7 asiaa, joita onnelliset ihmiset tekevät

meonnelliset.ko

7 asiaa, joita onnelliset ihmiset tekevät

Kaikki ihmiset etsivät onnea. Se on melkeinpä ainoa asia, joka on kaikille ihmisille yhteistä rakkaalla Maa-planeetallamme. Onnen etsiminen auttaa myös löytämään elämämme aarteet.

Onni löytyy vain viisaudesta. Sitä ei voi löytää keinotekoisesti, vaan se on etsittävä alitajunnastamme. Onnen metsästäminen on kovaa työtä, joka vaatii omistautumista ja periksiantamattomuutta – samoja ominaisuuksia, jotka auttavat ihmistä onnen tiellä pysymisessä.

Onnellisen ihmisen voi huomata muiden joukosta näiden ominaisuuksien perusteella:

1. He sekä puhuvat hyvästä itsetunnosta että harjoittavat sitä

Onnelliset ihmiset ymmärtävät, että omien unelmien laittaminen etusijalle on tärkeää, koska vain täten voi tulla paremmaksi ihmiseksi ja auttaa muita. Onnellisten ihmisten on helppo näyttäytyä sellaisina, kuin he ovat ja viis veisata siitä, mitä muut ajattelevat. Tämä hyödyttää myös muita. Kritiikistä voi aina oppia, ja kehittää itseään vielä paremmaksi ihmiseksi.

2. He tietävät, että muutos on väistämätöntä

Kaikki on väliaikaista vaan, laulettiin vanhoissa suomalaisissa elokuvissa. Onnelliset ihmiset tajuavat tämän ja ottavat sen avosylin vastaan. On pidettävä tasapaino niiden asioiden välillä, jotka haluaa pitää elämässään ja niiden, joista haluaa päästää irti. Onnelliset ihmiset osaavat päästää irti asioista, jotka eivät palvele heitä enää. Isojen suunnitelmien hyväksi on joskus tehtävä paljonkin muutoksia. Onnelliset ihmiset eivät haikaile taakse jätetyn perään.

3. He korostavat positiivisesti toiveitaan ja unelmiaan

Onnelliset ihmiset eivät, kuten jo mainittu, välitä siitä mitä muut ajattelevat (positiivista tai negatiivista). Kun suunnitelma ja unelma on selvä, tyytyväinen ihminen omistautuu sen toteuttamiselle, eikä mikään voi estää heitä. Onnelliset ihmiset kehittävät itselleen voiman, jonka avulla he saavuttavat tavoitteensa ja unelmansa.

4. He ovat omia itsejään, aina

He elävät omassa maailmassaan, joka on täynnä itseluottamusta ja motivaatiota. He eivät ajattele, miten heidät nähdään yksilöinä. Jotkut saattavat pitää tätä itsekkyytenä, mutta onni-ihmiset ottavat kritiikin vastaan opetuksena ja rakentavana palautteena, ja rakentavat siitä itseensä uuden, paremman osan. Itseluottamus tuo myös epäitsekkyyttä, joka on loistava ominaisuus sosiaalisissa suhteissa.

5. He osaavat suhtautua positiivisesti ihmissuhteen päättymiseen

Kun tyytyväisen ihmisen ihmissuhde ponnisteluista huolimatta päättyy, hän ottaa sen merkkinä siitä, että tulossa on vielä parempi ihminen. ”Mikä tässä meni vikaan”-miettimisen sijaan he keskittyvät tuleviin ihmissuhteisiin.

6. Onnelliset ihmiset ovat hengellisiä/henkisiä

Joku tai jokin on luonut maailman. Mihin ikinä luojaan/Luojaan uskommekaan, hän/Hän on valtava energian lähde. Ammentamalla energiaa tästä luojasta voimme kohdata jokapäiväiset haasteet eri tavalla. Suurempaan voimaan uskominen tuo myös tiedon siitä, että meitä ei ole luotu turhaan – meillä on syy olla täällä, ja meillä on paljon tehtävää.

7. He panostavat ihmissuhteisiin

Onnelliset ihmiset ympäröivät itsensä ihmisillä, jotka rakastavat heitä ja tuovat merkityksen elämään. He ymmärtävät, että ihmissuhteet ovat kuin puutarhoja, joita on hoidettava hellästi positiivisella energialla. Tyytyväisten ihmisten on myös helppo luoda uusia ystävyyssuhteita.

Lähde: Lifehack.org

Mielipiteitä aiheesta?

17

303

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aauutsss

Onnellisetkaan eivät ole koko ajan onnellisia. Epätoivon, surun tai menetyksen keskellä positiivinen (onnellinen) ihminen löytää ilon pienestä asiasta. Näin hän on tyytyväinen ihminen. Onnellinen ihminen ei ime ihmissuhteista harhaanjohtavasti onnellisuutta, vaan löytää ilon ja onnen aina itsestä. Olen iloinen ja onnellinen kun olen löytänyt sinut, haluan sinulle myös onnea.

Ei siis näin, että tee minut onneliseksi milloin milläkin keinolla............jne

• Teknodonna

Mun mielestä onnea ei tarvitse etsiä.

Eikä se kokemukseni mukaan ole mihinkään edes kadonnut.

(Hirn)

• juhjaak

Juu ei onni etsimällä löydy, taitaa olla kuitenkin yllämainittu kielikuva jolla asiaa kuvaillaan.

• Tänääntällaista

Mainiosti kiteytetty narsismi luonne onnellisuuteen. "En välitä siitä tuosta heistä tai hänestä" mutta silti halutaan imeä ne ihmisten tarjoamat luontaisedut, kun ne vain hyödyttävät omaa itseään.

• Pillujen--asiantuntija

Mies on onnellinen vain jos saa naisia ja seksiä. Jos saa seksiä niin kaikki muutkin asiat elämässä menee hyvin. Jos ei saa niin mies on onneton eikä mikään kiinnosta.

• Ei onnea metsästämällä saa. Minusta pikemminkn pysähtymällä ajattelemaan, mitä se onni ylipäänsä itselle merkkaa ja ei onni taida tulla haluamisesta muutenkaan, vaan riittämisestä.

Mutu.

• Panostamalla parisuhteeseen ja toisen onnistumiseen,pystyy itsekin olemaan onnellinen.
      💕

• eiongelmaaollayksin

Tuo seiska kohta ei pidä paikkaansa omalla kohdalla, koska olen onnellinen yksinkin ollessani, mutta työelämäässä on tärkeää saada tehdä töitä itselleen tärkeiden ihmisten kanssa.

• 6. Kohta tökkäs, tai sitten en tajunnut sitä oikein. Hihhulia ei minusta saa tekemälläkään, mutta jos sen vaikka sais fiksattua tällä Palstajeesus-tittelillä?
      Ja kyllä mä aikas onnellinen olen. Eipä ole sellainen olo, ettenkö pärjäis hyvin.

Ja kun onnellisuudesta tuli mieleen, niin hitto mä oon onnellinen mun pojasta. Käytiin tänään sen kanssa erikaupungissa. Turistiin sen tulevaisuuden hommista, opiskelusta jne. SILLÄ SÄLLILLÄ ON POLLA KUNNOSSA! Huh että tekee hyvää... Ei tarvia kuin kannustaa. Wau!

Jep. Olen ihan helkatin onnellinen...

• 7564j64j5j545

Jonkun jenkki huuhaahihhulin väsäämä juttu tod.näk.. Ei onnellisuus vaadi itsensä parantamista, unelmia, minkään tavoittelua tai saavuttamista. Eikä onnellisuus tarkoita että olisi mitenkään erityisen hyvä, mulkvisti voi olla onnellinen ihan omassa paskuudessaan.

• Kaisanoasaa

Ihmiset on aika onnettoman näköisiä nykyään kun katselee ulkona ihmisiä. Vain kansanedustajat voi olla onnellisia kun ne saa paljon rahaa, sitten ne saa sopeutumisrahaa ja kaikkea.

• Kah! Pitkästä aikaa täällä. Moi!

Niin, tarviaako sitä aina onnellinenkaan olla, kunhan ei olisi onneton. Saman sanan eri muoto...kuten: Kusella, kusessa...heh

• Dissident kirjoitti:

Kah! Pitkästä aikaa täällä. Moi!

Niin, tarviaako sitä aina onnellinenkaan olla, kunhan ei olisi onneton. Saman sanan eri muoto...kuten: Kusella, kusessa...heh

Moi :) kyl mä välillä käyn lukemassa, mut nuo viimeaikaiset aiheet ei oikein sytytä keskustelemaan. Samaa rataa koko ajan... itse en ainakaan jaksa jankata samoista asioista :)

• Mylmyri- kirjoitti:

Moi :) kyl mä välillä käyn lukemassa, mut nuo viimeaikaiset aiheet ei oikein sytytä keskustelemaan. Samaa rataa koko ajan... itse en ainakaan jaksa jankata samoista asioista :)

Joo. Siis saa etsimällä etsiä hyviä aiheita, mutta toisaalta sekin on oma haasteensa. Jonkun kauhean aloituksen sisältä kun etsii jonkun hyvän keskustelijan kirjoituksen ja tuumaa siihen, saa usein hyvät keskustelut aikaiseksi.

• Onnellisuus.. Se on Tunne, jonka Muodostaa Kyseisen Tunteen Tunteva PsykoFyysinenKokonaisuus.. ;P

• crux

Mitä hyötyä on onnesta kun ihminen voi kuolla koska vain? Käärinliinoissa ei ole taskuja mutta onnea saa yhtään sen enempää talteen. Kaikki pyyhitään pois lopulta ja muutaman vuosikymmenen kuluttua kukaan ei edes muista että tuon niminen ihminen on joskus elänyt. Onni on pelkkää hedonistista nautiskelua, elämän sokerihumalaa ennen lopullista diabetesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      26
      2866
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      25
      2058
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      112
      1568
    4. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      76
      1329
    5. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1258
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      138
      1196
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1036
    8. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      954
    9. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      901
    10. Oletko joskus lähestynyt jotakin

väärällä identiteetillä? Miksi?
      Ikävä
      102
      877
    Aihe