Mitä tekisin tässä tilanteessa?

olenyksinäinenollutaina

Oon jo pari vuotta miettinyt, mitä mun kannattaisi tehdä tälle asialle. Olen tiennyt erään tyypin jo yli 10 vuotta jostakin ala-asteelta saakka. Olen jo parin vuoden ajan halunnut tutustua paremmin kyseiseen tyyppiin. Joskus aikoinaan aloin seurata häntä Instagramissa ja laitoin Facessa kaveripyynnön, mutta pyyntöni torjuttiin, eikä hän myöskään alkanut seurata mua takaisin Instagramissa, vaikka muuten hän tuntuu seuraavan takaisin kaikkia, jotka häntä siellä seuraavat. Hänellä on siis julkinen profiili siellä. Turhauduin myöhemmin niin paljon, että lopetin hänen seuraamisen Instassa ja poistin kaikki tykkäykseni.

Käyn aina silloin tällöin asioimassa hänen kaupassaan, ja aina silloin kertoilen kaikkea itsestäni, ja kerran hän sanoi että muistaa minut lapsuudestaan, mutta ihan kuin häntä ei kiinnostaisi minkään sortin tuttavuus kanssani. Mitä mieltä olette, pitäisikö mun vain unohtaa hänet ja vaikkapa lopettaa asiointi ainakin vähäksi aikaa hänen kaupassaan, vai sanoa siellä kaupan kassalla suoraan, että haluaisin tutustua kaverimielessä paremmin? Olen katsonut hänen IG profiiliaan, ja saanut selville että hän aina seuraa kaikkia sellaisia henkilöitä takaisin jotka häntä alkavat seurata, mutta mun kohdallani hän teki poikkeuksen, mielestäni erittäin syrjivää ja loukkaavaa tuollainen toiminta. Tämä on aivan järkyttävä isku mun miehisyydelle. Hän on mua kaksi vuotta nuorempi naishenkilö, ja itse olen häntä kaksi vuotta vanhempi mieshenkilö, olemme molemmat alle 25-vuotiaita, mutta yli 20-vuotiaita.

Mutta ongelman pointti on siis siinä, että en tunnu kelpaavan kaveriksi edes niille, joille muuten kelpaavat lähes kuka vaan, ja yksinäisyyttä ja syrjintää olen kokenut jo ala-asteelta asti, eikä tämä lopu vieläkään.

Kysymys siis kuuluu: MIKSI EN KELPAA?

8

334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinsemeneey

      Miksi roikut ihmisessä joka on jo osoittanut ettei ole kiinnostunut sinusta.Tuolla käyttäytymisellä et saa kuin pahaamieltä itsellesi.Kannattaa porukoida sellaisten kanssa jotka haluaa sut kaverikseen.Ketään ei voi pakottaa ystäväksi.

      • olenyksinäinenollutaina

        Niin mutta mistä johtuu se, että hän on seurannut IHAN KAIKKIA MUITA seuraajiaan takaisin siellä Instassa, mutta mua ei? Mielestäni se on syrjintää pahimmalla mahdollisella tavalla. 190 seuraajan joukosta mä oon ollu ainoa jota ei ole seurattu takaisin.


    • olenyksinäinenollutaina

      Aiemmin hänen kaverilistansa Facessa oli julkinen, siellä näkyivät siis kaikki hänen kaverinsa. Kerran kun kävin asioilla hänen kaupassaan niin kysyin häneltä että muistaako hän mua kouluajoiltaan, ja sanoi muistavansa. Kun pari päivää myöhemmin huvikseen vilkaisin hänen Facebook-profiiliaan, niin hänen kaverilistansa olikin salainen, siellä näkyivät vain meidän yhteiset kaverit hänen kavereinaan. En usko, että kyse olisi pelkästä sattumasta.

    • olenyksinäinenollutaina

      Mun paras kaveri tuntee ihastukseni sekä hänen siskonsa erittäin hyvin, on joskus aikoinaan käynyt heillä kylässäkin, ja ilmeisesti hänellä on ollut heidän puhelinnumerotkin, en tosin tiedä onko enää. Ja mä taas oon kokenut syrjintää monien muidenkin tahoilta, minut ovat lukemattomia kertoja torjuneet Facessa sellaiset henkilöt, joilla on löysät kriteerit kaverien valitsemiseen.

      Monesti mulle on käynyt niinkin, että henkilö jolla on ollut Facessa vaikkapa 500 kaveria on poistanut minut, ja kun olen sen jälkeen katsonut profiilia niin hänellä on ollut jäljellä 499 kaveria, elikkä 500 ihmisen joukosta mä olen ollut ainoa joka on poistettu. Se on syrjintää pahimmasta päästä.

      • uskoisitvähemmällä

        Ei se mitään syrjintää ole, hän vaan ei halua olla kanssasi tekemisissä missään tekemisissä.......siellä kaupalla lienee pakko kun käyt asiakkaana........suosittelen kuitenkin että alat käymään kaupassa jossain muualla ja unohdat koko ihmisen.......alkaa kuulostamaan siltä että siitä tulossa sulle pakkomielle........jokaisella on oikeus itse valita kaveripiirinsä ja selkeästi hän ei halua sinua siihen


    • olenyksinäinenollutaina

      Mä olen sitä mieltä, että voihan sitä kaverimielessä toiseen tutustua ja vaikkapa Facebook-kaveriksi lisätä ja Instagramissa alkaa seurata, vaikka ei olisikaan toisesta parisuhdemielessä kiinnostunut. Jos ei voisi, niin eihän se nainen voisi kaveerata kenenkään miespuolisen kanssa seurustelukumppania lukuunottamatta. Kyseisellä naisella on monia miespuolisia kavereita, ja kumppanikin löytyy.

    • Hei !

      Ymmärrän, että olet pettynyt,kun vanha koulututtava ei olekaan oma-aloitteisesti ryhtynyt rakentamaan uudestaan ystävyyttä sinuun tavattuanne kouluvuosien jälkeen.
      Hänen motiiveistaan ottaa sinut fb-kaveriksi tai irl-kaveriksi emme voi arvailla mitään.

      Minä ajattelen, että et voi oikeasti tietää hänen halukkuuttaan kaveruuteen ennen kuin kysyt. Voisit yhden kerran pyytää häntä reilusti selkeään tapaamiseen (ei että nähdäänkö joskus tai muuta epäselvää) Esim. lähdetkö illalla konserttiin tms. Jos vastaus on välttelevä tai kieltävä, silloin sinun on hyväksyttävä, että tämä henkilö syystä tai toisesta ei ole valmis ottamaan sinua kaveripiiriinsä ja syytä et välttämättä koskaan saa selville. Silloin sinun on lakattava lataamasta toivoa häneen ja etsittävä ystäviä muualta. Roikkuminen ei tee hyvää sinullekaan.

      Toivottavasti kaveruusasianne selkenee reilun kysymyksen tiimoilta!


      Merja diakoni

      • kirkko_evvk

        Mäntti neuvo. Kauppias on jo osoittanut evvk.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1856
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe