Kuuluuko Mattila ja Paavola samaan ryhmittymään.

vjhgjjyj

Olen seurannut nyt vuosia uskonnollisia kirjoitajia. Näitä on Ahvio Hilvo Paavola Mattila Starcwidki Polvijär enpastori jne. Kaikki korostavat omaa oikeaa uskoaan.

Ovatko Paavola ja Mattila samaa.mieltä

36

736

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitään-väliä

      Riitaisia uskonlahkoja ja niitten alalahkoja on niin paljon ettei moni tiedä itsekään millaiseen lahkoon kuuluu.

    • Samaaerimieltä

      Mattila sanoi jossakin videossa jonkun Petri Paavolan opetuksen olevan hyvä, mutta että ei ole kaikessa hänen kanssaan samaa mieltä. Näin varmasti meillä kaikilla uskovilla, joistakin asioista ollaan samaa mieltä, toisista taas ei. Eikö jokainen oleta oman uskonsa olevan oikeaa, ainakin niin kauan kunnes oppii enemmän Jumalasta ja Hänen Sanastaan.

      • PääkonttoriMies

        Toki Mattila haluaa enemmän seuraajia itselleen kuin Jeesukselle tai Paavolalle.


      • Pääkonttoriin
        PääkonttoriMies kirjoitti:

        Toki Mattila haluaa enemmän seuraajia itselleen kuin Jeesukselle tai Paavolalle.

        Mistäs sinä sen tiedät?


    • Rauhan tervehdys.

      Uskohan ei koskaan ole oma, mutta oikeaa uskoa on ja se on ilmoitettu Jumalan sanassa. Protestanttinen usko, joka perustuu yksin uskoon ja yksin armoon yksin Kristuksen kautta, on se pelastava usko.

      Ratkaisevaa ei myöskään ole omaksutun totuuden määrä, vaan rakkaus totuuteen. Se tulee Totuuden Hengestä joka johtaa Totuuden luo, se on Jeesuksen Kristuksen luo.

      "Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!" - Filippiläiskirje 3:16

      Uskossa on lopulta kyse uskon kohteesta, Jeesuksesta Kristuksesta eikä meistä. Jumalan sanan opetus on tässä ratkaiseva, joka ei mene niinkään sillä tavalla että pitää ainoastaan ymmärryksellä itse päätellä asiat, vaan Pyhä Henki kirkastaa vilpittömälle uskovaisille Kristuksen. Terve oppi siis kirkastaa ja korottaa Herraa Jeesus.

      "Ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt lihassa, vanhurskautunut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen." - 1. Timoteus 3:16

      Harhat menevät harhaan Kristuksesta. Hänen jumalisuus kyseenalaistetaan.

      Mainitsemasi Hilvo ja Polvijärven pastori edustavat uskon sana liikettä eli menestysteologiaa, joka opettaa että Jeesus kuoli hengellisesti helvetissä ja uudestisyntyi siellä. Näin ei Jumalan sana opeta. Tämä kertoo siitä, ettei tällaisen oppirakennelman kannattajat ole Totuuden Hengessä. Silloin kaikki muut opit menettävät merkityksensä.

      Taas Petri Paavolan ongelmat ovat erilaisia, josta syystä en voi varauksetta suositella hänen kaikkia opetuksiaan, vaikka hän kirjoittaa hyvin esim. edellä mainittua harhaa vastaan. Tämän hänen opetuksensa takia en voi suositella hänen opetuksiaan, koska kun Jumala on Kaikkivaltias, niin Jeesus Kristus on myös Kaikkivaltias (Matt. 28:18, Ilm. 1:9).

      Petri Paavolan opetus:
      http://www.kotipetripaavola.com/kolminaisuusopista.html

      Itse pitättäydyn klassiseen kristinuskoon ja uskontunnustuksiin sekä protestanttiseen oppiin uskon vanhurskaudesta. Opillisesti olen hyvin lähellä vanhaa helluntailaista oppia armolahjojen, eskatologian ja evankelioinnin suhteen. Uuskarismaattisuuden hylkään, koska se perustuu uskon sana liikkeen opeille.

      "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." - Johannes 3:16

      Siunauksin, MM.

      • toimeksisaaneena

        Petri Paavola kuulee sydämessään ääntä, joka ei ole Jumala vaan väärä henki. Paavola kuvittelee olevansa Jumalan profeetta, mutta Paavola on eksynyt valkeuden enkelin pauloihin. Asiasta on ollut keskustelua myös Suomi24:lla: https://keskustelu.suomi24.fi/t/15069475/petri-paavola-sai-nuhteita

        Pyhä Henki on varoittanut minua myös sinusta Mauno Mattila. Sinä kuvittelet, että sinulle puhuu koko ajan Herra ja saat aina näkyjä Herralta. Niin ei ole. Sinua ohjaa Jumalaksi tekeytynyt väärä henki, joko on saanut sinut pauloihisi.

        Kun sain tämän tiedon, niin koettelin sen, kysymällä toisen mielipiteen sellaiselta ystävältä, joka elää vanhurskaasti ja jonka antamat profetiat ovat toteutuneet oikein. Hänkin sanoi, että Pyhä Henki on varoittanut myös häntä sinusta Mauno Mattila. Sen lisäksi tutustuin opetuksiisi ja huomasin ne olevan usein Raamatun vastaisia. Sinä olet jakanut paljon korruptoitunutta opetusta ja vääriä profetioita nettisivuilla. Sinusta saisi helposti tehty parin tunnin videon, jossa esitellään väärää opetustasi ja nettisivuillasi olevia vääriä profetioita.

        Sinua ei tee luotettavaksi opettajaksi se, että olet ryhtynyt arvostelemaan karismaattisia liikkeitä ja TV7:aa, joiden puutteet me kaikki muutenkin tiedämme. Jos paljastat väärän profetia, niin omasi eivät ole yhtään parempia. Koska sinun YouTube-kanavaa seuraa muutama tuhat eksynyttä, niin kuvittelet olevasi Jumalan suosiossa, mutta et ole.

        Sinä olet väärä profeetta ja eksyttänyt paljon ihmisiä kadotuksen tielle valheillasi. Jumala ottaa lopulta sinusta voiton ja sinä häviät oman väärän "ristiretkesi", joka on oikeasti täynnä pimeyttä ja Jumalan tahdon vastustamista.


      • Olisi hyvä, että kun heittää tällaisia väitteitä, voisi perustella niitä jollakin tavalla, jopa Jumalan sanalla, niin se lisäisi huomattavasti uskottavuutta, mutta nyt meidän pitäisi vain uskoa että "Pyhä Henki on ilmoittanut sinulle".

        Siunauksin, MM.


      • oiopiu
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Olisi hyvä, että kun heittää tällaisia väitteitä, voisi perustella niitä jollakin tavalla, jopa Jumalan sanalla, niin se lisäisi huomattavasti uskottavuutta, mutta nyt meidän pitäisi vain uskoa että "Pyhä Henki on ilmoittanut sinulle".

        Siunauksin, MM.

        Tässä keskustelussa taitaa olla enemmän perustelua samasta asiasta. En osaa luetella, ketä siellä kirjoittaa: https://keskustelu.suomi24.fi/t/14956176/mauno-mattila-puhuu-lakia-vastaan


      • oiopiu
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Olisi hyvä, että kun heittää tällaisia väitteitä, voisi perustella niitä jollakin tavalla, jopa Jumalan sanalla, niin se lisäisi huomattavasti uskottavuutta, mutta nyt meidän pitäisi vain uskoa että "Pyhä Henki on ilmoittanut sinulle".

        Siunauksin, MM.

        Tässä lisää samaan asiaan: https://keskustelu.suomi24.fi/t/14424647/mauno-mattila-vastustaa-jeesusta

        Perustelut ovat samanlaisia, mitä nimimerkki Kristitty.net esittää tällä foorumilla.


      • Samatyyppi
        toimeksisaaneena kirjoitti:

        Petri Paavola kuulee sydämessään ääntä, joka ei ole Jumala vaan väärä henki. Paavola kuvittelee olevansa Jumalan profeetta, mutta Paavola on eksynyt valkeuden enkelin pauloihin. Asiasta on ollut keskustelua myös Suomi24:lla: https://keskustelu.suomi24.fi/t/15069475/petri-paavola-sai-nuhteita

        Pyhä Henki on varoittanut minua myös sinusta Mauno Mattila. Sinä kuvittelet, että sinulle puhuu koko ajan Herra ja saat aina näkyjä Herralta. Niin ei ole. Sinua ohjaa Jumalaksi tekeytynyt väärä henki, joko on saanut sinut pauloihisi.

        Kun sain tämän tiedon, niin koettelin sen, kysymällä toisen mielipiteen sellaiselta ystävältä, joka elää vanhurskaasti ja jonka antamat profetiat ovat toteutuneet oikein. Hänkin sanoi, että Pyhä Henki on varoittanut myös häntä sinusta Mauno Mattila. Sen lisäksi tutustuin opetuksiisi ja huomasin ne olevan usein Raamatun vastaisia. Sinä olet jakanut paljon korruptoitunutta opetusta ja vääriä profetioita nettisivuilla. Sinusta saisi helposti tehty parin tunnin videon, jossa esitellään väärää opetustasi ja nettisivuillasi olevia vääriä profetioita.

        Sinua ei tee luotettavaksi opettajaksi se, että olet ryhtynyt arvostelemaan karismaattisia liikkeitä ja TV7:aa, joiden puutteet me kaikki muutenkin tiedämme. Jos paljastat väärän profetia, niin omasi eivät ole yhtään parempia. Koska sinun YouTube-kanavaa seuraa muutama tuhat eksynyttä, niin kuvittelet olevasi Jumalan suosiossa, mutta et ole.

        Sinä olet väärä profeetta ja eksyttänyt paljon ihmisiä kadotuksen tielle valheillasi. Jumala ottaa lopulta sinusta voiton ja sinä häviät oman väärän "ristiretkesi", joka on oikeasti täynnä pimeyttä ja Jumalan tahdon vastustamista.

        Taidat olla sama tyyppi joka julisti ettei Tiainen saa syntejään anteeksi ja senkin tuo kaverisi "varmisti".


      • jkljkllj

      • mikään.ei.mene.perille
        Samatyyppi kirjoitti:

        Taidat olla sama tyyppi joka julisti ettei Tiainen saa syntejään anteeksi ja senkin tuo kaverisi "varmisti".

        Tuomiot ovat menneet ihan sanan mukaan. Nyt ei ole tarjolla helluntailaisten ylistysbileitä vaan vaatimus uskonkuuliaisuudesta. Vain pieni osa uskonsa tunnustaneista pelastuu ja lähes kaikki "Oi Jeesus, Jeesus" huutavat uskovat joutuvat kadotukseen. Menikö tässä jokin eri tavalla, mitä Raamatussa lukee? Ei mennyt.

        Muistan, kun eräät varoittelivat Mauno Mattilasta tällä foorumilla. Se nostatti valtavan vastarinnan ja syyttelyä. Sitten Mattila astui esille tunnustaen, että oli ollut eksyttäjä ja väärä profeetta. Tuli täysin hiljaista.

        Tiaisesta varoiteltiin myös. Sekin aiheutti vastarintaa ja syyttelyä. Kun Iltalehdessä oli koko aukeaman kirjoitus, että julkkispastorilla oli avioliiton ulkopuolinen homosuhde, tuli ihan hiljaista.

        Helluntailaiset juoksevat pelkkien valheiden perässä sen mukaan, mistä saa parhaat vibat, ja kenellä on paras skandaalinkäryinen juoru toisesta eksyttäjästä, jotka lisäksi kirjoittavat 40 euron hintaisia kirjoja karismaattisesta eksytyksestä. Sen jälkeen itse kutsuvat seurakuntiinsa samoja eksyttäjiä, joista varoittivat.


      • KristuksenTuoksu

        "Tämän hänen opetuksensa takia en voi suositella hänen opetuksiaan, koska kun Jumala on Kaikkivaltias, niin Jeesus Kristus on myös Kaikkivaltias (Matt. 28:18, Ilm. 1:9)."

        Voi tätä uskovien keskinäistä lähimmäisenrakkautta. Hyvin te vedätte ja olette todistuksena, että ihmiset ymmärtävät pysyä uskosta ja uskovista erossa.


    • niinpäniiin

      Tässä yksi meidän ajan hengellinen kavaltaja. Kristitty.net nimimerkkiä käyttävä, Tooran lakia opettava mies kirjoittaa toisinaan hyvin kiihtyneenä ja on syyllistynyt selvään Pyhän Hengen pilkkaan.

      Kristitty.net kirjoittaa: --Kaikki ihmeparantumiset muiden uskontojen ja myös kristinuskon karismaattisissa lahkoissa ovat peräisin Saatanasta.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/15090144/ovatko-ihmeet-aina-saatanasta#comment-92008941

      Sana karisma tarkoittaa armoa ja armonlahjaa. Vaikka isoissa karismaattisissa seurakunnissa on paljon epäasiallisia ilmiöitä, on myös pieniä karismaattisia seurakuntia, joissa asiat ovat kunnossa. Pyhä Henki parantaa siellä sairaita koko ajan. Kun joku suomalainen on saanut vahvistuksen kuullulle saarnalle siten, että Pyhä Henki on parantanut hänet, niin lukemalla Kristitty.netin kommentin hän saa sellainen väärinkäsityksen, että parantumisen olisi saanut aikaa Saatana. Näinhän ei ole.

      Kun Kristitty.net yleistää kaikki yliluonnolliset tapahtumat Saatanan tekemisiksi, hän pilkkaa myös Pyhää Henkeä. Jehovan todistajilla on sama harhaoppi, mitä on Kristitty.netillä, että kaikki ihmeet ovat aina Saatanasta. Pyhän Hengen pilkka on anteeksiantamaton synti, jota ei voi jälkikäteen perua eikä katua.

      Kristitty.net vastasi tähän asiaan näillä sanoilla: -"Pyhän Hengen pilkka ei ole siis esimerkiksi jonkun typerän vitsin kertomista Pyhästä Hengestä tai sitä, että joskus ajattelemattomasti sanoo jotain pahaa tai väärää Pyhästä Hengestä tai hänen toiminnastaan. On kyse paljon kokonaisvaltaisemmasta asenteesta, Jumalan työn torjumisesta omalla kohdalla.
      Raamatun mukaanhan epäusko on viime kädessä ainoa kadottava synti, koska se estää Kristusta pelastamasta ihmistä." http://www.luterilainen.net/mita-on-pyhan-hengen-pilkka/

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/15086725/isan-ja-pojan-ja-pyhan-hn-nimeen-myohempi-lisays#comment-92009612

      Tässä Kristitty.net menee ojasta allikkoon. Hän uskoo luterilaista eksytystä, että vain uskosta luopuminen voi olla Pyhän Hengen pilkkaa ja menee levittämään sellaista vaarallista harhaoppia, että Pyhästä Hengestä saa tehdä pilkkaavia vitsejä. Pyhän Hengen pilkkaaminen ja varsinkin Pyhän Hengen yliluonnosten voimatekojen nimittely saatanalliseksi on aina anteeksiantamaton synti. Pyhää Henkeä on aina kunnioitettava. Jos epäilee jotain, niin viisas pitää pikemmin suunsa kiinni, kuin kirjoittelee nettiin mitä sattuu.

      Mk 3:22-30 Mutta lainopettajat, joita oli tullut Jerusalemista, sanoivat: "Hänessä on Belsebul, itsensä pääpaholaisen voimin hän pahoja henkiä karkottaa." Silloin Jeesus kutsui heidät luokseen ja puhui heille vertauksin: "Miten Saatana voi ajaa ulos Saatanan? Jos valtakunta jakautuu ja taistelee itseään vastaan, se ei voi kestää, eikä myöskään perhe kestä, jos sitä repivät riidat. Ja jos Saatana nousee itseään vastaan, se ei voi kestää, vaan sen loppu on tullut. Eihän kukaan voi tunkeutua väkevän miehen taloon ja ryöstää hänen tavaroitaan, ellei ensin sido häntä. Vasta sitten hän voi ryöstää talon ja tavarat. Totisesti: Kaikki tullaan antamaan ihmisille anteeksi, kaikki synnit ja herjaukset, miten he sitten herjaavatkin. Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin." He näet olivat sanoneet, että Jeesuksessa oli saastainen henki.

    • tällälailla_

      Petri Paavolan sivuilla on ollut pitkään linkkisuositus Mauno Mattilan sivuilla, jotka opettavat newagen tapaan kosmologiasta, phneumatologiasta, vääristä ennustuksista, enkelivaltakunnista yms. Nyt Paavola on ottanut linkin pois. Ilmeisesti sen takia, koska Mattila on irtisanoutunut eräistä Paavolan kirjoituksista.

      • pysytäänSanassa

        tällälailla kirjoitti:
        Petri Paavolan sivuilla on ollut pitkään linkkisuositus Mauno Mattilan sivuilla, jotka opettavat newagen tapaan kosmologiasta, phneumatologiasta, vääristä ennustuksista, enkelivaltakunnista yms. Nyt Paavola on ottanut linkin pois. Ilmeisesti sen takia, koska Mattila on irtisanoutunut eräistä Paavolan kirjoituksista.

        Vastaus:

        Ehkä molemmilla veljillä, Paavolalla ja Mattilalla on syytä tarkata linjaansa juuri nimenomaan ettei ole Raamatun ulkopuolista tietoa ja putsata pöytä jos löytyy epäoleellista tai ainakin lopettaa spekulointi epäoleellisten asioiden kanssa ja keskittää ristiinnaulittuun Jeesukseen Kristukseen eli Sanaa.
        Kaikilla meillä on syytä tarkata linjaamme.

        1 Kor 11
        31. Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi;
        32. mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi.


      • mielipiteeni

        En ihmettele, että Mattilan linkki on poistettu. Ei kovin viisasta toimintaa Mattilalta olla kehottamatta lukemaan Petri Paavolan kirjoituksia. Eiköhän se juuri ole Mattila, joka tässä on juossut esim. menestysteologian perässä. Petri Paavola on kokenut Raamatun opettaja. Tämä Mattilan käytös kyllä syö hänen uskottavuutensa. Itse en Petri Paavolaa tunne, olen tosin lukenut hänen kirjoituksiaan pitkälti toistakymmentä vuotta ja pidän niitä raittiina.


    • erehtyväisiäolemme

      Mikäli esim. Paavolaa tai Mattilaa arvostellaan harhaopetuksesta tulee se harhaopetus pystyä selkeästi tuoda esiin, jotta muutkin voivat tutkia asiaa sekä kyseiset henkilöt itse. Mahdollisuudet harhaopetukselle ovat:
      - uskonut harhaopin , jota opettaa muille
      - erehtynyt ymmärtämään jonkun Raamatun kohdan väärin
      - pyytää omaa kunniaansa ja puhuu omiaan

      KR 33/38
      Jaakob 3
      1. Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.
      2. Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.
      3. Kun panemme suitset hevosten suuhun, että ne meitä tottelisivat, niin voimme ohjata niiden koko ruumiin.
      4. Katso, laivatkin, vaikka ovat niin suuria ja tuimain tuulten kuljetettavia, ohjataan varsin pienellä peräsimellä, minne perämiehen mieli tekee.
      5. Samoin myös kieli on pieni jäsen ja voi kuitenkin kerskata suurista asioista. Katso, kuinka pieni tuli, ja kuinka suuren metsän se sytyttää!

      Joh 7
      18. Joka omiaan puhuu, se pyytää omaa kunniaansa, mutta joka pyytää lähettäjänsä kunniaa, se on totinen, eikä hänessä ole vääryyttä.
      --------------------------------------------------------------------------------------------------------------


      Ingerjör_81 kirjoitti
      Taas Petri Paavolan ongelmat ovat erilaisia, josta syystä en voi varauksetta suositella hänen kaikkia opetuksiaan, vaikka hän kirjoittaa hyvin esim. edellä mainittua harhaa vastaan. Tämän hänen opetuksensa takia en voi suositella hänen opetuksiaan, koska kun Jumala on Kaikkivaltias, niin Jeesus Kristus on myös Kaikkivaltias (Matt. 28:18, Ilm. 1:9).
      --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Kysymys Ingerjör_81:lle
      Voisitko tarkentaa missä käsittääksesi on se ongelman ydin. Tietääkseni Petri Paavola tunnustaa Jeesuksen Jumaluuden ,eikä irroita ihmisyyttä ja Jumaluutta toisistaan, vaan ne ovat molemmat Jeesuksessa eli hän tunnustaa Jeesuksen Kristuksen lihaantulleeksi vai onko tässä jotain ongelmaa hänellä?

      Käsittääkseni Jeesus ei ole Isä, Jeesuksen sanojen mukaan Isä on häntä suurempi ja Poikakaan ei tiedä kaikkea vaan Isä yksin.Jeesus ja Isä ovat kuitenkin yhtä.Isä on Jeesuksessa ja Jeesus Isässä.

      Joh 14 Jeesus sanoo:
      10. Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.

      Näyttäisi siltä, että 33/38 käännöksessä horjutetaan Jeesuksen Jumaluutta ,että Herra olisi luonut Hänet, mutta 1776 vanhempi käännös pysyy oikeassa linjasta tältä osin. Jeesus on aina ollut eli siis Jumala.

      KR 33/38
      Sananlaskut 8
      8:22 Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua.
      8:23 Iankaikkisuudesta minä olen asetettu olemaan, alusta asti, hamasta maan ikiajoista.

      Biblia 1776
      8:22 Minä olen ollut \Herran\ oma hänen teidensä alussa: ennenkuin mitään tehty oli, olin minä.
      8:23 Jo ijankaikkisuudesta olen minä asetettu, alussa, ennenkuin maa oli.

      Ymmärtäisin, että Jeesus Kristus on kaikkivaltias Jumala, mutta ei Isä.
      Joh 17
      1. Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi: "Isä, hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut;
      2. koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut.
      3. Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
      4. Minä olen kirkastanut sinut maan päällä: minä olen täyttänyt sen työn, jonka sinä annoit minun tehtäväkseni.
      5. Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan.
      11. Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
      12. Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.
      13. Mutta nyt minä tulen sinun tykösi ja puhun tätä maailmassa, että heillä olisi minun iloni täydellisenä heissä itsessään.
      14. Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
      15. En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta.
      16. He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
      17. Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
      18. Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan;

      • näinhänsemeneeee

        Raamatun mukaan Jeesus ja Isä ovat yhtä sekä mainitsee, että Jeesus on myös Isä.

        Jes 9:5 Sillä lapsi on syntynyt meille,
        poika on annettu meille.
        Hän kantaa valtaa harteillaan,
        hänen nimensä on
        Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala,
        Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.


      • luetaantarkasti
        näinhänsemeneeee kirjoitti:

        Raamatun mukaan Jeesus ja Isä ovat yhtä sekä mainitsee, että Jeesus on myös Isä.

        Jes 9:5 Sillä lapsi on syntynyt meille,
        poika on annettu meille.
        Hän kantaa valtaa harteillaan,
        hänen nimensä on
        Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala,
        Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

        Ei mainitse,että Jeesus on Isä vaan hänen NIMENSÄ on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala,
        Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas. Jeesus ei voi olla Isä, koska Hän on Jumalan ainosyntyinen Poika ja sanoo, että Isä on Häntä suurempi.Jeesus istuu Isä oikealla puolella valtaistuimella .

        KR 33/38
        Jesaja 9
        5. Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.


        Biblia 1776
        Jesaja 9
        5. Sillä meille on lapsi syntynyt, ja poika on meille annettu, jonka hartioilla herraus on; ja hänen nimensä kutsutaan Ihmeellinen, Neuvonantaja, Väkevä Jumala, Ijankaikkinen Isä, Rauhan päämies:


      • näinhänsemenee
        luetaantarkasti kirjoitti:

        Ei mainitse,että Jeesus on Isä vaan hänen NIMENSÄ on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala,
        Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas. Jeesus ei voi olla Isä, koska Hän on Jumalan ainosyntyinen Poika ja sanoo, että Isä on Häntä suurempi.Jeesus istuu Isä oikealla puolella valtaistuimella .

        KR 33/38
        Jesaja 9
        5. Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.


        Biblia 1776
        Jesaja 9
        5. Sillä meille on lapsi syntynyt, ja poika on meille annettu, jonka hartioilla herraus on; ja hänen nimensä kutsutaan Ihmeellinen, Neuvonantaja, Väkevä Jumala, Ijankaikkinen Isä, Rauhan päämies:

        Se, että Jeesuksen nimi on Isä, on sama asia, että Jeesus on Isä. Jeesus oli ihmiseksi syntynyt Jumala, ja Jeesuksessa on Jumalan 7 Henkeä. Jeesus on Herra ja Jumala, joka on Isä taivaassa.

        Fil 2:9 Sen tähden Jumala on korottanut hänet yli kaiken
        ja antanut hänelle nimen,
        kaikkia muita nimiä korkeamman.
        10 Jeesuksen nimeä kunnioittaen
        on kaikkien polvistuttava,
        kaikkien niin taivaassa kuin maan päällä ja maan alla,
        11 ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi: "Jeesus Kristus on Herra."

        Joh 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!" 29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."


    • eilihaavastaantaistelu

      Jumalan sana on riittävä kun Pyhä Henki johdattaa.Ei tarvita muuta tietoa.Ilmestysten, opetusten ym. tulee kirkastaa Kristusta.
      Meidän tulee valvoa toinen toistamme.Hyvä on, että veljet nostavat kissat tutkittavaksi toistensa pöydille jos niitä on .

      KR 33/38
      2 Kor 13
      11. Lopuksi, veljet, iloitkaa, tulkaa täydellisiksi, ottakaa vastaan kehoituksia, olkaa yhtä mieltä, eläkää sovussa, niin rakkauden ja rauhan Jumala on oleva teidän kanssanne.

      KR 33/38
      Psalmi 141
      4. Älä salli minun sydämeni taipua pahaan, pitämään jumalatonta menoa väärintekijäin kanssa. Minä en tahdo maistaa heidän herkkupalojansa.
      5. Lyököön minua vanhurskas: se on rakkautta; kurittakoon hän minua: se on öljyä minun päähäni, siitä minun pääni älköön kieltäytykö. Sillä vielä vähän aikaa, niin minun rukoukseni täyttyy, mutta heidän käy pahoin:


      KR 33/38
      Jeesus sanoo:
      Matteus 5
      5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

      Kolossalaisille 2
      1. Sillä minä tahdon, että te tiedätte, kuinka suuri kilvoittelu minulla on teidän tähtenne ja laodikealaisten ja kaikkien tähden, jotka eivät ole minun ruumiillisia kasvojani nähneet,
      2. että heidän sydämensä, yhteenliittyneinä rakkaudessa, saisivat kehoitusta omistamaan täyden ymmärtämyksen koko rikkauden ja pääsisivät tuntemaan Jumalan salaisuuden, Kristuksen,
      3. jossa kaikki viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettyinä.
      4. Tämän minä sanon, ettei kukaan teitä pettäisi suostuttelevilla puheilla.
      5. Sillä jos ruumiillisesti olenkin poissa, olen kuitenkin teidän kanssanne hengessä ja iloitsen nähdessäni järjestyksen, joka teidän keskuudessanne vallitsee, ja teidän lujan uskonne Kristukseen.
      6. Niinkuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen Jeesuksen, Herran, niin vaeltakaa hänessä,
      7. juurtuneina häneen ja hänessä rakentuen ja uskossa vahvistuen, niinkuin teille on opetettu; ja olkoon teidän kiitoksenne ylitsevuotavainen.
      8. Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.
      9. Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,
      10. ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää,
      11. ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella:
      12. ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.
      13. Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset,
      14. ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
      15. Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun.
      16. Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
      17. jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.
      18. Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama
      19. eikä pitäydy häneen, joka on pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua.
      20. Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
      21. "Älä tartu, älä maista, älä koske!"
      22. - sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta - ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
      23. Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.

    • ParempiJournalisti

      Olen löytänyt todella paljon Mauno Mattilan ja Petri Paavolan kirjoituksista virheitä ja myös vaarallisesti eksyttäviä virheitä, jotka johdattavat niitä uskovat eroon Jumalan pelastuksesta.

      Minä pidän Mauno Mattilaa ja Petri Paavolaa esimerkkeinä kristillisestä skandaalijournalismista. Heidän juttunsa kyllä löytävät kaikenlaista saastaa ja ovat yhtä tasokkaita kuin Hymy -lehti yms. lööppilehdet.

      • Rauhan tervehdys.

        Olen iloinnen, että olet seurannut opetuksia ja koetellut niitä. Jotta voisin tulevaisuudessa tehdä parannusta, niin olisin halukas kuulemaan mitkä ovat niitä vaarallisia eksyttäviä virheitä, joita olen löytänyt todella paljon?

        Siunauksin, MM.


      • rjhml
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Olen iloinnen, että olet seurannut opetuksia ja koetellut niitä. Jotta voisin tulevaisuudessa tehdä parannusta, niin olisin halukas kuulemaan mitkä ovat niitä vaarallisia eksyttäviä virheitä, joita olen löytänyt todella paljon?

        Siunauksin, MM.

        Näistä virheistäsi on taidettu sinulle linkata joskus aiemmin, mutta empä usko että teet parannusta, kun kehotusten jälkeen ei ole mitään muutosta tapahtunut. Tämä osittain johtunee siitä, että tiedän sinun olevan väärässä hengessä ja luulet, että Jumala alkoi muka puhumaan sinulle sen jälkeen, kun teit "parannuksen" vääristä asioista.

        Tottelet vääriä henkiä, jotka pitävät sinua vallassa, kuten pitävät Petri Paavolaa. Väärien henkien juoni on 90 % oikeaa asiaa ja 10% vaarallista valhetta maustettuna pienillä yliluonnollisilla taikatempuilla. Usuttavat sinut vääriä profeettoja vastaan ja ehkä onnistuvat sen seassa usuttamaan myös jonkin oikean profeetan kimppuun, jolloin tekisit kadotukseen vievän synnin. Taktiikkaa voisi kuvata nimellä, laitetaan Hitler Stalinia vastaan, kumpikin luulee olevansa oikealla asialla, mutta surkeaa hedelmää tuottaa taistelu.

        Sillä tavalla saavat tehtyä väärää henkeä uskovan ihmisen noidaksi, joka ajautuu kadotuksen. Näin taisi käydä Patrick Tiaisellekin. Paavolakin saarnaa, ettei Isä ole sama asia, kuin Poika, minkä minä tunnustan olevan Jehovan todistajien opin ovela muunnos ja kadotusta tulee saarnaajalle, joka ottaa laista pois sen yhdenkin kohdan.

        Ap.t 19:13 Myös jotkut kiertelevät juutalaiset henkienmanaajat alkoivat loitsiessaan lausua Herran Jeesuksen nimeä. Karkottaessaan sairaista pahoja henkiä he sanoivat: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen nimessä, jota Paavali julistaa." 14 Näin tekivät myös juutalaisen ylipapin Skeuaksen seitsemän poikaa, 15 mutta paha henki vastasi heille: "Jeesuksen minä tunnen ja Paavalinkin tiedän, mutta keitä te olette?" 16 Ja mies, jossa paha henki oli, ryntäsi heidän kimppuunsa, nujersi heidät kaikki ja runteli heitä niin, että heidän oli alasti ja verissä päin paettava talosta.

        Mt 7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te LAITTOMUUDEN tekijät'.

        Ilm 21:8 Mutta pelkurit, luopiot ja iljetysten kumartajat, murhamiehet ja irstailijat, noidat, epäjumalien palvelijat ja kaikki valheen orjat saavat tämän palkan: he joutuvat tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle. Tämä on toinen kuolema."


      • rjhml
        rjhml kirjoitti:

        Näistä virheistäsi on taidettu sinulle linkata joskus aiemmin, mutta empä usko että teet parannusta, kun kehotusten jälkeen ei ole mitään muutosta tapahtunut. Tämä osittain johtunee siitä, että tiedän sinun olevan väärässä hengessä ja luulet, että Jumala alkoi muka puhumaan sinulle sen jälkeen, kun teit "parannuksen" vääristä asioista.

        Tottelet vääriä henkiä, jotka pitävät sinua vallassa, kuten pitävät Petri Paavolaa. Väärien henkien juoni on 90 % oikeaa asiaa ja 10% vaarallista valhetta maustettuna pienillä yliluonnollisilla taikatempuilla. Usuttavat sinut vääriä profeettoja vastaan ja ehkä onnistuvat sen seassa usuttamaan myös jonkin oikean profeetan kimppuun, jolloin tekisit kadotukseen vievän synnin. Taktiikkaa voisi kuvata nimellä, laitetaan Hitler Stalinia vastaan, kumpikin luulee olevansa oikealla asialla, mutta surkeaa hedelmää tuottaa taistelu.

        Sillä tavalla saavat tehtyä väärää henkeä uskovan ihmisen noidaksi, joka ajautuu kadotuksen. Näin taisi käydä Patrick Tiaisellekin. Paavolakin saarnaa, ettei Isä ole sama asia, kuin Poika, minkä minä tunnustan olevan Jehovan todistajien opin ovela muunnos ja kadotusta tulee saarnaajalle, joka ottaa laista pois sen yhdenkin kohdan.

        Ap.t 19:13 Myös jotkut kiertelevät juutalaiset henkienmanaajat alkoivat loitsiessaan lausua Herran Jeesuksen nimeä. Karkottaessaan sairaista pahoja henkiä he sanoivat: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen nimessä, jota Paavali julistaa." 14 Näin tekivät myös juutalaisen ylipapin Skeuaksen seitsemän poikaa, 15 mutta paha henki vastasi heille: "Jeesuksen minä tunnen ja Paavalinkin tiedän, mutta keitä te olette?" 16 Ja mies, jossa paha henki oli, ryntäsi heidän kimppuunsa, nujersi heidät kaikki ja runteli heitä niin, että heidän oli alasti ja verissä päin paettava talosta.

        Mt 7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te LAITTOMUUDEN tekijät'.

        Ilm 21:8 Mutta pelkurit, luopiot ja iljetysten kumartajat, murhamiehet ja irstailijat, noidat, epäjumalien palvelijat ja kaikki valheen orjat saavat tämän palkan: he joutuvat tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle. Tämä on toinen kuolema."

        Tuli minullekin kirjoitusvirhe, jonka korjaan. Tarkoitin: Paavolakin saarnaa, ettei Isä ole sama asia, kuin Poika, minkä minä TUNNISTAN olevan Jehovan todistajien opin ovela muunnos ja kadotusta tulee saarnaajalle, joka ottaa laista pois sen yhdenkin kohdan.

        Siis itse uskon, että Isä ja Poika ovat sama Jumala. Paavolan ja Jehovan todistajien oppi on väärä oppi.


      • mauno.mattilalle
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Olen iloinnen, että olet seurannut opetuksia ja koetellut niitä. Jotta voisin tulevaisuudessa tehdä parannusta, niin olisin halukas kuulemaan mitkä ovat niitä vaarallisia eksyttäviä virheitä, joita olen löytänyt todella paljon?

        Siunauksin, MM.

        Minä en kirjoittelisi niistä eksytyksistä yhtään, koska eksytyksen tarkoitus on paaduttaa ne ihmiset, jotka rakastavat valhetta. Lähes kaikki kristityistä tuomitaan kadotukseen, mikä on heidän oma syynsä. Jumala on sallinut eksytyksen sen takia, että se hoitaa kadotukseen kaikki valheen orjat.

        2 Tess 2:9-12: Vääryyden ihminen tulee Saatanan vaikutuksesta suurella voimalla, tehden petollisia tunnustekoja ja ihmeitä. Hänen vääryytensä pettää ne, jotka joutuvat kadotukseen, koska he eivät ole rakastaneet totuutta, joka olisi pelastanut heidät. Siksi Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen, ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden.

        Jos erehtyy arvostelemaan jonkun Jumalan miehen eksyttäjäksi väärillä perusteilla, sitä ei välttämättä saa anteeksi. Eksytyksen paljastelussa ei ole varaa yhteenkään virheeseen. Ei auta, vaikka olisi monta vuotta kasvattanut kuinka suureksi oman seurakuntansa. Jos tekee saman virheen, mitä teki Juudas Iskariot elämänsä lopussa, niin ei auta aiemmat hyvä työt. Yksi virhe voi viedä kadotukseen.

        Olen huomannut sellaista Raamatusta, että ne joilla oli koko ajan tarve arvostelle toisia, esim. Jeesusta, he ennemmin tai myöhemmin lankesivat Pyhän Hengen pilkkaan tai muuhun sellaiseen. Ne menestyivät, jotka keskittyivät sananjulistamiseen. On parempi julistaa totuutta, kuin opettaa välttämään valhetta.


      • mauno.mattilalle kirjoitti:

        Minä en kirjoittelisi niistä eksytyksistä yhtään, koska eksytyksen tarkoitus on paaduttaa ne ihmiset, jotka rakastavat valhetta. Lähes kaikki kristityistä tuomitaan kadotukseen, mikä on heidän oma syynsä. Jumala on sallinut eksytyksen sen takia, että se hoitaa kadotukseen kaikki valheen orjat.

        2 Tess 2:9-12: Vääryyden ihminen tulee Saatanan vaikutuksesta suurella voimalla, tehden petollisia tunnustekoja ja ihmeitä. Hänen vääryytensä pettää ne, jotka joutuvat kadotukseen, koska he eivät ole rakastaneet totuutta, joka olisi pelastanut heidät. Siksi Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen, ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden.

        Jos erehtyy arvostelemaan jonkun Jumalan miehen eksyttäjäksi väärillä perusteilla, sitä ei välttämättä saa anteeksi. Eksytyksen paljastelussa ei ole varaa yhteenkään virheeseen. Ei auta, vaikka olisi monta vuotta kasvattanut kuinka suureksi oman seurakuntansa. Jos tekee saman virheen, mitä teki Juudas Iskariot elämänsä lopussa, niin ei auta aiemmat hyvä työt. Yksi virhe voi viedä kadotukseen.

        Olen huomannut sellaista Raamatusta, että ne joilla oli koko ajan tarve arvostelle toisia, esim. Jeesusta, he ennemmin tai myöhemmin lankesivat Pyhän Hengen pilkkaan tai muuhun sellaiseen. Ne menestyivät, jotka keskittyivät sananjulistamiseen. On parempi julistaa totuutta, kuin opettaa välttämään valhetta.

        Miksi sitten arvostelet minua, jos uskot ettei ketään saa arvostella?

        Miksi sanot, että opetan väärin, mutta et kerro missä kohdin ja miten, että voisin tehdä parannusta?

        Missä Raamattu opettaa synnin, valheen ja harhaoppinen suvaitsevaisemista?

        Siunauksin, MM.


      • käännösaramea
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Miksi sitten arvostelet minua, jos uskot ettei ketään saa arvostella?

        Miksi sanot, että opetan väärin, mutta et kerro missä kohdin ja miten, että voisin tehdä parannusta?

        Missä Raamattu opettaa synnin, valheen ja harhaoppinen suvaitsevaisemista?

        Siunauksin, MM.

        Mitä hyötyä on siitä, jos toivotat rauhaa ainoastaan kannattajillesi, joita veljiksi kutsut:
        42 Anna hänelle, joka sinulta pyytää, ja kuka sinulta tahtoo lainata, älä häneltä kiellä.
        43 Te olette kuulleet sanottava, että rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vastustajaasi.
        44 Mutta minä sanon teille; rakastakaa vastustajianne, siunatkaa niitä, jotka kiroavat teitä, ja tehkää sitä, mikä on kaunista, niille, jotka teitä vihaavat, ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka ottavat teidän omaanne väkisin, ja teitä vainoavat.
        45 Siten te olette taivaallisen isänne lapsia, hänen, joka antaa aurinkonsa nousta hyville ja pahoille, ja antaa sateensa laskeutua vanhurskaille ja väärille.
        46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mitä se teitä hyödyttää? Katso, eivätkö myös veronkerääjät tee samoin?
        47 Ja jos te toivotatte rauhaa ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te teette? Katso, eivätkö myös veronkerääjät tee samoin?
        48 Sen tähden, olkaa te täydelliset, niin kuin teidän isänne, joka on taivaissa, on täydellinen.


      • rjhml
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Miksi sitten arvostelet minua, jos uskot ettei ketään saa arvostella?

        Miksi sanot, että opetan väärin, mutta et kerro missä kohdin ja miten, että voisin tehdä parannusta?

        Missä Raamattu opettaa synnin, valheen ja harhaoppinen suvaitsevaisemista?

        Siunauksin, MM.

        Raamattu ei opeta synnin eikä harhaopin suvaitsemista. On eri asia kannattaako opettaa valheiden tunnistamista vain totuuden osaamista. Siinä on iso ero. Sitten on myös niin, että harhaoppien tarkoitus on paaduttaa ne, jotka rakastavat valhetta. Miksi puuttua kaikkeen, ehkä siksi, ettei itsekään osaa totuutta.

        Minä en ole tehnyt eksyttäjien paljastamisesta omaa leipätyötä, kuten sinä taidat tehneesi. Kun olet kärkevästi arvostellut eksyttäjiä, niin tarkistin sinunkin opetuksesi. Olen havainnut, ettet ole kaikessa osunut oikeaan, vaikka joitakin eksyttäjä onkin joutunut hampaisiisi sen jälkeen, kun muut ovat ensin arvanneet oikein.

        Sitä sinussa arvostelet jyrkästi, että sanot Herran sinulle puhuvan ja opettavan, mikä ei pidä paikkansa. Se näkyy monessa kohtaa toiminnastasi ja muutenkin saan samaa viestiä luotettavista lähteistä.


    • kuunnellutvähän

      Vaikuttaa siltä, että Mattila ja Paavola tunnustavat samankaltaista uskomusta. Molempien kirjoitukset osoittavat heidän olevan ihmisiä, jotka korottavat itseään. Kaikki muut ovat jotenkin viallisia heidän mielestään. En ole kovin paljon heitä jaksanut kuunnella, mutta sen mitä olen kuunnellut siellä on aina haukuttu muita ihmisiä ja sanottu noiden olevan eksytykseen johtavia.
      Liekkö sitten sattumaa, että olen kuullut molempien opetuksesta tuon vieraan äänen, joka ei kuvaa mitenkään Jeesusta ja Jeesuksen opetuksia.

      • minunmielipide

        Petri Paavola kirjoitti aikaan hyviä ja rakentavia kirjoituksia, mutta tuntuu että nykyään keskittyy lähinnä eksytysten ja epäkohtien metsästykseen. Ainakaan itse en niistä ole saanut vuosiin enää samaa irti kuin aikanaan. Paavola väittää, että kokee sydämessään Jumalan tahdoksi näistä eksytyksistä kirjoittamisen, mutta Raamatussa sanotaan, että harhaoppista karta varoitettuasi häntä kerran tai kaksi. Voi olla että olen väärässä, pidän Petri Paavolaa oikeana uskovaisena, mutta kirjoitan vain miten minä olen kokenut hänen kirjoituksensa. Ei Jeesuskaan puhunut pelkästään fariseuksista, otti monesti heidät esille, mutta useinkin vasta kun he alkoivat vastustaa häntä. Tämä on minun mielipide ja voin olla väärässä, koska en tunne Paavolaa, mutta tuntuu, että hän on vähän ylpistynyt. Tietysti omaa egoa hivelee olla aina oikeassa ja kuulla miten hyvä palvelija on, hän usein sanoo, miten vajavainen ja erehtyväinen hän on ja hänen sanomansa on koeteltava Raamatulla. Kertoipa joskus esimerkinkin miten oli nöyrtynyt ja myöntänyt virheensä, kun joku oli arvioinut hänen toimintaansa youtube-videolla. Mutta sitten selvisikin, että kysessä oli vain kirjoitusvirhe että semmoista nöyrtymistä.


    • VarokaaKumpaakinMiestä

      Katsoin Mauno Mattilan opetusvideon Rauhan temppeli.

      Videon alussa Mattila reteesti kertoo, mitä Jumala oli hänelle asiasta opettanut. Lähdin koettelemaan Jumalan Sanalla Mattilan opetusta, mikä on se henki, joka Mattilalle oppia antaa.

      Huomasin heti lukuisia asiavirheitä siinä opetuksessa, jonka Mattila väitti saaneensa Herralta. Ensinnäkin Mattila opetti, että Hesekielin kirjan 43-48 jakeissa mainittu ruhtinas olisi Jeesus Kristus, joka yksin saa tulla itäportista sisään. Tuhatvuotiskautta kyllä johtaa Jeesus Kristus temppelinsä pyhäköstä, mutta tuhatvuotiskauden ruhtinas ei ole Mattilan väittämä Jeesus Kristus.

      Hesekielin kirja kertoo, että ruhtinaalla on hänen vaimonsa / vaimojensa synnyttämiä poikia ja SEN LISÄKSI palvelusväkeä, jotka eivät ole ruhtinaan sukulaisia. Ei kai Mattila nyt opeta sellaista horinaa, että Jeesuksella olisi naisia vaimoina, jotka synnyttävät Jeesukselle poikia. Näin Mattila vääntää Raamattua väärin päin.

      Ruhtinas on joku mies, joka on kuningasten Kuninkaan Jeesuksen Kristuksen alainen. Hesekielin kirja kertoo, että ruhtinaan tulee uhrata syntiensä sovitukseksi. Mauno Mattilan väitteen mukaan Jeesus tarvitsisi eläinuhreja omien syntiensä sovitukseksi, mutta se on Mattilan harhaa. Jeesus on synnitön, eikä tarvitse uhria itsensä vuoksi.

      Mauno Mattilaa on opettanut väärä henki. Hänen on pakko tehdä Hesekielin kirjasta pelkkää vertauskuvaa, koska Mattila ei ymmärrä, mitä kirjassa lukee. Se onkin väärän hengen tarkoitus, tehdä Hesekielistä vain vertauskuvaa, jottei kukaan ymmärrä kirjaa. Kun väärä henki opettaa, oppilas menee niin harhaa, ettei ymmärrä mitään ja levittää sen jälkeen valheita eteenpäin.

      Voi tätä helluntaikansaa, uskoo ensin Patrick Tiaista. Sitten kun joku Mauno Mattila alkaa arvostelemaan Tiaista, niin kansa alkaa uskomaan toisenlaista eksyttäjää Mauno Mattilaan, joka kehuu, että Jumala puhuu hänelle. Mauno Mattilaa luulee hänen henkiopasta Jumalaksi, mutta se ei ole Jumala.

      Sanottakoon tähän loppuun vielä sellaista, että Petri Paavola opettaa Rauhan temppelistä myös niin, että se on pelkkää vertauskuvaa. Paavolalla ei ole mitään ymmärrystä asian suhteen. Siitä ymmärsin aikanaan, että Paavola on eksyttäjä, kun hän sanoi, että Hesekielin temppeli tulee olemaan juutalaisten kapinallinen hanke Jumalaa vastaan ja sen rakentaminen olisi muka syntiä. Tämä oli niin härski valhe, että tiesin, ettei Paavola ole Jumalan mies. Raamattu kertoo, että Hesekielin temppelin pyhäkkö tulee olemaan Jumalan valtaistuimen sija.

      Hes 43: 4-7: Herran kirkkaus meni temppeliin portista, joka on itää kohti. Henki nosti minut maasta ja vei minut sisempään esipihaan, ja minä näin, että Herran kirkkaus täytti temppelin. Joku puhutteli minua, ja minä kuulin sen äänen tulevan temppelistä -- mies seisoi yhä minun vieressäni. Ääni sanoi minulle: "Ihminen, tämä on minun valtaistuimeni sija ja koroke minun jalkojeni alla. Täällä minä olen asuva Israelin kansan keskellä ikuisesti. "Enää eivät israelilaiset tahraa minun pyhää nimeäni, eivät he eivätkä heidän kuninkaansa, ei heidän uskoton elämänsä eivätkä kuninkaiden kuolleet ruumiit.

    • Holymessage

      Nostakaa päänne, te portit, nostakaa päänne, te ikuiset ovet, kunnian kuninkaan käydä sisälle!
      Kuka on se kunnian kuningas? Hän on Herra, väkevä ja voimallinen, Herra, voimallinen sodassa.

    • oletkokuullut

      Markku Veilon en ole kuullut saarnaavan lähimmäisistä eksyttäjinä, mutta hyvää sanomaa olen kuullut hänen saarnaavan. Niin hyvää sanomaa, että eksynyt ymmärtää olevansa eksyksissä kuunnellessaan Jumalan Sanan opetuksia.

    • siiis

      >>>>>Petri Paavola kirjoitti aikaan hyviä ja rakentavia kirjoituksia, mutta tuntuu että nykyään keskittyy lähinnä eksytysten ja epäkohtien metsästykseen. Ainakaan itse en niistä ole saanut vuosiin enää samaa irti kuin aikanaan. Paavola väittää, että kokee sydämessään Jumalan tahdoksi näistä eksytyksistä kirjoittamisen, mutta Raamatussa sanotaan, että harhaoppista karta varoitettuasi häntä kerran tai kaksi. <<<<<

      No kun kohdistat yv viestissä henkilökohtaisen nuhtelun ja ojennuksen niin silloin varoitat kolme kerta ja jätät hänet mutta kun kirjoitat yleisissä yleisön edessä niin se on ihan eri asia..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6063
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2556
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2063
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe