Järkeä päässä!
        Vaimoni mentyä kotivuosien jälkeen iltatöihin olin minä illat lasten kanssa. Itse tulin kotiin noin 16.15 ja vaimo lähti töihin noin 16.30 joten vaihdoimme vauhdissa.
        Vaimo kotiutui ennen klo 20.30:tä.

        Launtaisin vaimon työaika oli klo 9.00 > 15.00.
        Jokainen lauantai siivosimme lasten kanssa koko talon ja katoin kahvipöydän vaimon paluuta varten valmiiksi.
        Ajatuskin, että vaimo ryhtyisi hössäämääm kotitöiden kanssa tuntui älyttömälle.
        Makuuhuoneemme oveen olin laittanut wc:n lukon ja olimme selittäneet lapsille punaisen merkityksen.

        Yksinkertainen itsekkyys ja alkeellinen päättelykyky saneli järjestelyt.

        Siinäpä mallia monille perheenisille. Moni avioliitto toimisi varmasti paljon paremmin ,jos olisi edellisen kirjoittajan kaltaisia isiä,jotka tekisivät kotitöitä vaimon ollessa töissä. yhteistä aikaa jäisi aivan eri tavalla . Tosi mukavaa lukea 7369 kommentti. Kaikkea hyvää perheelle jatkossakin.


      • 7369
        huomioida kirjoitti:

        Siinäpä mallia monille perheenisille. Moni avioliitto toimisi varmasti paljon paremmin ,jos olisi edellisen kirjoittajan kaltaisia isiä,jotka tekisivät kotitöitä vaimon ollessa töissä. yhteistä aikaa jäisi aivan eri tavalla . Tosi mukavaa lukea 7369 kommentti. Kaikkea hyvää perheelle jatkossakin.

        Kiitoksia kommentista! Eräänä ehdottoman luottamuksen osoituksena pidän vielä 48:n vuoden jälkeenkin mm, sitä, että huolimatta Trafin kyselystä ei vaimoni halua vieläkään uusia ajokorttiaan jonka hän jätti tarpeettomana vanhenemaan 6-kymppisenä oltuani kotimiehenä jo useita vuosia.

        Tuo vuosien takainen "lauantairituaali" jatkuu edelleenkin siinä muodossa, että reisuiltaan vaimo palaa aina siivottuun asuntoon. Sanaton tapa toivottaa tervetulleeksi.


      • lukoton
        huomioida kirjoitti:

        Siinäpä mallia monille perheenisille. Moni avioliitto toimisi varmasti paljon paremmin ,jos olisi edellisen kirjoittajan kaltaisia isiä,jotka tekisivät kotitöitä vaimon ollessa töissä. yhteistä aikaa jäisi aivan eri tavalla . Tosi mukavaa lukea 7369 kommentti. Kaikkea hyvää perheelle jatkossakin.

        Vessanlukko makuuhuoneen ovessa nyt myös teilläkin?


      • pop987
        huomioida kirjoitti:

        Siinäpä mallia monille perheenisille. Moni avioliitto toimisi varmasti paljon paremmin ,jos olisi edellisen kirjoittajan kaltaisia isiä,jotka tekisivät kotitöitä vaimon ollessa töissä. yhteistä aikaa jäisi aivan eri tavalla . Tosi mukavaa lukea 7369 kommentti. Kaikkea hyvää perheelle jatkossakin.

        "
        Moni avioliitto toimisi varmasti paljon paremmin ,jos olisi edellisen kirjoittajan kaltaisia isiä,jotka tekisivät kotitöitä vaimon ollessa töissä.
        "
        Jäin koti-isäksi, tein pitkän uran yleten johtotasolle, ja työt lppui ja vaimolla oli sopiva tilanne uranluontiin.
        Jäin kotiin, ja teen kaikki kotityöt, vaimon ei tarvitse tehdä yhtään mitään, aina on hyvää ruokaa odottamassa kun vaimo tulee töistä. Hoidan siivoukset, laskut, pihatyöt, siivoukset, lasten läksyt, kouluasiat, terveysasiat, yms.

        Tuossa vaiheessa vaimon kiinnostus seksiin loppui kuin seinään. Eli naiselle ei voi olla mitään sen vastenmielisempää kuin kotitöitä tekevä mies, Tämä on fakta jonka jokainen nainenkin tietää erittäin hyvin,
        Ei kukaan nainen ota meistä "kodinhengettäreksi" itselleen, mis on muuhun käyttöön.


    • eräskinmies

      Naisen halujen mukaan parisuhde yleensä etenee ja mies joutuu mukautumaan. Miehelle halukas "vamppi" voi olla hetken mukava juttu, mutta pidemmän päälle tosi raskas. Kuiva, haluton nainen ajaa miehen halukkaamman syliin ja suhde loppuu.
      Jos kemiat on kohdallaan (lue Rakastat kumppania) riidellään aivan muusta kuin läheisyydestä ja seksistä (ei usein mistään muustakaan). Sekstaaminen vaihtelee, mutta toinen tulee aina huomioiduksi eli haluttomampi osapuoli pitää halukkaamman tyytyväisenä - se riittää ja suhde voi hyvin. Ei rakastelu ole pelkkää yhdyntää...konstit on monet sanoi kissa kun mummolla pöytää pyyhki.

    • NäinkinVoiKäydäXX

      Aloittajalta kysyisin että onko teilä seksiä vain silloin kun sinun jo jotenkin valmiiksi tekee sitä mieli? Eli onko niin että jos mies tekee aloitteen muuhun aikaan niin torjut sen heti kättelyssä?
      Meillä ainakin on menty niin että annan miehelle mahdollisuuden herätellä halujani vaikka ei heti valmiiksi tekisikään mieli (minullakaan ei usein tee kuin kerran pari kuussa). Kuitenkin kun mieheni tietää mistä "napeista" painaa, saa hän minutkin hyvin usein innostumaan ja seksi on lopulta oikein mukavaa. En vain olisi sitä itse osannut ehdottaa.

      Kannataa siis miettiä onko niin että on liian jumiutunut siihen mikä fiilis pitäisi olla jo valmiiksi. Ja myös sitä miten avoimesti suhtautuu mahdollisuuteen seksistä. Kun ei liikaa stressaaja katsoo vain miten asiat edtenevät niin usein molemmat ovat hyvin tyytyväisiä.

      • Kyllästynyt-

        Hei, kiitos kaikille hyvistä kommenteista, antoi paljon ajattelemisen aihetta! Ehkäisynä meillä on kumi, koska hormonit ei sovi, joten ehkäisy ei haluttomuutta aiheuta, gynekologin mukaan olen omillekin hormoneille hyvin herkkä, kärsin esim aika pahoista pms-oireista, jotka kyllä pysyy jotenkuten hallinnassa terveillä elintavoilla ja stressin välttämisellä.

        Huomaan kyllä miten halut heräävät kuukautisten päätyttyä ja varsinkin ovulaation aikoihin, eli n. viikon verran, sitten sen päättyä ja kuukautisten lähestyttyä ei käy seksi mielessäkään, tämän huomasin myös sinkkuaikoina, saattoi mennä pari kolme viikkoa helposti ettei seksi käynyt edes mielessä. Toki sitäkin kaipasin silloin tällöin, mut enemmän sitä muuta läheisyyttä. Tomin vaan tällä tavalla enkä voi itseäni pakottaa muuttumaan halukkaammaksi. Hyvä juttu tämän miehen kanssa ettei hän ole onnistunut vielä reilun vuoden jälkeen halujani karkottamaan.

        Jos mies tekee aloitteen silloin kun ei itsellä tee mieli niin kokeilen monesti aluksi, jospa syttyisin, joskus niin käy ja seksi onnistuu ja on ihan hyvä vaikken olisi niin innoissaan, joskus jos se ei taas onnistu niin hoidan miehen muulla tavoin, silloin ei myöskään esim miehen antama suuseksi tunnu missään. Nykyään meillä seksiä yhdyntänän. 2 krt kuussa ja muuta seksiä 2-4 krt kuussa.

        NäinkinVoiKäydäXX eli juuri näin ollaan toimittu ja toiminut aina välillä.

        Olemme puhuneet että jos muuttaisimme yhteen niin tilaisuuksia olisi enemmän, kun olisimmej joka päivä yhdessä, nyt näemme pari kertaa viikossa ja silloin voi olla itsellä haluton olo ja sitten taas joskus muuten halukas silloin kun mies ei ole paikalla.


      • Aika.monimutkaista

        Aika rasittavaa varmaan miehelle tuo sun kuvio... milloin hormoonit, milloin väärä päivä, joskus ei muuten vaan tunnu miltään, kierto väärässä kohtaa eikä ovulaatiota, oonkohan kyllästynyt, nyt on stressi, entä pitäskö nähdä enemmän tai vähemmän, ja taas pitää asiasta puhua jne. Mulla menis miehenä jo fiilis että kun menee noin vaikeaksi ja säätämiseksi niin antaa olla. Jos tohon vielä joskus lapsi niin huh huijaa.

        Minä olen siis nelikymppinen nainen. En jaksaisi seksuaalisesti noin vaikeaa miestä. Pelkään, että ei sinunkaan mies jaksa kovin kauaa, kun jo vuoden kohdalla on tuollasta sompaamista.
        Mutta toiv. teillä kaikki vielä järjestyy, en siis pahalla tarkoita.


      • Kyllästynyt-

        Niinpä :D Kyllä mulla kierto on aina ollu säännöllinen *kop kop. Ei oo helppoa kun hormonit määrää elämää. Ymmärrän että kaikki ei jaksa katella tällaista. Entiset miehet sanoi että niille riittäisi edes se 1-2 kertaa kuussa, mutta lopulta seksiä ei ollut ollenkaan, emme sopineet sittenkään niin hyvin yhteen. Tässä nykyisessä suhteessa on sentään seksiä muutaman kerran kuussa. Olemme asiasta puhuneet moneen kertaan ja olen sanonut miehelle että ymmärrän jos hän haluaa erota tämän takia, mutta haluaa olla yhdessä, päätimme nyt muuttaa yhteen, meillä on paljon rakkautta ja on tosi hauskaa yhdessä muuten, joten päätimme vaan sopeutua tilanteeseen ja tehdä töitä suhteen eteen. Nyt on tosiaan miehellä myös ollut stressaava elämäntilanne opiskeluun liittyen sekä itselläni asumiseen liittyen ja toivomme löytävämme yhteisen asunnon jossa voimme olla rauhassa ja keskittyä toisiimme. Aina joka suhteessa tulee jotain ongelmia kuitenkin eikä koskaan voi tietää millainen tilanne on esim. muutaman vuoden päästä. Oon myös kuullut että synnytyksen jälkeen on monella tuntuherkkyys parantunut ja on saanut helpommin orgasmeja, itsehän en ole saanut oikeaa yhdyntäorgasmia kuin pari kertaa elämässäni , voi olla että se lisää myös seksihaluja kun yhdynnästä nauttisi enemmän.


      • 8935783778
        Kyllästynyt- kirjoitti:

        Niinpä :D Kyllä mulla kierto on aina ollu säännöllinen *kop kop. Ei oo helppoa kun hormonit määrää elämää. Ymmärrän että kaikki ei jaksa katella tällaista. Entiset miehet sanoi että niille riittäisi edes se 1-2 kertaa kuussa, mutta lopulta seksiä ei ollut ollenkaan, emme sopineet sittenkään niin hyvin yhteen. Tässä nykyisessä suhteessa on sentään seksiä muutaman kerran kuussa. Olemme asiasta puhuneet moneen kertaan ja olen sanonut miehelle että ymmärrän jos hän haluaa erota tämän takia, mutta haluaa olla yhdessä, päätimme nyt muuttaa yhteen, meillä on paljon rakkautta ja on tosi hauskaa yhdessä muuten, joten päätimme vaan sopeutua tilanteeseen ja tehdä töitä suhteen eteen. Nyt on tosiaan miehellä myös ollut stressaava elämäntilanne opiskeluun liittyen sekä itselläni asumiseen liittyen ja toivomme löytävämme yhteisen asunnon jossa voimme olla rauhassa ja keskittyä toisiimme. Aina joka suhteessa tulee jotain ongelmia kuitenkin eikä koskaan voi tietää millainen tilanne on esim. muutaman vuoden päästä. Oon myös kuullut että synnytyksen jälkeen on monella tuntuherkkyys parantunut ja on saanut helpommin orgasmeja, itsehän en ole saanut oikeaa yhdyntäorgasmia kuin pari kertaa elämässäni , voi olla että se lisää myös seksihaluja kun yhdynnästä nauttisi enemmän.

        Ota mallia pornotähdiltä -- hekin sormettavat itseään yhdynnän aikana. Tai sitten annat miehen tehdä sinulle orgasmin ennen yhdyntää. Tärkeintä on että pidät huolta omasta nautinnostasi. Sitä mieskin haluaa eniten.


      • 7369
        8935783778 kirjoitti:

        Ota mallia pornotähdiltä -- hekin sormettavat itseään yhdynnän aikana. Tai sitten annat miehen tehdä sinulle orgasmin ennen yhdyntää. Tärkeintä on että pidät huolta omasta nautinnostasi. Sitä mieskin haluaa eniten.

        Tuo loppu on taivahan tosi!


      • Naisenajatuksia
        Kyllästynyt- kirjoitti:

        Hei, kiitos kaikille hyvistä kommenteista, antoi paljon ajattelemisen aihetta! Ehkäisynä meillä on kumi, koska hormonit ei sovi, joten ehkäisy ei haluttomuutta aiheuta, gynekologin mukaan olen omillekin hormoneille hyvin herkkä, kärsin esim aika pahoista pms-oireista, jotka kyllä pysyy jotenkuten hallinnassa terveillä elintavoilla ja stressin välttämisellä.

        Huomaan kyllä miten halut heräävät kuukautisten päätyttyä ja varsinkin ovulaation aikoihin, eli n. viikon verran, sitten sen päättyä ja kuukautisten lähestyttyä ei käy seksi mielessäkään, tämän huomasin myös sinkkuaikoina, saattoi mennä pari kolme viikkoa helposti ettei seksi käynyt edes mielessä. Toki sitäkin kaipasin silloin tällöin, mut enemmän sitä muuta läheisyyttä. Tomin vaan tällä tavalla enkä voi itseäni pakottaa muuttumaan halukkaammaksi. Hyvä juttu tämän miehen kanssa ettei hän ole onnistunut vielä reilun vuoden jälkeen halujani karkottamaan.

        Jos mies tekee aloitteen silloin kun ei itsellä tee mieli niin kokeilen monesti aluksi, jospa syttyisin, joskus niin käy ja seksi onnistuu ja on ihan hyvä vaikken olisi niin innoissaan, joskus jos se ei taas onnistu niin hoidan miehen muulla tavoin, silloin ei myöskään esim miehen antama suuseksi tunnu missään. Nykyään meillä seksiä yhdyntänän. 2 krt kuussa ja muuta seksiä 2-4 krt kuussa.

        NäinkinVoiKäydäXX eli juuri näin ollaan toimittu ja toiminut aina välillä.

        Olemme puhuneet että jos muuttaisimme yhteen niin tilaisuuksia olisi enemmän, kun olisimmej joka päivä yhdessä, nyt näemme pari kertaa viikossa ja silloin voi olla itsellä haluton olo ja sitten taas joskus muuten halukas silloin kun mies ei ole paikalla.

        Kyllä se arki tulee seksielämäänkin mukaan ja muuttuu vaan pakonomaiseksi suorittamiseksi, jos noudattaa suurinpiirtein samaa kaavaa aina. Suosittelen sulle matkaa omaan itseen tutkimaan sitä, mikä sinut saa kiihottuneeksi sekä suosittelen teille molemmille romanttisia hetkiä muualla kuin omassa kodissanne, tehkää yhteisiä reissuja ja viettäkää väliin hotelliöitä, tai harrastakaa seksiä vaikka kesällä luonnossa. En tiedä onko sinulla oma kroppasi kanssa jotain epävarmuutta, ettet tunne itseäsi seksuaalisesti haluttavaksi ja sitä myöten et halua seksiäkään niin paljon ja tunnet myös olosi tukalaksi. Itse tunnen itseni paljon seksikkäämmäksi ja haluttavaksi, kun saan peitettyä ne kehoni pienet virheet ajottain pitsihepeneeseen ja on kiva antaa miehellekin silmäniloa samalla. Yhteenmuutto ei välttämättä ole se seksielämänne parantaja, jos halusi ovat edelleenkin samalla tasolla.Mieskin voi turhautua monta kertaa enemmän, jos niitä mahdollisuuksia on joka päivä ja siltikin annat vain kerran viikossa. Mieskin voi alkaa kokea olonsa epävarmaksi, jos hänet torjutaan, mutta se on hyvä juttu, että kykenette seksiasioista keskustelemaan. Kaikista ikävintä on, että niitä omia haluja aletaan tyydyttämään muilla rinnakkaisuhteilla eikä ongelmaan pureuduta ja välitetään vain ja ainoastaan omasta itsestä ja ennemmin tai myöhemmin suhteessa tulee se ero.


      • osdfösdkf
        Naisenajatuksia kirjoitti:

        Kyllä se arki tulee seksielämäänkin mukaan ja muuttuu vaan pakonomaiseksi suorittamiseksi, jos noudattaa suurinpiirtein samaa kaavaa aina. Suosittelen sulle matkaa omaan itseen tutkimaan sitä, mikä sinut saa kiihottuneeksi sekä suosittelen teille molemmille romanttisia hetkiä muualla kuin omassa kodissanne, tehkää yhteisiä reissuja ja viettäkää väliin hotelliöitä, tai harrastakaa seksiä vaikka kesällä luonnossa. En tiedä onko sinulla oma kroppasi kanssa jotain epävarmuutta, ettet tunne itseäsi seksuaalisesti haluttavaksi ja sitä myöten et halua seksiäkään niin paljon ja tunnet myös olosi tukalaksi. Itse tunnen itseni paljon seksikkäämmäksi ja haluttavaksi, kun saan peitettyä ne kehoni pienet virheet ajottain pitsihepeneeseen ja on kiva antaa miehellekin silmäniloa samalla. Yhteenmuutto ei välttämättä ole se seksielämänne parantaja, jos halusi ovat edelleenkin samalla tasolla.Mieskin voi turhautua monta kertaa enemmän, jos niitä mahdollisuuksia on joka päivä ja siltikin annat vain kerran viikossa. Mieskin voi alkaa kokea olonsa epävarmaksi, jos hänet torjutaan, mutta se on hyvä juttu, että kykenette seksiasioista keskustelemaan. Kaikista ikävintä on, että niitä omia haluja aletaan tyydyttämään muilla rinnakkaisuhteilla eikä ongelmaan pureuduta ja välitetään vain ja ainoastaan omasta itsestä ja ennemmin tai myöhemmin suhteessa tulee se ero.

        Harrastaisin ilomielin seksiä Suomen luonnossa, mutta en saa nykyistä miestäni mukaan ilonpitoon. Mitä haittaa on siitä että antautuu nautintoon??
        Masennutaan vaan kun mitään ei tapahdu. Vaihtoon??


    • blondichka

      Kyllä minulla oli pitkässäkin 4v sùhteessa seksiä 3-4 krt viikossa keskimäärin. Aina ei aluksi ollut fiilistä kun väsytti ja oli stressiä mutta kyllä nopeasti pääsi siihen moodiin ja se helpotti stressiä. Itselläni ei ole paljoa menkkoja hormonikierukan vuoksi, joten taukoviikkojakaan ei ollut ellei toinen meistä ollut reissussa. Kaverini aina menkkojen aikaan ottaa poikaystävältään suihin monta krt viikossa.

    • toiveeitoteutunut

      Kun samaa naamaa katsoo vuosikymmeniä niin kyl siin himot ja halut katoo ja varsinkin jos toinen lihoo vielä reilusti niin eipä siinä kiihotu, toivoo ettei toinen tule edes iholle.

      • 7369

        Vuodet eivät ratkaise vaan suhteen yleiset perusteet. Kun arkiset asiat ovat kohdallaan niin kiintymys ja kiinnostus säilyy ja syvenee.
        Olemme katselleet toistemme naamoja 48 vuotta eikä vielä ole havaittavissa kyllästymistä.
        Työelämän aikaan oli paljonkin viikon katkoja tuijottelusa. 12 vuotta yhteen putkeen. Sitä ennen enemmän sattumanvaraisesti.
        Nämä 17 eläkevuotta ovat vuosittain sisältäneet useita vaimon reisuja. Muutamasta päivästä pisimmillään muutamaan viikkoon, joten ehkä ne yhdessä kummankin viikottaisten omien harrastusten kanssa, ovat pitäneet vanhusten yhteiselon kipinää vireillä.

        Kerroin asiani jo tuolla ylempänä mutta väite vuosien aiheuttamasta kyllästymisestä provosoi minut tähän hengentuotteeseen.


    • Mieskolkytplus

      Ehkä olet vain nopeasti kyllästyvää sorttia? Tunnistan nimittäin itse kirjoituksestasi ja olen itse huomannut olevani juurikin tuota nopeasti kyllästyvää sorttia. Muutama suhde takana ja aluksi on tehnyt jatkuvasti mieli. Pikkuhiljaa, ja itse asiassa aika nopeastikin olen kuitenkin kyllästynyt seksiin. Vaikken haluaisi niin taidan itse kaivata jotain haastetta. Naisen iskeminen on kivaa ja myös seksi alkuun. Sen jälkeen kun homma on hoidettu ja nainen isketty niin halutkin katoaa. Tai ainakin vähenee. Ei auta vaikka kuin seksikäs kisu olisi. Välillä tuntuu, että taviskin kiinnostaa enemmän kuin missi tason aines jos se tavis on vaan vaikeammin saavutettavissa. En tiedä kaipaanko jotain peliä vai missä vika?

      • kyllästynyt-

        Jotain semmoista taitaa kyllä olla myös taustalla, se haaste ja uutudenviehätys alussa, se kun katoaa niin tuntuu ettei enää samalla tavalla kiinnosta, vaikkei nykyisessä miehessä mitään vikaa. Edellisten kanssa kävi niin että se huomiointi ja muu hellyys/läheisyys loppui ja luulin seksihalujen katoamisen johtuvan siitä, mutta nyt ymmärrän että se syy on myös omassa pääkopassani. Tämä nykyinen mies huomioi ja on muutenkin herrasmies. Kuitenkin haluan pysyvän suhteen ja perheenkin joskus, niin ei voi vaihtaa kumppania puolen vuoden välein. Nämä pari miestä joita joskus tapailin, muttei suhteeksi kehittynyt ylläpiti saavuttamattomuudellaan halujani, mutta muuten kärsin suunnattomasti tilanteessa, kun ehdin ihastua/rakastua, Hankala tilanne. Ei auta kuin tehdä itsensä kanssa töitä, onneksi mies on kärsivällinen ja sille riittää tämä nykyinen määrä seksiä (n. 2 krt kuussa).


    • äläteetästäongelmaa

      Sinulla on normaalit seksihalut pitkässä parisuhteessa. Muutama kerta kuukaudessa on siis tavallista. Toki monella miehelläkin seksihalut asettuvat suunnilleen niille main, mutta miehiin vaikuttaa hormonivaihtelut vähemmän, ja ovat herkemmin usein kiihottuvia. Siksi miesten halukkuus on toisinaan tiheämpään. Oma 45v puolisoni haluaa nykyisin n. kerran viikossa. Minulle riittäisi joka toinen viikko, mutta pyrin "innostamaan" itseni joka viikko, niin meillä molemmilla on hyvä olla. :)

      • Kyllästynyt-

        Hei, kiitos kommentistasi! Hyvä tietää etten ole ainoa. Joka toinen viikko sopisi tosiaan itsellekin hyvin. Nyt on ollut helpottunut olo kun puhuimme jälleen asiasta ja päätettiin että yhdessä pysytään ja tehdään kompromisseja puolin ja toisin, rakkautta kun on paljon ja halua olla yhdessä sekä kipinä vielä tallella :)


    • omaelämäni

      Oma kauan kestänyt parisuhde päättyi siihen että näin puolison pelkästään kaverina. Yhä on halut täysin nollassa ja olen viihtynyt hyvin yksin monta vuotta ja niin tulee jatkumaan aina.

      • MIRA.MAKE

        ON PAREJA JOTKA EI HARRASTA SEKSIÄ LAINKAAN JA ON PAREJA JOTKA HARRASTAA SEKSIÄ MONTA KERTAA PÄIVÄSSÄ.

        OLEMME NUORI PARI JA HARRASTAMME SEKSIÄ 3 - 4 KERTAA PÄIVÄSSÄ. OLEMMEKO POIKKEUS?


    • KukinTavallaan

      Itselläni oli ongelmia saada vaimo syttymään seksistä - en tiedä perimmäistä syytä miksi into katosi. Aikani yritin kannustaa ja vietellä, mutta rajansa se on kaikella. Rakastan vaimoa, mutta rakastan myös seksiä. Viimeisen vuoden aikana olemme rakastelleet kerran ja edellisenä vuonna kaksi kertaa - vaimon aloitteesta ei ainakaan kymmeneen vuoteen.

      Nyt olen ratkaissut asian käymällä "ristelyllä tai työmatkoilla" kavereiden tai työhommien takia. Ensimmäinen kerta hieman suoraan sanottuna pelotti, mutta samalla myös kiihotti todella paljon.
      Huomasin, että vielä riittää kysyntää kun asiansa esittää oikeille ihmisille oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa. Nyt on vajaan kahden vuoden aikana ollut noin kymmenen eri naista 35-55 ikäisiä naimattomia, eronneita ja naimisissa olevia ihania seksistä pitäviä ihmisiä. Ensimmäisen kerran jälkeen oli hieman likainen olo, mutta ei enää - nyt nautin elämästä. Jos vaimo tekee aloitteen, myös hänen kanssaan seksistä. Kun on kymmenen kerrat saanut pakit omalta vaimolta,ei halua itseään jatkossa nolata.

      Jatkan syrjähypyjä ja elämistä oman rakkaan vaimon kanssa, jos jään kiinni - se on sen ajan murhe. Terve mies kaipaa seksiä ja sillä selvä - ei se avioliitossa tärkeitä ole, mutta toivottavaa.

      ps. takana on 33-vuotta avioliittoa.

      • KukinTavallaan

        Lisäys edelliseen, käytän aina ehkäisyä, kondomia enkä ole koskaan sairastanut ainuttakaan sukupuolitautia. Käyn vuosittain kattavassa terveystarkastuksessa, jossa katsotaan myös verikokeessa näkyvät sukupuolitaudit.


      • Micce52__

        Meillä ei olla vielä ihan noin pitkällä, mutta avioliittoakin on takana vasta 25 vuotta.... Kolmekymppisenä pari ekaa vuotta molemmilla oli haluja paljonkin ja seksiä harrastettiin kerran, pari päivässä. Aika pian harveni about 1 krt/viikossa , kun alkoi kovin stressaavat työt.

        Lapset syntyivät, kun olemme vähän alle 40v. Minun matkatöiden ja äidin kotona olon vuoksi tehtiin niin, että äiti ja vauva nukkuivat eri huoneessa. Aamulla kuudelta maantielle huonosti nukkuneena, niin voisi tulla leski ennen aikojaan, mietimme. Toisen vauvan myötä eri makkarit oli käytössä noin 7 vuotta. Ei seksiä sillon, yhtään.

        Ekan vauvan kanssa sinänsä olimme ja liikuimme yhdessä. Toisen tullessa äiti vähän biologisista syistä keskittyi vauvaan ja isä "seikkaili" vanhemman kanssa. Vanhemmasta lapsesta olen kasvattanut reippaan retkeilijän ja "sitkeän sissin" (äidin ohitaessa nuorempaa) mutta meidän perhe muistutti - vähän sarkastisesti - kahden yksinhuoltajan kimppakämppää.

        Lapset ovat kohta aikuisia, ja viidenkympin ikäisenä muutama vuosi sitten meidän seksihalut hetkeksi heräsivät. Puolisen vuotta noin kerran päivissä... ihan tunsi itsensä parikymppiseksi opiskelijaksi. Pian palattiin tasolle 1-2 krt/kk.

        Huomionarvoista on, että vaimo ei ikinä ole tehnyt aloitetta yhtään missään. Tavallaan hyvä, sillä viisikymppisen miehen seksi ei ole mikään automatikka joka onnistuu nappia painamalla.

        Aikaisemmin tuo passiivisuus ei haitannut, sitä tuskin huomasi, mutta vanhemmiten emännän täydellinen aloitekyvyn puute on se kivi kengässä. Mielelään sitä mieskin kokisi olevansa haluttu. Tiedä sitten johtuuko tuo emännän pasiivisuus lisäksi siitä, kun hän on lasten synnyttyä lihonnut yhtä paljon kun minä olen laihtunut (20kg). Pitää tunnustaa, että viisikymppinen BMI 30 nainen vieressä ei automaattisesti aiheuta erektiota edes 52v miehessä, mutta on se sentään oma elämänkumppani jonka kanssa on neljännesvuosisata jo jaettu ilot ja surut...

        Onko haluen epätasapaino pelkkää seksiä. Mielestäni ylipäätänsä huomatuksi tai paremminkin halutuksi tulemisen halua. Mitä passiivisempi vaimo on, sitä enemmän tulee hymyiltyä muille naisille. Ei mitään #metoo häirintää, vaan normaalia kohteliasta flirttiä paremminkin. Todella mukavalta tuntuu, kun saa vastakaikua kohteliaisuuteen. On sitten huumoria tai vähän normaalia pidempi katse hymy lenkkipolulla.

        Voisiko tuosta vetää sen johtopäätöksen, että seksihalun sijasta ainakin minun tapauksessa on kysymys enemmän siitä, tunteeko kumppani vetoa minuun miehenä (tai minä häneen naisena)? Parisuhde on muistuttaa mies-nainen suhteen sijasta enemmän veli-sisko suhdetta jossa toisesta välitetään hyvinkin syvästi, mutta ilmassa ei ole mitään sukupuolista "sähköä".

        Tulikin lyhyen kommentin sijasta pitkä jaaritus. Anteeksi siitä, mutta ehkä tähän ketjuun vähän uutta näkökulmaa..


      • Eki-Pekit
        Micce52__ kirjoitti:

        Meillä ei olla vielä ihan noin pitkällä, mutta avioliittoakin on takana vasta 25 vuotta.... Kolmekymppisenä pari ekaa vuotta molemmilla oli haluja paljonkin ja seksiä harrastettiin kerran, pari päivässä. Aika pian harveni about 1 krt/viikossa , kun alkoi kovin stressaavat työt.

        Lapset syntyivät, kun olemme vähän alle 40v. Minun matkatöiden ja äidin kotona olon vuoksi tehtiin niin, että äiti ja vauva nukkuivat eri huoneessa. Aamulla kuudelta maantielle huonosti nukkuneena, niin voisi tulla leski ennen aikojaan, mietimme. Toisen vauvan myötä eri makkarit oli käytössä noin 7 vuotta. Ei seksiä sillon, yhtään.

        Ekan vauvan kanssa sinänsä olimme ja liikuimme yhdessä. Toisen tullessa äiti vähän biologisista syistä keskittyi vauvaan ja isä "seikkaili" vanhemman kanssa. Vanhemmasta lapsesta olen kasvattanut reippaan retkeilijän ja "sitkeän sissin" (äidin ohitaessa nuorempaa) mutta meidän perhe muistutti - vähän sarkastisesti - kahden yksinhuoltajan kimppakämppää.

        Lapset ovat kohta aikuisia, ja viidenkympin ikäisenä muutama vuosi sitten meidän seksihalut hetkeksi heräsivät. Puolisen vuotta noin kerran päivissä... ihan tunsi itsensä parikymppiseksi opiskelijaksi. Pian palattiin tasolle 1-2 krt/kk.

        Huomionarvoista on, että vaimo ei ikinä ole tehnyt aloitetta yhtään missään. Tavallaan hyvä, sillä viisikymppisen miehen seksi ei ole mikään automatikka joka onnistuu nappia painamalla.

        Aikaisemmin tuo passiivisuus ei haitannut, sitä tuskin huomasi, mutta vanhemmiten emännän täydellinen aloitekyvyn puute on se kivi kengässä. Mielelään sitä mieskin kokisi olevansa haluttu. Tiedä sitten johtuuko tuo emännän pasiivisuus lisäksi siitä, kun hän on lasten synnyttyä lihonnut yhtä paljon kun minä olen laihtunut (20kg). Pitää tunnustaa, että viisikymppinen BMI 30 nainen vieressä ei automaattisesti aiheuta erektiota edes 52v miehessä, mutta on se sentään oma elämänkumppani jonka kanssa on neljännesvuosisata jo jaettu ilot ja surut...

        Onko haluen epätasapaino pelkkää seksiä. Mielestäni ylipäätänsä huomatuksi tai paremminkin halutuksi tulemisen halua. Mitä passiivisempi vaimo on, sitä enemmän tulee hymyiltyä muille naisille. Ei mitään #metoo häirintää, vaan normaalia kohteliasta flirttiä paremminkin. Todella mukavalta tuntuu, kun saa vastakaikua kohteliaisuuteen. On sitten huumoria tai vähän normaalia pidempi katse hymy lenkkipolulla.

        Voisiko tuosta vetää sen johtopäätöksen, että seksihalun sijasta ainakin minun tapauksessa on kysymys enemmän siitä, tunteeko kumppani vetoa minuun miehenä (tai minä häneen naisena)? Parisuhde on muistuttaa mies-nainen suhteen sijasta enemmän veli-sisko suhdetta jossa toisesta välitetään hyvinkin syvästi, mutta ilmassa ei ole mitään sukupuolista "sähköä".

        Tulikin lyhyen kommentin sijasta pitkä jaaritus. Anteeksi siitä, mutta ehkä tähän ketjuun vähän uutta näkökulmaa..

        "Toisen vauvan myötä eri makkarit oli käytössä noin 7 vuotta. Ei seksiä sillon, yhtään."

        Voisi sanoa että ihan tietoinen ratkaisu kai tuokin. Asioiden ei olisi ollut pakko mennä noin, varsinkaan noin pitkän ajan. Kyllä tuossa aika helposti suhde kuolee seksuaalisella tasolla ja se jättää jälkensä vaikka välillä olisikin sitten jotain toimintaa.
        Itse olen pitkässä liitossa (24v) huomannut että on ensiarvoisen tärkeää että se seksuaalinen suhde ei pääse missään vaiheessa kuihtumaan kokonaan. Se toki vaatii monissa elämän vaiheissa aika paljon. Myös ihan sitä päätöstä että me emme tätä päästä hiipumaan ja sitä aikaa nyt vain järjestetään. Ja että se rakastelu, vaikka ihan pikainenkin, on aina välillä yöunia tärkeämpää. Ei se 15 minuttia pois unista ketään romahduta mutta voi pelastaa liiton vaikka siinä ei mitään suuria orgioita vietettäisikään. Ehditään kuitenkin edes hetki kohdata vähän eri tasolla kuin siinä muussa arjessa.


    • phpij

      Vaikea sanoa, kun ei ole koskaan ollut tuollaisia ongelmia. Nuorena oli halut kohdallaan ja yhä vieläkin, vaikka ikää on yli 50v. Miestä vaihdoin muutama vuosi sitten - ja nyt olen joutunut toteamaan, ettei edes hieman nuorempi mies jaksa samalla tavalla kuin parikymppinen. Mutta pari kertaa seksiä viikossa, etenkin kun asumme omissa asunnoissa, on ihan jees, olen tyydyttynyt. Muutakin täytyy ehtiä tekemään kuin sekstailemaan. Olen joutunutkin toteamaan, että nuorempana olin paha seksiaddikti. Seksi oli aina mielessä koulussa ja töissä. Joku sanoi silloin miesten ajattelevan seksiä kerran kahdeksassa minuutissa tms. Mietin "ai niinkö harvoin".... Viikonloput meni sekstaillessa. Se haittasi sosiaalista elämää ja harrastuksia. Opiskelusta puhumattakaan. En voinut keskittyä.

      Tietysti ajattelen nyt, ettei läheskään kaikki parikymppisetkään miehet halua seksiä kokoajan. Minulla kävi hyvä tsägä. Seksi toimi pitkässä liitossa, vaikka muut asiat välillä tökki. Lopulta pahastikin ja tuli ero. Joten suosittelen sinulle joko sellaista miestä, jolla on suurin piirtein samat seksihalut kuin sinulla. Tai sitten 'itsetutkimusta'. Oletko harrastanut itsetyydytystä? Saatko orgasmin? Tutustunut oman vartalosi joka kohtaan ja Kamasutraan? Tiedätkö mitkä asiat sytyttävät sinut seksiin? Kerron, ettei se ole yksikään mies - vaan palo ja himo syttyvät omassa pääkopassasi. Tietysti siihen tarvitaan virikkeitä, tottakai myös mieheltä.

      • onnellinenParisakunta

        meillä 60 vuotta takana olemme kiumpikin yli 80 v ikäisiä ja harrastamme seksiä 3- 5 kertaa viikossa. mies on todella viriili


    • eimitäänilmanfyysisyyttä

      Minä rakastan seksiä! Halukas mies saa paikan!

      Ai sitä iloa ja energiaa kun on saanut! Jaksaa hymyillä ja päivä sujuu energisesti. Seksin sujuvuus on oikeasti älyttömän tärkeää.... Naiset, mikä teitä vaivaa jos ette ole onnellisia miehen rakastellessa teitä? Hän osoittaa niin että haluaa juuri sinut!!

      t. sinkkuna hyvä olla kunnes myös seksihalut kohtaa

      • Oletkosesinävaiminä

        Täällä!!! Täääääällää! :) 6-10krt viikossa näin alkuun ;)


    • åkq

      Itse olisin enemmän huolissani siitä miksi omat lopahtaa. Varmaan joku psyykkinen juttu? Eikä ainakaan yhtään kiva, sillä parisuhde ilman seksiä tai niukalla seksillä ei kuulosta tyydyttävältä...

    • tylsääoli

      Joskus oli suhteessa jossa ei nainen antanut ollenkaan... No ei tarvitse olla ydinfyysikko mittiäkseen miten sen suhteen kanssa kävi. Jo suhteen aikana ymmärsin, että ei auta kun alkaa katsella muualta. Asiasta kun yritti keskustella realistisesti niiin vetäytyminen saman tien... Surullistahan se oli kokonaisuudessa. Totesin sitten että olen ennemmin sinkkuna kuin suhteessa jossa ei saa, jolloin voin hyvällä omalla tunnolla käydä kenen luona tahdon.

      • Jkoi

        Etpä näy rakastavan kuin itseäsi ja seksiä


      • tylsääoli

        Eli mielestäsi normaaliin suhteeseen ei kuulu seksi lainkaan? Olen eriävällä kannalla ja monet muutkin ovat varmasti


    • Ratkaisumalli

      Eihän teillä ole mitään ongelmaa. Anna miehelle vapaus sekstailla muina aikoina toisten naisten kanssa..
      ..jaa, miksei käy?

    • Hohohohooo

      Kiusaat tahallaan osaat sen. Nämä jullit sitten hyppelee seinille hahhahahaa

    • Matteuspa

      Olemme yli 6-kymppinen aviopari, kumpikin 1. parisuhteessa, olleet pian 40 v. - Vaimo on aina ollut aika haluton seksiin ja tosi passiivinen sängyssä. En minäkään enää kiihotu ylipainoisesta ja alastomasta naisesta peiton alla, enkä itsekään ole haluttava, en kuulemma "se oikea mies". Ainakaan 5 vuoteen en ole seksissä kiihottunut muuten kuin masturboimalla vaimon vieressä. 2 vuoteen emme ole seksistä puhuneetkaan. Tyydytän itseäni mm netin avulla päivittäin, kun vaimo on töissä tai muualla. Olemme muuten onnellinen pari ja perhe, jolla kaikki asiat aika hyvin. Syrjähypyt eiät ole mahdollisia.

    • kosketelkaa

      Itse olen huomannut suhteessa ja myös monen kaverini kanssa et kun tavataan puoliso ja molemmat ovat kiinnostuneita toisistaan. Miehet halaa suutelee kehuu ja tekee töitä saadakseen naisen. Mut kun oltu pitempään kaikki hellyydenosoitukset jää nopea pusu poskelle minkä jälkeen mies tekee hommansa naisen ehtimättä mukaan koko touhuun se tappaa halut.Monesti olen järjestänyt et lapset pois laittanut ruokaa yrittänyt saada miestä mukaan touhuun mut jos aina mies sanoo syödään nyt ja sen jälkeen telkku päälle ja sohvalle makaamaan. Asiasta olen puhunut mies vaan sanoo mitä sitä turhaa pitkittää eli kiihottaminen ja sellainen hellyydettämyys on se joka vie naiselta halut Te miehet jotka saatte liian vähän seksiä miettikääs koska kiihotitte naistanne suutelitte hyväilitte ja kehuitte naistanne ja joka päivä voi mennen tullen ilman syytä halata koskettaa suukotella (sopii myös naisille joilla ei haluja ) vaikkei seksiin asti menisikään

    • viisasaikuinenneuvoo2000

      Olet kyllästynyt seksiin, koska se menee aina saman kaavan mukaan. Sen sijaan että murehdit asiaa, ota asia rohkeasti puheeksi kumppanisi kanssa. Kerro, että tahtoisit enemmän, mutta kun sinua ei vaan nyt huvita. Keskustelkaa, voisitteko tehdä jotain toisin ja jossain muualla kuin aina siellä samassa kotisängyssä.

      Kumppanin kehuminen, suuteleminen, halailu ja hyväily on myös tärkeää. Jos niitäkään ei koskaan tapahdu, ei ole mikään ihme jos ei seksikään enää ole mielessä.

      Piristystä petipuuhiin voisi tuoda myös rento yhteinen lomareissu, uudet seksikkäät alusasut tai hiustyylin muutos.

    • tuumiieimiituu

      Jos naisille olisi rakastelu puoliksikaan niin vastenmielistä kuin miehille pihtaaminen, ei ne kestäisi todennäköisesti viikkoakaan. Se vaan on kylmä tosiasia, vaikka miehiä usein syyllistetäänkin tässäkin asiassa.

      Jos toista ei huvita, sitten pitää hyväksyä se seikka että toisellakin on vain yksi elämä jota ei ehkä haluta viettää puutteessa.

      Natsifemakkolehdet tuottavat sellaisia parisuhdemalleja jotka ovat mahdottomia toteuttaa. Nykyisin pitäisi olla esim. jokapaikassa sukupuolineutraaleja. Ajatelkaa nyt sukupuolineutraalipehmoisä, joka ei saisi toista edes ihailla koska, se on nyt trendikäästi sukupuolista häirintää.

      Tämä helvetin keksintö Me too kamppanja on mennyt överiksi. Kaikki mahdoton ja mahdollinen katsotaan häirinnäksi. Tämä kamppanja tulee haittamaan työntekemistä, koska työn tekemiseen liittymättömät asiat saavat liian paljon huomiota.

      Enkä nyt tarkoita että sukupuolinen häirintä olisi ok. Päinvastoin, jos se oikeasti ahdistaa, siihen pitää puuttua. Yksilön pitää kuitenkin kantaa vastuunsa. Nykyisin tuntuu että kaikesta mahdollisesta mietitään tarkkaan voiko jostakin pahastua. Jos ei ole varma, pahastutaan varmuuden vuoksi, ettei trendikäs pahastuminen vain jää väliin.

      Yhteiskuntamme muutenkin on mielipiteiltään kärjistymässä. Rasisitinen hallitus, vie köyhän lapselta vaikka leivän suusta, antaakseen sen pohjanmaalaisille hämäräyhtiöille. Miljonäreille jaetaan vatikkeetta avustuksia, mutta köyhältä viedään elämisen mahdollisuus.
      Ei ihme että parisuhdeongelmatkin lisääntyvät.
      Äidit ne pojatkin kasvattavat. Jos äidit ovat minä minä minä, se myös heijastuu jälkikasvuun.

      Omasta mielestäni parisuhteessa ei pitäisi ajatella: minä minä minä, eikä edes minä ja sinä, vaan me. Se vaan tuntuu olevan liian vaikeaa nykyisin.

      • TotuusSattuuQC

        "Nykyisin pitäisi olla esim. jokapaikassa sukupuolineutraaleja."

        Ei pitäisi. Missään ei ole moista vaatimusta esitetty. Varsinkaan parisuhtessa ei ihmisten seksuaalisuudessa kukaan ole vaatinut sukupuolineutraaliutta.

        "Ajatelkaa nyt sukupuolineutraalipehmoisä, joka ei saisi toista edes ihailla koska, se on nyt trendikäästi sukupuolista häirintää. "

        Myöskään missään ei ole sanottu että puolison ihailu parisuhteessa olisi sukupuolista häirintää.

        "Tämä helvetin keksintö Me too kamppanja on mennyt överiksi. Kaikki mahdoton ja mahdollinen katsotaan häirinnäksi. "

        Ei katsota. En ole itse missään törmännyt käytännössä siihen että seksuaaliseksi häirinnäksi olisi katsottu toiminta joka ei täysin selkeästi häirintää ja törkeää käytöstä ole. Kähmiminen ja rasvaiset jutut eivät ole normaalia flirttailua, eivätkä ole koskaan olleetkaan.


    • Vjhpo

      Olen luvannut turpaan miehelle joka väittää että nainen pihtaa. Olen se puoliso jonka vasta kappale on sairastunut ja sit ei yleensä peitlittävää vekotinta ei ole löytynyt.

    • lovefirst

      Niin se vain on,että normi mies tarvitsee seksiä aika usein.Meidän kohdalla on asiat super ihanasti vaikka olemme olleet yhdessä 30v!niin seksiä harrastamme todella usein.Esim.5 kertaa viikossa.Seksi on meillä monipuolista ja haluamme todella toisiamme.Itse rakastan seksiä eli mun kohdalla miehen ei tarvitse olla puutteessa.

    • Hipparallaa_uutta

      Aloittajan ns. ongelmaan on helppo ja toimiva ratkaisu. Meillä pidetään kulissit pystyssä ja molemmat elää omaa elämäänsä. Hyvää "liikesuhdetta" on turha romuttaa parin pienen erimielisyyden takia. Onneksi nykypäivänä on vaihtoehtoja ja maailma on suurempi kuin kylänraitti joka näkyy ikkunasta ;) Ongelmia on heillä jotka haluavat niitä itsellensä tieten tahtoen kerätä ja niiden aiheuttamissa itse aiheutetuissa sääli ajatuksissaan säälissään pyöriskellä.

      Eli ei ole vastaavia ongelmia kuin aloittajalla, kun asioista ei tee itsellensä ongelmia.

    • Minulle miehenä kerran kuukaudessa on ihan kiva. Vaimolle kerran viikossa on liian vähän. Näin on aina ollut. oli jo seurusteluaikoina. Ei silloin haitannut kun opiskeltiin eripaikka kunnilla. Minulle se oli kova juttu. Toisaalta helppo hyväksyä vaimon ehdotus. Olihan aiemmat suhteeni päättyneet omaan vähäiseen aktivitettiin. Vaimo tekee edelleen paljon "työmatkoja" sekä opiskelee aikuiskoulutuksessa.

    • KKKKKyyyyyyy

      Ollaan oltu 19 vuotta naimisissa.Noin 10 vuoteen ei ole peitto heilunut makuuhuoneessa.Olemme kumpikin tyytyväisiä tähän ratkaisuun,

    • Protietäjä

      Naisten seksuaalisuus on ihan vitsi vs. miesten seksuaalisuus, siitä tuo aloittajankin ongelma johtuu. Tuo on asia, jota ei mikään muuta, mutta ymmärtävä ja aidosti miehestään tykkäävä nainen pitää miehen seksuaalisesti tyytyväisenä. Seksi on miehille voimakas perustarve ja sitä on monen naisen todella vaikea tajuta ja koko asia leimataan usein naisten toimesta vaan joksikin typeräksi seksin perään "vinkumiseksi". Suurinpiirtein sama, kuin esim. nälkä leimattaisiin vain täysin turhaksi tarpeeksi, jonka perään nälkäinen ihminen pakonomaisesti vinkuu.

      Monestikkaan miehen päivittäinen tyydyttäminen naiselta ei montaa minuuttia veisi, mutta tässä juuri tullaan siihen helvetinmoiseen itsekkyyteen, mikä monilla naisilla aidosti siellä pinnan alla oikeasti on. Eli kun on mahdollisuus vaan sanoa ei, niin se sitten sanotaan ihan silkasta itsekkyydestä. Eli näytellä voidaan aluksi mitä vaan, mutta sieltä se totuus sitten usein paljastuu ennemmin tai myöhemmin.

      Miehille: Miten sitten voisi miehenä taistella noita edellämainittuja ikäviä asioita vastaan? No tässä muutama: Jättäkää ne pihtaavat akat jonkun muun riesaksi, mitä noiden kanssa nyt taistelemaan. Elämä on liian lyhyt tuollaiseen. Käykää vieraissa ja huorissa. Jaa että moraalisesti väärin? Ei noilla akoillakaan mitään moraalia ole, joten mitä sitä itsekkään yrittää mikään pyhimys olla? Nuo akat käyttää miehiä omien itsekkäiden tarkoitusperien toteuttamiseen ja kun ne on saavutettu, niin alkaa pihtaaminen! Sitä muka kyynelsilmässä tihrustetaan, kun mies jää vieraista kiinni, mutta mikään ongelma ei ole kuitenkaan vuodesta toiseen pumpata mieheltä ne etelänmatkat, lahjat ja muut haluamansa asiat, vaikka mies olisi mitä mieltä tahansa :D Erittäin tärkeä ohjenuora on skipata jo heti alkuvaiheessa seksuaalisesti hankalat akat ja siirtyä vaan seuraavaan. Sillä jos joku on jo tapailuvaiheessa hankala, niin ei se siitä jatkossa parane enää, vaan on ihan tyhjä arpa loppuun asti!

      Naisille: Hinkatkaa nyt niitä miestenne elimiä sen, mitä he nyt haluavat. Ei pitäis olla nyt oikeasti niin paha juttu. Monesti miehet tyytyvät aika vähään, mitä tulee laatuun, ongelmia useinmiten tuottaa se frekvenssi, eli toistumistiheys. Monelle miehelle usein jotakin on parempi, kuin harvoin vähän parempaa. Eli se on ihan turha olettaa miehen olevan tyytyväinen siihen, että kerran vuodessa vedetään jotkut koulutyttöhepeneet päälle ja sytytellään jotain tuoksukynttilöitä. Ei, vaan suurin osa miehistä on paljon tyytyväisempiä siihen, että nainen kerran päivässä rasvaa peräaukkonsa ja kehoittaa koruttomasti työntelemään siihen kunnes tulee ja se on sillä selvä miehen osalta. Tai mikä se juttu nyt onkaan, tehkää se. Se on parisuhteen hoitamista teidän osaltanne. Ei oikeasti vaadi paljon, mutta tuota naiset suostuu harvoin tajuamaan. Ei ole miesparkojen vika, että teidän naisten seksivietti on surkea vs. miesten omaan. Miehille seksi on kuin nuhaisen nenän niistäminen, se vaan pitää tehdä välillä.

      • Himorunk

        Juurikin noin. Huono panemaan, huono kumppani. EI JATKOON! Sitä voi sitte ihmetellä miksei se halunnu olla mun kanssa. Sama pätee molemmin puolin, kun on hyvät työt tehny niin naiset ovat koukussa, huonolla panolla eivät perään kysele. Ällöttävää shitti jeesustelua koko aihe.


      • Herkkä.puuma

        Protietäjä on paikoin oikeassa ja naurattikin veistely.

        Mun mies haluaa seksiä hieman harvemmin kuin minä, ja kyllä se on niin, ettei mieskään suostu seksiin jos sitä ei itseä haluta, ei kyllä irtoa edes käsihommat. Ei vaikka olis kuinka laittanu lempiruuat, kylmät kaljat ja saunat ja ehdottelis pornotkin lämmittelyksi. Ei siinä auta narista että hoidetaan nyt kultsi parisuhdetta jooko. Pakit tulee niin että napsahtaa jos miestä ei paneta. Että ei irtoa epäitsekkyys miehiltä yhtään sen paremmin kuin naisiltakaan.

        Siitä olen samaa mieltä, että seksuaalisesti hankalat tyypit kannattaa kiertaa kaukaa. Ja ne joiden seksidraivi on selkeästi erilainen kuin oma on. Protietäjä menee ensimmäiseen kastiin, koskapa ei ole seksuaalista naista koskaan tavannut ja on siksi jo alunpitäen oletuksineen ihan metässä.


      • TotuusSattuuQC

        "Jättäkää ne pihtaavat akat jonkun muun riesaksi, mitä noiden kanssa nyt taistelemaan. Elämä on liian lyhyt tuollaiseen. Käykää vieraissa ja huorissa. Jaa että moraalisesti väärin? Ei noilla akoillakaan mitään moraalia ole, joten mitä sitä itsekkään yrittää mikään pyhimys olla?"

        Siitä olen samaa mieltä että pihtaamista ei parisuhteessa pitäisi kenenkään joutua katsomaan ja jos joutuu niin se on hyvä syy parisuhteen lopettamiselle. Jatkuva pihtaaminen on aivan samalla tavalla henkistä väkivaltaa kuin mikä muu vastaava tahansa.
        Mutta siitä olen taas jyrkästi eri mieltä että ratkaisu olisi pettäminen ja huorissa käynti (parisuhteen aikana). Jos ei parisuhde maistu niin sitten se ainoa miehekäs ratkaisu on lopettaa parisuhde, ei pettäminen. Aivan sama mitä sitten naiset tekevät, jos itse haluat olla edes jotenkin ylemmällä tasolla oleva niin hoida asiat asiallisesti ja reilusti.


    • jjgyyjt

      Se on vähän niin ja näin. Joillain on enemmän seksihaluja kuin toisilla, riippumatta siitä onko mies vai nainen. Koska itselläni seksihaluja on ollut riittävästi, jopa liiallisuuksiin asti, samoin exälläni ja nykyisellä miehelläni, en osaa sanoa mitä sinun pitäisi tehdä. Ehkä miettisin sitä miten saisit halut heräämään. Ne syntyvät päässäsi. Miksi miehesi ei saisi/voisi viritellä seksihalujasi jollain tavalla? Vai onko seksi miehesi kanssa ikävää ja tylsää tai suhteenne huono? Tuo miehen suuttuminen tuskin asiaa auttaa, vaan aivan päinvastoin. Totaalisen urpohan mies on, ellei ymmärrä ettei kitinällä ja vonkaamisella saa seksielämästänne viehkeämpää ja mukavaa. Sillä eihän kukaan itseään kunnioittava nainen halua seksiä, ellei koe sekstailua mieluisaksi ja miestä mukavaksi.

    • SirpaKylmissään

      Sitä vaan, että jos aina ruvetaan seksiä harrastamaan sen mukaa kun se kummallekin sopii ja tähdet on kohdillaan niin vähiin käy. Minä ainakin tyydytän kumppanini koska vaan, eikä oo vielä vieraita tarvinu vaikka olis saanukin(17v). Feministi paskaa koko pihtailu.

      • TotuusSattuuQC

        Täysin samaa mieltä. Seksi ei ole sen kummempi asia kuin muutkaan asiat joita parisuhteessa tehdään toisen iloksi ja ilahduttamiseksi. Kyllä minä voin hieroa toista, tuoda jotain herkkuja tai vaikka puhdistaa sen auton lumesta valmiiksi aamulla. Ja samoin antaa seksiä jos toisen tekee mieli.
        Usein tuntuu että monet tekevät seksistä elämää suuremman asian joka on jotenkin täysin irrallaan muusta elämästä ja muusta parisuhteesta. Mutta ihan samaa elämää se on ja yhtä lailla sillä otetaan se kumppani huomioon myös silloin kun itse ei aina haluaisi yhtä paljon. Jos haluaa ilahduttaa sitä toista niin sen voi tehdä yhtä hyvin myös seksillä eikä se ole mitää pakkopullaa kun tietää että toinen siitä nauttii ja ilahtuu.


      • 898477348
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä. Seksi ei ole sen kummempi asia kuin muutkaan asiat joita parisuhteessa tehdään toisen iloksi ja ilahduttamiseksi. Kyllä minä voin hieroa toista, tuoda jotain herkkuja tai vaikka puhdistaa sen auton lumesta valmiiksi aamulla. Ja samoin antaa seksiä jos toisen tekee mieli.
        Usein tuntuu että monet tekevät seksistä elämää suuremman asian joka on jotenkin täysin irrallaan muusta elämästä ja muusta parisuhteesta. Mutta ihan samaa elämää se on ja yhtä lailla sillä otetaan se kumppani huomioon myös silloin kun itse ei aina haluaisi yhtä paljon. Jos haluaa ilahduttaa sitä toista niin sen voi tehdä yhtä hyvin myös seksillä eikä se ole mitää pakkopullaa kun tietää että toinen siitä nauttii ja ilahtuu.

        Eri mieltä. Yleensäkään en halua, että puoliso tekee mitään minun mielikseni, kaikkein vähiten suostuu seksiin. Haluan, että hän tekee kanssani vain asioita, joista hän itsekin nauttii.


      • TotuusSattuuQC
        898477348 kirjoitti:

        Eri mieltä. Yleensäkään en halua, että puoliso tekee mitään minun mielikseni, kaikkein vähiten suostuu seksiin. Haluan, että hän tekee kanssani vain asioita, joista hän itsekin nauttii.

        "Eri mieltä. Yleensäkään en halua, että puoliso tekee mitään minun mielikseni, kaikkein vähiten suostuu seksiin. Haluan, että hän tekee kanssani vain asioita, joista hän itsekin nauttii."

        Katsos kun monet ihan nauttivat siitä että saavat hemmotella ja ilahduttaa sitä puolisoaan. Se ei ole mikään pakko tai velvollisuus vaan asia jonka haluaa ihan oikeasti tehdä koska rakastaa toista.


      • IhanaOllaYhdessä

        Tismalleen. Meillä välillä niin, että mies haluaa pitkän ja huolellisen runkkaus- ja suihinottosession ja teen mielelläni, joskus ehdotan itsekkin että haluaisitko. Vastapainoksi viimeksikin seuraavana päivänä mies antoi mulle kunnon kyydit sain ihanan orkun, hän ei itse lauennut kun oli just hiljan saanut itse, halusi vain tehdä mulle hyvää ja pitää huolta että minäkin saan tyydytyksen ja sain itse valita mitä vuorostani halusin.

        Hassu ajatus, että seksiä ei voisi harrastaa jos ei molemmat ole samaan aikaan kiihotuksen kukkuloilla. Mielellään sen tekee ja meillä ainakin molemmille tulee tosi hyvä mieli kun on voinut rakastamalleen ihmiselle tehdä pyytettömästi tehdä hyvää tavalla tai toisella. Onneksi tuolla mun miehellä on nelikymppisenä edelleen niin hyvä mieskunto että seisoo helposti silloinkin kun häntä itseään ei niin hirveästi huvita.


    • Mies_Turusta

      Olen melkein 40 vuotta naimisissa ollut mies. Vaimon kiinnostus seksiin on kokonaan loppunut jo vuosia sitten. Moneen vuoteen emme ole enää rakastelleen kertaakaan. Tällä iällä en enää halua ajatella avioeroa. Sen sijaan toivon löytäväni rakastajattareksi naisen, joka on samanlaisessa tilanteessa kuin minäkin.

    • Vjhpo

      Kyllä sitä haluttomuutta on miehilläkin.

    • mmmmmm56

      No mulla ainakin meni kiinostus ja taisi kykykin mennä kun olin tyhmyyttäni parissakin pitkässä suhteessa jossa nainen ei antanut kuin ehkä kerran parissa vuodessa ja sekin jotain palvelusta ym vastaan.

      • Micce52__

        Ei enää tavallaan hoksannut kiihottua naisen kanssa, kun seksiä ei harrastetu juuri lainkaan?

        Tunnen tilanteen. Meillä oli noin 10v seksitön jakso. Fysiikka sinänsä ok, kun onneksi on internet ja nettiporno... Mutta aika helposti sitä tavallaan unohtaa naisen ja miehen "roolit" parisuhteessa, eikä "osaa" kiihottua, näin maallikon termein sanottuna. Psykologi varmaan esittäisi asian hienommin. Mutta tuo seksistä poisoppiminen... seksittömän jakson aikana olin niin pikkupoika, että edes firman pikkujouluissa en osannut reagoida tuhmiin naispuolisiin työkavereihin. Sangen uskollinen aviomies, hi.

        Kyky tulee takaisin, kunhan oppii mitä haluta. Ja kokee, että itse on haluttu. Joskus vuosia sitten luin juttua vuosikausia sotavankina olleista, pitkän seksittömän jakson (ja fyysisesti muutenkin käsittämättömän vaikean ajan) jälkeen meni pitkään "oppia uudelleen" seksipuuhat.


    • imjustsaying

      Elä hätäile kyllä se päivä koittaa kun yksikään mies ei halua sinua:D

      • kivaaollanäkymätön

        Sitähän tässä on odotettu, että miehellekin riittäisi suhde ilman minkäänlaista seksiä.


      • imjustsaying

        No, avaaja lisää tissikuvansa avaukseen ,,,miksi? Huomionhakuinen horro kyllä tää on..


      • kivaaollanäkymätön
        imjustsaying kirjoitti:

        No, avaaja lisää tissikuvansa avaukseen ,,,miksi? Huomionhakuinen horro kyllä tää on..

        h0ro se on!


    • asdfghasdfghj

      Noni, tämänkin ketjun aloitus tukee todellakin sitä tosiasiaa, että naisten seksuaalisuus on ihan vitsi vs. miesten seksuaalisuus. Miehet on seksuaalisempia.

      Miehet nauttii ihan seksistä itsessään ja haluavat sitä, ilman mitään kylkiäisiä siihen lisäksi. Naiset monesti loukkaantuvat, jos heidän seksuaalisuuttaan kyseenalaistetaan, vaikka asia on ihan päivänselvä ja kaikki sen tietää. Naiset käyttää seksiä keinona saavuttaa haluamiaan asioita miesten avulla. Naiset koukuttavat suhteen alussa miehen seksillä ja kun se suhde, lapset ja perhe on saatu, niin onkin aika alkaa pihtaamaan! <------- Tuossa se naisten "seksuaalisuus nyt sitten on.


      Ja ok, nuorena naisille saattaa osalle tulla pieni virtapiikki sen seksin kanssa ihan uutuudenviehätyksen takia, seuraava virtapiikki tulee siinä vaiheessa, kun pitää pakonomaisesti hommata ne lapset. Myös vanhoillapäivillä ( 40v) osalle voi tulla hienoinen virtapiikki siinä olemattomassa seksuaalisuudessa, vain kahdesta syystä. Syy a) naisen kehon hormonitoiminnan muutos ja/tai b) ikääntymisen ja rusinoitumisen myötä aiheutuva kelpaamattomuuden tunne vaatii pönkitystä, jolloin aletaan näyttelemään seksuaalista kuivan alapään ja rusinoituneen naaman kanssa. Tuo b) vaihtoehto siis pelkästään vanhan akan egobuustia alentuneen itsetunnon takia, kyse ei siis ole todellakaan siitä, että aidosti haluttaisiin vaan hinkata vanhaa värkkiään, joka kostuu enää lähinnä kusesta.

      Jos naiset olisivat tasan yhtä seksuaalisia kuin miehet, niin ei tällä maapallolla menisi pillu niin hyvin kaupaksi, kuin se nyt menee.

      • TotuusSattuuQC

        Vaikka naisten seksuaalisuus on keskimäärin hieman heikompaa kuin miehillä, ei se nyt sentään tarkoita että naisille seksi olisi vain joku miesten manipulointiin käytettävä "väline" tai vain hetkittäinen kiinnostuksen kohde.
        Kyllä varsin iso osa naisista oikeati tykkää seksistä kun saa toteuttaa sitä sellaisen kumppanin kanssa jonka kanssa voi olla turvallisestu oma itsensä. Lienee sanomattakin selvää että sellainen ei ole mies joka puhuu kuivista alapäistä, rusinoituneista naamoista tai vanhoista värkeistä.


      • asdfghjkfghjkl
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        Vaikka naisten seksuaalisuus on keskimäärin hieman heikompaa kuin miehillä, ei se nyt sentään tarkoita että naisille seksi olisi vain joku miesten manipulointiin käytettävä "väline" tai vain hetkittäinen kiinnostuksen kohde.
        Kyllä varsin iso osa naisista oikeati tykkää seksistä kun saa toteuttaa sitä sellaisen kumppanin kanssa jonka kanssa voi olla turvallisestu oma itsensä. Lienee sanomattakin selvää että sellainen ei ole mies joka puhuu kuivista alapäistä, rusinoituneista naamoista tai vanhoista värkeistä.

        En tietenkään pidä sanoa naisille päin naamaa mitään elämän karuja tosiasioita, jos on heiltä seksiä haluamassa. Mutta muuten voi sanoa, koska tottahan nuo minun mainitsemat asiat on, jotka koskee vanhempien naisten kehon muutoksia. Naama rusinoituu ja alapää on vanha ja kuiva, ihan pelkää faktaahan nuo, pidettiin siitä tai ei.

        Lienee sanomattakin selvää että sanansa pitää valita harkiten, kun on haluamassa seksiä naisilta. Koska naisten seksuaalisuus on heikompaa, niin ei tarvita kuin yksi väärä sana, joka pilaa koko homman naisen osalta.


      • TotuusSattuuQC
        asdfghjkfghjkl kirjoitti:

        En tietenkään pidä sanoa naisille päin naamaa mitään elämän karuja tosiasioita, jos on heiltä seksiä haluamassa. Mutta muuten voi sanoa, koska tottahan nuo minun mainitsemat asiat on, jotka koskee vanhempien naisten kehon muutoksia. Naama rusinoituu ja alapää on vanha ja kuiva, ihan pelkää faktaahan nuo, pidettiin siitä tai ei.

        Lienee sanomattakin selvää että sanansa pitää valita harkiten, kun on haluamassa seksiä naisilta. Koska naisten seksuaalisuus on heikompaa, niin ei tarvita kuin yksi väärä sana, joka pilaa koko homman naisen osalta.

        "En tietenkään pidä sanoa naisille päin naamaa mitään elämän karuja tosiasioita, jos on heiltä seksiä haluamassa. "

        Kyse on asenteesta ja siitä miten asioista ajattelee. Jos ajatuksesi naisesta ovat negatiivisia, se kyllä näkyy ulospäin tavalla tai toisella vaikka et kaikkea suoraan sanoisikaan. Juuri pahinta on se että ollaan ensin mielin kielin että saadaan ja sitten mietitään omassa päässään jotain ihan muuta.

        "Mutta muuten voi sanoa, koska tottahan nuo minun mainitsemat asiat on, jotka koskee vanhempien naisten kehon muutoksia. Naama rusinoituu ja alapää on vanha ja kuiva, ihan pelkää faktaahan nuo, pidettiin siitä tai ei."

        Faktat voi sanoa aika monella tavalla, rumalla ja halveksivalla tavalla tai sitten ymmärtävällä ja hyväksyvällä. Sekin kertoo siitä mikä on asenteesi niin naisia kuin koko elämää kohtaan.

        "Lienee sanomattakin selvää että sanansa pitää valita harkiten, kun on haluamassa seksiä naisilta. "

        No joillekin ne rumat sanat eivät tule edes mieleen jolloin ei tarvitse esittää mitään. Olet itsekin huomannut että ajattelutapasi aiheuttaa ongelmia kun sinun pitää erikseen vahtia sanomisiasi että et mokaisi. Eikö sekin jo kerro että jokin on pielessä? Ihmissuhteiden kun pitäisi varsinkin rakkaussuhteissa olla pääasiassa helppoja ja luonnollisia, ei sellaisia että niissä pärjää vain itseään jatkuvasti kontrolloimalla.

        "Koska naisten seksuaalisuus on heikompaa, niin ei tarvita kuin yksi väärä sana, joka pilaa koko homman naisen osalta.""

        No pätee tuo kyllä miehenkin kanssa. Ei tarvitse sanoa kuin: "ai, sulla on NOIN pieni"


    • kdfsödlkflsfk

      Minä taidan olla outo nainen kun haluan seksiä päivittäin. En tajunnut aluksi että kovin moni nainen on erilainen tässä. Onneksi löysin miehen joka tuntee samoin ja haluaa päivittäin seksiä, sillä kärsin pitkään suhteista joissa mies oli haluttomampi osapuoli. Rakastan seksiä!

      Olen uskollinen kumppanilleni mutta moni mies ajattelee niin että jos tykkään kovasti seksistä, en ole uskollista sorttia oleva nainen. Väärässä ovat. Nyt on sitten käynyt tuuri ja seksuaaliset halut kohdanneet miehen kanssa. Lisäksi hän on aivan mahtava muutenkin. Kauan piti odottaa.

    • 92929299292

      Panen sillonku haluun ja yleensä perseeseen

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      16
      1216
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1149
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      3
      1149
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe