Kieltäydyin menemästä ilmaiseksi työharjoitteluun töihin, jonka osaan jo. Karenssia antoivat. Koittavat saada minut nöyrtymään, kyykyssä olen toki mutta en ole vielä joutunut ketään kumartamaan.
Tämä 3 KK:n karenssi loppuu huhtikuussa ja minulla on sovittu aika työvoimatoimistossa. Voidaanko antaa uusi karenssi heti jos en suostu vieläkään menemään töihin orjapalkalla?
Yhden karenssin sitä selviää vielä säästöillä, mutta toista ei enään perse kestä. Pitääkö nöyrtyä?
Kuinka pian uusi karenssi?
17
3128
Vastaukset
- Jussi
Hienosti tehty! Kumarran periaatteellesi!
Mulla on varmaan kohta sama edessä. Työharjoittelua kohta tarjotaan, enkä todellakaan mene. Työstä kuuluu saada palkkaa, vai olisiko joku työtätekevä valmis menemään töihin vajaan 200 e/kk palkalla, verrattuna siihen, jos ei tee mitään.
Työtä en vieroksu, ajan vaikka paskaa, mutta ilmaiseksi en mene töihin.
Filatovikin vielä sanoo, että työharjoittelun järjestäminen on "välittämistä". Haistakoon paska. Kyykyttämistä ja työttömän perseelle potkimista se on. Miksi työttömät suostuvat tuollaiseen pompotukseen, joka vie ihmisarvon?- ® tietäjä®
jos meinaa asua ja syödä :( ikävä kyllä tämä on tosiasia ja sitä ei voi ylittää, alittaa eikä kiertää. Hidastamaan pystyy kyllä.
- Pitkäaikaistyötön
Näin juuri pitäisi kaikkien Suomen Työttömien tehdä. Tehdystä työstä pitää saada myös palkka !
Arvo se on työttömälläkin ! Ilmaista duunia en aio tehdä enää !
Työharjoitteluajalta kuuluisi maksaa samaa palkkaa kuin mitä sen saman työn vakituinen tekijäkin saa. Kyseessä kun ovat samanlaiset työtehtävät. Näin menetellen tulisi työhön enemmän motivaatiota ja sen myötä se työ olisi mielekästä työharjoittelijalle.
- Rasti
tarjoavat uutta työharjoittelupaikkaa ja sitten mätkähtää toinen karenssi välittömästi perään.
Olikos se niin ettei toiselta karenssilta palata kelan rahoille ennen työssäoloa tai kurssille menoa? - ® tietäjä®
antaa peräperään vaikka kuinka monta. Koita nyt selvitä kuitenkin niin ettei tarvitse enempiä karensseja käydä läpi. Järjenkäyttöäkään kukaan ei estä.
Siperia sitten viimeisenä opettaa. - veronmaksaja
Ei tarvi nöyrtyä, mutta ei tarvi odottaa että me veronmaksajat antaisimme sinulle rahaakaan joutenolosta. Se on sillä tavalla että jos käytät toisten rahoja niin sitten teet mitä toiset käskevät.
- ® tietäjä®
almuilla eläjiä enään enempää nöyryyttää kuin mitä nyt jo tehdään! Vaikka kuinka veroja ja muita maksuja kokisin maksavani.
Eikö tuo minimaalinen toimeentulo ole riittävä nöyryytykseksi työttömille, eivät he enempää nöyryytystä enään tarvitse. - minä ainakin
maksan mielelläni omasta verotuksesta näitä asioita. Jatkuvasti työssäkäyvänä olen itse asiassa maksanut jo 20 vuotta. Sitä kutsutaan yhteisvastuuksi ja se on osa meidän systeemiä..
Kuinkas kauan veronmaksaja on maksanut veroja ?
tai äh, sanotaan se toisin:
vedä vittu päähäs ! - Toinen veronmaksaja
Me veronmaksajat joudumme maksamaan noista kursseista ja ilmaistöistä enemmän verrattuna siihen että maksettaisiin pelkkä työttömyystuki. Kun nyt pakkotyöllistetään, Filatovihan anoi miljardia ylimääräistä näihin ilmaistyökustannuksiin.
Tokihan se on niin, että me veronmaksajat voimme käskeä tekemään mitä haluamme ja maksamme siitä myös.
- kunnes yhteistyö maittaa
Lakia säädettäessä on joku ottanut huomioon nämä, jotka "selkä suorana" mieluimmin ottavat karenssin muutamaksi kuukaudeksi, päästäkseen jälleen pystypäin kuittamaan korvausta valtiolta, kuin että suostuvat vastineeksi työttömyyskorvauksestaan menemään mihinkään sellaiseen toimenpiteisiin, jotka viranomainen äärettömässä vittumaisuudessaan kehtaa tarjota.
Jostakin syystä ovat sitten eduskunnassa ajatelleet, että eipä tueta kuitenkaan tätä järkähtämätöntä periaatteen kansalaista yhteiskunnan toimesta maailman tappiin asti.
Ovatten säätäneet sen siten, että kun työtön toistuvasti kieltäytyy ja taas on valmis karenssin ottamaan, niin joutuupa sitten miettimään tuota periaatetta ja asiaa ihan omalla kustannuksellaan.
Takas korvauksille sitten, kun on ollut vähintään 3 kuukautta jossain työssä taikka jollain työkkärin virattomalla kurssilla.
Periaate kait niin, että jos on valmis huolella kuittaamaa sitä korvausta kelalta tai kassalta, niin on myös jotain velvollisuuksia. Nekin joku viranomainen lakiin ujuttanut.
Tuossa kylillä venyy yksi pipopäinen toppahousu nuori mies,joka suureksi järkytyksekseen sai viime keväänä 3 kuukauden karenssin, mutta sai sen niukin naukin sossun ystävällisellä tuella kärvisteltyä ja kesä taas menikin ihan mukavasti. Nyt olivatten taasen työkkäristä lähetelleet jotain turhanpäiviäisiä työpaikkamääräyksiä. Herra päätoiminen työtön jo vuodesta 1998 ei tou-del-lakaan aio noitakaan paikkoja hakea. Tulkoon karenssi.
Mutta sitä se ei tiedä, että kun tuo toinen karenssi tulee noin kalenterivuoden sisällä ( elikkä toistuvasti), tulee tämän uuden päätöksen mukana tieto tuosta "vähintään 3 kuukautta työhön taikka kurssille"- edellytksestä. Jo on aikakin, vaadittava aika vaan reilusti 6 kuukaudeksi olisi vielä parempi.- välii
Joo jos on karessilla kaksikertaa peräkkäin tippuu työkkärin kirjoilta,mitä välii sossu maksaa saman rahan.
Tosin ensiksi -20% ja sit -40%,mutta kyllä se sitä nousee takas normaaliksi toimeentulotueksi
jossain vaiheessa.
Sitten se normaali toimeentulotuki tuntuu isolta kun on ensin elelly noilla vähännetyillä.
Mä sain van yhen kk tota -20% sit normaalia kun olin karessilla. - omasta puolestasi
älä toisten, ok ?
- Omasta puolestani
omasta puolestasi kirjoitti:
älä toisten, ok ?
Aivan täsmälleen, omasta puolestanipa hyvinkin. Verorahojen, verokerytmän ja yhteiskunnan toimivuuden puolesta. Siis kaikkien ja itseni puolesta. Eipä todellakaan ole minun puolestani "ok", että joku kuittaa korvausta vuositolkulla, eikä virtaa löydy lapasista edes sen vertaa että viittisi toimia,kuten maksaja joskus ( esim.noin 7 vuoden vätkyttelyn jälkeen) viittii jotain ehdottaa.
Ehottomasti saktiot kunnolla toimiviksi ja esim. tässä asiassa työssäolemisen minimiehdoksi ainakin puoli vuotta. Taikka sitten saa kantaa periaatteensa kustannukset ihan itse. Ei muut.
Kokoomuksen kaikkeista oikeimman laidan kansanedustajat ne vasta suoraselkäisiä ovatkin - ja nimenomaan näissä asioissa, joissa yhteiskunnan tukia käytetään yhteikunnan kannalta täysin tuottamattomaan vässyttälyyn. Tältäkin palstalta löytyy oivaa aineistoa heille.
- Mato vaan
Se mikä ei tapa tekee vahvemmaksi sanotaan
hyvä että jollain on munaa tehdä näin tarjoaisin
heti sulle kaljat tuosta hyvästä ja vielä hattua nostaisin jos sellaisen omistaisin
itse muuten kanssa olen kieltäytynyt yhdestäkurssin harjoittelupaikasta aikoinaan
mutta silloin ei tullut kuin 2kk karessia perkele, uskollisuus on kunniamme me työttömät
emme taivu helpolla taistelemme viimeiseen työttömään ottakaa esimerkkiä hänestä. - Vanha kettu
Olenpa minäkin aikoinani ottanu kaksi karenssia peräjälkeen kun ei tuo niska oikein taivu kaiken maailman kyykytyksiin.
Siitä hyvästä työkkäristä tuli viestiä että työttömyysturvaa ei tule ennen kun olen ollut vähintään kuusi kuukautta töissä. Että silleen. En tiedä onko nykyisin ihan noin jyrkkää.
Voithan sinä vaihtaa taktiikkaa ja mennä työharjoitteluun. Olet siellä sitten niinkun tykkäät etkä ainakaan ylitöitä tee yhtään. Etkä tietenkään ole ahkera etkä muutenkaan nöyrä ennen kuin palkkaa rupee tulemaan. Huonot arvostelut siitä saa, mutta mitä sitten.
Kokeilin yhdessä työharjoittelupaikassa tätä. Ensin venytin taukoja. Sitten aloitin myöhemmin ja lopetin aikaisemmin. Lopussa sitten en tehnyt kuin pari kolme päivää viikossa pari kolme tuntia. Harjoittelun loppusuoralla "työnantaja" tarjosi oikeita töitä. Haistatin paskat.
Toivomus sulle että et ala nöyristelemään kun muitakin keinoja on.
Esimerkkinä voin kertoa että mulle vuosikymmenen taisto työvoimaviranomaisten mielivaltaa ja vittuilua vastaan päättyi siihen, että tuli eläkkeelle lähtö ennen aikojaan. Enää ei tartte katella Filatohvin lauman paskatouhuja. - Ihmettelijä
Kerrankin valtio tekee jotain hyödyllistä. Teitä työttömiä on hyvä vähän kyykyttää ja opettaa, että ilmaista rahaa ei ole.
- työtön
kyllä ne voi antaa sinulle uuden karenssin mene ihmeessä töihin saat siitä rahaa työkkäri maksaa siitä hopi hopi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?631241Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11890Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75815Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.86676- 53644
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs46564Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt36564Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36534Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot118520Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43513