On se jännää miten alkaa heti elämä ja sen ongelmat masentamaan ja ahdistamaan kymmenkertaisesti kun talvi tulee.
Heti kun pimeys, kylmyys ja rännän/lumen/kaatosateiden sekamelska saapui kesän tilalle, suorastaan tunsin aivokemioideni muuttuneen.
Alkoi heti ärsyttämään kaikki ja tuntuu ettei elämässä ole enää muuta kuin se päivittäinen selviytymistaistelu. Ja mitään positiivista ei ole. Kesällä voi sentään nauttia lenkkeilystä vaikka yöaikaan kun valoa piisaa aina eikä mitään helkkarin lumimyrskyä ole naamaa piiskaamassa.
Melkein itku tulee kun joutuu kauppareissuillakin taistelemaan lumimyrskyä vastaan ja temppuilemaan pyörällä kun pyörätiet on 30cm lumihangen peitossa.
Ja sitten perheelliset perhelampaat autoineen vaan riemuitsee kun on "kivat talvikelit". Joo on varmaan kiva katella sisältä kun me köyhät sinkut raahataan kauppakasseja pyörällä lumimyrskyssä.
Mut mitäpä tässä valittamaan kun on lottovoitto syntyä Suomeen, maahan jossa naiset on yhtä kylmiä kuin ilmasto, ja töitä ei ole. Viinaa ei saa juoda ja syrjäytyminen on oma vika, johon ei saa mitään apua koska oma syy oma vika.
Talven vaikutus
49
752
Vastaukset
Tarvitset harrastuksia
- talvipilasisuomen
valtakunta kirjoitti:
Lapsien harrastukset on siitä jänniä että siellä tapaa muitakin mutta olen aika tuppi suu
Talvi on muksullisten juhlaa kuten sanoin. Mulla ei mitään muksuja ole eikä tule olemaan.
talvipilasisuomen kirjoitti:
Talvi on muksullisten juhlaa kuten sanoin. Mulla ei mitään muksuja ole eikä tule olemaan.
Kyllä minä aikuisiakin olen muistanut, joulu on antamisen ilon aikaa.
Mutta niin kuin sanoin harrastusten kautta löytyy seuraa varsinkin kun tekee säännöllisesti voi siitä vihjaista käytkö useinkin täällä ja kehua suoritusta ja kysyä mitkä tavoitteet yms. Mielenkiintoa ylläpitäen. Jos on enemmän paheksuva ilme totea että olisi vain treeni seuraa vailla.valtakunta kirjoitti:
Kyllä minä aikuisiakin olen muistanut, joulu on antamisen ilon aikaa.
Mutta niin kuin sanoin harrastusten kautta löytyy seuraa varsinkin kun tekee säännöllisesti voi siitä vihjaista käytkö useinkin täällä ja kehua suoritusta ja kysyä mitkä tavoitteet yms. Mielenkiintoa ylläpitäen. Jos on enemmän paheksuva ilme totea että olisi vain treeni seuraa vailla.Pitäiskö sanoa ”muistamisen ilon aikaa” että Kultaseni kyllä tykkää antamisen ilon lahjasta.💕
talvipilasisuomen kirjoitti:
Tuu muuten etelämpään ettet palelluttaa kulkusiasi
valtakunta kirjoitti:
Tuu muuten etelämpään ettet palelluttaa kulkusiasi
Etelän naiset lämmittää. :D
- Hiekka-aavikolle-hus
Mitä tulee ajatella sellaisen ihmisen aikuisuuden tasosta joka antaa ilmojen vaikuttaa mielialaansa niin, ettei pysty elämään ja toimimaan normaalisti? Jos Suomen ilmasto ahdistaa, miksi et muuta muualle, sinne missä aurinko porottaa kaiken aikaa?
- 0364920432
Todella ajattelematon kommentti. Oiskohan kuitenkin kyse jostain syrjäytymisen aiheuttamasta masennuksesta joka johtaa tällaiseen? Vähänkin fiksumpi osaa asettua tilanteeseen jossa istuu yksin yksiössä katselemassa huonoja säitä niin ei siinä kukaan ihmisolento toimi normaalisti jos elämän sisältökään ei ole mitenkään normaalia.
Tyypillistä terveen ihmisen huutelua. - älkääpillittäkö
0364920432 kirjoitti:
Todella ajattelematon kommentti. Oiskohan kuitenkin kyse jostain syrjäytymisen aiheuttamasta masennuksesta joka johtaa tällaiseen? Vähänkin fiksumpi osaa asettua tilanteeseen jossa istuu yksin yksiössä katselemassa huonoja säitä niin ei siinä kukaan ihmisolento toimi normaalisti jos elämän sisältökään ei ole mitenkään normaalia.
Tyypillistä terveen ihmisen huutelua." Oiskohan kuitenkin kyse jostain syrjäytymisen aiheuttamasta masennuksesta joka johtaa tällaiseen? "
Paskat on. Kyse on luonteen heikkoudesta. Munaton antaa säiden vaikuttaa itseensä. älkääpillittäkö kirjoitti:
" Oiskohan kuitenkin kyse jostain syrjäytymisen aiheuttamasta masennuksesta joka johtaa tällaiseen? "
Paskat on. Kyse on luonteen heikkoudesta. Munaton antaa säiden vaikuttaa itseensä."Munaton antaa säiden vaikuttaa itseensä."
.. Vain Tyhmä&Yksinkertainen väittää jotain tälläistä.. ;D- 271846
älkääpillittäkö kirjoitti:
" Oiskohan kuitenkin kyse jostain syrjäytymisen aiheuttamasta masennuksesta joka johtaa tällaiseen? "
Paskat on. Kyse on luonteen heikkoudesta. Munaton antaa säiden vaikuttaa itseensä.Miksi Grönlannissa sitten on niin vähän asukkaita vaikka tilaa olisi ja paljon?
- uyghhghyt
Mitä tulee ajatella sellaisen ihmisen aikuisuuden tasosta joka ei tiedä että esim. valon vaikutus mielialaan ja hyvinvointiin on tieteellisesti todistettava fakta.
SAD, seasonal affective disorder on ihan oikea sairaus. Siihen ei paljoa lässytykset auta kun iskee päälle,ihminen nyt kuitenkin tarvitsee sitä auringonvaloa ja tuuletonta ilmaa joskus. Täällä suomessahan ei se aurinko paista enää sitä vähääkään joten varmana sairastuneiden määrä kasvaa: p
- Repikääsiitä
Kyllä. Tulee kuitenkin ottaa huomioon että miltei kaikkien sairauksien alkusyy ja -sysäys asustaa, muhii ja kalvaa ihmispolon korvain väliss'.
- mennääntalvehtimaan
talviunille.
- 35normimies
Ei ulos kannata lähteä talvella. Kaiken saa nykyään kotiin tilattuna kuten ruokaa joten ulos ei tarvii mennä. Huorankin saa kotiin tilattua ja vain lämmin naisen pillu poistaa masennuksen.
- talvikarkottaamatuja
Talvi on hyvä, koska talvi saa matut muuttamaan pois Suomesta, tai ainakin lähtemään muualta Suomesta Helsingin matughettoihin.
.. Jooh.. Rauhallisuuden&Rauhoittumisen aikaan.. PsykoFyysinen olemuskin hamuaa LepoTilaan.. ;D
.. Nim.Merk.. TulipasTaas vetästyä "vahingossa" päikkärit.. ;DJos rupeaa pänniin niin vedä känniin..
Jos joku morkkaa niin pullo korkkaa..peppupupu kirjoitti:
Mä olen tissutellut koko kuukauden,taitaa pänniä aika tavalla; p
Ookko tissutellu oikein kunnolla? :D
KonnaKettu kirjoitti:
Ookko tissutellu oikein kunnolla? :D
Joo..muutama kuukaus meni loool ei siis silleen et super kännissä mutta vodka shotteja joka päivä: p nyt on BREIKKI >: p
peppupupu kirjoitti:
Joo..muutama kuukaus meni loool ei siis silleen et super kännissä mutta vodka shotteja joka päivä: p nyt on BREIKKI >: p
Iskikö darra? :D
- väsymystä
kaamosmasennus pahimmillaan juuri tähän vuoden aikaan. helpottaa pian joulun jälkeen. kun valoisa-aika pitenee. lenkkeily on hienoa talvella, kun on lumi maassa ja kuutamo valaisee. se auttaa väsymykseen. kirkasvalolamppu on hyvä.
- misspönttöuuni
Sanoisin, jotta rymyämisen puutostila.
- Hiekoituskiviä
Eräälle tuttavalle talvet oli kauheinta aikaa, kun asui keskustan nyppylällä, jossa sulavedet jäätyi pienessäkin vihurissa.
- vettäkellarissa
Kukkulan juurellakin olisi epämukavaa, kun lumien sulamisvedet valuvat joka kevät kellariin.
Lopetin tänä talvena kaamoksen sietämisen ja ostin pari aurinkoa kirkkaampaa valaisinta sekä ajastimia. Ne syttyvät yksi kerrallaan 30-10 minuuttia ennen herätyskellon soimista.
Minulle tämä viritelmä on täydellinen :D Aluksi heräsin jo lamppujen syttymiseen, mutta nykyään jaksan nukkua herätykseen asti. Herään jokseenkin virkeänä, mikä on ihan uutta :D: Suosittelen lämpimästi tällaista viritelmää. Se on paljon muuntautumiskykyisempi (ja halvempi) kuin sarastusvalot u__u.. TosiMies EiMene Lääkäriin, kuin Kannettuna.. Eikä myöskään käytä mitään ValoHoitoja.. ;D
.. Mut.. Kaverin puolesta Pari Kymysystä.. ;D
.. Millaisista Valaisimista tarkalleen on Kymysys.. (Se ei kuulema jaksa googlettaa.. ;D).. ;P
.. Ja sitten se käski vielä kysyä, että mitkä kaikki syyt ovat naisilla TodPunaisen HuuliPunan käytön taustalla?.. Tuli Vuan mieleen, että sä voisit jotain tuosta Salaisesta HyvienSiskojenKlubista tietää.. ;DNuuskaMuikkune kirjoitti:
.. TosiMies EiMene Lääkäriin, kuin Kannettuna.. Eikä myöskään käytä mitään ValoHoitoja.. ;D
.. Mut.. Kaverin puolesta Pari Kymysystä.. ;D
.. Millaisista Valaisimista tarkalleen on Kymysys.. (Se ei kuulema jaksa googlettaa.. ;D).. ;P
.. Ja sitten se käski vielä kysyä, että mitkä kaikki syyt ovat naisilla TodPunaisen HuuliPunan käytön taustalla?.. Tuli Vuan mieleen, että sä voisit jotain tuosta Salaisesta HyvienSiskojenKlubista tietää.. ;D".. TosiMies EiMene Lääkäriin, kuin Kannettuna.. Eikä myöskään käytä mitään ValoHoitoja.. ;D
.. Mut.. Kaverin puolesta Pari Kymysystä.. ;D"
... :DDD No täytyyhän kaveria jelppiä.
Nuo minun lamppuni ovat valoteholtaan ~1000 lm energiansäästölamppuja, joiden teho on siis 50-kertainen normaaliin huonevalaistukseen verrattuna. Taisivat löytyä K-Raudasta tmv.
Adlux myy tällaisia yleisvalaistuksen monstereita sopuhintaan: http://adlux.fi/tuote/lediputki-t8-o26mm/
Laitoin valot ajastimen perään, esim https://www.k-rauta.fi/rautakauppa/sahko/sahkotarvikkeet/ajastimet/kellokytkin-opal-vrk-vk-digitaalinen-sisäkäyttöön-5306775
En missään nimessä laittaisi näitä työpäydälle, vaikka asiantuntijat suosittelevatkin nukkumaan kirkasvalolampun vieressä! Hyi shaa, sellaiseen valotukseen heräisi kuollutkin. Itse laitoin yhden lampun n. 2 metrin päähän pedistäni. Se kajastaa tietokoneen pömpelin takaa aamusella. Kaksi muuta laitoin hiukan kauemmas, mutta ne hohtavat päin näköä.
"mitkä kaikki syyt ovat naisilla TodPunaisen HuuliPunan käytön taustalla?"
... no on se ainakin luonnollisempi ja vähemmän kognitiivista dissonanssia aiheuttava kuin sininen tai juovikas huulimeikki... :DMehukatri kirjoitti:
".. TosiMies EiMene Lääkäriin, kuin Kannettuna.. Eikä myöskään käytä mitään ValoHoitoja.. ;D
.. Mut.. Kaverin puolesta Pari Kymysystä.. ;D"
... :DDD No täytyyhän kaveria jelppiä.
Nuo minun lamppuni ovat valoteholtaan ~1000 lm energiansäästölamppuja, joiden teho on siis 50-kertainen normaaliin huonevalaistukseen verrattuna. Taisivat löytyä K-Raudasta tmv.
Adlux myy tällaisia yleisvalaistuksen monstereita sopuhintaan: http://adlux.fi/tuote/lediputki-t8-o26mm/
Laitoin valot ajastimen perään, esim https://www.k-rauta.fi/rautakauppa/sahko/sahkotarvikkeet/ajastimet/kellokytkin-opal-vrk-vk-digitaalinen-sisäkäyttöön-5306775
En missään nimessä laittaisi näitä työpäydälle, vaikka asiantuntijat suosittelevatkin nukkumaan kirkasvalolampun vieressä! Hyi shaa, sellaiseen valotukseen heräisi kuollutkin. Itse laitoin yhden lampun n. 2 metrin päähän pedistäni. Se kajastaa tietokoneen pömpelin takaa aamusella. Kaksi muuta laitoin hiukan kauemmas, mutta ne hohtavat päin näköä.
"mitkä kaikki syyt ovat naisilla TodPunaisen HuuliPunan käytön taustalla?"
... no on se ainakin luonnollisempi ja vähemmän kognitiivista dissonanssia aiheuttava kuin sininen tai juovikas huulimeikki... :D.. Noh, Välitän nuo tiedot kaverille.. *ping.. SinneMen..*.. ;D
.. Mut.. Vaikka mustakin tuo sun Kikka voi olla.. Ja varmasti onkin monelle toimiva.. Niin.. Noi ilmoittamasi valaistustehot ja kirkkaudet ei nyt pidä Ollenkaan paikkansa.. Mut ehkä ne olikin sellaista Mutuilua.. Tai sitten joku HöpönLöpöttäjä on onnistunut naruttamaan sua "asiantuntijuudessaan".. ;D
.. Ai niin.. Kaveri laittoi palautetta samantien.. Kiitti ValoVinkistä, mut ei KuuleMa uso tota huulipuna juttuu.. Kyseessä on kuulemma varmasti SalainenTyttöKlubi, jonka salainen tunnus tuo on.. ;P
.. Kehittelevät KuuleMa kaikenlaista Miesten PäänMenoks.. ;DNuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Noh, Välitän nuo tiedot kaverille.. *ping.. SinneMen..*.. ;D
.. Mut.. Vaikka mustakin tuo sun Kikka voi olla.. Ja varmasti onkin monelle toimiva.. Niin.. Noi ilmoittamasi valaistustehot ja kirkkaudet ei nyt pidä Ollenkaan paikkansa.. Mut ehkä ne olikin sellaista Mutuilua.. Tai sitten joku HöpönLöpöttäjä on onnistunut naruttamaan sua "asiantuntijuudessaan".. ;D
.. Ai niin.. Kaveri laittoi palautetta samantien.. Kiitti ValoVinkistä, mut ei KuuleMa uso tota huulipuna juttuu.. Kyseessä on kuulemma varmasti SalainenTyttöKlubi, jonka salainen tunnus tuo on.. ;P
.. Kehittelevät KuuleMa kaikenlaista Miesten PäänMenoks.. ;D". Noi ilmoittamasi valaistustehot ja kirkkaudet ei nyt pidä Ollenkaan paikkansa.."
>> Tarkennahan toveri vähäsen~
"Kyseessä on kuulemma varmasti SalainenTyttöKlubi, jonka salainen tunnus tuo on.."
>> Voit vapaasti liittyä klubiin. Kokeile vaikka. Ihan kiusallasi.Mehukatri kirjoitti:
". Noi ilmoittamasi valaistustehot ja kirkkaudet ei nyt pidä Ollenkaan paikkansa.."
>> Tarkennahan toveri vähäsen~
"Kyseessä on kuulemma varmasti SalainenTyttöKlubi, jonka salainen tunnus tuo on.."
>> Voit vapaasti liittyä klubiin. Kokeile vaikka. Ihan kiusallasi."aurinkoa kirkkaampaa".. "50-kertainen normaaliin.."
.. HöpönLöpön.. Mut.. Niin kuin sanoin.. Kyseessä oli luultavasti Mutuilu, jos ei sitten "joku" ole vedättänyt sua.. ;P
.. No En TodKokeile.. Senkin.. ;DNuuskaMuikkune kirjoitti:
"aurinkoa kirkkaampaa".. "50-kertainen normaaliin.."
.. HöpönLöpön.. Mut.. Niin kuin sanoin.. Kyseessä oli luultavasti Mutuilu, jos ei sitten "joku" ole vedättänyt sua.. ;P
.. No En TodKokeile.. Senkin.. ;DEka on kielikuva ja jälkimmäinen sisältää perusolettamuksen, jossa normaali huonevalaistus on ~50 lx. 20 kertaa tätä voimakkaampi valaistus on obviously 1000 lx ja oikein kohdistettuna teholtaan 1000 lm valaisin tuottaa 1000 lx valaistuksen.
HöpönLöpön itsellesi u___u
Pfft. Noh, agentin elämä ei sovi kaikille.Mehukatri kirjoitti:
Eka on kielikuva ja jälkimmäinen sisältää perusolettamuksen, jossa normaali huonevalaistus on ~50 lx. 20 kertaa tätä voimakkaampi valaistus on obviously 1000 lx ja oikein kohdistettuna teholtaan 1000 lm valaisin tuottaa 1000 lx valaistuksen.
HöpönLöpön itsellesi u___u
Pfft. Noh, agentin elämä ei sovi kaikille... VoiSua.. Sä se jaksat.. ;D
.. Ensinnäkin.. Toi sun "normaalin huonevalaistuksen" määrä ei todellakaan ole Normaali (eli yleisin/keskinkertaisin, joka mielestäni kuvaa "normaalinta").. Ja ToiSeksi.. Muuttelet aikaisemmin sanomaasi ihan TuostaVuan (kuulunee "naisellisuuteen"(?).. ;D.. Ja/tai tietynlaisten Persoonien/Luonteiden RepertuAariin).. Ja vielä KolmanNeks.. 1000lm valaisin tuottaa 1000lx Yhden NeliöMetrin alalle.. Ja jos ja kun ala on isompi, niin se TieTeskin Jakaantuu.. ;P
.. Ja NelJänneks.. Vai Jännäks?.. ;D.. Riippunee ihan SalaisenJärjestön Ideologiasta/Intresseistä.. Ja olenhan mä jo OmanElämäniAgentti.. ;DNuuskaMuikkune kirjoitti:
.. VoiSua.. Sä se jaksat.. ;D
.. Ensinnäkin.. Toi sun "normaalin huonevalaistuksen" määrä ei todellakaan ole Normaali (eli yleisin/keskinkertaisin, joka mielestäni kuvaa "normaalinta").. Ja ToiSeksi.. Muuttelet aikaisemmin sanomaasi ihan TuostaVuan (kuulunee "naisellisuuteen"(?).. ;D.. Ja/tai tietynlaisten Persoonien/Luonteiden RepertuAariin).. Ja vielä KolmanNeks.. 1000lm valaisin tuottaa 1000lx Yhden NeliöMetrin alalle.. Ja jos ja kun ala on isompi, niin se TieTeskin Jakaantuu.. ;P
.. Ja NelJänneks.. Vai Jännäks?.. ;D.. Riippunee ihan SalaisenJärjestön Ideologiasta/Intresseistä.. Ja olenhan mä jo OmanElämäniAgentti.. ;D.. VoiSua.. Sä se jaksat.. ;D
>> Tää on nääs kestävyyslaji kato.
Toi sun "normaalin huonevalaistuksen" määrä ei todellakaan ole Normaali (eli yleisin/keskinkertaisin, joka mielestäni kuvaa "normaalinta")...
>>> Tämä taitaa latistua mielipideasiaksi. Passaan.
Muuttelet aikaisemmin sanomaasi
>> En laske tarkennuksia "muuttelemiseksi". Mutta hei, häiritsevien kohtien ilmiantaminen auttaa molempia...
1000lm valaisin tuottaa 1000lx Yhden NeliöMetrin alalle.. Ja jos ja kun ala on isompi, niin se TieTeskin Jakaantuu.. ;P
>> En ole kyllä kiistänyt tätä. Lauseessa on taikasanayhdistelmä "oikein kohdistettuna". Jos ala on pienempi, niin valo TieTeskin kohdistuu :'D
.. Ja NelJänneks.. Vai Jännäks?.. ;D.. Riippunee ihan SalaisenJärjestön Ideologiasta/Intresseistä..
>> Neljännäks, ideologia on punainen ja intressinä numero 42... Liittymisen pitää tapahtua kiusallaan ja toiminta on luonteeltaan laskelmoivaa, mutta väreilevää. Todennäköisin lopputulos lienee pannukakku. Mukana? :DMehukatri kirjoitti:
.. VoiSua.. Sä se jaksat.. ;D
>> Tää on nääs kestävyyslaji kato.
Toi sun "normaalin huonevalaistuksen" määrä ei todellakaan ole Normaali (eli yleisin/keskinkertaisin, joka mielestäni kuvaa "normaalinta")...
>>> Tämä taitaa latistua mielipideasiaksi. Passaan.
Muuttelet aikaisemmin sanomaasi
>> En laske tarkennuksia "muuttelemiseksi". Mutta hei, häiritsevien kohtien ilmiantaminen auttaa molempia...
1000lm valaisin tuottaa 1000lx Yhden NeliöMetrin alalle.. Ja jos ja kun ala on isompi, niin se TieTeskin Jakaantuu.. ;P
>> En ole kyllä kiistänyt tätä. Lauseessa on taikasanayhdistelmä "oikein kohdistettuna". Jos ala on pienempi, niin valo TieTeskin kohdistuu :'D
.. Ja NelJänneks.. Vai Jännäks?.. ;D.. Riippunee ihan SalaisenJärjestön Ideologiasta/Intresseistä..
>> Neljännäks, ideologia on punainen ja intressinä numero 42... Liittymisen pitää tapahtua kiusallaan ja toiminta on luonteeltaan laskelmoivaa, mutta väreilevää. Todennäköisin lopputulos lienee pannukakku. Mukana? :D.. VoeElämä.. ;D
Jooh.. Sitähän Vänkääminen on.. Keskinkertaisin/Yleisin ei ole ole MieliPideeAsia (50lx Ei ole edes lähellä mitään Yleisintä/Keskinkertaisinta.. Ainakaan SuomeSa.. ;D).. Ja 50 -> 20 ei ole mitään tarkennusta Vuan ihan JottainMuuta.. ;D.. Ja et sä missään sanonut AlunPerin, että valaisin on Muka jossain Metrin päässä SpottiKäytöSä.. ;D.. Hmm.. JaaHans.. Et ole ensimmäinen ja ainut Kukkanen, joka käyttää NoitaNumeroita.. Kyseessä on selvästi Kukkasten Salainen NoitaPiiri.. ;D.. Täytyypä olla VaroVarovainen, ettei vain joudu järjestön Loitsujen&Lumouksien Uhriksi.. ;D
.. Jos Mansikkaa saa, niin.. Tai noh, Ei sittenkään.. ;DNuuskaMuikkune kirjoitti:
.. VoeElämä.. ;D
Jooh.. Sitähän Vänkääminen on.. Keskinkertaisin/Yleisin ei ole ole MieliPideeAsia (50lx Ei ole edes lähellä mitään Yleisintä/Keskinkertaisinta.. Ainakaan SuomeSa.. ;D).. Ja 50 -> 20 ei ole mitään tarkennusta Vuan ihan JottainMuuta.. ;D.. Ja et sä missään sanonut AlunPerin, että valaisin on Muka jossain Metrin päässä SpottiKäytöSä.. ;D.. Hmm.. JaaHans.. Et ole ensimmäinen ja ainut Kukkanen, joka käyttää NoitaNumeroita.. Kyseessä on selvästi Kukkasten Salainen NoitaPiiri.. ;D.. Täytyypä olla VaroVarovainen, ettei vain joudu järjestön Loitsujen&Lumouksien Uhriksi.. ;D
.. Jos Mansikkaa saa, niin.. Tai noh, Ei sittenkään.. ;D" Ja 50 -> 20 ei ole mitään tarkennusta Vuan ihan JottainMuuta"
>>> Hyvä kun vängättiin, kolmas kerta toden sanoo vai miten se meni. Tuo on nimittäin 100 % ajatusvirhe :DDD
" et sä missään sanonut AlunPerin, että valaisin on Muka jossain Metrin päässä SpottiKäytöSä.. "
>> Enkä sano vieläkään.
"Et ole ensimmäinen ja ainut Kukkanen, joka käyttää NoitaNumeroita.. "
>> Hui, olet törmännyt muihinkin mehukattiagentteihin.
"Täytyypä olla VaroVarovainen, ettei vain joudu järjestön Loitsujen&Lumouksien Uhriksi.."
>> * kiivasta binäärikoodausta * h-u-u-l-i-p-u-n-a-m-u-i-k-k-u
".. Jos Mansikkaa saa, niin.. Tai noh, Ei sittenkään.. ;D"
>> Jooei.Mehukatri kirjoitti:
" Ja 50 -> 20 ei ole mitään tarkennusta Vuan ihan JottainMuuta"
>>> Hyvä kun vängättiin, kolmas kerta toden sanoo vai miten se meni. Tuo on nimittäin 100 % ajatusvirhe :DDD
" et sä missään sanonut AlunPerin, että valaisin on Muka jossain Metrin päässä SpottiKäytöSä.. "
>> Enkä sano vieläkään.
"Et ole ensimmäinen ja ainut Kukkanen, joka käyttää NoitaNumeroita.. "
>> Hui, olet törmännyt muihinkin mehukattiagentteihin.
"Täytyypä olla VaroVarovainen, ettei vain joudu järjestön Loitsujen&Lumouksien Uhriksi.."
>> * kiivasta binäärikoodausta * h-u-u-l-i-p-u-n-a-m-u-i-k-k-u
".. Jos Mansikkaa saa, niin.. Tai noh, Ei sittenkään.. ;D"
>> Jooei... *Poistuu taas paikalta hymähdellen tytölle, joka heiluttelee jalkojaan ryystäessään PilliMehuaan.. IlkiKurinenVirne naamallaan..*.. ;D
No mäkin oon ennemmin kesäihmisiä kyllä.
Mutta saa nyt nähdä, että auttaako mun uus järjestely.
Mulla on pitkä loma talvella. En ole ikinä järjestämällä järjestänyt sinne mitään. Nyt järjestän. Ensinkin muksut on vko/vko mulla ja exällä. Viikoks hoidan itselleni perikunnan metsästä ensiharvennushomman. Ehkä arkipäivät oon metsässä ja viikonlopuksi keksin kyllä jotain kivaa. Seuraavan viikon oon kotona muksujen kanssa ja huollan vehkeet seuraavaan viikkoon. Rytmitystä ja selkeää menoa.
Lisäks oon hommannut mökin Himokselle muksuille ja mulle lasketteluhommiin kevättalveks.
Että ekaa kertaa odotan kovasti, että pääsen touhuamaan kunnolla. Ja tiedän, että keväällä kesää odottaa ihan toisenlainen ukko aikoihin...
Niin ja veneenmoottorin kunnostan/kunnostutan talvella. Ens kesänä bensa palaa taatusti aalloilla."Viinaa ei saa juoda ja syrjäytyminen on oma vika, johon ei saa mitään apua koska oma syy oma vika."
Komppaan suurin piirtein viimeistä lausetta lukuunottamatta. Viinaa saa juoda, jos sen hallitsee. Mutta jos ei hallitse (vaan johtaa esim. syrjäytymiseen), niin ei KANNATA juoda. Syrjäytymiseen (siihen johtaviin syihin) saa Suomessa jokainen tarvitseva apua, mutta ratkaisevaa on haluatko vastaanottaa apua. Aika moni ei halua apua, vaikka sitä tarjottaisiinkin. "Ei mulla nyt niin huonosti mee että tarttisin kallonkutistajaa", "ei ne mun asioita kuitenkaan tajua", "kun on lähtenyt alamäkeen niin menköön"... Tällaiset asenteet on valitettavasti aika yleisiä. Varsinkin heidän keskuudessaan, jotka apua kipeimmin tarvitsisivat. Kieltäminen on helpompaa kuin ongelmien kohtaaminen, jolloin ne kasvavat aina vaan suuremmiksi.
Kaamosmasennusta kuitenkin komppaan 100% :).. Ja mä sanon, että Mutuilet Vuan.. Ei ole nyt(tenkään) tarmoa lähteä yrittämään ohjausta ValaistuksenPolulle.. Mut, ehkä Sä vielä joskus Tajuut.. Uskoisin, että Sulla on siihen Täyret Valmiudet/Ominaisuudet, niin Henkiset, kuin Älyllisetkin.. Jos en ole sitten Sua ihan väärin LukeNunna.. ;P
NuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Ja mä sanon, että Mutuilet Vuan.. Ei ole nyt(tenkään) tarmoa lähteä yrittämään ohjausta ValaistuksenPolulle.. Mut, ehkä Sä vielä joskus Tajuut.. Uskoisin, että Sulla on siihen Täyret Valmiudet/Ominaisuudet, niin Henkiset, kuin Älyllisetkin.. Jos en ole sitten Sua ihan väärin LukeNunna.. ;P
Ai että jos viina on ongelma niin sitä ei kannata nauttia? Mitäänhän en puhunut siitä, kuinka helppo esim. alkoholistin on olla juomatta. Mutta kyllä se tissuttelu monesti vie vaan enemmän pohjalle, ei ainakaan nosta seurapiirien tähdeksi. Omia tajuumisiani en osaa arvioida, mutta kyllä mä sen verran tajuan että jos on oikeasti syrjäytynyt, niin siinä on tasan kaksi vaihtoehtoa: a. kuluttaa elämänsä syrjäytyneenä b. lähteä hakemaan muutosta. Ei kai tuo nyt mutuilua ole?
Ps. Mitä nuo isot kirjaimet oikeesti tekee tuolla sun viesteissäs? Joku salakoodi? :Dtyttömäinenpoikatyttö kirjoitti:
Ai että jos viina on ongelma niin sitä ei kannata nauttia? Mitäänhän en puhunut siitä, kuinka helppo esim. alkoholistin on olla juomatta. Mutta kyllä se tissuttelu monesti vie vaan enemmän pohjalle, ei ainakaan nosta seurapiirien tähdeksi. Omia tajuumisiani en osaa arvioida, mutta kyllä mä sen verran tajuan että jos on oikeasti syrjäytynyt, niin siinä on tasan kaksi vaihtoehtoa: a. kuluttaa elämänsä syrjäytyneenä b. lähteä hakemaan muutosta. Ei kai tuo nyt mutuilua ole?
Ps. Mitä nuo isot kirjaimet oikeesti tekee tuolla sun viesteissäs? Joku salakoodi? :D.. Vastaan Vain Kaikkein Oleellisimpaan &Tärkeimpään Kysymykseesi.. ;D
.. Ne on FiilisPohjaista "maalailua/väritystä".. Sen lisäksi ne ovat KieliAsu&Oppi Ärsyyntyjien vieroitusta ÄrsyttävästäÄrsyyntymisestään.. ;D.. JaVaiks MitäMuuta(kin).. ;P
- Atm-tapaus
Ei sitä kiinnosta mitään tehdä kun ei saa seksiä. Ulkona ei pahemmin kannata käydä.
- joulutulee.menesinä
Mitä valitat? Zimbabwessa paistaa aurinko, muuta sinne talven ajaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336244- 345743
- 293234
- 452600
- 342564
- 152218
- 372148
- 161856
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons401759En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191727