Työpaikkakiusaamista vai hiostamista?

vittumainenlähiesimies

Pomo käskee minun tehdä kahden tunnin tarkkuudella suunnitelman siitä, mitä aion tehdä tulevalla viikolla?

Minun mielestäni tuollainen vaatimus ei ole normaalia. Jossakin muualla haisee mätä kuin minun housuissa.

5

243

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PieniPiruVasempaan

Direktio-oikeus antaa työnantajan määrätä mihin työaika käytetään. Se käytetään suunnitelman tekemiseen, jos niin määrätään.
      Monissa töissä täytyy suunnitella tekemisiä eikä se ole mikään ongelma.

Esimies on vastuussa omille esimiehilleen oman tekemisensä lisäksi siitä, mitä hänen alaiset tekevät. Jos suunnitelma ei ole asianmukainen, esimiehesi velvollisuus on saattaa se kuntoon ja tarvittaessa opastaa miten suunnitelmat tehdään.

En ymmärrä, miksi suunnitelman tekeminen voisi olla ongelma, ihan tavallista työtä.

• fokdiusiue8473hdd4dfd

Eikös se suunnittelu ole sen nilkin hommaa, duunari vain toteuttaa sitä sitten.
      Yrittää siirtää oman hommansakin duunarille, sellaisia paskojahan ne ovat, nosta kytkintä.

• juristiOTM

työnantajan kuuluu käskeä, mitä tehdään. Sehän on sitä direktio-oikeutta. Ei alaisen kuulu suunnitella, mitä tehdään.

• Työnjohdon alaisella on yleensä jokseenkin selkeä käsitys tehtäviensä laadusta ja työsuorituksistaan.

Suunnitelman vaatiminen työntekijän tekemisten suhteen ei ole millään tavalla ristiriidassa lain taikka moraalin kanssa.

Mikä siinä siinä suunnitelman laatimisessa risoo? Pitääkö se muka laatia omalla ajalla?

• kyrpäottassa

Jos teet kokoajan töitä etkä sluibaile niin vetäisin kuokkaan esimiestä. Mutta jos hakkaat tattiin työajalla kokoajan niin ihan asiallista toimintaa pomolta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      274
      3497
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      137
      1905
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      301
      1641
    4. 80
      1489
    5. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      87
      1483
    6. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      53
      1186
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1150
    8. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      71
      1071
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      63
      1031
    10. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      22
      1017
    Aihe