Miten suhtautuu Tynpeän iäkäs

Osoite vaatii vastaamaan.
Jos et halua minun vastaavan, älä laita osoitetta ja kirjoita sillee neutraalisti.
-
Viittaatko minun poikkeavan normaaleista?
Nyt käyn vilkuilemassa paistin-pannua hellalla.
Ah! Niin mielelläni täällä haistelenkin.
-
Kelit muuttuvat kohta.
Silloin teen vielä muutaman pyörä-lenkin sähköisesti polkien.
Kuten olet hyvin ymmärtänytkin, on tieto-koneeni avoinna aamusta iltaan.
Koska sen ruudulla ovat kaikki ne, jotka sinulla on ehkä ympäri asuntoasi.
Taaplaillaan tyylikkäästi.

H.

34

572

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikö täällä olekaan tynpeän iäkkäitä?
      Vaikka vanhassa aloituksessa kuitenkin valitetaan ja tunnetaan masennusta.
      Kun en mää...mää...yritin
      Äitekin yritti...

H.

• mimmimum-..mi

Tässä ilmoittautuu yksi tynpeä....ei vainkas...yritän ainakin olla mieluiten myönteinen kuin negatiivinen... Luin jostakin että ihmisellä käy mielessä päivän aikana noin 70 000 ajatusta.... kyllä siihen määrään mahtuu erilaisia tunnetiloja...kai..

• Monesti ihan havahdun kun tajuan ikäni. Kuvittelin nuorena että nämä kymmenet eivät kosketa minua, aikaa tuntui olevan loputtomiin.
      En myöskään silloin ymmärtänyt että elämä on ihan yhtä täyttä ja kiinnostavaa vielä nytkin.
      Minulla on vain pöytäkone, kolme läppäriä ja älykännykkä, käytän enimmäkseen läppäriä tai kännykkää. Läppäreitä on siksi niin monta toimivaa kun ostin uuden jos entiseen tuli häikkää, myöhemmin saatiin ne entisetkin kuntoon.
      Tietokone on auki noin 4 tuntia vrk, usein vähemmän.
      Ei ole pitkä aika kun aloin uudelleen arvostamaan valurautaista paistinpannua, niitä löytyi turhaan unohdettuina komerosta kolme kpl. Nehän ovat parhaita, lämpiävät nopeasti ja pihvi paistuu paremmin kuin teflonisella.
      Sähköpyörän vein varastoon, vein jo kerran aikaisemminkin mutta hain pois kun lumet sulivat.
      Ei minua ole kukaan sanonut tympeän iäkkääksi.
      Eikä minulla ole mitään valittamistakaan.

• 098775

Valurautainen paistinpannu pitäisi hankkia entiset on tullut jätettyä jonnekin muuttojen yhteydessä.
        En monestikaan Muista tai huomaa kuinka paljon minulla on ikää.
        Hyvin menee kun ei hakeudu ikävien ihmisten pariin eikä lueskele masentavia vanhenemista koskevia kirjoituksia.

• Eilen tapasin likkani (35v), joka saatiin tuntemaan itsensä tympeän iäkkääksi.
        Kaupan kassa kysyi, tuleeko hänelle eläkeläisalennus. Likka kysyi, että saako sitä muutkin kuin vanhuuseläkeläiset. Ei kuulemma.

• Tellukka kirjoitti:

Eilen tapasin likkani (35v), joka saatiin tuntemaan itsensä tympeän iäkkääksi.
        Kaupan kassa kysyi, tuleeko hänelle eläkeläisalennus. Likka kysyi, että saako sitä muutkin kuin vanhuuseläkeläiset. Ei kuulemma.

35-vuotias on vielä nuori.
        Olikohan ollut kassalta tahallista piikittelyä.
        Onhan nuoriakin eläkeläisiä, eräs läheiseni on sairaseläkkeellä vaikka on nuori eikä ulos päin voi edes aavistaa että häntä vaivaisi mikään. Silti voi vamma tehdä työkyvyttömäksi.
        Katsoin juuri ohjelman neurologisista sairauksista, niitä on yhtä monenlaisia kuin on tapauksia.

• mielikki.mummo kirjoitti:

35-vuotias on vielä nuori.
        Olikohan ollut kassalta tahallista piikittelyä.
        Onhan nuoriakin eläkeläisiä, eräs läheiseni on sairaseläkkeellä vaikka on nuori eikä ulos päin voi edes aavistaa että häntä vaivaisi mikään. Silti voi vamma tehdä työkyvyttömäksi.
        Katsoin juuri ohjelman neurologisista sairauksista, niitä on yhtä monenlaisia kuin on tapauksia.

Mutta ei se alennus koskenut muita kuin vanhuuseläkeläisiä. Hän vielä erikseen kysyi.

Hänellä vain taas oli tavallista huonompi päivä selkänsä kanssa niinkuin yleensäkin aina sateisilla ilmoilla. Lynkkäsi vaikeasti kepin kanssa meikkaamatomana ja luonnonkihara tukka pörhössä niinkuin hoitamaton mummopermanentti, kasvoillaan kärsivä ilme ...
        Toisaalta taas niitä on niin rypyttömiä eläkeläisiäkin, että vaikea sitä ikää on täsmälleen arvioida kysymättä.
        Kyllä hän normaalisti on ihan itsensä ikäisen näköinen silloin kun laittaa vähän itseään, pystyy liikkumaan ilman keppiä ja on levänneen ja iloisen oloinen.

• TosiTynpeetäKöKö

Tympeä juttu, kun mies ei osaa kirjoittaa edes yksinkertaisia suomalsia sanoja.

• maissiiii

Onhan se tietysti tympeää tajuta tuo,
        mutta harjoittelu tekee sinustakin mestarin.
        Olen ihan varma asiasta.
        ...suomalaisia...sana onkin joskus kinkkinen

ai, sä ootkin mies, naiseksi ensin luulin...
        mutta eipä ole luulo tiedon väärtti,
        vai miten se sananlasku oikein menee.

• Nämä ne ovat aina palstan sitä toiseksi hauskinta tilannehuumoria, kun toisia ojennetaan kirjoitusvirheistä ja sitten itse kirjoittaa samassa lauseessa päin perseitä.

• jotenniiei

Kuuleppa tympykkä hympykkä, se on kaamee myräkkä nyt. Lintuja suuret määrät ruokinnalla. En vie enää lisää, sitä menis vaikka kuinka paljon mutten voi kotiin enempää rahdata. Mukava niitä on kuitenkin seurata. Kinastelevat nekin muttei samoin kuin täällä.

• tynkkysen.typy

Tynpeää on, kun täällä on niin harmoonista. Ei voi lepohetkillään lukea mitään toraisaa. Ei edes korppiksen kirjoitusvirheitä. On kyllä tynpeetä.

• näkysätä

kuha hölökytät tyhjee... eekö mittää löyvvy muuta ? No, suattaa tämän sulukeekii jo tältä päevältä.

• tynpivä.tyyne
        näkysätä kirjoitti:

kuha hölökytät tyhjee... eekö mittää löyvvy muuta ? No, suattaa tämän sulukeekii jo tältä päevältä.

Elä sule. mie jiän mätänemmää iheksein. On tiä mualima nii tämmöstä justiisa sanottii jotta 10 rosenttii suomalaisista lapsperreistä on köyhii. Mie en ala. Mistä miekii eläkeläine lahjottaisin.

• Taikuritässä

Ai, että pitää koota kaikki tympeys. Jos ei ole, mistä ottaa.
        Ei mutta. Tabletilta yritin lukea Hesarin uutisia en päässytkään lukemaan. Paperi-Hesarissa oli kokosivun esitelmä digisovellutuksesta. Ei halaistua sanaa, mitä maksaa. Jos nyt kirjoittaudun, niin mitäs siitä seuraa. Mikäänhän ei ole ilmaista eikä Hesari kasva puussa. (Paperinen tuli, kun tuttavapariskunta lähti ulkomaille. Käänsivät lehden minulle. Ajatelkaa ulkomaille, aurinkoon. Pyysivät mukaan. No, en. Lento kestää 2 x 3 tuntia). Tässä on jo kaksi asiaa. Kolmannen saan siitä, kun pitää tarpoa harrasteisiin tuossa kelissä illalla.
        Siis pikkujuttuja, ei kuppi tästä täyty enkä saa sitä nurin.
        Elämä on.

• En ole hamsteaaja, omistan kuitenkin pari läppäriä, älypuhelimia sun muuta elektroniikkaa, laitetta, kodinkonetta tms. Elämää helpittavaa vempainta kuin myös osaan niitä jopa käyttää . Mukavaahan noita näppäimiä ja kytkimiä on painella

• Silmälääkärille aika, liikaa kirj.virheetä

• Menijatuli kirjoitti:

Silmälääkärille aika, liikaa kirj.virheetä

Ihan hyvin ymmärsin. Jos kirjoitan puhelimella niin virheitä on joka sanassa.

• henrjii
        Menijatuli kirjoitti:

Silmälääkärille aika, liikaa kirj.virheetä

nooh ei haittaa kun aloituksessakin on virheitä

• Iäkäs en ole, joskin tympeä. Sinäkin voisit olla vähemmän tympeä, jos edes kirjoittaisit kunnolla, ilman noita ylimääräisiä isoja kirjaimia ja väliviivoja sekä ilman jatkuvaa itsesi "mainostamista".

• Taikuritässä

Onko älykännykässä pienempi tila kirjoittaa kuin tabletilla? Onko rivi lyhyempi?

• Taikuritässä kirjoitti:

Onko älykännykässä pienempi tila kirjoittaa kuin tabletilla? Onko rivi lyhyempi?

On pienet näppäimet, kun laittaa vaakasuoraan niin on helpompi kirjoittaa. Alkuun ei meinannut tulla mitään, olen tottunut, silti tulee virheitä, ennakoiva syöttökin tekee tepposia, saahan sen poiskin mutta on siitä joskus apua.

• Taikuritässä

En käyttäisi oikolukijaa, mikä arpoo tekstiä. Saan vanhaan S-g:iin sen.
        Tabletissa häiritsee se, kun ohjelma tyrkkää aina rivin alkuun ison kirjaimen.
        Höhlä taustaoletus, että virkkeeni ovat rivin mittaisia.
        Tuplaklikkauksella muuta joka kerta sanaa siinä sitten. Tyn-päsee joskus.
        Hyvä tarkistustapa on käydä googlessa ja kirjoittaa sana hakukenttään, se tulee oikein kirjoitettuna. Winkswinks.

• Heikunkeikku

Osoite: Tämän ketjun aloittaja. Pikku hoo :)
      Kommentoija: Iso Hoo :)

Kivaa että aloittajakin on alkanut blogia pitämään.
      Paistinpannua vahtailee, vetää ruuan imaisuja sisäänsä.
      Meinaatko tosiaan vielä sähköpolkeilla, vaikka talvi on kolkutellut pyöräteitten pintoja jo jonkin aikaa. On syytä olla varovainen, ettei polvilumpiot klopsase asfaltin pintaan ja sitten tuloo pipi.

Jokainen voi taaplailla kuten ja miten lystää.
      Se on lystikästä.

• "Heikunkeikku"

Osoitteesi nimmari on väärin.
        -
        Aloituksen teksti on kopio kommentistani toisaalla.
        Tunsin että tynpeä-sanasta pitää tehdä aloitus.
        Jos olisi ollut aamulla kuivenpaa ilmaa, olisin pyöräillyt lenkin.
        Länpö-tila oli jess.

H.

• Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

"Heikunkeikku"

Osoitteesi nimmari on väärin.
        -
        Aloituksen teksti on kopio kommentistani toisaalla.
        Tunsin että tynpeä-sanasta pitää tehdä aloitus.
        Jos olisi ollut aamulla kuivenpaa ilmaa, olisin pyöräillyt lenkin.
        Länpö-tila oli jess.

H.

Oho, hän on sitten alkanut kopioimaankin. Varmaan käyttänyt hyväkseen jonkun toisen aloitusta ja saanut ponnahduslaudan ponnahtamaan omaan aloitukseensa. :)
        En ole toisaalla ollut, enkä tiedä missä mennään. Tosi tynpeää.
        Jos aloitus olisi tehty Ajatuksella ja Taiten, niin olisin ollut parenmin perillä missä olen.
        Nyt menee harhailun puolelle.

Täällä on länpöä kivasti. Länpötila on viis. Voi olla enenpikin nyt tässä vaiheessa.
        Länpimästi tämän kaiken kirjoitin.

• ymmälläniolen

Ööööö mitä tarkoittaa sana Tynpeä? Sivistyssanakirja eikä googlekaan tunne tuota sanaa

• Nuo tekstit kuuluvat renkkuihin.
      Kirjoitelkaa siis sinne.
      -
      Täällä kirjoitat omasta päästäsi jotain kaunista.
      Lisäät linkin musiikkiin, joka sopii kauniiseen riimiisi.
      Jos et osaa, laittele renkutuksiin.
      Jos ajattelit ivata aloittajaa, sekin menee hukkaan.

H.

• Rekkaantumattomiin ei voi luottaa sitäkään vertaa kuin rekkaantuneisiin.
      Joten pidä hyvänäsi.
      Jos haluat näyttää vieläkin paremmalta, mieti nimmariasi.

H.

• Taikuritässä

Ei tämä ollut tarpeeksi tynpeää.
        Kyllä pystyt parenpaan.
        Odotamme.
        Olisit voinut kursseerata tekstejä vähäsen ja näyttää suuntaa.
        Miten muuten luottamus täällä voidaan punnita? Mysteerio.

• mimmimum-..mi

Olenko tympeän epäluotettava ....kun en ole rekkaantunut...onhan se kuultu jo monta kertaa....
      Se on niinkuin lauantai tänään ja joulunavauksia on jo tälle viikonlopulle ....joulustako minä taas aloin jankkaamaan.....Sori...

• Holtiton rekkaamattomuus vaatii hyvän etiikan ja ymmärryksen aikuisuudesta.
      Olemmehan hyvin huomanneet että ihan kaikilla ei tuota omi-naisuutta ole.
      Liian usein henkisesti väsähtäneet yrittävät olla fiksuja sanailijoita, älykkäitä sanailijoita...
      Epä-onnistuen vammassaan surkeasti.
      Ainakin toisinaan olen saanut ilahtua usein nimi-merkeistä jotka osaavat esiintyä tyylikkään aikuisesti.
      Olkoonkin niin, että ehkä toisilla nimmareillaan ovat he puoli-mätiä raavin-rautoja.

H.

• Tauto peeke...

...älykkäitä verbaalikoita...

H.

• Koneita ei ole, kun tämä millä kirjoitan ja se älykänny. Mihin minä niitä enemmän tarvitsisin.
      Tympeäksihän sitä muuttuu, jos alvariinsa koneitten kanssa pelaa, pois se minusta.
      Et Sinäkään pihvejäsi tietokoneella paista, ihan paistinpannun tarvitsit.
      Vastata voi, tai olla vastaamatta, osoitteella tai ilman.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      3728
    2. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      27
      3020
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      274
      2795
    4. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      5
      1935
    5. 224
      1487
    6. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      75
      1271
    7. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      163
      1095
    8. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      2
      1077
    9. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      31
      1004
    10. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      95
      961
    Aihe