Hei,voisiko joku pyöristä tietävä kertoa että saisiko tähän pyörään levyjarrun TAAKSEhttps://m.bikester.fi/serious-rockville-etujousitettu-maastopyora-275-harmaa-musta-538764.html
Levyjarrut pyörään
21
1820
Vastaukset
- ei.tietoo.mutta.ehdotus
Kannattasko kysyä suoraan tuolta kaupasta missä se on myynnissä saa varmaan nopeiten vastauksen sieltä
- VitunVannejarru
Kyllä siihen voi laittaa levyjarrun, mutta järkevämpi ostaa levyjarrullinen polkupyörä. Joutuu niin monta osaa vaihtamaan ja laittamaan.
Onhan noita hulluja nähty, mitkä haluaa vannejarruja, eli pyörä vaihtoon.- AinaSamaLaulu
Ihmiset jotka ovat pyöräilleet jo kauan ennen kuin sun vanhempasi laittoivat sut alulle, ovat tottuneet ajelemaan vannejarrullisilla fillareilla. Kaikki eivät välttämättä hingu levyjarrujen perään, ei oo kaikki niin justiinsa.
Täytyy kai haukkua hulluiksi kaikki ne autoilijatkin, joilla ei ole uusia autoja uusimmilla tekniikoilla ja lisävarusteilla. Hullu se, jonka autossa ei pysäköintiavustinta, kaistavahtia ym. Joutuu itse venkslaamaan autonsa parkkiruutuun, olemaan hereillä ratin takana jne. Voi voi ku on elämä vaikeeta.
Sama näitten fillareiden kanssa, että kun alkaa tulemaan levyjarrullisia pyöriä kauppoihin, niin sellainen pitää olla sitten joka jampalla. - TotuusSattuuQC
AinaSamaLaulu kirjoitti:
Ihmiset jotka ovat pyöräilleet jo kauan ennen kuin sun vanhempasi laittoivat sut alulle, ovat tottuneet ajelemaan vannejarrullisilla fillareilla. Kaikki eivät välttämättä hingu levyjarrujen perään, ei oo kaikki niin justiinsa.
Täytyy kai haukkua hulluiksi kaikki ne autoilijatkin, joilla ei ole uusia autoja uusimmilla tekniikoilla ja lisävarusteilla. Hullu se, jonka autossa ei pysäköintiavustinta, kaistavahtia ym. Joutuu itse venkslaamaan autonsa parkkiruutuun, olemaan hereillä ratin takana jne. Voi voi ku on elämä vaikeeta.
Sama näitten fillareiden kanssa, että kun alkaa tulemaan levyjarrullisia pyöriä kauppoihin, niin sellainen pitää olla sitten joka jampalla."Täytyy kai haukkua hulluiksi kaikki ne autoilijatkin, joilla ei ole uusia autoja uusimmilla tekniikoilla ja lisävarusteilla."
No kai muutamassa museoautossa on vielä rumpujarrut joka kulmassa ja ehkä synkronoimaton vaihteistokin. Mutta ei niillä moni enää aja. - FuckinVannejarru
Jep. Näin on. Mulla meni kolme vannekehää rikki vuoden aikana.
Työllistävä vaikutus polkupyörä korjaamoilekin nuo vannejarrut, kun joutuvat urakalla kehiä vaihtamaan - MiljoonaKilsaaVuodessa
FuckinVannejarru kirjoitti:
Jep. Näin on. Mulla meni kolme vannekehää rikki vuoden aikana.
Työllistävä vaikutus polkupyörä korjaamoilekin nuo vannejarrut, kun joutuvat urakalla kehiä vaihtamaanAika paljon täytyy ajaa, että saa kolmet vannekehät menemään vuodessa. Tommosilla ajomäärillä niitä fillareita lentää jo muutenkin vaihtoon, että se ja sama millasilla jarruilla se on. Jos ajaa niin saatanasti vuodessa, että jarruttelut syö kolmet vannekehät, niin siinä on jo koko muukin fillari täysin loppuun ajettu.
- TotuusSattuuQC
Periaatteessa saa mutta niin hankalaa ja kallista että huomattavasti järkevämpää on ostaa suoraan levyjarrullinen pyörä.
- IskiKirveenKiveen
Niinhän se on, että turha sitä on ostaa pyörää modifioitavaksi. Ostaa suoraan sellasen fillarin, millaisen haluaa. Hommassa menee hirveästi rahaa hukkaan, kun ensin ostaa yhenlaisen pyörän ja kohta pian alkaa haikailee toisenlaista pyörää. Alkaako sitä muuttelemaan vai meneekö ja ostaa sen toisen, niin kummassakaan vaihtoehdossa ei säästä mitään.
Taloudellisesti ainakaan nestejarruihin vaihto on harvoin järkevää, koska joutuu vaihtamaan myös kahvat. Käytännössä projekti tökkää yleensä siihen ettei jarrusatulaa saa kiinni haarukkaan. Tuon pyörän takahaarukan kiinnikettä ei pakan takaa välttämättä näy, mutta edessä se näyttää olevan.
- Mistään-en-mitää-tiiä
Saattaahan olla että kun osa harrastajista päivittää vaijerivetoiset levyjarrut neste jarruihin, niin markkinoille ilmestyy edullisia käytettyjä levyjarru osia joilla joku himoaisi ylösarvostaa (upgrade) edullista pyörää. Ehkä helposti unohtuu että pyörän navat eivät ole levyjarrullista mallia niin täytyisi vaihtaa uudet navat kiekkoihin(pyöriin), ja jos ei osaa pinnata vanteita niin tulisi myös löytää ehjät käytetyt levyjarrulliset kiekot myös jostain halavalla, onnistuukohan.
Toisaalta, koska etujarru on pyörän tärkein jarru niin tuodon edulliseen pyörään voisi riittää että vain eteen ylipäänsä vaihtaa vaijerillisen levyjarrun käytetyillä hyväkuntoisilla osilla, jos vaihtaa. Kannattavuuden raja taitaa mennä nippanappa juuri siinä. En mene takuuseen.
- Ou_nou
Huono mainos. Linkistä avautuu sivu ilman sisältöä.
- vannejarrut
Vannejarrut on parhaat. Pysäyttää kyllä tehokkaasti normaalikokoisen pyöräilijän, eivätkä ulise kuin sikaa pistettäisiin. Levyjarrullinenn pyörä on aina kilon painavampi kuin vannejarrullinen ja vaikea huoltaa.
- TrollilleTurpiin
Jos vannejarrut on parhaat, niin et ole polkupyörällä ajanut, trolli.
- vannejarrut
Kyllä olen ajanut, yli 3000km vuosittain. Levyjarrullistakin on testattu ja onhan niissä ehkä tehoa mutta ulisivat niin pirusti ettei kehdannut oikein kokeilla.
- vannejarrutneonmullakin
vannejarrut kirjoitti:
Kyllä olen ajanut, yli 3000km vuosittain. Levyjarrullistakin on testattu ja onhan niissä ehkä tehoa mutta ulisivat niin pirusti ettei kehdannut oikein kokeilla.
Kaikessa on aina puolensa ja puolensa. Jotkut täällä kivenkovaan väittävät, että vannejarru syö vanteita monet vuodessa. Ja höpönlöpön. Mulla on kestänyt maantiefillareissa samat vanteet niin kauan kuin on sama fillari ollut. Jos joku vanne on joskus vaihtoon mennyt, niin syynä on ollut katukiveyksestä tullut pystyheitto, jota ei pystynyt mikään paja oikomaan. Kerran oli maantielle pudonnut metallinkappale, ja eiköstä meikäpoika syyshämärässä onnistunut osua täräyttämään juuri siihen miinaan. Se oli ihan mutkalla koko vanne sen jälkeen. Olalle piti fillari nostaa, kun se vääntynyt vanne ei sopinut pyörimään takahaarukan välissä. Se oli ihan vinksinvonksin, valmista kauraa kierrätykseen. Kertaakaan ei ole käynyt niin, että vannejarru olisi vanteen syönyt loppuun. Viimekeväänä myin 4 vuotta vanhan maantiepyörän, missä oli yhä ne samat vanteet kuin mitä ostohetkelläkin. Niissä ollut neljän kesän ajamisten jäljiltä mitään vikaa. Ihan olivat kuin pakasta vedetyt.
Ne jarrupalat ovat kumia, ei ne pysty hirveästi metallia syömään. Täällä jotkut mäk kaiverit ovat varmaan korvanneet jarrupalat jyrsinkoneen terillä, kun ne vannejarrut niin älyttömästi ovat vanteita nakertaneet, että tolla yhelläkin janterilla on mennyt kolmet vanteet kesässä. Se että saa kolmet vanteet kesässä menemään pelkillä jarrutteluilla, niin se vaatii jo taitoa. Tai sitten on vaan pyörässä niin paskoja vanteita, ettei normaalia käyttöä kestä. Ovat just sitä halvinta ja heikointa paskaa, mitä tuolla kehitysmaissa valmistetaan. Kyllä normaali vanne kestää vannejarrua vuosikaudet, ei tartte olla koko ajan uusimassa. Meikäläinen on harrastanut pyöräilyä jo vuodesta 1992. Jo ennen kuin nämä palstatrollit ja provoajat ovat edes syntyneet. Vannejarrut on mun pyörissä aina olleet ja kolmesti olen joutunut vaihtamaan vannetta. Muistutan vielä, että kertaakaan ei ole vannejarrut kuluttaneet vanteita loppuun.
Jos joku ei voi uskoa tätä puhetta, vaan väittää vannejarrujen syövän vanteita, niin uskokoot mun puolesta sitten vaikka joulupukkiin, hammaskeijuun, pääsiäispupuun, metsäntonttuun, haltijoihin, maahisiin ym. satuolentoihin. Kyllä se on ehdoton totuus, minkä minä olen omien kokemuksien myötä nähnyt. - ghjkty
Jarrupalojen kumi ei tietenkään kuluta merkittävästi vannetta. Mutta kun siihen väliin pistetään hiekkaa, tilanne muuttuu. Taakse lentää enemmän rapaa, joten se kuluu nopeammin. Jos ajaa vain kauniilla säällä ja kesällä, kuluminen on tietenkin vähäistä.
- vannejarrutneonmullakin
ghjkty kirjoitti:
Jarrupalojen kumi ei tietenkään kuluta merkittävästi vannetta. Mutta kun siihen väliin pistetään hiekkaa, tilanne muuttuu. Taakse lentää enemmän rapaa, joten se kuluu nopeammin. Jos ajaa vain kauniilla säällä ja kesällä, kuluminen on tietenkin vähäistä.
Kuten jo kerroin, niin 25 vuotta on pärjätty mainiosti vannejarruilla. Asia on tietenkin eri heillä, jotka ajavat tuolla mudassa, sorassa ja ympäri vuoden kaikissa mahdollisissa olosuhteissa. Maantiepyörällä ei kauheasti viitsi ympäri vuoden ajella. Mitä sateessa on joutunut ajamaan, kun on kesken lenkin alkanut satamaan, niin siinä tietysti pääsee likaa jarrupaloihin. Lenkin jälkeen syytä pestä fillari, ketjut, vanteet ja putsata jarrupalatkin, niin ei jää sitä hiekkaa ja likaa paloihin. Vaikkakin hienojakoistahan se on, mitä tuolta maanteiltä mukaan tarttuu. Mutta silti. Alkukevään, huhtikuun lenkithän ne ovat niitä kauden likaisimpia lenkkejä, kun tienpinnassa on kaiken sortin paskaa talven jäljiltä.
Olisikin aluksi pitänyt ottaa kantaa myös siihen, että vannejarrut on eri asia maantiepyörässä kuin maastureissa. No, unohtu mikä unohtu. - TorriSenkunJaksaaVääntää
Yritä nyt ymmärtää, että toiset ajaa pyörällä, eikä ainoastaan museoi polkupyöriä.
Tottakai, kehä kestää vannejarrua, kun pyörä seisoo pölyyntymässä. - vannejarrutneonmullakin
TorriSenkunJaksaaVääntää kirjoitti:
Yritä nyt ymmärtää, että toiset ajaa pyörällä, eikä ainoastaan museoi polkupyöriä.
Tottakai, kehä kestää vannejarrua, kun pyörä seisoo pölyyntymässä.Mitä sä nyt oikein selität? Onko luetun ymmärtäminen todella noin ylivoimasen vaikeeta? Mistä sä nyt sait päähäsi, että minä olisin museoinut polkupyöriä ja että pyöräni seisoo pölyyntymässä? Yhtäkään pyörää en ole museoinut enkä museoi, eikä pyöräni seiso pölyyntymässä. Jos sinä et millään voi uskoa sitä tosiasiaa, ettei minun pyörissä ole vannejarrut syöneet yksiäkään vanteita, niin se on sitten sinun tyhmyyttäsi. Kuvittelet raukka asioita, joita et ole itse ollut näkemässä. Kummatkohan ovat totta: minun omat kokemukset vai sinun kuvitelmat?
Älä sä tule mulle sanomaan, että yritä nyt ymmärtää, kun itselläsi on ymmärtämisien kanssa vähän niin ja näin. Vai museoin minä pyöriä? Kerropa sitten yksikin pyörä, minkä olen museoinut? Sinähän se tiedät minun ajatuksetkin paremmin kuin minä itse. Tai ainakin kuvittelet tietäväsi. Lopeta asioiden vääristely.
- Aurajuust0
Semmosen kiinnikkeen voi myös itse tehdä, jos haarukassa ei ole valmiina. 4mm teräslevyn palaan jarrusatula kiinni. Sen jälkeen kohdistaa ja puristaa jarrun jarrulevyynlevyyn ja hitsaa kiinni. Ei tietenkään sitä jarrulevyä, vaan sen jarrulevyssä olevan teräslevyn haarukkaan kiinni. Kahteen haarukkaan laitoin ja on toiminut pari vuotta ihan hyvin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .944666Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403153Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032212Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2351368Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 691122
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1141002